Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 februari 2006

De amd is sneller geloof ik, maar de intel wil beter overklokken. Zoals xzorby al zei.

rickhansen wijzigde dit bericht 19-04-2007 21:59 (13%)

Reg. datum: 20 april 2007

Ik heb nu het volgende systeem:

Moederbord: ASUS, Socket A, AGP
Geheugen: 2x512MB PC3200
Processor: AMD XP 2600+
Videokaart: 6800 LE (deels unlocked)
Harddisk: 1 x 160 GB SATA en 1 x 80 PATA
Voeding: Seasonic H430

Hiermee hoopte ik het jaar nog uit te zingen, STALKER liep bijvoorbeeld nog redelijk (geen hoge settings natuurlijk) Echter mijn videokaart wil alleen nog maar 2D en gaat bij 3D op zwart (met een andere kaart 4400Ti werkt het wel)

Nu zit ik te twijfelen of een nieuwe AGP kaart kopen voor dit systeem of een major upgrade van Proc+mobo+mem+videokaart en de rest meenemen.

Voor een eventuele nieuwe kaart had ik een 7600GT in gedachten, eventueel een 7600GS omdat de GT weliswaar sneller is maar ik weet niet of je dat er in mijn systeem echt uit gaat halen. Tevens wil ik als ik dit systeem houd een Scythe Katana koeler kopen en mijn Proc wat overklokken.
Kosten ongeveer 155 Euro (incl koeler)

Voor een eventuele major upgrade had ik ongeveer hetvolgende in gedachten
Proc: Core 2 Duo E4300 (of misschien een E4400) (die ik wil overklokken)
MoBo: Gigabyte P965 DS3 (of een MSI P6N Sli-Fi / Platinum van wege de 1333Mhz ondersteuning) (P965 vs 650i)
Geheugen: 2x512 Twinmoss dualchannel PC6400 (of anders PC5300)
Videokaart: 8600GT (of anders 7900GS/7600GT)
Kosten ongeveer 400 Euro en veel meer kan ik op dit moment ook niet missen...

Ik gebruik mij PC voornamelijk om te gamen (met name STALKER, Oblivion, NFS Carbon, Neverwinter Nights 2, etc) internetten, nieuwsgroepen, fotobewerking, office.

Ik twijfel dus voornamelijk of ik gewoon de videokaart (of is AGP zonde van de investering) zal vervangen en het nog zo lang mogelijk zal proberen uit te zingen (en zo ja of mijn system de extra kracht van de GT boven de GS er wel uit gaat halen) of het systeem maar gelijk helemaal upgraden (vroeger dan gepland en met een beperkt budget) en zo ja wel Mobo van de 2 meer mogelijkheden bied voor upgrades in de toekomst (de Gigabyte wordt veel aanbevolen, maar de MSI heeft de 1333Mhz ondersteuning en de Gigabyte volgens mij niet)

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven en ik stel alle commentaar (ook op de gekozen onderdelen) op prijs.

Ik lees net dat de DS3 na een BIOS update wel 1333 ondersteund, dan denk ik dat het MoBo sowieso een DS3 wordt, tenzij iemand ander een goede reden kan geven waarom niet...

Vanz88 wijzigde dit bericht 20-04-2007 15:35 (4%)

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

Ik heb nog één vraag met betrekking tot mijn upgrade (zie onderaan pagina 12).

Ik heb me nog eens even ingelezen in wat Graka's. (www.tweaktown.com bijvoorbeeld), en ik kwam een XFX VGA Geforce 8600GTS XXX tegen. Volgens mij een goede kaart. Ook Tweaktown was er lovend over. Vooral omdat hij overgeclocked is enzo en dus snel is.
Is hij de 210 euro waard? Of kan ik beter voor 150 euro een 7600GT kopen en een jaar wachten (totdat er meet DX10 kaarten zijn en ook de games daarvoor)? Ik wil liever nu goed upgraden dan over een jaar nog een keer om met de DX10 kaarten mee te doen. Dan betaal ik misschien nu 150 euro voor een 7600GT en over een jaar 150 euro voor een 8800GTS. (bijvoorbeeld). Maar wat vinden jullie ervan?

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 20 april 2007

Hallo allemaal!

Na een enige tijd tweakers advies hier heb mogen/kunnen gebruiken werd het tijd om eens te registeren en meteen maar aan de slag te gaan.

Hierbij mijn eerste post ;)

Ik ben van plan om mijn huidige pc nog een kleine upgrade te geven. Ik heb momenteel wel wat in gedachten, maar vraag mij af of het de overweging waard is.

Vandaar deze post in dit topic.

Gebruiksdoeleinden:

Ik gebruik mijn pc vrij intensief. Voornamelijk wordt hij gebruikt voor voor leechen,office,gamen,surfen en videobewerking.
Hierbij zijn rekenkracht, werkgeheugen en video-performance belangrijke factoren om rekening mee te houden.

Huidige specs:

Case nzxt zero
Antec True480 TruePower ATX 480W
AMD Athlon 64 X2 3800+ S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W @2500MHz
Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16
Crucial BallistiX PC4000 ddr 1gbx2 CL3
Nvidia Geforce 7900gto @gtx
2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB 7200rpm, SATA II, 8MB @raid0
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Samsung SyncMaster 970P 19"

Waarom wil ik upgraden:

Ik wil het maximale uit mijn huidige pc-setup halen d.m.v. een kleine upgrade.
Vaak heb nu vaak het gevoel dat mijn cpu de bottleneck is in diverse games zoals STALKER, Rainbow Six Vegas etc.
En i.v.m mijn budget op dit moment dacht ik dat dit een leuke investering zou zijn.

Budget:
Zelf zat ik te denken aan een ¤300,- Max. Ik wil er niet veel geld meer insteken aangezien socket s939 vrijwel dood is

Waar dacht ik zelf aan:

Mijn eerste optie was het upgraden van de cpu .Ik had het volgende in gedachte:
• AMD Opteron 185 S939, 2x2.6Ghz, 2MB, 400MHz Bus ¤300,- +/-

Vanwege de standaard al hogere kloksnelheid (t.o.v. mijn X2) en de grotere cache van 2mb lijkt mij dit een goede keus voor wat betreft mijn doeleinden.
Ook wil graag gaan overklokken en dacht daarbij een goede keus te maken wat betreft een opteron.

Mijn tweede optie was het verkopen van mijn huidige gpu en het aanschaffen van 8800gts welke een erg goede prijs/prestatie verhouding heeft. En natuurlijk dx10 ready.
Een overstap naar een volledig nieuw systeem zie ik niet zitten i.v.m. mijn budget en mijn eisen
die ik aan het mobo zou stellen bij een upgrade.

Heb ik gezien de gebruiksdoeleinden hier 2 goede opties uitgezocht of zien jullie nog punten ter verbetering? Waar zouden jullie voor gaan? en is dit het geld/prestatie waard is?

Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
urnie538 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:30:
Ik heb nog één vraag met betrekking tot mijn upgrade (zie onderaan pagina 12).

Ik heb me nog eens even ingelezen in wat Graka's. (www.tweaktown.com bijvoorbeeld), en ik kwam een XFX VGA Geforce 8600GTS XXX tegen. Volgens mij een goede kaart. Ook Tweaktown was er lovend over. Vooral omdat hij overgeclocked is enzo en dus snel is.
Is hij de 210 euro waard? Of kan ik beter voor 150 euro een 7600GT kopen en een jaar wachten (totdat er meet DX10 kaarten zijn en ook de games daarvoor)? Ik wil liever nu goed upgraden dan over een jaar nog een keer om met de DX10 kaarten mee te doen. Dan betaal ik misschien nu 150 euro voor een 7600GT en over een jaar 150 euro voor een 8800GTS. (bijvoorbeeld). Maar wat vinden jullie ervan?
Je zou wellicht ook een 8600GT kunnen nemen. Die versie is minder duur dan de GTS variant en wel sneller dan een 7600GT.

Een 7600GT is een net kaartje overigens, die je volgens mij ook wel voor minder dan 150 kan scoren. Zou geen slechte keus zijn als tussenoplossing. Kijk even hoeveel je kan besparen met een van die twee opties en kies de meest interessante voor nu.

Ben het wel met je eens dat je beter nu een wat minder dure kan kopen en volgend jaar een DX10 voor nette prijs.

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Abner_K schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:56:
Hallo allemaal!

Na een enige tijd tweakers advies hier heb mogen/kunnen gebruiken werd het tijd om eens te registeren en meteen maar aan de slag te gaan.

Hierbij mijn eerste post ;)

Ik ben van plan om mijn huidige pc nog een kleine upgrade te geven. Ik heb momenteel wel wat in gedachten, maar vraag mij af of het de overweging waard is.

Vandaar deze post in dit topic.

Gebruiksdoeleinden:

Ik gebruik mijn pc vrij intensief. Voornamelijk wordt hij gebruikt voor voor leechen,office,gamen,surfen en videobewerking.
Hierbij zijn rekenkracht, werkgeheugen en video-performance belangrijke factoren om rekening mee te houden.

Huidige specs:

Case nzxt zero
Antec True480 TruePower ATX 480W
AMD Athlon 64 X2 3800+ S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W @2500MHz
Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16
Crucial BallistiX PC4000 ddr 1gbx2 CL3
Nvidia Geforce 7900gto @gtx
2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB 7200rpm, SATA II, 8MB @raid0
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Samsung SyncMaster 970P 19"

Waarom wil ik upgraden:

Ik wil het maximale uit mijn huidige pc-setup halen d.m.v. een kleine upgrade.
Vaak heb nu vaak het gevoel dat mijn cpu de bottleneck is in diverse games zoals STALKER, Rainbow Six Vegas etc.
En i.v.m mijn budget op dit moment dacht ik dat dit een leuke investering zou zijn.

Budget:
Zelf zat ik te denken aan een ¤300,- Max. Ik wil er niet veel geld meer insteken aangezien socket s939 vrijwel dood is

Waar dacht ik zelf aan:

Mijn eerste optie was het upgraden van de cpu .Ik had het volgende in gedachte:
• AMD Opteron 185 S939, 2x2.6Ghz, 2MB, 400MHz Bus ¤300,- +/-

Vanwege de standaard al hogere kloksnelheid (t.o.v. mijn X2) en de grotere cache van 2mb lijkt mij dit een goede keus voor wat betreft mijn doeleinden.
Ook wil graag gaan overklokken en dacht daarbij een goede keus te maken wat betreft een opteron.

Mijn tweede optie was het verkopen van mijn huidige gpu en het aanschaffen van 8800gts welke een erg goede prijs/prestatie verhouding heeft. En natuurlijk dx10 ready.
Een overstap naar een volledig nieuw systeem zie ik niet zitten i.v.m. mijn budget en mijn eisen
die ik aan het mobo zou stellen bij een upgrade.

Heb ik gezien de gebruiksdoeleinden hier 2e goede opties uitgezocht of zien jullie nog punten ter verbetering? Waar zouden jullie voor gaan? en is dit het geld/prestatie waard is?
Ik vind het persoonlijk zonde om 300 euro uit te gaan geven aan verouderde hardware. Aangezien (naar mijn mening) je systeem nog prima meekan in games ed zou ik wachten met upgraden tot je een leuk C2D setje kunt betalen.

Bastaardicious - FinFleet

Oké mensen,

Ik heb nu al een paar jaar de volgende configuratie:

Duron 1.4GHz Applebred
Abit KD7-Raid mobo (KT400)
512MB PC2700 Geheugen
ATi Radeon 9800 Pro
120 GB U/ATA133 HDD's

En nog wat meer oude 'stuff'.

Nu zit ik me écht dood te ergeren aan het feit dat ik met mijn huidige configuratie geen games kan spelen, en het ding een teringherrie maakt omdat de koeler van mijn 9800Pro overleden is (Die heb ik als tijdelijke oplossing vervangen door een oude 60mm koeler, en die maakt véél herrie!).

Het kost me anyway dus een aardige cent om het hele systeem weer up to date te krijgen, zodat ik er weer het een en ander mee kan.

Omdat mijn 9800 Pro bijv. AGP is, kan ik er niets meer mee op een nieuw moederbord, en mijn HDD's kan ik ook wel afschrijven.

Nu had ik het volgende in gedachte:

- Intel Core2Duro E6400/E6420
- Moederbord, daar ben ik nog niet uit! Niet al te duur als het even kan, enige wat ik eigenlijk niet wil zijn die cheapass ASRock etc. merken, daar heb ik nare ervaringen mee gehad op stage.
- 1GB DDR2, hoeft niet al te duur, ik ben van plan om dit systeem niet te oc'en!
- Videokaart, ik zit te twijfelen tussen een X1950 serie of een Nvia 7xxxx serie, ik wil max rond de 150-175 ofzo uitgeven hiervoor.
- 1 á 2 fatsoenlijke S-ATA schijven. Ze hoeven geen supersnelle te zijn, en extreem groot, 250á300gb is meer dan voldoende, kan er altijd nog een bijkopen als het moet...

M'n monitor enz, zijn altijd nog voldoende voor me, dus daar lig ik niet zo wakker van.
Ik heb een 350W Enermaxx voeding, maar om eerlijk te zijn vertrouw ik die niet zo. Deze geeft namelijk vage problemen in de winter, dan wilt mijn systeem (en die van m'n broertje, hij heeft namelijk een identieke voeding, samen gekocht), de eerste 2 á 3 keer niet booten.

M'n budget ligt zo rond de 600euro, ik heb zo eens rondgekeken en daar moet ik wel het een 'aardige' configuratie voor kunnen krijgen dacht ik zo :)

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla
Jeweettogh.nl!

Reg. datum: 13 februari 2007

hallo ik heb een systeem van ongeveer 3 jaar oud
moederbord: albatron PX845GEV pro I845GE DDR333 VGA
processor: pentium 4 2,67 gig
2 x 512 dimm pc2700
120 gig western digital
sb audigy
xfx geforce fx5600 256 mb

de pc wordt vooral gebruikt door de familie, ik doe bijna alles op mijn macbook
de familie doet er niks spannends mee, internet, msn, office
ik gebruik hem voor leechen (parren, rarren) en af en toe een spelletje (C&C)
toen ik command en conquer the first decade installeerde liep generals zo langzaam, terwijl hij eerst wel goed heeft gelopen. Ik vroeg me af wat ik het best kon veranderen, maar in het achterhoofd dat er eind van dit jaar een nieuwe pc komt na de prijsverlagingen van intel
max budget 200 euro, het is maar een overbrugging van een half jaar

ik zat zelf te denken aan meer geheugen maar dat kan ik niet meenemen naar een andere pc
een nieuwe videokaart (7600GT) kan ik wel meenemen is ook een mogelijkheid
3dmark 2006 gaf een score van 96 (niet lachen :) ) Ik hoop dat jullie raad weten

Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
screwface schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:08:
hallo ik heb een systeem van ongeveer 3 jaar oud
moederbord: albatron PX845GEV pro I845GE DDR333 VGA
processor: pentium 4 2,67 gig
2 x 512 dimm pc2700
120 gig western digital
sb audigy
xfx geforce fx5600 256 mb

de pc wordt vooral gebruikt door de familie, ik doe bijna alles op mijn macbook
de familie doet er niks spannends mee, internet, msn, office
ik gebruik hem voor leechen (parren, rarren) en af en toe een spelletje (C&C)
toen ik command en conquer the first decade installeerde liep generals zo langzaam, terwijl hij eerst wel goed heeft gelopen. Ik vroeg me af wat ik het best kon veranderen, maar in het achterhoofd dat er eind van dit jaar een nieuwe pc komt na de prijsverlagingen van intel
max budget 200 euro, het is maar een overbrugging van een half jaar

ik zat zelf te denken aan meer geheugen maar dat kan ik niet meenemen naar een andere pc
een nieuwe videokaart (7600GT) kan ik wel meenemen is ook een mogelijkheid
3dmark 2006 gaf een score van 96 (niet lachen :) ) Ik hoop dat jullie raad weten
Voor de gameperformance is de videokaart wel de grootste bottleneck, dus als je voor dat bedrag gaat upgraden zou ik die 7600GT zeker overwegen. Geheugen lijkt me nog wel kunnen.

Als je een nieuwe videokaart koopt moet dat wel een AGP kaart worden.. wordt lastig om die mee te nemen naar een nieuw systeem lijkt me.
Reg. datum: 30 juli 2002

Ik vroeg me af wat ik hier nog aan zou kunnen upgraden:

Intel Core2Duo E6300
2X 1GB Elexir DDR2 533
Asus 7900GS 256MB PCI-E
Creative SB Extreme Music
2X 160GB WD 7200RPM IDE
S-ATA DVD RW
Antec Earthwatts 430W
Thermal Take Tsunami Dream

Ik dacht zelf aan nog een Asus 7900GS 256MB ernaast, als SLI.

Asus P6T Deluxe | Intel Corei7 920 @ 4 GHz | Noctua NH-U12P SE1366 | 3GB OCZ PC12800 | Asus GTX 285 1GB | 2X Samsung Spinpoint F1 1TB | Nexus 850w | Lian-Li PC-60FW

Acties:

quote:
B-Buster schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:46:
[...]

Voor de gameperformance is de videokaart wel de grootste bottleneck, dus als je voor dat bedrag gaat upgraden zou ik die 7600GT zeker overwegen. Geheugen lijkt me nog wel kunnen.

Als je een nieuwe videokaart koopt moet dat wel een AGP kaart worden.. wordt lastig om die mee te nemen naar een nieuw systeem lijkt me.
Inderdaad, daarom wel enigszins zonde. Tenzij je de kaart makkelijk aan iemand kwijt kunt als je een nieuwe pc gaat kopen.
quote:
Deorgere schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:48:
Ik vroeg me af wat ik hier nog aan zou kunnen upgraden:

Intel Core2Duo E6300
2X 1GB Elexir DDR2 533
Asus 7900GS 256MB PCI-E
Creative SB Extreme Music
2X 160GB WD 7200RPM IDE
S-ATA DVD RW
Antec Earthwatts 430W
Thermal Take Tsunami Dream

Ik dacht zelf aan nog een Asus 7900GS 256MB ernaast, als SLI.
Lees de topicstart nog eens door zou ik zeggen...

Bastaardicious - FinFleet

quote:
De_Bastaard schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:05:
Oké mensen,

Ik heb nu al een paar jaar de volgende configuratie:

Duron 1.4GHz Applebred
Abit KD7-Raid mobo (KT400)
512MB PC2700 Geheugen
ATi Radeon 9800 Pro
120 GB U/ATA133 HDD's

En nog wat meer oude 'stuff'.

Nu zit ik me écht dood te ergeren aan het feit dat ik met mijn huidige configuratie geen games kan spelen, en het ding een teringherrie maakt omdat de koeler van mijn 9800Pro overleden is (Die heb ik als tijdelijke oplossing vervangen door een oude 60mm koeler, en die maakt véél herrie!).

Het kost me anyway dus een aardige cent om het hele systeem weer up to date te krijgen, zodat ik er weer het een en ander mee kan.

Omdat mijn 9800 Pro bijv. AGP is, kan ik er niets meer mee op een nieuw moederbord, en mijn HDD's kan ik ook wel afschrijven.

Nu had ik het volgende in gedachte:

- Intel Core2Duro E6400/E6420
- Moederbord, daar ben ik nog niet uit! Niet al te duur als het even kan, enige wat ik eigenlijk niet wil zijn die cheapass ASRock etc. merken, daar heb ik nare ervaringen mee gehad op stage.
- 1GB DDR2, hoeft niet al te duur, ik ben van plan om dit systeem niet te oc'en!
- Videokaart, ik zit te twijfelen tussen een X1950 serie of een Nvia 7xxxx serie, ik wil max rond de 150-175 ofzo uitgeven hiervoor.
- 1 á 2 fatsoenlijke S-ATA schijven. Ze hoeven geen supersnelle te zijn, en extreem groot, 250á300gb is meer dan voldoende, kan er altijd nog een bijkopen als het moet...

M'n monitor enz, zijn altijd nog voldoende voor me, dus daar lig ik niet zo wakker van.
Ik heb een 350W Enermaxx voeding, maar om eerlijk te zijn vertrouw ik die niet zo. Deze geeft namelijk vage problemen in de winter, dan wilt mijn systeem (en die van m'n broertje, hij heeft namelijk een identieke voeding, samen gekocht), de eerste 2 á 3 keer niet booten.

M'n budget ligt zo rond de 600euro, ik heb zo eens rondgekeken en daar moet ik wel het een 'aardige' configuratie voor kunnen krijgen dacht ik zo :)
Oké, heb zo eens rond gekeken en kwam op dit uit:
http://tweakers.net/ext/p...2C154245%2F1%2C146204%2F1

What do you say...?
Ik heb maar een 256MB X1950 genomen, omdat ik maar een 17" TFT heb. Verder heb ik gekozen voor de 6420 Core2Duo gekozen omdat die 4mb cache heeft...

Als de prijzen van die CPU's nou eens omlaag gaan, dat zou toch eind deze maand zijn? Dan zou ik hem eventueel zó kunnen bestellen, hebben jullie nog opmerkingen over bovenstaande configuratie?

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla
Jeweettogh.nl!

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
De_Bastaard schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:19:
[...]

Oké, heb zo eens rond gekeken en kwam op dit uit:
http://tweakers.net/ext/p...2C154245%2F1%2C146204%2F1

What do you say...?
Ik heb maar een 256MB X1950 genomen, omdat ik maar een 17" TFT heb. Verder heb ik gekozen voor de 6420 Core2Duo gekozen omdat die 4mb cache heeft...

Als de prijzen van die CPU's nou eens omlaag gaan, dat zou toch eind deze maand zijn? Dan zou ik hem eventueel zó kunnen bestellen, hebben jullie nog opmerkingen over bovenstaande configuratie?
Kijk eens hier en hier.

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 22 augustus 2006

Hallo,

Ik heb een pctje staan die ik voornamelijk gebruik voor het gamen.
In totaal zou ik er ongeveer ¤500 nog aan willen bij stoppen.

Mijn specs:
Processor: intel core2 duo 2.4Ghz( x 2.)
Video kaart: Nvidia GeForce 7650GT
Memmory: 1GB
HDD: 320GB + 320GB externe
een tv tuning kaart.
2x DVD lezers met een writer.
een hoop kaartlezers.

Dit is het voornaamste. Zelf dacht ik om v/d 500 ong 80-140EUR klaar te leggen voor een game muis+ toetsenbord. Voor de rest weet ik niet echt wat ik best nog bij koop.

Acties:

Betere videokaart + geheugen. Kijk eens wat rond in de Pricewatch en lees benchmarks, mocht je er dan niet uitkomen, post het dan even, met de reden van je twijfel.

heeft een Theater-kat

Vertel mij wat ik kan upgraden aan:

3GHZ HT
Cooler master 430 watt
1 gig pc3200
single dvd brander (dual dvdtjes zijn te duur...)
on boart geluid
X1650 pro video
Maxtor diamond pro 9 ofzo :P 160gb
Asus mobo.

Ik gebruikt het om te gamen en om te internetten etc. EN om te leechen! Ik kan upgraden met een maximum van 100 euro. Ik dacht zelf aan een geluids kaart kopen ofzo. Maar ik wil hem het liefst digitaal op mijn reciever aansluiten. Misschien iets als andere harde schijf er in.. ook wel leuk.

Geen moederbord wissel als het kan(die doet het nog erg goed).

@ Rod: Ik had hem door ;)

hitman333 wijzigde dit bericht 23-04-2007 19:05 (65%)

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Acties:

quote:
hitman333 schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:57:
Vertel mij wat ik kan upgraden aan:

3GHZ HT
Cooler master 430 watt
1 gig pc3200
single dvd brander (dual dvdtjes zijn te duur...)
on boart geluid
X1650 pro video
Hier kunnen we niks mee... Kijk anders eens naar de topicwaarschuwing :)

Reg. datum: 12 juni 2005

Vooraf
Ik was eerst van plan een geheel nieuw "Core 2 Duo" systeem aan te schaffen en mijn huidge configuratie voor een beetje geld te verkopen. Maar aangezien (indien ik slaag) ik ga studeren aan de TU/e en daarbij ook deel ga nemen aan de notebook-regeling, leek het mij verstandiger mijn huidige systeem een beetje up-te-graden.

Systeem-specs
  • Processor: Intel Pentium 4 530 S775 (3.0Ghz)
  • Moederbord: Asus P5GD1 S775
  • Geheugen: 2x 512MB DDR 400 White Lake PC3200
  • Videokaart: Asus Radeon X600 Pro 128MB

Reden van upgrade
Ik heb nogal de gewoonte om veel programma's tegelijker tijd te gebruiken en bovendien zou ik graag Windows Vista soepel willen draaien. Verder gebruik ik de pc voor internetten, office, chatten, downloaden en af en toe een dvd'tje kijken.

Upgrade en toelichtingReden: Aangezien ik veel programma's tegelijk gebruik komt een dual core processor goed van pas. Bovendien is deze 64 bit en voorzien van een 4MB L2 cache.Reden: Aangezien ik, zoals al eerder gezegd is, veel programma's tegelijk gebruik en Windows Vista ook behoorlijk wat geheugen nodig heeft lijkt mij 2048MB geen overbodige luxe.

Dit alles komt bij Azerty Hardware uit op een totaal van ¤ 143,13, mijn budget ligt rond de ~¤150

Vragen
  • Zal er een duidelijk snelheids verschil merkbaar zijn na upgrade?
  • Is het misschien verstandiger om 2x 512MB aan te schaffen ivm dubbel (?) dual channel?
  • Heeft iemand nog andere suggesties of op- of aanmerkingen?

Jeroen1988 wijzigde dit bericht 26-04-2007 10:44 (4%)
Reden: Typfoutjes verbeterd + wijziging prijzen Azerty Hardware

Ik wil over iets minder dan 4 weken een nieuwe pc gaan kopen. Dus eigenlijk een grootte upgrade. Dat is denk ik ook wel handig aangezien DX10 en etc er aan komt.

Huidige specs:

* AMD Ahtlon XP 2600+ T-Bred @ Stock
* MSI K7N2 DELTA - L
* 1GB MEMORY, 2 x 256mb pc2700, 1 x 512mb pc3200
* 1 x 250GB IDE, 1 x 500GB SATA-II
* SAPPHIRE x1600 PRO 512mb AGP
* CD-ROM, DVD-ROM
* CASE (Geen idee wat ik nu heb maar moet weg)
* Geen merk 550W Voeding
* MEDION 17" TFT

Gebruiksdoeleinden:

Ik wil gewoon lekker Office kunnen gebruiken, Photoshoppen, 3D Max Studio, maar 75% van de keren dat ik erop zal gaan zitten zal hij voor DIE-HARD gamen worden gebruikt. Dus ik wil een echte Game-PC. STATE-OF-THE-ART op het moment dat ik hem koop. De PC hoeft absoluut niet geruisloos te zijn. Maar wel zo dat het niet een mega blazer wordt.

Budget:

Maximaal ¤ 2500

Richtlijnen:

Toetsenbord, Muis, Racestuur behoud ik want die vindt ik zelf al perfect om te gamen (G3, G15, G25) Voor de rest mag alles vervangen worden.

Mijn eigen vooronderzoekje:
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander uitgezocht, qua mogelijkheden. Budgettair gezien kom ik derhalve uit bij een INTEL-platform.

Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten:

* INTEL Conroe x6800
* ASUS P5W DH Deluxe of ASUS Striker Extreme
* 2 GB Kingston HyperX DDR2 800
* nVidia 8800 Ultra of ATI HD 2900XTX
* GigaByte 3D Aurora Zwart
* Tuniq Tower 120 of Arctic Freezer Pro 7
* 2 x Samsung 226BW
* Coolermaster GreenpowerI 600W

De totaal prijs komt nu uit op ¤ 2416 met de allerduurste componenten (PROC wordt 430 euro bij EMPC), Nvidia zal denk ik rond de 600 worden.
De totaal prijs met de andere componenten (dus ATI en P5W) is ¤ 2080

Is dit een goede combinatie of zou er nog een heel stuk van de prijs afkunnen maar waardoor ik toch door OCen (Alleen luchtkoeling) het gewenste resultaat kan halen. Het liefst natuurlijk zo'n goed mogelijk resultaat met de laagste prijs.

Alle componenten worden bij Alternate en EMPC gekocht. Of ergens anders als ze daar goedkoper te krijgen zijn icm verzendkosten. En de videokaarten natuurlijk kopen als ze dan al wel uit zijn.

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

quote:
speeder1988 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:18:
* INTEL Conroe x6800
* ASUS P5W DH Deluxe of ASUS Striker Extreme
* 2 GB Kingston HyperX DDR2 800
* nVidia 8800 Ultra of ATI HD 2900XTX
* GigaByte 3D Aurora Zwart
* Tuniq Tower 120 of Arctic Freezer Pro 7
* 2 x Samsung 226BW
* Coolermaster GreenpowerI 600W
Wat snoeien en "herbewapenen" voor jouw eisen.

Volgens de pricewatch betaal je ¤ 512 voor 9% performancewinst.
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2x2.67GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) ¤ 287

Asus-mobo's ga ik eerder afraden wegens het weigeren om 4 geheugenlatjes van 1GB te ondersteunen. Er wordt uitgeweken naar Gigabyte en MSI, bv een topic over Gigabyte P965 mobo's. Een bord zonder teveel franjes uitkiezen. ICH8R is buggy en andere opties zijn niet zo interessant.
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) ¤ 107

4GB ram, niet alleen voor Vista. Je kan Photoshop en andere programma's minimaliseren en er is voldoende ram vrij om te gamen. Het is niet meer nodig om eerst de programma's af te sluiten, dan te gamen. Ik verstook enorm veel ram met Photoshop (raw foto's aan de lopende band verwerken).
2GB x 2 (4GB) PC5400 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2VU6674GK) ¤ 277

Gelieve ram, processor en mobo in dezelfde winkel te kopen zodat deze winkel moet uitzoeken of het bij elkaar past.

Een heavy grafische kaart kan erbij.
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E-HD-OC ¤ 491

De kast laten we met rust.
GigaByte 3D Aurora (ATX, geen PSU, Zwart) ¤ 117

Er wordt normaal gezien geen SLI of indrukwekkende massastorage verwacht. Volgens Anandtech verstookt een highend-gamer-pc 300 echte Watt en overkill-voedingen worden onvoldoende belast, waardoor er een slecht rendement is. Tussen 400 en 450W een voeding uitkiezen, tussen prijsverschillen van enkele euro's doorgescrolld, zie ik een degelijke full-option-voeding staan.
Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power, 430W (ATX 12V V 2.2) ¤ 52

Een goede, stille en goedkope koeler erop.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) ¤ 14

Je gekozen schermen kosten ¤ 322 per stuk en kosten samen ¤ 644.

Subtotaal: ¤ 1989 (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze/verzendingskostencompensatie (+10%): ¤ 2188

Je kan nu nog wat harde schijven uitkiezen.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Acties:

quote:
jeroentjuhh_88 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:22:
Vragen
  • Zal er een duidelijk snelheids verschil merkbaar zijn na upgrade?
  • Is het misschien verstandiger om 2x 512MB aan te schaffen ivm dubbel (?) dual channel?
  • Heeft iemand nog andere suggesties of op- of aanmerkingen?
• Ik denk dat je met 2GB en een dual core proc. voor jou eisen wel enig verschil in soepelheid gaat merken ja.
• Hangt er vanaf wat je in de toekomst gaat doen. Mocht je binnenkort nog weer willen upgraden, dan zit je met 4 latjes van 512MB. een 1GB latje is dan handiger... Mocht dit niet het geval zijn dan lijkt mij 2x512MB een betere optie.

quote:
Wat snoeien en "herbewapenen" voor jouw eisen.

Volgens de pricewatch betaal je ¤ 512 voor 9% performancewinst.
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2x2.67GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) ¤ 287

Asus-mobo's ga ik eerder afraden wegens het weigeren om 4 geheugenlatjes van 1GB te ondersteunen. Er wordt uitgeweken naar Gigabyte en MSI, bv een topic over Gigabyte P965 mobo's. Een bord zonder teveel franjes uitkiezen. ICH8R is buggy en andere opties zijn niet zo interessant.
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) ¤ 107

4GB ram, niet alleen voor Vista. Je kan Photoshop en andere programma's minimaliseren en er is voldoende ram vrij om te gamen. Het is niet meer nodig om eerst de programma's af te sluiten, dan te gamen. Ik verstook enorm veel ram met Photoshop (raw foto's aan de lopende band verwerken).
2GB x 2 (4GB) PC5400 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2VU6674GK) ¤ 277

Gelieve ram, processor en mobo in dezelfde winkel te kopen zodat deze winkel moet uitzoeken of het bij elkaar past.

Een heavy grafische kaart kan erbij.
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E-HD-OC ¤ 491

De kast laten we met rust.
GigaByte 3D Aurora (ATX, geen PSU, Zwart) ¤ 117

Er wordt normaal gezien geen SLI of indrukwekkende massastorage verwacht. Volgens Anandtech verstookt een highend-gamer-pc 300 echte Watt en overkill-voedingen worden onvoldoende belast, waardoor er een slecht rendement is. Tussen 400 en 450W een voeding uitkiezen, tussen prijsverschillen van enkele euro's doorgescrolld, zie ik een degelijke full-option-voeding staan.
Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power, 430W (ATX 12V V 2.2) ¤ 52

Een goede, stille en goedkope koeler erop.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) ¤ 14

Je gekozen schermen kosten ¤ 322 per stuk en kosten samen ¤ 644.

Subtotaal: ¤ 1989 (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze/verzendingskostencompensatie (+10%): ¤ 2188

Je kan nu nog wat harde schijven uitkiezen.
Ik zag als case deze ook nog staan. Kan daar ook een kaart van bijna 25cm in? en hoe is de airflow in die kast.

Over de videokaart zit ik nog te dubben vanwege wat voor score ATI gaat halen met zijn 2900XTX aangezien ze bijna altijd beter zijn met AA en AF. Voor de rest zeer informatief antwoord :)

CASE

speeder1988 wijzigde dit bericht 25-04-2007 16:28 (67%)

Reg. datum: 05 februari 2003

Ik wil binnen nu en niet al te lange tijd een nieuwe pc kopen. Ik wil wel een aantal van mijn oude componenten behouden dus eigenlijk is het een grootte upgrade.

Huidige specs:
* AMD Ahtlon XP 2500+ Barton @ 2100MHz
* Abit NF7-S v2.0
* 512MB MEMORY, 2 x 256mb pc3200 DDR SDRAM
* 1 x 80GB IDE, 1x 120GB SATA
* NVIDIA GeForce4 Ti 4200 (128MB)
* CD-ROM, DVD-ROM
* CHIEFTEC dragon midi-tower
* Geen merk 400W Voeding
* SAMSUNG 205BW TFT

Gebruiksdoeleinden:

Voornamelijk zal mijn PC gebruikt gaan worden voor de Adobe CS2 suite, 3D Studio MAX en autoCAD. Voornamelijk veel met ontwerpen en tekenen dus. Vaak wil ik ook nog wel eens gamen, een DIE hard gamer zal ik mezelf niet noemen, maar als ik wat speel wel op de native reso van 1680x1050. Het liefst met alle eye-candy op z’n hoogst. (te zien aan mijn huidige videokaart kan dat dus absoluut niet! :D) Het liefst dit alles ook zo stil mogelijk en goed overclockbaar.

Budget:

rond de ¤ 1200,=

NIEUW SYSTEEM

Toetsenbord, Muis, CD/DVD/FLOPPY drives, harddisks en monitor behoud ik. Deze zijn nog van prima kwaliteit.

Mijn eigen vooronderzoekje:
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander uitgezocht. Hieronder mijn lijstje inclusief onderbouwing.

* INTEL C2D E6600 - ¤ 206.23
Past in het budget, goed overclockbaar, naar mijn gevoel beste prijs/kwaliteit verhouding.
* Scythe Infinity - ¤ 38.04
Stil, koelt goed en hij ziet er gewoon gruwelijk uit
* ASUS P5B Deluxe of GIGABYTE GA-P965-DS4 - ¤ 158.77
Keuze tussen deze 2 mainboards, het liefst ga ik voor de DS4 maar deze staat nog op 14 dagen levertijd bij azerty.
* 2 GB Corsair TWIN2X2048-6400C4 PC6400 800MHz - ¤ 176.02
Hoor altijd goede verhalen over Corsair m.b.t. overclocken. Ook nog gekeken naar OCZ maar deze had 2.1V nodig wat toch vaak een wat lastiger verhaal is, of Kingston geheugen, maar daar hoor je af en toe ook slechte dingen over m.b.t. overclocken (of is dat argument al weer erg achterhaald?).
* EVGA nVidia 8800 GTS 320MB - ¤ 286.24
Goede prijs/kwaliteit, DX10 ready, meer dan voldoende voor alle eye-candy op 1680x1050.
* 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB - ¤ 146.30
Stil, snel, veel opslag aangezien tekeningen, filmpjes en foto bewerking nogal wat ruimte in beslag wil nemen.
* Antec P180B, Zwart - ¤ 119.48
Heel vet design, Super stil, naar mijn weten past de GF8 GTS er prima in.
* Antec NeoHE, 500 Watt - ¤ 81.73
Een van de modellen die door antec zelf word aangewezen, ook hier op GOT hoor je er goede verhalen over. Stabiel, stil en sterk.

De totaal prijs komt nu uit op ¤ 1212.81 (samengesteld bij Azerty)

De puntjes waar ik zelf nog over struikel zijn:

Het geheugen, Corsair is wel duur maar OCZ heeft dus 2.1V nodig en over kingston hoor ik niet al te beste verhalen.
De videokaart, Het is de bedoeling dat dit systeem lang mee gaat, net als mijn huidige waar ik nog steeds alles op kan doen, dus dat ik in de toekomst ook nog redelijk kan gamen. Vandaar dat ik heb gekozen voor de 8800GTS ik vraag me alleen af of deze kaart ook mee helpt aan goede prestaties tijdens 3D moddelen, en of het voor mijn game intensiteit niet een overkill is. Zat zowiso wel te denken aan DX10 omdat het systeem lang mee moet kunnen gaan.

Reg. datum: 17 maart 2007

hey,
ik heb nu een
AMD 4000+
7950GX2
2gig ram
A8N-SLI Deluxe
maar nu wil ik graag mijn CPU upgraden omdat ik het gevoel heb dat mijn AMD 4000+ mijn 7950GX2 naar beneden trekt
ik gebruik mijn PC veel voor gamen ( Company of heroes)
maar het probleem is dat AMD al gestopt is met S939 processors maken, dus ze zijn belachelijk duur.
maar ik kan ook ervoor kiezen om me processor + ram + Moederbord te verkopen, en er een C2D systeem van te maken.
ik ben 15, maar ik weet hoe alles werkt, en weet hoe ik alles moet demonteren, en weer inelkaar moet zetten.
ik zat er over te denken om dit te kopen:
E6600 ¤205,01
Adata DDR2 SDRAM, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x ¤96,10
Abit AB9 Pro,Retail ¤125,74
totaal: ¤426,85

en voor hoeveel zou ik mijn huidige mobo kunnen verkopen ?
AMD 4000+ (nieuw prijs: ¤64,90)
A8N-SLI deluxe ( nieuw prijs : ¤124,29)
TwinMos Memory, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x ( nieuw prijs ¤128)

wat zouden jullie doen in mijn positie ow machtige tweakers :P

bedankt

W

whoopy91 wijzigde dit bericht 02-05-2007 14:48 (6%)

Acties:

@Neogast
Ik vind het een goede setup. De videokaart is voor gamen niet overkill als je als resolutie 1680x1050 hebt en ook eyecandy wil. De kaart zal het prima trekken en je kunt er even mee vooruit, verder een prima prijs/kwaliteitverhouding, dus een prima keus. Waarom trouwens zulk duur geheugen? Je kunt oook gewoon goedkoop PC6400 geheugen nemen en de bandbreedte "vullen", dan kom je ook al aan een redelijke overklok. Waarom trouwens de keus voor de DS4 en niet de DS3?

@whoopy91
Mocht je je huidige onderdelen voor een leuk prijsje weg kunnen doen, is het een prima idee. Ik zou eerst eens kijken of er iemand geïnteresseerd in is, want zo niet is het imo wel een beetje zonde van het geld. Vooral 2GB geheugen wegdoen is imo zonde.

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: