Gathering of Tweakers

Quicksearch
Contact opnemen met eweka :?

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

quote:
bartosiej schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:45:
hallo allemaal,

ik maakte veel gebruik van nieuwsgroepen in nederland. ik zit nu een jaar in amerika bij een gastgezin.

Het internet daar is best snel rond de 500kb/s en ik wil graag nieuwsgroepen gebruiken, ik heb een eweka accountje aangeschaft maar dat werkt somehow hier niet.., iemand enig idee wat ik kan doen??
Volgens mij had Eweka geen peering naar het buitenland. Dus alleen mogelijkheid binnen Nederland om te connecten :?
Althans, zoiets vaags herinner ik me :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
-- http://sketsi.com Hosting van tekeningen, schetsen.

Heb een tijd mijn abonnement gedeeld met iemand uit Zweden, en dat ging prima.

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
Punica- schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:19:
Tijd om dat eens up te daten, retentie is namelijk gevuld en we zitten nu ~ 120 dagen
top! Ik had al het vermoeden, zal newsleecher e.d. even instellen op 120 dagen. Wel makkelijk om nog eens wat binnen te halen als ik iets ouds nodig heb.

live your life

Bron www.detelegraaf.nl

http://www.telegraaf.nl/d...ook_op_nieuwsgroepen.html

Brein richt pijlen nu ook op nieuwsgroepen

door John Hagens

AMSTERDAM - Auteursrechtenwaakhond Brein gaat nog dit jaar actie ondernemen tegen Internet Providers die onderdak bieden aan illegale content op hun nieuwsservers.

Volgens de stichting Brein maken de Internet Service Providers (ISP's) zich door het hosten van illegale content schuldig aan inbreuk op de auteursrechten van de rechthebbenden. Volgens Tim Kuik van Brein is er de laatste tijd sprake van een behoorlijke toename van het illegaal downloaden van allerlei content zoals muziek, films en software vanuit de nieuwsgroepen op Usenet.

Een nieuwsgroep is een communicatiekanaal op Usenet. De nieuwsgroepen vormen een soort discussiefora. Er zijn wereldwijd vele tienduizenden nieuwsgroepen die gaan over de meest uiteenlopende onderwerpen. Met name nieuwsgroepen met de extensie alt.binaries.* zijn bekend, omdat er (in tegenstelling tot de meeste andere nieuwsgroepen) naast tekst ook binary's, zoals muziek, films en foto’s en andere data op gezet mag worden. Om te kunnen downloaden van usenet is toegang tot een nieuwsserver nodig, die dienst wordt door de meeste internetproviders gratis bij een internetabonnement geboden.

“Diefstal en piraterij is van alle tijden, ooit werd er jacht gemaakt op de producenten en verspreiders van zogenaamde “witte platen”, gevolgd door de producenten van illegale cassettebandjes”, zegt Kuik.

Hij vervolgt: “Sinds de computer zijn intrede in de huishoudens heeft gemaakt, hebben we ons gericht op de producenten van illegale content en op hen die op grote schaal illegale content verspreiden. De gebruiker, die illegaal een liedje of een film download is voor ons niet interessant, die laten we dan ook meestal ongemoeid”.

Omdat Brein nu een zekere verschuiving ziet van het illegaal downloaden van peer tot peer-netwerken en bittorentsites naar de nieuwsgroepen, wordt het volgens Kuik tijd om daar tegen op te treden. Kuik: “Moest je vroeger een behoorlijke whizzkid zijn om door middel van de nieuwsgroepen films en software binnen te halen, tegenwoordig is er allerlei software die het downloaden een fluitje van een cent maakt. Voor veel gebruikers vormen de nieuwsgroepen dan ook een soort luilekkerland met allerlei illegale content.”

Veel mensen die op wat grotere schaal films downloaden via nieuwsgroepen en usenet doen dat vaak via een betaaldienst, een payserver, die een veel hogere downloadsnelheid en een hogere downloadlimiet bieden dan de standaard nieuwsservers van de internet service providers. Bovendien bieden deze payservers een langere retentie, dat wil zeggen dat een eenmaal gepost bestand bij hen veel langer op te halen valt dan bij een gewone nieuwsserver.

Kuik laat weten dat ook deze payservers zoals Eweka, NewsXS en Giganews zich in de warme belangstelling van de stichting Brein mogen verheugen.

Ik dacht al, waar blijven ze... 8)

Geen commentaar

quote:
robbydw schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:32:

Kuik laat weten dat ook deze payservers zoals Eweka, NewsXS en Giganews zich in de warme belangstelling van de stichting Brein mogen verheugen.

Ik zeg: ze doen hun best maar :)

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Mannetje Pug en een stokbrood

quote:
Schweino schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:33:
Heb een tijd mijn abonnement gedeeld met iemand uit Zweden, en dat ging prima.
Ik gok zo dat het krijgen van een peering met zweden makkelijker is dan een peering met de VS, omdat er geen enorme oceaan tussen zit.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

Op school hebben we een keer een discussie met de heer Kuik gehad over het hele brein gedoe. Dit was in 2005. Hij kondigde toen al aan dat ze in 2006 zich bezig zouden gaan houden met Usenet. Blijkbaar ondervonden ze dus wel wat problemen in de aanloop naar dit traject (2 jaar vertraging)
Hopeloze actie van Brein.

Waar ze er 1 uit de lucht halen komen er weer 10 andere in de lucht.

Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18

This place is GoT-like!!!

quote:
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:11:
Hopeloze actie van Brein.
Waar ze er 1 uit de lucht halen komen er weer 10 andere in de lucht.
Wat een onzin. USP's zijn iets totaal anders dan wat losse bittorrent sites. Een bittorrent site kan iedere boerelul beginnen terwijl een USP gewoon een sloot hardware nodig heeft om uberhaupt 'iets' te kunnen beginnen.
Neemt niet weg dat ik heel benieuwd ben. USP's zijn gewoon bedrijven en ik kan me niet voorstellen dat bijv. Punica en consorten met hangende pootjes de sleutel tot hun datacentrum aan meneer Kuik geven ;).

Voor klanten is er weinig aan de hand lijkt me. In het uiterste geval dwingt Brein iedereen naar een buitenlandse USP ;)

Reg. datum: 15 februari 2000

Ik weet niet of het zo hopeloos is. Ze kunnen natuurlijk om te beginnen de groepen met illegale software en games in de gaten houden. Wanneer ze daar wat aantreffen, kunnen ze gewoon een mailtje sturen naar alle usenetproviders in Nederland met het verzoek dat te verwijderen. Dit kunnen ze in feite niet weigeren, omdat ze dan op de hoogte zijn gesteld van illegale content. Houdt Brein dat lang vol, krijg je toch wel tamelijk lege newsgroups.

Dan kun je natuurlijk uitwijken naar het buitenland, maar dat is vaak duurder met hogere pingtijden e.d. Daarnaast zouden ze achter de uploaders aan kunnen gaan.. rechtzaken aanspannen om de identiteit te achterhalen e.d.

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Bakkes!

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:24:
Ik weet niet of het zo hopeloos is. Ze kunnen natuurlijk om te beginnen de groepen met illegale software en games in de gaten houden. Wanneer ze daar wat aantreffen, kunnen ze gewoon een mailtje sturen naar alle usenetproviders in Nederland met het verzoek dat te verwijderen. Dit kunnen ze in feite niet weigeren, omdat ze dan op de hoogte zijn gesteld van illegale content. Houdt Brein dat lang vol, krijg je toch wel tamelijk lege newsgroups.

Dan kun je natuurlijk uitwijken naar het buitenland, maar dat is vaak duurder met hogere pingtijden e.d. Daarnaast zouden ze achter de uploaders aan kunnen gaan.. rechtzaken aanspannen om de identiteit te achterhalen e.d.
Mwoah ik ben al jaren abonnee van Usenetserver(.com). Volle pijp met downloaden en anonieme upload.......dus je gegevens achterhalen wordt dan al een stuk moeilijker.
Het is weer een leuk proefballonnetje van de heer Kuik doch ook zeer naief. Nu heeft diezelfde persoon ook een keer gezegd dat een goede kwaliteit film (slechts) 5-10MB groot is....hij heeft dus verstand van zaken! Maar ik zie dit eigenlijk niet gebeuren......

He would insult the universe.

Eerst zien en dan geloven Mr. Kuik 8-)

System Specs. Proud owner of a Dell 2405FPW 2407WFPb

quote:
robbydw schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:32:

[..]

Kuik laat weten dat ook deze payservers zoals Eweka, NewsXS en Giganews zich in de warme belangstelling van de stichting Brein mogen verheugen. [/i]

Wat wil Brein als Nederlandse organisatie tegen een Amerikaanse payserver als Giganews beginnen?
quote:
Theimon schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:22:

[...]

Mwoah ik ben al jaren abonnee van Usenetserver(.com). Volle pijp met downloaden en anonieme upload.......dus je gegevens achterhalen wordt dan al een stuk moeilijker.
Sorry hoor, maar anoniem uploaden bestaat niet. Dat je IP niet wordt meegeplaatst in de headers betekent niet dat je anoniem bent. De payserver in kwestie kan in hun logs zo nakijken welke accounts iets heeft geupload.

Wildfire wijzigde dit bericht 19-08-2007 22:31 (38%)

Systeemspecs: Klik hier!

quote:
Wildfire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Wat wil Brein als Nederlandse organisatie tegen een Amerikaanse payserver als Giganews beginnen?
ISPs verbieden dat wij van giganews kunnen leechen? bijv door ze te dreigen?

Kurios wijzigde dit bericht 19-08-2007 22:31 (3%)

quote:
Kurios schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:31:
[...]

ISPs verbieden dat wij van giganews kunnen leechen bijv?
Ha! Goede grap. Technisch niet echt haalbaar lijkt me. Gaan we gewoon tunnelen enzo :)

Systeemspecs: Klik hier!

blijft baggeren

quote:
Kurios schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:31:
[...]

ISPs verbieden dat wij van giganews kunnen leechen
Als er echt iets is dat hier nooit gaat gebeuren dan is het dat wel

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Bakkes!

quote:
Wildfire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar anoniem uploaden bestaat niet. Dat je IP niet wordt meegeplaatst in de headers betekent niet dat je anoniem bent. De payserver in kwestie kan in hun logs zo nakijken welke accounts iets heeft geupload.
Ja de payserver zelf wel (duh?) maar als je USP ook nog eens aangeeft geen gegevens uit te geven aan derden en je IP en andere gegevens niet in de header staan ben je toch redelijk anoniem bezig lijkt me zo? Als je dan nog via Tor aan de gang gaat is het helemaal geregeld, niet?

He would insult the universe.

XSnews heeft weer een interessante mailing gedaan: http://www.xsnews.nl/mailing.php
Even wat hoogtepunten:
quote:
SSL

Het is nu mogelijk om bij XS News via SSL in te loggen en te downloaden.
quote:
De afgelopen weken hebben wij opnieuw ons platform uitgebreid om de groei van de data die dagelijks op usenet wordt geplaatst bij te houden. Wij hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt om tevens de retentie te verhogen van 100 naar 120 dagen. Hiermee zijn we de grootste usenetprovider met eigen opslag van Europa!
quote:
Wegens het grote succes van deze actie en op veler verzoek hebben we besloten om de zomeractie voort te zetten en beide abonnementsvormen blijvend in prijs te verlagen.
Prijzen zijn te zien in de link. :)

quote:
Hiermee zijn we de grootste usenetprovider met eigen opslag van Europa!
.. Eweka heeft ook eigen opslag en hebben ook 120 dagen retentie? :? :X

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

.. Eweka heeft ook eigen opslag en hebben ook 120 dagen retentie? :? :X
En tweaknews ook :').
Meer een beetje marketing lijkt me.

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

De clou is dat xsnews en consorten 120 dagen lokaal heeft staan en dat de storage ook gevuld is. Eweka en tweak hebben (misschien) dan wel voor 120 dagen opslagcapaciteit maar die zal dan nog niet voor 100% gevuld zijn. Dat kan je testen door 's avonds rond 21:00 een bestand op te halen van 120 dagen oud, is het niet 100% compleet en/of is de snelheid lager dan bij een bestand van enkele dagen oud dan komt de post niet van lokale storage maar uit de US.

Totaal geen last van bij Eweka? Ook van 120 dagen oud volledige snelheid en altijd compleet... Beetje slechte marketing ..

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:04:
Totaal geen last van bij Eweka? Ook van 120 dagen oud volledige snelheid en altijd compleet... Beetje slechte marketing ..
Mja wat versta je onder volledige snelheid?
Als bij jou je internetverbinding niet sneller is dan 500KB/s dan zegt dat natuurlijk nog niets.
Als je het bericht leest, afgezien van het feit of het klopt, valt Eweka af. Over Tweak kan ik niets zeggen.. zijn die niet nogsteeds aan het vullen?

Ik merkte bij XSnews de laatste tijd al dat ik dingen kon downloaden van 115+ dagen oud. Dat was een leuke verrassing. :P

Ik heb totaal geen snelheids of retentie problemen bij Eweka hoor. Bovendien is het ook een stuk goedkoper. Goedkoopste bij XSnews is 8,95 per maand, maar dan moet je wel een jaarabo nemen. En daar pas ik sowieso al voor.

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws