Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik zou voor de 106 versie gaan en wel om de volgende redenen..
Er zit weinig verschil tussen de goedkopere 107 versies en de 106 versies.. qua kunnen,
Synology vergeet hun oudere producten / klanten niet... dit is goed te zien bij de 101 versie. Via firmware updates kan deze alles wat de 106 versie kan... Dit was in het begin niet het geval zelfde als de 106 versie tegenover de 107 versie qua Itunes server functie. Deze firmware release staat op hun planning komende weken/maanden om hem dus gelijk te trekken met de 107versies...
De 106 versie is sneller dan een 107e. Ik vermoed zelf een stuk sneller. Ik heb zelf de 106e versie en het is leuk dan ie bijna 20MB qua downloads haal, maar je zult zien dat je er vaker naar toe schrijft ;) en je gaat het dus waarderen dat het sneller gaat dan 10MB waar de 107E rond hangt.
Overige verschillen ga je waarschijnlijk niet gebruiken, of heb je zulke belangrijke, vertrouwelijk info bijv dat het secure moet?

En over de usb poorten... vergeet niet.. 1 voor printer, 1 voor usb copy... en 1 voor externe hardeschrijf of 2 schrijven en dan geen printer... en grote kans dat er geen hibernation meer mogelijk is... (nog niet gefixt bij velen op de 106 versies)

[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 03-05-2007 11:23 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
ADS en SSL is niet belangrijk voor mij. iTunes server heb ik nog nooit gebruikt en kan ik me op het moment weinig bij voorstellen. Het ging zich er puur om dat ik voor 10 euro minder het dubbele geheugen krijg en wat ik hier en daar gelezen heb, is dat geheugen best belangrijk... USB sloten zal ik inderdaad even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Zit er trouwens hardwarematig verschil tussen de 106 en de 107... Ik kan natuurlijk de 106 halen ipv de 107e omdat deze goedkoper is en meer geheugen heeft... Maar ik kan me voorstellen dat de ondersteuning voor de 106 natuurlijk korter is dan de 107. Al zal me dit waarschijnlijk niet de 60/70 euro waard zijn. Weten jullie of de 106 nu een miskoop is ten opzichte van de 107e of de 107?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141164

Webby_143 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:30:
De montage van de QNAP TS-201 was trouwens ook zo gebeurd. De schijfjes gleden er soepel in, ook een discovery progje wat ik weet uninstalled heb. Setupje doorgelopen, er wordt alvast 1 share aangemaakt en klaar. De webinterface werkt goed. alleen bij torrent had ik nu weer het volgende. Ik voeg 1 nieuwe torrent toe, gaat hij mijn 6 lopende ineens controleren, elke zoveel tijd zag ik 0,1 erbij gaan, tot 100%. Dit duurde 40 minuten en toen gingen ze pas weer verder met downloaden.
Hoi Webby_143, kan jij misschien even verklappen hoe dat zit met de temperatuur van zo een qnap? Ik vind de qnap serieus verleidelijk owv zn passieve koeling. Maar als die schijven daardoor poepheet zouden worden, vind ik het al minder interessant natuurlijk ;)

matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Ik bedacht me dat het maken van een keuze tussen een DS-207.128 (266MHz PowerPC CPU & 128MB) of DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB !! als deze ooit nog gaat uitkomen !!) voor mij af kan gaan hangen van de ondersteuning met betrekking tot (3th party) mediastreaming software zoals TonkyMedia en SlimServer.
note: ipv 207, kun je hier ook overal 107 lezen

Ik vraag me namelijk af of SlimServer wel kan draaien met een ARM CPU. Met de bekende 266MHz PowerPC CPU is het wel mogelijk (deze zit o.a. in de DS-207 en DS-107 en volgens mij ook in de oudere series DS-106, DS106e etc).
TwonkyMedia is echter nog uitgebreider dan SlimServer, omdat deze ook video en foto's kan streamen: Xvid, DivX, AVI, Mpeg etc & JPEG, BMP etc. Ik zag dat de nieuwe x07-series nog niet op de site vermeld staan bij Twonky, dus ook onduidelijk hoe het zit met de support van de ARM/PPC processoren. (De Linksys NSLU2 wordt echter wel ondersteund en heeft als het goed is een ARM CPU. Twonky is dus wel leverbaar voor ARM CPU's)

Dit kan dus ook nog meespelen in de keuze. Niet alleen de snelheid/performance van de CPU, maar ook nog de mogelijkheden/ondersteuning mbt 3th party software op de DS... :?

In ieder geval (voor mij) weer iets om over na te denken... en onderzoek naar te doen.

Q?: Hebben jullie ervaringen met SlimServer en/of TwonkyMedia? (Streamen naar XBOX360, Pinnacle Show Center, Squeezebox etc...?)

[ Voor 8% gewijzigd door Valith op 07-05-2007 17:36 . Reden: added Q?: ]

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 22:32
Tot nu toe zijn er nog geen berichten van een functionerende Slimserver-installatie op een ARM gebasseerde nieuwe Diskstation. Het lijkt er echter op dat de ontwikkelaar van SSODS (Slimserver on Diskstation) van Synology een DS-107 heeft/gaat ontvangen. Check deze post op het Slimserver forum.

Op het forum van Synology is te lezen (zie antwoord van de moderator Franklin op mijn vraag) dat er momenteel helaas geen plannen zijn om een DS-207 met een snellere processor uit te rusten.

Voor de geïnteresseerden is hier op SmallNetBuilder een review te lezen van de DS-207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

Jrz

––––––––––––

Willem2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:24:
[...]

Dat zal van het type hardeschijf afhangen (hoe warm hij wordt). In mijn ervaring zijn Samsung vrij koel en Maxtors bijvoorbeeld redelijke heethoofden. Aangezien de 207 2 hardeschijven vlak naast elkaar heeft in een kleine behuizing, zou ik verwachten dat die Fan eerder aangaat vanwege de warmteproductie. En omdat het een kleine fan is zal die redelijk wat herrie maken om de warmte af te kunnen voeren (tenzij er in de 207 een 80mm fan of groter zit, maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk).

[...]

Het systeem is linux based, dus de kans zal vrij klein zijn (maar niet uit te sluiten natuurlijk). Voorzover ik heb kunnen zien ondersteunt hij alleen volledige backups (naar lokale HDD, netwerk lokatie of van PC naar landisk), niet incremental of snapshots. Misschien dat de bijgeleverde software dat wel kan, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
Ja heb ook samsung spinpoints. storagereivew.com stond dat die koel zijn + minst energie gebruiken + stilst

had ze op stilte + energie gekocht

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 17:22
Erg interessant topic is dit. Ik ben op dit moment een planning aan het maken voor mijn netwerk. Met namen voor het downloaden van nieuwsgroepen zou ik interessse hebben voor de DS-207.

Mijn vraag: Kan je met de DS-207 downloaden uit nieuwsgroepen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

Willem2

Ω is futile

The Undertaker schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:25:
Mijn vraag: Kan je met de DS-207 downloaden uit nieuwsgroepen??
Out of the box niet iig. Als je een beetje handig bent met linux schijnt het er wel op te installeren te zijn.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix nav verzoek TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
avkooi schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:43:
Tot nu toe zijn er nog geen berichten van een functionerende Slimserver-installatie op een ARM gebasseerde nieuwe Diskstation. Het lijkt er echter op dat de ontwikkelaar van SSODS (Slimserver on Diskstation) van Synology een DS-107 heeft/gaat ontvangen. Check deze post op het Slimserver forum.

Op het forum van Synology is te lezen (zie antwoord van de moderator Franklin op mijn vraag) dat er momenteel helaas geen plannen zijn om een DS-207 met een snellere processor uit te rusten.

Voor de geïnteresseerden is hier op SmallNetBuilder een review te lezen van de DS-207.
De 107+ is wel lekker snel moet ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/enu/forum/pic/performance/x07/earlyDS107.jpg
Ik ga voor deze denk ik, maar ik zie wel meer dat ze bij de eerste GB vaak snel zijn en daarna wordt het wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Binnetie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:32:
[...]

De 107+ is wel lekker snel moet ik zeggen:

Ik ga voor deze denk ik, maar ik zie wel meer dat ze bij de eerste GB vaak snel zijn en daarna wordt het wat minder.
Let erop dat dit alleen gaat werken op een gigabit netwerk; de snelheden zijn te hoog voor een 100Mbit netwerkje nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Willem2 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:00:
[...]

Let erop dat dit alleen gaat werken op een gigabit netwerk; de snelheden zijn te hoog voor een 100Mbit netwerkje nl...
Gelukkig heb ik die sindskort :9, bij Mobile Harddisk zijn ze vanaf vandaag of morgen te verkrijgen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Willem2 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Met een 300MBit WiFi Wireless-N (802.11n) moet je denk ik ook een eind kunnen komen. Bij de maximale snelheid zit je dan aan het plafond van je 300Mbit. (Je moet dan wel de maximale snelheid kunnen halen en niet veel overhead hebben).

Dit routertje lijkt me namelijk wel een mooi apparaat (als deze in NL beschikbaar komt) Linksys WRT300N Wireless-N Gigabit Gaming Router

Lekker je NAS op gigabit aansluiten en verder WiFi (802.11n) 300Mbit mogelijkheden (ook voor je PC, laptop, mediacenter etc etc). Je kunt natuurlijk altijd je PC nog wired aansluiten op gigabit >:)

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik had besloten om de Synology DS-106 te pakken omdat deze goedkoper was dan de 107e. Maandagavond besteld en vanmorgen lag hij op de deurmat. Heb hem snel uitgepakt, even gecheckt wat voor harddisk erin zit (een seagate 7200.9 van 500GB). Ik wist dit niet omdat ik die inclusief schijf had besteld bij mobile harddisk.
Installatie vanaf een computer werkte feilloos! Ik ben tot nu toe zeer tevreden! Echt snelheidstesten van het max. kan ik niet doen, ik heb maar een 100mbit netwerk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Staar je niet te blind om bovenstaand grafiekje...
De vorige van de verschillende 106 versies was ook niet echt praktijk gebonden. Als je beetje rondsurft kom je diverse mensen tegen met benchmarks van de 106 en zowat niemand haalt de snelheden van Synology. Als de 107 versies 28MB leest en 20MB schrijft mag je denk ik al in je handjes klappen.

(via FTP haalt mijn 106e bijv. lezen 20MB en schrijven 11MB, netto waarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Valith schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Met een 300MBit WiFi Wireless-N (802.11n) moet je denk ik ook een eind kunnen komen. Bij de maximale snelheid zit je dan aan het plafond van je 300Mbit. (Je moet dan wel de maximale snelheid kunnen halen en niet veel overhead hebben).

Dit routertje lijkt me namelijk wel een mooi apparaat (als deze in NL beschikbaar komt) Linksys WRT300N Wireless-N Gigabit Gaming Router

Lekker je NAS op gigabit aansluiten en verder WiFi (802.11n) 300Mbit mogelijkheden (ook voor je PC, laptop, mediacenter etc etc). Je kunt natuurlijk altijd je PC nog wired aansluiten op gigabit >:)
Houd je er rekening mee dat 300Mbit WiFi een fullduplex aanduiding is terwijl een WiFi AP per definitie maar in half duplex werkt? Dat is dus 150Mbit up/downstream. Dus 15~18.75Mbyte/sec maximale doorvoer in beide richtingen. Dus als je het onderste uit de kan wilt halen (en berg af & wind mee zoals hierboven aangegeven) zul je toch echt een kabeltje moeten trekken... :)

Maar goed, ik heb een 160e met een Samsung T166 (niet de langzaamste sata schijf allertijden) en kom toch niet boven de 10Mbyte/sec doorvoer uit op mijn 100Mbit netwerk. Ik betwijfel dan ook of een 1Gbit netwerk nog heel veel zal toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Lezen ga je er wel degelijk op vooruit, zie net me reply erboven. Ik heb toevallig zelfde Samsung schrijf erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als ik op de site van SmallNetBuilder kijk in de NAS-charts, zie ik dat de Buffalo Linkstation Pro sneller is dan de Synology DS-207 en de D-Link DNS-323.

Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/charts/cached_linechart_13_605_618_512.jpg

Weet iemand een NAS die even snel is, of liefst nog sneller dan de Buffalo Linkstation Pro die 2 harde schijven ondersteund? Mag standaard 2X 500Gb zijn, of een NAS zonder harde schijven.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-04-2024

S_V

Ik zit te twijfelen tussen de 106e en de 107e. Er zit bijna geen verschil tussen deze modellen.

DS 106e:   + Goedkoper
                + Zuiniger in energie verbruik
                - Hitte probleem
 DS 107e: + Geen hitte probleem
                - Duurder
                - Verbruikt bijna 2x zo veel energie |:(

Persoonlijk vindt ik het design van de 106 ook mooier, maar dat even terzijde. Wat zouden jullie doen, de 106e of de 107e :?

[ Voor 46% gewijzigd door S_V op 10-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dothan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:37:
Als ik op de site van SmallNetBuilder kijk in de NAS-charts, zie ik dat de Buffalo Linkstation Pro sneller is dan de Synology DS-207 en de D-Link DNS-323.

[afbeelding]

Weet iemand een NAS die even snel is, of liefst nog sneller dan de Buffalo Linkstation Pro die 2 harde schijven ondersteund? Mag standaard 2X 500Gb zijn, of een NAS zonder harde schijven.
Ik had deze ook gezien, hier wordt de DS-207 getest, ikzelf kijk uit naar een DS-207+ en volgens mij gaat die net zo snel als de Buffalo Linkstation...

Edit: Sorry ik bedoel de DS-107+ die is al leverbaar voor de DS-207+ zijn nog geen plannen om te te gaan invoeren las ik ergens.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 10-05-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

S_V schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:
Ik zit te twijfelen tussen de 106e en de 107e. Er zit bijna geen verschil tussen deze modellen.

+ Zuiniger in energie verbruik              ]
  - Hitte probleem

Persoonlijk vindt ik het design van de 106 ook mooier, maar dat even terzijde. Wat zouden jullie doen, de 106e of de 107e :?
Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Willem2 op 10-05-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Willem2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

Nee ze zijn beide bijna identiek. De DS-107+ heeft meer geheugen en snelle cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Binnetie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Edit: Sorry ik bedoel de DS-107+ die is al leverbaar voor de DS-207+ zijn nog geen plannen om te te gaan invoeren las ik ergens.
van de DS-207 is een 128Mb versie van, die heeft dezelfde CPU. Maakt dit uit kwa snelheid? Of heb je hier alleen wat aan als je die SLIM server programma gebruikt?
De D-link DNS-323 is sneller dan de DS-207, dus die 128mb versie moet dan wel heel snel zijn om de D-link voorbij te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dothan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:44:
[...]

van de DS-207 is een 128Mb versie van, die heeft dezelfde CPU. Maakt dit uit kwa snelheid? Of heb je hier alleen wat aan als je die SLIM server programma gebruikt?
De D-link DNS-323 is sneller dan de DS-207, dus die 128mb versie moet dan wel heel snel zijn om de D-link voorbij te gaan.
De DS-207 is er in 64 en 128 Mb maar met beide een 266 mhz cpu. Die 128 was voor de Slimserver idd jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

[...]

Het hitte probleem is (helaas) een bekend probleem bij de 106 versie. Niet iedereen heeft er last van, maar bij veel mensen gaat naar een aantal weken de fan veel herrie maken of stuk. Er wordt dan wel een nieuwe opgestuurd wanneer je dit meld bij Synology. Ook wordt de 106 versie met gebruik van sommige schijven erg heet (60 graden). Dit komt vooral voor bij het gebruik van Maxtor schijven.

Er lopen verschillende draadje bij het forum van Synology over dit onderwerp. Echter is er nog geen oplossing door Synology aangeboden. Wel zie je dat mensen zelf wat gaan knutselen om van het probleem af te komen, denk aan extra fan, gaten, andere behuizing etc.

Link naar een draadje: http://www.synology.com/e...igh+temperature&start=120

[ Voor 46% gewijzigd door S_V op 10-05-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

S_V schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:

+ Zuiniger in energie verbruik
                - Hitte probleem
                - Niet meer verkrijgbaar
                - Duurder
                - Verbruikt bijna 2x zo veel energie |:(
                + Wel verkrijgbaar

En het wordt de 107e....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
zo, heb net mijn teruggekregen belastingcentjes aan een DS-207 met 128 MB (met 2x 500GB Samsung) besteed :). Ben benieuwd wanneer ie er is. Ik laat m'n ervaringen weten!

[ Voor 7% gewijzigd door HanH op 10-05-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218767

Ik ben van plan een Synology 106 of 107 te kopen en er dan een externe USB drive aan te hangen om regelmatig (elke nacht) een back up te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft die externe drive de hele dag doordraaien, of is er sprake van spin down? Dit om de herrie in de kamer een beetje te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Anoniem: 218767 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:36:
Ik ben van plan een Synology 106 of 107 te kopen en er dan een externe USB drive aan te hangen om regelmatig (elke nacht) een back up te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft die externe drive de hele dag doordraaien, of is er sprake van spin down? Dit om de herrie in de kamer een beetje te beperken.
Ik heb dit zelf getest met een 106e versie. Dit werkt op zich goed qua backup taken, echter zijn er vele gebruikers waarvan de usb2 hibernation functie niet werkt. Ook werkt de 106e eigen hibernation niet meer. Let hier dus goed op bij aanschaf van z'n usb2 schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
[...]

Lekker, zelfde schrijf maar fan knalt hier gauw aan hoor.. Zodra 106e gebruikt wordt gaat ie spinnen en blijft na loeien zodra deze in hibernation mode gaat.
Ook hier is buitenkant lauw/handwarm. Fan maakt idioot veel lawaai (meer lawaai dan me server met 6 schrijven erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Quakie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:59:
[...]

Lekker, zelfde schrijf maar fan knalt hier gauw aan hoor.. Zodra 106e gebruikt wordt gaat ie spinnen en blijft na loeien zodra deze in hibernation mode gaat.
Ook hier is buitenkant lauw/handwarm. Fan maakt idioot veel lawaai (meer lawaai dan me server met 6 schrijven erin).
Wat maf joh? Zelfde hardware, totaal andere performance. Heb jij de SMART temp al eens gemeten? Ik wil het komend weekend dat spul eens gaan installeren om te checken of de schijf niet stiekum toch 70dC is namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Wanneer je contact opneemt met Synology kreeg je een nieuwe fan. Of je moet er zelf een nieuwe inzetten die wat minder herrie maakt. Helaas is er voor het warmte probleem nog geen oplossing, ik denk dat Synology ook niet echt een oplossing gaat aanbieden.
Momenteel vervangen ze gewoon de fan's en evenuteel de 106 die zijn overleden door de hitte. Dit laatste komt trouwens niet echt vaak voor. Over het algemeen is het wel zo dat Samsung schijven minder warmte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De boekhouder belde dat ik dit jaar heel weinig terugkreeg dus het geld kan ik niet uitgeven aan een NAS, jammer. Toch wacht ik nog op de mensen die een DS-107+ kopen wat zij van de datasnelheid vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Dothan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:37:

Het gaat mij namelijk om de snelheid, ik heb wel snellere NAS-en gezien, maar die zijn allemaal met 4 of meerdere schijven, die vind ik toch te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Willem2 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:10:
[...]

Wat maf joh? Zelfde hardware, totaal andere performance. Heb jij de SMART temp al eens gemeten? Ik wil het komend weekend dat spul eens gaan installeren om te checken of de schijf niet stiekum toch 70dC is namelijk...
Nee, sta niet te springen om me DS the hacken om de temps te lezen... Ik heb op het internet een screenshot gezien van de webinterface DS207. Deze versie bevat een temperatuurpagina. Deze firmwareversie is helaas nog niet beschikbaar voor de 106E en ik hoop dat het dan ook ondersteund wordt door de DS106. Me 500gig is voor 99% vol en ik heb geen tijd om hem volledig te backuppen om hem in me windowsbak te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
S_V schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Wanneer je contact opneemt met Synology kreeg je een nieuwe fan. Of je moet er zelf een nieuwe inzetten die wat minder herrie maakt. Helaas is er voor het warmte probleem nog geen oplossing, ik denk dat Synology ook niet echt een oplossing gaat aanbieden.
Momenteel vervangen ze gewoon de fan's en evenuteel de 106 die zijn overleden door de hitte. Dit laatste komt trouwens niet echt vaak voor. Over het algemeen is het wel zo dat Samsung schijven minder warmte maken.
Ja klopt, en ik heb sinds kort ook me serienummer. Deze staat onderaan je DS, maar is nogal ingebouwd hier (wel genoeg ventilatie ;) ). Ik denk dat ik gewoon een nieuwe fannetje aanvraag.
Me DS is hier lauw aan de buitenkant. Ik vermoed juist dat ie te vroeg aanslaat of eigenlijk betere verklaring. Fannetje kan hem niet koelen onder de 45graden en hangt rond de 46~47graden.

Logisch dat Synology hier verder niks aan doet. Ze nemen gewoon schrijven die heet worden gewoon weg niet op hun lijst ondersteunde hardeschrijven. Ze zijn teveel bezig met de 2 serie.
Synology is nl. volgens mij een zeer klein bedrijfje...

Ik hoop dat toekomstige firmware versies uitkomst biedt. Zoals bovengenoemd, een temp reader.. of nog beter. Dat je kan instellen dat fan pas aanspringt bij 50graden ipv 45... Tenminste geef de keuze aan je klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Mijn 207 is binnen, ziet er strak uit. Mooie doos, gladde behuizing, strak afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1524-v2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1525-v2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1526-v2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1527-v2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1528-v2.jpg

Mijn Samsungs komen hopelijk voor Hemelvaartsdag, dan heb ik die dag om alles in elkaar te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 21:16
Quakie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Ik heb dit zelf getest met een 106e versie. Dit werkt op zich goed qua backup taken, echter zijn er vele gebruikers waarvan de usb2 hibernation functie niet werkt. Ook werkt de 106e eigen hibernation niet meer. Let hier dus goed op bij aanschaf van z'n usb2 schrijf.
Ik heb gelezen dat het bij sommigen helpt om de harddisk uit de externe behuizing te halen en direct in een PC te hangen, met een (meestal fabrikant specifiek tooltje) de spindown instellen en dan terugbouwen.

Mijn Lacie Porsche Design en Diginote behuizingen (met beide een WD200 GB) doen in elk geval geen spindown. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Dothan schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Het gaat mij namelijk om de snelheid, ik heb wel snellere NAS-en gezien, maar die zijn allemaal met 4 of meerdere schijven, die vind ik toch te duur.
Ik heb inmiddels de LaCie Ethernet Big Disk 1TB en de Maxtor Shared Storage Drive II 1TB gevonden, maar ik weet nu niet of een van deze sneller is dan de D-Link DNS-323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
HanH schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:16:
Mijn 207 is binnen, ziet er strak uit. Mooie doos, gladde behuizing, strak afgewerkt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn Samsungs komen hopelijk voor Hemelvaartsdag, dan heb ik die dag om alles in elkaar te zetten...
Nice pics :P
Ben benieuwd naar je inbouw ervaringen en gemeten snelheden. Op het Synology forum las ik weer mooie snelheden voor de DS-207, die Synology zelf heeft gemeten (12.49MB/s schrijven en 30.68MB/s lezen) tov de DS-107+ valt het best wel mee:

Bron:
The DS107+ will give you the best performance
The DS207 will give you the best storage potential.

Please refer to the following links

http://www.synology.com/enu/products/DS107+/perf.php
http://www.synology.com/enu/products/DS207/perf.php

While using the Samba protocol, the DS107+ is at 32.1MB/Sec Read, and 17.6MB/Sec Write, while the DS207 in RAID 0 tops out at 30.68MB/Sec Read, and 12.49MB/Sec Write.

So, it all depends on what you need, and what do you plan to use the server for. Since the only major difference between the two servers is the write speeds, should be a great reason as to why you need the greater write speeds of the DS107+. Please note that the DS107+ is aimed towards business markets, where there are multiple users writing to the server at once.

Hope this information helps.

Wachten op een DS-207+ (500MHz & 128MB) is dan niet eens echt nodig nu ik deze performance zo zie... Nu nog even mijn spaarvarken checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Valith schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Nice pics :P
Ben benieuwd naar je inbouw ervaringen en gemeten snelheden. Op het Synology forum las ik weer mooie snelheden voor de DS-207, die Synology zelf heeft gemeten (12.49MB/s schrijven en 30.68MB/s lezen) tov de DS-107+ valt het best wel mee:

Bron:
The DS107+ will give you the best performance
The DS207 will give you the best storage potential.

Please refer to the following links

http://www.synology.com/enu/products/DS107+/perf.php
http://www.synology.com/enu/products/DS207/perf.php

While using the Samba protocol, the DS107+ is at 32.1MB/Sec Read, and 17.6MB/Sec Write, while the DS207 in RAID 0 tops out at 30.68MB/Sec Read, and 12.49MB/Sec Write.

So, it all depends on what you need, and what do you plan to use the server for. Since the only major difference between the two servers is the write speeds, should be a great reason as to why you need the greater write speeds of the DS107+. Please note that the DS107+ is aimed towards business markets, where there are multiple users writing to the server at once.

Hope this information helps.

Wachten op een DS-207+ (500MHz & 128MB) is dan niet eens echt nodig nu ik deze performance zo zie... Nu nog even mijn spaarvarken checken :+
Het blijft lastig voor mij, ikzelf ga eigenlijk voor performance. 1 schijf (DS-107+ 128) vind ik opzich al voldoende. Maar in de toekomst er eentje bij prikken in 1 behuizing is natuurlijk ook ideaal. Maar de write performance vind ik tegenvallen. Ik ga alleen geen RAID gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:00

OnAcid

aka 303BASS

Ik heb vandaag ook mijn DS-207 128MB binnengekregen. Ziet er netjes uit, wel een beetje veel plastic... Helaas wacht ik ook nog op mijn 2 Samsung 500GB schijven. :D

Bij Digita is de DS-207 128MB op dit moment (nog maar) €299,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
OnAcid schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:59:
Ik heb vandaag ook mijn DS-207 128MB binnengekregen. Ziet er netjes uit, wel een beetje veel plastic... Helaas wacht ik ook nog op mijn 2 Samsung 500GB schijven. :D
ik kreeg net een bericht van megawebshop.nl dat de 500GB samsung moeilijk leverbaar zijn... :S ze bieden de 500GB Hitachi voor dezelfde prijs aan. Ben nog even aan het twijfelen of ik dat wil (/ zoeken naar ervaringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Ben nu ook alweer bijna een week in bezit van een DS207.128 met 2 Western Digital 500 Gb schijven in RAID 1 opstelling. Alles werkt naar behoren.

Momenteel maak ik gebruik van de mogelijkheid om foto's te hosten (photostation) op een webpagina, van de FTP-server (helaas nog geen FXP, maar daar wordt volgens het Synology forum aan gewerkt), van Slimserver via SSODS en uiteraard van gedeelde netwerkschijven die onder windows en linux te benaderen zijn.

Het enige is, dat het geheugengebruik te hoog is voor het intern geheugen van de DS. Dus er is een swap file actief. Dat zorgt ervoor dat de schijven niet tot rust komen. De komende dagen ga ik uitzoeken wat ik daar aan kan doen.

Als er iemand tips of vragen heeft, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
avkooi schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:20:
Ben nu ook alweer bijna een week in bezit van een DS207.128 met 2 Western Digital 500 Gb schijven in RAID 1 opstelling. Alles werkt naar behoren.

Momenteel maak ik gebruik van de mogelijkheid om foto's te hosten (photostation) op een webpagina, van de FTP-server (helaas nog geen FXP, maar daar wordt volgens het Synology forum aan gewerkt), van Slimserver via SSODS en uiteraard van gedeelde netwerkschijven die onder windows en linux te benaderen zijn.

Het enige is, dat het geheugengebruik te hoog is voor het intern geheugen van de DS. Dus er is een swap file actief. Dat zorgt ervoor dat de schijven niet tot rust komen. De komende dagen ga ik uitzoeken wat ik daar aan kan doen.

Als er iemand tips of vragen heeft, dan hoor ik het graag!
Was dit ook al voor je Slimserver erop had staan? Van Slimserver is namelijk bekend dat de laatste versie zo'n 80MB geheugen nodig heeft (de 64MB versies moeten dus zowieso al swappen). Dat consumeert dus al een aardig deel van je 128MB's.... Misschien ff Slimserver disabled zetten en kijken hoe ze dan is qua geheugengebruik :?

Verder is er een mogelijkheid om een USB-stick als swapdisk te gebruiken (zodat je schijven daarmee ontlast worden en volgens mij wel in hibernation kunnen). Dat staat ergens in dit topic of je moet ff bij Synology op het forum kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
yes, mijn schijven zijn binnen en ik ben ze nu aan het installeren. Ik heb gekozen voor een volledige consistency check, maar dat duurt nu al een uurtje of 2. Even wachten voor echte resultaten dus.

Wat ik alvast wel kan zeggen over de installatie is dat het echt super easy is, schroefjes erin, kabels erin, DS-207 aan, cd tje erin, 2x klikken, en klaar!

edit 1:
Hij is nog steeds bezig met de consistency check (intussen op 85%)
Heb intussen maar een shopsurvey ingevuld op http://tweakers.net/shopsurvey/6617.

edit 2:
na een halve middag een beetje klooien heb ik het grootste deel van de DS207 wel ingericht: aparte gebruikers, rechten op mappen, de mappen zelf, de download redirector.

Ik ben nu m'n verzameling films en foto's aan het uploaden naar de DS207, dit gaat met ongeveer 6 a 7,5 MB/s.

Ik ben erachter dat mijn router (Belkin 54G) het niet zo leuk vindt als de volle 100Mbit duplex wordt gebruikt met meerdere verbindingen, de temp wordt dan te hoog en hij kapt er gewoon mee. :S Daar moet ik nog iets voor verzinnen.

edit 3:
heb ook even geprobeerd om een filmpje via het netwerk te kijken, dat gaat prima. Ook als je springt naar een paar minuten later/ eerder.

[ Voor 57% gewijzigd door HanH op 18-05-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Goede ervaringen dus HanH :+

Kun je er geen crosscable tussen hangen, tussen je PC en de DS207 (bij het overzetten van de data). Dan kun je ook op 1Gbit (als je NIC dat is) je grote hoeveelheid data overzetten en wordt ook je router niet zo heet tijdens deze transfers...
Structureel moet het nog opgelost worden met je router natuurlijk (ik voel daar een investering in een gigabit routertje aankomen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
yep! :)
Valith schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:30:
Kun je er geen crosscable tussen hangen, tussen je PC en de DS207 (bij het overzetten van de data). Dan kun je ook op 1Gbit (als je NIC dat is) je grote hoeveelheid data overzetten en wordt ook je router niet zo heet tijdens deze transfers...
Structureel moet het nog opgelost worden met je router natuurlijk (ik voel daar een investering in een gigabit routertje aankomen :*) )
dat zou kunnen, ware het niet dat de DS207 in de meterkast staat en m'n pc niet... :)

een nieuwe router komt er nog wel aan ja (gigabit idd), maar eerst weer even sparen en uitzoeken welke dan weer de beste optie is (ook met het oog op mijn geplande aanschaf van een Philips SL400i Streamium Wireless of soortgelijk apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
HanH schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:23:
[...]dat zou kunnen, ware het niet dat de DS207 in de meterkast staat en m'n pc niet... :)
Heb je hem meteen vastgeschroefd dan in de meterkast ;) Hij kan toch wel even voor de eerste transfers via een kabeltje...hehehehe
Dan ben je lekker snel klaar. Weet je gelijk wat je ongeveer kunt verwachten (qua snelheid) als je weer een gevuld spaarvarken hebt, voor de aanschaf van je Gbit routertje... :P

Anyway, geniet van je mooie apparaatje en doe ermee wat je wil. Als je ervaringen kunt/wilt delen, knal deze dan even hier in het topic. Zowel negatief als positief natuurlijk _/-\o_
Zeker ervaringen met Streamium of Sqeezebox lijken me zeer interessant (een Pinnacle Showcenter is ook wel een leuk apparaatje trouwens, die geeft ook videomogelijkheden, maar mist nog HDMI. Wellicht dat een toekomstige versie dat wel in zich heeft, de huidige bestaat ook alweer sinds 2005 dacht ik...)

[ Voor 32% gewijzigd door Valith op 18-05-2007 17:00 . Reden: Added: Streamium, Squeezebox en Showcenter Q? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Ik heb dezelfde positieve ervaringen als HanH. :P
Je moet de eerste keer wel het tooltje op de CD gebruiken om de DS-207 te lokaliseren in het netwerk en dan de firmware te laden. Ik dacht hem direct via de webinterface te kunnen beheren, maar de DS wordt zonder firmware geleverd, zo lijkt het. De firmware upgraden naar de laatste versie ging ook probleemloos.

Een hele leuke functie is de Photostation. Indexeren van de foto's duurt even, maar daarna werkt het perfect. :)

Ik ben nu ook mijn bestanden van mijn externe Lacie naar de DS aan het kopieren. De Lacie ga ik er later aanhangen voor backup doeleinden. Raid1 en backup op een USB schijf, veiliger kan toch bijna niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Positieve reviews lees ik. Mooi om te horen dat de apparaten goed werken. Ik zou toch nog de gbit snelheden willen weten (heb gbit netwerk). Ik kom ik nog niet echt gebruikerservaringen tegen voor met de DS-107+ 128 Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Nog een positieve reactie op dit moment: ik hoorde verhalen over torrents die niet met volle snelheid downloaden, maar daar heb ik geen problemen mee. Mijn downloadsnelheid was net 230 KB/s, dat is ongeveer net zo snel als mijn bitspirit haalt op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

HanH schreef op maandag 21 mei 2007 @ 06:57:
Nog een positieve reactie op dit moment: ik hoorde verhalen over torrents die niet met volle snelheid downloaden, maar daar heb ik geen problemen mee. Mijn downloadsnelheid was net 230 KB/s, dat is ongeveer net zo snel als mijn bitspirit haalt op mijn pc.
Was niet het probleem dat de Synology als de download compleet is stopt met sharen en je dan geleidelijk gebanned wordt van een hoop sites alszijnde leecher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Kaa Uuu Theee mijn DS106e is vannacht voor de tweede keer vastgelopen. Ik heb hem nu een maand of 15 en 3 maanden terug is hij de eerste keer vast gelopen en nu dan de 2e keer.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben???? mijn vertrouwen is toch een stuk minder geworden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
druup schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:14:
Kaa Uuu Theee mijn DS106e is vannacht voor de tweede keer vastgelopen. Ik heb hem nu een maand of 15 en 3 maanden terug is hij de eerste keer vast gelopen en nu dan de 2e keer.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben???? mijn vertrouwen is toch een stuk minder geworden!!!
Heb je mogelijk last van het temperatuur cq kapotte fan issue met de DS-106-serie :?

Wat bedoel je precies met vastlopen? Doet ie het niet meer / crashen er processen. Gaat ie niet meer uit, zodat de spanning er helemaal af moet. Misschien kun je het probleem iets beter uitleggen, zodat mede bezitters van de DS106 je een goed antwoord kunnen geven.
Persoonlijk vind ik het twee keer vastlopen in een periode van 15 maanden nog wel acceptabel. (Leuk is anders, maar er zijn systemen die vaker een zetje nodig hebben helaas :'( ) Hoe zit je qua firmware? (heb je de laatste erop staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Willem2 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 07:19:
[...]

Was niet het probleem dat de Synology als de download compleet is stopt met sharen en je dan geleidelijk gebanned wordt van een hoop sites alszijnde leecher?
dat was een ander probleem, hij sharet volgens mij pas vanaf dat je downloads compleet zijn. Je kan helaas niet de upload snelheid zien van je torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Valith schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Heb je mogelijk last van het temperatuur cq kapotte fan issue met de DS-106-serie :?

Wat bedoel je precies met vastlopen? Doet ie het niet meer / crashen er processen. Gaat ie niet meer uit, zodat de spanning er helemaal af moet. Misschien kun je het probleem iets beter uitleggen, zodat mede bezitters van de DS106 je een goed antwoord kunnen geven.
Persoonlijk vind ik het twee keer vastlopen in een periode van 15 maanden nog wel acceptabel. (Leuk is anders, maar er zijn systemen die vaker een zetje nodig hebben helaas :'( ) Hoe zit je qua firmware? (heb je de laatste erop staan?)
De fan is niet kapot. De mappings van de schijf waren niet meer toegankelijk, kon de schijf niet meer uit krijgen zowel niet met de powerknop als de reset achterop. Na Dsassistant op gestart te hebben verscheen er een HF faillure scherm met de melding dat het system en/of data partitie corrupted waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Lijkt er op dat de harddisk kapot is krijg hem niet meer foutloos geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
druup schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:13:
Lijkt er op dat de harddisk kapot is krijg hem niet meer foutloos geformatteerd.
Ook als je hem in je PC hangt (of heb je hem nu in je PC hangen)?
Dan lijkt het ook eerder het vertrouwen in de harddisk fabrikant dat is gedaald ipv in Synology denk ik. Wat voor'n merk/type schijf had je erin zitten? Misschien kun je even als je sectoren op je disk laten checken als je hem in je PC hangt... Succes! (Had je wel een backup van je data :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Op het Synology forum heb ik een poll gestart om te stemmen voor een DS-207+.128 (500MHz CPU & 128MB RAM). Wellicht als het een succes is, omdat er veel gestemd wordt, dat Synology zal besluiten om deze versie te gaan produceren.... Echt moeilijk kan het nooit voor ze zijn, want ze hebben alles al in huis (DS-107+.128 en CS-407 werken ook al met dezelfde CPU en geheugen en de CS-407 heeft ook RAID. Dus ook de RAID software voor de ARM CPU hebben ze al ontwikkeld.

Dus ben je voor een DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB RAM) => Stem dan even HIER

Mogelijk loopt Synology dan warm voor het maken van een snelle, zuinige en van RAID (1 of 0) voorziene Disk Station.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Valith schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:43:
Op het Synology forum heb ik een poll gestart om te stemmen voor een DS-207+.128 (500MHz CPU & 128MB RAM). Wellicht als het een succes is, omdat er veel gestemd wordt, dat Synology zal besluiten om deze versie te gaan produceren.... Echt moeilijk kan het nooit voor ze zijn, want ze hebben alles al in huis (DS-107+.128 en CS-407 werken ook al met dezelfde CPU en geheugen en de CS-407 heeft ook RAID. Dus ook de RAID software voor de ARM CPU hebben ze al ontwikkeld.

Dus ben je voor een DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB RAM) => Stem dan even HIER

Mogelijk loopt Synology dan warm voor het maken van een snelle, zuinige en van RAID (1 of 0) voorziene Disk Station.... _/-\o_
Goede idee! Ik ga meteen stemmen. Tranferssnelheid is voor mij belangrijk. Helaas heb ik zoals de situatie nu is dan nog maar 1 disk. Als ze besluiten een DS-207+.128 te maken dan ben ik over.

Heb op het NL forum ook een poll aangemaak... voor de mensen die niet zo goed zijn in engels :+

Edit:
Op het NL forum is een reactie gekomen van Mobile Harddisk:
Het zou van mij mogen, maar dan moet er een ander model uit. Voor ons als winkel is het heel onhandig dat synology ineens zoveel verschillende modellen heeft. De voorraad wordt er nogal duur van.
Voor heen hadden ze in totaal 5 verschillende modellen.
Dat is inmiddels opgelopen naar 9 modellen.. Voor de consument wordt het er allemaal ook niet duidelijker op.
Ze hebben hierin ook weer gelijk. Aan de winkelkant kan eerder verwarring ontstaan. Of bijv verkeerde leveringen omdat er veel modellen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 22-05-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Binnetie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:53:
[...]
Edit:
Op het NL forum is een reactie gekomen van Mobile Harddisk:

[...]

Ze hebben hierin ook weer gelijk. Aan de winkelkant kan eerder verwarring ontstaan. Of bijv verkeerde leveringen omdat er veel modellen zijn.
Ik geef ze er ook groot gelijk in, is ook mijn idee. Het lijkt me sowiezo een goede optie om alle 500MHz uitvoeringen te voorzien van 128MB en die 500Mhz / 64MB versie eruit te gooien.

Single Disk (Station):
DS-107e (266MHz CPU, 32MB)
DS-107 (266MHz CPU, 64MB)
DS-107+ (500MHz CPU, 128MB)

Two Disk (Station):
DS-207 (266MHz, 64MB)
DS-207+ (500MHz, 128MB)

1-4 Cube (Station):
CS-407e (266MHz?, 128MB?)
CS-407 (500MHz, 128MB)

Dat is toch nog best te overzien dan; 7 modellen zonder moeilijke speciale .128 edities ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

inderdaad. vind het zowiezo raar dat er 3 107's zijn
gewoon alles met een 500Mhz/128 doen, klaar geen gezeur
Veel handiger met inkoop voor synology ook.
64Mb ipv 128Mb kost geen drol, die 500mhz -> 266 weet ik niet.

Dan heb je 3 modellen. Duidelijk wat iemand wil nemen.

Wat boiet het 'de normale man' of je nou 266 / 64 hebt of 128.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Jrz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:59:
inderdaad. vind het zowiezo raar dat er 3 107's zijn
gewoon alles met een 500Mhz/128 doen, klaar geen gezeur
Veel handiger met inkoop voor synology ook.
64Mb ipv 128Mb kost geen drol, die 500mhz -> 266 weet ik niet.

Dan heb je 3 modellen. Duidelijk wat iemand wil nemen.

Wat boiet het 'de normale man' of je nou 266 / 64 hebt of 128.
Daar worden ze wel duurder van, en ze zijn al relatief duur vergeleken met andere merken. Dat zou ik ook weer niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

HanH schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:33:

Ik ben erachter dat mijn router (Belkin 54G) het niet zo leuk vindt als de volle 100Mbit duplex wordt gebruikt met meerdere verbindingen, de temp wordt dan te hoog en hij kapt er gewoon mee. :S Daar moet ik nog iets voor verzinnen.
Je kunt natuurlijk ook een gigabit switch voor je 100mbit router hangen. Dat schijnt wel goedkoper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar de DS-107+.128 MB ga bestellen. Ik heb in mijn server nu een 320 GB hardeschijf (NTFS), kan ik deze zo erin plaatsen of moet alles worden geformateerd? Om nou een nieuwe te kopen en de 320 GB niet volledig te gebruiken (lees: voor desktop toepassingen is het gewoon overkill), vind ik zonde. Om nou de 250 GB wat er nu opstaat eerst te verspreiden op mijn andere pc's is ook geen opties omdat ik dan nog te weinig ruimte overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:45:
Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar de DS-107+.128 MB ga bestellen. Ik heb in mijn server nu een 320 GB hardeschijf (NTFS), kan ik deze zo erin plaatsen of moet alles worden geformateerd? Om nou een nieuwe te kopen en de 320 GB niet volledig te gebruiken (lees: voor desktop toepassingen is het gewoon overkill), vind ik zonde. Om nou de 250 GB wat er nu opstaat eerst te verspreiden op mijn andere pc's is ook geen opties omdat ik dan nog te weinig ruimte overhoud.
Nee, dit gaat niet werken. Intern werkt een DS met EXT3 (linux) indeling. NTFS gaat dus niet werken. Je zal de data dus moeten kopieren naar een andere (interne/externe) schijf voordat je die 320GB in je Synology gaat hangen. Een nieuwe disk (500GB qua prijs/kwantiteit) kopen is waarschijnlijk de beste optie voor je... dan de data migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerroFiber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07-2015
Valith schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Nee, dit gaat niet werken. Intern werkt een DS met EXT3 (linux) indeling. NTFS gaat dus niet werken. Je zal de data dus moeten kopieren naar een andere (interne/externe) schijf voordat je die 320GB in je Synology gaat hangen. Een nieuwe disk (500GB qua prijs/kwantiteit) kopen is waarschijnlijk de beste optie voor je... dan de data migreren.
Misschien dat je met PartitionMagic o.i.d. iets kunt doen (Untested):
1. Resize NTFS;
2. Convert free space to Ext3;
3. Move data to Ext3;
4. Goto 1.

( Hier is geloof ik een driver om Ext3 vanuit Windows te benaderen.)

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07-2024

Jit

FerroFiber schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:34:
[...]
Misschien dat je met PartitionMagic o.i.d. iets kunt doen (Untested):
1. Resize NTFS;
2. Convert free space to Ext3;
3. Move data to Ext3;
4. Goto 1.

( Hier is geloof ik een driver om Ext3 vanuit Windows te benaderen.)

Succes. :)
Helaas werkt dat ook niet op een DS (en waarschijnlijk de meeste andere NAS systemen).
Het eerste wat een DS doet is de harde schijf formateren als je dat ding voor de eerste keer wil gaan gebruiken. Zelfs als er al een ext3 partitie op stond, ben je alle data na initialisatie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik zit te kiezen tussen de D-Link DNS 323 of de Synology DS-107e. Ik wil in totaal 1tb aan opslag hebben. Dus de D-Link biedt genoeg ruimte met 2 schijven aan boord.

Welk voordeel biedt het mij om 2 Synology stations te kopen en deze te koppelen, of om simpelweg 1 Synology DS 107 te kopen en een 500gb USB2 schijf erbij te koppelen?

Ik zag dat je bij de Synology het zo kan instellen dat je twee stations kan koppelen en deze als één te laten zien. Maar heb ik dan ook performancevoordeel?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn ervaring met de Thecus N1200 is niet zo positief.
De unit wordt kokend heet, de fan staat op maximaal, maar dat helpt dus niet.
Er is geen standby, sleep of powersave functie, de harddisk draait dus 24/7 door.
Tot nu toe heb ik de e-sata schijf nog niet werkend gekregen, via usb werkt hij wel, maar ook deze schijf staat dan 24/7 te draaien.
Installatie was ook een ramp, blijkbaar doordat de unit niet altijd goed opstart met een 500Gb schijf erin, maarja dat weet je pas na 2 dagen vloeken en je hele netwerk herconfigureren.
Transfer speeds zijn ook niet denderend, ik heb geen benchmarks gedraaid, maar over een 100mbit netwerk (via 100mbit switch) gaat hij )upload naar nas) via windows share met zo'n 4MByte/s en via FTP iets sneller ~6MByte/s. Als ik hem met een crosskabel op gbit lan zet haalt hij met ftp zo'n 8MByte/s maar dat doet hij nu helaas niet meer, ik weet niet wat de oorzaak is. Download vanaf nas naar pc gaat via ftp met 4MByte/s over 100mbit.
De opstarttijd van de N1200 is overigens is 2 minuten.

Wil je dus permanent twee schijven gebruiken, neem dan gewoon een 2-disk nas oplossing zoals bijvoorbeeld de ds-207. Sluit je de usb of esata disk alleen aan bij het maken van een backup, dan is dat ook wel een werkbare oplossing, maar voor continu gebruik lijkt het me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:28

Tubby

or not to be

Heb sinds kort een ds107+ in de meterkast staan (met een 500gb schijfje) en hij bevalt erg goed. Ik had eerst een ds106e staan, maar deze was _net_ iets te traag voor het fotostation gebeuren.

Maar de ds107+ is ook uitgerust met een nieuwere versie van FotoStation, welke wat slimmer is met thumbnails indexeren e.d.

Verder gebruik ik de iTunes server, deze werkt an sich goed, maar ik ben er niet niet helemaal achter wanneer nummers nou daadwerkelijk worden toegevoegd. Het kan soms wel een dag duren voordat hij nieuw toegevoegde mp3's "ziet".

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Hoi, geweldig topic dit. Ik ben ook van plan een NAS aan te schaffen en de Synology DS-207 128mb lijkt voor mij het meest geschikt: RAID-1, backup-mogelijkheid naar externe HD via USB, 128mb en de Slimserver-software in combinatie met de toffe Squeezebox die ik in de toekomst wellicht erbijneem.

De prijs is wat hoog - ik heb de goedkopere D-Link DNS-323 overwogen maar deze heeft geen backup-functie naar HD via USB optie (tenzij ik ga hacken met alle risico's van dien).

Ik heb al de nodige reviews en tech specs gelezen, maar heb nog wat vragen:
  • Wake-on LAN: Gaat dit apparaat vanzelf in een soort standby / idle mode zodra deze langer dan bijv. 1 uur niet gebruikt worden, en kan je hem daarna dan weer wakkerschudden (hetzij via smb/lan, ftp of http) waardoor hij weer toegankelijk is? Kan namelijk zijn dat ik hem dagen niet ga gebruiken, en als die HD's maar blijven toeren dan lijkt me dat nogal onnodige slijtage
  • Stroomverbruik: is deze in verhouding tot de andere hier besproken RAID NAS'es zuinig of een energieslurper?
  • Warmte productie: worden deze dingen heet als ze altijd aanstaan, waarbij ik hem niet continue gebruik, soms zelfs dagen niet maar dan weer bijv. 1 dag continue? Is hij hierop gebouwd?
Mijn doel is dit ding 'altijd' aan te laten staan en wil me niet druk maken over hitte, stroomverbruik of schijf-errors. Ik ben nl. vaak niet thuis en wil vanaf waar ik op dat moment ben m'n bestanden kunnen ophalen / wegschrijven naar de 207, via http/ftp of lan/smb als ik thuis ben. Kan ik van een NAS in deze prijsklasse verwachten of ben ik toch genoodzaakt naar een professionele oplossing uit te wijken?

[ Voor 20% gewijzigd door js303 op 05-06-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heb gisteren de Synology DS-207 (128mb) besteld samen met 2 500gb Samsung harddisks (meestal stiller en koeler dan andere merken). Ben érg benieuwd.

Nu las ik ergens dat je een usb-stick kon gebruiken voor de swap-file die hierop wordt gemaakt, zodat de schijven hiervoor niet onnodig gebruikt worden. Is dit een out-of-the-box feature, of moet ik dingen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
Ik heb zelf de DS106e heel fijn apparaat, maar ik moet je waarschuwen dat deze NIET kan streamen naar de Xbox360. De XBOX360 ondersteund een speciale variant van upnp, namelijk windows media connect (WMC) en deze wordt (vooralsnog?) niet onderstuendt door synology. Ik had op hun forum ook al gezien dat er mensen waren die dit niet voor elkaar kregen.
Ik weet niet hoe het zit met de DS 107/207 of als je zelf slimserver/twonkyvision op installeert.

btw, weleens gedacht aan een simpele computer die je altijd aanlaat staan? verbruikt waarchijnlijk iets meer stroom, maar kan ook meer? zeker in vergelijking met de prijzen vnn een ds207 is het misschien wel een goed alternatief

[ Voor 20% gewijzigd door Mad_Cow op 06-06-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
mr. TCB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:24:
Nu las ik ergens dat je een usb-stick kon gebruiken voor de swap-file die hierop wordt gemaakt, zodat de schijven hiervoor niet onnodig gebruikt worden. Is dit een out-of-the-box feature, of moet ik dingen instellen?
ik kwam dit punt toevallig gisteren op de forumsite van slimdevices met een mogelijke oplossing, je moet wel e.e.a. instellen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35838

[ Voor 3% gewijzigd door js303 op 06-06-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Sinds een maand ben ik in het bezit van een DS-207.128 met 2 Western Digital 5000AAKS (dus 500 Gb) schijven. En tot nu toe bevalt deze combinatie uitstekend. Even in het kort mijn ervaringen voor ik de vragen van js303 beantwoord:

Hardware: heel eenvoudig is de behuizing te openen en zijn de schijven in te bouwen en aan te sluiten. Het geheel maakt een zeer degelijke en robuuste indruk. De geluidsproductie van de ventilator is erg laag en gelukkig (hij staat naast mijn PC) voor mij niet storend.

Software: makkelijk te configureren met overzichtelijk webmenu. De meeste functies spreken voor zich en zo is het apparaat goed aan te passen aan specifieke eisen en wensen.

Problemen: in combinatie met mijn Speedtouch 716 werkt de passieve modus van de ftp-server niet vlekkeloos en de bittorrent-client kan wel een update gebruiken, deze kan namelijk nog niet seeden en geeft nog wel eens een onverwachte foutmelding. Voor de rest ben ik dus zeer tevreden.

Dan de antwoorden:
Wake-on-Lan is helaas niet mogelijk. Wel kan je na een bepaalde inactieve tijd, voor de hdd's de "hibernation" modus inschakelen. De rest blijft dus actief. Bij mij zorgt dit tot nu toe (meer dan 200 uur continu in bedrijf) niet voor problemen. Ook de interne temperatuur is niet verontrustend hoog, namelijk: 44 graden voor de cpu en 28 voor de hdd's momenteel.

Het stroomverbruik heb ik niet nagemeten, maar dit is volgens de opgave van Synology:
54W(Spin);
36W(Access);
34W(Idle);
15W(Hibernation)

Verder waren voor mij de volgende redenen belangrijk om voor Synology te kiezen:
  • Zeer actief internet-forum waar ook serieus op problemen van gebruikers wordt gereageerd.
  • Regelmatige nieuwe firmware-updates voor uitbreiding van functionaliteit en wegpoetsen van fouten.
  • Leuke webfuncties, zoals de PhotoStation om gemakkelijk je digitale foto's te delen via internet, uiteraard voorzien van useraccounts met toe te wijzen toegangsrechten.
  • Mogelijkheid om eenvoudig Slimserver te installeren. Dit werkt fantastisch in combinatie met mijn Squeezebox, zelfs met de nieuwste SS-versie. Nu hoeft de PC dus niet meer aan, om muziek op die manier te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
js303 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:37:
[...]

ik kwam dit punt toevallig gisteren op de forumsite van slimdevices met een mogelijke oplossing, je moet wel e.e.a. instellen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35838
Klinkt interessant. Misschien kan ik die ongebruikte 128MB USB stick toch nog ergens voor gebruiken. Als ik het goed begrijp moet je de DS-207 eerst tweaken? Of kan je al die (voor mij vage) linux commando's al out-of-the-box op de DS-207 afvuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
@avkooi - Dank voor je antwoorden op mijn vragen. Die hibernate mode lijkt mij ook wel afdoende zoals jij het omschrijft. 'de rest blijft dus actief' dat zijn dan de cpu, chipjes en de poorten i guess? Wat betreft de fan, gaat die ook langzamer draaien in hibernate mode?

FTP-functionaliteit is voor mij echter wij essentieel - zouden jouw problemen met passive ftp aan de speedtouch kunnen liggen dan - of de combinatie van de twee?

Verder lees ik dat veel mensen de NAS aanschaffen met Samsung schijven (en dan waarschijnlijk de Spinpoints, SATA-II met 16mb cache?) - speciale reden of omdat iedereen elkaar volgt? ik las iets over dat deze niet zo warm worden en/of stil zijn..?

Enfin, ik ga hem maar bestellen 'vrees' ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
js303 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:36:
Verder lees ik dat veel mensen de NAS aanschaffen met Samsung schijven (en dan waarschijnlijk de Spinpoints, SATA-II met 16mb cache?) - speciale reden of omdat iedereen elkaar volgt? ik las iets over dat deze niet zo warm worden en/of stil zijn..?

Ik heb hem nu uiteindelijk met Hitachi schijven (ook 500 MB, 16 MB cache) omdat de Samsungs moeilijk leverbaar waren. Ik heb hier geen problemen mee gehad. (maar goed, mijn NAS staat dan ook in de meterkast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

js303 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:36:

Samsungs worden niet zo warm, zijn stil, en verbruiken weinig energie (zie storagereview.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heb sinds deze week ook de DS-207... tot nu toe tevreden (heb nog niet alle features getest of gebruikt). Ik vind het wel jammer dat je niet in de root van de schijven kan komen om e.a. in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperste
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik heb nu ook de DS-207 draaien hier bij mij thuis. Ik heb gekozen voor twee Samsung Spinpoints van 500 GB.
Het enigste minpunt tot nu toe is dat ik niet direct een oplossing heb om dingen lokaal op de DS te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Opperste schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:58:
Ik heb nu ook de DS-207 draaien hier bij mij thuis. Ik heb gekozen voor twee Samsung Spinpoints van 500 GB.
Het enigste minpunt tot nu toe is dat ik niet direct een oplossing heb om dingen lokaal op de DS te verplaatsen.
Als ik in Total Commander zowel links als rechts de DS207 open (via het netwerk), kan ik makkelijk dingen verplaatsen. Het gaat ook supersnel, net zoals verplaatsen op dezefde schijf op de pc.
Ik heb er echter nu nog maar 1 schijf in zitten, dus hoe het gaat als je binnen de DS-207 van de ene naar de andere schijf verplaatst, dat weet ik niet. Dat heb je overigens ook alleen maar als je geen raid opstelling hebt.

Ik ben ook erg tevreden met mijn DS-207. Werkt goed en op beide pc's kan ik makkelijk bij de data. Laatst dacht ik dat hij niet in de slaapstand wilde, maar dat heeft geloof ik met het indexeren te maken. Ik had er net 60Gb aan foto's en ook ongeveer zoveel aan mp3 op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

BounceMeister schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:56:
[...]

Als ik in Total Commander zowel links als rechts de DS207 open (via het netwerk), kan ik makkelijk dingen verplaatsen. Het gaat ook supersnel, net zoals verplaatsen op dezefde schijf op de pc.
Ik heb er echter nu nog maar 1 schijf in zitten, dus hoe het gaat als je binnen de DS-207 van de ene naar de andere schijf verplaatst, dat weet ik niet. Dat heb je overigens ook alleen maar als je geen raid opstelling hebt.

Ik ben ook erg tevreden met mijn DS-207. Werkt goed en op beide pc's kan ik makkelijk bij de data. Laatst dacht ik dat hij niet in de slaapstand wilde, maar dat heeft geloof ik met het indexeren te maken. Ik had er net 60Gb aan foto's en ook ongeveer zoveel aan mp3 op gezet.
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat je niet files op de ds207 zelf kan verplaatsen zonder het via het netwerk te doen. Jouw oplossing zal via het netwerk gaan (zet je task manager maar eens open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Ik vroeg me nog een aantal zaken af van de 207:
- ondersteund de downloadmanager ook newsgroups?
- kan je er ook zaken zoals rrdtools op draaien en 1wire zaken aansluiten (usb of serial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Promy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:03:
Ik vroeg me nog een aantal zaken af van de 207:
- ondersteund de downloadmanager ook newsgroups?
- kan je er ook zaken zoals rrdtools op draaien en 1wire zaken aansluiten (usb of serial)
Nee, de 207 ondersteunt geen nieuwsgroepen. Dit is wel een feature die gevraagd wordt op het Synology forum (zelf even registreren en deze feature ook aanvragen). Deze feature lijkt mij reuze handig: nzb file slepen naar je Synology en deze op een gewenste tijd laten downloaden.

2e punt: geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
mr. TCB schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:30:
[...]
Nee, de 207 ondersteunt geen nieuwsgroepen. Dit is wel een feature die gevraagd wordt op het Synology forum (zelf even registreren en deze feature ook aanvragen). Deze feature lijkt mij reuze handig: nzb file slepen naar je Synology en deze op een gewenste tijd laten downloaden.
....
Check dit topic op Mobileforum.nl: klik

NZB file op je DS plaatsen en alles wordt binnengehaald. Zelfs PAR-ren en unRAR-ren is mogelijk :P (P.S. Het is wel een aanpassing aan je DS en wordt niet door Synology ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:22

_Z3

--- zie post Valith

[ Voor 97% gewijzigd door _Z3 op 11-06-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
mr. TCB schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:30:
[...]

2e punt: geen idee
Ik heb de betreffende post gevonden. Hier de link zodat andere Synology bezitters ook even kunnen laten weten aan Synology dat ze graag newsgroup ondersteuning willen op hun synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
BounceMeister schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:14:
[...]

Ik heb de betreffende post gevonden. Hier de link zodat andere Synology bezitters ook even kunnen laten weten aan Synology dat ze graag newsgroup ondersteuning willen op hun synology.
Het zou een handige functie zijn idd. Ik gebruik nu mijn server hiervoor. Ik gebruik Newsleechet met Repair 'N Extract, deze download, repareert en pakt de download uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74652

Hmm dit is exact wat ik zocht, alle andere nas toepassingen die ik heb gevonden voldoen niet maar deze reeks lijkt me wel goed.

Iemand die weet welke van deze features worden ondersteund door de ftp server op de 106e?
- Meerdere users met verschillende homedirs
- Overdracht tussen 2 FTP servers
- Log files (xferlog of iet anders)

Kan je ook ftp downloads starten of gaat dit enkel voor nzbs ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 74652 op 12-06-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn Synology 106e op een gigabit netwerk hangen en dat vertoont wat rare performance onder Samba:

Afbeeldingslocatie: http://www.vddh.com/pix/synology.jpg

Het rode blok links is een download via FTP (+/- 18MB/s) en rechts via Samba (+/- 11MB/s). Dat het via Samba wat langzamer is, is niet echt storend, maar dat hij telkens stopt en doorgaat wel. Meer mensen daar last van? Ik gebruik het onder Vista Premium met Firmware Version: 2.0.3 - 0428.

[ Voor 0% gewijzigd door Willem2 op 16-06-2007 22:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Q?: Heeft er iemand ervaring met een Synology NAS en een KiSS (media) player? :?

Het schijnt zo te zijn dan KiSS players (bijvoorbeeld de KISS DP-600) geen UPnP ondersteunen maar met een eigen stuk software op je PC (KiSS PC-Link software) connect. Dit is natuurlijk een beetje waardeloos (een eigen stuk software dat geïnstalleerd wordt op je PC en niet NAS compatible is) |:( . UPnP zou natuurlijk veel handiger geweest zijn...

Echter is er een ander stuk software beschikbaar, waarmee je wel je KiSS aan je Synology kan hangen: zie hier

Wie heeft hier ervaring mee of kan dit testen? Ik lees ook zaken over dat KiSS met Twonky wel zou werken.. dit kan ook op een Synology NAS. Die KiSS DP-600 is namelijk een mooie device om DiVX, MP3 etc te streamen naar je huiskamer/slaapkamer voor €199 en dat alles in HD (met HDMI en alle andere fancy interfaces voor video/audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 09:53
Weet er iemand of de Synology DS207 goed samenwerkt op de Dreambox 7025 via upnp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

uPnP is een standaard

De Synology ds207 ondersteund die standaard

Die DreamBox ook (denk ik, anders zou je het niet vragen)

1+1=? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 12:05
Zelf zit ik er ook aan de denken om de DS207 te nemen en zag dat deze ook raid ondersteund. Nu is mijn vraag moet er gelijk 2 schijven in als je zelf nog niet in raid wilt werken? Of kan ik dan beter gewoon de 107 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Ik volg dit topic al een poosje en ben weer blij verrast over de manier waarop we elkaar bevragen en beantwoorden!

Volgens wij willen we allemaal hetzelfde: een NAS die veel features biedt (UPNP!), RAID ondersteunt (bijna allemaal ;) ) en niet te duur is.

Ik werk nu nog met XP maar ga na de zomer over op een iMac en vraag me af hoe jullie ook ervaring is met OSX en Synology. Werkt dat lekker samen? Werkt UPNP daar goed op evenals je Samba-client?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste