Philips: de nieuwe LCD modellen. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 108.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
quicksilvernet schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:35:
Ik vind het een leuk orgineel effect, maar zo´n witte rand vind ik persoonlijk niet mooi. Philips doet wel goede marketing op deze manier.
Precies, als ze die rand nu zwart maken, en de mogelijkheid bieden om Ambilight te gebruiken, zonder de rand mee te laten kleuren, dan zou ik het overwegen. Blijft die rand wit, dan houdt het nu al op denk ik. Maar toch eerst even echt kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52806

Vandaag even bij Correct geweest en meteen gevraagd over de philips modellen. Volgens Correct zijn de modellen eind augustus leverbaar. Hieronder de prijzen van Correct.

€ 1.999 37PFL9632D
€ 2.499 37PFL9732D

€ 2.499 42PFL9632D
€ 2.999 42PFL9732D

€ 2.999 47PFL9632D
€ 3.499 47PFL9732D

€ 3.999 42PFL9800 AUREA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 10:27
Als bovenstaande prijzen kloppen, dant wordt het dus voor mij waarschijnlijk kiezen tussen of 37" met surround ambilight, of 42" met stereo ambilight zoals ik al had verwacht. Vind €3000,- toch een beetje te gortig worden voor een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228882

Bij Otto staat de 42PFL9732D te koop voor € 2.799,00 Zo zie je maar even rondneuzen op het net en het bespaart je honderden euro's. Ben benieuwd wie onder deze prijs gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228345

Het gaat niet alleen om het uiterlijk, maar de binnenkant telt ook!

Op deze link http://www.mediatotaal.nl/downloads/mt6-2007/Techniek.pdf een stukje van het 'onafhankelijke' Media Totaal, dat de Perfect Pixel HD Engine-technologie van Philips onder de loep heeft genomen.

Heeft iemand inmiddels ervaringen met de de Perfect Pixel HD Engine - technologie in de 32pfl9632?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 20:24
Het begint erop te lijken: De 32PFL9632 voor 1199 bij Alternate
http://www.alternate.nl/h...=EL6P20&showTechData=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Dat scheelt nog al wat!

Ik kan de mijne nog terug brengen denk ik. (Binnen de 7 dag?)

Maar ja, ik heb nu ook 2 jaar garantie en de winkel is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
My-life schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:23:
Dat scheelt nog al wat!

Ik kan de mijne nog terug brengen denk ik. (Binnen de 7 dag?)

Maar ja, ik heb nu ook 2 jaar garantie en de winkel is dichtbij.
Ik kijk het nog even 2 weken oid aan.

Verder nog spannende aanvullingen op je eerste review? last van die pieptoon bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nou, ik heb eigenlijk nog niet zoveel kunnen kijken.

Ik hoor de piep inderdaad ook. Als ik de tv met de afstandsbediening op stand-by zet volgens mij niet, maar als ik dan met het knopje op de zijkant de tv uitzet hoor ik eerst nog steeds niet, maar dan een mechanische klik (relai o.i.d.) en dan hoor ik de piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
En de onderstaande "oplossing" voor die piep zoals beschreven op de Philips website heeft dan geen nut in dit geval neem ik aan?
De zoemtoon kan worden veroorzaakt door verschillende interne bronnen in de TV.

In sommige gevallen wordt de zoemtoon veroorzaakt door het scherm van uw TV. Dit is afhankelijk van de video-inhoud die wordt weergegeven.

Hier volgen een aantal manieren om de zoemtoon te beperken:

1. Verhoog het CONTRAST van uw TV in het menu PICTURE SETTINGS (BEELDINSTELLINGEN).
2. Schakel de LIGHT SENSOR (LICHTSENSOR) van uw TV uit in het menu PICTURE SETTINGS (BEELDINSTELLINGEN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 228345 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:53:
Op deze link http://www.mediatotaal.nl/downloads/mt6-2007/Techniek.pdf een stukje van het 'onafhankelijke' Media Totaal, dat de Perfect Pixel HD Engine-technologie van Philips onder de loep heeft genomen.
Grappig als je het stuk leest: nergens blijkt uit dat ze ook daadwerkelijk een TV met die technologie gezien hebben. Zoals ze het beschrijven hebben ze volgens mij alleen maar een folder in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
xopsterx schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:19:
En de onderstaande "oplossing" voor die piep zoals beschreven op de Philips website heeft dan geen nut in dit geval neem ik aan?

[...]
Het is wanneer de tv volledig uit is geschakeld (dus niet stand-by), maar de stekker nog wel in het stopcontact zit. Boven staande lijkt me dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 14:17
Anoniem: 228345 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:53:
Het gaat niet alleen om het uiterlijk, maar de binnenkant telt ook!

Heeft iemand inmiddels ervaringen met de de Perfect Pixel HD Engine - technologie in de 32pfl9632?.
Ja, ik heb Pefect Pixel HD op m'n 32PFL9632 uitgezet want ik vind het ronduit lelijk. Alle randen tussen contrasterende kleuren worden veel te scherp. Gezichten komen er dan uit te zien als doodshoofden (diep ingevallen ogen en veel te overdreven gevormde lippen) en ik zie ook duidelijk lijn/blokjes-vorming in het beeld. Vanaf een normale kijkafstand ziet het beeld er véééél natuurlijker uit wanneer Perfect Pixel HD is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

Wouter! schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:32:
[...]

Ja, ik heb Pefect Pixel HD op m'n 32PFL9632 uitgezet want ik vind het ronduit lelijk. Alle randen tussen contrasterende kleuren worden veel te scherp. Gezichten komen er dan uit te zien als doodshoofden (diep ingevallen ogen en veel te overdreven gevormde lippen) en ik zie ook duidelijk lijn/blokjes-vorming in het beeld. Vanaf een normale kijkafstand ziet het beeld er véééél natuurlijker uit wanneer Perfect Pixel HD is uitgeschakeld.
Grappig...al die nieuwe poespas waar je dus niks aan hebt...Heb nu een 32PFL9830 en daar heb ik ook alle digitale poespas uitgezet voor het mooiste beeld.

Ben er nog niet uit of ik een 37PFL9632 ga kopen als die uit is....wil wel een echt 1080 scherm, maar jammer genoeg hebben al die nieuwe toestellen geen PIP meer...gebruik ik toch best vaak, b.v. om F1 en wielrennen tegelijk te kijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Anoniem: 100320 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:33:
[...]
Grappig...al die nieuwe poespas waar je dus niks aan hebt...Heb nu een 32PFL9830 en daar heb ik ook alle digitale poespas uitgezet voor het mooiste beeld.
Grappig? Daar betaal je voor. Dan kun je dus beter een no-name of B-merk nemen met het zelfde panel, maar vrijwel geen processing! Ik heb de Philips juist uitgezocht op Pixel Plus 2 HD: dat vind ik echt een enorm stuk beter dan de vergelijkbare 32" schermen die ik gezien heb. Daar had ik dus best het geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
PowerFlower schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:54:
[...]

Grappig? Daar betaal je voor. Dan kun je dus beter een no-name of B-merk nemen met het zelfde panel, maar vrijwel geen processing! Ik heb de Philips juist uitgezocht op Pixel Plus 2 HD: dat vind ik echt een enorm stuk beter dan de vergelijkbare 32" schermen die ik gezien heb. Daar had ik dus best het geld voor over.
Misschien is het bij HD-resoluties beter maar bij gewoon analoog beeld vind ik 't echt geen verbetering. Misschien is het in vergelijking tot opties die andere schermen hebben beter, maar vind je 't ook beter dan wanneer die poespas uit staat?

Welk scherm zit trouwens ditzelfde panel in?

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 07-08-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Wouter! schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Misschien is het bij HD-resoluties beter maar bij gewoon analoog beeld vind ik 't echt geen verbetering.
Ik vind het juist op HD minder, tenminste, als ik mijn DVP5980 de upscaling etc. laat verzorgen vind ik dat beduidend minder dan wat de 32PFL7332 via scart doet; nog even aan het experimenteren hoe ik dat voorelkaar krijg (de DVD speler op 576p zetten leek theoretisch gezien de beste optie, maar blijkt ook niet goede resultaten te geven). Signaal over HDMI is dan weer zo'n voordeel dat het sowieso een beetje wikken en wegen is.
Misschien is het in vergelijking tot opties die andere schermen hebben beter, maar vind je 't ook beter dan wanneer die poespas uit staat?
Yup. Ik vind het beduidend beter. Enige nadeel is dat de compressie van DVD beter opvalt en dat wordt maar ten dele weer weggepoetst, maar dat is natuurlijk in feite een nadeel van DVD en niet van de processing door de TV. Bij analoge kabel vind ik het ook een stuk beter dan zónder, en laten we wel wezen, bij de meeste (zo niet, geen enkele) bron ontkom je aan digitale poespas, het gaat juist om wát een TV er precies mee doet (de 576i van analoge PAL komt niet zomaar progressive op je scherm, bijvoorbeeld).
Welk scherm zit trouwens ditzelfde panel in?
Geen idee, want ik ging dus juist voor het geheel, door veel te kijken in verschillende winkels, en heb het toestel uitgezocht dat ik er binnen mijn budget en op de grootte die ik wilde het beste beeld uit haalde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225111

Hier een afbeelding van een werkende AUREA
Afbeeldingslocatie: http://www.emielhendriks.com/cms/images/rsgallery/display/aurea.jpg.jpg

meer info over de introductie
http://www.emielhendriks....task=view&id=15&Itemid=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229040

joppybt schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:20:
[...]

Grappig als je het stuk leest: nergens blijkt uit dat ze ook daadwerkelijk een TV met die technologie gezien hebben. Zoals ze het beschrijven hebben ze volgens mij alleen maar een folder in handen gehad.
Inderdaad een leeg bericht. Ik vond de volgende uitgebreide informatie over de perfect pixel HD technologie van Philips. Het stuk is veel informatiever :) maar het is in het Duits 8)7 . Volg deze link:

http://presse.philips.de/...D+Engine_Backgrounder.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224186

is er al wat bekend betreft de prijs van de 42pfl9900d? ik kreeg het idee van philips dat het een 'vervangend' of beter type van de 9832 zou zijn. maar ik hoor nu prijzen varierend van e3999 tot e5000...??? (adviesprijzen?) is me toch wel iets te gortig...niet echt vegelijkbaar met wat de 9832 zou moeten gaan kosten (e2999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik zat, eigenlijk uit pure verveling :X, eens te kijken naar de aansluitingen van een Nintendo Wii.
Misschien dat ik er ooit een zal aanschaffen :P .

Maar daar schijn je het beste uit te kunnen halen met een component aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/51469980/Wii_Component_Cable.jpg

Nou heeft mijn 32PFL9632 volgens mij wel een ingang daarvoor, maar ik vraag me af hoe dat werkt aangezien er 4 aansluitingen opzitten en deze kabel 5 stekkers heeft. Drie zijn er denk ik voor beeld, dat heeft de tv ook. Maar op de tv zit er daaronder maar 1 voor geluid.

Iemand een Wii toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Zat er ook net naar te kijken, maar dan voor mijn PSTwo. Er zitten 2 audio tulpjes op de meeste component kabels voor consoles, maar de meeste Philipsen hebben als audio ingang bij component één stereo mini jack. Je hebt er dus nog een verloopje bij nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 12:30
Nou zit ik met een vraag. Ik zit +/- 2 meter van mijn tv vandaan en ik wil graag een nieuwe lcd-tv aanschaffen. Nu ben ik nogal een 'fan' van philips, maar sta wel open voor samsung of andere merken.
Zelf had ik 3 modellen in gedachten:

37PFL7662 full Hd

37PFL7562 HD ready

37PFL7332 HD ready

ze zijn allemaal ongeveer even duur. Mijn vraagis eigenlijk loont een 1080P scherm? en heeft de 7662 ook 1080P input op component/hdmi? Ik ben nu in het bezit van een xbox360 en een computer aangesloten op hdmi voor het bekijken van film.

Op de Philips website word ik niet echt wijs tussen de verschillen (wat belangrijk is) en of de 7662 1080P input heeft, alleen dat het scherm 1080P is. Ik las al op het forum dat oudere modellen alleen 1080i input hadden, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Op 2 meter zou ik voor 32" gaan, en dan heeft 1080p native weinig zin. Scheelt wel een boel geld ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
My-life schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:22:
Ik zat, eigenlijk uit pure verveling :X, eens te kijken naar de aansluitingen van een Nintendo Wii.

Maar daar schijn je het beste uit te kunnen halen met een component aansluiting.
[afbeelding]

Nou heeft mijn 32PFL9632 volgens mij wel een ingang daarvoor, maar ik vraag me af hoe dat werkt aangezien er 4 aansluitingen opzitten en deze kabel 5 stekkers heeft. Drie zijn er denk ik voor beeld, dat heeft de tv ook. Maar op de tv zit er daaronder maar 1 voor geluid.

Ja, die rode blauwe en groene is voor het beeld. Die andere twee je audio kanalen. Weet je zeker dat je naar component aansluiting op je tv hebt gekeken (en niet toevallig composite ofzo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
PowerFlower schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:06:
Op 2 meter zou ik voor 32" gaan, en dan heeft 1080p native weinig zin. Scheelt wel een boel geld ook :P
2 meter is als je er rechtvoor zit, de afstand wordt iets groter als je erom heen zit door de kamer.
Als ik een 37"zou nemen, wat zou je dan adviseren?

Is op die grote (37") een full hd aan te raden,of maakt dat niet heel veel uit?
Als dat niet veel uitmaakt, dan is de 37PFL5332 een stuk goedkoper dan bijv 37PFL7562, zie je dat terug in de beeldkwaliteit?

[ Voor 30% gewijzigd door GGdiArgos op 08-08-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
My-life schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:22:

[afbeelding]

D'r zitten gewoon twee audio-plugjes op de TV hoor! Kijk maar 'ns iets beter ;). Niet de aansluiting aan de zijkant overigens hè, de component en audio-in zitten aan de achterkant!

Die aan de zijkant is gewoon een analoge ingang met twee (rood en wit) voor het geluid en twee voor het beeld (S-video met 4 pins òf de gele composiet). Daarnaast zit nog een uitgang voor een hoofdtelefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 09-08-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53089

Heeft er iemand ervaring met een philips 37FP9641D aangesloten op een analoog signaal.
Ik moet namelijk nog een televisie kopen en omdat er op schotel na geen digitaal signaal wordt aangeboden (en voorlopig nog niet, aangezien het kabelnetwerk uit het stenen tijdperk is en UPC alleen de laagste internetsnelheid over de kabel aanbied, meer trekt die niet) wordt de televisie aangesloten op de analoge kabel. Hierdoor zit ik nog te twijfelen tussen een plasma en LCD, omdat op de tv die ik heb gezien, ruis versterkt wordt bij een LCD (ook bij Plasma, zij het in mindere mate).

Ik heb wel alles vervangen, dus hirschmann coax (7mm) en spullen, voor een goed analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227348

Wow ziet er erg vet uit! Zag dat www.seductionbylight.com geupdate was. De tv is nu vaag op de achtergrond te zien (beetje heen en weer klikken en goed kijken). Nog 21 dagen wachten, spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227348

Barret schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:05:
[...]

Het lijkt mij, dat als de Aurea het paradepaartje van Philips moet worden, er wel meer veranderingen zullen zijn. maar ik heb er verder geen verstand van, van al die technische blaat :)
Er zullen inderdaad vast wel wat meer verschillen zijn neem ik aan. Volgens www.seductionbylight.com duurt het nog 21 dagen. Tussendoor wordt de site geupdate, want de tv is nu vaag op de achtergrond te zien (was eerst niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Even over de 42" van de 9632...Of ie nou wel of niet uitkomt in nederland.
Ik ben net bij de BCC geweest om eens te vragen. Zij hadden gisteren een
vertegenwoordiger van philips over de vloer gehad, de 42" komt begin september.
Dus maar weer een maandje wachten. Ik ga voor de 106 cm. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

GGdiArgos schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:18:
[...]
Is op die grote (37") een full hd aan te raden,of maakt dat niet heel veel uit?
Mijn eerste gedachte toen ik een nieuwe LCD ging halen was "en dan wil ik ook full hd". Toen zag ik het prijsverschil. Toen ging ik nadenken wat cq. wanneer ik daar wat aan zou hebben. HD DVD en Bluray zijn nog veel te duur, en ik heb geen PS3. En het is nog niet duidelijk welk format het gaat redden. Je hebt dus voornamelijk wat aan full hd als je een htpc hebt, maar die heb ik ook niet (vind ik ook te duur voor wat het doet).

Dus dan betaal je voor "ja, maar volgend jaar, of het jaar daarna, dán...". Gegeven de doorzettende prijsdalingen bedacht ik me dat ik dán wel een full hd televisie haal, met de op dat moment laatste specs. Waarschijnlijk geef ik dan twee keer € 800 uit, in plaats van één keer € 1500, maar dan heb ik wel 2 tv's :P
Als dat niet veel uitmaakt, dan is de 37PFL5332 een stuk goedkoper dan bijv 37PFL7562, zie je dat terug in de beeldkwaliteit?
Ongetwijfeld. Maar dat is heel erg subjectief. Ik ben zelf erg blij met Pixel Plus 2 HD, maar in dit topic zie je dat veel anderen het domweg uitschakelen. Dat geldt ook heel sterk voor de andere eigenschappen voor schermen. De enige oplossing daarvoor is om bij een flink aantal winkels binnen te lopen, en gewoon een tijdje te gaan staan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Je hebt gelijk. Ik was vandaag even wezen kijken in verschillende winkels, waar ze dan in HD uitzendingen hadden. Die uitzendingen waren in 720P. Eigenlijk waren de full hd niet scherper. het hangt dus kennelijk van de bron af. De meeste games van de xbox360 zijn ook nog gewoon in 720P. En het zag er schitterend uit. of je nou een 1366*768 scherm hebt of 1920x1080. En dat is wel de realiteit. De meeste dingen die ik ga bekijken zijn waarschijnlijk toch niet in full HD. dus ja, je hebt helemaal gelijk. je kunt beter 2x 800 euro uitgeven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
GGdiArgos schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:31:
Je hebt gelijk. Ik was vandaag even wezen kijken in verschillende winkels, waar ze dan in HD uitzendingen hadden. Die uitzendingen waren in 720P. Eigenlijk waren de full hd niet scherper. het hangt dus kennelijk van de bron af. De meeste games van de xbox360 zijn ook nog gewoon in 720P. En het zag er schitterend uit. of je nou een 1366*768 scherm hebt of 1920x1080. En dat is wel de realiteit. De meeste dingen die ik ga bekijken zijn waarschijnlijk toch niet in full HD. dus ja, je hebt helemaal gelijk. je kunt beter 2x 800 euro uitgeven idd.
Draaien er wel 1080-demo's dan? Volgens mij zijn (bijna?) alle demo's in de winkels 720p. 't Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat enkel de HDMI-bron op 1080 staat en dus de 720-content die daar op afspeelt gewoon upscaled naar 1080. Dan wordt het inderdaad ook niet heel veel beter in vergelijking met 720 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Wouter! schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Draaien er wel 1080-demo's dan? Volgens mij zijn (bijna?) alle demo's in de winkels 720p. 't Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat enkel de HDMI-bron op 1080 staat en dus de 720-content die daar op afspeelt gewoon upscaled naar 1080. Dan wordt het inderdaad ook niet heel veel beter in vergelijking met 720 :).
Nee precies, daar dacht ik dus ook aan! Maarja, wat draai jezelf het meeste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
GGdiArgos schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:39:
[...]

Nee precies, daar dacht ik dus ook aan! Maarja, wat draai jezelf het meeste?
TV Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovazwa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 06:37
Inmiddels staan de 37pfl9632, 37pfl9732, 42pfl9632 en 47pfl9732 op een Nederlandse webshop: modern.nl. Ze zijn 31/08 leverbaar volgens hun.

Prijzen:
37pfl9632 1999,95
37pfl9732 2499,95
42pfl9632 2499,95
47pfl9732 3499,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Wouter! schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:53:
[...]
Draaien er wel 1080-demo's dan? Volgens mij zijn (bijna?) alle demo's in de winkels 720p.
Er is natuurlijk ook vrijwel geen 1080p bron te vinden (zelfs de meeste HD-DVD's en BluRay schijfjes zijn volgens mij max 1080i?). En 720p is gewoon beter dan 1080i, dus dan kun je dat beter laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
jovazwa schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:55:
Inmiddels staan de 37pfl9632, 37pfl9732, 42pfl9632 en 47pfl9732 op een Nederlandse webshop: modern.nl. Ze zijn 31/08 leverbaar volgens hun.

Prijzen:
37pfl9632 1999,95
37pfl9732 2499,95
42pfl9632 2499,95
47pfl9732 3499,95
Tja... blijft toch nog even de vraag wat de 42pfl9732 gaat doen. Dat model heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar ook dít lijstje geeft aan dat ik die waarschijnlijk te duur ga vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Bij de Philipswinkel (alleen voor medewerkers van Philips helaas) komt de 32pfl9632 vanaf volgende week woensdag in de aanbieding voor 1299 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat vind ikk niet echt goedkoop. Bij Alternate is hij al goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224186

wat info van de bcc:

Merk: Philips
Type: 42PFL9900
Prijsindicatie: € 3999,- Voorlopige prijs, de verwachting is dat deze nog iets daalt.
voorradig: releasedatum is 28 september. Of deze dan ook gelijk op voorraad is, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
Anoniem: 221966 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:43:
Bij de Philipswinkel (alleen voor medewerkers van Philips helaas) komt de 32pfl9632 vanaf volgende week woensdag in de aanbieding voor 1299 Euro.
Keurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 224186 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:06:
wat info van de bcc:

Merk: Philips
Type: 42PFL9900
Prijsindicatie: € 3999,- Voorlopige prijs, de verwachting is dat deze nog iets daalt.
voorradig: releasedatum is 28 september. Of deze dan ook gelijk op voorraad is, is nog niet bekend.
Dan moet ie naar mijn zijn nog een heel stuk dalen. Ik vind 3000 een realistischere prijs.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerFlower schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:34:
[...]

Mijn eerste gedachte toen ik een nieuwe LCD ging halen was "en dan wil ik ook full hd". Toen zag ik het prijsverschil. Toen ging ik nadenken wat cq. wanneer ik daar wat aan zou hebben. HD DVD en Bluray zijn nog veel te duur, en ik heb geen PS3. En het is nog niet duidelijk welk format het gaat redden. Je hebt dus voornamelijk wat aan full hd als je een htpc hebt, maar die heb ik ook niet (vind ik ook te duur voor wat het doet).

Dus dan betaal je voor "ja, maar volgend jaar, of het jaar daarna, dán...". Gegeven de doorzettende prijsdalingen bedacht ik me dat ik dán wel een full hd televisie haal, met de op dat moment laatste specs. Waarschijnlijk geef ik dan twee keer € 800 uit, in plaats van één keer € 1500, maar dan heb ik wel 2 tv's :P

[...]
Hmm, weet je wat het is (voor mij)... een lcd tv van €800 heeft bijvoorbeeld al geen clear lcd of 100hz.
Ik zou mezelf gruwelijk storen aan dat blur/ghosting effect wat ik bij sommige mensen heb gezien die een 'goedkopere' lcd hebben. Ik word er scheel van. Daar zou ik me elke dag aan kapot ergeren.
Dus ik koop liever 1 keer een dure die voor mij perfect beeld heeft. dadelijk als HD/Blueray komt, koop ik zo'n speler erbij en ik kan gassen. Dan zou ik niet wéér een lcd kopen als ik er al eén heb hangen van 2 jaar oud.
zowieso als ik er eén van 800€ zou kopen en me er gruwelijk aan zou storen, zou ik de tweede keer denken 'dat doe ik nooit meer' dus zou ik uiteindelijk een goedkope én een dure kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68467

Als ik het goed begrijp wordt meer nieuws verwacht over de 42PFL9900 rond de IFA 2007 in Berlijn. Zie nu al deze Philips pers sites:
Philips @ IFA 2007 Engels
Philips @ IFA 2007 Duits

Vanuit die site kun je je abonneren op RSS feeds met Philips IFA news en doorklikken naar persberichten / produktpresentaties. Mij valt op dat de Duitse site/feed andere (actuelere) info bevat dan de Engelse. Op de duitse site vindt je nu onder andere al een persbericht met links naar de spec bladen van de meeste nieuwe schermen (ook de grote 52PFL9632). Ook het al eerder genomede achtergondstuk over Perfect Pixel HD Engine staat op de (Duitse) site:
Afbeeldingslocatie: http://presse.philips.de/apps/n_dir/e1231501.nsf/0/eb179b4fe543f27dc125731c004e7715/Bild1/0.BE?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 68467 op 11-08-2007 00:22 . Reden: Perfect Pixel ipv Pixel Plus...what's in a name... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Scooper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:42:
Ik ben ook eens bij de MediaMarkt aan het kijken geweest. 2 Philips modellen stonden naast elkaar:

42PFL7662D/12 1920x1080
42PFL5322 1366x768

Volgens mij wat oudere modellen ofzo, maar daar gaat het nu niet om. Feit was dat ik eigenlijk geen verschil in kwaliteit zag. Na navraag bleek dat het signaal (DiscoveryHD) 720P was. Wel lastig dus, want op die manier kun je dus niet het verschil in kwaliteit zien.

Ik heb overigens eens naar het verschil tussen plasma en lcd staan kijken. Ik vond de resultaten erg wisselend. Volgens mij kan een goed ingestelde lcd ongeveer hetzelfde contrast/kleurechtheid bereiken als een normale plasma. Ik vond plasma er in elk geval niet heel erg bovenuit steken. (Maar ik heb niet echt bepaald een getraind oog)
De 5322 heeft wel degelijk auto format, ik heb
er gisteren een gekocht en hij doet dat perfect, beter zelfs dan mijn Loewe die beneden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:38
Ondersteunt de 37PFL9632 nou ook 1080p op de componentingang?

Ik had de handleiding van deze tv al doorgelezen, maar ik kon het niet vinden.

Alvast bedankt!

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Anoniem: 44364 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:49:
Hmm, weet je wat het is (voor mij)... een lcd tv van €800 heeft bijvoorbeeld al geen clear lcd of 100hz.
Ik zou mezelf gruwelijk storen aan dat blur/ghosting effect wat ik bij sommige mensen heb gezien die een 'goedkopere' lcd hebben. Ik word er scheel van. Daar zou ik me elke dag aan kapot ergeren.
Mijn ervaring is dat het grootste gedeelte van blur/ghosting vroeger kwam door de response van het panel (dat is tegenwoordig geen probleem meer) en tegenwoordig zie je voornamelijk vrij pijnlijk het probleem van de-interlacing, en vooral bij DVD en digitale TV de compression artifacts. Daar heeft Philips een enorme reeks functies voor, waar de belangrijkste al in de 32pfl7332 zitten die ik heb - dat is echt een duidelijk verschil met een B merk dat de helft kost. Clear LCD en 100hz vond ik voornamelijk zichtbaar bij HD bronnen (in progressive, interlaced zuigt sowieso), maar ja... die heb ik toch niet, en ik vind het grote prijsverschil dan nog niet gerechtvaardigd. Over 2 jaar zitten dergelijke technieken óók in de low-end TV's, en dan is het wél de moeite imho :)
Dus ik koop liever 1 keer een dure die voor mij perfect beeld heeft. dadelijk als HD/Blueray komt, koop ik zo'n speler erbij en ik kan gassen. Dan zou ik niet wéér een lcd kopen als ik er al eén heb hangen van 2 jaar oud.
zowieso als ik er eén van 800€ zou kopen en me er gruwelijk aan zou storen, zou ik de tweede keer denken 'dat doe ik nooit meer' dus zou ik uiteindelijk een goedkope én een dure kopen. 8)
Ik noemde die 800 overigens wel als bedrag voor een 32" - en ik vind dat de Philips 32pfl7332 voor dat bedrag heel erg goed presteert, en een veel hoger bedrag betalen voor een 5% of 10% verbetering van het beeld vind ik gewoon de moeite niet. In dezelfde range doet de Samsung het ook goed, maar imho net iets minder, en bijvoorbeeld een qua beeldkwaliteit vergelijkbare Sony is minstens €300 duurder.

Zodra ik wél 720p of hopelijk 1080p aan mijn TV kan voeren wordt die beoordeling compleet anders, maar dat duurt nog even, en tegen die tijd zijn, zoals gezegd, veel van de innovaties al weer in de goedkopere modellen opgenomen :)

Mijn vorige LCD TV staat nu in de slaapkamer: een Sharp Aquos 20" 4:3, drie jaar geleden gekocht voor €700. Toentertijd absoluut de beste beeldkwaliteit, ondanks het 640x480 panel. Als ik zie wat ik net voor een honderd euro meer heb kunnen kopen, is het erg hard gegaan met de technologie, en ik blijf er dus voorlopig bij dat ik gewoon niet > € 1000 uit ga geven aan een TV die ik over twee jaar voor de helft kan krijgen :P Tegen die tijd gaat de Aquos wel naar de badkamer, daar zal hij zich gezien de modelnaam wel thuis voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229414

Uhm bij progress.nl staat de 42PFL9732 te koop voor €. 2.205,03 incl. BTW. Levertijd 2-3 weken. Raar maar waar (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 229414 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:35:
Uhm bij progress.nl staat de 42PFL9732 te koop voor €. 2.205,03 incl. BTW. Levertijd 2-3 weken. Raar maar waar (?).
Heel interessant. Moet haast wel een foutje zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
De 42 inch van 9632 is 2124 euro bij progress, ook best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad...ook de 37 inch is ook relatief goedkoop bij progress 1621 of 1999 voor 9632 of 9732...

Nu maar afwachten of die ook piepen....anders blijf ik voorlopig bij mijn 9830.

Ps3 staat toch nog in de wacht totdat daarvoor een must-have titel uit is en dan wordt 1080P pas interessant.

Kijk nu voornamelijk HD tv series via de pc en die zijn allemaal 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Kijk, dat scheelt meteen al 500 euro op de 37PFL9732D met Otto.

Hopelijk gaan nu ook snel andere winkels die TV aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Anoniem: 229414 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:35:
quicksilvernet schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:42:
De 42 inch van 9632 is 2124 euro bij progress, ook best interessant.
Nou als die modellen slechts €80,- schelen, dan wil ik dat "lampje" aan de bovenkant er ook wel bij ;) Hopelijk geen typefout. Voor dat bedrag wordt het zeker de 9732 en maatje 42".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Anoniem: 100320 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:37:
Inderdaad...ook de 37 inch is ook relatief goedkoop bij progress 1621 of 1999 voor 9632 of 9732...

Nu maar afwachten of die ook piepen....anders blijf ik voorlopig bij mijn 9830.

Ps3 staat toch nog in de wacht totdat daarvoor een must-have titel uit is en dan wordt 1080P pas interessant.

Kijk nu voornamelijk HD tv series via de pc en die zijn allemaal 720P.
Die prijzen van otto/modern etc zijn meerstal de advies prijzen van philips; zou gek zijn om dat er voor neer te tellen.
Ik denk dat we nog een paar weekjes moeten wachten; gaat die prijs echt nog wel 100-200 euro naar beneden. Hij moet eerst maar eens leverbaar zijn.

Ik zit sterk te twijfelen om mijn 32pf9830 "om te ruilen" voor die 37pfl9732, qua afmetingen is is zelfs een beetje kleiner :p
Maar ja waar moet ik dan met mn "oude" lcd heen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Die prijzen van otto/modern etc zijn meerstal de advies prijzen van philips; zou gek zijn om dat er voor neer te tellen.
Ik denk dat we nog een paar weekjes moeten wachten; gaat die prijs echt nog wel 100-200 euro naar beneden. Hij moet eerst maar eens leverbaar zijn.

Ik zit sterk te twijfelen om mijn 32pf9830 "om te ruilen" voor die 37pfl9732, qua afmetingen is is zelfs een beetje kleiner :p
Maar ja waar moet ik dan met mn "oude" lcd heen... :X
Ik heb mijn 32pf9830 al enige tijd geleden aan iemand verkocht voor 1100 euro, zodra ik een nieuwe koop komt ie hem ophalen.

Ik vind alleen jammer dat ze geen PIP meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

http://www.iishop.be/tele...html?filter_id=12&sort=1a

Bij deze webshop staat de 47PFL9732 voor 2799,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68467

en de 42PFL9632 staat daar voor 1933,- :9~

vraag is of en wanneer ze kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
modern.nl heeft de 37pfl9732d ook op de website (2499)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Dat is de Philips adviesprijs. Bij progress vragen ze er 1999 voor. €500 euro verschil voor een aantal modellen vind ik nogal veel. Bovendien zal het wel grijze import zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Staat bij dat de TV vanaf 31-8 leverbaar is. Progress geeft aan 2-3 weken levertijd (komt dus op hetzelfde neer).
Ik vermoed dat de TV pas vanaf eind augustus geleverd kan/mag worden en dat een aantal winkels hem nu alvast op de website zetten, omdat er wat meer duidelijkheid is over de prijzen.

't zou wel een stunt zijn als de TV in prijs gaat dalen, nog voordat'ie daadwerkelijk geleverd kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovazwa
Op progress.nl staat ook de 37pfl9642 vermeld voor 1850 euro. Deze is ook op diverse franse sites te vinden, hij lijkt hetzelfde design te hebben als de pfl7332 en technisch identiek te zijn aan de 37pfl9632. Iemand enig idee of er meer technische verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Na het lezen van de handleiding bij een tv blijkt dat Philips een iets andere invulling geeft aan de term 'full HD 1080p'. Philips duidt een scherm al aan met fullHD wanneer dit scherm 1080p als input accepteert, maar als 1080i weergeeft.

Hetzelfde geldt voor de resoluties die een scherm ondersteunt via pc (vga of dvi): waar bij veel merken alle pc-resoluties ondersteund worden, heeft Philips (vaak ergens in de manual verstopt) een beperkt aantal. En dat is jammer, aangezien veel mensen voor HD mogelijkheden een pc aansluiten op de LCD-tv.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53089

mr. TCB schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:01:
Na het lezen van de handleiding bij een tv blijkt dat Philips een iets andere invulling geeft aan de term 'full HD 1080p'. Philips duidt een scherm al aan met fullHD wanneer dit scherm 1080p als input accepteert, maar als 1080i weergeeft.

Hetzelfde geldt voor de resoluties die een scherm ondersteunt via pc (vga of dvi): waar bij veel merken alle pc-resoluties ondersteund worden, heeft Philips (vaak ergens in de manual verstopt) een beperkt aantal. En dat is jammer, aangezien veel mensen voor HD mogelijkheden een pc aansluiten op de LCD-tv.
volgens mij is het net anders om, het scherm heeft een full hd scherm, alleen accepteert geen full hd input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Een LCD geeft sowieso native geen i weer, alleen p. Alleen CRTs doen i. Het enige wat dus het geval kan zijn, is dat 1080p wél als input geaccepteerd wordt, maar niet weergegeven wordt op die resolutie of frequentie; het wordt niet plotseling interlaced.

Tenzij je het over HD CRTs hebt, maar imho is dat meer iets Amerikaans dan dat je dat hier in de winkel zult vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door PowerFlower op 13-08-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovazwa
Op de Philips download site (http://www.p4c.philips.com/files/4) zijn nu ook specs te vinden voor de 42pfl9532. Deze heeft het design van de pfl7332 en lijkt technisch identiek aan de 42pfl9632.

Dus naast de 9632 en 9732 series lijken er meerdere nieuwe modellen in de 9 high end range aan te komen. Op het internet zijn ook modellen als 9432, 9642 en 9742 te vinden. Iemand meer info over deze nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175

jovazwa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:08:
Op de Philips download site (http://www.p4c.philips.com/files/4) zijn nu ook specs te vinden voor de 42pfl9532. Deze heeft het design van de pfl7332 en lijkt technisch identiek aan de 42pfl9632.

Dus naast de 9632 en 9732 series lijken er meerdere nieuwe modellen in de 9 high end range aan te komen. Op het internet zijn ook modellen als 9432, 9642 en 9742 te vinden. Iemand meer info over deze nieuwe modellen?
De modellen die hier genoemd worden zijn alleen intressant voor Nederland als er /10 of /12 achter staat.
De 42PFL9532 is een /93 model. Deze is bestemd voor Azie.
9432, Azie/ Australie.
9642 en 9742, alleen Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Anoniem: 100320 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:59:
[...]

Ik heb mijn 32pf9830 al enige tijd geleden aan iemand verkocht voor 1100 euro, zodra ik een nieuwe koop komt ie hem ophalen.

Ik vind alleen jammer dat ze geen PIP meer hebben.
Dat is wel een nette prijs! wil hem daarvoor ook wel kwijt ;)

Op een aantal franse websites is de laagste prijs 1900,- voor de 37pfl9732 ; dus ik denk dat de NL webwinkels ook daarmee gaan komen.
Hoop wel dat de TV "af" is. Vaak hebben die philips tv's nog een aantal updates nodig voordat ie helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Dit zijn toch geen prijzen meer 1900 euro voor een 37 lcd....
leg er 300 bij en je hebt een 42 full hd plasma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe zit dat trouwens met ambilight? wil philips dit nu door gaan voeren op alle toekomstige modellen, of is er te weinig vraag, en zal het binnenkort niet meer op de toestellen zitten?

Ik wil zelf namelijk een niet al te groot scherm (geen kamer voor >70cm), maar de 26" toestellen hebben geen van allen ambilight, en dat zou voor mij een reden zijn om een philips scherm te nemen.
Komt dit in de toekomst nog, of kan ik beter een toestel zonder ambilight uit gaan zoeken (en dan word het weer vergelijken geblazen met andere merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Op diverse sites is weer een klein beetje Aurea nieuws te vinden. De twee meest interessante quotes:
To minimise the appearance of speakers, the Aurea range uses 26 tiny drivers as opposed to larger speakers.
Bron: http://www.hdtv-news.co.u...urea-lcd-tvs-at-ifa-2007/
There's just over 16 days to go until the exclusively shot film is premiered at IFA 2007 in Berlin on August 30th.
Bron: http://www.hdtvuk.tv/2007/08/philips_aurea_m.html

En als laatste: www.seductionbylight.com heeft ook weer een update gehad, maar niet echt veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
vaag dat seductionbylight.com je kan nu met licht tekenen en dat word dan opgeslagen en daarna afgespeeld. Ghehe dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Anoniem: 110871 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:51:
Dit zijn toch geen prijzen meer 1900 euro voor een 37 lcd....
leg er 300 bij en je hebt een 42 full hd plasma 8)7
Huh? En wat koop jij daar dan voor?
Ik wil best een 46" full HD plasma, en mijn budget loopt tot 4000 euro, maar ik kan niks vinden, anders als 50" pioneer.. (zwaar off-topic dus overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:41:
[...]

Huh? En wat koop jij daar dan voor?
Ik wil best een 46" full HD plasma, en mijn budget loopt tot 4000 euro, maar ik kan niks vinden, anders als 50" pioneer.. (zwaar off-topic dus overigens).
Er zijn geen plasma's van 46". Je hebt ze in 42" en 50" niks ertussen in. Maar ik denk persoonlijk dat er binnen een jaar geen verschil zal zijn tussen kwaliteit van plasma en LCD. LCD wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zei ik ook 42" toch ?

Maar goed voor bij foka heb je de panasonic voor 2499 adviesprijs en in de winkel staat die voor 2200

http://www.foka.nl/site/ph42py700-p-3786.html

Dan weet ik het wel 1900 voor 37" lcd o 2200 voor een 42 full hd plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En masdat zegt het goed.. lcd wordt steeds beter maar het is nog net niet zo goed als een goede plasma dus waarom zou je dan in godsnaam een minder goede en kleinere lcd kopen voor bijna (ok 300 euro is veel geld) hetzelfde geld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben eens naar Polectro geweest in Amstelveen. Wat tvtjes bekeken. De nieuwste full hd modellen van Philips stonden naaste elkaar opgesteld maar de 47pfl9532 sprong er echt uit. De poppetjes uit de tekenfilm leken bijna in 3d te zijn weergegeven. Ik was onder de indruk. Samsung vond ik een beetje te nep uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229780

Op de nederlands philips site (http://www.consumer.phili...PB4WKTJ0RMRCSHQFHKFSESI5P) staan nu de 32pfl9632d, 37pfl9632d en 42pfl9632d !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229780

Een vraag voor de eigenaar van de 32pfl9632d:

Ik vind in de engelse manual van die TV http://www.p4c.philips.co...32pfl9632d_10_dfu_eng.pdf een aansluiting voor digital audio input. Er staat.

Digital Audio In (if present)
Sound input cinch connector for use with any
of the HDMI connectors with a HDMI to DVI
adaptor.

Dit is precies wat ik nodig heb om mijn MacMini geluid aan te sluiten op de TV (ivm DVI-HDMI conversie waar het geluid dus niet in de HDMI kabel zit) Het 'if present' stukje baart me zorgen. Kan iemand met die TV bevestigen of er een Digital Audio In op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hoop één ding wel met die 9632....dat dat irritante piep probleem verholpen is.

edit:

ik bedoel in de 37" en 42" (omdat die nieuw op de markt is)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 15-08-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nou over dat piep probleem. Als ik mijn oor bij de achterkant van het scherm sta kan ik het horen, maar nu zit ik er 2/3 meter vanaf en hoor ik niks.
Denk niet dat Philips hier wat aan gaat doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wat is qua uiterlijk het verschil tussen de 37pfl9632 en de 3732?

Als ik de foto's bekijk, is het alleen de kleur van het "speakerrooster", klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Via de bekende achterdeur nu ook de 42pfl9732D in het nederlands.

Eens snel 'zoek-de-verschillen' doen met de 42pfl9632d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
wamelr schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:41:

De afstandsbediening verschilt iig.. die van de 9732 lijkt wat "uitgebreider" met die afstandsbediening kan je andere aangesloten Philips apparaten bedienen! Hier moet de 9632 het dus zonder stellen. Het lijkt ook bevestigd dat Philips inderdaad Blu-Ray spelers gaat leveren, omdat je daarvoor een keuze kunt maken zoals in de handleiding wordt aangegeven.

Dit lijkt me zo snel het grote verschil, het kan handig zijn.. maar ik zelf heb van verschillende merken spelers e.d. dus veel voordeel zal ik er niet bij hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wamelr schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:41:

Eerste foto's hebben maart als datum :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220565

Philips heeft de site www.seductionbylight.com nu officieel geopend. Op 30 augustus 2007 wordt de Philips "Aurea" officieel getoond. Dit zal waarschijnlijk een groot mediaspektakel worden. Dit is een dag voor het begin van de IFA in Berlijn.

In Berlijn zal de "Aurea" een prominente plaats innemen en Philips roept je op je te laten verleiden door het licht. Zie de volgende link.

http://www.seductionbylight.com/?origin=email

In de e-mail die van Philips kreeg vanmiddag werd al verklapt dat zij de eisa-ward 2007-2008 voor het "Ambisound" Home Theater system hebben gekregen (HTS8100).

Begin september bezoek ik de IFA in berlijn. Uiteraard zal ik wat proberen wat foto's van mijn bezoek daar te posten in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eisa-award 2007-2008 update. Na wat googlen heb ik nu ook een link gevonden waar uit blijkt dat Philips de Eisa-award 2007-2008 heeft gewonnen voor de beste "Full HD TV". Het is de 42PFL9732D geworden.

Zie volgende link: (helaas wel russisch)

http://news.ferra.ru/companies/72060/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correctie Eisa-award is voor de 47PFL9732D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog even de officiele link naar de eisa-awards 2007 - 2008:

http://www.eisa-awards.eu/eisa_awards/view/video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Ik ben nieuw hier, dus..
Maar kennen jullie deze site ? (seductionbylight):
http://seductionbylight.s...gallery/3158787#173936546

Oh ik zie het al, jullie hebben de site op 9-08-07 al gevonden. (sorry)
Maar als niet Philips-LCD-fan, wat moet dit licht nu toevoegen aan
hetgeen je zien wilt ? De fouten van het scherm doen afleiden ?
In de biosoop heb ik deze presentatie als achtergrond verlichting ook
nog nooit gezien. Of heeft het iets te maken met die tunnel en het
mooie heldere licht aan het eind van die tunnel als je naar de eeuwige
jachtvelden gaat ?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 222504 op 15-08-2007 23:53 ]

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 222504 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:41:
Maar als niet Philips-LCD-fan, wat moet dit licht nu toevoegen aan
hetgeen je zien wilt ? De fouten van het scherm doen afleiden ?
In de biosoop heb ik deze presentatie als achtergrond verlichting ook
nog nooit gezien. Of heeft het iets te maken met die tunnel en het
mooie heldere licht aan het eind van die tunnel als je naar de eeuwige
jachtvelden gaat ?
Door het licht lijkt je beeld veel groter, zonder dat het dat dus is.. omdat het frame en ambilight de kleur aannemen van wat er op het scherm te zien is lijkt de tv 2x zo groot.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Word dat seductionlight ook op relatief kleinere schermen toegepast, of word dat net zoals ambilight alleen maar voor 32" en groter?

Wil nog altijd een 26", en als dit ook voor 26" uitkomt, wil ik er wel even op wachten...

Anoniem: 174470

kan je met de 42pfl9732 en de 42pfl9632 nou wel of geen divx bestanden streamen vanaf een usb-stick ?? wat ik zo in de handleiding zie wordt er alleen maar over mp-3 en jpg bestanden geschreven welke via de usb of card-reader gelezen kan worden..
wie heeft hier een antwoord op 8)7

Groet,
Dino

• Raymond
hmm, da's een goeie. Ik zie het inderdaad bij het vorige model (37pf9731) wel in het datablad staan, maar bij de 9632/9732 modellen staat het er niet meer tussen.

Da's wel heel jammer! Ik zag het wel zitten om er een USB stick in te meppen en dan lekker een serie te kijken.

• PowerFlower

PowerFlower

Dat lijkt leuker dan het is - die USB poorten zijn USB 1.1, en dat is vaak net wat te traag voor het afspelen van een DiVX ;)

• Raymond
USB 1.1 doet meer dan 1MB/s, veel series zijn maar iets van 150-200KB/s. Dat zou makkelijk moeten kunnen.

En het is gewoon raar dat nieuwe modellen minder ondersteuning bieden voor leuke dingen dan oudere modellen.

Ik heb de handleiding ook bekeken, het menu waarmee je die bestanden kan openen ziet er hetzelfde uit, je hebt alleen een menu-optie minder. Het zou natuurlijk wel leuk zijn als dat via een hack/update valt te fixen. Het rechtstreeks kunnen kijken van divx/xvid vind ik wel een optie die de moeite waard is.

• PowerFlower

PowerFlower

Voor mij hoeft dat niet in de TV te zitten. De gemiddelde moderne DVD speler kan het ook al (en vaak ook via USB). Als ik de controls via de afstandsbediening gebruik als ik een MPEG afspeel via de USB op de TV, denk ik ook voornamelijk: net niet goed genoeg om nuttig te zijn, mijn DVD speler is daar toch een stuk handiger in.

• Raymond
Dat is voor iedereen verschillend. dit zou onze nieuwe DVD speler gaan worden. Die doet helaas alleen divx (en xvid is volgens mij wat populairder). Maar wat belangrijker is: dat apparaat gaat uit het zicht geplaatst worden. In onze situatie zou het dus handiger zijn als de TV het snapte, want daar kan je gewoon bij om een stickie in te drukken :)

en deze ? dit ding leest alles. Ik denk dat ik deze ook aan ga schaffen zo gauw ik de 9632 heb hangen. schijnt een superding te zijn 8)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.