Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nog meer mensen problemen met Eweka? Hoewel ik in het begin nog kon downloaden met 560 kb/s wat de max is voor mijn verbinding (6 Mbit), komt die nu niet boven de 260 kb/s uit. Om te huilen, want hier betaal ik natuurlijk niet voor.

Morgen even bellen (wat veels te veel geld kost bij hun, een mailadres ho maar). Baal ontzettend. Misschien anders maar Tweaknews proberen, hoewel je daar weer een abbo moet afsluiten, of kan dat ook voor 2 maanden bijv.? Want op hun site staat vanaf 1maand..??

hier niet, download gewoon max van reader 73, ongeveer 1.3 mb/s

Hier ook geen problemen met Eweka: nooit eigenlijk :)

Ook hier geen problemen met Eweka (reader 26): 735kb/sec met 2 draadjes (6 mbit speedlinq abonnement)

Schweino wijzigde dit bericht 09-03-2007 11:21 (6%)

Nou snap ik er even niks meer van :/ . Ik heb SMSusenet geactiveerd door middel van SMS, en heb een inlogcode en wachtwoord gekregen. Dan moet ik daar mee inloggen, en dan vul ik mijn gegevens in. Dan klik ik op wijzigen en dan komt er nog eens hetzelfde voor :S . Als ik nu mijn gegevens invul in GrabIt dan doet hij er ook niks mee, als ik full update doe dan gebeurt er gewoon niks(onder het kopje batch), iet wat bij mijn Orange abonnement wel gebeurt.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Je zal de eerste keer ook even je snelheid in moeten stellen bij je instellingen :)

Daarna duurt het ook nog een minuutje of 5/10, voordat je er op kan en alles doorgevoerd is.

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 09-03-2007 13:21 (36%)

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:21:
Je zal de eerste keer ook even je snelheid in moeten stellen bij je instellingen :)

Daarna duurt het ook nog een minuutje of 5/10, voordat je er op kan en alles doorgevoerd is.
Ik heb de snelheid al ingesteld :S . En ik heb nog geen verbinding. Doe ik nou iets verkeerd?

Ik ben inmiddels maar weer op torrents overgestapt, gaat een stuk sneller 8) .

hello_moto wijzigde dit bericht 09-03-2007 18:24 (17%)

wraf...

quote:
Kintero schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:02:
Nog meer mensen problemen met Eweka? Hoewel ik in het begin nog kon downloaden met 560 kb/s wat de max is voor mijn verbinding (6 Mbit), komt die nu niet boven de 260 kb/s uit. Om te huilen, want hier betaal ik natuurlijk niet voor.

Morgen even bellen (wat veels te veel geld kost bij hun, een mailadres ho maar). Baal ontzettend. Misschien anders maar Tweaknews proberen, hoewel je daar weer een abbo moet afsluiten, of kan dat ook voor 2 maanden bijv.? Want op hun site staat vanaf 1maand..??
Ook wat probleempjes met eweka... Snelheid hapert soms idd. Vooral bij bestanden die boven de 20 dagen al op usenet staan.
Vandaag had ik ook weer een error dat ik teveel connections zou maken. Newsleecher staat ingesteld op 4 threats.
Reg. datum: 05 januari 2003

Eweka is bij mij ook de laatste dagen niet stabiel (newsreader32):
http://img167.imageshack.us/img167/9072/ewekaho0.gif
Normaal haal ik altijd de volle snelheid met newsleecher en dan is het ook constant (en zoals je kunt zien op het plaatje is dat nu niet het geval).
En het oudste bestand wat ik aan het downloaden ben is 4 dagen

Reg. datum: 01 augustus 2002

Ik zit toevallig net te kijken naar een Eweka account. Op hun pagina noemen ze maximum snelheid van 20Mbps. Niet duidelijk is of dit per connectie is of dat het de som van de verbindingen betreft. Haal je met vier verbinden 80Mbps? Ook staat er geen lijst van nieuwsgroepen. Is nergens een lijst gepubliceerd?

ari3 wijzigde dit bericht 09-03-2007 22:45 (14%)

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Volgens mij is dat gewoon de max voor alle lijnen samen. Lijkt me ook wel logisch trouwens, anders kun je net zo goed 10 lijnen open zetten. Maar 20Mbit is ook wel genoeg voor mij, harder gaat toch niet met mn huidige verbinding.

Edit: ik ben er nog geen tegengekomen die ze niet hebben, maar noem eens wat specifiek en ik kan het even testen.

SayWhatAgain! wijzigde dit bericht 09-03-2007 22:46 (20%)

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Reg. datum: 01 augustus 2002

De standaard populaire groepen zal Eweka wel doorgeven, maar doen ze ook de minder populaire Aziatische groepen... alt.binaries.vcdz, alt.binaries.multimedia.chinese en alt.binaries.sounds.korean bijvoorbeeld?

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
hello_moto schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Ik heb de snelheid al ingesteld :S . En ik heb nog geen verbinding. Doe ik nou iets verkeerd?
Nadat je een snelheid hebt gekozen duurt het max. 5 minuten tot je op de server terecht kan (logingegevens worden elke 5 minuten bijgewerkt op de readers). Vul in grabit je accountgegevens + servernaam in (news.smsusenet.nl), zet de timeout op 120 seconden (zelfde scherm), zet de max. connecties op 4 en dan moet het werken.
Werkt het niet dan kan je kijken waar het fout gaat met bv. telnet. Ga naar start, uitvoeren en type in telnet <servernaam> 119 (dus hier telnet news.smsusenet.nl 119) en klik op ok. Je moet dan de welkomstmelding van de server krijgen. Krijg je die niet dan heb je een typefout gemaakt of er zit een firewall dwars. Zie je wel een welkomstmelding dan kan je ook nog je inloggevens controleren, type daarvoor
authinfo user <je account> (dus bv. authinfo user sms00001234)
authinfo pass <je wachtwoord>
zonder typefouten te maken, backspace e.d. werkt doorgaans niet,en dan moet je
281 Ok
o.i.d. te zien krijgen. Klopt dat dan is er niks mis met je verbinding of je account en zit de fout in je programma.

quote:
ari3 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:58:
De standaard populaire groepen zal Eweka wel doorgeven, maar doen ze ook de minder populaire Aziatische groepen... alt.binaries.vcdz, alt.binaries.multimedia.chinese en alt.binaries.sounds.korean bijvoorbeeld?
Zover ik weet kan je gewoon uit die groepen downloaden.... Anders kunnen ze zonder problemen toegevoegd worden!
quote:
ari3 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:42:
Ik zit toevallig net te kijken naar een Eweka account. Op hun pagina noemen ze maximum snelheid van 20Mbps. Niet duidelijk is of dit per connectie is of dat het de som van de verbindingen betreft. Haal je met vier verbinden 80Mbps? Ook staat er geen lijst van nieuwsgroepen. Is nergens een lijst gepubliceerd?
Maximale snelheid van 4 lijntjes... je kan dus met max 20mbit downloaden van Eweka.

The CarNagE Man wijzigde dit bericht 09-03-2007 23:34 (37%)

quote:
rapsac schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:23:
[...]

Nadat je een snelheid hebt gekozen duurt het max. 5 minuten tot je op de server terecht kan (logingegevens worden elke 5 minuten bijgewerkt op de readers). Vul in grabit je accountgegevens + servernaam in (news.smsusenet.nl), zet de timeout op 120 seconden (zelfde scherm), zet de max. connecties op 4 en dan moet het werken.
Werkt het niet dan kan je kijken waar het fout gaat met bv. telnet. Ga naar start, uitvoeren en type in telnet <servernaam> 119 (dus hier telnet news.smsusenet.nl 119) en klik op ok. Je moet dan de welkomstmelding van de server krijgen. Krijg je die niet dan heb je een typefout gemaakt of er zit een firewall dwars. Zie je wel een welkomstmelding dan kan je ook nog je inloggevens controleren, type daarvoor
authinfo user <je account> (dus bv. authinfo user sms00001234)
authinfo pass <je wachtwoord>
zonder typefouten te maken, backspace e.d. werkt doorgaans niet,en dan moet je
281 Ok
o.i.d. te zien krijgen. Klopt dat dan is er niks mis met je verbinding of je account en zit de fout in je programma.
Kijk eens aan :) . Maar ik heb het gewoon goed ingevuld in GrabIT, doet dus niks. Als ik de tweede handeling van jou uitvoer zegt hij gewoon OK, dat is dus goed.

Ik zal het eens met een ander programma proberen.

quote:
aryan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:45:
Eweka is bij mij ook de laatste dagen niet stabiel (newsreader32):
http://img167.imageshack.us/img167/9072/ewekaho0.gif
Normaal haal ik altijd de volle snelheid met newsleecher en dan is het ook constant (en zoals je kunt zien op het plaatje is dat nu niet het geval).
En het oudste bestand wat ik aan het downloaden ben is 4 dagen
Dit kan door meerdere dingen komen op je verbinding. Het kan o.a door een virusscanner komen welke iedere keer als ie klaar is met een bestand hem scanned waardoor hij langzaam wordt...
Ook kan het liggen aan je newsleecher versie... de nieuwste werkt gewoon perfect met Eweka..
Probeer ook eens het uitschakelen van firewalls en zet andere programma's eens uit...

Reg. datum: 05 januari 2003

quote:
The CarNagE Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:37:
[...]

Dit kan door meerdere dingen komen op je verbinding. Het kan o.a door een virusscanner komen welke iedere keer als ie klaar is met een bestand hem scanned waardoor hij langzaam wordt...
Ook kan het liggen aan je newsleecher versie... de nieuwste werkt gewoon perfect met Eweka..
Probeer ook eens het uitschakelen van firewalls en zet andere programma's eens uit...
ik was nog vergeten erbij te zetten: Mijn verbinding is 6mbit (planet adsl-comfort), virusscanner is AVG en mn newsleecher versie is 3.7 final. Op dit moment is de download snelheid wel weer stabiel, dus waarschijnlijk was er dan iets niet helemaal correct bij eweka.

Professioneel azijnpisser

quote:
The CarNagE Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:37:
Dat is dus zo'n onzin he. Ik gebruik al jaren Newsleecher vanaf de 0.x beta's en snelheid is altijd maximaal geweest met verschillende USP's. Heel erg substantieels is er imho niet veranderd aan Newsleecher.

Gunner wijzigde dit bericht 10-03-2007 15:09 (16%)

Hoi. Zijn er mensen die vandaan ook problemen hebben met toegang to newsxs.nl? Ik vind hem zelfs helemaal niet meer in DNS?

start me up

Hoi mensen,

Is bij jullie EWEKA vandaag (10-03-07) ook zo brak? ik kom niet boven de 70 Kb/sec uit :S Snap er niks van...

Gigabyte MB K8VT800 AMD Athlon 64 | AMD Athlon64 2800+ , 512 DDRam, VGA GeForce FX5700 V 256Mb

Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Problemen 10-08

Wegens een stroomstoring op het Internet Knooppunt AMSIX (locatie NIKHEF) is het mogelijk dat sommige delen van onze dienst slecht tot niet bereikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Update 16:45

Wegens de aanhoudende stroomstoring is in samenspraak met @Home besloten om tijdelijk geen verkeer door te laten naar @Home klanten. Gevolg is dat @Home klanten geen verbinding kunnen maken.
http://eweka.nl/nl/status_meldingen/

Ik vraag me af waarom alleen @home klanten niet worden door gelaten.

Aha dat verklaard een hoop.
Wel netjes dat ze het melden, maar ik kom met m'n @Home verbinding niet eens meer op de Eweaka pagina, dus veel heb ik daar niet aan 8)7
Gelukkig hebben we GoT nog :)

edit:
Ow een minuut later werkt de site gewoon

Klippy wijzigde dit bericht 10-03-2007 17:09 (11%)

Border Community _/-\o_
Brand, het bier waar Limburg trots op is.

Het is wel ut weekend van de slechte newsservers dan.
Mijn proef Abbo van Tweaknews is sinds gister ook instabiel.
Eerst was het m'n max (+/- 350) van m'n Chello lijn.

Nu schommelent tussen 100 en 250 en zou 10 of 20mbit moeten kunnen, haha

hebben andere met tweaknews hier ook last van?

liquid_ice wijzigde dit bericht 10-03-2007 17:55 (17%)

Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Update 17:35
Alle problemen lijken weer opgelost. Binnen enkele minuten kunnen ook @Home klanten weer verbinding maken.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Werkt weer. :)

De download snelheid is nu ook weer normaal (rond de 1200KB/s ipv 200KB/s eerder vanmiddag).

Volgens mij staan Tweaknews en eweka in hetzelfde rek, want die van mij schoot ook omhoog zo vanaf 18:05

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws