Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2007

Hier kan niemand wat mee. Vertel wat over je huidige systeem? Wat is er mis mee? Wat betreft je nieuwe systeem: Budget? Wat ga je ermee doen? Heb je voorkeur voor merken/winkels? Lees voortaan eerst de TS.

Reg. datum: 15 mei 2006

quote:
sander817 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:54:
ik wil mijn amd xp gaan upgraden naar C2D
Nou wil ik alleen mijn cpu/mb en geheugen upgraden.
Welke MB is hier het meest geschikt voor, aangezien de meeste 775 borden alleen s-ata hebben volgens mij
Je bedoelt waarschijnlijk een bord met 2 IDE aansluitingen.
Alle NForce 650 borden hebben die. De MSI P6N Platinum is een van de beste. ;)

• Arctic Cooling Silentium T2 350W zilver - Fabrikant
  • MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra - Fabrikant, Pricewatch
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W) - Pricewatch
  • Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940) - Pricewatch, Fabrikant
  • GeIL Value Dual Channel 2 x 512 MB PC3200 DDR, CL 2.5 8-4-4 (Sommige sites zeggen 4-4-8, op de reepjes staat 4-4-8) - Pricewatch
  • 2 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB) - Pricewatch
  • M-Audio Audiophile 2496(op dit moment niet actief, nog geen drivers voor Vista :'( ) - Fabrikant
  • Videokaart is er een ASUS. Windows zegt dat het een Radeon uit de X300/X550 serie. Volgens mij heeft 'ie 128 MB (hyper?)memory. Kan er niet achter komen welke het precies is, heb ook al plaatjes vergeleken 8)7
  • Windows Vista Home Premium (alle grafische effecten uit)
Ik gebruik de PC vooral voor Office (2007), Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en soms Indesign. Op dit moment doe ik het niet zoveel meer, maar ik ga in de toekomst weer bezig met elektronisch muziek produceren, mijn weapons of choice daarvoor zijn Adobe Audition, Cubase en Madtracker (wat minder bekend). Daarnaast wordt er nog geïnternet, en ben ik een fervent multitasker. Ik heb dus vaak tegelijk Firefox met 5 tabbladen, Winamp en één (of twee) van de bovengenoemde grafisch design programma's tegelijk open. Of meer.

Ik vind dat mijn PC er behoorlijk lang over doet om op te starten, en ook sommige programma's doen daar gewoon lang over. Dat gaat op je zenuwen werken. Ook duurt het overschakelen van het ene naar het andere venster soms erg lang. Ik wil gewoon weer lekker met van alles en nog wat bezig zonder dat ik me erger aan m'n PC.

Ik heb al bedacht dat ik sowieso een nieuwe videokaart wil, zonder gedeeld geheugen had ik gedacht. Ik vind de markt voor videokaarten erg ontransparant, en vind het dus moeilijk om te bepalen wat wel en niet goed is. Er zijn er zo veel! Tot nu toe is mijn oog gevallen op twee Club3D kaarten, de X1550 (256 MB) en de X1550 Silent (512 MB). Deze kaarten lijken mij veel 'bang for my buck' te geven. Ik weet het alleen niet zeker, ik ben gewoon niet thuis in videokaarten.

Ook heb ik gekeken naar een nieuwe processor. Ik ben best gecharmeerd van het hele dual core idee, en ik zag dat ik al een Opteron 170 (2x2.0 GHz, 2MB cache, 110 W Boxed) voor ¤102,40 kan krijgen. Voor ietsje meer kan ik 'm gewoon in m'n woonplaats) ophalen. Ik twijfel wel over een aantal dingen. Ten eerste, heeft dit wel zin voor mij? M'n huidige processor loopt op 1,8 GHz, en kan ongetwijfeld worden overgeclockt als ik me daar wat in zou verdiepen (met desnoods een nieuwe fan). Aan de andere kant kan deze Opteron volgens een review ook nog behoorlijk overgeclockt worden. Ten tweede, moet ik dan m'n huidige fan inleveren? Ik ben er wel op gesteld, hij is lekker stil. Aan de andere kant, misschien is de fan die met de processor meekomt dat ook wel. Dat zou ik niet weten.

Ik heb ook nog nagedacht over extra geheugen. Zoals gezegd heb ik nu 2 x 512 MB in dual channel. Ik zou er nog eenzelfde kit bij kunnen kopen (is nog te vinden), maar zoals ik in dit artikel las heeft dat vrij weinig zin. Sterker nog, 2 x 2 x 512 MB presteert volgens de schrijver soms zelfs slechter dan gewoon 2 x 512 MB. Of zijn jullie ervaringen anders?

Ik kan voor de upgrade +/- ¤200 vrijmaken. Daarvoor kan ik in ieder geval één van bovengenoemde videokaarten kopen en de ook al eerder genoemde processor.

Kort samengevat hink ik op drie benen (knap he? ;) ): nieuwe videokaart, nieuwe processor of nieuw geheugen. Of misschien een combinatie. Wat denk jij dat het meest zinnig is?

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
ded199 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:38:
Vragen:

Welke videokaart zou ik nou het beste kunnen nemen? Een voordeel van de 1950Pro is dat hij op dit moment gewoon nog goed presteert maar geen directx 10 ondersteunt. De andere 2 kunnen dat wel maar presteren minder en het is nog niet zeker of ze bij directx10 veel beter presteren mijn lichte voorkeur gaat uit nu naar een 1950Pro kopen en over 2 jaar een directx10 kaart kopen goede keus?
Voordat DX10 games mainstream zijn, is jou systeem alweer te verouderd om er echt gebruik van te maken. Een DX10 kaart kopen lijkt mij zeker niet zinvol genoeg om er extra geld voor uit te geven of prestatie voor in te leveren.
quote:
Zou dit systeem ongeveer 2 jaar meekunnen?
Ik verwacht dat de nieuwste games over 2 jaar niet super meer zullen draaien op je pc. Speelbaar zullen ze nog wel zijn, verwacht ik. Het is maar net waar je genoegen mee wilt nemen.
quote:
Over ongeveer een maand gaan de prijzen van de intel omlaag zou het beter zijn om daarop te wachten? En dan te gaan voor een E4300 en een DS3?
Je kunt altijd wel blijven wachten, echter, als jij kúnt wachten, tsja waarom dan niet. Puur persoonlijk deze keus.
quote:
Welke MB is hier het meest geschikt voor, aangezien de meeste 775 borden alleen s-ata hebben volgens mij
Hier kunnen we echt niks mee.

Acties:

quote:
walterego schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:27:
  • Arctic Cooling Silentium T2 350W zilver - Fabrikant
  • MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra - Fabrikant, Pricewatch
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W) - Pricewatch
  • Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940) - Pricewatch, Fabrikant
  • GeIL Value Dual Channel 2 x 512 MB PC3200 DDR, CL 2.5 8-4-4 (Sommige sites zeggen 4-4-8, op de reepjes staat 4-4-8) - Pricewatch
  • 2 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB) - Pricewatch
  • M-Audio Audiophile 2496(op dit moment niet actief, nog geen drivers voor Vista :'( ) - Fabrikant
  • Videokaart is er een ASUS. Windows zegt dat het een Radeon uit de X300/X550 serie. Volgens mij heeft 'ie 128 MB (hyper?)memory. Kan er niet achter komen welke het precies is, heb ook al plaatjes vergeleken 8)7
  • Windows Vista Home Premium (alle grafische effecten uit)
Ik gebruik de PC vooral voor Office (2007), Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en soms Indesign. Op dit moment doe ik het niet zoveel meer, maar ik ga in de toekomst weer bezig met elektronisch muziek produceren, mijn weapons of choice daarvoor zijn Adobe Audition, Cubase en Madtracker (wat minder bekend). Daarnaast wordt er nog geïnternet, en ben ik een fervent multitasker. Ik heb dus vaak tegelijk Firefox met 5 tabbladen, Winamp en één (of twee) van de bovengenoemde grafisch design programma's tegelijk open. Of meer.

Ik vind dat mijn PC er behoorlijk lang over doet om op te starten, en ook sommige programma's doen daar gewoon lang over. Dat gaat op je zenuwen werken. Ook duurt het overschakelen van het ene naar het andere venster soms erg lang. Ik wil gewoon weer lekker met van alles en nog wat bezig zonder dat ik me erger aan m'n PC.

Ik heb al bedacht dat ik sowieso een nieuwe videokaart wil, zonder gedeeld geheugen had ik gedacht. Ik vind de markt voor videokaarten erg ontransparant, en vind het dus moeilijk om te bepalen wat wel en niet goed is. Er zijn er zo veel! Tot nu toe is mijn oog gevallen op twee Club3D kaarten, de X1550 (256 MB) en de X1550 Silent (512 MB). Deze kaarten lijken mij veel 'bang for my buck' te geven. Ik weet het alleen niet zeker, ik ben gewoon niet thuis in videokaarten.

Ook heb ik gekeken naar een nieuwe processor. Ik ben best gecharmeerd van het hele dual core idee, en ik zag dat ik al een Opteron 170 (2x2.0 GHz, 2MB cache, 110 W Boxed) voor ¤102,40 kan krijgen. Voor ietsje meer kan ik 'm gewoon in m'n woonplaats) ophalen. Ik twijfel wel over een aantal dingen. Ten eerste, heeft dit wel zin voor mij? M'n huidige processor loopt op 1,8 GHz, en kan ongetwijfeld worden overgeclockt als ik me daar wat in zou verdiepen (met desnoods een nieuwe fan). Aan de andere kant kan deze Opteron volgens een review ook nog behoorlijk overgeclockt worden. Ten tweede, moet ik dan m'n huidige fan inleveren? Ik ben er wel op gesteld, hij is lekker stil. Aan de andere kant, misschien is de fan die met de processor meekomt dat ook wel. Dat zou ik niet weten.

Ik heb ook nog nagedacht over extra geheugen. Zoals gezegd heb ik nu 2 x 512 MB in dual channel. Ik zou er nog eenzelfde kit bij kunnen kopen (is nog te vinden), maar zoals ik in dit artikel las heeft dat vrij weinig zin. Sterker nog, 2 x 2 x 512 MB presteert volgens de schrijver soms zelfs slechter dan gewoon 2 x 512 MB. Of zijn jullie ervaringen anders?

Ik kan voor de upgrade +/- ¤200 vrijmaken. Daarvoor kan ik in ieder geval één van bovengenoemde videokaarten kopen en de ook al eerder genoemde processor.

Kort samengevat hink ik op drie benen (knap he? ;) ): nieuwe videokaart, nieuwe processor of nieuw geheugen. Of misschien een combinatie. Wat denk jij dat het meest zinnig is?
Voor jou eisen is processorkracht belangrijker dan grafische kracht. Een nieuwe processor lijkt me dus een logische gedachte. Verder is 2GB geheugen ook geen overbodige luxe waarbij ik denk dat de kwantiteit van het geheugen voor de snelheid gaat. Met Photoshop en dergelijke programma's zit je geheugen vrij snel vol. Ik denk dat je het in die hoek zeker moet zoeken.

Beste mensen,

Ten eerste wil ik kwijt dat ik, afgezien ik af en toe redelijk kan meepraten, geen "echte tweaker" ben. Ik durf best m'n kast open te maken en er wat aan te sleutelen, maar als ik hier want rondneus laten alle termen, afkortingen en het vakjargon me behoorlijk duizelen.

Mijn probleem: Ik heb het voor elkaar gekregen mijn videokaart te slopen, er heeft een kabeltje knel gezeten tijdens het sluiten van de kast. Resultaat, het niet goed (lees ronduit vernakt) weergeven van pictogrammen, muisaanwijzers en het belangrijkste...games en films. Dit betekent dat ik er aan moet geloven, een upgrade. Staat al een tijd op m'n verlanglijstje maar het ontbreken van de nodige expertise (ook na grondig neuzen op deze site/dit forum) en de enorme hoeveelheid mogelijkheden, wakkerden de twijfel aan. Goed, ter zake....

Mijn huidige systeem:

• Dell Dimension 8300 Intel Canterwood i875P/E7210 Chipset
  • Intel Pentium 4, 2600 MHz (2 CPU's)
  • 1,5 GB RAM (2 x 256MB 1x 1GB)
  • Ati Radeon 9800 128mb De rest (audio e.d) is volgens mij niet echt noodzakelijk voor mijn wensen. Op aanvraag.

Waar ik mijn systeem voor gebruik
- Games ( o.a BF2, C&C Tiberium Wars, CoH, STALKER, HL2 en straks World in Conflict en wellicht Crysis)
- Office
- Internet
- Creative Suit
- Sporadisch kijken van een film en luisteren van muziek.

Mijn huidige systeem trekt (trok) dit aardig tot goed op medium/high/soms very high settings.

Wat ik wil:

Mijn voornaamste wens is een nieuwe videokaart. Type kan ik niet echt noemen, ook niet na het nodige speur- en graafwerk. Na het nodige gelezen te hebben besloten het liefst over te stappen van ATI naar nVidea. DX10 ondersteuning zou ook handig zijn. De reden waarom ik geen type kan noemen is dat termen als pipelines, cache en de rest me weinig tot niks zeggen.

Mijn lijstje (met pijn en moeite bij elkaar geschraapt)

MB: Asus P5N-E SLI (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6420
Videokaart weet ik dus nog niet helemaal maar mogelijkheden zijn:
- Asus EN8600GT SILENT/HTDP
Het liefst een DX10 kaart dus...
Wellicht wordt het geheugen nog uitgebreidt maar dat gaat wel lukken.

De grote vraag: Wat raden jullie mij aan?

Budget ligt tussen de 3 en 400 euro.

Ik hoop op kundig, maar niet al te ingewikkeld advies. 8)7

Alvast mijn excuses als ik hier verkeerd zit, en jullie me liever doorverwijzen naar een computer-noob-site, om maar een paar "termen" te combineren. Ik besef namelijk dat ik mezelf momenteel niet bepaald neerzet als expert...

Als jullie verder nog vragen hebben of dingen willen weten, zie ik het wel.

Alvast bedankt en vriendelijke groet.

Koelman wijzigde dit bericht 20-06-2007 21:52 (11%)

quote:
RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:39:
[...]

Voor jou eisen is processorkracht belangrijker dan grafische kracht. Een nieuwe processor lijkt me dus een logische gedachte. Verder is 2GB geheugen ook geen overbodige luxe waarbij ik denk dat de kwantiteit van het geheugen voor de snelheid gaat. Met Photoshop en dergelijke programma's zit je geheugen vrij snel vol. Ik denk dat je het in die hoek zeker moet zoeken.
Bedankt voor je reactie. Je hebt wel een punt. Die grafische kaart wil ik eigenlijk sowieso doen, dus die had ik misschien even buiten het verhaal moeten houden. Dan vraag ik me nog wel af of die opteron 2x2.0 GHz verschil zal maken tegenover mijn Athlon64 1.8 GHz. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ook iemand ervaring met 2 x 2 x 512 MB in dual channel?
Reg. datum: 18 september 2003

quote:
Begrijp ik goed dat jij een complete videokaart wilt vervangen omdat een kabeltje geknakt is?

Acties:

Dat vind ik ook een beetje vreemd. Wat voor kabeltje is dat precies? Ik kan me niet voorstellen dat het niet vervangbaar is.

quote:
RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:14:
Dat vind ik ook een beetje vreemd. Wat voor kabeltje is dat precies? Ik kan me niet voorstellen dat het niet vervangbaar is.
Dat hebben jullie, uit het verhaal, inderdaad goed begrepen. Ik had er bij moeten vermelden dat het een keer tijd wordt voor een update, omdat deze kaart toch al tamelijk "oud" is. Het systeem voldoet niet meer aan de eisen die ik er aan stel ( ja, ik ben best wel een graphic whore... :P ), en ik wil een beetje met de tijd mee gaan. het beestje is al 3 à 4 jaar oud dus het wordt tijd voor vernieuwing. Zoals al eerder vermeld speel ik best veel games, en er komen een paar interessante titels aan die ik wel op hoge setting wil spelen. Excuses voor het, eventuele, misverstand.

Acties:

quote:
Koelman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:32:
[...]

Dat hebben jullie, uit het verhaal, inderdaad goed begrepen. Ik had er bij moeten vermelden dat het een keer tijd wordt voor een update, omdat deze kaart toch al tamelijk "oud" is. Het systeem voldoet niet meer aan de eisen die ik er aan stel ( ja, ik ben best wel een graphic whore... :P ), en ik wil een beetje met de tijd mee gaan. het beestje is al 3 à 4 jaar oud dus het wordt tijd voor vernieuwing. Zoals al eerder vermeld speel ik best veel games, en er komen een paar interessante titels aan die ik wel op hoge setting wil spelen. Excuses voor het, eventuele, misverstand.
Aha, kijk :)
Even in het algemeen: Je hoeft maar bar weinig van hardware en termen te weten om een goed systeem samen te kunnen stellen. Weet wat je eisen zijn, wat de individuele onderdelen doen... en allerbelangrijkste: lees benchmarks en vergelijk prijzen..

Goed, je systeem... DX10 lijkt mij geen zinvolle eis. Tegen de tijd dat DX10 mainstream is, is je systeem alweer teveel verouderd om er echt gebruik van te maken. Verder zul je sowieso geheugen moeten kopen aangezien DDR2 vereist is voor je nieuwe systeem. Dat gaat dus ook een behoorlijke hap uit je budget nemen, 2GB lijkt me toch wel gewenst.
Waarom trouwens een SLI-bord? Dat is imo een beetje onzinnig. Daar valt nog wel enkele euro's op te besparen.
Je eisen qua games zijn vrij hoog, en met je huidige setup kun je maar weinig onderdelen meenemen. Ik vraag me ook af of de voeding wel voldoende gaat zijn. Ik vrees dat je over je budget heen moet gaan zitten om een leuk evenwichtig systeem samen te kunnen stellen. Of je moet met minder tevreden zijn.

bla is bla
Reg. datum: 15 september 2005

Huidige Specs

Asus A8V Deluxe
AMD 64 3500 Venice @ stock
Asus X800 pro/td (AGP)
OCZ Modstream 450 watt
1GB x 2 Kingston pc3200
Maxtor 120 gig.
WD 160 gig.
WD Mybook Essential 250 gig.
Floppy Drive
Sony CD-R / DVD Combo

Gebruikersdoeleinden

Gamen, veel UT2004 en niet al te nieuwe spellen bijv. C&C generals enz.
Downloaden / Uploaden
films kijken
Heel veel rarren

Waar ben ik nu ontevreden over

Traag bij veel toepassingen open
(un)Rarren mag wel wat sneller gaan vind ik!
Sommige games draaien gewoon niet meer lekker

Eigen suggesties

Aangezien ik die 2 gig. kingston net gekocht heb wil ik eigenlijk nog niet over naar DDR-2.
Mijn videokaart zou ik eigenlijk wel willen vervangen voor een PCI-E variant, wellicht iets sneller....maar persoonlijk denk ik dat het budget dit niet toelaat.
Zelf zat ik te denken aan een X2 4200 o.i.d. als nieuwe processor.
Ik had bedacht dat het een optie zou om een ASrock moederbord te nemen met AGP en PCI-E. Zodat ik nog even met m'n X800 pro door kan totdat er genooeg geld is voor een nieuwe PCI-E GPU. Persoonlijk heb ik alleen geen ervaring met ASrock

Budget
Rond de 200 / 250 euro

Acties:

Een dual core kan zeker handig zijn als je veel tegelijk doet. 2GB geheugen lijkt me inderdaad wel voldoende. Die videokaart past prima bij de rest van het systeem, dus die zou ik niet upgraden. Bovendien zit je -inderdaad- aan AGP vast. Ik zou alleen de processor upgraden om wat meer processorkracht te hebben bij mutitasken, en de rest laten voor wat het is. Dan kun je als je weer eens wilt upgraden naar een nieuw socket + nieuw geheugen + PCI-E kaart gaan. Het probleem hier is namelijk een beetje dat al je hardware van een vorige generatie is. Vandaar dat ik het persoonlijk een beetje zonde vindt nog veel geld te investeren in hardware die eigenlijk al geen toekomst meer heeft.

quote:
RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Aha, kijk :)
Even in het algemeen: Je hoeft maar bar weinig van hardware en termen te weten om een goed systeem samen te kunnen stellen. Weet wat je eisen zijn, wat de individuele onderdelen doen... en allerbelangrijkste: lees benchmarks en vergelijk prijzen.. + de rest
Ten eerste bedankt voor het voorzetje! Dit bedoel ik dus met hegeen dat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken, en hoe. Als ik zo vrij mag zijn, wat zou je mij aanraden? Zou je een lijstje kunnen samenstellen, met het budget niet als belangrijkste, maar wel in je achterhoofd? Het gaat dan dus om moederbord, geheugen, processor, videokaart en evt. voeding.

Over de voeding. Ik heb nu een 250W voeding. Naar de prijs kijkend is dit niet echt een schokkende uitgave, mocht er een nieuwe nodig zijn.

Koelman wijzigde dit bericht 21-06-2007 14:41 (29%)

Reg. datum: 15 mei 2006

quote:
henkus_donor schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:52:
..
Aangezien ik die 2 gig. kingston net gekocht heb wil ik eigenlijk nog niet over naar DDR-2.
Mijn videokaart zou ik eigenlijk wel willen vervangen voor een PCI-E variant, wellicht iets sneller....maar persoonlijk denk ik dat het budget dit niet toelaat.
Zelf zat ik te denken aan een X2 4200 o.i.d. als nieuwe processor.
Ik had bedacht dat het een optie zou om een ASrock moederbord te nemen met AGP en PCI-E. Zodat ik nog even met m'n X800 pro door kan totdat er genooeg geld is voor een nieuwe PCI-E GPU. Persoonlijk heb ik alleen geen ervaring met ASrock

Budget
Rond de 200 / 250 euro
Als je geleidelijk wilt upgraden kun je met zo'n Asrock goed vooruit. Voor ¤ 250 heb je zo'n mobo met een intel E6600. Je kunt je AGP en mem gewoon gebruiken aangezien er AGP, PCIe, DDR en DDR2 in past.
Later upgraden naar PCIe (echter 4x ipv 16x) en eventueel DDR2. Daarna nieuw mobo.

DDR en PCIe 4x is niet zoveel langzamer dan DDR2 en PCIe 16x.

quote:
Het moederbord in de BBG van mei ( multimedia systeem ) heeft 1 ide aansluiting..

Gigabyte P35-DS4 || Xeon Quad X3350 @ 3,4 GHZ || 4x2GB || Scythe Infinity || 2 x Seagate Barracuda 500GB 16Mb Cache + Maxtor DiamondMax 10 200+120GB || Samsung SyncMaster 226BW || XFX XXX 9800GTX || Specs

Acties:

quote:
Koelman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Ten eerste bedankt voor het voorzetje! Dit bedoel ik dus met hegeen dat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken, en hoe. Als ik zo vrij mag zijn, wat zou je mij aanraden? Zou je een lijstje kunnen samenstellen, met het budget niet als belangrijkste, maar wel in je achterhoofd? Het gaat dan dus om moederbord, geheugen, processor, videokaart en evt. voeding.
Ik heb toch advies gegeven hierboven? :) Lijkt me verstandig als je jezelf even verder inleest, en aan de hand daarvan een systeempje samenstelt. Mocht je vervolgens nog specifieke vragen hebben kun je hier terecht. Aan complete setups voorkauwen doen we hier niet, zoals je in de topicstart + waarschuwing kunt lezen ;)
quote:
Over de voeding. Ik heb nu een 250W voeding. Naar de prijs kijkend is dit niet echt een schokkende uitgave, mocht er een nieuwe nodig zijn.
250W is wel wat te weinig. Daar moet dus een nieuwe voor komen. Een voeding is een belangrijk onderdeel. Als je voeding het begeeft kan het de rest van de hardware meenemen in zijn dood.
Handig topic om tot een keuze te komen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
quote:
M411007 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:51:
[...]

Als je geleidelijk wilt upgraden kun je met zo'n Asrock goed vooruit. Voor ¤ 250 heb je zo'n mobo met een intel E6600. Je kunt je AGP en mem gewoon gebruiken aangezien er AGP, PCIe, DDR en DDR2 in past.
Later upgraden naar PCIe (echter 4x ipv 16x) en eventueel DDR2. Daarna nieuw mobo.

DDR en PCIe 4x is niet zoveel langzamer dan DDR2 en PCIe 16x.
Ik heb in het topic over dit bordje andere verhalen gehoord. Bij de wat meer high-end kaarten merk je toch wel degelijk verschil. Beetje zonde om dan dit bordje voor een toekomstige PCI-E kaart te kopen imo. Bovendien zit je dan alsnog met een verouderd socket.
quote:
_Apache_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Het moederbord in de BBG van mei ( multimedia systeem ) heeft 1 ide aansluiting..
Volgens mij hebben alle P965 borden een IDE-kanaal. Betekent dus dat je 2 IDE-devices aan kunt sluiten.

Windowlicker!
Reg. datum: 09 april 2002

Ik heb nu een AMD2500@3200 (2333 mhz) met 1GB PC3500 geheugen en een geforce 6800LE @ GT speeds.

Nu zit ik eraan te denken om nog een x1950 pro te kopen voor 132 (laagste prijs pricewatch) zou dit nog veel uitmaken tov mijn 6800? Of remt mn cpu de hele boel?
Het gaat me voornamelijk om games C&C3, COD2, FEAR etc.

Acties:

quote:
Qosmic schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:04:
Ik heb nu een AMD2500@3200 (2333 mhz) met 1GB PC3500 geheugen en een geforce 6800LE @ GT speeds.

Nu zit ik eraan te denken om nog een x1950 pro te kopen voor 132 (laagste prijs pricewatch) zou dit nog veel uitmaken tov mijn 6800? Of remt mn cpu de hele boel?
Het gaat me voornamelijk om games C&C3, COD2, FEAR etc.
Kijk eens naar wat er in de topicwaarschuwing staat?

Reg. datum: 29 juni 2004

asus p4p800
P4- 2,8 GHz HT
2x512mb ram
9800SE
Western Digital WD2000JB, 200 GB
350W voeding

Volgens mij is mijn moederbord een beetje gaar, want af en toe kan ie geen USB apparaten vinden of blijft ie hangen en moet ik meerdere malen opstarten.

Wat ik ermee doe? Eigenlijk alles, maar geen extreme dingen. Ik speel af en toe een spelletje, maar dat hoeft dan ook weer niet op de hoogste resolutie te zijn, met alle toeters en bellen, maar ook weer niet dat ik met alles op de laagste net een framerate van 25 haal. Het moet gewoon degelijk draaien zeg maar.

Ik wil er wel uiteindelijk vista op gaan draaien dus ik weet niet hoe dat zit het met het geheugen.

Budget ongeveer ¤300-¤400

Dell optiplex GX150 upgrade voor videobewerking

Op dit moment ben ik bezig met een stage in Kameroen en we hebben hier behoefte aan een computer voor videobewerking. Nu zijn de mogelijkheden qua hardware nogal beperkt. Gelukkig komt er binnenkort een kerel uit de states die voor ongeveer $ 400 (300 E) spulletjes gaat shoppen voor ons.

Ik heb vier computers verscheept vanuit Nederland, en het gaat hier om Dell optiplex GX150 machines. Dit zijn de snelste machines die ze hier ooit gezien hebben, en deze moet/wil ik gaan gebruiken voor wat huis-tuin en keuken videoediting. De Dell heeft de volgende specs:

Pentium III / 1 Ghz / 133 mhz bus speed
Mobo Intel 815 E chipset/ S370 / 5 PCI slots / 2x DIMM / 4 AGP slots
256 MB DDR SDRAM PC-133
20 Gb disk IDE / EIDE, Ultra DMA/ATA-66
15' Monitor CRT
onboard video SVGA AGP 4x
onboard sound card AC-97
CD-ROM 48x
Voeding 200 watt

Nu de verbeteringen die ik in gedachten heb:
2 x 100 GB RAID 0 hdd $150
2x 256 MB DDR geheugen $ 80
videokaart AGP $ 120
voeding 300 watt $50

De harddisks zijn er om de snelheid wat omhoog te krijgen en omdat ik deze PC ook als fileserver wil gebruiken. Het geheugen lijkt me hard nodig, zeker bij videoediting. Helaas ondersteunt het mobo niet meer dan 512. Het AGP slot werk op 66 Mhz en het PCI slot op 33 Mhz, vandaar dat ik kies voor een AGP videokaart. Maar welke?? Ik weet nl. veel te weinig van videokaarten :/

In de pricewatch heb ik een aantal betaalbare videokaarten gevonden met een positieve beoordeling:

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB
Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128
MSI GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (AGP, DVI, Pas.) NX7600GS-TD512Z
Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

De voeding die standaard word geleverd is 200 watt, dus ik denk dat een wat zwaardere voeding van 300 watt na deze upgrade nodig is.

De vragen die ik heb:
- Is dit voldoende voor videoediting? Het hoeft echt niet het snelste systeem te zijn, maar het basiswerk moet wel mogelijk zijn.
- Mijn kennis over videokaarten is zeer beperkt. Daarom zou ik graag weten of er een geschikte kaart is binnen dit budget, dus voor ongeveer $120. Welke kunnen jullie aanraden?
- Loont het om wat rigoreuzer te upgraden, dus mobo en processor te vervangen. Dit nog steeds binnen het budget.

Bronnen:
Review van een motherboard met dezelfde chipset:
nieuws: Iwill WO2-R i815E review
Beste overzicht van de specs:
http://www.bizrate.com/de...06165798/information.html

Acties:

quote:
LeHeraut schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:
asus p4p800
P4- 2,8 GHz HT
2x512mb ram
9800SE
Western Digital WD2000JB, 200 GB
350W voeding

Volgens mij is mijn moederbord een beetje gaar, want af en toe kan ie geen USB apparaten vinden of blijft ie hangen en moet ik meerdere malen opstarten.

Wat ik ermee doe? Eigenlijk alles, maar geen extreme dingen. Ik speel af en toe een spelletje, maar dat hoeft dan ook weer niet op de hoogste resolutie te zijn, met alle toeters en bellen, maar ook weer niet dat ik met alles op de laagste net een framerate van 25 haal. Het moet gewoon degelijk draaien zeg maar.

Ik wil er wel uiteindelijk vista op gaan draaien dus ik weet niet hoe dat zit het met het geheugen.

Budget ongeveer ¤300-¤400
Waar zit je zelf aan te denken?
quote:
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:
Dell optiplex GX150 upgrade voor videobewerking

Op dit moment ben ik bezig met een stage in Kameroen en we hebben hier behoefte aan een computer voor videobewerking. Nu zijn de mogelijkheden qua hardware nogal beperkt. Gelukkig komt er binnenkort een kerel uit de states die voor ongeveer $ 400 (300 E) spulletjes gaat shoppen voor ons.

Ik heb vier computers verscheept vanuit Nederland, en het gaat hier om Dell optiplex GX150 machines. Dit zijn de snelste machines die ze hier ooit gezien hebben, en deze moet/wil ik gaan gebruiken voor wat huis-tuin en keuken videoediting. De Dell heeft de volgende specs:

Pentium III / 1 Ghz / 133 mhz bus speed
Mobo Intel 815 E chipset/ S370 / 5 PCI slots / 2x DIMM / 4 AGP slots
256 MB DDR SDRAM PC-133
20 Gb disk IDE / EIDE, Ultra DMA/ATA-66
15' Monitor CRT
onboard video SVGA AGP 4x
onboard sound card AC-97
CD-ROM 48x
Voeding 200 watt

Nu de verbeteringen die ik in gedachten heb:
2 x 100 GB RAID 0 hdd $150
2x 256 MB DDR geheugen $ 80
videokaart AGP $ 120
voeding 300 watt $50

De harddisks zijn er om de snelheid wat omhoog te krijgen en omdat ik deze PC ook als fileserver wil gebruiken. Het geheugen lijkt me hard nodig, zeker bij videoediting. Helaas ondersteunt het mobo niet meer dan 512. Het AGP slot werk op 66 Mhz en het PCI slot op 33 Mhz, vandaar dat ik kies voor een AGP videokaart. Maar welke?? Ik weet nl. veel te weinig van videokaarten :/

In de pricewatch heb ik een aantal betaalbare videokaarten gevonden met een positieve beoordeling:

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB
Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128
MSI GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (AGP, DVI, Pas.) NX7600GS-TD512Z
Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

De voeding die standaard word geleverd is 200 watt, dus ik denk dat een wat zwaardere voeding van 300 watt na deze upgrade nodig is.

De vragen die ik heb:
- Is dit voldoende voor videoediting? Het hoeft echt niet het snelste systeem te zijn, maar het basiswerk moet wel mogelijk zijn.
- Mijn kennis over videokaarten is zeer beperkt. Daarom zou ik graag weten of er een geschikte kaart is binnen dit budget, dus voor ongeveer $120. Welke kunnen jullie aanraden?
- Loont het om wat rigoreuzer te upgraden, dus mobo en processor te vervangen. Dit nog steeds binnen het budget.

Bronnen:
Review van een motherboard met dezelfde chipset:
nieuws: Iwill WO2-R i815E review
Beste overzicht van de specs:
http://www.bizrate.com/de...06165798/information.html
Volgens mij kun je voor videobewerking beter investeren in een snelle processor. Helaas is de hardware bijzonder verouderd dus zul je het wat dat betreft op tweedehands gebied moeten zoeken.. Dusja, een rigoreuze upgrade lijkt me verstandiger. Betekent bijna wel dat je je gehele systeem om moet gooien. Ik weet niet precies wat specifiek de eisen qua snelheid zijn?

Reg. datum: 29 juni 2004

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Waar zit je zelf aan te denken?

[...]
Geen idee, ik weet ook niet of het beter is om up te graden of maar een volledig nieuw systeem samen te stellen aangezien de mogelijkheden tot upgraden naar mijns inziens erg klein zijn,

Misschien nieuw goedkoop moederbord, goedkoop 2 gb DDR2, en een nieuwe behuizing en hopen dat mijn voeding dat trekt?

Acties:

quote:
LeHeraut schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Geen idee, ik weet ook niet of het beter is om up te graden of maar een volledig nieuw systeem samen te stellen aangezien de mogelijkheden tot upgraden naar mijns inziens erg klein zijn,
Je eisen zijn niet zo extreem, zoals je zegt. Met Vista kun je wel 2GB geheugen gebruiken... Is het zinvol om in een dergelijk verouderd systeem nog 1GB geheugen bij te zetten? Dat is de keus die je zelf moet maken. Hoe zie jij de toekomst? Wil je in de toekomst wellicht nog dingen doen die veel power vereisen? Dan is nu een lichte upgrade doen aan verouderde technieken zonde. Ga je alleen over op Vista en ga je niet veel andere dingen doen, dan kun je wellicht nog een hele tijd toe met je systeem en is het wel zinvol om 1GB geheugen bij te zetten voor Vista.
quote:
Misschien nieuw goedkoop moederbord, goedkoop 2 gb DDR2, en een nieuwe behuizing en hopen dat mijn voeding dat trekt?
Dan moet je ook een nieuwe processor, anders investeer je nog in oude meuk, en dat is zonde imo. Als je het zo wilt kun je beter het hele zwikje upgraden.. dus mobo + cpu + gpu + ram.

quote:
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:28:

[...]
Met een budget van 500 euro lijkt me een C2D set met 2GB geheugen wel een goede keus. Eventueel kan er ook een nieuwe videokaart in, maar ik weet niet hoe het zit met je game-eisen. Over een nieuwe kast ga ik niks zeggen, daar ben ik niet zo thuis in.
Ik zat aan zoiets als dit te denken:

Intel Core 2 Duo E6420 - ¤170
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston) - ¤60
Gigabyte GA-965P-DS3 - ¤100

Dan is er nog ruimte voor een eventuele PCI-E kaart, en/of een kast. Verder weet ik niet hoe het met de voeding zit?
Note: Prijzen zijn wat ruim genomen.
Oké, ik ben bijna zo ver om de upgrade te gaan bestellen; ik weet dat rond de 20e van Juli de prijzen nog wat extra dalen van de huidige C2D's, zodat ik deze dan in Juli daadwerkelijk kan bestellen.

Ik wil naast de proc+mobo+geheugen ook een kast aanschaffen omdat mijn huidige kast niet meer voldoet (te groot). Zit zelf te denken aan de "Antec Nine Hundred", enkel heb ik mijn zorgen of de grootte van de videokaart (en de toekomstige) problemen op gaat leveren met deze kast. De nieuwe videokaarten zijn toch rond de 25-27cm lang namelijk :{

Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkrachten?

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: