Zijn er nog steeds problemen met de brom bij de 32 MCGI en de EDI versie? En hoe zit het ondertussen met de levertijden bij dollarshop?
Anoniem: 159816
1080i zou ik niet doen. Compleet zinloos. Geeft zelfs irritante effecten in windows omdat het interlaced is. Ik zou je 360 ook gewoon op 720p zetten, hoeft je tv niet te de-interlacen.Extera schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:53:
ik heb via DVI nu, heb gelijk een goede kabel gehaald, maar ik krijg 1080i resolutie niet aan de praat via DVI, maargoed, 720p is prima... (1080i via xbox360 werkt wel prima)
Wil ik ook wel wetenAbsolut schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:57:
Zijn er nog steeds problemen met de brom bij de 32 MCGI en de EDI versie? En hoe zit het ondertussen met de levertijden bij dollarshop?
Daar heb je gelijk inAnoniem: 159816 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:40:
[...]
1080i zou ik niet doen. Compleet zinloos. Geeft zelfs irritante effecten in windows omdat het interlaced is. Ik zou je 360 ook gewoon op 720p zetten, hoeft je tv niet te de-interlacen.
[...]
Wil ik ook wel weten
720p is prima dus. Verder een top-tv
720p is zelfs beter voor games ivm snelle bewegingenExtera schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:50:
[...]
Daar heb je gelijk inik wilde het eigenlijk alleen testen om eens te zien of t wat was. Ik heb geen 360, deze is van m'n buurjongen, ik wilde wel eens zien of t wat was, en hoe de tatung het weergaf, tussen 1080i en 720p zag ik geen verschil (in-game)
720p is prima dus. Verder een top-tv
En hoe staat het ermee Kurios?Kurios schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:28:
Het servicenummer is veranderd.
Was het eerst: 00800-24876642
Nu 0900 - 2020748 (35ct/m) (volgens het bandje alleen als je al een afpraak hebt lopen met de oude helpdesk)
"nieuwe" klanten moeten bellen met 0032-64237161 (Volgens mij is dat in Belgie. Oftewel 50ct/m voor mij)
Voor mij wordt (na licht aandringen) een nieuwe voeding besteld, als deze binnen is wordt deze geinstalleerd om de lichte brom te verhelpen.
Iemand anders nog pogingen gedaan om de brom te laten verhelpen?
Ik heb vorige week maar eens gebeld, want ik was nog steeds niet teruggebeld voor een afspraak.PnD schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:16:
[...]
En hoe staat het ermee Kurios?
Nu werd mij verteld dat de voeding besteld zou worden en ik zal worden gebeld wanneer deze binnen is, voor een afpraak dat er weer een monteur langs komt.
Dit was overigens na aandringen dat de monteur dit in eerste instantie had geconstateerd. (dat de oorzaak van de brom in de voeding zat)
Ik heb vandaag m'n nieuwe scherm ook binnengekregen (de 32 inch).
Ik heb een aantal vragen daarover:
- Het scherm staat op de standaard naar voren geheld. ik zou hem liever gewoon recht hebben staan. Ik heb geprobeerd hem te verdraaien, maar het lijkt vast te zitten. Weet iemand of dit mogelijk is? Moet ik misschien eerst wat losschroeven? Staat het scherm bij jullie wel recht?
- Ik had nog geen dvi of hdmi kabel en hem daarom rechtstreeks via vga aangesloten op mijn media center pc. De kleuren van live tv zijn verschrikkelijk slecht. Vooral het wit is veel te fel. De gezichten kloppen niet qua kleur. Dit verschijnsel heb ik ook in verschillende divx films. Echter zijn sommige andere divx films wel goed qua kleur. Iemand een idee waar dit in zit? Als ik een crt monitor op dezelfde vga aansluiting hang is er geen probleem met de kleuren.
- Ik dacht dat de garantie 3 jaar bedroeg, nu zie ik in de handleiding staan dat de garantie 1 jaar bedraagt, heb ik me daarin vergist?
De brom hoor ik duidelijk, behalve als ik de backlight op het hoogste niveau zet. Ik houd het even hier in de gaten hoe het bij jullie wordt opgelost.
De speaker heeft een ruis die ook storend is, als ik hem op mute zet is het lekker stil.
Daarom ga ik de speaker er maar afschroeven, iemand daar al ervaring mee?
Hopelijk heeft iemand antwoord op deze vragen
Ik heb een aantal vragen daarover:
- Het scherm staat op de standaard naar voren geheld. ik zou hem liever gewoon recht hebben staan. Ik heb geprobeerd hem te verdraaien, maar het lijkt vast te zitten. Weet iemand of dit mogelijk is? Moet ik misschien eerst wat losschroeven? Staat het scherm bij jullie wel recht?
- Ik had nog geen dvi of hdmi kabel en hem daarom rechtstreeks via vga aangesloten op mijn media center pc. De kleuren van live tv zijn verschrikkelijk slecht. Vooral het wit is veel te fel. De gezichten kloppen niet qua kleur. Dit verschijnsel heb ik ook in verschillende divx films. Echter zijn sommige andere divx films wel goed qua kleur. Iemand een idee waar dit in zit? Als ik een crt monitor op dezelfde vga aansluiting hang is er geen probleem met de kleuren.
- Ik dacht dat de garantie 3 jaar bedroeg, nu zie ik in de handleiding staan dat de garantie 1 jaar bedraagt, heb ik me daarin vergist?
De brom hoor ik duidelijk, behalve als ik de backlight op het hoogste niveau zet. Ik houd het even hier in de gaten hoe het bij jullie wordt opgelost.
De speaker heeft een ruis die ook storend is, als ik hem op mute zet is het lekker stil.
Daarom ga ik de speaker er maar afschroeven, iemand daar al ervaring mee?
Hopelijk heeft iemand antwoord op deze vragen
1. voren hellen weet ik niet maar ik heb gehoord dat dit goed is voor het stof ofzo.
2. de kleuren kun je ook met de tv zelf instellen, standaard staan ze barslecht. Heb je hierin nog aanpassingen gebracht want anders ligt het geowon daar aan.
3. garantie is 3 jaar
4. brom kan aanwezig zijn maar je moet dus contact opnemen met tatung die het gaan verhelpen.
2. de kleuren kun je ook met de tv zelf instellen, standaard staan ze barslecht. Heb je hierin nog aanpassingen gebracht want anders ligt het geowon daar aan.
3. garantie is 3 jaar
4. brom kan aanwezig zijn maar je moet dus contact opnemen met tatung die het gaan verhelpen.
Speakers eraf schroeven en de brom is weg. Heb dat zelf ook gedaan toen ik hem had (Hij is nu retour).
Bedoel je dat dan de brom weg is die ook verholpen kan worden door de backlight max te zetten?Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:05:
Speakers eraf schroeven en de brom is weg. Heb dat zelf ook gedaan toen ik hem had (Hij is nu retour).
Of enkel de ruis over de speaker?
Geen idee. De brom die ik had varieerde met backlight. Speaker eraf en het was weg. Probeer het gewoon zou ik zeggen!Fraggar schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:23:
[...]
Bedoel je dat dan de brom weg is die ook verholpen kan worden door de backlight max te zetten?
Of enkel de ruis over de speaker?
Via DVI -DVI aangesloten op mijn pc :
In het menu van mijn v37mcgi wordt aangegeven dat mn formaat 1360x768p is. Eerder stond het op 1080i.
Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen?
Hij geeft mn desktop wel op 1366x768
In het menu van mijn v37mcgi wordt aangegeven dat mn formaat 1360x768p is. Eerder stond het op 1080i.
Nu staat hij beter. Hoeft er niet gedeinterlaced te worden.Jeev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:27:
Via DVI -DVI aangesloten op mijn pc :
ging om games in 1080i te spele.. zit er mooier uit! Maar het is gelukt, moest wat doen in het nvidia control menu'tje
Je scherm heeft niet eens 1080 beeldlijnen en progressive is veel beter voor bewegende beelden. Maar ieder z'n dingJeev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:07:
ging om games in 1080i te spele.. zit er mooier uit! Maar het is gelukt, moest wat doen in het nvidia control menu'tje

Anoniem: 9449
Als je deze TV vergelijkt met de:
- Samsung LE-32R32B voor 589 euro (pricewatch: Samsung LE-32R32B (32"))
- Philips 32PF3302 voor 599 euro (http://www.mediamarkt.nl/1/index.php3)
welke zouden jullie dan nemen?
In welk topic zit je?Anoniem: 9449 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:58:
Als je deze TV vergelijkt met de:

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Anoniem: 9449
In het [Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur. topic 
Genoemde monitoren zijn ongeveer even duur. Ik geef 2 sterke concurrenten weer, het lijkt mij relevant welke van deze 3 op dit moment de beste koop is.
Genoemde monitoren zijn ongeveer even duur. Ik geef 2 sterke concurrenten weer, het lijkt mij relevant welke van deze 3 op dit moment de beste koop is.
lolAnoniem: 159816 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:51:
[...]
Je scherm heeft niet eens 1080 beeldlijnen en progressive is veel beter voor bewegende beelden. Maar ieder z'n ding
wel es het verschil ingame gezien tussen 1366x768p en 1920x1080i ?
onwetendheid is een
Ben je nu aan het trollen?Jeev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:37:
[...]
lol
![]()
onwetendheid is een
Bij mij klopt de afstandsbediening niet
Mute werkt niet, de menu knop werkt niet, maar het menu kom naar voren met 1 van de 4 knoppen er omheen (niet de pijltjes)
denk maar even bellen met tatung ofzo
Mute werkt niet, de menu knop werkt niet, maar het menu kom naar voren met 1 van de 4 knoppen er omheen (niet de pijltjes)
denk maar even bellen met tatung ofzo
de knop linksonder, dat is de menuknop. de grote knop in het midden is OK en volgens mij is het neit de bedoeling dat daarmee het menu naar voren komt?Extera schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:45:
de menu knop werkt niet, maar het menu kom naar voren met 1 van de 4 knoppen er omheen (niet de pijltjes)
Het scherm kan niet meer weergeven dan 1366x768p. Als je je tv 1080i gaat voeren, moet ie het downscalen en deinterlacen naar 768p voordat ie het weer kan geven. Lijkt me niet dat het daar mooier van wordt...Jeev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:37:
[...]
lol
![]()
onwetendheid is een
Dus iedereen heeft voor dezelfde keuze gestaan en wat hebben de mensen aan wie je het nu vraagt gedaan?Anoniem: 9449 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:04:
In het [Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur. topic
Nee zeker niet, 1:1 pixelmapping en progressive is wat je wil!Mikey5times schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Het scherm kan niet meer weergeven dan 1366x768p. Als je je tv 1080i gaat voeren, moet ie het downscalen en deinterlacen naar 768p voordat ie het weer kan geven. Lijkt me niet dat het daar mooier van wordt...
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 01-03-2007 11:58 ]
En de mute knop dan? Die werkt bij mij niet, iig, het geluid gaat niet uit.Kurios schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:17:
[...]
de knop linksonder, dat is de menuknop. de grote knop in het midden is OK en volgens mij is het neit de bedoeling dat daarmee het menu naar voren komt?
Ik heb ff geen handleiding bij de hand, maar als ik in windows zit (via de DVI) kan ik met PIP tv kijken. Is het mogelijk om dit beeld van kanaal te veranderen? een maatje van me kan dit wel op zijn samsung plasma, lijkt me wel een handige functie...
Weet er iemand waar de ED1 versie (mét digitale televisie aansluiting) te kopen valt buiten bij dollarshop? Want daar duurt het nog even voor er nieuwe binnenkomen blijkbaar...
Digitale televisie aansluiting? Waar heb je het over? Dtv gebruik scart, HDTV HDMI.Absolut schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:11:
Weet er iemand waar de ED1 versie (mét digitale televisie aansluiting) te kopen valt buiten bij dollarshop? Want daar duurt het nog even voor er nieuwe binnenkomen blijkbaar...
De ed1 heeft DVB-T, maar dat gebruikt toch niemand.
[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 01-03-2007 17:25 ]
Ik dus wel, in België werkt dit redelijk en ongecodeerd|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:24:
[...]
Digitale televisie aansluiting? Waar heb je het over? Dtv gebruik scart, HDTV HDMI.
De ed1 heeft DVB-T, maar dat gebruikt toch niemand.
En wat kijk jij dan? Collega van me kon via zijn usb-dvb-t-dingetje alleen Eén en Canvas ontvangen...
Ja idd, vermits ik geen kabel heb thuis is het toch al iets... Ik kan ook de andere Waalse zenders ontvangen hier. Zit dicht bij de taalgrans.Fire69 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:15:
En wat kijk jij dan? Collega van me kon via zijn usb-dvb-t-dingetje alleen Eén en Canvas ontvangen...
Tja, dan ben je toch echt niet veel met zo'n tuner in je tv...
Kan je geen BelgacomTV krijgen? Telenet zal wel niet, aangezien je tegen de taalgrens woont.
Kan je geen BelgacomTV krijgen? Telenet zal wel niet, aangezien je tegen de taalgrens woont.
Nope, geen van beiden zijn momenteel beschikbaar. BelgacomTV gaat nog niet (centrale nog niet klaar) en Telenet ook niet (want er ligt geen kabel thuis, ook de reden waarom er geen kabel TV is).Fire69 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:55:
Tja, dan ben je toch echt niet veel met zo'n tuner in je tv...
Dus ben ik aangewezen op DVB-T, DVD en HTPC
Maar weet iemand misschien een shop buiten dollarshop waar de EDI versie op voorraad is, of te koop is?
misschien wel waar,Mikey5times schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Het scherm kan niet meer weergeven dan 1366x768p. Als je je tv 1080i gaat voeren, moet ie het downscalen en deinterlacen naar 768p voordat ie het weer kan geven. Lijkt me niet dat het daar mooier van wordt...
maar als ik games op 1920x1080 draai weet k niet wat er technisch gebeurt, ze zien er ieg wel een stuk beter uit dan 1366x768
Dan moet je ze gewoon op 1080 draaien.Jeev schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:02:
[misschien wel waar,
maar als ik games op 1920x1080 draai weet k niet wat er technisch gebeurt, ze zien er ieg wel een stuk beter uit dan 1366x768
Ik heb trouwens wel vaker gehoord van mensen met een 720p scherm, dat ze gedownscaled 1080i mooier vinden dan dan gewoon 720p. Maar in theorie zou 768p op een native 768p scherm mooier moeten zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Mikey5times op 02-03-2007 00:13 ]
werd gisteren opeens gebeld door mevrouw van de planning. Wanneer de Tv opgehaald kon worden? Ik hield me in eerste instantie van de domme en zei dat mij beloofd was de tv aan huis te repareren. Volgens de (wat haastige) mevrouw was dit zo maar hij moest hiervoor opgehaald worden?PnD schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:16:
[...]
En hoe staat het ermee Kurios?
Het repareren duurt een week en toeval is dat ik zondag een week met wintersport ga. En vandaag komen ze m al ophalen. Dus als alles goed is, heb ik er niet eens last van
Ik heb zelf helemaal geen last van de brom, maar wil het toch wel gerepareerd hebben eerlijk gezegd.
Iemand al wat info over de situatie bij dollarshop? Heb mijn V32MCGI ED1 in bestelling staan, maar het kon nog wel even duren (ze zeiden weken
)...
Ik snap niet hoe dit werkt, ik heb hem nu op 1360x768 draaien en zou ook graag de resolutie goed willen zetten.Jeev schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:44:
t waren trouwens niet de std timings.. die gingen alsnog fout, met deze timings is het wel 100% gelukt:
hor:
active: 1366
fporch: 62
bporch: 256
syncwidth: 112
total: 1796
vert:
active: 768
fporch: 3
bporch: 24
syncwidth: 5
total: 800
Met powerstrip moet dat geloof ik? Kun je het misschien kort toelichten of heb je een linkje voor me?
*Info update*
Bij sallandautomatisering.nl is de Tatung nog goedkoper dan bij dollarshop!
Heb hem ook besteld daar -de ED1 versie - en hoop hem volgende week binnen te krijgen.
Bij sallandautomatisering.nl is de Tatung nog goedkoper dan bij dollarshop!
Heb hem ook besteld daar -de ED1 versie - en hoop hem volgende week binnen te krijgen.
Ik had 'm bij centralpoint.nl besteld, nog goedkoper, maar door de hogere verzendkosten ongeveer even duur. Ik had 'm wel 16 uur na bestellen in huis. 
Die zoem van de speaker is echt belachelijk trouwens, gelijk maar de speaker ontkoppeld. Ik was er op voorbeid door dit topic, en ik was toch niet van plan de speaker te gebruiken, dus voor mij geeft het niet. Maar als de tv dit gebrek niet had, zou ik 'm aan iedereen aanraden. Nu zou ik 'm niemand aan kunnen raden die ook van plan is de speaker te gebruiken. De afstandsbediening is ook prut zoals bekend, maar daar had ik al een logitech harmony 785 voor in huis.
Mijn grootste angst was dat ie scart bronnen niet zo mooi weer zou geven, maar dit bleek absoluut ongegrond. Ik heb nogal wat scart-bronnen (ps2, dvd-speler, gamecube, en een samsung decoder) en ze zien er stuk voor stuk prima uit. De kleuren zijn gewoon helemaal goed, de beelden zijn misschien een beetje soft, maar dat zie je alleen als je er met je neus bovenop zit, en ik ervaar het helemaal niet als onprettig.
De pc hangt eraan via dvi, en windows is gewoon superscherp. Ik krijg 'm trouwens alleen op 1360x768, niet op 1366 ook niet met powerstrip en de timings van Jeev. Als ik 1366 instel, dan stuurt m'n nvidia kaart stiekem toch een 1360 signaal, en die 6 rijtjes met pixels krijg je dan te zien als je met je muis naar links of naar recht scrolt (pan&scan). Ik kan me er niet echt aan storen, want ook op 1360 is het gewoon superscherp. Divx/xvid bestanden zien er prima uit, HD-beelden helemaal natuurlijk.
Wat me alleen tegenvalt is DVD via de pc. Ik had door verschillende internet-artikelen altijd begrepen dat een pc beter kon zijn in het weergeven van dvd dan een high-end stand-alone speler. Nou dat valt tot nu toe vies tegen bij mij. Ik wil best geloven dat de pc beter scaled en deinterlaced, maar donkere kleurenvlakken worden vaak helemaal vlekkerig, hetzelfde effect wat je ziet bij lage kwaliteit xvid/divx bestanden. Je ziet het ook in lichte kleuren, bij felle kleuren zie je het niet. Oftewel kleurverlopen zien er niet goed uit.
Ik denk niet dat het aan de tv ligt, dezelfde dvd (terminator 2 ultimate edition) via scart ziet er namelijk prima uit. Ook bij HD beelden via de pc zie je het bijna niet, bij bestanden met een hoge bitrate al helemaal niet.
Ik heb trouwens meerdere codecs geprobeerd zoals purevideo, nero, en fddshow. Bij fddshow lijkt het wel minder maar het is toch zeker aanwezig.
Ik vind het toch raar dat dvd er beter uitziet op een 6 jaar oude dvd-speler met een analoge aansluiting, dan op een pc met digitale aansluiting. Maar ik heb liever een iets softer beeld via analoog, dan dat ik een scherp beeld heb met vlekken.
Als iemand een idee heeft waar het aan kan liggen, of hoe het verholpen kan worden dan hoor ik het graag!
Ik hoop in ieder geval dat het niet aan de tv ligt, waar ik voor de rest wel heel erg tevreden over ben!
Die zoem van de speaker is echt belachelijk trouwens, gelijk maar de speaker ontkoppeld. Ik was er op voorbeid door dit topic, en ik was toch niet van plan de speaker te gebruiken, dus voor mij geeft het niet. Maar als de tv dit gebrek niet had, zou ik 'm aan iedereen aanraden. Nu zou ik 'm niemand aan kunnen raden die ook van plan is de speaker te gebruiken. De afstandsbediening is ook prut zoals bekend, maar daar had ik al een logitech harmony 785 voor in huis.
Mijn grootste angst was dat ie scart bronnen niet zo mooi weer zou geven, maar dit bleek absoluut ongegrond. Ik heb nogal wat scart-bronnen (ps2, dvd-speler, gamecube, en een samsung decoder) en ze zien er stuk voor stuk prima uit. De kleuren zijn gewoon helemaal goed, de beelden zijn misschien een beetje soft, maar dat zie je alleen als je er met je neus bovenop zit, en ik ervaar het helemaal niet als onprettig.
De pc hangt eraan via dvi, en windows is gewoon superscherp. Ik krijg 'm trouwens alleen op 1360x768, niet op 1366 ook niet met powerstrip en de timings van Jeev. Als ik 1366 instel, dan stuurt m'n nvidia kaart stiekem toch een 1360 signaal, en die 6 rijtjes met pixels krijg je dan te zien als je met je muis naar links of naar recht scrolt (pan&scan). Ik kan me er niet echt aan storen, want ook op 1360 is het gewoon superscherp. Divx/xvid bestanden zien er prima uit, HD-beelden helemaal natuurlijk.
Wat me alleen tegenvalt is DVD via de pc. Ik had door verschillende internet-artikelen altijd begrepen dat een pc beter kon zijn in het weergeven van dvd dan een high-end stand-alone speler. Nou dat valt tot nu toe vies tegen bij mij. Ik wil best geloven dat de pc beter scaled en deinterlaced, maar donkere kleurenvlakken worden vaak helemaal vlekkerig, hetzelfde effect wat je ziet bij lage kwaliteit xvid/divx bestanden. Je ziet het ook in lichte kleuren, bij felle kleuren zie je het niet. Oftewel kleurverlopen zien er niet goed uit.
Ik denk niet dat het aan de tv ligt, dezelfde dvd (terminator 2 ultimate edition) via scart ziet er namelijk prima uit. Ook bij HD beelden via de pc zie je het bijna niet, bij bestanden met een hoge bitrate al helemaal niet.
Ik heb trouwens meerdere codecs geprobeerd zoals purevideo, nero, en fddshow. Bij fddshow lijkt het wel minder maar het is toch zeker aanwezig.
Ik vind het toch raar dat dvd er beter uitziet op een 6 jaar oude dvd-speler met een analoge aansluiting, dan op een pc met digitale aansluiting. Maar ik heb liever een iets softer beeld via analoog, dan dat ik een scherp beeld heb met vlekken.
Als iemand een idee heeft waar het aan kan liggen, of hoe het verholpen kan worden dan hoor ik het graag!
Anoniem: 184536
ik ga dit scherm denk ik deze week bestellen en wil alles natuurlijk meteen zo optimaal mogelijk instellen. ik ga hem voornamelijk gebruiken voor xbox360, dvd en divx dus kwaliteit van analoog signaal is niet zo boeitend vind ik. zou iemand wel een foto kunnen posten zonder speaker want die wil er toch meteen vanafhalen.
hij kost nu nog maar 533 bij central point dat is niet veel voor 32" schermpje. ik was eerst nog aan het twijfelen over deze en de samsung le32r32 want die ziet er ook wel goed uit en is toch een bekender merk.
edit: owh ik zie nu dat dit de mchk versie is. weet iemand wat het verschil is met mcgi?
ik heb twee vraagjes:
Trouwens is de 10ms respons tijd niet te veel vergeleken met de andere schermen die slechts 8ms response tijd hebben?
wat zijn volgens jullie de beste kleur instellingen enzo?
hij kost nu nog maar 533 bij central point dat is niet veel voor 32" schermpje. ik was eerst nog aan het twijfelen over deze en de samsung le32r32 want die ziet er ook wel goed uit en is toch een bekender merk.
edit: owh ik zie nu dat dit de mchk versie is. weet iemand wat het verschil is met mcgi?
ik heb twee vraagjes:
Trouwens is de 10ms respons tijd niet te veel vergeleken met de andere schermen die slechts 8ms response tijd hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 184536 op 10-03-2007 16:40 ]
Anoniem: 205652
Ik heb zo het idee dat dit kleine verschil te verwaarlozen is, of je moet er echt specifiek op gaan letten...Anoniem: 184536 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:32:
het ligt ieg niet aan de tv. Het zit dus ergens in je pc! Toch waarschijnlijk de codecs. Ik heb er ook een tijdje mee gestoeid om het beeld goed te krijgen. Ik heb gewoon een kale MCE gemaakt en toen stuk voor stuk codecs geprobeerd en telkens de ghost image teruggezet.Mikey5times schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:38:
Ik had 'm bij centralpoint.nl besteld, nog goedkoper, maar door de hogere verzendkosten ongeveer even duur. Ik had 'm wel 16 uur na bestellen in huis.
Als iemand een idee heeft waar het aan kan liggen, of hoe het verholpen kan worden dan hoor ik het graag!Ik hoop in ieder geval dat het niet aan de tv ligt, waar ik voor de rest wel heel erg tevreden over ben!
Bij sommige codecspacks dan kreeg ik bijv bij hd wmv files allemaal vlekken, of bijv geen 5.1 geluid.
Nu heb ik het eindelijk goed, behalve dat ik een lichte stottering heb bij *.ts files
tja, de tv zou bij mij worden opgehaald, maar dit is niet doorgegaan. Stomme fout van mij, maar ik had dus niet begrepen dat ik de tv heel erg goed moest inpakken. (was me ook niet verteld)Anoniem: 158946 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:45:
Heeft iemand de tv al gerepareerd terug gekregen ?
Dr kwam gewoon een vervoersbedrijfje de tv ophalen en die zei dat hij m zo niet kon meenemen.
Beetje moeilijk om een goede doos te vinden voor zo'n joekel van een tv.
Daarna ben ik op vakantie gegaan en heb er niets meer over gehoord, maar ik zal wel eens gaan bellen
de mcgi heeft een extra DVI aansluiting. Wel aan te raden!Anoniem: 184536 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:32:
Kleurinstellingen weet ik niet, omdat ik alles via DVI kijk via een pc.ik heb twee vraagjes:
van ghosting heb ik echt helemaal geen last. TV/DV/HD/spelletjes echt nergens zie je ghosting.
Ja, het lag inderdaad aan de pc. Het verschijnsel waar ik last van had, heet macro-blocking. Een paar uur stoeien met fddshow en avisynth heeft dit aardig op kunnen lossen. Het is wel irritant dat jezelf zo lang moet tweaken om een beetje acceptabel beeld uit je pc te krijgen.Kurios schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:22:
[...]
het ligt ieg niet aan de tv. Het zit dus ergens in je pc! Toch waarschijnlijk de codecs. Ik heb er ook een tijdje mee gestoeid om het beeld goed te krijgen. Ik heb gewoon een kale MCE gemaakt en toen stuk voor stuk codecs geprobeerd en telkens de ghost image teruggezet.
Bij sommige codecspacks dan kreeg ik bijv bij hd wmv files allemaal vlekken, of bijv geen 5.1 geluid.
Nu heb ik het eindelijk goed, behalve dat ik een lichte stottering heb bij *.ts filesze worden wel hardeware versneld door purevideo en cpu belasting is lekker laag, dus daar ligt het ook niet aan!
Verder kan ik nog zeggen dat de kijkhoek beter had gekund, maar voor mij zeker groot genoeg is. Wel jammer dat je niet voor iedere bron aparte beeld-instellingen kan ingeven.
Al met al ben ik er zeer tevreden over! Het is gewoon heel erg veel tv voor je geld.
Edit: Ghosting heb ik trouwens ook helemaal geen last van, ook niet bij games. Test Drive Unlimited via de pc op deze tv is trouwens erg vet.
[ Voor 5% gewijzigd door Mikey5times op 14-03-2007 11:55 ]
Ik heb de televisie nu ook binnen, maar krijg hem niet op de juiste resolutie... Zowel bij de windows instellingen als bij powerstrip geeft hij geen 1360 x 768 weer.
Nu draait hij op 1280 x 768, maar dit is niet zoals het 'hoort'. Weet iemand hoe het kan dat ik geen 1360 x 768 kan kiezen?
Nu draait hij op 1280 x 768, maar dit is niet zoals het 'hoort'. Weet iemand hoe het kan dat ik geen 1360 x 768 kan kiezen?
Via hdmi gaat het je niet lukken. Op DVI wel.Absolut schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:39:
Ik heb de televisie nu ook binnen, maar krijg hem niet op de juiste resolutie... Zowel bij de windows instellingen als bij powerstrip geeft hij geen 1360 x 768 weer.
Is via VGA aangesloten in afwachting van nieuwe HTPC.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:13:
[...]
Via hdmi gaat het je niet lukken. Op DVI wel.
EDIT: Het is een Intel 82865G chipset (onboard VGA). Volgens mij is dit de oorzaak, maar is er ook een oplossing voor? Google helpt me niet veel verder.
[ Voor 26% gewijzigd door Absolut op 20-03-2007 16:40 ]
Al geïnstalleerd, maar ik had al de laatste versie.jozy schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:57:
Probeer is de nieuwste Intel driver
Heeft er iemand nou al een V32MCGI waarvan de brom verholpen is? (zonder de speaker te ontkoppelen)
de mijne wordt vandaag opgehaald!
wil ik net de doos dichtplakken, is mn tape op.... grrr
wil ik net de doos dichtplakken, is mn tape op.... grrr
[ Voor 53% gewijzigd door Kurios op 23-03-2007 10:24 ]
Anoniem: 47226
kan iemand de breedte en hoogte, inclusief behuizing en voet, van de V32MCGI opmeten?
televisie is vrijdag opgehaald, werd net gebeld dat hij is gerepareerd en hij wordt donderdag thuisbezorgd!
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Anders ik wel
Heb mijn harmony 555 besteld dus bij mij kan de speaker er binnenkort af
Lekker mijn receiver en tv snel bedienen met 1 afstandsbediening
wat toevallig, ik dus net ook: tv/Logitech z-680 en MCE met 1 remote leek me wel handig!PnD schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:23:
Anders ik welHeb mijn harmony 555 besteld dus bij mij kan de speaker er binnenkort af
![]()
Heb jij ook al contact met tatung gehad over de brom, of wacht je even af hoe het met die van mij afloopt?
Als TV morgen binnen is, ga ik er eens een survey over schrijven, misschien dat dat wel handig is voor potentiele kopers
[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 28-03-2007 14:26 ]
Anoniem: 158946
ik had em gerepareerd terug gekregen... wat bleek... nog steeds brom... maar ik merkte nu wel dat als ik de backlight op max zette, de brom weg was.. dat was eerst niet het geval.....
ik direct bellen !!! in de veronderstelling dat het niet gefixt was, en ik niet met de backlight op max TV wilde kijken... hun antwoord was dat je via backlight op max, en aanpassing contrast + helderheid de tv prima kan instellen zonder dat het beeld te helder is..
dit was dus eigenlijk vanaf het begin mogelijk bij sommige mensen.... (bij mij verdween de brom niet bij backlight op max)
ik ben er weer blij mee
ik direct bellen !!! in de veronderstelling dat het niet gefixt was, en ik niet met de backlight op max TV wilde kijken... hun antwoord was dat je via backlight op max, en aanpassing contrast + helderheid de tv prima kan instellen zonder dat het beeld te helder is..
dit was dus eigenlijk vanaf het begin mogelijk bij sommige mensen.... (bij mij verdween de brom niet bij backlight op max)
ik ben er weer blij mee
Dan had je misschien 2x een brom?Anoniem: 158946 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:07:
ik had em gerepareerd terug gekregen... wat bleek... nog steeds brom... maar ik merkte nu wel dat als ik de backlight op max zette, de brom weg was.. dat was eerst niet het geval.....
ik ben er weer blij mee
- voeding (met backlight op max istie verdwenen)
- audio hum issue, als er een extern apparaat op was aangesloten.
Ik had dus de brom van de voeding, ik krijg m vandaag terug, dus ik zal het direct laten weten.
Haha dat zijn toch geen oplossingenAnoniem: 158946 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:07:
ik ben er weer blij mee

Nou ik heb m ook terug.
Brom is dus nog steeds aanwezig!!
Ik had de tv ingepakt in mn oude doos, ingepakt in bubbeltjesplatic en een zachte doek ter bescherming van het scherm. Vervolgens hard karton om te tv gewikkeld om deze(met name de hoeken) te verstevigen.
Vervolgens in de doos en opvulmateriaal, kranten enzo, zodat er geen ruimte was dat de tv kon bewegen in de doos.
Ik krijg de TV nu dus terug met een dunne zak om te tv en nog met het zelfde opvulpapier wat ik erbij heb gedaan?
Gelijk even gebeld met Tatung
Het nummer 0032 6423 7161 werkte niet, dus heb ik ze maar teruggebeld naar het nummer waarvan ze mij hebben gebeld: 003264237111
De tweetalige meneer kon mij vertellen dat de tv morgen weer opgehaald kon worden en hersteld zou worden. Ik vroeg dus terecht, wat ze dan de afgelopen week met de tv hebben gedaan. Antwoord was dat de tv hersteld moet worden
Ook over de krassen kon hij niets zeggen, ze zouden het bekijken.
Ik heb gevraagd om een monteur aan huis, omdat ik geen zin heb om weer 2 dagen thuis te wachten om de tv te laten ophalen en terugbrengen. Volgens de meneer moest de tv daar worden hersteld. Aangezien er al eens een monteur was langsgeweest vroeg ik dus waarom dit niet weer kon. Antwoord: de tv moet worden opgehaald.
Behoorlijk vervelende medewerker, die net doet alsof hij je niet (goed) verstaat. Ik heb m nu maar afgewimpeld, ik ga eerst contact opnemen met dollarshop waar ik het scherm heb gekocht.
Brom is dus nog steeds aanwezig!!
Ik had de tv ingepakt in mn oude doos, ingepakt in bubbeltjesplatic en een zachte doek ter bescherming van het scherm. Vervolgens hard karton om te tv gewikkeld om deze(met name de hoeken) te verstevigen.
Vervolgens in de doos en opvulmateriaal, kranten enzo, zodat er geen ruimte was dat de tv kon bewegen in de doos.
Ik krijg de TV nu dus terug met een dunne zak om te tv en nog met het zelfde opvulpapier wat ik erbij heb gedaan?
Gelijk even gebeld met Tatung
Het nummer 0032 6423 7161 werkte niet, dus heb ik ze maar teruggebeld naar het nummer waarvan ze mij hebben gebeld: 003264237111
De tweetalige meneer kon mij vertellen dat de tv morgen weer opgehaald kon worden en hersteld zou worden. Ik vroeg dus terecht, wat ze dan de afgelopen week met de tv hebben gedaan. Antwoord was dat de tv hersteld moet worden
Ook over de krassen kon hij niets zeggen, ze zouden het bekijken.
Ik heb gevraagd om een monteur aan huis, omdat ik geen zin heb om weer 2 dagen thuis te wachten om de tv te laten ophalen en terugbrengen. Volgens de meneer moest de tv daar worden hersteld. Aangezien er al eens een monteur was langsgeweest vroeg ik dus waarom dit niet weer kon. Antwoord: de tv moet worden opgehaald.
Behoorlijk vervelende medewerker, die net doet alsof hij je niet (goed) verstaat. Ik heb m nu maar afgewimpeld, ik ga eerst contact opnemen met dollarshop waar ik het scherm heb gekocht.
Haha, shitttt das mooi kl*te..Hopen dat we nog wat hebbben aan de 3 jaar garantie in de toekomst 
Bij mij gaat dit weekend de speaker eraf dan zou de brom ook weg moeten zijn
ik heb net de speaker eraf gehaald, brom is inderdaad weg. Ik laat het denk ik maar zo, of dollarshop moet nog wat kunnen bieden.PnD schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:30:
Haha, shitttt das mooi kl*te..Hopen dat we nog wat hebbben aan de 3 jaar garantie in de toekomst
edit:
Ik zie net een brief die op de doos was geplakt:
Je moet dus maar de backlight setting niet gebruikenGeachte heer/mevrouw
Met deze, meld ik u aan dat de functie "BACKLIGHT" uitsluitend voor de technische dienst voorbehouden is en dat het primordiaal is voor de goede werking van uw televisie om deze aan zijn maximale waarde te laten, dat wil "63" zeggen.
Om de helderheid en/of het contrast te laten afwisselen, verzoeken wij u om de functies van diezelfde naam te gebruiken
Met hoogachting
Tatung dienst na verkoop
[ Voor 40% gewijzigd door Kurios op 29-03-2007 18:12 ]
Dankzij dit topic! Dank!! Ben ik overstag en heb hem bij Azerty besteld. Azerty verkoopt ze op dit moment onder de inkoopprijs of haalt het ergens anders vandaan: €555,- !
Ik lees in deze post wel wat over Ghosting effects.
Nu heb ik het wel heel erg op de geprobeerde aansluitingen. Ik heb al van alles geprobeerd... Ruisfilter uit, Backlight op max. etc. Niets helpt.
Ik heb dit met een Satelliet op Scart (RGB), DVD-recorder op Scart (RGB) en met de Wii op Scart en Svideo.
Ik heb zo'n gevoel een maandagochtend model te hebben, of hebben meer mensen dit? Component heb ik nog niet uit kunnen proberen, maar als het al zo erg is op Scart. Ik kan niet alles op component aansluiten....
Nu heb ik het wel heel erg op de geprobeerde aansluitingen. Ik heb al van alles geprobeerd... Ruisfilter uit, Backlight op max. etc. Niets helpt.
Ik heb dit met een Satelliet op Scart (RGB), DVD-recorder op Scart (RGB) en met de Wii op Scart en Svideo.
Ik heb zo'n gevoel een maandagochtend model te hebben, of hebben meer mensen dit? Component heb ik nog niet uit kunnen proberen, maar als het al zo erg is op Scart. Ik kan niet alles op component aansluiten....
ik heb via HDMI/VGA/DVI er absoluut geen last van.DiMacho schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:19:
Scart heb ik niet geprobeerd, maar ik zal mn gamecube eens aalsluiten
Ik heb Azerty een mail gestuurd met de vraag of hij terug kan? Of geruild kan worden.
Ik heb de Wii via Scart geprobeerd en net ook nog de Xbox met Media center maar het blijft!
Ik heb de Wii via Scart geprobeerd en net ook nog de Xbox met Media center maar het blijft!
Ik wil hem ook aanschaffen, heb nu z'n grotere broertje en ben er tevreden over. Dit beestje kost nu iets meer dan 500 euro bij dollarshop wat geen geld is voor zo'n TV.
Ik heb de Wii aangesloten zitten via de RGB gesplitste kabels, dat levert prima beeld op zonder ghosting.DiMacho schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:19:
Wel vind ik dat de ingebouwde tv-tuner enorm veel ghosting bevat, voetbal kijken is niet prettig..
Mijne is terug naar Azerty, maar zei zeggen geen ghosting waar te nemen en hebben hem naar de leverancier gestuurd. Zucht! Verder bieden ze me 75% van het geld terug voor de tv. Grr!Fraggar schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:56:
[...]
Ik heb de Wii aangesloten zitten via de RGB gesplitste kabels, dat levert prima beeld op zonder ghosting.
Wel vind ik dat de ingebouwde tv-tuner enorm veel ghosting bevat, voetbal kijken is niet prettig..
Als jij zegt geen ghosting te hebben ligt het toch echt aan mijn tv!
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV, maar hoe erg is die ghosting eigenlijk? De prijs en aansluitmogelijkheden maken hem erg aantrekkelijk, maar een paar problemen zoals brom en ghosting kan een probleem zijn.
$shop is niet zo goedkoop, 540 euro en 29 euro vzk. Andere webshops leveren voor aanzienlijk lagere verzendkosten.
$shop is niet zo goedkoop, 540 euro en 29 euro vzk. Andere webshops leveren voor aanzienlijk lagere verzendkosten.
warempel, hij was gister nog 504 euro bij dollarshops.eu en is vandaag 540 geworden.....
Anoniem: 115210
kort vraagje;
ik zie op het forum van de 42" variant dat er versies tussen zitten die 'banding' vertonen of last hebben van 'overscan'. Heeft iemand hier last van? (bij de v32mcgi)
ik zie op het forum van de 42" variant dat er versies tussen zitten die 'banding' vertonen of last hebben van 'overscan'. Heeft iemand hier last van? (bij de v32mcgi)
Ik heb vandaag van Azerty een nieuwe, via de leverancier, gehad. Ik hoop dat ik nu niet hetzelfde ervaar als bij de vorige... Dus geen tot weinig ghosting. Jullie horen het zeker van me!
Edit: Geen beeld. Ik heb geen beeld op de tv. Backlight gaat wel aan, maar er gebeurd niets, geen menu/ARC of wat dan ook
Ik heb het gehad! Moet ik weer alles verplaatsen, weer terugsturen ....
Edit: Geen beeld. Ik heb geen beeld op de tv. Backlight gaat wel aan, maar er gebeurd niets, geen menu/ARC of wat dan ook
Ik heb het gehad! Moet ik weer alles verplaatsen, weer terugsturen ....
[ Voor 44% gewijzigd door DiMacho op 28-04-2007 16:49 ]
Heeft iemand ervaring met de V32MCGI-ED1 met DVB-T ontvanger in combinatie met een Conax CAM en digitenne smartcard? Ik wil er vandaag misschien eentje gaan halen. Hoe zit het met de geluids brom op de huidige serie apparaten? Waar kan ik de handleiding downloaden? Kan hem niet vinden op de site van Tatung.
En weet iemand misschien waarom de V32MCGI zo zwaar in in vergelijking met een ander merk?
[ Voor 28% gewijzigd door Technattic op 02-05-2007 08:40 ]
Een vriend van me vond mijn Tatung (42" EMGI) een heerlijke tv en wilde zelf ook zoiets. Ik heb hem dus deze 32" aangeraden omdat hij geen meter beeld wilde hebben in z'n kamer. Hij is nu op vakantie maar heeft hem 2 dagen gebruikt en had niets meer dan lof.
Hij had hem bij dollarshops.eu vandaan waar ik hem ook had gehaald maar volgens mij is er niets mis mee.
Antwoord op jeroen: ik zou gewoon voor een aparte dvb-t doosje gaan want de ingebouwde tuner biedt bijna geen voordelen: je moet een conax cam kopen (kost ook tussen de 50-100 euro) en moet je nog gaan bidden of het werkt. Als je een abbo hebt bij kpn krijg je een gratis kastje dus waarom doe je moeilijk?
Hij had hem bij dollarshops.eu vandaan waar ik hem ook had gehaald maar volgens mij is er niets mis mee.
Antwoord op jeroen: ik zou gewoon voor een aparte dvb-t doosje gaan want de ingebouwde tuner biedt bijna geen voordelen: je moet een conax cam kopen (kost ook tussen de 50-100 euro) en moet je nog gaan bidden of het werkt. Als je een abbo hebt bij kpn krijg je een gratis kastje dus waarom doe je moeilijk?
Ik ben van plan om mijn huidige ontvanger naar een andere plek in huis te verhuizen en dan een losse kaart te halen bij de KPN. Verder denk ik dat de beeldkwaliteit beter zal zijn omdat er geen extra conversies plaats vinden (digitaal -> analoog PAL interlaced, analoog PAL interlaced -> digitaal, deinterlace, resize naar 1366x720). Ik denk dat directe resize van het digitale signaal dat binnenkomt via DVBT een beter beeld zal geven dan via SCART. Ik hoop ergens een CAM te kunnen lenen om te controleren of het werkt.[b][message=27953960,noline]
Weet iemand toevallig de instelcode voor de v37mcgi/v32mcgi, zodat ik ook het volume kan regelen vanaf mijn upc digital afstandbediening. Ik heb nu nog steeds 2 afstandbedieningen nodig.
Alle codes op de website van upc heb ik geprobeerd, echter zonder resultaat.
Alle codes op de website van upc heb ik geprobeerd, echter zonder resultaat.
[ Voor 17% gewijzigd door DrJJ op 03-05-2007 09:40 ]
heb je de codes van de goodmans tv geprobeerd?
Goodmans: 0664, 0404, 0067, 0529, 0586, 1067, 0698, 1939, 0066, 0294, 0102, 0546, 0039, 0320, 0517, 0401, 0265, 0065, 0510, 0590, 0062, 0247, 0365, 0248, 0481, 1938, 0609, 0660, 0691, 1930, 1698
Goodmans: 0664, 0404, 0067, 0529, 0586, 1067, 0698, 1939, 0066, 0294, 0102, 0546, 0039, 0320, 0517, 0401, 0265, 0065, 0510, 0590, 0062, 0247, 0365, 0248, 0481, 1938, 0609, 0660, 0691, 1930, 1698
en anders voor tatung via upc vanaf http://www.upc.nl/upcdigitaletv/instelcodes/
TV Tatung
Code : 0041
Code : 0067
Code : 0102
Code : 0247
Code : 0546
Code : 0586
Code : 0651
Code : 0659
Code : 1786
Code : 1938
TV Tatung
Code : 0041
Code : 0067
Code : 0102
Code : 0247
Code : 0546
Code : 0586
Code : 0651
Code : 0659
Code : 1786
Code : 1938
Gisteren mijn V32MCGI-ED1 opgehaald. Hier even een mini review:
- Mooie behuizing.
- Afneembare speakers.
- Brom inderdaad aanwezig als de backlight niet op 100% staat. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de PWM aansturing van de backlight. Tatung zou dit wellicht kunnen verhelpen door de PWM frequentie te verhogen buiten het hoorbare gebied, of betere ontkoppeling van de voedingspanning richting backlight en audio versterker.
- De DVT-T ontvanger integratie is niet super helaas. Het lijkt erop alsof ze een losse ontvanger hebben ingebouwd met een eigen CPU en een eigen OSD en dat dit geheel intern analoog is verbonden met de TV zelf. Dit uit zich onder andere in een wat soppige OSD weergave en het wegvallen van stukken OSD bij het inzoomen (OSD wordt dan dus ook vergroot en valt weg). De interne ontvanger heeft dus weinig voordelen.
- Het lijkt erop alsof het scherm native 1366x768 is. Ik dacht dat ik een 1366x720 TV had gekocht. Via DVI kan ik namelijk gewoon de resolutie 1360x768 selecteren op de PC en dan is alles zichtbaar en de pixel mapping is gewoon 1op1.
- Via VGA kan ik ook 1360x768 kiezen wat ook resulteert in een perfect beeld.
- De pixels zijn vierkant zoals bij een gewone PC TFT monitor. Dit in tegenstelling tot sommige andere merken LCD TV's waarbij de pixels driehoekig zijn. Driehoekige pixels zorgen bij PC weergave soms voor een wat soppiger beeld. Driehoekige weergave kan bij TV uitzendingen wellicht een voordeel hebben.
- Elke keer als ik de TV aanzet zeurt hij op automatisch installeren, ik ben er nog niet achter hoe ik dit weg kan krijgen.
- DVD playback via mijn KISS DP-1500 via SCART is prima. Ik ga nog een SCART->Component kabel bestellen, en dan kan ik de KISS via een hidden menu in 720p zetten. Het opschalen van het video beeld gebeurt dan in de DVD speler wat waarschijnlijk wat voordelen zal bieden.
- Achterop zit een optische audio uitgang, ik weet niet of deze ook op de versie zonder DVB-T zit. Kan iemand kijken of dit het geval is?
- Analoge TV ontvangst kan ik niet proberen want ik heb geen kabel TV meer...
Conclusie: er zijn nog wat dingen die beter zouden kunnen, zoals het geluid en de DVB-T ontvanger. Het geluid zal ik echter toch vrijwel altijd via mijn versterker laten komen. Verder een prachtig apparaat met een prima werkende DVI aansluiting. Speciale kabel dus niet nodig en de garantie dat je er gewoon een PC via DVI op aan kunt sluiten. HDMI aansluitingen zijn zoms wat kieskeurig heb ik begrepen.
Ik zit er toch over te denken om hem om te ruilen voor eentje zonder DVB-T. Alleen in de winkel waar ik hem heb gekocht is het prijsverschil slechts 15 euro. Ik zou dan dus geld terug moeten vragen en hem ergens anders goedkoper moeten halen.
Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel!
- Mooie behuizing.
- Afneembare speakers.
- Brom inderdaad aanwezig als de backlight niet op 100% staat. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de PWM aansturing van de backlight. Tatung zou dit wellicht kunnen verhelpen door de PWM frequentie te verhogen buiten het hoorbare gebied, of betere ontkoppeling van de voedingspanning richting backlight en audio versterker.
- De DVT-T ontvanger integratie is niet super helaas. Het lijkt erop alsof ze een losse ontvanger hebben ingebouwd met een eigen CPU en een eigen OSD en dat dit geheel intern analoog is verbonden met de TV zelf. Dit uit zich onder andere in een wat soppige OSD weergave en het wegvallen van stukken OSD bij het inzoomen (OSD wordt dan dus ook vergroot en valt weg). De interne ontvanger heeft dus weinig voordelen.
- Het lijkt erop alsof het scherm native 1366x768 is. Ik dacht dat ik een 1366x720 TV had gekocht. Via DVI kan ik namelijk gewoon de resolutie 1360x768 selecteren op de PC en dan is alles zichtbaar en de pixel mapping is gewoon 1op1.
- Via VGA kan ik ook 1360x768 kiezen wat ook resulteert in een perfect beeld.
- De pixels zijn vierkant zoals bij een gewone PC TFT monitor. Dit in tegenstelling tot sommige andere merken LCD TV's waarbij de pixels driehoekig zijn. Driehoekige pixels zorgen bij PC weergave soms voor een wat soppiger beeld. Driehoekige weergave kan bij TV uitzendingen wellicht een voordeel hebben.
- Elke keer als ik de TV aanzet zeurt hij op automatisch installeren, ik ben er nog niet achter hoe ik dit weg kan krijgen.
- DVD playback via mijn KISS DP-1500 via SCART is prima. Ik ga nog een SCART->Component kabel bestellen, en dan kan ik de KISS via een hidden menu in 720p zetten. Het opschalen van het video beeld gebeurt dan in de DVD speler wat waarschijnlijk wat voordelen zal bieden.
- Achterop zit een optische audio uitgang, ik weet niet of deze ook op de versie zonder DVB-T zit. Kan iemand kijken of dit het geval is?
Conclusie: er zijn nog wat dingen die beter zouden kunnen, zoals het geluid en de DVB-T ontvanger. Het geluid zal ik echter toch vrijwel altijd via mijn versterker laten komen. Verder een prachtig apparaat met een prima werkende DVI aansluiting. Speciale kabel dus niet nodig en de garantie dat je er gewoon een PC via DVI op aan kunt sluiten. HDMI aansluitingen zijn zoms wat kieskeurig heb ik begrepen.
Ik zit er toch over te denken om hem om te ruilen voor eentje zonder DVB-T. Alleen in de winkel waar ik hem heb gekocht is het prijsverschil slechts 15 euro. Ik zou dan dus geld terug moeten vragen en hem ergens anders goedkoper moeten halen.
Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel!
Mag ik vragen in welke winkel je hem gekocht heb en hoe duur?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik heb hem besteld op www.bestelict.nl besteld voor 637 euro en in Nootdorp opgehaald. De versie zonder DVB-T is ergens anders al te koop voor rond de 550.
- De brom is gelukkig helemaal weg als je het draadje van de speaker loskoppelt.Technattic schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:28:
- Het automatisch installeren gaat weg als je de tuner aansluit en kanalen laat zoeken.
- De optische uitgang zit op alle modellen, werkt prima op mijn versterker.
- De analoge ontvangst vind ik helaas het slechtste onderdeel, heel veel ghosting. Voetbal kijken is er voor mijn niet bij. Dat doe ik liever via mijn media center die via dvi aangesloten zit.
ik had je nog gezegd om gewoon voor de non DVB-T versie te gaan 
De non dvb-t versie was een tijdje terug bij dollarshop voor 504 euro al te krijgen!!!
Ze hebben nu de prijzen verhoogt maar het blijft een toptoestel voor die prijs.
Een vriend van me heeft dit ding maar hij heeft geen last van ghosting op de kabel... Ik denk dat je je kabelaansluiting eens moet gaan nachecken of die niet onwijs veel interferentie heeft waardoor hij met de digitale technieken die hij erop toepast ghosting weergeeft.
Ikzelf heeft bijvoorbeeld als ik digitale tv aansluit een signaalsterkte van 96% en dit zou ik nog wel kunnen verhogen met een kwalitatief betere kabel die ik al heb gekocht maar nog niet heb aangelegd en een afgeschermde afsluiting die ik ook nog niet heb aangesloten:p
Dus ik denk niet dat je dat probleem bij de tv moet leggen maar eerst even naar je thuissituatie moet kijken
De non dvb-t versie was een tijdje terug bij dollarshop voor 504 euro al te krijgen!!!
Een vriend van me heeft dit ding maar hij heeft geen last van ghosting op de kabel... Ik denk dat je je kabelaansluiting eens moet gaan nachecken of die niet onwijs veel interferentie heeft waardoor hij met de digitale technieken die hij erop toepast ghosting weergeeft.
Ikzelf heeft bijvoorbeeld als ik digitale tv aansluit een signaalsterkte van 96% en dit zou ik nog wel kunnen verhogen met een kwalitatief betere kabel die ik al heb gekocht maar nog niet heb aangelegd en een afgeschermde afsluiting die ik ook nog niet heb aangesloten:p
Dus ik denk niet dat je dat probleem bij de tv moet leggen maar eerst even naar je thuissituatie moet kijken
Ik heb nogmaals een zoekaktie gestart met aangesloten tuner. Hij vindt de free to air DVB-T kanalen en deze zijn te zien. TV daarna uit gezet, aan gezet, weer automatisch installeren scherm.Fraggar schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:10:
[...]
- De brom is gelukkig helemaal weg als je het draadje van de speaker loskoppelt.
- Het automatisch installeren gaat weg als je de tuner aansluit en kanalen laat zoeken.
- De optische uitgang zit op alle modellen, werkt prima op mijn versterker.
- De analoge ontvangst vind ik helaas het slechtste onderdeel, heel veel ghosting. Voetbal kijken is er voor mijn niet bij. Dat doe ik liever via mijn media center die via dvi aangesloten zit.
Ik vind het beeld van zowel de interne als externe DVB-T ontvanger waardeloos. Het lijkt wel of ik naar een slechte VHS opname zit te kijken met weinig bandbreedte. Het zelfde signaal van de externe ontvanger op een oude 50Hz bak ziet er perfect uit via RGB SCART. Ik heb geen idee wat de Tatung met het signaal intern allemaal uitvreet.
Conclusie: perfect voor PC monitor of het weergeven van HD content via VGA of HDMI of DVI. Component nog niet geprobeerd. De problemen waar ik tegenaan ben gelopen hebben in ieder geval niks te maken met het feit dat ik een versie met DVB-T aan boord heb, want een externe ontvanger geeft ook zeer slecht beeld. Zaken als 3D comb filter en 3D interlace en Advanced Chroma Processing en Dynamic Contrast Enhance en 2-2 Pull Down correction lijken het beeld geen goed te doen geloof ik. Ik ga proberen of ik hem terug kan brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door Technattic op 06-05-2007 11:51 ]
Bij Dollarshop is hij nu 563 euro. Met verzendkosten erbij komt hij dan al richting de 590 euro. Ik had geen verzendkosten want Bestelict zit om de hoek zowat bij mij. Voor 50 euro extra heb ik dus de ingebouwde DVB-T ontvanger. Dat vond ik het wel waard voor het bedieningsgemak en het feit dat ik de TV gewoon op kan halen. Helaas gaat hij nu dus terug, en ik hoef hem dan dus ook niet op te sturen.jozy schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:41:
ik had je nog gezegd om gewoon voor de non DVB-T versie te gaan
Ja ik zag het inderdaad, de verzendkosten waren toen ik m'n scherm kocht (januari uit m'n hoofd) nog maar 6 euro en opeens zijn ze dik 25 euro of nog meer... Heel vaag daar allemaal, maargoed zal wel een reden hebben.
Wel jammer dat je slechte ervaringen met de TV hebt gehad. Welke wil je denk je nu aanschaffen?
Wel jammer dat je slechte ervaringen met de TV hebt gehad. Welke wil je denk je nu aanschaffen?
Omdat ze verzonden onder kostprijsjozy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:52:
Ja ik zag het inderdaad, de verzendkosten waren toen ik m'n scherm kocht (januari uit m'n hoofd) nog maar 6 euro en opeens zijn ze dik 25 euro of nog meer... Heel vaag daar allemaal, maargoed zal wel een reden hebben.
korte review:
Na enkele weekjes zoeken, en een aantal lvdtv's bekeken te hebben bij mediamarkt, heb ik toch een tatungv32mcgi besteld. Deze was nl. iets goedkoper en heeft goede specificaties (en ik hoorde goede geruchten vanuit het forum). Ik heb hem van het weekend uitgepakt en even getest.
Hij is netjes afgewerkt, ik vind het een net scherm.
-. Ik hoor idd een lichte brom als je het geluid uit zet. Dit vind ik niet hinderlijk het is een vrij zacht geluid en ik kijk zoiezo tv met het geluid aan.
-. Ik heb hem tv kanalen laten zoeken. Hij heeft ze in 1 keer netjes gevonden.
-. Dvd uitgeprobeerd via scart & composiet. Perfect beeld.
-. Laptop aangesloten via vga. perfect beeld.
-. Ik heb tot nu toe 1 groot nadeel gevonden aan de tv. Ik heb analoge tv via de kabel. Deze heb ik aangesloten (coax) en er is ontzetten veel ghosting te zien. Je kan niet lekker voetbal kijken (wat ik regelmatig doe).
Ik heb een oude video-recorder gepakt. (hier zit nl. ook een tuner in) Hierop heb ik kabel aangsloten en de video-recorder met een scart op tv aangesloten. En het resultaat: totaal 0,0 ghosting.
ik denk dus dat het aan de interne tuner licht.
Hierover heb ik een mail naar dollarshops gestuurd.
Nu zit ik wel te twijfelen aangezien ik eigenlijk al een poosje van plan ben digitale tv aan te schaffen.
Met digitale-tv heb ik geen analoge aansluiting meer nodig (digitaal = scart) en zou ik dus ook geen ghosting meer hebben (een perfecte tv dus).
Maargoed ik kan hem ook terugsturen en een andere kopen (wel weer extra kosten).
in het kort:
Het is een goede tv als je digitale-tv hebt. Mooi beeld, veel aansluitingen en netjes afgewerkt.
Analoge tv is echter geen optie (behalve als je externe tuner hebt dan). De tuner van de tv heeft teveel ghosting.
Na enkele weekjes zoeken, en een aantal lvdtv's bekeken te hebben bij mediamarkt, heb ik toch een tatungv32mcgi besteld. Deze was nl. iets goedkoper en heeft goede specificaties (en ik hoorde goede geruchten vanuit het forum). Ik heb hem van het weekend uitgepakt en even getest.
Hij is netjes afgewerkt, ik vind het een net scherm.
-. Ik hoor idd een lichte brom als je het geluid uit zet. Dit vind ik niet hinderlijk het is een vrij zacht geluid en ik kijk zoiezo tv met het geluid aan.
-. Ik heb hem tv kanalen laten zoeken. Hij heeft ze in 1 keer netjes gevonden.
-. Laptop aangesloten via vga. perfect beeld.
-. Ik heb tot nu toe 1 groot nadeel gevonden aan de tv. Ik heb analoge tv via de kabel. Deze heb ik aangesloten (coax) en er is ontzetten veel ghosting te zien. Je kan niet lekker voetbal kijken (wat ik regelmatig doe).
Ik heb een oude video-recorder gepakt. (hier zit nl. ook een tuner in) Hierop heb ik kabel aangsloten en de video-recorder met een scart op tv aangesloten. En het resultaat: totaal 0,0 ghosting.
ik denk dus dat het aan de interne tuner licht.
Hierover heb ik een mail naar dollarshops gestuurd.
Nu zit ik wel te twijfelen aangezien ik eigenlijk al een poosje van plan ben digitale tv aan te schaffen.
Met digitale-tv heb ik geen analoge aansluiting meer nodig (digitaal = scart) en zou ik dus ook geen ghosting meer hebben (een perfecte tv dus).
Maargoed ik kan hem ook terugsturen en een andere kopen (wel weer extra kosten).
in het kort:
Het is een goede tv als je digitale-tv hebt. Mooi beeld, veel aansluitingen en netjes afgewerkt.
Analoge tv is echter geen optie (behalve als je externe tuner hebt dan). De tuner van de tv heeft teveel ghosting.
DVD geeft bij mij ook prima beeld. Alleen ik heb dus een digitale ontvanger via SCART aangesloten. SCART is niet digitaal trouwens, dus er wordt 2x een conversie gedaan. Bij mij thuis geeft dit dus geen goed beeld. Ook veel ghosting en soppig beeld. Het beste is denk om op zoek te gaan naar een digitale ontvanger met een HDMI uitgang die op 720p in te stellen is. Op deze manier wordt de digitale trukendoos van de TV zelf niet gebruikt.Anoniem: 115210 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:49:
hmm das waar ook.Alleen ik heb dus een digitale ontvanger via SCART aangesloten. SCART is niet digitaal trouwens, dus er wordt 2x een conversie gedaan
Ik heb alleen ghosting via antenne aansluiting. De dvd(composiet) en video-recorder (scart) zijn scherp (ghosting is me in ieder geval nog niet opgevallen).
Dit zou mij eigenlijk te ver gaan. Een tv kopen met veel aansluitmogenlijkheden en dan deze proberen te omzeilen. Er zal denk ik idd signaalverlies optreden door het 2x omzetten. Dat er nog steeds ghosting is verbaast mij echter.Het beste is denk om op zoek te gaan naar een digitale ontvanger met een HDMI uitgang die op 720p in te stellen is. Op deze manier wordt de digitale trukendoos van de TV zelf niet gebruikt.
Ik heb een oude video-recorder aangesloten op de kabel en met een scart aan de tv verbonden. Hier zie ik echter een aanzienlijk verschil met de tuner van de tv. Er is gebruik gemaakt van dezelfde kabels dus daar kan het niet aan liggen (zijn overigens geen fantastische kabels)
Mijn dvdspeler is aangesloten via composiet. Hier word dus ook het beeld 2x vertaalt (digitaal - analoog + nog een keer in de lcdtv). Het beeld is echter wel perfect.
Ik denk dat er misschien een vertraging in de tuner van de tv zit. Maar kan heel goed iets anders zijn (ik weet hier nl. niet zo heel veel vanaf)
ik moet toch op mn uitspraak terugkomen
Vanmiddag heb ik in een laatste poging alle opties nog eens uitgeprobeerd.
Totdat ik uiteindelijk een resetfunctie tegenkwam. Na het resetten is er nouwelijks ghosting zichtbaar.
Zag ik eerst nog ghosting waneer een nieuwslezer zijn hoofd bewoog, nu niets meer.
Ik heb een poosje tennis zitten kijken en er was geen duidelijke ghosting meer zichtbaar.
dus mocht iemand last hebben van ghosting via antenne aansluiting. Probeer dan de tv te resetten. Bij mij werkte het ik heb nu strak beeld.
Vanmiddag heb ik in een laatste poging alle opties nog eens uitgeprobeerd.
Totdat ik uiteindelijk een resetfunctie tegenkwam. Na het resetten is er nouwelijks ghosting zichtbaar.
Zag ik eerst nog ghosting waneer een nieuwslezer zijn hoofd bewoog, nu niets meer.
Ik heb een poosje tennis zitten kijken en er was geen duidelijke ghosting meer zichtbaar.
dus mocht iemand last hebben van ghosting via antenne aansluiting. Probeer dan de tv te resetten. Bij mij werkte het ik heb nu strak beeld.
Ik heb de 32" (V32MCGI) op de Samsung DVB-Cm en ik heb totaal geen last van ghosting. Als ik analoog kijk heb ik wel last van ghosting, ligt dus gewoon aan de brakke analoge tuner die erin zit!
The more you know, the more you know you don't know.
Mijn moeder heeft van de week een wat duurdere Samsung gekocht (een LE26R72). Het beeld is niet veel beter dan bij mij. Het stomme is dat je op deze Samsung een demo mode aan kunt zetten waarbij de linkerhelft van het scherm het beeld zonder digitale trukendoos laat zien, en de rechterhelft met digitale trukendoos. En raad eens welke ik beter vind? De linker dus. Helaas is het onmogelijk om dit voor het hele beeld in te stellen. Ik heb ook het idee dat bij elke LCD TV wel wat problemen zijn met de digitale omzetting van analoge signalen. Het probleem is dat we in Nederland nog steeds teveel achterlopen op TV gebied. Als je een 720p signaal aanbied dan is het beeld op elke LCD TV perfect. Ik heb een paar films en de serie Planet Earth in HD gedownload, echt toppie beeld via de DVI aansluiting.
Anoniem: 216526
hallo tweakers.
ik heb een tijd terug ook een tatung lcd gekocht. namelijk de v27mmcx. hij doet het prima alleen heb ik wat problemen met het aansluiten van de tv op mijn pc. als ik hem aansluit met de bijgeleverde dvi naar hdmi kabel krijg ik wel gewoon goed beeld. maar de enigste resolutie die hij pakt is de 1280x720. als ik andere resoluties probeer toe te voegen zegt hij dat die allemaal invalid zijn. dmv overscan shift krijg ik het beeld nog een beetj passend. maar het probleem is dat hij games helemaal niet afspeelt. die krijgen dan allemaal een error.
dus toen ben ik maar een vga kabel gaan halen. aangezien de tv zo het liefst wordt aangesloten op een pc. hopelijk is het beeld nog even strak. helaas heb ik dat nog niet kunnen ervaren want als ik de pc aanslui via vga krijg ik de boodschap "out of range" en geen beeld. ik snap ff niet waarom hij hem nou niet pakt via vga en wel via hdmi.
nu heb ik dus 2 vragen. is het mogelijk om via dvi hdmi hem in een goede resolutie werkend te krijgen? En waarom krijg ik geen beeld via de vga?
khoor het graag:P
ik heb een tijd terug ook een tatung lcd gekocht. namelijk de v27mmcx. hij doet het prima alleen heb ik wat problemen met het aansluiten van de tv op mijn pc. als ik hem aansluit met de bijgeleverde dvi naar hdmi kabel krijg ik wel gewoon goed beeld. maar de enigste resolutie die hij pakt is de 1280x720. als ik andere resoluties probeer toe te voegen zegt hij dat die allemaal invalid zijn. dmv overscan shift krijg ik het beeld nog een beetj passend. maar het probleem is dat hij games helemaal niet afspeelt. die krijgen dan allemaal een error.
dus toen ben ik maar een vga kabel gaan halen. aangezien de tv zo het liefst wordt aangesloten op een pc. hopelijk is het beeld nog even strak. helaas heb ik dat nog niet kunnen ervaren want als ik de pc aanslui via vga krijg ik de boodschap "out of range" en geen beeld. ik snap ff niet waarom hij hem nou niet pakt via vga en wel via hdmi.
nu heb ik dus 2 vragen. is het mogelijk om via dvi hdmi hem in een goede resolutie werkend te krijgen? En waarom krijg ik geen beeld via de vga?
khoor het graag:P
Anoniem: 120596
Het eerst waar ik aan denk is je verversingsfrequentie van je videokaart die te hoog staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120596 op 10-05-2007 12:06 ]
Anoniem: 218716
Ben net mijn Tatung V32MCHK gaan ophalen in de Makro, promo 499,00€
Straks installeren.
Qua specificaties komt hij overeen met de V32MCGI , het enige verschil die ik gevonden heb is dat de V32MCHK een D-Sub connectie heeft en de V32MCGI een DVI connectie.
Straks installeren.
Qua specificaties komt hij overeen met de V32MCGI , het enige verschil die ik gevonden heb is dat de V32MCHK een D-Sub connectie heeft en de V32MCGI een DVI connectie.