[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 19.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ook een mailtje gehad
Goedendag,

Er zijn twee soorten brom tonen die uit de tv kunnen komen. Een hiervan heeft betrekking op het backlight.

Wanneer deze beneden de 63 staat (63 is max) dan komt er een brom uit de tv.

Mocht hierin het probleem zitten is deze gewoon aan te melden als defect.

Het is ook mogelijk dat er een brom uit komt wanneer de analoge audio is verbonden met de TV (3.5 inch jack plug)

Mocht de bromtoon hiervan komen (uit te proberen door deze stekker er ff uit te halen) dan heeft dit vaak te maken met de audio uit van

de andere apparatuur. Hieraan kunnen wij helaas niets doen, en is het toch kijken of alle apparatuur goed geaard aangesloten is enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 15:34

PnD

like in Pinda ^_^

Vandaag contact gehad met dollarshop, heel de nieuwe zending heeft het zoomprobleem.
Tatung gaat dit nu fixxen...echt klote, gaat dus langer duren voordat ik mijn TV weer heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:02:
Vandaag contact gehad met dollarshop, heel de nieuwe zending heeft het zoomprobleem.
Tatung gaat dit nu fixxen...echt klote, gaat dus langer duren voordat ik mijn TV weer heb :(
Dus ik moet Tatung zelf bellen? Of Dollarshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Volgens mij maakt het niks uit..bij allebei moet ie opgehaald worden en vervolgens gefixt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-07 20:47

duderuud

Sliden is koel

Fuck, ik heb net de 32" EDI besteld, kan dus net zo goed Dollarshop mailen met het verzoek de tv pas te leveren als de brom eruit is :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:11:
Volgens mij maakt het niks uit..bij allebei moet ie opgehaald worden en vervolgens gefixt..
Boeit me ook geen reet eigenlijk wie het doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:51:
[...]

Boeit me ook geen reet eigenlijk wie het doet :P
Als je de tv al thuis hebt staan wel.
De vervoerskosten van de lcd naar dollarshop zijn voor jezelf neem ik aan.
Tatung haalt hem bij je op en brengt hem weer terug, free of charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:10:
[...]

Als je de tv al thuis hebt staan wel.
De vervoerskosten van de lcd naar dollarshop zijn voor jezelf neem ik aan.
Tatung haalt hem bij je op en brengt hem weer terug, free of charge.
Die 10 euro boeit me op dit moment vrij weinig (is peanuts vergeleken met de kosten die ik deze maand maak voor studie :(), maar Tatung heeft wel de voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 15:18
Ben ik dan de enige die nergens last van heeft wat betreft een brom toon ?

Of ben ik zó doof dat ik 't niet hoor ? hoop het niet 8)7

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Silent Hunter schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:31:
Ben ik dan de enige die nergens last van heeft wat betreft een brom toon ?

Of ben ik zó doof dat ik 't niet hoor ? hoop het niet 8)7
zet je tv eens op dvi, geluid uit. dan achtergrondverlichting verlagen. dan hoor je m direct.

Standaard staat de achtergrondverlichting al maximaal en dan hoor je m niet.
Ik hoor m ook niet, maar dat komt omdat mijn mce meer geluid maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Uhm, dus het heeft alleen effect op mensen die (daadwerkelijk) de dvi kanaal gebruiken én ook nog eens de achtergrond verlichting verlagen ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
Ik heb afgesproken dat ik morgen mijn 37" tatung op ga halen, hebben deze het probleem ook? Wat kan ik nu het beste doen, want als ze mij geen bromvrije TV mee kunnen geven, dan hoef ik ook niet naar veldhoven te rijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Silent Hunter schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:59:
Uhm, dus het heeft alleen effect op mensen die (daadwerkelijk) de dvi kanaal gebruiken én ook nog eens de achtergrond verlichting verlagen ?
neenee, het komt ook voor bij alle inputs, maar dan wel met geluid vrij laag (omdat anders geluid het brommetje overstemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
pcmadman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:11:
Ik heb afgesproken dat ik morgen mijn 37" tatung op ga halen, hebben deze het probleem ook? Wat kan ik nu het beste doen, want als ze mij geen bromvrije TV mee kunnen geven, dan hoef ik ook niet naar veldhoven te rijden :|
ff wachten tot nieuwe zending tvs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Hunter schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:59:
Nee, alle kanalen. En backlight wil je wel wat verlagen, anders is het niet mooi. Maar het is echt vrij irrant als ik film kijk, beetje stille scene en ik ga me ergeren. Maakt nog meer herrie dan mn laptop |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 31-01-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:51
Ik heb geen idee of het al ergens gemeld is, maar op mijn Tatung LCD TV zat het logo en de tekst Tatung, aan de onderkant van de tv geplakt :P
Dus met wat nagelwerk en lijmremover heb ik de naam Tatung weg kunnen halen 8)

Nu nog ff ergens een Philips logo vandaan plukken en erop plakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
pcmadman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:11:
Hmm krijg dezelfde vandaag via UPS binnen Helaas ben ik er niet maar zal proberen een leuke survey te maken met wat foto's en even goed luisteren of er een brom te horen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Misschien een domme vraag, maar heeft de 32 MCGI EDI versie hier ook last van? Het is toch een beetje een ander model... Want heb schrik om mijn TV te bestellen nu. Ben Belg :p dus als ik naar dollarshop moet rijden of hem laten overkomen met UPS ofzo (en op mijn kosten moet terugsturen), als er een brom inzit... 8)7

Kan je aan dollarshop vragen om hem te testen op dode pixels en de beruchte brom en hem dan pas op te sturen ofzo?

Iemand trouwens al slechte ervaringen ivm dode pixels op deze televisie en wat is de policy van Tatung hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Absolut schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:23:
Iemand trouwens al slechte ervaringen ivm dode pixels op deze televisie en wat is de policy van Tatung hierover?
Ik heb volgens mij nog niemand gehoord (waaronder ik) die last heeft gehad van dode pixels... alhoewel dat lijkt ook in het algemeen een steeds kleiner probleem te worden.
De EDI versie is precies dezelfde TV, alleen met een DVB-T Tuner dus ja deze TV kan het probleem ook hebben, tenzij het uit een andere batch komt

nog een klein vraagje over de warranty.
heb heb anderhalve maand geleden gekocht met onsite warranty.... ik neem aan dat ze dat niet achteraf kunnen wijzigen... toch... aangezien de warranty methode een deel van het koopcontract is.

[ Voor 10% gewijzigd door kalechinees op 31-01-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Koeitje heeft een hot pixel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb deze tv dus ook maandag besteld.

Dit mailtje kreeg ik vanmorgen binnen:
Goedendag,

Aangezien we nogal wat meldingen van een brom uit de Tatung V32MCGI hebben gekregen, is er vanmiddag iemand bij Tatung geweest om te kijken wat het probleem precies is en of hier iets aan gedaan kan worden.

De meldingen die ze wel meer hebben gehad ging over de eerste serie 42 inch TV’s.

Deze hadden een harde zoem in de voeding van de TV zitten, welke bij normaal volume over het TV geluid heen komt.

Het zoem geluid wat hier veel mensen horen is een hele zachte zoem, die wanneer het geluid van de TV zachtjes aanstaat alleen nog te horen is wanneer je er echt op gaat letten.Wanneer de backlight van de TV vol wordt open gezet is deze zoem toon niet meer te horen. Dit geluid zou ook niet harder mogen gaan klinken wanneer de backlight nog verder omlaag gezet wordt.

Momenteel is voor dit probleem nog geen oplossing. Ook de “nieuwe” voeding voor het apparaat is hiervoor geen oplossing (dit was de oplossing voor de 42 inch modellen, waar het zoem of bromgeluid ook echt hoorbaar was).

Tevens zijn er ook andere merken die kampen met dit probleem.

Zo snel we hier bericht over terug krijgen van Tatung zullen we dit zo snel mogelijk aan u laten weten. Tot deze tijd kunnen wij hier nog geen oplossing voor bieden.

Tevens kunnen we nog niet garanderen dat dit probleem ook op te lossen zal zijn.

Mocht u daardoor alsnog willen afzien van de aankoop is dat mogelijk.

Als u de koop door wilt laten gaan kunnen we de TV vandaag versturen.

U krijgt dan een tracking nr. van UPS, waarna u met dit nr. contact op kan nemen over de levering.

Een precieze tijd afspreken is hier niet mogelijk, wel mogelijk is een dag af te spreken en vaak kunnen ze u ook een richttijd geven.

Met vriendelijke groet.

Het dollarshop team

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, is al minder fel heb ik het idee. Heb zo'n hot/dead pixel fixeer programma laten draaien.

@duderuud: dat mailtje heb ik ook. Ik weet nog niet wat ik doe. Denk dat ik hem terugstuur en als er een oplossing is toch weer deze tv aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:55:
[...]

Nee, alle kanalen. En backlight wil je wel wat verlagen, anders is het niet mooi. Maar het is echt vrij irrant als ik film kijk, beetje stille scene en ik ga me ergeren. Maakt nog meer herrie dan mn laptop |:(
Dan denk ik dat ik mazzel heb, ik hoor nl. alleen de brom 's avonds als het écht maar dan ook écht muisstil is (uurtje of 3-4 in de ochtend).
En ik kijk ook mn films over mn Eltax 400's en niet de interne speakers, dus misschien dat die mijn brom "maskeren" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ga mijn geld terugvragen..Tatung heeft geen passende oplossing..De speurtocht naar een nieuwe LCD TV gaat voort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Hunter schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:58:
[...]

Dan denk ik dat ik mazzel heb, ik hoor nl. alleen de brom 's avonds als het écht maar dan ook écht muisstil is (uurtje of 3-4 in de ochtend).
En ik kijk ook mn films over mn Eltax 400's en niet de interne speakers, dus misschien dat die mijn brom "maskeren" :)
Ik had ook geen geluid over de tv lopen, daarom viel het juist op. Misschien dat jou Eltaxjes meer ruizen dan mij Quad 12L's + CA 540a ? Geen idee anders. Of ik heb te goede oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
En de luidspreker eraf halen? Lost dit het probleem op? Want anders wacht ik ook nog eventjes af...

Zou iemand ook eens een foto zonder de speaker op de TV kunnen maken en posten ofzo? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Absolut schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:35:
En de luidspreker eraf halen? Lost dit het probleem op? Want anders wacht ik ook nog eventjes af...

Zou iemand ook eens een foto zonder de speaker op de TV kunnen maken en posten ofzo? Thx
Ja, luidspreker eraf lost het op. Hij ligt nu op mn tv kast zonder speaker, maar ben nu op de uni. Als je wilt weten hoe het eruit ziet: google.com -> plaatje opzoeken -> met paint de speaker eraf halen -> zo ziet het er PRECIES uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Ik had ook geen geluid over de tv lopen, daarom viel het juist op. Misschien dat jou Eltaxjes meer ruizen dan mij Quad 12L's + CA 540a ? Geen idee anders. Of ik heb te goede oren :P
Haha, maar die brom is bij mij ook echt héél zacht.
Misschien omdat ik mn surroundsetting op BBE heb staan ipv default ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Hunter schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:02:
[...]

Haha, maar die brom is bij mij ook echt héél zacht.
Misschien omdat ik mn surroundsetting op BBE heb staan ipv default ?
Is het zonder BBE harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Toch maar besloten de TV toch te houden..ze sturen dus vandaag hopelijk een nieuwe op of degene die ik had..
Neem aan dat Tatung dit uiteindelijk nog gaat oplossen en anders maar niet.
Zodra ik op mezelf woon (of zodra ik een fatsoenlijk afstandsbediening heb die gelijk mijn receiver aanzet) gaat de speaker er toch af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
ik zal eens testen, zowiezo is het geluid met BBE helderer en ruimer, maar dat kan misschien een kwestie van smaak zijn.

ik zal vanavond eens laten weten wat het verschil is, ik moet zo werken..

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Hunter op 31-01-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 10:59
ik heb alles geprobeerd.. maar ik heb op geen mogelijke manier een brom. Echt niet! Al zet ik de achtergrond verlichting gewoon uit.. en op DVI, VGA , of HDMI... niets. Er zijn dus ook TV's die niets hebben voor de duidelijkheid.

Is er bij iemand de brom al gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door terracide op 31-01-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

terracide schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:57:
ik heb alles geprobeerd.. maar ik heb op geen mogelijke manier een brom. Echt niet! Al zet ik de achtergrond verlichting gewoon uit.. en op DVI, VGA , of HDMI... niets. Er zijn dus ook TV's die niets hebben voor de duidelijkheid.

Is er bij iemand de brom al gemaakt?
Jij hebt hem al langer, denk dat jij een goede serie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Als je AVC aan heb, hoor je dat je geluid een beetje "ruist"
Dit onderdrukt de brom een beetje.

Zet je AVC uit, dan hoor je geen ruis meer en dan hoor je de brom dus wel wat meer.
Maar de brom is zoverre niet storend bij mij dat ik hem daarom zou moeten inwisselen. O+

Ik denk dat het ook meer een kwestie is van tolerantie.
Als je geen "audiofiel" bent, en er mee kan leven is de brom niet echt een ergernis.
Als je 't dus wel bent, kan het je storen denk ik

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Hunter op 31-01-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de mijne gaat terug heb ik besloten. Als ik verhuisd ben kijk ik wel of de problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
Ik heb gisteren de 37" variant van deze TV gehaald bij dollarshop en toen heb ik natuurlijk ff gevraagd of ik mocht luisteren naar de TV en ik kon niets horen. Ik heb de TV nu op mijn kamer staan, de back-light gedimd en ik hoor niets. De vriendelijke verkoper bij dollarshop concludeerde dan ook dat het waarschijnlijk alleen bij 32" TV's een probleem is en hij dacht dat het een firmware fout was. Deze zou niet helemaal compatible zijn met de hardware waarop hij draaide.

Ik ben iig erg blij en tevreden met m'n TV. Ik kom m'n bed haast niet meer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Laatst online: 20-07 14:49
Ook ik heb mijn 32incher binnen :)
Natuurlijk ook de brom en ik moet zeggen, die is toch harder als ik had verwacht.
Waarschijnlijk zet ik tijdens het TV kijken wel de backlight hoog. Bij DVD gaat het geluid waarschijnlijk toch harder als de brom :)

Wel zit ik met een probleem:

Ik heb Mijn nieuwe Marantz DV4610 aangesloten op de TV, d.m.v een componentkabel.
De TV zet ik dan op 'video' en schakel ik door naar 'YUV'

De DVD-speler zet ik dan aan...

Alles wat ik krijg is een 'prachtig' blauw scherm... niet het mooie marantz scherm zoals de bedoeling is..

Zie ik iets over het hoofd?

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@neo: Misschien in je DVD speler menu YUV inschakelen?

Ik heb hem ook weer binnen. Dollarshop was zo netjes om een nieuwe te sturen, brom lijkt een stuk minder als de vorige :D

Even een logitech afstandsbediening fixxen en dan kan de speaker eraf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Nou, ik kan nu niet eens in het DVD-speler menu komen... dat is een OSD, en die doet het dus niet. :X
Verder heb ik het idee dat mijn brom harder is als sommige andere 32-inchers... (Dollarshop zei dat het meeviel, maar ik schrok er toch wel van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Joepie!
Het is geluuuukt!
Eerst met een scart (alleen video kabeltje en 2 van die rare scart kastjes) De DVD-speler aangesloten...
Toen kon ik wel bij het OSD, en inderdaad, daar moest ik component aanklikken. :9~

Best raar gedaan, maar ach :) Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Heb de mainpage ook even aangepast over de brom die toch heel veel mensen hebben. En wil even vermelden dat het maken van een custom driver in powerstrip mijn probleem met "out of range" heeft oplost dat ik kreeg met afspelen met DVD's. In het apparaat beheer was een monitor gevonden die een veel hogere resolutie dan de Tatung in werkelijkheid heeft. Dus met powerstrip de chip van de tatung laten uitlezen, de resolutie op 1368 ipv 1360 gezet zodat ik wat minder pixels mis en toen alles in een mooie inf laten plaatsen. Het is wel aan te raden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Terra zou het een (leuk) idee zijn om wat filmpjes te schieten voor in je startpost ?
B.v mbt de 360 + gaming in HDTV ?

Wil me er wel voor openstellen, heb de FTP ruimte en bandwidth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Silent Hunter schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:22:
Terra zou het een (leuk) idee zijn om wat filmpjes te schieten voor in je startpost ?
B.v mbt de 360 + gaming in HDTV ?

Wil me er wel voor openstellen, heb de FTP ruimte en bandwidth.
ja tuurlijk wil ik dat wel doen en ik heb ook wel een SVHS camera .. alleen ik vraag me af hoe goed je dan kan zien... opgenomen beeld is echt stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
terracide schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:43:
[...]

ja tuurlijk wil ik dat wel doen en ik heb ook wel een SVHS camera .. alleen ik vraag me af hoe goed je dan kan zien... opgenomen beeld is echt stukken minder.
True.
Voor het mooie zou je dus dan zo'n 3CCD camera moeten hebben.
Want toch zou het een mooie aanvulling zijn voor de startpost.
Wat filmpjes en evt. high res fotos van HD-actie ofzo.

Altijd leuk een camera met HDTV modus qua resolutie.
Afbeeldingslocatie: http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030665_s.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030669_s.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030700_s.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030709_s.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Silent Hunter op 04-02-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Silent Hunter schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:54:
[...]Wat filmpjes en evt. high res fotos van HD-actie ofzo.

Altijd leuk een camera met HDTV modus qua resolutie.
...zou je alsjeblieft de plaatjes even willen resizen, zelfs met kabel is het flink inlezen :| ...
En een paar minder kan ook wel imho, zoveel verschil en bijzonders is er niet te zien als ze vergelijkt met elkaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 04-02-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Anoniem: 26457 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:12:
[...]

...zou je alsjeblieft de plaatjes even willen resizen, zelfs met kabel is het flink inlezen :| ...
En een paar minder kan ook wel imho, zoveel verschil en bijzonders is er niet te zien als ze vergelijkt met elkaar ;)
Request done. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

haa...sympathiek actie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206364

Hey mensen,

Ik heb dus deze tv teruggebracht naar de winkel (dollarshop), vanwege de beruchte brom (en een hot subpixel). Nu heb een andere mooie tv gekocht in dezelfde prijsklasse en wilde deze informatie even delen met de andere mensen die hem teruggebracht hebben. Het is de Mirai 632V200. Het is weliswaar ook een onbekend merk net als tatung, maar het is een prachtige tv zonder brom. Er zit alleen geen DVI poort op, voor de rest zijn de specs beter en hij kost zelfs 40 euro minder. Ik heb hem gekocht bij 4launch, zit ook in eindhoven, net als de dollarshop (ok, veldhoven).

Misschien dus een tip voor de andere die hem teruggebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 20:52

fabulaus

Ja toch

Hoe irritant is die bromtoon nu eigenlijk, ik zit als ik TV kijk ongeveer 3 a 4 meter van het scherm af in een verder behoorlijk stille kamer waar een Xbox continu aan staat (behoorlijk rumoerig fannetje zit daar in) .. en als ik hem als 2e monitor gebruik voor mijn macbook zit ik er 2 meter van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2de monitor valt het zeker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
ik heb een kort vraagje..

Zit er een significant/merkbaar verschil tussen de blacklevels van de Tatung mcgi serie en de LG LC25r serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Maar dan luister ik wel vaak muziek op een volume dat wel iets hoger licht dan normaal. Eigenlijk is mijn vraag gewoon: Raad je het af de tatung te kopen om het brommetje? Ik ben wel een beetje lawaai gewend (een PC fan met veel lawaai en die Xbox) en doodstil is het eigenlijk nooit in mijn kamer (muziek of gezelschap). En ik las ook dat het bij sommige mensen gerepareed is, word dit nogsteeds gedaan? Ik ben wel van plan de speakers er van af te gaan halen, is dan idd de bromtoon weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
fabulaus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:42:
[...]

Maar dan luister ik wel vaak muziek op een volume dat wel iets hoger licht dan normaal. Eigenlijk is mijn vraag gewoon: Raad je het af de tatung te kopen om het brommetje? Ik ben wel een beetje lawaai gewend (een PC fan met veel lawaai en die Xbox) en doodstil is het eigenlijk nooit in mijn kamer (muziek of gezelschap). En ik las ook dat het bij sommige mensen gerepareed is, word dit nogsteeds gedaan? Ik ben wel van plan de speakers er van af te gaan halen, is dan idd de bromtoon weg?
De brom komt iig uit de speakers ... dus dan is ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
fabulaus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:42:
[...]

zoals terra ook al zegt, Speakers eraf brommetje weg.
Maar als jij toch wat geluid gewend bent, zoals je xbox, dan zal het niet zo erg uitmaken.
Ik zelf heb de tv op ongeveer 2.5 meter afstand staan. En die brom hoor ik alleen snachts als dan ook alles uit staat (360, normale xbox) en ik er 50 centimeter vandaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206364

als je je xbox (360) aan hebt staan, dan hoor je die brom iid niet, want die dingen maken echt pas een herrie. Maar als ik tv aan het kijken was hoorde ik het er toch echt wel doorheen (3m ongeveer). En dan ben ik iemand die erop gaat letten.......

speakers eraf werkt idd, maar is geen oplossing vind ik

bij mijn nieuwe tv is er totaal geen brom. Ook niet bij de tv's die ik daarna ben gaan bekijken. Dus dit is gewoon een fabricatiefout. s6 met beslissen.

Ik ben ook wel benieuwd naar het monteuravontuur, hoe zit het daarmee eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Anoniem: 206364 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:08:
als je je xbox (360) aan hebt staan, dan hoor je die brom iid niet, want die dingen maken echt pas een herrie. Maar als ik tv aan het kijken was hoorde ik het er toch echt wel doorheen (3m ongeveer). En dan ben ik iemand die erop gaat letten.......

bij mijn nieuwe tv is er totaal geen brom. Ook niet bij de tv's die ik daarna ben gaan bekijken. Dus dit is gewoon een fabricatiefout. s6 met beslissen.

Dan heb jij degelijk een productie foute tatung gehad.
Ik zelf met tv kijken merk niets van een brom. alleen als alle audio uit staat dan pas merk ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

terracide schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:30:
[...]

De brom komt iig uit de speakers ... dus dan is ie weg.
Correct, heb ik zelf getest. Was alleen geen optie voor mij. Wil niet altijd mn versterker aanhebben als ik savonds in bed wat tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Vanmorgen telefonisch contact gehad met de monteur die mijn tatung komt repareren!

Rond het middaguur zou hij langskomen, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Anders ik wel, laat het maar zsm weten !! :D

Ben echt supertevreden over de TV, heb nu mijn MCE klaar en aangesloten via dvi met 1:1 pixelmapping en dvd's zijn echt prachtig en HDTV is :9~ :9~ :9~

Verder even een vergelijk met mijn LG RZ32LZ55 die ik eerst had:

+ Beter detail in de zwartweergave
+ Gaat veel beter om met mijn slechte tv signaal

- Afstandsbediening is foeilelijk en op en neer zappen en volume zitten op rotplek (rechtsboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PnD schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:58:
Anders ik wel, laat het maar zsm weten !! :D

Ben echt supertevreden over de TV, heb nu mijn MCE klaar en aangesloten via dvi met 1:1 pixelmapping en dvd's zijn echt prachtig en HDTV is :9~ :9~ :9~
zal ik doen :)

Wat voor resolutie heb je de TV aangesloten? dvi of HDMI?
Ik krijg met mijn 7300 GS geen 1366x768 als resolutie geselecteerd via de DVI-> HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

DVI, heb 1x snel met DVI HDMI kabel geprobeerd maar dat werd niks..Ga het later nog wel eens proberen, aangezien HDMI de eerste keuze is als je op de PC knop drukt en PiP mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Anoniem: 206364 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:08:

Dus als ik nu een Tatung bestel zit die brom er niet eens meer in? Ik weet vrijwel zeker dat ik die speaker er af ga halen en het geluid gewoon over m'n stereo speakers ga laten lopen.. Maar het is toch altijd fijn om te weten voor het geval dat die er toch nog op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

De V32MCGI heeft nog steeds last van de brom.

Ook van Tatung hebben we hier nog geen antwoord op gekregen m.b.t. de brom.

Volgens onze contact persoon bij Tatung wordt er voor deze brom ook geen monteur langsgestuurd.

Zo snel we bericht krijgen van Tatung zal ik dit ook meteen aan u doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Dollarshop
Bericht van dollarshop nav mijn vraag: Heeft Tatung al een oplossing voor de brom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik vond het te lang duren dus ik heb maar een Samsung LE-32S besteld á €688

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Vandaag is dus de monteur bij mij langsgeweest. Kennelijk hadden ze bij de helpdesk mijn probleem verkeerd omschreven, want hij had niet de juiste onderdelen bij zich.

Op de orderbon staat vermeld dat er een brom uit de speakers zou komen en hiervoor had de monteur dus een "modification kit for audio hum issue" bij zich.

Gelukkig wist de monteur zeker dat de brom ontstaat uit de voeding en deze zal bij een volgende afspraak worden vervangen.

Al met al niets gebeurd dus, maar ik zou worden gebeld voor een nieuwe afspraak dat er een monteur (waarschijnlijk dezelfde) langskomt om de voeding te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tv was trouwens productiedatum van dec 06, misschien zijn andere data beter. Maar anyways, ik wacht nog op terugstorting van m'n geld. Als brom opgelost is bestel ik hem toch weer, tot die tijd vermaak ik mij wel met mn beamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag is een monteur geweest, heeft de modification kit for audio hum issue bij zich en geinstalleerd, alleen zit ik nu nog steeds met de brom!
Blijft toch problematisch.. (Backlight op 63 dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
Ik wil morgen een lcd scherm bestellen. Ik twijfel nog steeds tussen de 37" v37mcgi van Tatung en de LG 37LC25r

De Tatung is zo een €50 (+wallmount & DVI-Hdmi) goedkoper dan de LG. Ik neig hierdoor te kiezen voor de Tatung. Kunnen jullie me feedback geven? Zou ik misschien toch liever voor de LG 37LC25r moeten gaan?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 16-07 00:04
_Richie_ schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:14:
Vandaag is een monteur geweest, heeft de modification kit for audio hum issue bij zich en geinstalleerd, alleen zit ik nu nog steeds met de brom!
Blijft toch problematisch.. (Backlight op 63 dus..)
dan is het toch niet opgelost, dan moeten er andere oplossingen komen als die modification kit het niet oplost

echt raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
jozy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:35:
[...]

dan is het toch niet opgelost, dan moeten er andere oplossingen komen als die modification kit het niet oplost

echt raar
het is niet raar, want er zijn 2 typen brom.
1 komt uit de speakers als je een externe bron aansluit. Dit is kennelijk te verhelpen met de "modification kit for audio issue"
De andere komt uit de voeding, bij die moet de voeding vervangen worden.

De monteur die bij mij langs was gekomen merkte dit meteen op en is dus vertrokken zonder te repareren, omdat hij de modification kit voor de audio brom mee had gekregen.

Als je met je hoofd aan de achterkant van het scherm gaat hangen moet de brom vlakbij de aansluiting van de stekker zitten(voeding dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
eigenlijk is die brom stiekem een marketing truc :+

Door de brom heb ik besloten een 37" te kopen.
Ik zat eerst te twijfelen of ik de 42" full hd zou kopen, maar full hd en zo'n groot scherm heb ik niet echt nodig realiseer ik me nu hier een 40" full hd in de huiskamer hangt.

morgen denk ik even de 37" bestellen.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Het servicenummer is veranderd.

Was het eerst: 00800-24876642
Nu 0900 - 2020748 (35ct/m) (volgens het bandje alleen als je al een afpraak hebt lopen met de oude helpdesk)

"nieuwe" klanten moeten bellen met 0032-64237161 (Volgens mij is dat in Belgie. Oftewel 50ct/m voor mij)

Voor mij wordt (na licht aandringen) een nieuwe voeding besteld, als deze binnen is wordt deze geinstalleerd om de lichte brom te verhelpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 13-02-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
heeft iemand voor mij de juiste timings om mijn tatung 37" op 1366x768 werkend te krijgen? Of is dit onmogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeev schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:13:
heeft iemand voor mij de juiste timings om mijn tatung 37" op 1366x768 werkend te krijgen? Of is dit onmogelijk ?
Onmogelijk, 1360x768 alleen. Geloof ik iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Of 1368x768, liever 2 pixellijnen weg dan 6 zwart. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Jeev
tnx voor de reacties.. 1368x768 heb ik em nu op draaien, maarr...

Is 1366x768 ook niet mogelijk mbv powerstrip? Heeft iemand dit aan het werken gekregen?

Nee, scherm eet het gewoon niet geloof ik.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Niet het scherm, maar je videokaart is het probleem, moet deelbaar door 8 zijn. Sommige drivers doen een slim truukje met overscancorrectie waardoor het wel kan.

[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 15-02-2007 02:08 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jeev schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:54:
tnx voor de reacties.. 1368x768 heb ik em nu op draaien, maarr...

Is 1366x768 ook niet mogelijk mbv powerstrip? Heeft iemand dit aan het werken gekregen?
Ik weet wat voor videokaart je hebt, maar mijn 6800 GS kan in ieder geval gewoon 1366x768 weergeven met behulp van powerstrip. Of de tv het aankan zou ik je niet kunnen vertellen, dat moet je maar even uitproberen. En laat even weten als het lukt! :)

|sWORDs| schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:08:
Niet het scherm, maar je videokaart is het probleem, moet deelbaar door 8 zijn. Sommige drivers doen een slim truukje met overscancorrectie waardoor het wel kan.
De X1x00 serie kan het gewoon goed doen. Oudere videokaarten inderdaad niet.

Maar ook je scherm moet het vreten :)

• Extera
:( de 37" is op t moment niet uit voorraad leverbaar @ dollarshop. Wel jammer, het stond wel op de site.

• Jeev
ik had de laatste >:) van de zending, ga nu ff aan de slag om em op 1366x768 te krijgen. Ik heb een 6800gt videokaart.. ik laat wel ff weten of t lukt

@Mikey5Times: Wat zijn je timings in powerstrip op de 1366x768 resolutie ?

[ Voor 27% gewijzigd door Jeev op 15-02-2007 18:33 ]

• jozy
  • Laatst online: 16-07 00:04
Extera schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
:( de 37" is op t moment niet uit voorraad leverbaar @ dollarshop. Wel jammer, het stond wel op de site.
ik heb vernomen dat ingram micro druk heeft gezet op dollarshop omdat deze de tv's goedkoper dan zij verkopen en dit ten koste ging van hun afzet. Daarom heeft Tatung de leverancies richting dollarshp gestaakt.... Zuur maar waar

• Extera
jozy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:41:
[...]

ik heb vernomen dat ingram micro druk heeft gezet op dollarshop omdat deze de tv's goedkoper dan zij verkopen en dit ten koste ging van hun afzet. Daarom heeft Tatung de leverancies richting dollarshp gestaakt.... Zuur maar waar
Lekker dan :(
Maby even verder zoeken dan...

Jeev schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:32:
ik had de laatste >:) van de zending, ga nu ff aan de slag om em op 1366x768 te krijgen. Ik heb een 6800gt videokaart.. ik laat wel ff weten of t lukt

@Mikey5Times: Wat zijn je timings in powerstrip op de 1366x768 resolutie ?
Precieze timings staan in je handleiding geloof ik, anders moet je even de online handleiding pakken die is uitgebreider en daar staat het precies in (incl porch etc)

• Jeev
in de handleiding staan de timings voor 1360x768

ik ben op zoek naar de timings voor 1366x768, mikey5times heeft deze resolutie aan het werk gekregen, vandaar dat ik hem zijn timings vroeg

tnx anyway

• Jeev
Lijkt te zijn gelukt. Mn Tatung v37mcgi zit nu dmv powerstrips standaard 1366x768 LCD instelling op deze resolutie :D

[ Voor 31% gewijzigd door Jeev op 15-02-2007 20:32 ]

• Extera
ik heb er niet echt verstand van verder :P maar post even de oplossing (timings?)

die isntelling zit standaar in power strip :)

• Extera
zei toch dat ik er geen verstand van heb :+
Morgen ff dollarshop bellen, morgen ze het geld terugstorten en dan rijd ik volgende week wel naar een andere shop toe, alternate zit wel lekker in de buurt. Echt stom2 Dat ik niet eerder zag dat ze hem daar ook verkochten, alleen zonder wandbeugel, maar die mag dollarshop opsturen :P

• Mikey5times
  • Niet online
Jeev schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:31:
Lijkt te zijn gelukt. Mn Tatung v37mcgi zit nu dmv powerstrips standaard 1366x768 LCD instelling op deze resolutie :D
Mooi dat het is gelukt! d:)b

Ik heb de tv zelf niet trouwens, om verwarring te voorkomen. Ik had je de juiste timings dus ook niet kunnen geven. Maar die heb je dus zelf al gevonden. :)

• Jeev
t waren trouwens niet de std timings.. die gingen alsnog fout, met deze timings is het wel 100% gelukt:

hor:
active: 1366
fporch: 62
bporch: 256
syncwidth: 112
total: 1796

vert:
active: 768
fporch: 3
bporch: 24
syncwidth: 5
total: 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Jeev schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:44:
t waren trouwens niet de std timings.. die gingen alsnog fout, met deze timings is het wel 100% gelukt:

hor:
active: 1366
fporch: 62
bporch: 256
syncwidth: 112
total: 1796

vert:
active: 768
fporch: 3
bporch: 24
syncwidth: 5
total: 800
lukt dit ook als je m via HDMI aansluit? Ik gebruik de DVI-> HDMI kabel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
niet via hdmi geprobeerd.. maar denk wat dat het zou moeten lukken aangezien powerstrip via hdmi hetzelfde is te configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Jeev, hoe ben je eigenlijk achter die timings gekomen? Gewoon experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
ja experimenteren vanaf de std timings..op gegeven moment hebje beeld waarbij een stuk 'afgesneden' wordt (Horizontaal) , daarna is het een kwestie van (aan)passen en zorgen dat er geen sprake van trillend beeld is. Daarna gwn hetzelfde voor verticaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Jeev schreef op zondag 18 februari 2007 @ 05:50:
niet via hdmi geprobeerd.. maar denk wat dat het zou moeten lukken aangezien powerstrip via hdmi hetzelfde is te configureren
bij mij slikt hdmi alleen maar 720p, alles daarboven krijg je 1080i in beeld en trilt alles. Voor films ed maakt het niet uit, maar het gewone windows werk blijft maar trillen.

via vga kon ik m wel 1360x768 aansluiten nl. Dus ik denk dat HDMI wat selectiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik heb net de 37" binnen, ik moet zeggen dat het scherm wel last heeft van ghosting bij normaal tv kijken. Met dvd / 720p via de pc heb ik er geen last van.

Het probleem zit denk ik in de tuner, gelukkig komt er een media center aan, dus dan is dat probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluit hem niet met VGA aan, en ook niet met HDMI. DVI gaat namelijk perfect. Beste van 2 werelden: de resolutie die je op VGA krijgt en de scherpte en kleur die je bij HDMI zou krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik heb via DVI nu, heb gelijk een goede kabel gehaald, maar ik krijg 1080i resolutie niet aan de praat via DVI, maargoed, 720p is prima... (1080i via xbox360 werkt wel prima)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste