Philips: de nieuwe LCD modellen. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 108.059 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 174470

Nou dan geeft de 42pfl9732 wel heeeel weinig extra's ( alleen een cardreader en ambi-surround )
Ik had gehoopt dat deze met divx overweg zou kunnen.... daar je bij de vorige modellen zelfs een netwerk kabel erin kon pluggen en kon streamen moet je nu een flinke omweg bewandelen om een divx op je tv te krijgen....
Via usb kan je op de 42pfl9632 dan ook een cardreader hangen waardoor het "super" 9732 model dus alleen een extra ambilight heeft !!
Dan ga ik toch mijn keuze aanpassen en wat geld besparen....

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Raymond schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:27:
Dat is voor iedereen verschillend. dit zou onze nieuwe DVD speler gaan worden. Die doet helaas alleen divx (en xvid is volgens mij wat populairder). Maar wat belangrijker is: dat apparaat gaat uit het zicht geplaatst worden. In onze situatie zou het dus handiger zijn als de TV het snapte, want daar kan je gewoon bij om een stickie in te drukken :)
Ik heb zelf de Philips DVP5980/12 en die kan officieel ook alleen DiVX aan en geen XVID. Maar hij doet het stiekem toch :P Daarnaast kun je natuurlijk prima een USB verlengkabeltje leggen naar een wat bereikbaarder (maar nog steeds enigszins uit het zicht gelegen) plek.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
oeps

[ Voor 90% gewijzigd door Raymond op 16-08-2007 20:20 ]

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 20:24
Vandaag de32PFL9632 gehaald. Superding!
Als ie uit staat, hoor ik wel een piep, maar dan moet ik wel bijna met mijn oor op het toestel gaan hangen. Dus het lijkt mee te vallen (so far).

• Raymond
Bij Otto is de 37PFL9732D in prijs gedaald. Daar kost'ie nu ook 1999 euro.
Helaas geldt daar hetzelfde als bij progress: levertijd 3 weken :'(

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 174470 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
Nou dan geeft de 42pfl9732 wel heeeel weinig extra's ( alleen een cardreader en ambi-surround )
Ik had gehoopt dat deze met divx overweg zou kunnen.... daar je bij de vorige modellen zelfs een netwerk kabel erin kon pluggen en kon streamen moet je nu een flinke omweg bewandelen om een divx op je tv te krijgen....
Via usb kan je op de 42pfl9632 dan ook een cardreader hangen waardoor het "super" 9732 model dus alleen een extra ambilight heeft !!
Dan ga ik toch mijn keuze aanpassen en wat geld besparen....
Tja het verschil is ook maar €80,- tenminste bij progress.nl en dan vind ik wel de moeite waard voor een extra Ambi-lamp! ;)
Daarnaast heeft de afstandbediening ook wat meer functies voor als je andere Philips apparaten hebt.

Anoniem: 82211

Hebben jullie dit filmpje van de aurea al gezien...??

http://www.youtube.com/watch?v=w5uPQBKgqzA

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 10:27
Op dat fimpje lijkt het alsof de intensiteit van de LED's ook afzonderlijk geregeld kan worden. Soms straalt het ligt veel verder van de TV af, en dan ook nog eens op specifieke plekken. Geldt dat ook voor de 9732 / 9632?

Dat kon bij de vorige generatie Ambilight niet volgens mij. Dat was toch meer een soort van veredelde tl-lamp?

• Raymond
Dat heb ik vanmiddag in de winkel ook gezien, het gaat idd per led.

Wat ik me alleen afvraag: op de 9732, zit daar ook ambilight aan de onderkant van de televisie? Ik heb een 32pfl9632 bekeken en daar zat het alleen links en rechts. Van de 9732 weet ik dat er ook ambilight bovenop zit, maar ik kan er niet achterkomen of het ook aan de onderkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Neej, net voor de 1e x. wel super mooi effect ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Raymond schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:39:
Wat ik me alleen afvraag: op de 9732, zit daar ook ambilight aan de onderkant van de televisie? Ik heb een 32pfl9632 bekeken en daar zat het alleen links en rechts. Van de 9732 weet ik dat er ook ambilight bovenop zit, maar ik kan er niet achterkomen of het ook aan de onderkant zit.
Zoals in de datasheet te lezen is (helemaal onderaan!) bezit de TV Ambilight surround en dat wil zeggen dat hij maar 3 lampen heeft. Links, rechts en bovenop. Mocht de TV in bezit zijn van Ambilight Full surround dan was er sprake van 4 lampen, dus ook onder. Ik hoop dat het bij deze duidelijk is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 11:43
misschien een klein beetje off-topic...

ik had een samsung LE40M87 maar deze had last van clouding.
tv is meegenomen ter reparatie en 2 maanden later krijg ik het bericht dat de tv gecrediteerd wordt.
hopelijk krijg ik mijn geld terug en geen nieuwe tv.
ik moet dan dus weer een keuze maken (had eindelijk na bijna 2 jaar wachten de knoop doorgehakt)welke tv er thuis komt te hangen.

ik lees bijvoorbeeld over sony, samsung etc veel verhalen over clouding, banding, beperkte resoluties mogelijk op vga aansluiting, geen ondersteuning 24fps (terwijl het wel in de handleiding staat), van 1 type tv verschillende versie mbt slechte panelen etc etc etc en als ik wat lees over philips lcd's dan kom ik deze problemen niet tegen.
klopt dit of heb ik te weinig gelezen over philips lcd's?
of is het dus echt zo dat je voor philips dan meer betaald maar wel meer kwaliteit krijgt?

[ Voor 14% gewijzigd door Starks223 op 17-08-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

robeeert schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:15:
[...]

Zoals in de datasheet te lezen is (helemaal onderaan!) bezit de TV Ambilight surround en dat wil zeggen dat hij maar 3 lampen heeft. Links, rechts en bovenop. Mocht de TV in bezit zijn van Ambilight Full surround dan was er sprake van 4 lampen, dus ook onder. Ik hoop dat het bij deze duidelijk is... :)
Dus zou de 9832 full surround hebben? Maar die komt, als ik het goed heb begrepen, niet in Europa uit. Vind het wel jammer Ik wacht op de 47pfl9732 met full surround maarja dan maar "alleen" surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
robeeert schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:15:
[...]

ah, ik wist niet dat het verschil daarin zat.
Je moet wel erg scherp zijn bij die datasheets zeg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Anoniem: 226743 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Dus zou de 9832 full surround hebben? Maar die komt, als ik het goed heb begrepen, niet in Europa uit. Vind het wel jammer Ik wacht op de 47pfl9732 met full surround maarja dan maar "alleen" surround.
Volgens mij is (voorlopig) het enige nieuwe model dat Full Surround heeft de Aurea (9900?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Goochelaar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:35:
[...]
Volgens mij is (voorlopig) het enige nieuwe model dat Full Surround heeft de Aurea (9900?)
Nee, er is ook nog een wat oudere tv die Full Surround bezit, namelijk de 42PF9831.

Deze tv lijkt mij de voorloper te zijn van de Aurea.. hier schijnt namelijk de ambilight op een witte omlijsting. Het lijkt me dus vrij aannemelijk dat ze dit idee verder hebben uitgewerkt en dat hieruit de Aurea is ontstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met www.iishop.be? De philips 47pfl9732 is daar te bestellen voor 2.799 euro. Toch paar honderd euro verschil met andere webshops. Ik wil er eentje bestellen maar weet niet of ik ze kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 226743 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

De 42PFL9832 zou idd Full Surround bezitten, maar daarvoor in de plaats wordt in Europa de Aurea gelanceerd. Dit is zeg maar de overtreffende trap.. :P

Maar ik zie zelf het werkelijk voordeel van Full Surround niet in, je moet deze Ambilight altijd aan de muur bevestigen om er het maximale uit te halen. Zodra je de TV op een tafel of iets dergelijks neerzet, dan is het bedoelde effect in mijn ogen teniet gedaan! Verder zou je ook een lege muur moeten hebben, zodra er iets onder hangt verlies je ook het effect. Ik zelf zal dus niet echt rouwen om Surround in plaats van Full Surround op de 42PFL9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
robeeert schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:17:
[...]

Nee, er is ook nog een wat oudere tv die Full Surround bezit, namelijk de 42PF9831.
Ik had het dan ook over NIEUWE modellen. De 42PF9831 is een generatie ouder, nl. de generatie die nog geen FULL HD ingangssignalen als input accepteert en nog de oude ambilight techniek bevat. Bij mijn weten is dit het model met dat grote witte bord erachter. Dit was het oude topmodel en je zou de Aurea dan ook als opvolger kunnen bestempelen (althans voor Nederland)

[ Voor 16% gewijzigd door Goochelaar op 17-08-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:49

OMX2000

By any means necessary...

Is het meer mensen opgevallen dat de 42PFL9732D, maximaal 1360x768 of 1280x1024 accepteert via VGA input. Betekent dus dat je via een DVI->HDMI convertor je pc moet aansluiten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het meer mensen opgevallen dat de 42PFL9732D, maximaal 1360x768 of 1280x1024 accepteert via VGA input. Betekent dus dat je via een DVI->HDMI convertor je pc moet aansluiten.
er zit geen VGA aansluiting op deze tv !! je kan dus gewoon van DVI naar HDMI gaan met een convertor en dan kan je hogere resoluties gebruiken...
Of vga naar dvi naar hdmi werkt weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Anoniem: 174470 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

er zit geen VGA aansluiting op deze tv !! je kan dus gewoon van DVI naar HDMI gaan met een convertor en dan kan je hogere resoluties gebruiken...
Oh ja... Dat zag ik over het hoofd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 174470 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

Uit een VGA-poort komt geen digitaal signaal, maar een analoog signaal en het heeft dus geen zin omdat gaan te converten. Het levert namelijk nooit een digitaal signaal op waar een HDMI poort mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een aantal van de Philipsen ondersteunt daarentegen wel weer RGB H/V over component (met vijf kabels, itt de "normale" YPbPr component over drie kabels), en daar kun je gewoon VGA -> RGB H/V component kabeltjes voor krijgen. Zoals ook Anoniem: 220175 in "Philips: de nieuwe LCD modellen." al poste zie ik nu via Google trouwens :P

[ Voor 20% gewijzigd door PowerFlower op 17-08-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Um, hoe zit het met 1080P over component? Werkt dat?
Bij de vorige generatie Sony's was dat namelijk een probleem. Best lullig, met een X360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Ja inderdaad, nog nooit van gehoord, de OPPO DV981HD. Lijkt me ook wel wat.
Zijn er lieden onder ons die er al mee gespeeld hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157906

Ik zie de 47PFL9732 als mijn volgende TV, ware het niet dat ik hoop dat er ook een modelvariant uitkomt met een DVB-C tuner (Sony kan het wel, dus heren van Philips Brugge, doe je best!) en dat ik nog altijd twijfel over de 24Hz verwerking. Voor mij is TV voornamelijk films en ik zou heel graag zien dat het ding 24Hz materiaal correct weergeeft. Door het LCD scherm werkelijk aan te sturen met 24/48/72 Hz dus. Alles liever dan 3:2 pulldown.

Een andere feature (die overigens overbodig wordt bij DVB ontvangst) zou ik een 'automatische' beeldformaat instelling vinden die de verhoudingen van het origineel behoudt. Dus 4:3 materiaal weergeven op 4:3, en 16:9 materiaal op 16:9. De oude beeldbuis televisies van Philips deden dat als je ze op 'automatisch' zette. De LCD's rekken alles op naar 16:9, zo van 'je hebt betaald voor breedbeeld, dus dan zul je het zien ook'. Voor plasma is het een nuttige optie, voor LCD niet.

Nu zit ik steeds met de formaat knop te switchen en zeker bij de publieke omroep is dat een ramp, die switchen 20x per avond van beeldformaat. En tsja, ik houd niet van platte koppen of een visse-oog effect met opgerekte randen, dus ik switch mee. Lijkt me een simpele optie voor een firmware update...

En nog een klein detail: de Nederlandse vertaling van het breedbeeldformaat 'Unscaled' (correcte vertaling: niet geschaald) - hoe is het mogelijk dat je daar 'niet op schaal' van maakt! Philips uit Eindhoven en Brugge, kom op jongens. Zowel in Nederlands als Vlaams is dit een knudde vertaling die meer verwarring oproept (vooral omdat het beeld in deze instelling juist wel precies 'op schaal' is) dan duidelijkheid. Noem het dan 'exact' of '1:1' of 'niet opgerekt'. In de VS is deze optie al van een nieuwe naam voorzien - om precies dezelfde reden. Firmware update maar weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175

Anoniem: 157906 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:15:
Ik zie de 47PFL9732 als mijn volgende TV, ware het niet dat ik hoop dat er ook een modelvariant uitkomt met een DVB-C tuner (Sony kan het wel, dus heren van Philips Brugge, doe je best!) en dat ik nog altijd twijfel over de 24Hz verwerking. Voor mij is TV voornamelijk films en ik zou heel graag zien dat het ding 24Hz materiaal correct weergeeft. Door het LCD scherm werkelijk aan te sturen met 24/48/72 Hz dus. Alles liever dan 3:2 pulldown.
In Brugge willen ze wel. Ergens in Frankrijk hebben ze er wel problemen mee. Het resultaat van beleid om iedere afdeling zelfstandig te laten draaien en winst te laten maken. Dit jaar in ieder geval nog geen DVB-c in Tv's van Philips. Ook geen MPEG4 decoders voor eventuele HD uitzendingen. Let daar ook op als je een TV gaat zoeken!!
Anoniem: 157906 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:15:

En nog een klein detail: de Nederlandse vertaling van het breedbeeldformaat 'Unscaled' (correcte vertaling: niet geschaald) - hoe is het mogelijk dat je daar 'niet op schaal' van maakt! Philips uit Eindhoven en Brugge, kom op jongens. Zowel in Nederlands als Vlaams is dit een knudde vertaling die meer verwarring oproept (vooral omdat het beeld in deze instelling juist wel precies 'op schaal' is) dan duidelijkheid. Noem het dan 'exact' of '1:1' of 'niet opgerekt'. In de VS is deze optie al van een nieuwe naam voorzien - om precies dezelfde reden. Firmware update maar weer?
Hmm... Er is ook een model waar HD vertaald werd als Hard Disk. Dat is het resultaat van vertalingen door literaire vertalers die niet weten wat de context is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeverdam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03-2019
Ik heb nu een Philips CRT met Pixel Plus, iets van 28PW****, met ingebouwde Dolby Surround set. Ik vind de beeldkwaliteit nog steeds erg goed maar zit wel te denken aan een Philips LCD ivm ruimte, dan een 42". Ik vraag me alleen af of ik er echt wel wat betreft beeld op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik vind het automatische switchen van beeldformaat super werken op mijn tv iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Moeilijk! Een nieuwe TV uitzoeken is echt lastig. Ik ben er al vrij ver mee maar ik zit nog met wat vragen. Mijn voorkeur heeft Philips want dat Ambilight lijkt me wel wat.

1) Ik hoor veel negatieve verhalen over Philips. Kwaliteit en klacht afhandeling zouden beiden te wensen over laten. Ik ben in winkels geweest en sommige verkochten geen Philips meer door alle problemen.... Wat is jullie ervaring?

2) Toestellen zoals de 42PF9731D hebben een ethernet aansluiting. Wat kun je daarmee? Kun je daarmee je media op een NAS benaderen? Of alleen op een PC met speciale software? Ik zoek hier eigenlijk een sepcifieke review van met wat screendumps van hoe dat er op de TV dan uitziet.

3) Ik wil tevens een harddisk recorder aanschaffen. Als ik een philips aanschaf zoals de DVDR7310H kan ik dan alles (!) met 1 bijgeleverde afstandsbediening bedienen of zit ik eigenlijk toch nog vaak met 2 remotes? Praktijk ervaring van mensen?

Ik denk dus aan een 42PF9731D en DVDR7310H. Advies en alternatieven sta ik zeker open voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228882

Kijk eens naar de lite-on 970 harddisk recorder. Is ook vrij eenvoudig regio-vrij te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 57381 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:49:
Ik denk dus aan een 42PF9731D en DVDR7310H. Advies en alternatieven sta ik zeker open voor!
Waarom zou je voor een ouder model gaan als er een nieuwer model beschikbaar is, voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten! Het scheelt maar iets van 100 euro ofzo en daarvoor heb je dan wel alle nieuwe dingen erop zitten..

Zie datasheet voor gegevens en dergelijke, succes bij je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Anoniem: 220175 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:30:
[...]
Dit jaar in ieder geval nog geen DVB-c in Tv's van Philips. Ook geen MPEG4 decoders voor eventuele HD uitzendingen.
[...]
Geen DVB-C is de reden waarom ik waarschijnlijk toch voor één van de nieuwe Sony's (X3500) of eventueel Sharp HD1E (als die laatste tenminste ooit nog op de markt komt) ga. Losse decoders vind ik echt waardeloos.

Wat betreft die MPEG4 decoders, ik had daar nog niet eerder naar gekeken. Ik zie dat de Loewe TV's met DVB-C etuner xpliciet in de specs hebben staan dat er een MPEG4 decoder in zit. Bij de HD1E serie voor zover ik kan zien ook, maar bij de Sony's volgens mij niet. Dat zou nou weer jammer zijn. Kga het Sony topic er ook nog eens even op doorzoeken. Het HD signaal wat nu beschikbaar is, bijvoorbeeld van @Home is overigens toch nog MPEG2? Dat hebben de Sony's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
My-life schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:33:
Ik vind het automatische switchen van beeldformaat super werken op mijn tv iig.
Betekent dit dat de tv nog steeds gewoon automatisch het beeld beeldvullend maakt? Net zoals mijn huidige Philips CRT op 'Auto'-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230293

Klein beetje off topic. Iemand bekend of bij de nieuwe topmodellen van Philips o.a. 47PFL9732D een blu-ray speler van Philips komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 230293 op 19-08-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 230293 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:52:
Klein beetje off topic. Iemand bekend of bij de nieuwe topmodellen van Philips o.a. 47PFL9732D een blu-ray speler van Philips komt?
Philips is wel van plan om Blu-Ray spelers te gaan produceren, maar ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt? Of die standaard wordt meegeleverd? Als je dat bedoelt, dan moet ik je teleurstellen, die zul je nog los moeten kopen.. ;)

In ieder geval kun je wel met de afstandsbediening van de 9732 modellen een Philips Blu-Ray speler aansturen. Dit kun je in de handleiding nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

robeeert schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:27:
[...]
Waarom zou je voor een ouder model gaan als er een nieuwer model beschikbaar is, voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten! Het scheelt maar iets van 100 euro ofzo en daarvoor heb je dan wel alle nieuwe dingen erop zitten..

Zie datasheet voor gegevens en dergelijke, succes bij je keuze!
Ding is nergens te krijgen en waar er al prijsinfo beschikbaar is, is het verschil 700,-. Verder zie ik geen verschil, wat biedt hij extra? Alleen full surround ambilight zo te zien. Ethernet poort is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228345

Het prijzencircus is begonnen!

De 37PFL9732 is nu bij www.otto.nl € 1.999,00 (de 42PFL9732 € 2.799,00)!
€ 500,- voordeel op de 37PFL9732 t.o.v. de www.correct.net prijs?

Je moet alleen wel 3 weken wachten voordat ie op voorraad is, maar wie heeft hem nu wel op voorraad?

We wachten nog maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Anoniem: 228345 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:46:
Het prijzencircus is begonnen!

De 37PFL9732 is nu bij www.otto.nl € 1.999,00 (de 42PFL9732 € 2.799,00)!
€ 500,- voordeel op de 37PFL9732 t.o.v. de www.correct.net prijs?

Je moet alleen wel 3 weken wachten voordat ie op voorraad is, maar wie heeft hem nu wel op voorraad?

We wachten nog maar ff.
De 42PFL9732 is bij Progress € 2205,03, terwijl de 37PFL9732 daar ook € 1999,00 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Sony X3500 zal met een 'HD-decoder' worden geleverd voor de DVB tuner. Daar kun je via je kabel dus ook HD op kijken (H.264 decode). Sommige HD signalen worden nu nog als MPEG2-HP verstuurd, maar dat zal denk ik niet lang meer duren.

Qua features wint de Sony X3500 het op dit moment. Sony lijkt de behoefte in de markt gewoon beter te peilen dan Philips, zeker als het gaat om de features die high-end klanten verwachten. (De 47PFL9732 zullen we maar als high-end beschouwen toch?)

Philips heeft in mijn ogen 2 pluspunten: Mijn huidige Philips heeft Ambilight en dat is toch wel een hele mooie feature. Ik zet het wel eens uit om te kijken hoe een ander merk televisie zou staan, en dan mis ik het echt. Nou hangt mijn toestel aan een neutraal gekleurde muur, dus het effect is erg goed. Verder is Philips kampioen in het digitaal bewerken van standaard coax signalen naar een prettig ogend plaatje op een LCD. Maar dat laatste wordt met DVB ontvangst steeds minder belangrijk.

Dan nog over dat automatisch switchen van 4:3 naar 16:9 en terug: mijn oude Philips CRT breedbeeld schakelde op de stand 'automatisch' altijd naar de originele verhoudingen, dus 4:3 zag je op 4:3 formaat (met balken) en 16:9 op 16:9. De Philips LCD breedbeeld schakelt in stand 'automatisch' altijd naar beeldvullend beeld. Daarmee geeft 'ie 16:9 dus correct weer, maar 4:3 wordt opgerekt. En dat oprekken, daar hou ik dus niet van. Dat was mijn punt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 157906 op 20-08-2007 02:30 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe flatpanel uitzoeken is inderdaad erg pittig. Ik heb nu een paar jaar een Philips 32PF9966 en door intensief gebruik van dit scherm weet ik in ieder geval wat ik beslist wil hebben in een nieuwe televisie. Natuurlijk zijn er meer handigheidjes, maar dit is voor mij de kern. Wellicht heeft iemand er wat aan? Of hebben jullie nog essentiële aanvullingen?

Het gaat hier om features, dus even volkomen los gezien van het type (plasma of LCD), grootte en kwaliteit van het beeld (want dat is een ander verhaal):

- schermresolutie 1920x1080, geen discussie
- 1080p input op HDMI, liefst ook via component
- overscan uitschakelbaar, tenminste bij 1080p input maar liefst overall
- een DVB-T en een DVB-C tuner ingebouwd, met EPG en HD verwerking
- echte 24Hz beeldverwerking, door scherm op 24Hz of veelvoud daarvan aan te sturen
- voor plasma: liefst 100/120Hz weergave in verband met flikkering
- voor LCD: interpolatieschakeling voor vloeiende bewegingen (heeft iedere fabrikant eigen naam voor)
- alle beeldverbeterfuncties uitschakelbaar
- uitgebreide kleurcorrectiemogelijkheden, liefst volledige calibratie
- beeldinstellingen vast te leggen per ingang
- HDMI en/of component ingang op de zijkant of voorkant van het toestel
- minstens 3x HDMI aansluitingen
- digitale audio in- en uitgang, waarvan uitgang gesynchroniseerd met beeld
- ontspiegeld scherm

Met dit lijstje moet je op dit moment nog erg goed zoeken! Vind je een scherm dat hieraan voldoet, dan ben je volgens mij de komende jaren prima onder dak. Computers, Bluray en HD-DVD, Sony PS3, XBOX Elite - alles wat je aan wilt sluiten zou hiermee kunnen werken.

Volgens mij komt op dit moment de Sony X3500 het dichtst in de buurt, maar daar weet ik alle details nog niet van. Ben benieuwd naar de IFA.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157906 op 20-08-2007 03:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee of de 9632 of zelfs de 9732 serie al ergens is te bewonderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224186

van het weekend nog opmerkelijk berichtje in het AD:
philips aurea wordt niet alleen via elektronica zaken verkocht maar ook via (dure) juweliers om vrouwen lekker te maken..? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Van de 9632 hangen in zwolle wat varianten in de mediamartkt (maar nog niet de modellen die volgens mij het populairst zullen worden, de 37" en de 42")

Ik heb trouwens de specificaties van de X3500/x3000 serie van Sony opgezocht. Buiten de DBC-C tuner, zie ik niet zo snel nog meer echte voordelen t.o.v. de nieuwe Philips series.

[ Voor 37% gewijzigd door Raymond op 20-08-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Zo, die zijn binnen: de EISA's !!

Philips voor LCD van de 47PFL9732D
Pioneer voor Plasma van de PDP-LX508D
en Sharp voor Time Shift TV de LC-52HD1E (terecht vind ik 8) )
http://www.elektrojournal.at/ireds-40996.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230293

quote:
BoogBianca schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:52:
Philips is wel van plan om Blu-Ray spelers te gaan produceren, maar ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt? Of die standaard wordt meegeleverd? Als je dat bedoelt, dan moet ik je teleurstellen, die zul je nog los moeten kopen..

In ieder geval kun je wel met de afstandsbediening van de 9732 modellen een Philips Blu-Ray speler aansturen. Dit kun je in de handleiding nalezen.quote:

Je hebt gelijk het was een onduidelijke vraag.

Het ging er mij om of er ook Philips Blu-ray spelers komen die op de nieuwste apparaten zijn afgestemd. Ik begrijp dat deze separaat gekocht moeten worden.

Zijn er toevallig al type-nummers bekend, op de Philips site kan ik niets vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 230293 op 20-08-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 157906 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 02:26:
[...]
Dan nog over dat automatisch switchen van 4:3 naar 16:9 en terug: mijn oude Philips CRT breedbeeld schakelde op de stand 'automatisch' altijd naar de originele verhoudingen, dus 4:3 zag je op 4:3 formaat (met balken) en 16:9 op 16:9. De Philips LCD breedbeeld schakelt in stand 'automatisch' altijd naar beeldvullend beeld. Daarmee geeft 'ie 16:9 dus correct weer, maar 4:3 wordt opgerekt. En dat oprekken, daar hou ik dus niet van. Dat was mijn punt.
Beeld word inderdaad beeldvullend gemaakt. Niet door het beeld uit z'n verhoudingen de trekken, maar door in te zoomen. Vaak valt er daardoor een randje boven en onder of links en rechts weg, maar dat merk je niet. Je kunt het beeld met de afstandsbediening dan verschuiven zodat je bijv. wel de hele ondertitelling ziet.
Het randje is zo smal dus dat je 2 regels ondertitels kunt lezen het het 'zenderlogo' ook nog volledig zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Jemig wat is het lastig om duidelijke informatie te vinden. Ik wil dus een 47" FUll-HD Tv die 24p ondersteunt. Helaas vinden de heren fabrikanten dat een TV dit al ondersteunt als hij het signaal accepteerd en vervolgens zelf een 3:2 pulldown doet :(

Kan iemand duidelijk maken of de Philips 47PFL9732D 24p ook echt 24p weergeeft of dat deze een pulldown doet?

Ja of nee, voor de vergelijk zou ik ook blij zijn met andere 46"/47" Full-HD die 24p volledig ondersteunen.

Als iemand een link weet naar een website met een mooie samenvatting van wat er verkrijgebaar is is het nog leuker natuurlijk.

Ik vind zelf met google alleen maar informatie die elkaar tegenspreekt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:33:
Jemig wat is het lastig om duidelijke informatie te vinden. Ik wil dus een 47" FUll-HD Tv die 24p ondersteunt. Helaas vinden de heren fabrikanten dat een TV dit al ondersteunt als hij het signaal accepteerd en vervolgens zelf een 3:2 pulldown doet :(

Kan iemand duidelijk maken of de Philips 47PFL9732D 24p ook echt 24p weergeeft of dat deze een pulldown doet?

Ja of nee, voor de vergelijk zou ik ook blij zijn met andere 46"/47" Full-HD die 24p volledig ondersteunen.

Als iemand een link weet naar een website met een mooie samenvatting van wat er verkrijgebaar is is het nog leuker natuurlijk.

Ik vind zelf met google alleen maar informatie die elkaar tegenspreekt :(
Tja ik weet niet of je deze al met google hebt gevonden, maar linkje. Het betreft een duitse site en wat ik er van kan maken, geven zij hierbij aan dat deze TV's klaar zijn om 1080p24 weer te geven zonder pulldown. Natuurlijk hoeft het net zoals google niet te kloppen.

Hopelijk heb je er iets aan! :)

Ben natuurlijk zelf ook wel benieuwd wat het nu precies is.. dus zodra je iets zeker weet: POST het hier..

[ Voor 4% gewijzigd door robeeert op 21-08-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Bij Otto is zowel de 37PFL9632D als de 37PFL9732D €1999,- Dat zal wel niet kloppen, maar anders houden ze voor de 9732 een gelijke prijs als Progress aan. Als ze nu de prijs voor de 42" ook nog aanpassen naar de prijs die Progress daarvoor hanteert (€2205,-) dan zullen de overige winkels toch ook wel moeten volgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

robeeert schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:34:
[...]
Tja ik weet niet of je deze al met google hebt gevonden, maar linkje. Het betreft een duitse site en wat ik er van kan maken, geven zij hierbij aan dat deze TV's klaar zijn om 1080p24 weer te geven zonder pulldown. Natuurlijk hoeft het net zoals google niet te kloppen.

Hopelijk heb je er iets aan! :)

Ben natuurlijk zelf ook wel benieuwd wat het nu precies is.. dus zodra je iets zeker weet: POST het hier..
Philips 37/42/47PFL9732D (1, 2 und 4)
(1) = 1080p24 nativ: Display/Projektor und Zuspielgerät beherrschen das 24p-Signal (Herstellerangaben)
(2) = reverse pulldown: 1080i60-content von Zuspielern wird vom Display/Projektor auf 24p umgerechnet
(3) = mit Zuspieler der 48/72Hz/24sf ausgibt
(4) = bewegungskompensierte Frame-Interpolation (MCFI/DNM/ME/MC): Berechnung von originären Zwischenbildern

Met andere woorden hij kan 24p native weergeven of interpoleren. Die link had ik inderdaad nog niet gevonden.

Let op de modellen die hier staan zijn dus niet allemaal 24p. Het cijfer erachter geeft aan of dat zo is.

Alleen een (4) achter de naam is dus niet wat je wilt zien als je naar 24p ondersteuning zoekt. Dan kan je net zo goed je B-ray of HDDVD speler laten interpoleren als die dat kan.

Overigens gebaseerd op deze gegevens zal ik over een maandje of twee ( die TV is wat prijzig) uit eigen ervaring kunnen mededelen hoe hij presteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 21-08-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Op verzoek:
Aansluitingen op de onderkant van de 32PFL9632:
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/GoT/Aansluitingen%2032PFL9632%20bottom%20small.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door My-life op 21-08-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:10:

Alleen een (4) achter de naam is dus niet wat je wilt zien als je naar 24p ondersteuning zoekt. Dan kan je net zo goed je B-ray of HDDVD speler laten interpoleren als die dat kan.
Nee, dat klopt volgens mij niet helemaal wat je daar zegt. Dat soort interpolatie kan alleen de TV zelf doen denk ik. Dat cijfer (4) geeft volgens mij aan of de TV de veelgenoemde '100 Hz' techniek, of 'Motion Flow' of 'Dynamic Natural Motion' beheerst - naam afhankelijk van de fabrikant.

Het is niet te vergelijken met wat vroeger bij beeldbuizen en nu bij plasma 100Hz deed (namelijk, gewoon herhalen van frames) omdat herhalen van frames bij LCD niet veel zin heeft (je zou het beeld simpelweg niet zien veranderen). Wat al die schakelingen doen is het zelf berekenen van tussenbeelden, zodat snelle bewegingen er op een LCD beter uitzien, met minder naijl-effecten. Nou is het berekenen van tussenbeelden op 1920x1080 in 0,01 seconde geen sinecure, dus hier zit nogal wat verschil in kwaliteit tussen fabrikanten.

Het nadeel voor filmfreaks is dit: als dergelijke schakelingen echt goed werken, zien bewegingen er heel erg 'glad' uit. Da's wel mooi voor voetbalbeelden en dergelijke, maar een film ziet er daardoor juist te glad uit, meer als een video. We zijn uit de bioscoop niet anders gewend dan dat film een eigen 'judder' heeft. De echte filmfan wil nou juist een scherm dat de originele 24 beelden per seconde weergeeft. De trilling die dat bij snelle bewegingen oplevert is nou net één van de specifieke dingen van film. Het verschil met 3:2 pulldown is dat de 3:2 trlling niet regelmatig is, terwijl de 'echte' 24Hz trilling dat wel is.

In vrijwel elk toestel valt het systeem uit te schakelen, maar de vraag is wat de televisie dan doet: 24 frames/sec of 3:2 pulldown. In het Duitse blad C't is deze maand te lezen dat Sony en Philips TV's in dat geval keurig de echte 24Hz trilling laten zien, maar hier zijn ze niet helemaal duidelijk over. Als ik de handleiding van de huidige Sony's bekijk (D3000 bijvoorbeeld) lees ik dat je het effect inderdaad in stappen kunt uitschakelen en als je de TV in 'Cinema Mode' zet dan zit je naar de echte 24 beelden per seconde te kijken. Volgens de handleiding dan.

Het zou enorm helpen als een Philips of Sony medewerker hier nou eens echt uitsluitsel over gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
Anoniem: 157906 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 03:21:
[...]
In vrijwel elk toestel valt het systeem uit te schakelen, maar de vraag is wat de televisie dan doet: 24 frames/sec of 3:2 pulldown. In het Duitse blad C't is deze maand te lezen dat Sony en Philips TV's in dat geval keurig de echte 24Hz trilling laten zien, maar hier zijn ze niet helemaal duidelijk over. Als ik de handleiding van de huidige Sony's bekijk (D3000 bijvoorbeeld) lees ik dat je het effect inderdaad in stappen kunt uitschakelen en als je de TV in 'Cinema Mode' zet dan zit je naar de echte 24 beelden per seconde te kijken. Volgens de handleiding dan.

Het zou enorm helpen als een Philips of Sony medewerker hier nou eens echt uitsluitsel over gaf.
In de Philips-handleiding (pag. 43) van de 42PFL9732 valt ook te lezen dat de TV bij videoformaten van 1080p dit weergeeft met 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz, 50 Hz, 60 Hz. Volgens mij beaamd dit een beetje jouw verhaal dat je inderdaad van alles kunt uitschakelen om de 'bioscoop-judder' te maken. Het lijkt er dus op dat de Philips dan inderdaad 24 Hz zal aanhouden. Maar het is meer gis-werk dan dat ik het bevestigd zie, het wordt namelijk niet specifiek aangegeven in de handleiding! Dus inderdaad graag een medewerker van Philips die dit voor ons bevestigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21850

de 37PFL9732 staat nu op de philips website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's cool.

Dit staat er over de USB aansluiting:
USB-poort en geheugensleuf voor directe weergave van multimedia
Directe weergave van films, foto's en muziek. De geheugensleuf is geschikt voor Compact Flash I en II, Memory Stick, SD-kaart/Mini SD-kaart, Smart Media, Micro Drive (tot 2 GB) en MultiMedia Card. Steek de geheugenkaart in de sleuf in de zijkant van de TV en open de multimediabestanden op de kaart. Met de USB-aansluiting hebt u toegang tot multimediabestanden op de meeste USB-sticks en de meeste digitale camera's (apparaat uit USB-geheugenklasse).
Uit de handleiding maak ik echter op dat het weergeven van films eruit is gesloopt ivm de vorige modellen. Niet netjes van Philips om het er dan zo bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
btw: op otto.nl is de leverbaarheid van "2-3 weken" veranderd in "leverbaar". Da's hoopgevend :)

ff gebeld met otto (ik voel me zo'n huisvrouw :'( ) levertijd volgens de otto-dame is ongeveer 2 weken.

[ Voor 35% gewijzigd door Raymond op 22-08-2007 19:28 ]

Anoniem: 229780

Hoppa! Nu ook de pfl9732d modellen op de philips site!

http://www.consumer.phili...PB4WKTJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
enne.....waar is de 42inch??

Lijkt erop dat de grotere maten (42" vs 47") nu echt alleen maar het scherm formaat als verschil hebben....geen extra features op de 47" t.o.v. de 42" pfl9732d.

[ Voor 15% gewijzigd door wamelr op 23-08-2007 20:04 ]

Anoniem: 222099

Weet iemand de PIP mogelijkheden van de PFL9732D LCD's?

Anoniem: 100320

Anoniem: 222099 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:48:
Weet iemand de PIP mogelijkheden van de PFL9732D LCD's?
Geen...helaas....alleen tekst en beeld.

Is de hoofdreden dat ik nog niet weet of ik afscheid neem van mijn 9830 die wel een dual-tuner aan boord heeft....kan zelfs mijn xbox360 en tv tegelijk doen.

Kan allemaal niet meer op de nieuwe modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb de Philips 47PFL9732 net besteld. Levertijd zou 15 dagen zijn. Totaal gaat het mijn inclusief verzendkosten en toeslag rembourskosten 2,834.60 EUR kosten. Mooie deal of niet? En het is een Nederlandse model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Dan ben ik wel benieuwd waar je hem gevonden hebt, volgens Kieskeurig is het goedkoopste Nederlandse model € 3149,- bij plattetv.nl. Pick2pay vraagt € 2992,- maar dat is geen Nederlands model.

Zowieso vind ik 47" te groot, maar wellicht dat er ook een mooie deal te maken is voor de 42" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem bij www.iishop.be gevonden. Ik heb specifiek gevraagd of het een nederlands model was waar ze mee instemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Dus even afwachten of dat ook daadwerkelijk zo is. Waarom zou een Belgische webshop immers Nederlandse modellen voeren? Er zal misschien wel een meertalige handleiding (waaronder NL) bijzitten, maar mij is het vooral om de garantie te doen. Als de tv eerst naar België moet en dan daar naar een reparatiecentrum duurt het (waarschijnlijk) veel langer voor je je tv terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175

Anoniem: 226743 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:11:
Nou ik heb de Philips 47PFL9732 net besteld. Levertijd zou 15 dagen zijn. Totaal gaat het mijn inclusief verzendkosten en toeslag rembourskosten 2,834.60 EUR kosten. Mooie deal of niet? En het is een Nederlandse model.
Er bestaan bij TV's geen specifiek Nederlandse modellen. Als er /10 of /12 achter het modelnummer staat, is het een model dat bestemd is voor west-Europa en dus ook voor Nederland. /12 Niet voor GB & Ierland.
Goochelaar schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:07:
Dus even afwachten of dat ook daadwerkelijk zo is. Waarom zou een Belgische webshop immers Nederlandse modellen voeren? Er zal misschien wel een meertalige handleiding (waaronder NL) bijzitten, maar mij is het vooral om de garantie te doen. Als de tv eerst naar België moet en dan daar naar een reparatiecentrum duurt het (waarschijnlijk) veel langer voor je je tv terugziet.
Omdat /10 modellen voor heel west-Europa bestemd zijn zit er ook een stekker bij voor gebruik in Engeland, handleidingen in meerdere talen zijn dus vanzelf sprekend. Een in het buitenland gekochte TV kan gewoon via de Nederlandse procedure worden gerepareerd indien nodig. Vereist is wel dat je in het bezit bent van een "electronisch" aankoopbewijs, maar dat is altijd zo. Het afsluiten van extra garantie is van Philips is niet mogelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 220175 op 24-08-2007 14:22 . Reden: Tweede quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230910

Ik ben ook zeer geïntresseerd in de nieuwe serie LCD schermen van Philips.. met name
de 37PFL9732! Wat ik mij alleen afvraag is of het prijsverschil van 380 euro (momenteel) t.o.v.
de 37PFL9632 wel terecht is, het enige verschil is de Ambilight aan de bovenkant, de iets uitgebreidere afstandsbediening en de cardreader mogelijkheden..
Op kieskeurig.nl staan overigens 2 verschillende types van de 42 inch versie.. de 42PF9732 en de
42PFL9732, het verschil zou een hem zitten in het wel of niet hebben van een digitale decoder..
maar ik kan me niet voorstellen dat ze 2 varianten van dezelfde tv op de markt brengen!

Op www.factoryprices.nl staat de 37PFL9732D te koop voor €1951,- incl. BTW

Ben erg benieuwd naar de eerste gebruikersreviews..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Laatst online: 24-04-2023
Omdat ik door de bomen het bos nietmeer zie, hier nog even een paar vraagjes.. mijn excuses alvast moest er op sommige al geantwoord zijn.

Ik ben van plan om een 32PFL9632 te kopen maar nu vroeg ik me af of deze televisie over de functie beschikt dat de output van het volume synchroon loopt met het beeld aanwezig is of niet? Kan hiervan niets in de folders terugvinden en dit is toch wel een noodzakelijke voorwaarde aangezien ik van plan ben de televisie op mijn geluidssysteem te hangen.
Verder vroeg ik me ook nog af hoe het kan dat deze televisie 1080p kan weergeven terwijl hij eigenlijk maar 768p fysiek is. Want door al die termen begin ik stillekes aan de kluts kwijt te raken..
En ik vroeg me ook nog af of iemand al ervaring heeft met het aansluiten van een computer op dit model en hoe de kwaliteit van weergave is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan jebuske even kort:

De TV heeft een digital synchronised output.
De TV accepteert een 1080p signaal en probeert dat zo goed mogelijk weer te geven op het beeld.
Computer moet je kunnen aansluiten via HDMI of een DVI->HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb me Pc aangesloten op dit type tv. Via DVI-HDMI. Super beeld. Heb hem ingesteld op 1080p. (Niet uitvoerig getest wat het beste beeld gaf)
Die synced output weet Colli alles van ;) .
En hij kan 1080p verwerken, maar niet native weer geven. Hij zal idd het signaal aanpassen om zo goed mogelijk weer te geven.

Zoals ik al zei heb ik mijn pc ingesteld op 1080p en dat is echt super scherp. I.c.m Vista Meda Center werkt het super en het beeld is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Laatst online: 24-04-2023
bedankt voor de snelle reacties! Mijn besluit staat vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Anoniem: 230910 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:44:
[...]
Op www.factoryprices.nl staat de 37PFL9732D te koop voor €1951,- incl. BTW

Ben erg benieuwd naar de eerste gebruikersreviews..
Op die site kost de 42PFL9732D een €2.881,- en de 47PFL9732D maar €2.861,-. Dan is de keus niet zo moeilijk. Lijkt erop dat de prijzen van de 42" nog wel aangepast worden.
Anoniem: 220175 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:15:
[...]

Omdat /10 modellen voor heel west-Europa bestemd zijn zit er ook een stekker bij voor gebruik in Engeland, handleidingen in meerdere talen zijn dus vanzelf sprekend. Een in het buitenland gekochte TV kan gewoon via de Nederlandse procedure worden gerepareerd indien nodig. Vereist is wel dat je in het bezit bent van een "electronisch" aankoopbewijs, maar dat is altijd zo. Het afsluiten van extra garantie is van Philips is niet mogelijk.
Ik begrijp dat het fysiek dezelfde toestellen zijn. Maar Philips kan aan de serienummers waarschijnlijk zien waar ze vandaan komen. Ik dacht dat dat problemen met garantie gaf. Sommige fabrikanten (bijv. van digitale camera's) doen moeilijk als een tv niet in Nederland is gekocht. Mooi dat dat niet zo is, want dat scheelt toch aanzienlijk in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren update gekregen dat mijn 47pfl9732 eind volgende week bij hun binnen zou zijn. Dus nog een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:38
Hoi, ik heb dit topic nu al een tijdje gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat ik voor de 37PFL9732D ga :).

Er is slechts nog een ding dat me tegenhoudt, namelijk de vraag of deze TV nou wel of niet 1080P kan weergegeven via de Component-ingang, dit i.v.m. een Xbox 360 met HD-DVD speler.

Weet iemand hier al iets van? Zou iemand met de 32 inch versie van deze TV-lijn dit eens kunnen onderzoeken, want de kans is groot dat als dit op de 32 inch mogelijk is, dit ook op de 37 inch mogelijk is.

Alvast bedankt!

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Goochelaar schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:23:
[...]

Sommige fabrikanten (bijv. van digitale camera's) doen moeilijk als een tv niet in Nederland is gekocht.
Die digicam fabrikanten moeten niet zeuren over waar wij onze tv kopen ;) .

@ Rednas
Welkom op GoT :) . Lees even de forum regels door, groeten doen tweakers altijd dus dat hoeft niet extra in iedere post.

[Ontopic]
Stuur mij jouw 360 dan zal ik het voor je onderzoeken ;) .

Kan de Xbox niet max 1080i doorgeven over component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:38
@My-life
Oke, zal ik voortaan doen ;).

[Ontopic]
De Xbox 360 kan sinds een tijdje zowel via VGA als Component een 1080p signaal doorgeven (en sinds gisteren ook via HDMI in de EU), dus dat zou moeten kunnen. Kan iemand anders met een Xbox 360 bevestigen dat dit 1080p signaal goed wordt doorgegeven?

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
My-life schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:41:
[...]
Die digicam fabrikanten moeten niet zeuren over waar wij onze tv kopen ;) .
:D Tja blijkbaar moet ik vrijdag avond niet teveel nadenken. Dat gaat niet goed :o Ik bedoel natuurlijk dat ze moeilijk doen als hun produkt niet in Nederland gekocht is.

Progress zit met hun prijs voor de 42PFL9732 nog altijd onder de overige prijzen. Helaas lees je over deze shop wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

hey, hier hebben ze de 429632 al op vooraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste Gerbruikerservaringen 37pfl9732 ..

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 21850 op 27-08-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat brommen bedoel je? Is dat een kwaaltje van de 37PFL9731 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vooral onderstaande zin uit de bovenste review:

"Zusätzlich finde ich die Ausleuchtung nicht ganz korrokt, in der Mitte ist es Heller als außen, und es sieht aus wie ein Baum"

mijn duits is niet echt geweldig, maar ik ging ervan uit dat dit leek om het kerstboom effect van de pf9731?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Mijn duits ook niet, maar volgens mij zou je het zoiets moeten vertalen:
"Daar komt bij dat ik de belichting niet helemaal correct vind. In het midden is het feller als aan de buiten kant in de vorm van een boom".

De 9631 had toch meer last van banen of niet? Ik vind dit niet klinken als een defect, maar meer als een niet perfect egaal belicht beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 27-08-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, maar even wachten op meerdere gebruikerservaringen..Al is het brommen natuurlijk ook niet echt geweldig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
modern.nl claimt de 37pfl9732D op voorraad te hebben:
http://www.modern.nl/WINK...levisie&adcamp=kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 23:37
Vraagje aan diegene die een philips toestel hebben met brom:

Misschien wordt het brommen veroorzaakt door een 'aarde-lus'. Ik heb me laten vertellen (in een ver verleden) dat dit kan komen door stereo/tv aan elkaar te koppelen. Details weet ik er niet van.

Om te testen of dit zo is, kun je de coax-kabel + stereo even losgooien. Zo heb je alleen de de bron (dvd) + TV op elkaar aangesloten. Als hierdoor de brom ineens verdwijnt, dan kan de 'aardelus' dus de boosdoener zijn. Dit is dan ook nog op te lossen, maar dat is een zorg voor later.

Misschien geeft dit onderzoekje wat duidelijkheid over het brom-eufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

Zo ook maar eens lid geworden, inmiddels zoveel gelezen over de nwe LCD modellen van Philips, dat mijn ogen bijna rechthoekig zijn geworden ;)

Misschien een tip maar bij Progress staat de 42pf9732 (let op geen L!) voor 2225 te koop. Nu weet ik niet of er verschil zit tussen de pf en de pfl (volgens mij is er geen verschil), maar inmiddels heb ik wel een orderbevestiging binnen voor de 42pfL9732. Dat scheelt toch al gauw 300 euro met de andere aanbieders op Kieskeurig. Enige wat jammer is dat ze nog steeds een levertijd aangeven van twee tot drie weken (zeiden ze twee weken terug ook al...)

Ik twijfel nog om geld over te maken (optie loopt tot 3-9) want strax krijg ik het verkeerde scherm binnen, zit ik al die tijd voor jan met de korte achternaam te wachten.......

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 231245 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:01:
Misschien een tip maar bij Progress staat de 42pf9732 (let op geen L!) voor 2225 te koop.
Kan je beter de 42PFL9732 kiezen, die staat op de progress website voor 2205 :P

Bovendien: Philips heeft geen 42PF9732, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je die krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 16:11
Hmm, ik was voor de vakantie van plan om de 47pfl9732 te nemen, maar nu blijkt dat deze ook boven ambilight heeft (en onder niet). Dat hangt volgens mij niet zo mooi aan de muur. Dus van wacht ik maar nog even op de 47pfl9632. Die is volgens posts hier 500 euro goedkoper, en de 9732 is al voor 2800 euro gespot... Dan loont het misschien zelfs wel om de 52pfl9632 te nemen. Met een beetje geluk tik je die laatste zo rond kerst voor 2750 euri of zo op de kop.
Iemand al introductiedata voor de 47/52 pfl9632?

En dat Aurea.. tjah.. Zoals iemand al zei, straks krijg je ambilight-satellieten. En een "woofer" voor het laag-bij-de-grondse licht. Op zicht is het wel leuk natuurlijk, maar het zal wel tot diep in volgend jaar idioot duur blijven (e. 4000!).. Weet iemand wanneer er grotere modellen uit deze serie uitkomen (47, of liefst 50+) en wanneer ze betaalbaar worden?
Verder vraag ik me sterk af hoe dat ambi-listje eruit ziet met donkere scenes op het scherm. Iemand een fotolinkje? Zo te zien is de rand zelf wit en worden de leds pas aangezet als er veel kleur op het scherm is. Als dat zo is, lijkt het me niks om een horrorfilm ofzo te moeten kijken op die TV, want dan zul je de witte rand geheid zien door het lekken van de backlight van het scherm. Verder maak ik me zorgen over 26 tweeters die grotere speakers moeten vervangen... Het wachten is op een review.
Wel zonde dat dit de enige nieuwe full-surround ambi schermen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:35:
[...]

Kan je beter de 42PFL9732 kiezen, die staat op de progress website voor 2205 :P

Bovendien: Philips heeft geen 42PF9732, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je die krijgt.
Die 2225 is inclusief verzendkosten...vandaar. Maar iemand enig idee waarom ie hier 300 euries goedkoper is dan bij andere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas heeft Progress een aanpassing in de prijs gemaakt in negatieve zin :( op de 42PFL9732.
Deze moet nu € 2399.00 (inclusief BTW) kosten
Dat is spontaan 194 euri duurder 8)7 8)7
Ze kregen zeker teveel bestellingen voor die oude prijs ( € 2205,- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik blij dat ik nog een pre order heb lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Balen :( Ik heb geen pre-order gedaan. Ik wil de tv toch eerst een keer live zien voordat ik hem koop. Ben benieuwd of ze hem wel uitleveren aan degenen die hem besteld hebben voor €2205,-

Zodra de tv echt leverbaar is zullen de shops misschien nog wel gaan concurreren met elkaar en wat schuiven met de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 37pfl9732d besteld bij Progress en ik heb net een bevestiging gekregen. Ze verwachten op 10 september te kunnen leveren en nog voor de oude prijs (ik had al betaald, en ook dit model is 150 euro duurder geworden)

WoOT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vanavond de 37pfl9732D besteld bij de Otto (of all places :D ). Dat is de enige winkel die hem nog levert voor 1999. Beetje knullig bestelsysteem hebben die mensen, je kan niet eens de ordervoortgang volgen.

Morgen maar eens bellen met Otto om te vragen hoe eea nu in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al wat meer bekend over de levertijd van de 47PFL9632. Als ze ongeveer op de zelfde tijdstip uitkomen wil ik switchen van de 9732 naar de 9632. Enige meerwaarde is volgens de specs. meer ondersteunde beeldschermresoluties, 7 in 1 cardreader en een extra Ambilight aan de bovenkant. Ik moet er wel 355 euro meer voor betalen (waar ik hem zou kopen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:49

Chiron

Moderator Discord
edterbak schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:35:
Vraagje aan diegene die een philips toestel hebben met brom:

Misschien wordt het brommen veroorzaakt door een 'aarde-lus'. Ik heb me laten vertellen (in een ver verleden) dat dit kan komen door stereo/tv aan elkaar te koppelen. Details weet ik er niet van.

Om te testen of dit zo is, kun je de coax-kabel + stereo even losgooien. Zo heb je alleen de de bron (dvd) + TV op elkaar aangesloten. Als hierdoor de brom ineens verdwijnt, dan kan de 'aardelus' dus de boosdoener zijn. Dit is dan ook nog op te lossen, maar dat is een zorg voor later.

Misschien geeft dit onderzoekje wat duidelijkheid over het brom-eufel.
Van wat ik ervan begrepen heb speelde het brommen alleen bij bepaalde resoluties/frequenties? Of alleen als de tv op standby gezet werd, dan lijkt het me sterk dat het door een aardlusje komt, maar je weet maar nooit natuurlijk :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobafett_999999
  • Laatst online: 28-06 19:52
De Specs van het nieuwe vlaggenschip, de 42PFL9900D/10 staan op de Philips reference website :

42PFL9900D/10

Deze ondersteunt ook HD resoluties over de HDMI/DVI connector, itt de PFL9632D en de PFL9732D reeks...

Leuk ding, maar wel een licht orgel zo te zien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
De 42PFL9732D is hier anders nog voor €2.199,00 te krijgen.
37PFL9732D is bij die zelfde shop maar €1.949,00

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 09:04

d0s

sssst

bobafett_999999 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:28:
De Specs van het nieuwe vlaggenschip, de 42PFL9900D/10 staan op de Philips reference website :

42PFL9900D/10

Deze ondersteunt ook HD resoluties over de HDMI/DVI connector, itt de PFL9632D en de PFL9732D reeks...

Leuk ding, maar wel een licht orgel zo te zien.. :)
Interessante tv, wanneer komt deze uit en tegen welke adviesprijs ? :)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.