[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 19.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Een tip voor de mensen die geen last van de zoom hebben:
Dit probleem is een bekend probleem inderdaad bij tatung.
Een van de oplossingen zou kunnen zijn dat de backlight iets hoger gezet moet worden.
hoger dan 97%.
Als ik backlight max. zet is de zoom inderdaad weg. Ga alsnog de monteur nu bellen, want wil mijn blacklight niet max. hebben :)

edit:
- Als ik mijn PC via DVI aansluit werkt het perfect, maar zodra ik even TV kijk en weer terug naar DVI ga krijg ik geen beeld. (heb geen screensaver of energiebesparing gedoe ofzo aanstaan)

[ Voor 21% gewijzigd door PnD op 18-01-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
terracide schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:43:
[...]

ziet er goed uit .. maar zou je nou wel voor en verschil van 129 euro 5 inch minder nemen?
Is toch weer €129 meer, en laten we nou zeggen dat ik niet superruim zit.

Ik bedoel 5 inch meer, merk je dat nou écht dan ?
De tv komt op mn kamer en staat aan het voeteind van mn bed dus cira 2.5 meter kijkafstand.

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Hunter op 18-01-2007 17:28 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Silent Hunter schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:27:
[...]

Is toch weer €129 meer, en laten we nou zeggen dat ik niet superruim zit.

Ik bedoel 5 inch meer, merk je dat nou écht dan ?
De tv komt op mn kamer en staat aan het voeteind van mn bed dus cira 2.5 meter kijkafstand.
het is 5" = 12.5 cm meer beeld(diagonaal). Is best wel een stukje moet ik bekennen. En ja wat is 129E meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Ja okay, 12,5 centimeter is best wat.
Maar is dat niet een beetje overkill voor die 2.5 meter kijk afstand ?
ala pixelviewen enzo :+

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Silent Hunter schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:16:
Ja okay, 12,5 centimeter is best wat.
Maar is dat niet een beetje overkill voor die 2.5 meter kijk afstand ?
ala pixelviewen enzo :+
tja misschien wel, maar je bent natuurlijk wel het mannetje met een 32" tv bij je bed..

Kom je nooit meer je bed uit lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Kurios schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:01:
[...]

tja misschien wel, maar je bent natuurlijk wel het mannetje met een 32" tv bij je bed..

Kom je nooit meer je bed uit lijkt me :)
offtopic:
daar hebben we al problemen mee. :+

ontopic:
Zit er dan nog een verschil tussen de:
V32MCHK(€599), V32MCGI(€679), V32ECCB(€629) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PnD schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:50:
Een tip voor de mensen die geen last van de zoom hebben:

[...]

Als ik backlight max. zet is de zoom inderdaad weg. Ga alsnog de monteur nu bellen, want wil mijn blacklight niet max. hebben :)

edit:
- Als ik mijn PC via DVI aansluit werkt het perfect, maar zodra ik even TV kijk en weer terug naar DVI ga krijg ik geen beeld. (heb geen screensaver of energiebesparing gedoe ofzo aanstaan)
Kon iemand mij dit niet eerder vertellen over de zoem..... Die is nu weg! (backlight op max..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...zoem is dan wel weg zeg je, maar je backlight op max. komt de levensduur weer niet ten goede., en je moet dat maar net mooi vinden. Lijkt mij niet echt de ideale oplossing. Ik zou zeggen.... de monteur. Je moet toch ook zonder gezoem kunnen zonder je back op max !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:51:
[...]
...zoem is dan wel weg zeg je, maar je backlight op max. komt de levensduur weer niet ten goede., en je moet dat maar net mooi vinden. Lijkt mij niet echt de ideale oplossing. Ik zou zeggen.... de monteur. Je moet toch ook zonder gezoem kunnen zonder je back op max !
Ja, maar hij komt pas volgende week vrijdag... voor de tussentijd is het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:48
Wat zijn ondertussen de bevindingen met betrekking tot analoog tv signaal op deze tv, terracide gaf in het begin aan dat analoog signaal niet echt lekker eruit zag via mediacenter.
Ik vind dit wel een belangrijk punt, aangezien ik voorlopig nog niet digitaal ga, en mijn vriendin veel tv kijkt.

Heeft dit met het Comb filter te maken? Gaat dit weg als je m via s-vhs aansluit (of trekt svhs die resolutie niet).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
storeman schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:24:
Wat zijn ondertussen de bevindingen met betrekking tot analoog tv signaal op deze tv, terracide gaf in het begin aan dat analoog signaal niet echt lekker eruit zag via mediacenter.
Ik vind dit wel een belangrijk punt, aangezien ik voorlopig nog niet digitaal ga, en mijn vriendin veel tv kijkt.

Heeft dit met het Comb filter te maken? Gaat dit weg als je m via s-vhs aansluit (of trekt svhs die resolutie niet).
Kwaliteit van analoge tv is erg afhankelijk van het signaal op de lijn... bij mij ziet het er fantastisch uit... Ik heb inmiddels UPC digital en het scheelt erg weinig in scherpte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
kalechinees schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:53:
[...]

Kwaliteit van analoge tv is erg afhankelijk van het signaal op de lijn... bij mij ziet het er fantastisch uit... Ik heb inmiddels UPC digital en het scheelt erg weinig in scherpte....
Okee, maar dan jaag je het signaal direct je tv in? Dus via de antenne aansluiting?

Als het comb filter alleen op bepaalde aansluitinge werkt, ben ik hier erg benieuwd naar.

Net stond ie ergens voor 576, ik drukte op bestellen en was hier ff aan het lezen. Toen was ie weer 737, :'(

Bij dollarshop is ie inmiddels weer 679, met kabel en beugel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
storeman schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:15:
[...]

Okee, maar dan jaag je het signaal direct je tv in? Dus via de antenne aansluiting?

Als het comb filter alleen op bepaalde aansluitinge werkt, ben ik hier erg benieuwd naar.

Net stond ie ergens voor 576, ik drukte op bestellen en was hier ff aan het lezen. Toen was ie weer 737, :'(

Bij dollarshop is ie inmiddels weer 679, met kabel en beugel, maar toch.
Prijzen fluctueren behoorlijk zeg.... $shop heeft echter de beste deal IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
De prijs zit bij $shop ondertussen weer op 649..

Enig idee of de V37mcgi binnenkort nog in prijs zal dalen? Momenteel 949..(incl wallm./dvi-hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Zijn er mensen hier nu die deze tv hebben en het absoluut niet eens zijn met iets wat ik heb geschreven? Mischien heb ik iets over het hoofd gezien oid....? Dan kan ik eventueel de 1e posting aanpassen... tis meer " Het grote V32MCGI topic" aan het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
Heeft iemand ervaring met de Tatung v37mcgi? Ik zou graag willen weten hoe de beeldkwaliteit van dit scherm is, tov andere merken bijv LG in de 37 L C/E 2/3 R lijn..

enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hmm, misschien als je ff wat terug leest in dit topic, kan je genoeg info vinden.

Ik ben op zich tevreden met deze t.v , maar zit toch nog een beetje te twijfelen, weet iemand toevallig hoe dat gaat als ik hem terug wil sturen, heb hem besteld bij de dollarshop, is er een tijd bestek, waar je hem, zonder vragen mag retour sturen?

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
terracide schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:07:
Zijn er mensen hier nu die deze tv hebben en het absoluut niet eens zijn met iets wat ik heb geschreven? Mischien heb ik iets over het hoofd gezien oid....? Dan kan ik eventueel de 1e posting aanpassen... tis meer " Het grote V32MCGI topic" aan het worden :)
Goed plan terracide, laat me maar iets weten als je info van mijn kant uit nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
NeoSoulStar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:52:
Hmm, misschien als je ff wat terug leest in dit topic, kan je genoeg info vinden.

Ik ben op zich tevreden met deze t.v , maar zit toch nog een beetje te twijfelen, weet iemand toevallig hoe dat gaat als ik hem terug wil sturen, heb hem besteld bij de dollarshop, is er een tijd bestek, waar je hem, zonder vragen mag retour sturen?

Ciao
10 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Ik ga toch niet voor de tatung. Ik heb mezelf gister een Daewoo DLP-32C3 aangeschaft bij de MM
Nieuw: 799
Zonder BTW, incl verw.: 679,-

http://www.kieskeurig.nl/...318D2C12571E20037F791.htm

Ik vond het beeld opvallend goed, ook analoog! Review volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand een stel foto's willen maken? Ik zit namelijk te suffen over de kijkhoek van dit scherm en de daarmee samenhangende kleuren.

Ik zou graag (O+) foto's willen zien van: Animatie film zoals Cars, Toy Story, iets met felle kleuren iig. En dan van recht van voren en onder hoek van 45 graden. En ook nog 30 graden boven/onder als dat kan. (zet even de dvd op pauze zodat het beeld tenminste hetzelfde blijft :))

Daarnaast zou ik eigenlijk ook wel eens goede foto's willen zien van de zwartwaardes. In een normaal verlichte kamer en in een iets donkerdere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
die fotos lijken mij ook wel interessant..

Doet de MCGI serie aan 1:1 pixel mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeev schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:47:
die fotos lijken mij ook wel interessant..

Doet de MCGI serie aan 1:1 pixel mapping?
Ja, dat iig. In de manual staan zelfs de precieze timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
cool, als de prijs van de Tatung v37mcgi komende weken nog wat daalt (student ;)), is de kans groot dat ik deze ga bestellen ipv de LG 37lc3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik ben van plan de 37" versie van deze TV te kopen of heel misschien toch deze, maar zijn ze actief gekoeld? En hoeveel geluid kan ik hiervan verwachten, want ik wil 'm op m'n kamer neerhangen en ik houd ervan om met laag volume TV te kijken als ik inslaap.

En hoe zit het met de kijkhoek, want ik wil 'm boven m'n bed hangen en ik zal er dan best een beetje van ondertegenaan kijken? Iig meer dan van boven. Van mijn LCD monitoren bij de PC ben ik echter gewend dat ze een goede kijkhoek hebben (zonder veel verkleuring) van links, rechts en boven, maar van onder verkleuren ze heel juist heel snel. Dit zou voor mijn TV niet acceptabel zijn... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
pcmadman schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:53:
Ik ben van plan de 37" versie van deze TV te kopen of heel misschien toch deze, maar zijn ze actief gekoeld? En hoeveel geluid kan ik hiervan verwachten, want ik wil 'm op m'n kamer neerhangen en ik houd ervan om met laag volume TV te kijken als ik inslaap.

En hoe zit het met de kijkhoek, want ik wil 'm boven m'n bed hangen en ik zal er dan best een beetje van ondertegenaan kijken? Iig meer dan van boven. Van mijn LCD monitoren bij de PC ben ik echter gewend dat ze een goede kijkhoek hebben (zonder veel verkleuring) van links, rechts en boven, maar van onder verkleuren ze heel juist heel snel. Dit zou voor mijn TV niet acceptabel zijn... O-)
Dan neem je toch een wallmount die je kunt kantelen?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
basset schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:41:
Dan neem je toch een wallmount die je kunt kantelen?
Zoals deze deze bijvoorbeeld. Ergotron TM Wandbevestiging met Kantelfunctionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ja, dat was ik natuurlijk wel van plan, maar de afstand tot de TV is vrij kort, dus als ik ga verzitten of verliggen, dan verandert mijn kijkhoek al substantieel.

Ik wil de TV aan het spant op mijn kamer hangen. Dit is ongeveer 3m horizontaal van de muur waartegen het hoofdeind van mijn bed staat en dan kom hij zo hoog te hangen dat ik er onderdoor kan lopen, dus 2m+ vertikaal. Mijn bed is misschien 60cm hoog, dus dan moet ik nog minimaal tan-1(1,5/3) = 27graden omhoog kijken als ik in bed lig. Ik zal dus zelfs met een gekantelde wallmount nog van onder tegen de TV kijken.

Mijn vraag; Hoe is de kijkhoek van onder? blijft dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Ik heb de 32" MCGI besteld, dus als het goed is komt ie vrijdag binnen!

kan er niet op wachten O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb de reparatieservice gebeld voor de zoom te verhelpen. Deze moet hem echter perse ophalen en dan krijg je hem pas na 1-2 weken terug.

Heb dus beroep gedaan op de DoA garantie van Dollarshop.

Wat een service! Ze komen hem morgen ophalen en sturen gelijk een nieuwe op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Hunter schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:35:
Ik heb de 32" MCGI besteld, dus als het goed is komt ie vrijdag binnen!

kan er niet op wachten O+ :9~
Ik ga morgen kijken, voor 12 uur. Dan kan ik hem dus ook nog vrijdag binnenkrijgen. Hoop ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update. Was me aan het druk maken over 10ms response time, maar dat blijkt volgens deze bron BTW te zijn en niet GTG wat normaal gebruikt wordt. (Pdfje even checken)

http://www.tatung.co.uk/tv-features_v32mcgi.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PnD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:39:
Ik heb de reparatieservice gebeld voor de zoom te verhelpen. Deze moet hem echter perse ophalen en dan krijg je hem pas na 1-2 weken terug.

Heb dus beroep gedaan op de DoA garantie van Dollarshop.

Wat een service! Ze komen hem morgen ophalen en sturen gelijk een nieuwe op!!!
hoelang geleden heb je de tv gekocht? Anders doe ik dus hetzelfde :)

Maar waarschijnlijk krijg je er een terug die hetzelfde "euvel" heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Had gelijk toen ie binnen was gestuurd dat ie het bekende probleem had.
Aangegeven dat ik wel bereid was het met de reparatieservice op te nemen.
Gezegd dat als deze het niet naar tevredenheid op zouden lossen, ik dan op de service van dollarshop kon rekenen.
Hun gaven aan dat dit goed was.

Denk dat ik hem 8-9 dagen geleden aangeschaft had bij hun.
Heb nu aangegeven of ze kunnen controleren of ie het probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Een snelle vraag, ik ga de mijne terug sturen omdat ik een ander model gezien heb, heb de t.v ook bij dollarshop besteld, maar ik kan het boekje niet meer terug vinden, zat er uberhaut wel een boekje bij de doos?
Of plastic zakje met de afstandsbediening en een papiertje?

Anders is ie misschien niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
bedankt PnD, ga ik het ook proberen!
NeoSoulStar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:15:
Een snelle vraag, ik ga de mijne terug sturen omdat ik een ander model gezien heb, heb de t.v ook bij dollarshop besteld, maar ik kan het boekje niet meer terug vinden, zat er uberhaut wel een boekje bij de doos?
Of plastic zakje met de afstandsbediening en een papiertje?

Anders is ie misschien niet compleet.
Er zit wel een redelijk dik boekje bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Shit, kan dat boekje niet meer vinden, hoop dat mn vriendin die niet weg gegooid heb, misschien gaan ze anders moeilijk doen als ie niet helemaal compleet is.

Nog maar ff goed zoeken dan vanavond thuis.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:15:
Een snelle vraag, ik ga de mijne terug sturen omdat ik een ander model gezien heb, heb
...welk ander model heb je dan gezien, waardoor je van gedachten bent veranderd... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PnD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:04:
Had gelijk toen ie binnen was gestuurd dat ie het bekende probleem had.
Aangegeven dat ik wel bereid was het met de reparatieservice op te nemen.
Gezegd dat als deze het niet naar tevredenheid op zouden lossen, ik dan op de service van dollarshop kon rekenen.
Hun gaven aan dat dit goed was.

Denk dat ik hem 8-9 dagen geleden aangeschaft had bij hun.
Heb nu aangegeven of ze kunnen controleren of ie het probleem niet heeft.
Ik heb dus ook contact met Tatung service gehad. Volgens de medewerker was het een bekend 'probleem'. Alleen de afdeling planning is kennelijk aan het lunchen, want ik zit nu al een kwartier te wachten :( Het werd dus bijna een half uur, maar heb met afdeling planning gesproken.

Tot mijn verbazing komt er een 8 februari een monteur langs om het toestel te repareren! Het toestel hoeft dus niet opgehaald te worden, maar wordt ter plekke gerepareerd (aldus de planning medewerkster)

Hopen dat het daarmee afgelopen is. Het is niet zo irritant, maar toch wil ik het wel gerepareerd hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kurios op 25-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Kurios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:14:
[...]

Ik heb dus ook contact met Tatung service gehad. Volgens de medewerker was het een bekend 'probleem'. Alleen de afdeling planning is kennelijk aan het lunchen, want ik zit nu al een kwartier te wachten :( Het werd dus bijna een half uur, maar heb met afdeling planning gesproken.

Tot mijn verbazing komt er een 8 februari een monteur langs om het toestel te repareren! Het toestel hoeft dus niet opgehaald te worden, maar wordt ter plekke gerepareerd (aldus de planning medewerkster)

Hopen dat het daarmee afgelopen is. Het is niet zo irritant, maar toch wil ik het wel gerepareerd hebben :)
Wat bezopen joh, ik heb 3x gebeld en 3x gaven ze aan dat ie perse opgehaald moet worden :/ Prullers daar zeg ..
Mijn TV is net opgehaald door de UPS, beter geregeld als je een breuk sjouwen naar het postkantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PnD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:49:
[...]

Wat bezopen joh, ik heb 3x gebeld en 3x gaven ze aan dat ie perse opgehaald moet worden :/ Prullers daar zeg ..
Mijn TV is net opgehaald door de UPS, beter geregeld als je een breuk sjouwen naar het postkantoor :)
ik heb het expliciet gevraagd en die mevrouw van de planning klonk zelfs verbaasd dat ik het vroeg. "neehoor er komt gewoon een monteur langs, die belt smorgens voor een afspraak.."

Dus dollarshop ruilt je TV om. Maar wat voor model krijg je ervoor terug? Misschien dat die brom daar ook inzit dan?
Bij mij is de brom wel verdwenen als ik de achtergrond verlichting op allerhoogst zet. Maar dat vind ik eigenlijk teveel van het goeie, zeker 's avonds.

We zien het wel hoe het gerepareerd wordt. ik hou jullie op de hoogte ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Kurios op 25-01-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:11:
[...]
...welk ander model heb je dan gezien, waardoor je van gedachten bent veranderd... ?
Ga nu voor de LG 37LB1R

Heb die toevallig goedkoop kunnen kopen, via via enzo.

Kost me net basicly het zelfde als de tatung 32 Inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Laatst online: 29-08 22:13
terracide woon jij toevallig in harderwijk ?, die samsung digitale ontvanger kastje hebben we hier allemaal:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ProVine schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:35:
terracide woon jij toevallig in harderwijk ?, die samsung digitale ontvanger kastje hebben we hier allemaal:P
Nee die woont toch zo'n 40 kilometer oosterlijker. 8)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Morgen komt er een monteur bij mij langs..... Jullie horen het nog wel...

... Update 26.01.. Monteur is ziek..... Wordt over 2 weken pas....

[ Voor 32% gewijzigd door _Richie_ op 26-01-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Snap nog steeds niet waarom ik steeds iemand aan de lijn kreeg die hem perse op wil laten halen :/

Mja, mijn nieuwe wordt morgen als het goed is opgestuurd, nadat ie getest is geen brom te maken..Tot nu toe echt een top service van dollarshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ben vanmiddag geweest. De aardige man daar had hem alvast klaar gezet in de kantine. Even media pctje opgestart en demo dvdtje gekeken. Zwart zag er goed uit, iig niet grijsachtig. Kijkhoek was ook wel redelijk goed (ben vergeten omhoog en omlaag te kijken, sorry), alleen bij zwart/donker zag je dat het minder werd onder 45 graden. Geen backlight bleeding, ook niet aan rand. Dus ik heb hem genomen, Morgen wordt tie bezorgt.

Kom ik thuis, ligt er een briefkaart in de bus dat ik de Gamer.nl beamerprijsvraag heb gewonnen :D :D :D http://www.projectieshop....tax100/panasonic+ptax100e :D :D.

Heb alleen straks een kamer van 13M^2 : :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Je mag hem wel aan mij geven als je kamer te klein is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
verzend bevestiging is binnen, morgen afgeleverd!

ik zal gelijk fotos maken :9~ O+

btw een superhigh res foto gevonden van de 32/37MCGI:
http://www.hbi.de/clients...GI_V37MCGI_V42EMGI-02.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Silent Hunter op 25-01-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarrelBarrel
  • Laatst online: 01-01-2022
Volg met grote belangstelling deze topic.

Wat me opvalt bij de ghosting opmerkingen met name waarbij gebruik gemaakt is van foto's is dat de zichtbare ghosting op de foto niet ligt aan het scherm maar aan de foto opname.
Zeker in het donker zal de camera zich instellen op een langere sluitertijd en zodoende meer beeldjes mee fotograveren dan daadwerkelijk zichtbaar voor het oog.

Ik heb daarvoor de gebruikte flash movie nagemaakt met een fps meter (frames per second) erin.
Als ik het goed heb dan kun je het met deze flash movie redelijk goed checken:
Als je deze movie afspeelt zie je linksboven de huidige frames per seconde waarop de movie afspeelt en rechtsboven het gemiddelde.

Nu moet je de sluitertijd van je fotocamera instellen die zo dichtbij mogelijk bij de fps komt. (Dit moet je natuurlijk wel kunnen instellen op je camera...!).
Als je dan een foto maakt heb je een veel betrouwbaarder beeld van de ghosting van je toestel dan de foto's die met de automatische instellingen van de camera zijn gemaakt die ik tot nu toe ben tegengekomen...

Je kunt de flashmovie hier downloaden: ghosting_fps.swf

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal kijken, Draai ongeveer 41fps. Wat moet ik dan pakken kwa sluitertijd? 1/40 toch? (andere optie is 1/60, Canon powershot A70 is niet zo ruim bemeten kwa instellingen hoewel in vergelijking met andere goedkope toestellen wel)

Op m'n 20wgx2 zie ik em wel ghosten iig. Maar ook de vsync die niet goed loopts :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarrelBarrel
  • Laatst online: 01-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:08:
Ik zal kijken, Draai ongeveer 41fps. Wat moet ik dan pakken kwa sluitertijd? 1/40 toch? (andere optie is 1/60, Canon powershot A70 is niet zo ruim bemeten kwa instellingen hoewel in vergelijking met andere goedkope toestellen wel)
Ja in jouw geval minimaal 1/40. Als je namelijk een langere sluitertijd insteld registreerd de camera meerdere frames uit de flashmovie. Sneller mag wel dus een kortere sluitertijd, maar neem minimaal de sluitertijd die de FPS aangeeft.

NB: De FPS hangt af van de snelheid van je computer. De movie is ingesteld op 60 frames per seconde. Dus hoe krachtiger de pc hoe dichterbij de 60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarrelBarrel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:40:
[...]

Ja in jouw geval minimaal 1/40. Als je namelijk een langere sluitertijd insteld registreerd de camera meerdere frames uit de flashmovie. Sneller mag wel dus een kortere sluitertijd, maar neem minimaal de sluitertijd die de FPS aangeeft.

NB: De FPS hangt af van de snelheid van je computer. De movie is ingesteld op 60 frames per seconde. Dus hoe krachtiger de pc hoe dichterbij de 60 :)
Mjah, laptop draait op 800mhz atm, zorg wel dat tie de 60 haalt straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik heb dat flash dingetje ook bekeken en het valt echt heel erg mee. Er is wel iets ghosting, maar echt minimaal. Ik heb het dan ook niet gezien terwijl ik films of spellen zat te spelen.

Hetzelfde flashfilmpje op mijn TFT zie ik een behoorlijk spoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mn tft niet, 6ms SA-IPS. Vergelijkbaar met 2ms tn :).

Maar hij is net binnen, net de doos 2 trappen opgesleept. Even uitpuffen en aansluiten maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 21:20
Woej :D
Veel plezier ermee!
Ik heb mijne ook net besteld :)
Dinsdag komt hij misschien binnen.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Ik heb em binnen! O+ O+ O+ O+

ik ga even de fotos uploaden!

Tadaa!:
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/Doos.jpg
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/Doos%20inhoud.jpg

Ik denk dat dit een goed idee geeft van de verbetering in formaat ;-):
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/Oud%20vs.%20nieuw.jpg

Nog een paar fotos van hoe die erbij staat:
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030607.jpg
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030610.jpg
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030611.jpg

Weer een happy tweaker:
http://www.pureownage.eu/fotos/Tatung/P1030605.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Silent Hunter op 26-01-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
ziet er netjes uit!

zou je mischien een foto kunnen maken zonder de speaker erop?

[ Voor 15% gewijzigd door jaguarxj16 op 26-01-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg de nieuwe ook pas op zijn vroegst dinsdag weer binnen. Maandag krijgen ze een nieuwe lading bij de dollarshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
Waarom kiezen jullie voor een Tatung v32"/37"MCGI,
terwijl je voor minder dan €50 extra een LG 32"/37"LC2(5)/3 kan kopen?
(zonder wallmount/hdmicable)

Niet als flame bedoeld..maar gewoon uit nieuwsgierigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Jeev schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:

heeft die ook zoveel aansluitingen? HDMI/DVI/VGA/component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeev schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:

Omdat ik de 25 heb gehad en het dynamisch contrast om te huilen was? Ik kreeg hem ook niet 1:1 op m'n pc. De tatung wel, draai nu 1:1 over vga. DVi->HDMI wil niet werken, maar vermoed dat eerder aan mn videokaart licht. DVI moet ik nog testen, heb het idee dat het scherper kan.

Heb trouwens wel die irritante bron, moet Tatung daarover nog bellen. Of Dollarshop? Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
jaguarxj16 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:40:
ziet er netjes uit!

zou je mischien een foto kunnen maken zonder de speaker erop?
Speaker van de TV of mijn speakers ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Omdat ik de 25 heb gehad en het dynamisch contrast om te huilen was? Ik kreeg hem ook niet 1:1 op m'n pc. De tatung wel, draai nu 1:1 over vga. DVi->HDMI wil niet werken, maar vermoed dat eerder aan mn videokaart licht. DVI moet ik nog testen, heb het idee dat het scherper kan.

Heb trouwens wel die irritante bron, moet Tatung daarover nog bellen. Of Dollarshop? Welke?
volgens mij moet je de tatung hotline bellen: 00800 248 766 42

Hoe zijn de black levels van de Tatung vergeleken met je oude lc25r?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeev schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:59:
[...]

volgens mij moet je de tatung hotline bellen: 00800 248 766 42

Hoe zijn de black levels van de Tatung vergeleken met je oude lc25r?
Ja, doe ik maandag wel. Het klinkt een beetje als een pc die aanstaat, beetje fan achtig geluid van voeding oid.

Blacklevels durf ik niet te vergelijken, zal ongeveer hetzelfde zijn. Maar die 25R flikkerde als een gek kwa dynamisch contrast bij Sin City. Daarom is tie weg.

EN MN BEK VIEL NET OPEN.

Sloot hem even aan op DVI->DVI, enorm veel beter en scherper dan vga. Toch geen 1:1 dan via VGA via mijn kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
leuk om te lezen.. je brengt me aan het twijfelen..jammer dat ik de Tatung nergens in mijn omgeving werkend kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een hot subpixel :(. Een groene. Ik zie hem alleen op een zwarte achtergrond, dus het boeit me vrij weinig. Gelukkig is dit geen pc monitor anders had ik me er aan geergerd. Aan backlight kon dollarshop niets doen (net even gebelt) en pixel ook niet (wat begrijpelijk is). (had ik het zelf ook goed moeten checken :P daar was tie me niet opgevallen). Maar hij zegt wel dat het lijkt alsof brom uit speaker komt maar dat niet zo is. Ik zal de speakers er zondag eens afhalen om die theorie te testen. Als het dan nog zo is bel ik Tatung zelf. Ben er wel tevreden mee iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb dus ook deze tv gekocht bij de dollarshop. Ik heb idd ook de vervelende zoem. Richi had het over een nummer op de dollarshop site, maar die kan ik niet vinden. Misschien dat 1 van jullie dat weet....

Voor de rest een prima tv!!!!

Nog een vraagje: Weet iemand hoe je de xbox360 aansluit op deze tv met de vga kabel? Ik krijg namelijk "out of range" op het beeldscherm

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
@ Neohornet een paar post boven je staat een telefoonnummer 8)
Silent Hunter schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Speaker van de TV of mijn speakers ? :9
Speaker van de TV ;) om jouw "gewone" speakers te bekijken kijk ik wel in foto's van home cinema topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ja sorry. Ik had hem al gezien 8) . Ik heb ook al opgebeld naar dat nummer. Ze wisten niks over een monteur en konden hem alleen ophalen voor reparatie! Ik ben dus benieuwd hoe jullie aan een monteur zijn gekomen? Was dit ook via dit nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:43:
Hey,

Ja sorry. Ik had hem al gezien 8) . Ik heb ook al opgebeld naar dat nummer. Ze wisten niks over een monteur en konden hem alleen ophalen voor reparatie! Ik ben dus benieuwd hoe jullie aan een monteur zijn gekomen? Was dit ook via dit nummer?
ik had dus gebeld en probleem uitgelegd van de bromtoon. Toen doorgeschakeld naar afdeling planning en zeiden dat er een monteur langs zou komen. Dus we zien wel.
Als het goed is, zou er bij anderen ook een monteur langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik morgen nog eens bellen en eisen dat er een monteur komt 8) ! Laat iig ff weten als ie bij jullie geweest is....

iemand nog een idee met de xbox360 en de VGA kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:32:
Dan ga ik morgen nog eens bellen en eisen dat er een monteur komt 8) ! Laat iig ff weten als ie bij jullie geweest is....

ik zou even wachten, want misschien heeft mevrouw van planning het wel mis. Ze had het over een monteur, ik had het nog expliciet gevraagd of de tv werd opgehaald. Toen was haar anwoord "neenee, er komt een monteur langs".

Maar misschien komt de monteur de tv even bekijken en neemt hij m vervolgens mee.
Toen ik eergister belde kon het niet voor 7 feb, dus dan moet je nog wel ffies geduld hebben.

En als je er echt last van hebt, dan kan je de achtergrondverlichting gewoon op maximaal zetten, dan is de toon bij mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
ProVine schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:35:
nee ik woon dus in Deventer... die kastjes kan iedereen kopen die essent @ home heeft volgens mij. Dus das ook heel overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
JarrelBarrel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:56:
Volg met grote belangstelling deze topic.

Wat me opvalt bij de ghosting opmerkingen met name waarbij gebruik gemaakt is van foto's is dat de zichtbare ghosting op de foto niet ligt aan het scherm maar aan de foto opname.
Zeker in het donker zal de camera zich instellen op een langere sluitertijd en zodoende meer beeldjes mee fotograveren dan daadwerkelijk zichtbaar voor het oog.

Ik heb daarvoor de gebruikte flash movie nagemaakt met een fps meter (frames per second) erin.
Als ik het goed heb dan kun je het met deze flash movie redelijk goed checken:
Als je deze movie afspeelt zie je linksboven de huidige frames per seconde waarop de movie afspeelt en rechtsboven het gemiddelde.

Nu moet je de sluitertijd van je fotocamera instellen die zo dichtbij mogelijk bij de fps komt. (Dit moet je natuurlijk wel kunnen instellen op je camera...!).
Als je dan een foto maakt heb je een veel betrouwbaarder beeld van de ghosting van je toestel dan de foto's die met de automatische instellingen van de camera zijn gemaakt die ik tot nu toe ben tegengekomen...

Je kunt de flashmovie hier downloaden: ghosting_fps.swf

Ben benieuwd..
ik kan denk ik op mijn canaon A75 geen sluitertijd instellen. Tis al een wonder dat het ding foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt voor je reactie Kurios! Ik zal wel ff kijken wat ik doe. Van de backlight wist ik idd al uit dit forum, dat helpt perfect. Maar ik ben niet echt van plan om deze instelling altijd op max te zetten. Tevens heb ik de tv pas een dag en ik kan hem binnen 10 dagen terugbrengen. Ik zal maandag eerst wel even bellen met de dollarshop of ik hem kan omruilen met een tv die niet zoemt! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:32:

Dat heb ik dus ook al 3x gedaan en werkt niet..heb nu een nieuwe via de dollarshop geregeld..
Die reparatieservice is een beetje wazig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey PnD, heb je ook gevraagd of ze wel kijken of jouw nieuwe die zoem niet heeft? Anders zit je straks met hetzelfde probleem! Laat ff weten als je je nieuwe tv hebt. Waarschijnlijk ga ik dit ook doen!
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

terracide schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:01:
[...]

ik kan denk ik op mijn canaon A75 geen sluitertijd instellen. Tis al een wonder dat het ding foto's kan maken.
Je mag m'n camera wel een keer lenen, kun je ook mooiere foto's zonder flits maken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terracide schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:01:
[...]

Kan je wel. MIjn A70 kan het ook. 1/500 (of 1/1000) tot aan 15 seconden. Even in manual mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:44:
Hey PnD, heb je ook gevraagd of ze wel kijken of jouw nieuwe die zoem niet heeft? Anders zit je straks met hetzelfde probleem! Laat ff weten als je je nieuwe tv hebt. Waarschijnlijk ga ik dit ook doen!
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Ja, gaat ie voor me regelen, dollarshop is echt top tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:15:
[...]

Ja, gaat ie voor me regelen, dollarshop is echt top tot nu toe..
Ik kon hem niet ruilen, want die brom was inherent aan lcd. Dat was in grote lijnen wat ik te horen kreeg. Het zou niet uit de speakers komen. Nou; die heb ik losgekoppelt. Resultaat? Perfecte stilte.

Ik stuur wel even een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:58:
[...]

Ik kon hem niet ruilen, want die brom was inherent aan lcd. Dat was in grote lijnen wat ik te horen kreeg. Het zou niet uit de speakers komen. Nou; die heb ik losgekoppelt. Resultaat? Perfecte stilte.

Ik stuur wel even een mailtje.
Dus er zijn al 2 oplossingen voor de 'brom'..

- 1. backlight op max (=63)...
- 2. loskoppelen speaker (hier is het probleem ook gelocaliseerd).

- 3. Meest definitieve oplossing: monteur laten langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld naar de dollarshop. En ook ik kreeg te horen dat ie brom "normaal" was. Quote: " Net zoals een koelkast geluid maakt, heeft ook iedere tv een piepgeluid". Ruilen was dus ook geen optie volgens hun. Daarom heb ik hem maar teruggebracht en geld terug gevraagd. Dit was geen probleem. Want de dimmer van de backlight hoort naar mijn mening geen geluid te maken over de speaker. Ook speaker loskoppelen vindt ik geen oplossing. En Tatung wilde mij ook geen monteur sturen. Dan blijft er voor mij maar 1 ding over.... |:(

Dus helaas ben ik geen eigenaar meer van een Tatung, want voor de rest was het een prima tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Wat raar dat hetzelfde probleem op zoveel verschillende manieren wordt opgelost (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:37:
[...]

Dus er zijn al 2 oplossingen voor de 'brom'..

- 1. backlight op max (=63)...
- 2. loskoppelen speaker (hier is het probleem ook gelocaliseerd).

- 3. Meest definitieve oplossing: monteur laten langskomen.
Waarvan #1 geen oplossing is. #2 kan ik nog mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moeder van een kameraad van mij heeft ook vorige week een MCGI gekocht.
Ook deze tv heeft het brom geluid.

Vandaag zou ik ff naar Tatung bellen zodat de brom verholpen zou worden....
Ben benieuwd wat ze straks zullen gaan zeggen.
Las eerder in het topic dat er dan een monteur langs zou komen.
Als dat nu niet meer gebeurd en ik had het vooraf geweten, dan had de moeder van de kameraad geen Tatung scherm gekocht. (Tatung was mijn advies aan haar) O-)

Hebben jullie trouwens ook dat als je de tv aanzet dat de speaker dan een plop geluid maakt?

comment @dollarshop: een kleine hoog toontje van een Tv is nog normaal. Is praktisch niet tehoren.
Dat heeft mijn CRT televisie ook. En de Tatung heeft dat ook als je de backlight hoger zet

Maar de Brom toon is erg irritant als je de tv 's avonds wat zachter hebt staan.
Je hoort hem duidelijk van een paar meter afstand, je dan hoeft niet met je oor naast de tv gaan staan.

Dus het afzwakken van het probleem wat nu blijkbaar gebeurt door Tatung (en dollarshop) is niet terecht.

offtopic:
Tatung heeft blijkbaar een nw type panel.
Tatung V42MAGI
1366x768
1200:1
resp: 4,5 ms typical

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:39:
De moeder van een kameraad van mij heeft ook vorige week een MCGI gekocht.
Ook deze tv heeft het brom geluid.

Vandaag zou ik ff naar Tatung bellen zodat de brom verholpen zou worden....
Ben benieuwd wat ze straks zullen gaan zeggen.
Las eerder in het topic dat er dan een monteur langs zou komen.
Als dat nu niet meer gebeurd en ik had het vooraf geweten, dan had de moeder van de kameraad geen Tatung scherm gekocht. (Tatung was mijn advies aan haar)

Hebben jullie trouwens ook dat als je de tv aanzet dat de speaker dan een plop geluid maakt?

comment @dollarshop: een kleine hoog toontje van een Tv is nog normaal. Is praktisch niet tehoren.
Dat heeft mijn CRT televisie ook. En de Tatung heeft dat ook als je de backlight hoger zet

Maar de Brom toon is erg irritant als je de tv 's avonds wat zachter hebt staan.
Je hoort hem duidelijk van een paar meter afstand, je dan hoeft niet met je oor naast de tv gaan staan.

Dus het afzwakken van het probleem wat nu blijkbaar gebeurt door Tatung (en dollarshop) is niet terecht.
Ben ook benieuwd. Piep interesseert me geen reet, dat is de trafo die dat doet. Die piep hoor ik trouwens niet eens >_<. Maar die brom komt echt UIT de speakers. En dat moet dus niet kunnen. Beetje ruis, oke; maar dit hoor je gewoon op grote afstand al.

Ploppen heb ik ook, maar van mij mag tie zoveel ploppen als tie wilt als ik hem aanzet, als tie voor de rest maar stil is. Bij backlight max bromt tie nog steeds een heel klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:44:
[...]

Ben ook benieuwd. Piep interesseert me geen reet, dat is de trafo die dat doet. Die piep hoor ik trouwens niet eens >_<. Maar die brom komt echt UIT de speakers. En dat moet dus niet kunnen. Beetje ruis, oke; maar dit hoor je gewoon op grote afstand al.

Ploppen heb ik ook, maar van mij mag tie zoveel ploppen als tie wilt als ik hem aanzet, als tie voor de rest maar stil is. Bij backlight max bromt tie nog steeds een heel klein beetje.
De plop maakt mij ook niet zoveel uit.
Het is gewoon een klein spanningspiekje naar de speaker als de tv aangaat.
Maar mijn kameraad viel erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:48:
[...]

De plop maakt mij ook niet zoveel uit.
Het is gewoon een klein spanningspiekje naar de speaker als de tv aangaat.
Maar mijn kameraad viel erover.
Eigenlijk hoort een voeding dat op te vangen (als je beetje redelijke versterker hebt hoor je eerst een klikje eruit komen voordat hij daadwerkelijk aangaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Idd bij een versterker klikt het eerst..
Is de Tatung nu al bij iemand aan huis gerepareed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
wie kan me vertellen wat de afmetingen van de doos van de v37mcgi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:57:
[...]

Eigenlijk hoort een voeding dat op te vangen (als je beetje redelijke versterker hebt hoor je eerst een klikje eruit komen voordat hij daadwerkelijk aangaat)
Daar heb je gelijk in, maar blijkbaar zijn er hier en daar op wat onderdelen bezuinigd.
Het is dan ook een erg goedkope lcd scherm.
Ik vond hem in iedergeval niet tegenvallen. (behalve de brom dan :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws:
Reparatie wordt niet meer aan huis verricht.
Ik heb zonet contact gehad met de service hotline: 00800-24876642
Dus raakt je scherm defect dan wordt deze opgehaald en na reparatie krijg je hem weer terug, en zit je dus een aantal dagen/weken zonder scherm.

Ze hebben deze handelswijze dus net intern veranderd. Lekker.... :X :|

Advies van Hotline was, om de tv terug te sturen naar de winkel, omdat deze vandaag net een week oud is. Binnen 8 dagen kun je hem gewoon omruilen.
En een nwe tv nu al laten repareren vondt hij geen goede optie. (true)

Even overleggen met mijn kameraad, misschien gaat het scherm dan maar retour naar dollarshop.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Goedendag,

Er is inderdaad een probleem met de Dimmer van de Backlight.

Hierdoor komt er een brom uit de boxen wanneer het backlight lager dan 63 staat. (63 is max)

Dit probleem is een probleem wat niet hoort, en dit zullen we dan ook zeker proberen op te lossen.

Een andere brom die sommige klanten tegenkomen is een brom die komt door de analoge geluidskabel van de computer naar de TV bijv.

Wanneer deze aangesloten wordt en de TV goed hard staat zul je vaak een brom horen. Dit doordat een computer of andere electronika

bijna altijd een niet helemaal (schoon) signaal afgeven. De ruis die je hoort wanneer een TV helemaal op max volume staat.

On-site garantie is garantie aan huis, zelfde als pickup & return.

Dit wil zeggen dat de fabrikant aan huis komt om de monitor te eventueel te maken of om te ruilen.

Het omruilen hoeft hier niet altijd meteen ter plekke gedaan te worden.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd
Hier wat opheldering van dollarshop m.b.t. de verschillende brom problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Hier wat opheldering van dollarshop m.b.t. de verschillende brom problemen
Reparaties worden dus niet meer aan huis uitgevoerd.
Hebben ze vanmiddag net tegen me gezegd.
Dat was net veranderd zei de man van de service hotline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
on-site garantie en pick-up en return garantie zijn 2 compleet verschillende dingen.

onsite betekent dat ze iets bij jouw thuis komen repareren.
pickup en return betekent dat ze het juist komen ophalen, repareren en weer terugbrengen zonder kosten.

Mij is een monteur toegezegd. Deze zou op 8 februari langskomen. Ik heb expliciet gevraagd of dat het toestel werd opgehaald en dit zou niet gebeuren. Ik ga er dus maar vanuit dat het niet opeens een transportbedrijf is wat 8 feb langkomt.

Gek genoeg zou een monteur dus niet onder de pickup en return garantie vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:06:
on-site garantie en pick-up en return garantie zijn 2 compleet verschillende dingen.

onsite betekent dat ze iets bij jouw thuis komen repareren.
pickup en return betekent dat ze het juist komen ophalen, repareren en weer terugbrengen zonder kosten.

Mij is een monteur toegezegd. Deze zou op 8 februari langskomen. Ik heb expliciet gevraagd of dat het toestel werd opgehaald en dit zou niet gebeuren. Ik ga er dus maar vanuit dat het niet opeens een transportbedrijf is wat 8 feb langkomt.

Gek genoeg zou een monteur dus niet onder de pickup en return garantie vallen!
Ik weet niet waar je de lcd tv weg hebt.
Mocht het bij Dollarshop zijn..Dan stond daar bij de Tatung V32MCGI toch eerst dat deze 3jr onsite garantie had??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Ik weet niet waar je de lcd tv weg hebt.
Mocht het bij Dollarshop zijn..Dan stond daar bij de Tatung V32MCGI toch eerst dat deze 3jr onsite garantie had??
Bij Dollarshop inderdaad. Ik heb nog even gekeken, maar zie nergens staan dat het onsite zou zijn.(ook niet op de factuur) Op de website van dollarshop wordt ook alleen maar gesproken van pickup en return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Bij Dollarshop inderdaad. Ik heb nog even gekeken, maar zie nergens staan dat het onsite zou zijn.(ook niet op de factuur) Op de website van dollarshop wordt ook alleen maar gesproken van pickup en return.
Okee, ik hoopte dat je nog wist wat daar eerder stond, meende onsite, maar weet dat niet meer zeker.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste