Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Sjowhan schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:17:
[...]

Ok, begrijp nu je gedachte; ik zal zelf mijn gedachte er ook over laten gaan, zie iig wel dat de prijzen van S939 veel hoger liggen dan de nieuwe socket van AMD (AM2).
Nog een laatste vraag; waarom Intel en niet AMD? Vanwege toch de prijsverschillen? Of zijn er andere redenen waardoor er beter voor intel gekozen kan worden dan de AMD processor?

edit: even teruglezen did the trick; AM2-socket wordt vervangen door de AM3 begin volgend jaar, waar Intel voor dezelfde socket processors blijft maken, ik zal dan ook beter af zijn met een C2D aangezien deze beter te upgraden is in de toekomst dan AMD.
Dat, inderdaad :) Verder zijn de C2D's ook sneller, maar in jou prijsklasse kan AMD ook nog meekomen.
quote:
eXe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:39:
[...]

Met het in de toekomst kopen van een moederbord + CPU ga ik uit van iets minder dan een jaar.
Het lijkt me namelijk gewoon zonde om nu een 7900 of iets in die richting te kopen (7800 is amper leverbaar), want die 8800 kan ik voor een mooie prijsje krijgen. En dan neem ik het voorlopig wel voor lief dat hij niet maximaal presteert. Iig bedankt voor je inbreng!

Edit: lees net hierboven over dat de AM2 socket vervangen gaat worden door de AM3. zo rond die tijd ga ik dan een nieuw plankje kopen en dan kies ik wel tussen intel of amd :9
Als het je nu zonde lijkt om een 7900 te kopen, waarom dan wel een 8800? Extra overkill. Maargoed, ik wist niet dat je de 8800 voor een mooi prijsje kan krijgen. Dan kan het wellicht anders worden...

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
RoD schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Als het je nu zonde lijkt om een 7900 te kopen, waarom dan wel een 8800? Extra overkill. Maargoed, ik wist niet dat je de 8800 voor een mooi prijsje kan krijgen. Dan kan het wellicht anders worden...
Ja, zeker ook als ik het prijsverschil tussen de 7900 en de 8800 bekijk en dat in combinatie met de prestaties. Vind het dan een beetje weggegooid geld voor de 7900.

Ik heb een vraagje dat in dit topic thuishoort:

Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden, zodat het op alle fronten sneller wordt, zowel in games, als multitasken in Windows XP (unrarren, browsen, mp3's afspelen en programmeren tegelijk bijvoorbeeld).

Ik wil niet overklokken, dat heb ik vroeger met veel plezier gedaan, maar nu wil ik gewoon dat 'het werkt' met zo min mogelijk zorgen en moeite...

SLI vind ik niet zo'n goed plan, omdat je dan 2 stroomvretende kaarten hebt en meer lawaai als je kaart niet passief gekoeld wordt. Waarom heb ik dan een SLI bord? Omdat het een prima s939 bord is/was dat passief gekoeld wordt.

Mijn huidige systeem;
  • Asus A8N-SLI Premium
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice
  • 1Gb. (512Mbx2) PC3200, Corsair ValueRAM
  • XFX GeForce 7600GS extreme PCI-E (500 core, 900 mem als ik me niet vergis)
  • Fortron/Source 400watt voeding
  • 1x 250Gb Samsung en 1x 320Gb Hitachi harddisks (niet relevant verder)
  • 19" monitor, 1280x1024 (dit is dus ook mijn max. resolutie voor spellen enzo)
Eén ding ga ik zowiezo vervangen, is zelfs al in bestelling, de CPU:
  • AMD Athlon X2 4200+ (2200Mhz, 512Kb Cache per core, Toledo core)
Wat wil ik vervangen?
  1. grafische kaart
  2. ram
1. welke DX10 videokaart past het beste bij de rest van het systeem? Voorbeeldje: Een 8800GTX is leuk en aardig, maar a) ik draai max 1280x1024, b) ik heb "slechts" een 4200+ CPU en c) wil geen stroomvreter die het mijn 400watt voeding al te moeilijk maakt.
Ik zit te denken aan een 8600GT of 8600GTX of misschien zelfs een 8800GTS 320Mb?

2. van 1 naar 2Gb RAM lijkt me mooi, zijn er nadelen verbonden aan 4x 512Mb. PC3200 als je niet overklokt? Volgens mij niet he? In dat geval moet ik gewoon een setje van 1Gb (512x) erbij kopen...

MacBook (Mid 2007) C2D 2,16 2GB GMA950 || Nikon D40 kit || 35mm f/1.8 || 55-200 VR f/4-5.6

quote:
eXe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:13:
[...]

Ja, zeker ook als ik het prijsverschil tussen de 7900 en de 8800 bekijk en dat in combinatie met de prestaties. Vind het dan een beetje weggegooid geld voor de 7900.
Ja, echter een 8800 zal geremd worden door jou systeem, waardoor je niet het volle potentieel eruithaalt. En een dergelijk snelle kaart verouderd snel, dus de kaart op de toekomst kopen vind ik ook niet slim. Maargoed, jou keus.
quote:
estorino schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:22:
Ik heb een vraagje dat in dit topic thuishoort:

Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden, zodat het op alle fronten sneller wordt, zowel in games, als multitasken in Windows XP (unrarren, browsen, mp3's afspelen en programmeren tegelijk bijvoorbeeld).

Ik wil niet overklokken, dat heb ik vroeger met veel plezier gedaan, maar nu wil ik gewoon dat 'het werkt' met zo min mogelijk zorgen en moeite...

SLI vind ik niet zo'n goed plan, omdat je dan 2 stroomvretende kaarten hebt en meer lawaai als je kaart niet passief gekoeld wordt. Waarom heb ik dan een SLI bord? Omdat het een prima s939 bord is/was dat passief gekoeld wordt.

Mijn huidige systeem;
  • Asus A8N-SLI Premium
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice
  • 1Gb. (512Mbx2) PC3200, Corsair ValueRAM
  • XFX GeForce 7600GS extreme PCI-E (500 core, 900 mem als ik me niet vergis)
  • Fortron/Source 400watt voeding
  • 1x 250Gb Samsung en 1x 320Gb Hitachi harddisks (niet relevant verder)
  • 19" monitor, 1280x1024 (dit is dus ook mijn max. resolutie voor spellen enzo)
Eén ding ga ik zowiezo vervangen, is zelfs al in bestelling, de CPU:
  • AMD Athlon X2 4200+ (2200Mhz, 512Kb Cache per core, Toledo core)
Wat wil ik vervangen?
  1. grafische kaart
  2. ram
1. welke DX10 videokaart past het beste bij de rest van het systeem? Voorbeeldje: Een 8800GTX is leuk en aardig, maar a) ik draai max 1280x1024, b) ik heb "slechts" een 4200+ CPU en c) wil geen stroomvreter die het mijn 400watt voeding al te moeilijk maakt.
Ik zit te denken aan een 8600GT of 8600GTX of misschien zelfs een 8800GTS 320Mb?

2. van 1 naar 2Gb RAM lijkt me mooi, zijn er nadelen verbonden aan 4x 512Mb. PC3200 als je niet overklokt? Volgens mij niet he? In dat geval moet ik gewoon een setje van 1Gb (512x) erbij kopen...
1. Waarom DX10? Wat voor voordeel denk je daarmee te behalen? Voordat de DX10 games mainstream worden, is jou kaart allang te verouderd om er echt gebruik van te kunnen maken. DX10 zou ik niet als eis stellen. Welke kaart dan wel? Kijk eerst zelf even zou ik zeggen... De Pricewatch en benchmarks zijn je vriend.

2. Kan zijn dat je geheugen wat langzamer gaat lopen, maar ik denk niet dat dat veel performanceloss op gaat leveren.

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
RoD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:26:
[...]

Ja, echter een 8800 zal geremd worden door jou systeem, waardoor je niet het volle potentieel eruithaalt. En een dergelijk snelle kaart verouderd snel, dus de kaart op de toekomst kopen vind ik ook niet slim. Maargoed, jou keus.
Ja was nog aan het twijfelen weer, maar dat hoeft nu niet meer.. Die kerel van de pc-zaak had al een 8800 GTX XXX besteld :X Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen 8)
En ga dan denk ik over een half jaartje moederbord+cpu upgraden ;)
Nogmaals bedankt voor de hulp iig.

Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

Ik wil graag mijn systeem upgraden omdat ik denk dat mijn geheugen binnenkort de geest gaat geven. En omdat ik nieuwe Hdd's wil maar dan wel Sata. Dus ik denk een nieuwe Mamaplank, maar dan zit het er dik in dat er een nieuwe GPU in moet door PCI-e ;(

Mijn huidige systeem;
  • Asus A7N8X-X
  • AMD Athlon 2400+
  • 2 * 512 MBPC3200 OEM
  • Sapphire Radeon X1600pro
  • Hercules Muse 5.1 geluidskaart
  • Western Digital 200G 7200rpm en een Maxtor 120G 7200rpm
Er zit wel net een nieuwe voeding in. een corsair 520W. Dus de sata aansluitingen heb ik al. Ik twijfel nu alleen of ik een upgrade doe (de E6600 is wel erg aantrekkelijk) of dat ik een Sata controller koop. Een losse controller is uiteraard het goedkoopst aan de andere kant is een systeemupgrade ook nooit weg.

Dat zeg ik...

quote:
RoD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:26:
[...]

1. Waarom DX10? Wat voor voordeel denk je daarmee te behalen? Voordat de DX10 games mainstream worden, is jou kaart allang te verouderd om er echt gebruik van te kunnen maken. DX10 zou ik niet als eis stellen. Welke kaart dan wel? Kijk eerst zelf even zou ik zeggen... De Pricewatch en benchmarks zijn je vriend.

2. Kan zijn dat je geheugen wat langzamer gaat lopen, maar ik denk niet dat dat veel performanceloss op gaat leveren.
1. Inderdaad, waarom DX10? Ik heb er even over nagedacht, ik ben niet voornemens om Vista te gaan draaien en ik wil de spellen van nu sneller laten lopen, dus een 8xxx als vereiste heb ik laten varen. Nu lang zoeken en reviews lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat een 7900GS een prima kaart is voor een schappelijke prijs. Ik heb voor ¤ 149,- een Asus 7900GS TOP gekocht die ook nog eens een stukje sneller is dan een stock 7900GS (en goedkoper dan een 8600GTS...)

2. na wat zoekwerk hier op GoT blijkt dat met een E6 revisie zoals mijn 4200+ 'Toledo' het geen probleem zou moeten zijn om 4x512Mb. op 400Mhz. te laten draaien. Daarom dan ook maar een setje van 2x512Mb. besteld. Wellicht moet ik ze wel handmatig op 400Mhz. instellen, dat merk ik wel als de bestelling binnen is.
quote:
Biobakker schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
[...]
Er zit wel net een nieuwe voeding in. een corsair 520W. Dus de sata aansluitingen heb ik al. Ik twijfel nu alleen of ik een upgrade doe (de E6600 is wel erg aantrekkelijk) of dat ik een Sata controller koop. Een losse controller is uiteraard het goedkoopst aan de andere kant is een systeemupgrade ook nooit weg.
Het is wel een erg groot verschil, alleen een SATA controller of een complete systeemupgrade. :? Mocht je dat laatste doen (doen! :) ) dan zal je wel merken dat je er zeer flink op vooruit zal gaan!
Want ga je voor de veelgekozen setup op Got (C2D E6600, 2048Mb PC5300, P965 moederbord en een nieuwe grafische kaart) dan heb je dual core ipv enkel, meer ram, en meer FPS in games...

estorino wijzigde dit bericht 25-05-2007 14:27 (23%)

MacBook (Mid 2007) C2D 2,16 2GB GMA950 || Nikon D40 kit || 35mm f/1.8 || 55-200 VR f/4-5.6

quote:
Biobakker schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
Ik wil graag mijn systeem upgraden omdat ik denk dat mijn geheugen binnenkort de geest gaat geven. En omdat ik nieuwe Hdd's wil maar dan wel Sata. Dus ik denk een nieuwe Mamaplank, maar dan zit het er dik in dat er een nieuwe GPU in moet door PCI-e ;(

Mijn huidige systeem;
  • Asus A7N8X-X
  • AMD Athlon 2400+
  • 2 * 512 MBPC3200 OEM
  • Sapphire Radeon X1600pro
  • Hercules Muse 5.1 geluidskaart
  • Western Digital 200G 7200rpm en een Maxtor 120G 7200rpm
Ik zie geen eisen en budget.
quote:
estorino schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:21:
[...]

1. Inderdaad, waarom DX10? Ik heb er even over nagedacht, ik ben niet voornemens om Vista te gaan draaien en ik wil de spellen van nu sneller laten lopen, dus een 8xxx als vereiste heb ik laten varen. Nu lang zoeken en reviews lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat een 7900GS een prima kaart is voor een schappelijke prijs. Ik heb voor ¤ 149,- een Asus 7900GS TOP gekocht die ook nog eens een stukje sneller is dan een stock 7900GS (en goedkoper dan een 8600GTS...)
Kan ik me in vinden. Eventueel zou je nog een X1950Pro kunnen overwegen. Niet veel duurder, wel betere prestaties.
quote:
2. na wat zoekwerk hier op GoT blijkt dat met een E6 revisie zoals mijn 4200+ 'Toledo' het geen probleem zou moeten zijn om 4x512Mb. op 400Mhz. te laten draaien. Daarom dan ook maar een setje van 2x512Mb. besteld. Wellicht moet ik ze wel handmatig op 400Mhz. instellen, dat merk ik wel als de bestelling binnen is.
Sommige moederborden houden ook niet van 4 reepjes, dus wellicht is het raadzaam om daar nog even naar te kijken. Ik denk echter dat het wel meevalt.

Reg. datum: 20 mei 2004

Ik was dit topic alweer even vergeten. Dit is wel een mooi topic om mijn probleem te posten denk ik.

Ik weet al wat ik aan mijn pc wil upgraden, namelijk de videokaart. Misschien ook nog wat geheugen, maar voornamelijk de videokaart. Met de volgende lijst aan specificaties zullen jullie vast wel begrijpen waarom:

Moederbord: Asrock s939 dual sata2
Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego, 2,2Ghz
Videokaart: ATi Radeon 8500 128MB :+
Geheugen: 1GB DDR1
Voeding: 430W Coolermaster eXtreme Power (met 29A op de 12V lijn.)
Monitor: Acer AL1914 19" met een maximale resolutie van 1280*1024

Nu ben ik al wel een tijdje aan het kijken naar een andere videokaart voor het budget van rond de 200 euro maar doordat er zoveel verschillends te koop is weet ik niet echt meer wat de beste keus is. Voor mezelf heb ik nu 3 opties:

1. Een nieuwe ATi Radeon X1950XT 256MB. De X1950Pro was ook wel een interessante optie, maar deze heeft denk ik net wat meer power. Prima kaartje voor zover ik weet, en staat in de pricewatch als goedkoopsts voor zo'n 178 euro. Past dus mooi in mijn budget, en als ik minder aan de videokaart uitgeef blijft er natuurlijk meer over voor andere dingen, zoals meer/sneller geheugen.
Ook zie ik nog een X1900XT 512MB staan voor dezelfde prijs.

2. In Vraag en Aanbod komen soms ook wel wat leuke kaartjes voorbij. Zo ben ik ook een paar keer de GF7950GX2 tegengekomen voor vaak mooie prijzen tussen de 200 en 250 euro. Dit presteert wel stukken beter dan de vorig genoemde X1950XT, maar of hij z'n extra geld waard is weet ik niet. En wie weet is de rest van mijn systeem niet goed genoeg, zodat ik niet veel extra performance eruit zal krijgen. Het enige wat ik weet is dat deze kaart werkt op mijn moederbord.

3. ATi heeft nu één kaart van de HD2xxx serie gelanceerd. De HD2900XT valt wel wat buiten m'n budget, maar in de toekomst komen er wat meer kaarten. De HD2600 van volgende maand gaat denk ik niet goeg genoeg preseteren voor mij. Maar er komt als het goed is ergens in september een HD2900Pro. Deze zal dan waarschijnlijk mooi in m'n budget passen en goede prestaties leveren (althans, dat hoop ik dan maar, maar de X1950Pro is ook een topkaart voor een mooie prijs). Maar nVidia komt misschien ook wel met wat mooie kaartjes die goed presteren en betaalbaar zijn. In de 8-serie vind ik nu niet echt veel interessants, de 8800's zijn te duur en de 8600's presteren naar mijn idee niet goed genoeg.

Nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen met m'n keuze. Uiteraard kunnen jullie ook met alternatieven komen, zolang het maar in m'n budget past.

EDIT: Ik was nog even vergeten te melden wat ik met mijn systeem wil doen :P
Ik gebruik m'n pc veel voor school, internet, soms wat foto's bewerken maar ook wel spellen. Vooral bij dat laatste heb ik dus een goede videokaart nodig, voor de rest niet echt.

Brasher wijzigde dit bericht 25-05-2007 20:26 (4%)

Niemand?

Reg. datum: 25 januari 2006

Mijn systeem
superflower behuizing
350 watt voeding (fsp group)
p4 2.6 gigahz
asus p4p800 mainboard
512 mb geheugen
maxtor diamond max 10 SATA 120+200 gb
ati radeon 9700
nec 2510 dvd brander
lite on CD writer 52x
monitor: iiyama vision master pro 455
logitech G5 muis
Logitec elite toetsenbord

Gebruiksdoeleinden
Af en toe spelletje, videomontage, office, surfen, windows vista ultimate.

Problemen
Mijn computer is de laatste tijd instabiel geworden, zonder dat ik weet waardoor. Sinds ik glasvezel internet heb en daardoor torrents met mb's/sec binnenstromen wordt mijn pc te traag om daarnaast nog te surfen of andere dingen te doen. De laatste spellen draaien niet echt geweldig.

Wat wil ik upgraden?
Nieuw moederboard: twijfel tussen een p965 of p35 moederboard, heb een voorkeur voor asus.
Core 2 duo processor: waarschijnlijk een e6420.
Twee gigabyte geheugen.
Videokaart welke geschikt is voor dx10, waarschijnlijk 8600 gts
Een extra harddisk erbij van 400 gigabyte

Vragen
Is mijn huidige voeding goed genoeg voor een dergelijke configuratie?
Welk moederboard voor rond de 140 euro is het beste qua prijs kwaliteitsverhouding? Ik heb geen behoefte aan sli, wel aan genoeg (usb) aansluiting.

quote:
Brasher schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:25:
Ik was dit topic alweer even vergeten. Dit is wel een mooi topic om mijn probleem te posten denk ik.

Ik weet al wat ik aan mijn pc wil upgraden, namelijk de videokaart. Misschien ook nog wat geheugen, maar voornamelijk de videokaart. Met de volgende lijst aan specificaties zullen jullie vast wel begrijpen waarom:

Moederbord: Asrock s939 dual sata2
Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego, 2,2Ghz
Videokaart: ATi Radeon 8500 128MB :+
Geheugen: 1GB DDR1
Voeding: 430W Coolermaster eXtreme Power (met 29A op de 12V lijn.)
Monitor: Acer AL1914 19" met een maximale resolutie van 1280*1024

Nu ben ik al wel een tijdje aan het kijken naar een andere videokaart voor het budget van rond de 200 euro maar doordat er zoveel verschillends te koop is weet ik niet echt meer wat de beste keus is. Voor mezelf heb ik nu 3 opties:

1. Een nieuwe ATi Radeon X1950XT 256MB. De X1950Pro was ook wel een interessante optie, maar deze heeft denk ik net wat meer power. Prima kaartje voor zover ik weet, en staat in de pricewatch als goedkoopsts voor zo'n 178 euro. Past dus mooi in mijn budget, en als ik minder aan de videokaart uitgeef blijft er natuurlijk meer over voor andere dingen, zoals meer/sneller geheugen.
Ook zie ik nog een X1900XT 512MB staan voor dezelfde prijs.

2. In Vraag en Aanbod komen soms ook wel wat leuke kaartjes voorbij. Zo ben ik ook een paar keer de GF7950GX2 tegengekomen voor vaak mooie prijzen tussen de 200 en 250 euro. Dit presteert wel stukken beter dan de vorig genoemde X1950XT, maar of hij z'n extra geld waard is weet ik niet. En wie weet is de rest van mijn systeem niet goed genoeg, zodat ik niet veel extra performance eruit zal krijgen. Het enige wat ik weet is dat deze kaart werkt op mijn moederbord.

3. ATi heeft nu één kaart van de HD2xxx serie gelanceerd. De HD2900XT valt wel wat buiten m'n budget, maar in de toekomst komen er wat meer kaarten. De HD2600 van volgende maand gaat denk ik niet goeg genoeg preseteren voor mij. Maar er komt als het goed is ergens in september een HD2900Pro. Deze zal dan waarschijnlijk mooi in m'n budget passen en goede prestaties leveren (althans, dat hoop ik dan maar, maar de X1950Pro is ook een topkaart voor een mooie prijs). Maar nVidia komt misschien ook wel met wat mooie kaartjes die goed presteren en betaalbaar zijn. In de 8-serie vind ik nu niet echt veel interessants, de 8800's zijn te duur en de 8600's presteren naar mijn idee niet goed genoeg.

Nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen met m'n keuze. Uiteraard kunnen jullie ook met alternatieven komen, zolang het maar in m'n budget past.

EDIT: Ik was nog even vergeten te melden wat ik met mijn systeem wil doen :P
Ik gebruik m'n pc veel voor school, internet, soms wat foto's bewerken maar ook wel spellen. Vooral bij dat laatste heb ik dus een goede videokaart nodig, voor de rest niet echt.
Tsja, als het alleen de videokaart is... dat is een keus die je prima zelf kunt maken denk ik. Kwestie van benchmarks vs. budget. Tip: Neem geen uber high-end kaart, want je huidige systeem is ook niet zo supermodern meer. Persoonlijk lijkt me een X1950Pro een goede kaart om balans in het systeem te houden (en voor een leuke prijs)

quote:
drernie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:17:
Mijn systeem
superflower behuizing
350 watt voeding (fsp group)
p4 2.6 gigahz
asus p4p800 mainboard
512 mb geheugen
maxtor diamond max 10 SATA 120+200 gb
ati radeon 9700
nec 2510 dvd brander
lite on CD writer 52x
monitor: iiyama vision master pro 455
logitech G5 muis
Logitec elite toetsenbord

Gebruiksdoeleinden
Af en toe spelletje, videomontage, office, surfen, windows vista ultimate.

Problemen
Mijn computer is de laatste tijd instabiel geworden, zonder dat ik weet waardoor. Sinds ik glasvezel internet heb en daardoor torrents met mb's/sec binnenstromen wordt mijn pc te traag om daarnaast nog te surfen of andere dingen te doen. De laatste spellen draaien niet echt geweldig.

Wat wil ik upgraden?
Nieuw moederboard: twijfel tussen een p965 of p35 moederboard, heb een voorkeur voor asus.
Core 2 duo processor: waarschijnlijk een e6420.
Twee gigabyte geheugen.
Videokaart welke geschikt is voor dx10, waarschijnlijk 8600 gts
Een extra harddisk erbij van 400 gigabyte

Vragen
Is mijn huidige voeding goed genoeg voor een dergelijke configuratie?
Welk moederboard voor rond de 140 euro is het beste qua prijs kwaliteitsverhouding? Ik heb geen behoefte aan sli, wel aan genoeg (usb) aansluiting.
Voor de voeding hebben we een apart topic in OH. Over je moederbord... waar zat je zelf aan te denken? Geen SLI en voldoende USB poorten zijn niet echt specifieke eisen. Dan voldoen de meeste P965 bordjes wel. P35 zou ik nog niet doen met het oog op eventuele kinderziektes. Een standaardbordje zoals de DS3 van Gigabyte lijkt mij prima voldoen. Maar kijk eerst zelf eens rond wat er te krijgen is zou ik zeggen.

Het is ook meer inderdaad de videokaart versus de rest van m'n systeem. Ik kan er wel een 7950GX2 in zetten, maar als inderdaad mijn systeem niet snel genoeg is om echt goede prestaties uit deze kaart te halen schiet ik er ook niet veel mee op. En op internet vind ik niet veel tests van videokaarten in combinatie met mijn moederbord en/of processor. Misschien dat ik inderdaad dan maar een kaart uit een wat goedkopere prijsklasse moet halen en volgend jaar eventueel m'n hele systeem weer eens een totale upgrade te geven. Zo in stappen upgraden was niet zo'n goed idee eigenlijk :P

Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord.

voorheen: SniekyTunes

Ik zal eerst even mijn huidige specs posten, voor ik met mijn vragen kom:

ASUS A8N-SLI DELUXE
Athlon 64 3500+ Skt 939
Maxtor 250GB SATA 7200RPM (Diamondmax 10)
Geforce 6800 Ultra (of GT, weet ik niet eens zeker). (PCI-Express)
1Gb DDR400 (denk ik, hoe kom ik hier achter?) in 2x512 dual channel

Ik vraag me af of het rendabel voor mij is om te gaan upgraden. Het hoofddoel van de pc is het spelen van games en op het moment kom ik niet meer uit. Ik zou toch erg graag Oblivion, C&C3, Supreme Commander willen spelen. Het hoeft niet in super-resolutie (19" CRT, dus 1280x1024 is meer dan genoeg), maar het moet wel vloeiend gaan en ik wil er even vooruit mee kunnen..

Ik zit te denken aan een relatief goedkope upgrade, omdat ik volgend jaar een compleet nieuw systeem wil.
Ik heb het volgende uitgezocht:

Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x 512 MB ¤ 64,34
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ¤ 145,74
Samsung Spinpoint P120, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II ¤ 55,72

Totaal 265,80

Aangezien de geheugen-upgrade voor de hand ligt en de HDD-upgrade persoonlijke voorkeur betreft, ben ik vooral benieuwd wat jullie vinden van de keuze van de videokaart.

Gaat de CPU in dit systeem een bottleneck zijn?
Is DDR geheugen erg verouderd ten opzichte van DDR2?
Zijn er voor het budget (om en nabij de 250 euro) betere upgrades denkbaar?
Ga ik er spijt van krijgen als ik niet voor de Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ga?

Klopt het dat ik met mijn CPU al aan een FSB van 400MHz zit en er dus vrijwel geen ruimte voor overclocken is, gezien mijn geheugen?
Alvast bedankt!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Reg. datum: 24 oktober 2006

Er werd niet echt op gereageerd, maar hoe kijken de tweakers aan tegen een pentium D 930 3.0ghz, 2gb ram, en dan als toevoeging een 320mb 8800gts.

Is zo'n kaart wel nuttig icm die processor?

Reg. datum: 16 mei 2007

Mijn huidige systeem heb ik nu ong. 2 jaar, ik zat me eigenlijk af te vragen (gezien de toch redelijk lage prijzen van CPU's lately) of het nuttig is om hier iets aan te upgraden.

Huidige Systeem:
- A8N-SLI (Socket 939)
- 1.5 GB Geheugen (PC3200, 400Mhz....had eerst 2GB maar 1 reepje is overleden :'( )
- Asus 1900XTX (512MB, DX9 dus)
- AMD X2 3800+ (naar mijn weten een van de traagste dual cores van AMD)
- OCZ Modstream 520 Watt

Mijn overweging is dus als volgt, zou het de moeite zijn om een AM2 mobo, een X2 6000+ en dan 2GB DDR2 te kopen. Ik heb geprobeerd wat benchmarks te zoeken maar veelal stond de 3800+ er niet in.
Persoonlijk gok ik dat ik bij de gemiddelde game een increase van 10-15fps kan halen (correct me if im wrong tho)

Zou dit het waard zijn of kan ik beter wachten op de K10 Socket van AMD? (ik ga geen Intel kopen amd fanboi O+ )

Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Talez schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:32:
Mijn huidige systeem heb ik nu ong. 2 jaar, ik zat me eigenlijk af te vragen (gezien de toch redelijk lage prijzen van CPU's lately) of het nuttig is om hier iets aan te upgraden.

Huidige Systeem:
- A8N-SLI (Socket 939)
- 1.5 GB Geheugen (PC3200, 400Mhz....had eerst 2GB maar 1 reepje is overleden :'( )
- Asus 1900XTX (512MB, DX9 dus)
- AMD X2 3800+ (naar mijn weten een van de traagste dual cores van AMD)
- OCZ Modstream 520 Watt

Mijn overweging is dus als volgt, zou het de moeite zijn om een AM2 mobo, een X2 6000+ en dan 2GB DDR2 te kopen. Ik heb geprobeerd wat benchmarks te zoeken maar veelal stond de 3800+ er niet in.
Persoonlijk gok ik dat ik bij de gemiddelde game een increase van 10-15fps kan halen (correct me if im wrong tho)

Zou dit het waard zijn of kan ik beter wachten op de K10 Socket van AMD? (ik ga geen Intel kopen amd fanboi O+ )
Je hebt nog een prima systeem dus ik zou zeker even tot Q3 dit jaar wachten. Tegen die tijd kan je dan in ieder geval een AMD mobo kopen dat de nieuwe generatie CPU's zal ondersteunen en, mocht je dat dan toch willen, kan je altijd nog een X2 6000+ kopen tegen nog lagere prijs.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, HD4870 1GB, X-Fi Elite Pro, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555 & HD 595

roydejong.nl

Graag zou ik willen weten wat jullie hieraan zouden upgraden (ja natuurlijk het hele systeem :P)

Het is vooral een systeem om Rose op te spelen, en af en toe een spelletje, voor de rest word, printen en gewoon huis pc. Alleen rose wil niet altijd even lekker lopen, hakt in de steden.

Amd xp 1800@2000mhz. kan 2200.

1 gig geheugen @ 200mhz.

ati 9500 at 9800 speeds and gesoftmod. agp

abit nf7-s moederbord.

draai xp.

voor de rest nog gegevens nodig?

alvast bedankt.

Budget is < zo klein mogelijk! ;)

Q-bone wijzigde dit bericht 31-05-2007 11:43 (3%)

bla?

quote:
SniekyTunes schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:05:
Ik zal eerst even mijn huidige specs posten, voor ik met mijn vragen kom:

ASUS A8N-SLI DELUXE
Athlon 64 3500+ Skt 939
Maxtor 250GB SATA 7200RPM (Diamondmax 10)
Geforce 6800 Ultra (of GT, weet ik niet eens zeker). (PCI-Express)
1Gb DDR400 (denk ik, hoe kom ik hier achter?) in 2x512 dual channel

Ik vraag me af of het rendabel voor mij is om te gaan upgraden. Het hoofddoel van de pc is het spelen van games en op het moment kom ik niet meer uit. Ik zou toch erg graag Oblivion, C&C3, Supreme Commander willen spelen. Het hoeft niet in super-resolutie (19" CRT, dus 1280x1024 is meer dan genoeg), maar het moet wel vloeiend gaan en ik wil er even vooruit mee kunnen..

Ik zit te denken aan een relatief goedkope upgrade, omdat ik volgend jaar een compleet nieuw systeem wil.
Ik heb het volgende uitgezocht:

Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x 512 MB ¤ 64,34
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ¤ 145,74
Samsung Spinpoint P120, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II ¤ 55,72

Totaal 265,80

Aangezien de geheugen-upgrade voor de hand ligt en de HDD-upgrade persoonlijke voorkeur betreft, ben ik vooral benieuwd wat jullie vinden van de keuze van de videokaart.

Gaat de CPU in dit systeem een bottleneck zijn?
Is DDR geheugen erg verouderd ten opzichte van DDR2?
Zijn er voor het budget (om en nabij de 250 euro) betere upgrades denkbaar?
Ga ik er spijt van krijgen als ik niet voor de Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ga?

Klopt het dat ik met mijn CPU al aan een FSB van 400MHz zit en er dus vrijwel geen ruimte voor overclocken is, gezien mijn geheugen?
Alvast bedankt!
Je geeft nu 250 euro uit aan verouderde hardware. Als je hiermee denkt nog jaren vooruit te kunnen, is het wel een aardig idee, maar anders zou ik niet meer zoveel geld investeren in uitgefaseerde meuk.
quote:
Q-bone schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:28:
Graag zou ik willen weten wat jullie hieraan zouden upgraden (ja natuurlijk het hele systeem :P)

Het is vooral een systeem om Rose op te spelen, en af en toe een spelletje, voor de rest word, printen en gewoon huis pc. Alleen rose wil niet altijd even lekker lopen, hakt in de steden.

Amd xp 1800@2000mhz. kan 2200.

1 gig geheugen @ 200mhz.

ati 9500 at 9800 speeds and gesoftmod. agp

abit nf7-s moederbord.

draai xp.

voor de rest nog gegevens nodig?

alvast bedankt.

Budget is < zo klein mogelijk! ;)
Waar zit je zelf aan te denken?

roydejong.nl

videokaart... update maar voor de rest zou ik het niet weten. Want wat is een goede videokaart ten opzichte van een 9800? in agp.

maar ja nog meer ideen? of zal het qua prestatie niet echt uitmaken?

bla?

Ik zou de recommended systeemeisen van Rose eens vergelijken met jou specs en daarop je upgrade baseren. Wat een goede videokaart ten opzichte van een 9800 is? Daarvoor hebben we benchmarks. Kijk maar eens op www.tomshardware.com

Mr. Slungel

Ik heb mijn amd2000 met 512mb vdata ddr333 en een 9200vivo geupgrade met 2x512mb corsair xms (op 2-2-2-5 timings) geheugen en er een x1600 pro in gedrukt. Zorgt ervoor dat je nog net de nieuwere games kan draaien, en over een half jaar zal het systeem compleet vervangen worden.

Als je dus investeerd in een oud athlon systeem, midrange x1xxx vidkaart (of 6600gt/7600gt op agp) a 60 euro 2e hands er in zetten en evt nog geheugen. Veel meer kun je er niet mee zonder aan het mobo of cpu te komen

djidee wijzigde dit bericht 31-05-2007 13:54 (0%)
Reden: typo's (zijn vast nog meer)

"Mekker, blaat"

Reg. datum: 31 mei 2007

Ik heb nu een systeem waar ik nog redelijk mee uit de voeten kan (draait C&C 3 zelfs nog redelijk)
Tegen de kerst wil ik een nieuw systeem kopen. Heeft het zin om voor weinig geld m'n huidige systeem te upgraden of kan ik beter wachten?

Wat zijn de mogelijkheden hier?
  • AMD Athlon XP 2400+
  • Asus A7N8X-X
  • 1.5 GB RAM (1x 512MB, 1x 1024MB) 400 MHz
  • ATI Radeon 9800 Pro 256MB
opslag e.d. is hier niet zo belangrijk verder.

Ik heb gezocht naar de Athlon XP 3200+ (hoogst haalbaar voor mijn mobo) maar die is moeilijk te vinden en relatief duur. Dus als iemand die nog heeft ... :)
Misschien nieuwe CPU koeler en m overklokken naar een 3200+?
De 9800 Pro had ik erg goedkoop gevonden ergens. Zelfs een 7600 is nog redelijk duur.

Graag suggesties. Wachten of upgraden, zo ja wat.

Binos wijzigde dit bericht 31-05-2007 16:20 (3%)

quote:
Binos schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:13:
Ik heb nu een systeem waar ik nog redelijk mee uit de voeten kan (draait C&C 3 zelfs nog redelijk)
Tegen de kerst wil ik een nieuw systeem kopen. Heeft het zin om voor weinig geld m'n huidige systeem te upgraden of kan ik beter wachten?

Wat zijn de mogelijkheden hier?
  • AMD Athlon XP 2400+
  • Asus A7N8X-X
  • 1.5 GB RAM (1x 512MB, 1x 1024MB) 400 MHz
  • ATI Radeon 9800 Pro 256MB
opslag e.d. is hier niet zo belangrijk verder.

Ik heb gezocht naar de Athlon XP 3200+ (hoogst haalbaar voor mijn mobo) maar die is moeilijk te vinden en relatief duur. Dus als iemand die nog heeft ... :)
Misschien nieuwe CPU koeler en m overklokken naar een 3200+?
De 9800 Pro had ik erg goedkoop gevonden ergens. Zelfs een 7600 is nog redelijk duur.

Graag suggesties. Wachten of upgraden, zo ja wat.
Je hebt een systeem waarmee je nu nog uit de voeten kunt en tegen Kerst wil je een nieuw systeem kopen. Waarom zou je dan nu nog upgraden en daarmee investeren in oude meuk?

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: