Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
anglico schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:18:
verkeerde instelling hoor, zoals hier op het forum reeds duizendmaal is gezegd, raid 1 is ABOSULUUT geen backup en dat wil hij zeggen, je bent beter af met 2 aparte apparaten (al is het nas met usb disk) dan met 1tje (NAS met raid 1)
Niemand heeft het hier dan ook over een backup manier. Het enige waar men het hier over heeft is een extra stuk veiligheid middels raid1 zodat bij uitval van een hardeschijf de data niet meteen pleite is en je dus niet meteen hoeft te gaan lopen restoren. Wat hij wil zeggen is dat je met een backup dezelfde risico afdekking hebt als met 2 hardeschijven in raid1. Voor een NAS zonder raid1 mogelijkheid is zoiets dus de manier om het risico van een defecte hardeschijf op te vangen. Het is echter wel een ietsje omslachtigere manier omdat je hier weer data moet restoren om überhaupt weer verder te kunnen werken. Bij raid1 is dat niet nodig en dat is dus precies het voordeel van raid1: qua services die op het ding draaien zul je niet merken dat 1 hd stuk is of stuk aan het gaan is. Als je de defecte hd vervangt voor een nieuwe gaat hij lopen restoren terwijl jij onderwijl nog steeds verder kunt werken. Bij grote hoeveelheden data is zo'n situatie toch wel erg prettig, een restore gaat niet zo rap.

Daarnaast kun je zoals Valith al aangeeft een aardige discussie houden over wat nou precies een backup is. Je kunt zelfs zo ver gaan dat zelfs synchronisatie in aanmerking komt als backup.

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
REDFISH schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:09:
[...]

Alle synology producten die beginnen met een TWEE (2) hebben plaats voor 2 harde schijven. Duh 8)7 . Dus als je de DS206 of de DS207 koopt dan kan wat jij wilt altijd. Andere producten moet je dus effe kijken naar de specs of er 2 harddisks in kunnen. Is dit zou dan kun je altijd later uitbreiden.
Sorry domme vraag. Als ik een DS-106e heb deze schijf is vol, en je wilt er via usb een schijf bij aanhangen. Kan deze dan ook worden meegenomen in de totale grote van de NAS op het netwerk of wordt de usb aansluiting alleen gebruikt voor het maken van een backup?

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Reg. datum: 04 juni 2003

Aangezien ikzelf met behoorlijke smart op de Linksys NAS200 zit te wachten, maar eens gebeld met linksys... daar wisten zo van niets. Ze krijgen daar pas informatie als het product op de markt komt. Ik vond het vrij vaag allemaal en vraag me af waar dat ding blijft!

Iemand nog verder info's over de NAS200 van Linksys?

we only make way for the man who boldly pushes past us

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Ik ben nu zelf erg aan het twijfelen tussen de synology 106e en de nieuwere 107e.
Wie kan mij vertellen wat de verschillen hiervan zijn?
Ik heb hier een vergelijking kunnen maken maar vind de verschillen echt minimaal zoals het hier beschreven wordt:
[url]http://www.mobile-harddisk.nl/compare.php?columns_268=268&keywords=synology&op=list&sort=2a&columns_269=269&columns_153=153&columns_174=174/url]

Daarnaast vraag ik mij af of het niet verstandig is om direct een synology 207 aan te schaffen voor een paar tientjes meer. Je krijgt dan volgens de website een volwaardig mediaserver. Wat moet ik mij hierbij voorstellen? :)
http://www.mobile-harddis...sief-harddisks-p-266.html

Kan ik de synology 207 gebruiken met 1 sata2 hardeschijf of moet ik er meteen 2 aanschaffen?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

As the rush comes..

quote:
Dagi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:59:
Ik ben nu zelf erg aan het twijfelen tussen de synology 106e en de nieuwere 107e.
Wie kan mij vertellen wat de verschillen hiervan zijn?
Ik heb hier een vergelijking kunnen maken maar vind de verschillen echt minimaal zoals het hier beschreven wordt:
[url]http://www.mobile-harddisk.nl/compare.php?columns_268=268&keywords=synology&op=list&sort=2a&columns_269=269&columns_153=153&columns_174=174/url]

Daarnaast vraag ik mij af of het niet verstandig is om direct een synology 207 aan te schaffen voor een paar tientjes meer. Je krijgt dan volgens de website een volwaardig mediaserver. Wat moet ik mij hierbij voorstellen? :)
http://www.mobile-harddis...sief-harddisks-p-266.html

Kan ik de synology 207 gebruiken met 1 sata2 hardeschijf of moet ik er meteen 2 aanschaffen?
Dagi, De DS-207 is vanzelfsprekend te gebruiken met 1 harddisk erin en is vanwege het prijsverschil van ¤30 (tov een DS-107) een keuze die ik ook zou maken.
Met volwaardige mediaserver bedoelen ze denk ik dat er ook iTunes ondersteuning is naast UPnP (bij de vorige versies was er geen iTunes ondersteuning). Verder is de DS-106e ook al heel compleet en zijn de verschillen vrij minimaal (tov DS-107e)!!

Oh, ik zie dat je het hebt over de DS-107e tov DS-207, dan is het prijsverschil ¤90. Je hebt dan echter wel een NAS met twee keer zoveel geheugen. De DS-107e is namelijk een iets minder snelle versie van de DS-107 en heeft geen Active Directory Support (ADS).
Die afweging kun je ook maken, het kopen van een DS-107e en een externe schijf voor die ¤90 verschil (+ iets extra) waarover in dit topic al vaker wordt gesproken. Je kunt dan je Disk Station uitbreiden via eSATA en USB ipv via interne schijven. Je kunt dan alleen geen RAID1 (mirror) draaien, maar wel scheduled backups doen naar een externe schijf.
Als je twijfelt tussen een DS-107 en DS-207 zou ik het wel weten voor ¤30. Ik zou kiezen voor de DS-207 met als extra dat die twee interne schijven aan kan, met oog op de toekomst en met name de RAID1 mogelijkheden. :*)

Hier nog de linkjes naar pricewatch:

Valith wijzigde dit bericht 28-03-2007 16:10 (6%)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Valith schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:56:
[...]
Ik zou kiezen voor de DS-207 met als extra dat die twee interne schijven aan kan, met oog op de toekomst en met name de RAID1 mogelijkheden. :*)
even voor mijn informatie: je kan toch niet eerst 1 schijf gebruiken en dan later een tweede erbij zetten en daar gelijk RAID1 van maken? Dan moet je toch eerst je eerste schijf helemaal leeg halen?

ik heb nog geen 106e gekocht, wilde toch nog even wachten op de 107e, maar nu weet ik het helemaal niet meer :S.
nog een paar aanvullingen voor je tabelletje. op hardware.info vond ik voglende stroomverbruiken:

DLink  QNap   Thecus
Stroomverbruik - Idle    18 W 	25 W 	30 W 
Stroomverbruik - Actief  20 W 	32 W 	36 W

De QNap heeft ook een iTunes server: http://www.qnap.com.tw/pro_detail_feature.asp?p_id=74
Ik zie die qnap wel zitten, maar precies niet zo gemakkelijk te vinden in onze contreien (toch niet aan de juiste prijs ;) hij is te vinden aan 350 euro waarmee hij oingeveer gelijk staat aan de thecus).

Wat ik ook wel leuk vind aan de qnap is dat em passief gekoeld wordt (ik laat dat toch geen dagen aanstaan). hardware.info vermeldt een esata interface wat leuk zou zijn, maar ik kan het haast niet geloven. op de screenshots zie je er ook niks van

Het leuke aan de thecus is zn tweakability: er bestaan heel wat modules en tweaks die je heel wat meer vrijheid kunnen aanbieden dan de gemiddelde nas.

De DNS-323 is dan weer heel aantrekkelijk qua prijs als je niet al die extra features nodig hebt. Verbruikt dan ook minst stroom. De performance is dan weer wat minder precies : http://www.smallnetbuilde..._nas/Itemid,190/chart,13/ (ervan uitgaand dat de qnap 101 minstens zo snel is als de 201)
wel geen mogelijkheid om een externe schijf aan te sluiten, nogal spijtig.
wat HEEL cool is van D-link is dat je hun volledige NAS web interface online even kunt uittesten! gewoon geen credentials opgeven en je bent binnen. is wel een oude firmware versie (defrag en scandisk zitten er nog in bvb).

de qnap was oorspronkelijk mn lievelingskeuze, maar nu begin ik dus te twijfelen tss deze 3... Iemand ervaring met 1 van de 3?

groetjes
matthias

As the rush comes..

quote:
matti3 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:08:
nog een paar aanvullingen voor je tabelletje. op hardware.info vond ik voglende stroomverbruiken:

DLink  QNap   Thecus
Stroomverbruik - Idle    18 W 	25 W 	30 W 
Stroomverbruik - Actief  20 W 	32 W 	36 W

De QNap heeft ook een iTunes server: http://www.qnap.com.tw/pro_detail_feature.asp?p_id=74
Thanks matti3, Ik heb de gegevens verwerkt in de startpost

Ik heb tevens de DS-107e, DS-107 en DS-207 van Synology toegevoegd (gegevens over stroomverbruik van deze devices kom ik niet tegen in de specsheets. Wel dat ze zo goed zijn voor het milieu, maar niet hoe goed ;) )

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Reg. datum: 02 april 2007

Mss is deze link nog interessant (speed tests van tom's hardware)
http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190

As the rush comes..

Op de (duitse) shop site ReCons is de Synology DS-207 te bestellen voor ¤289,99 inclusief BTW en exclusief verzenden (klik). Ik schat in dat de prijzen in NL dan op korte termijn ook wel iets zullen gaan inzakken...

Nu ook nog even de 500MHz CPU en 128MB RAM versie op de markt zetten Synology en we zijn helemaal gelukkig _/-\o_

Valith wijzigde dit bericht 03-04-2007 23:42 (15%)

Reg. datum: 03 januari 2001

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de DS-106e en de DS-107e? De specs lijken op elk gebied gelijk :? Ik kom er niet uit in ieder geval.

Ik ben er zelf bijna uit, het wordt waarschijnlijk de DS-106e, het enigste waar ik nog niet achter ben is of het plug&play is voor clients. Dat wil zeggen, moeten er op client PC's nog software c.q. drivers geinstalleerd worden of is het een kwestie van een netwerkmapping aanmaken en gaan met die banaan waarbij je dus eigenlijk vooraf 1 keer de hele NAS ingesteld hebt.

Reg. datum: 23 mei 2006

Wat ik merkwaardig vind, is dat de Thecus N1200 nog nergens wordt genoemd als directe concurrent voor de Synology DS-106/7. De N1200 heeft (zover ik heb kunnen achterhalen, want de fabrikant geeft weinig hardware info) een 500 MHz processor en 128 Mb intern geheugen. In feite lijkt dit apparaat zeer veel op de N2100 Yes, maar hij heeft maar ruimte voor 1 hdd. Wel kan hij ook als router gebruikt worden, vandaar dat hij naast 1 WAN aansluiting ook 4 LAN gaten heeft.

Waar ik het meest benieuwd naar ben, is of de firmware net zo goed in elkaar zit als de Synology en of er ook extra modules (voor mij is vooral Slimserver van belang) geïnstalleerd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring met de N1200?

De prijs is ook vriendelijker dat de Synology, want hij gaat bij Mobile-Harddisk voor ¤ 219,- over de virtuele toonbank!

Reg. datum: 22 september 2002

Tja, Thecus.
Ik had ook interesse, maar was benieuwd naar het energieverbruik van het apparaat.
Thecus gemaild, kreeg een mailtje terug dat de support-groep mij daar nog over terug gaat mailen - anderhalve week terug. Nog niets gehoord.

Als dat iets over de support zegt, vind ik het een slecht teken.

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

quote:
avkooi schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:11:
Wat ik merkwaardig vind, is dat de Thecus N1200 nog nergens wordt genoemd als directe concurrent voor de Synology DS-106/7. De N1200 heeft (zover ik heb kunnen achterhalen, want de fabrikant geeft weinig hardware info) een 500 MHz processor en 128 Mb intern geheugen. In feite lijkt dit apparaat zeer veel op de N2100 Yes, maar hij heeft maar ruimte voor 1 hdd. Wel kan hij ook als router gebruikt worden, vandaar dat hij naast 1 WAN aansluiting ook 4 LAN gaten heeft.

Waar ik het meest benieuwd naar ben, is of de firmware net zo goed in elkaar zit als de Synology en of er ook extra modules (voor mij is vooral Slimserver van belang) geïnstalleerd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring met de N1200?

De prijs is ook vriendelijker dat de Synology, want hij gaat bij Mobile-Harddisk voor ¤ 219,- over de virtuele toonbank!
Wat ik niet kan vinden is of deze Thecus N1200 ook UPNP media Server aankan om met een Xbox (XBMC) te gebruiken.
Ik zag wel dat de Thecus N1200 een Freescale 8347 processor heeft en 128MiB (??) geheugen. De processorsnelheid kon ik niet vinden. Link
Op dit plaatje uit de review zie je het geheugen. Het zijn Samsing geheugenchips. "K4H561638H-UCCC". Hier kan je dan vinden wat het betekent per chip:
-DDR400 SDRAM, 256Mb, 8k/64ms, x16, etc.
256Mb/8=32MB per chip. Vier chips zouden dan 128MB geven.

Thecus N1200 info:
Folder
Compatibiliteit
Handleiding

De Synology heeft een PPC, Freescale MPC8241 processor. Link, Link2

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen, want de specs van de Thecus 1200 lijken op dit moment beter dan die van Synology DS-106e/DS-107e. Qua prijs komt de Thecus N1200 overeen met de Synology DS-106e.

EDIT: Wat linkjes toegevoegd.

BounceMeister wijzigde dit bericht 04-04-2007 14:14 (5%)

Reg. datum: 22 september 2002

quote:
BounceMeister schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:00:
[...]

Wat ik niet kan vinden is of deze Thecus N1200 ook UPNP media Server aankan om met een Xbox (XBMC) te gebruiken.
De Thecus N1200 wordt volgens Thecus geleverd met een DLNA certified UPNP media server (Diabolic). Geen idee of XMBC DLNA certified is, maar ik ben er vrij zeker van dat het compatibel is.

Pluk de dag, eet een appel!

Ik lees hier nu een paar weken mee en heb net de Synology DS 207 besteld. Zodra deze binnen is (en de 2 x 500gb hd's) zal ik hier een kort gebruikersverslagje achter laten.

Doe eens gek, doe gezond...

Satellite Rulezz

quote:
Mauritz schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:03:
Ik lees hier nu een paar weken mee en heb net de Synology DS 207 besteld. Zodra deze binnen is (en de 2 x 500gb hd's) zal ik hier een kort gebruikersverslagje achter laten.
Ah dat is heel erg mooi, ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen. Maar door dr drukte besteed ik er op dit moment niet veel tijd aan. Ik zie je verslag je graag te gemoet.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

1 Omhoog

Ik had voor bekend was dat de DS27 zou komen de QNAP gekozen. Helaas duurde mijn Salland bestelling langer dan een maand, maar dat is niet relevant. Ik kom later verder op het apparaat terug, maar wat ik nu wel even wil melden is het bittorrent gedeelte. Ik heb juist voor de QNAP gekozen vanwege dat bittorrent. Maar de client software die er op draaid is erg belabberd. Downloads die eenmaal binnen zijn kan je niet meer sharen. De enige share optie die je hebt is als een bestand nog download de share time aanpassen, aangegeven in uren. Tevens mis ik logfiles. Ik heb geen flauw idee wat er bijv. op de ftp gebeurd, dat is toch wel een groot minpunt.

:: Game Over ::

Pluk de dag, eet een appel!

De synology DS 207 en de twee 500gb WD caviar disks zijn binnen en in gebruik genomen.
Hier kort alvast de eerste zaken die me opvallen:

Uiterlijk: mooi afgewerkt station. Knoppen en contructie voelen degelijk aan en meegeleverde kabeltjes zijn keurig op maat gemaakt.
Installatie: schijven erin, vier schroefjes vast, kabels inprikken, kast afsluiten en klaar voor gebruik. Alles wijst voor zich en past perfect.
Plug & play: in switch geprikt en power erop, even het macadres (staat netjes op de doos) ingevoerd in mijn DHCP-server voor een static ip en via IE direct in het management van de NAS. Tot zover alles top. Na het instellen van de gewenste config (in mijn geval Raid 1) aan de slag gegaan. Op het bijgeleverde cdtje staan een paar progjes om je NAS optimaal te kunnen gebruiken. De assistant zoekt je netwerk af naar het ip van de NAS maar die kende ik al dus deze assistant heb ik direct geuninstalled. Handiger is de download redirector. Met 1 druk op de knop al je downloads naar de NAS. Werkt uitmuntend. De overige software heb ik nog niet gebruikt (o.a. backup software) dus daar later meer over.

Enige punt van kritiek: in de managementsoftware krijg je na iedere wijziging van de config een scherm waarin er bevestigd wordt dat je wijziging opgeslagen is. Om dit scherm weg te krijgen moet je op continue klikken. Dit moet met je muis want enter werkt niet. Dit scherm is mij met name bij het aanmaken van shares goed gaan irriteren. Ik hoop dat ze hier in een software update wat aan doen want ik word er gek van.

Tot dusver mijn ervaringen.

Doe eens gek, doe gezond...

1 Omhoog

De montage van de QNAP TS-201 was trouwens ook zo gebeurd. De schijfjes gleden er soepel in, ook een discovery progje wat ik weet uninstalled heb. Setupje doorgelopen, er wordt alvast 1 share aangemaakt en klaar. De webinterface werkt goed. alleen bij torrent had ik nu weer het volgende. Ik voeg 1 nieuwe torrent toe, gaat hij mijn 6 lopende ineens controleren, elke zoveel tijd zag ik 0,1 erbij gaan, tot 100%. Dit duurde 40 minuten en toen gingen ze pas weer verder met downloaden.

:: Game Over ::

As the rush comes..

quote:
Mauritz schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:17:
De synology DS 207 en de twee 500gb WD caviar disks zijn binnen en in gebruik genomen.
Hier kort alvast de eerste zaken die me opvallen:
..........
......
.........
Tot dusver mijn ervaringen.
Mauritz, super de eerste gebruikerservaringen met de DS-207!
Hoe zijn je ervaringen met:
  • Transfer rates PC/laptop <=> NAS? (Hangt hij in een Gbit netwerk, 100Mbit of WiFi 54Mbit?)
  • Is de 266MHz CPU en 64MB mem voldoende in jouw optiek (en hoe beoordeel je dit? Op het Synology forum wordt veel gesproken over dat de 500MHz en 128MB versie moet komen omdat dat heel veel beter is, maar dat zou vooral voor slimserver functionaliteit nodig zijn... niet voor transferrates etc)
  • De laatste dagen nog interessante bevindingen??
  • Komt er een review (product survey) van jou op T.net :9 ???

Valith wijzigde dit bericht 11-04-2007 15:54 (3%)

Satellite Rulezz

Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Ik wil zelf graag on-the-fly kunnen branden. Ik maak vaak videomontages en deze brand ik naar DVD, de montages wil ik bewaren op de NAS.
Ik gebruik nu IMGburn om de montages te branden. Met mijn fileservertje wat ik nu heb (AMD 2800+) op 1 gbit netwerk kan ik prima branden op 12x (iets van 18 MB/sec geloof ik). Ik vraag mij dan ook af of de NAS dit kan trekken. Want om nou eerst de image naar mijn hardeschijf van de pc met brander te kopieren en dan te gaan branden vind ik omslachtig.

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:29:
Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Ik wil zelf graag on-the-fly kunnen branden. Ik maak vaak videomontages en deze brand ik naar DVD, de montages wil ik bewaren op de NAS.
Ik gebruik nu IMGburn om de montages te branden. Met mijn fileservertje wat ik nu heb (AMD 2800+) op 1 gbit netwerk kan ik prima branden op 12x (iets van 18 MB/sec geloof ik). Ik vraag mij dan ook af of de NAS dit kan trekken. Want om nou eerst de image naar mijn hardeschijf van de pc met brander te kopieren en dan te gaan branden vind ik omslachtig.
Synology DS-207:
Alleen met Jumbo frames (in een Gbit netwerk) aan kom je aan de 13.8MB/s read (bron)
Zonder jumbo frames aan (op Gbit) 10.9MB/s read (bron)

Dus op 12x branden gaat je dan niet lukken. Maar met buffer underrun zit je wel veilig en zul je wel zo rond de 10x kunnen branden... (Zo veel gaat dat in tijd ook niet schelen toch :P )
Toch zou een hogere snelheid wel erg relaxed zijn... maarja, dan wordt het toch een home build NAS (35.3MB/s) of een Thecus Yes Box (N2100) met 22.6MB/s 8)

Satellite Rulezz

quote:
Valith schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:30:
[...]

Synology DS-207:
Alleen met Jumbo frames (in een Gbit netwerk) aan kom je aan de 13.8MB/s read (bron)
Zonder jumbo frames aan (op Gbit) 10.9MB/s read (bron)

Dus op 12x branden gaat je dan niet lukken. Maar met buffer underrun zit je wel veilig en zul je wel zo rond de 10x kunnen branden... (Zo veel gaat dat in tijd ook niet schelen toch :P )
Toch zou een hogere snelheid wel erg relaxed zijn... maarja, dan wordt het toch een home build NAS (35.3MB/s) of een Thecus Yes Box (N2100) met 22.6MB/s 8)
Bedankt voor de informatie! Heb nu de hele dag een pc aanstaan, maar goed ik betaal de stroomrekening niet. Ik gebruik een 3com Officeconnect switch 8 poorts. Deze ondersteund geloof ik geen jumbo frames. Iemand die dat toevallig weet?

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor de informatie! Heb nu de hele dag een pc aanstaan, maar goed ik betaal de stroomrekening niet. Ik gebruik een 3com Officeconnect switch 8 poorts. Deze ondersteund geloof ik geen jumbo frames. Iemand die dat toevallig weet?
Zie de site van 3com: klik
Als dat je switch is dan geeft ie bij de specs: "Jumbo Frame support for reduced network load"

Antwoord is dan : "Ja, hij ondersteund wel Jumbo Frames" 8)
wel ff goed zoeken hè op de site van je leverancier :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: