[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 19.587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
ik had je nog gezegd om gewoon voor de non DVB-T versie te gaan :p
De non dvb-t versie was een tijdje terug bij dollarshop voor 504 euro al te krijgen!!!
Ze hebben nu de prijzen verhoogt maar het blijft een toptoestel voor die prijs.

Een vriend van me heeft dit ding maar hij heeft geen last van ghosting op de kabel... Ik denk dat je je kabelaansluiting eens moet gaan nachecken of die niet onwijs veel interferentie heeft waardoor hij met de digitale technieken die hij erop toepast ghosting weergeeft.

Ikzelf heeft bijvoorbeeld als ik digitale tv aansluit een signaalsterkte van 96% en dit zou ik nog wel kunnen verhogen met een kwalitatief betere kabel die ik al heb gekocht maar nog niet heb aangelegd en een afgeschermde afsluiting die ik ook nog niet heb aangesloten:p

Dus ik denk niet dat je dat probleem bij de tv moet leggen maar eerst even naar je thuissituatie moet kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Fraggar schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:10:
[...]

- De brom is gelukkig helemaal weg als je het draadje van de speaker loskoppelt.
- Het automatisch installeren gaat weg als je de tuner aansluit en kanalen laat zoeken.
- De optische uitgang zit op alle modellen, werkt prima op mijn versterker.
- De analoge ontvangst vind ik helaas het slechtste onderdeel, heel veel ghosting. Voetbal kijken is er voor mijn niet bij. Dat doe ik liever via mijn media center die via dvi aangesloten zit.
Ik heb nogmaals een zoekaktie gestart met aangesloten tuner. Hij vindt de free to air DVB-T kanalen en deze zijn te zien. TV daarna uit gezet, aan gezet, weer automatisch installeren scherm.
Ik vind het beeld van zowel de interne als externe DVB-T ontvanger waardeloos. Het lijkt wel of ik naar een slechte VHS opname zit te kijken met weinig bandbreedte. Het zelfde signaal van de externe ontvanger op een oude 50Hz bak ziet er perfect uit via RGB SCART. Ik heb geen idee wat de Tatung met het signaal intern allemaal uitvreet. :-( Het gekke is dat mijn DVD speler wel perfect beeld geeft via SCART. Ik heb ook nog gewisseld met de 2 SCART aansluitingen, maar DVD bleef OK.
Conclusie: perfect voor PC monitor of het weergeven van HD content via VGA of HDMI of DVI. Component nog niet geprobeerd. De problemen waar ik tegenaan ben gelopen hebben in ieder geval niks te maken met het feit dat ik een versie met DVB-T aan boord heb, want een externe ontvanger geeft ook zeer slecht beeld. Zaken als 3D comb filter en 3D interlace en Advanced Chroma Processing en Dynamic Contrast Enhance en 2-2 Pull Down correction lijken het beeld geen goed te doen geloof ik. Ik ga proberen of ik hem terug kan brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Technattic op 06-05-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
jozy schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:41:
ik had je nog gezegd om gewoon voor de non DVB-T versie te gaan :p
De non dvb-t versie was een tijdje terug bij dollarshop voor 504 euro al te krijgen!!!
Ze hebben nu de prijzen verhoogt maar het blijft een toptoestel voor die prijs.
Bij Dollarshop is hij nu 563 euro. Met verzendkosten erbij komt hij dan al richting de 590 euro. Ik had geen verzendkosten want Bestelict zit om de hoek zowat bij mij. Voor 50 euro extra heb ik dus de ingebouwde DVB-T ontvanger. Dat vond ik het wel waard voor het bedieningsgemak en het feit dat ik de TV gewoon op kan halen. Helaas gaat hij nu dus terug, en ik hoef hem dan dus ook niet op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ja ik zag het inderdaad, de verzendkosten waren toen ik m'n scherm kocht (januari uit m'n hoofd) nog maar 6 euro en opeens zijn ze dik 25 euro of nog meer... Heel vaag daar allemaal, maargoed zal wel een reden hebben.

Wel jammer dat je slechte ervaringen met de TV hebt gehad. Welke wil je denk je nu aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:52:
Ja ik zag het inderdaad, de verzendkosten waren toen ik m'n scherm kocht (januari uit m'n hoofd) nog maar 6 euro en opeens zijn ze dik 25 euro of nog meer... Heel vaag daar allemaal, maargoed zal wel een reden hebben.

Wel jammer dat je slechte ervaringen met de TV hebt gehad. Welke wil je denk je nu aanschaffen?
Omdat ze verzonden onder kostprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

korte review:
Na enkele weekjes zoeken, en een aantal lvdtv's bekeken te hebben bij mediamarkt, heb ik toch een tatungv32mcgi besteld. Deze was nl. iets goedkoper en heeft goede specificaties (en ik hoorde goede geruchten vanuit het forum). Ik heb hem van het weekend uitgepakt en even getest.
Hij is netjes afgewerkt, ik vind het een net scherm.

-. Ik hoor idd een lichte brom als je het geluid uit zet. Dit vind ik niet hinderlijk het is een vrij zacht geluid en ik kijk zoiezo tv met het geluid aan.

-. Ik heb hem tv kanalen laten zoeken. Hij heeft ze in 1 keer netjes gevonden.

-. Dvd uitgeprobeerd via scart & composiet. Perfect beeld.

-. Laptop aangesloten via vga. perfect beeld.

-. Ik heb tot nu toe 1 groot nadeel gevonden aan de tv. Ik heb analoge tv via de kabel. Deze heb ik aangesloten (coax) en er is ontzetten veel ghosting te zien. Je kan niet lekker voetbal kijken (wat ik regelmatig doe).
Ik heb een oude video-recorder gepakt. (hier zit nl. ook een tuner in) Hierop heb ik kabel aangsloten en de video-recorder met een scart op tv aangesloten. En het resultaat: totaal 0,0 ghosting.
ik denk dus dat het aan de interne tuner licht.
Hierover heb ik een mail naar dollarshops gestuurd.

Nu zit ik wel te twijfelen aangezien ik eigenlijk al een poosje van plan ben digitale tv aan te schaffen.
Met digitale-tv heb ik geen analoge aansluiting meer nodig (digitaal = scart) en zou ik dus ook geen ghosting meer hebben (een perfecte tv dus).
Maargoed ik kan hem ook terugsturen en een andere kopen (wel weer extra kosten).

in het kort:
Het is een goede tv als je digitale-tv hebt. Mooi beeld, veel aansluitingen en netjes afgewerkt.
Analoge tv is echter geen optie (behalve als je externe tuner hebt dan). De tuner van de tv heeft teveel ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:49:
-. Dvd uitgeprobeerd via scart & composiet. Perfect beeld.

Nu zit ik wel te twijfelen aangezien ik eigenlijk al een poosje van plan ben digitale tv aan te schaffen.
Met digitale-tv heb ik geen analoge aansluiting meer nodig (digitaal = scart) en zou ik dus ook geen ghosting meer hebben (een perfecte tv dus).
DVD geeft bij mij ook prima beeld. Alleen ik heb dus een digitale ontvanger via SCART aangesloten. SCART is niet digitaal trouwens, dus er wordt 2x een conversie gedaan. Bij mij thuis geeft dit dus geen goed beeld. Ook veel ghosting en soppig beeld. Het beste is denk om op zoek te gaan naar een digitale ontvanger met een HDMI uitgang die op 720p in te stellen is. Op deze manier wordt de digitale trukendoos van de TV zelf niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen ik heb dus een digitale ontvanger via SCART aangesloten. SCART is niet digitaal trouwens, dus er wordt 2x een conversie gedaan
hmm das waar ook.
Ik heb alleen ghosting via antenne aansluiting. De dvd(composiet) en video-recorder (scart) zijn scherp (ghosting is me in ieder geval nog niet opgevallen).
Het beste is denk om op zoek te gaan naar een digitale ontvanger met een HDMI uitgang die op 720p in te stellen is. Op deze manier wordt de digitale trukendoos van de TV zelf niet gebruikt.
Dit zou mij eigenlijk te ver gaan. Een tv kopen met veel aansluitmogenlijkheden en dan deze proberen te omzeilen. Er zal denk ik idd signaalverlies optreden door het 2x omzetten. Dat er nog steeds ghosting is verbaast mij echter.
Ik heb een oude video-recorder aangesloten op de kabel en met een scart aan de tv verbonden. Hier zie ik echter een aanzienlijk verschil met de tuner van de tv. Er is gebruik gemaakt van dezelfde kabels dus daar kan het niet aan liggen (zijn overigens geen fantastische kabels)
Mijn dvdspeler is aangesloten via composiet. Hier word dus ook het beeld 2x vertaalt (digitaal - analoog + nog een keer in de lcdtv). Het beeld is echter wel perfect.

Ik denk dat er misschien een vertraging in de tuner van de tv zit. Maar kan heel goed iets anders zijn (ik weet hier nl. niet zo heel veel vanaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet toch op mn uitspraak terugkomen
Vanmiddag heb ik in een laatste poging alle opties nog eens uitgeprobeerd.
Totdat ik uiteindelijk een resetfunctie tegenkwam. Na het resetten is er nouwelijks ghosting zichtbaar.
Zag ik eerst nog ghosting waneer een nieuwslezer zijn hoofd bewoog, nu niets meer. :)
Ik heb een poosje tennis zitten kijken en er was geen duidelijke ghosting meer zichtbaar. _/-\o_
dus mocht iemand last hebben van ghosting via antenne aansluiting. Probeer dan de tv te resetten. Bij mij werkte het ik heb nu strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Ik heb de 32" (V32MCGI) op de Samsung DVB-Cm en ik heb totaal geen last van ghosting. Als ik analoog kijk heb ik wel last van ghosting, ligt dus gewoon aan de brakke analoge tuner die erin zit!

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Mijn moeder heeft van de week een wat duurdere Samsung gekocht (een LE26R72). Het beeld is niet veel beter dan bij mij. Het stomme is dat je op deze Samsung een demo mode aan kunt zetten waarbij de linkerhelft van het scherm het beeld zonder digitale trukendoos laat zien, en de rechterhelft met digitale trukendoos. En raad eens welke ik beter vind? De linker dus. Helaas is het onmogelijk om dit voor het hele beeld in te stellen. Ik heb ook het idee dat bij elke LCD TV wel wat problemen zijn met de digitale omzetting van analoge signalen. Het probleem is dat we in Nederland nog steeds teveel achterlopen op TV gebied. Als je een 720p signaal aanbied dan is het beeld op elke LCD TV perfect. Ik heb een paar films en de serie Planet Earth in HD gedownload, echt toppie beeld via de DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo tweakers.

ik heb een tijd terug ook een tatung lcd gekocht. namelijk de v27mmcx. hij doet het prima alleen heb ik wat problemen met het aansluiten van de tv op mijn pc. als ik hem aansluit met de bijgeleverde dvi naar hdmi kabel krijg ik wel gewoon goed beeld. maar de enigste resolutie die hij pakt is de 1280x720. als ik andere resoluties probeer toe te voegen zegt hij dat die allemaal invalid zijn. dmv overscan shift krijg ik het beeld nog een beetj passend. maar het probleem is dat hij games helemaal niet afspeelt. die krijgen dan allemaal een error.
dus toen ben ik maar een vga kabel gaan halen. aangezien de tv zo het liefst wordt aangesloten op een pc. hopelijk is het beeld nog even strak. helaas heb ik dat nog niet kunnen ervaren want als ik de pc aanslui via vga krijg ik de boodschap "out of range" en geen beeld. ik snap ff niet waarom hij hem nou niet pakt via vga en wel via hdmi.
nu heb ik dus 2 vragen. is het mogelijk om via dvi hdmi hem in een goede resolutie werkend te krijgen? En waarom krijg ik geen beeld via de vga?
khoor het graag:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerst waar ik aan denk is je verversingsfrequentie van je videokaart die te hoog staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net mijn Tatung V32MCHK gaan ophalen in de Makro, promo 499,00€
Straks installeren.

Qua specificaties komt hij overeen met de V32MCGI , het enige verschil die ik gevonden heb is dat de V32MCHK een D-Sub connectie heeft en de V32MCGI een DVI connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:03:
hallo tweakers.

ik heb een tijd terug ook een tatung lcd gekocht. namelijk de v27mmcx. hij doet het prima alleen heb ik wat problemen met het aansluiten van de tv op mijn pc. als ik hem aansluit met de bijgeleverde dvi naar hdmi kabel krijg ik wel gewoon goed beeld. maar de enigste resolutie die hij pakt is de 1280x720. als ik andere resoluties probeer toe te voegen zegt hij dat die allemaal invalid zijn. dmv overscan shift krijg ik het beeld nog een beetj passend. maar het probleem is dat hij games helemaal niet afspeelt. die krijgen dan allemaal een error.
dus toen ben ik maar een vga kabel gaan halen. aangezien de tv zo het liefst wordt aangesloten op een pc. hopelijk is het beeld nog even strak. helaas heb ik dat nog niet kunnen ervaren want als ik de pc aanslui via vga krijg ik de boodschap "out of range" en geen beeld. ik snap ff niet waarom hij hem nou niet pakt via vga en wel via hdmi.
nu heb ik dus 2 vragen. is het mogelijk om via dvi hdmi hem in een goede resolutie werkend te krijgen? En waarom krijg ik geen beeld via de vga?
Toen ik de TV had kreeg ik het niet goed werkend met de bijgeleverde kabel. Een DVI-DVI kabel die ik had liggen gaf gelijk het geweenste resultaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02-2013
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:13:
Ben net mijn Tatung V32MCHK gaan ophalen in de Makro, promo 499,00€
Straks installeren.

Qua specificaties komt hij overeen met de V32MCGI , het enige verschil die ik gevonden heb is dat de V32MCHK een D-Sub connectie heeft en de V32MCGI een DVI connectie.
En, valt die een beetje mee? Nog verschillen gevonden tussen die die hier besproken is?
Kan je de speaker er ook afhalen?

Veel info is er over dit specifiek model niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:03:
hallo tweakers.

staat de resolutie wel goed?

Met je hdmi kabel is het denk ik hetzelfde, zodra je een game opstart dan is de resolutie niet meer 'in range'

HDMI is wat gevoeliger voor resoluties en pakt eigenlijk alleen maar de HD resoluties. VGA en DVI kunnen al veel meer hebben!
dit staat overigens ook in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:22:
[...]

En, valt die een beetje mee? Nog verschillen gevonden tussen die die hier besproken is?
Kan je de speaker er ook afhalen?

Veel info is er over dit specifiek model niet beschikbaar...
Zeker valt heel goed mee, speaker is vast maar geen last van een gebrom.
Wat me wel opvalt is dat een Volume 3 al luid is, 4 heel luid, en luider ben ik nog niet geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik denk er ook over na om deze tv te halen. Maar heeft iemand bewegende beelden van de tv. Dus een opname van een tv zender oid? Dan kan ik beter inschatten wat de kwaliteit is van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ik heb zojuist deze Tatung V32MCGI bij een webshop besteld. Spoedoverboeking gezet op morgenochtend ivm evt pinksterdrukte, hopelijk versturen ze hem dinsdagochtend... dan heb ik hem die middag of eventueel de dag erna in huis. Het was even twijfelen tussen deze Tatung, een LG en een Samsung uit ongeveer dezelfde prijsklasse, maar het niet hebben van dynamisch contrast, het afneembare speaker-deel en de aanwezigheid van een dvi poort gaf de beslissende uitslag.

Nu ga ik me eens even goed inlezen wat de beste opties zijn betreffende het aansluiten van verschillende apparatuur. Dvd speler is het best via hdmi, en pc via dvi-d geloof ik?

Misschien gooi ik er een reviewtje tegenaan (des te meer omdat de tv momenteel zo goedkoop is en LCD's binnenkort licht zullen stijgen in prijs las ik ergens) en ik zal voor de poster boven mij proberen wat bewegende beelden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Als je een dvd speler hebt met een HDMI poort die ook goed kan upscalen is dat zeker aan te raden. De Oppo is daar een voorbeeld van, maar ook Denon en maakt zeer mooie DVD spelers (kost wel wat duiten).

PC via DVI aansluiten is wel het handigst inderdaad. Een vriend van me die dit ding ook heeft sluit z'n laptop met ATI x700 altijd aan via DVI en hij zegt dat hij alles automatisch goed zet (dus geen last van randjes overscan etc).

De LCD prijzen stijgen inderdaad een beetje. Deze TV had hij gekocht voor 504 euro en ik zie dat de TV nu al op 543 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal!
Ben sedert enkele tijd op zoek naar een nieuwe abo voor mijn telefoon. Alleen ik hoef er geen dikke telefoon bij, dus ga voor een kado. Nu zag ik bij gsm.nl een aanbieding waarbij je een 27" Tatung LCD TV voor 49e erbij krijgt ( http://www.gsm.nl/?iMenu_...paign=affiliates_daisycon ).

Zie hier de specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.diga4u.nl/upload/product/3521/combilcd272gsm_m.jpg

Sorry dat die fone er ook bij staat, is één plaatje.

Maar mijn vraag is nu: is dit een beetje een goede LCD TV? (fijne resolutie?) Wat voor een beeld geeft hij en waarom is hij goed / slecht?

Iig alvast bedankt voor je antwoord, ik ben benieuwd!!

greets Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:31:
Hey allemaal!
Ben sedert enkele tijd op zoek naar een nieuwe abo voor mijn telefoon. Alleen ik hoef er geen dikke telefoon bij, dus ga voor een kado. Nu zag ik bij gsm.nl een aanbieding waarbij je een 27" Tatung LCD TV voor 49e erbij krijgt ( http://www.gsm.nl/?iMenu_...paign=affiliates_daisycon ).

Zie hier de specificaties:

[afbeelding]

Sorry dat die fone er ook bij staat, is één plaatje.

Maar mijn vraag is nu: is dit een beetje een goede LCD TV? (fijne resolutie?) Wat voor een beeld geeft hij en waarom is hij goed / slecht?

Iig alvast bedankt voor je antwoord, ik ben benieuwd!!

greets Erik
beste erik, als je echt geen telefoon wilt, zou ik je adviseren om voor een sim-only abbonement te gaan.

Je kan heel makkelijk uitrekenen dat je de tv en andere kado's eigenlijk zelf betaald via de verhoogde abbonements kosten! Vergelijk maar eens prijzen sim-only en prijzen met kado eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:25:
[...]

beste erik, als je echt geen telefoon wilt, zou ik je adviseren om voor een sim-only abbonement te gaan.

Je kan heel makkelijk uitrekenen dat je de tv en andere kado's eigenlijk zelf betaald via de verhoogde abbonements kosten! Vergelijk maar eens prijzen sim-only en prijzen met kado eens :)
Oui oui, maar vind het wel een mooie manier om de aankoop over lange tijd uit te smeren. Dus rest mij nog steeds de vraag of het een beetje een leuk ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ik heb de TV inmiddels binnen gekregen en ben er zeer tevreden mee.

Heb nog geprobeerd bewegende beelden te maken met mijn telefoon maar die kwamen niet echt goed uit de verf. De ghosting is met PC/DVI niet (zichtbaar) aanwezig, het voelt net aan als mijn Samsung 930BF, alleen dan een stuk groter (en breedbeeld)! Via de tuner heb ik ook geen ghosting of andere problemen kunnen ontdekken, wel gaat het 'zappen' wat sloom en is er een brom te horen (zoals al eerder gezegd: backlight op maximaal of speakers loskoppelen). Het rare van die brom is, dat het net klinkt alsof hij door een 'flanger' gaat op het moment dat je de backlight naar beneden schroeft? Heel apart... De standaard instellingen waren 'spot on', behalve dan de kleuren. Deze stonden iets te koel (blauwige waas). Ik ben er nog niet achter hoe en of de 'user' stand verder in te stellen is, maar de kleuren zijn op die manier in ieder geval perfect. Via DVI is trouwens de resolutie automatisch door mijn ATI X550 omgezet naar 1360xnogwat, en heb ik geen last van overscan of iets dergelijks.

Ik ben van plan om van de week nog een uitgebreide review te schrijven, deze zal ik dan hier plaatsen en op de productsurvey.

Jozy: Dan was ik dus net te laat ;) Maar die 50 euro maakt ook niet geweldig veel uit. Ik zit nog te kijken naar een goede dvd speler, en ik heb al wat gelezen over de Oppo, maar deze doet mij erg goedkoop aan qua uiterlijk. Ziet er gammel uit, op foto's althans, en das jammer (ookal zit er een Faroudja-chip in)... Een goede Denon lijkt me wel wat, maar dan zal ik eerst eens even rondkijken of ik wat kan vinden binnen mijn dvd budget (250,-). Of kan ik dan beter mijn budget wat opschroeven? De speler hoeft geen 1080p te ondersteunen -- deze tv is immers ook geen 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

vandaag de mchk versie bestelt. Is precies dezelfde tv alleen zitten de speakers vast en mist ie DVI.

Scheelt weer in centen, prima tv voor een studentenkamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ben aan het twijfelen tussen de LG 32le2r en de Tatung V32MCHK. Die laatste is erg goedkoop. Ik twijfel alleen nog om de volgende reden:

Kan ik op de Tatung V32mchk een home cinema set / subwoofer aansluiten, of terwijl heeft deze audio output / headphone output.

Thx

edit:

net Tatung gebeld en zij weten het ook niet ?? :p gaven me het advies langs te gaan in de winkel omdat elk model anders is en soms verschilt het of er een audio output op zit of niet.

Dollarshops gaf mij het volgende antwoord:

Dit scherm heeft inderdaad geen SPDIF uit. Dit ook meteen aangepast op de site.
Wat eventueel een mogelijkheid zou zijn is om via een scart adapter (verloop van s-video/composiet en audio naar scart) met in/out selector de TV te verbinden met een versterker door middel van een tulp tulp kabel.
Via een scart uitgang wordt het geluid meegezonden op het master volume van de bron (dus tv signaal of dvd)
wanneer je de speakers van de tv op dat moment helemaal zacht zet is het geluid via een versterker te regelen

Nu is mijn vraag: Heeft de MCHK wel Scart Output?? ik ben nu al 3 dagen bezeig op internet te zoeken en te bellen om te weten te komen of de MCHK een soort van audio output heeft. Wordt er zo onderhand moe van, slechte service van Tatung....

[ Voor 64% gewijzigd door tijmeng op 19-06-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Laatst online: 13-08 21:08
voor mogelijke kopers in de omgeving van Hoorn (nh)
zijn diverse modellen van Tatung te koop bij pc-top.

liep er heel toevallig langs vandaag en er stond er 1tje in de vitrine :p
hier stond de V32MCGI variant.

(even eigen mening) vond de behuizing wat (goedkoop) plasiek achtig eruit zien.
had dit eigenlijk nog niet zo gezien op foto's her en der.

oja, hij was wel erg duur, staat daar voor 599 te koop, dusss.
(hiermee meteen aangemerkt dat ik geen reclame maak)
ff 70 euro meer dan diverse online zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook opzoek naar een LCD tv van ongeveer 550 euro. Ik vindt dit natuurlijk een prima prijs voor een 82 cm tv en vroeg mij af:

welke kan ik beter kopen:
De Tatung of
De Samsung LE32S62B

welke is volgens jullie beter en heeft minder last van problemen (als een brom in geluid) Is die brom trouwens nog steeds niet opgelost?

Bedankt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
yeay, gisteravond bij salland de V32MCGI gekocht voor maar 486,- ja ok was een demo model, maarja een beetje korting is nooit mis.

meteen een Logitech 525 harmony derbij, hoop dat alles netjes aankomt
heb van af morgen vakantie dus tijd genoeg om alles goed uit te vogelen.

nu nog ff een 5m dvi kabel scoren in de buurt hier.
ik post wel ff ervaringen ivm geluid en transport ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Vandaag een Tatung 32" besteld bij Centralpoint. Leuke review! Ik ben echter benieuwd naar de brom. Verdwijnt die wanneer jew de speakers loskoppelt? Ik wil hem namelijk toch aan mijn Impulse speakers hangen...

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Chainsaw schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:26:
voor mogelijke kopers in de omgeving van Hoorn (nh)
zijn diverse modellen van Tatung te koop bij pc-top.

liep er heel toevallig langs vandaag en er stond er 1tje in de vitrine :p
hier stond de V32MCGI variant.

(even eigen mening) vond de behuizing wat (goedkoop) plasiek achtig eruit zien.
had dit eigenlijk nog niet zo gezien op foto's her en der.

oja, hij was wel erg duur, staat daar voor 599 te koop, dusss.
(hiermee meteen aangemerkt dat ik geen reclame maak)
ff 70 euro meer dan diverse online zaken...
{totally overbodig}
Uhm, wat is dan de nieuwswaarde van je bericht? Dat je in Hoorn bent geweest? :P
{/totally overbodig}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
jup, er waren nogal wat vragen over waar de tv te bezichtigen/te kopen was.
dus ik post even dat hij daar in levende lijve te zien is.

over de brom: standaard waarde van backlight is 62.
als je zie naar max zet (63 bijna geen verschil) is de brom weg.
vond het trouwens een zachtere brom dan verwacht, maar wel irri

btw,

heb em inmiddels binnen en ook vanmiddag me dvi kabel gehaald dus nu klieren met de pc ingang.
wil nog totaal niet vlekkeloos,

zomaar me contract/brightness/gamma instellingen allemaal op nul als ik switch van tv-monitor als main window.
en me NFS spellen willen alleen niet starten als de lcd is aangesloten.
maarja ik ga nog wel wat progjes proberen.

iemand een suggestie voor een goed multi-monitor proggie?
heb een GTX8800 met een 24" tft en een 32" lcd eraan.

[ Voor 82% gewijzigd door Chainsaw op 17-07-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Chainsaw schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:41:
iemand een suggestie voor een goed multi-monitor proggie?
heb een GTX8800 met een 24" tft en een 32" lcd eraan.
Ik gebruik gewoon die van nVidia en nooit problemen. Zelfs niet naar mijn beamer. Ik heb net vandaag deze tatung besteld. Ik hoop dus niet dat deze problemen legio zijN! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desperad007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06-2014
Ik heb deze LCD-TV ook gekocht in maart van dit jaar. Overigens zonder dit topic te lezen. Kende het merk Tatung al van de servers die ze maken. Die zijn erg goed voor de prijs. In Taiwan zijn ze een grote speler. Dat zal toch ook wel wat zeggen.

Heb wel voor aankoop gelezen over die brom. Die heb je alleen NIET als je de verlichtingswaarde insteld op maximaal. In het begin baarde mij dat wel wat zorgen. Nu niet meer. Ik vind zelf het beeld het beste wanneer deze waarde maximaal is dus een overkomelijk defect.

Niet heel lang geleden in het kantoor van Tatung langsgeweest. Ze zitten in Wijchen en ik moest daar zijn voor wat serveronderdelen. Ik kreeg meteen een rondleiding van ze, erg aardig. De techneut daar wist me het volgende te vertellen over die brom:
Het probleem zit hem niet zozeer in het apparaat, maar in de software (firmware). Zoals hij me vertelde hebben wij als eindgebruikers rechten voor het instellen van de waarden zoals op een computer een administrator dat heeft. Daarmee kunnen we de waarden instellen dat ze buiten het acceptabele vallen. Ze zouden ze eigenlijk met een andere firmware moeten leveren. Het schijnt dat wanneer je het naar het servicebureau laat sturen ze dit dan ook doen. Je kunt je scherm dan niet meer zo laag dimmen, waardoor die irritante brom niet meer optreedt. Zo kunnen ze op een vliegveld schermen leveren waarmee met geen mogelijkheid het volume harder kan worden gezet, omdat een wijsneus dit express zou kunnen doen, alleen maar om te zieken! :)

Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Veel functies, waaronder 1xHDMI, DVI, Component. 3 goede mogelijkheden om je HD-ready goed te benutten. Het geluid is ook best redelijk als je SRS WOW aan zet.

Ik las ook iets van een ander over het volume. De TV heeft een functie om het volume automatisch aan te passen. In dat geval is een waarde van 2 al prima en 3 en 4 inderdaad erg hard. Maar goed voor het schakelen tussen zenders waar het volume soms wel eens verschilt. Als je deze functie uitzet moet je wel wat hoger in de waarden. Ik zelf heb dan wel een probleem wanneer ik van HDMI naar SCART ga. DVD-speler (KISS DP-600) geeft blijkbaar een lager volume door dan mijn digitale ontvanger (wel gewoon via scart).

En dan nog iets over ghosting. Ik heb er geen last van. De enige keer dat ik het heb gehad was toen ik met de waarden aan het spelen was toen ik een voetbalwedstrijd keek. Het killen van noise haalt een soft-filter eroverheen waardoor het gras detail verliest. De spelers die over het veld rennen ondergaan dan hetzelfde lot.Met de ghosting als gevolg. Ik kwam tot de conclusie dat het beeld "hard" moest blijven. Een goed TV signaal lijkt me dan onontbeerlijk.

Heb 1 mediacenter PC (nou ja, Mediaportal installatie onder Windows XP) op DVI en een KISS DP-600 via HDMI. Beide leveren prima beeld. Het is echt verbluffend wanneer je een goede HDTV transport stream (TS) of WMVHD afspeelt.

Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Of had ik dat al gezegd? :)

[ Voor 19% gewijzigd door desperad007 op 20-07-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Terra! Heb jij zelf een driver geschreven voor die Tatung. Die zou ik graag van je hebben. Mijn 7600GT denkt nu dat het een P&P is en dat staat zo storend! :)

Verder is de TV echt prima. Ik ben volgens mij weinig zo blij geweest met iets dat ik gekocht heb voor mezelf anders dan eten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:24
Ik ben van plan ook een tatung te kopen ook 32 inch alleen de V32MCHK kwa specs redelijk overeen komend. En zag in dit topic dat er meerdere mensen ook deze tv hadden gekocht, dus is mijn vraag heeft deze tv veel ghosting bij digitale tv uitzendingen? Want de V32MCGI wel volgens 1 review van tweakers.net wel.

Vind het redelijk belangrijk heb me hele vakantie uit m'n naad gewerkt :p (ben 16) om het te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Flasherrr schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:21:
En zag in dit topic dat er meerdere mensen ook deze tv hadden gekocht, dus is mijn vraag heeft deze tv veel ghosting bij digitale tv uitzendingen? Want de V32MCGI wel volgens 1 review van tweakers.net wel.
nee digitaal niet. Via SCART heb ik vrijwel geen ghosting. VGA trouwens ook niet. Enige ghosting die je ziet is als je de analoge tuner van de tv gebruikt. Het is waarschijnlijk een goedkope tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is er iemand die heeft kunnen uittesten of de DVI-ingang van dit toestel ook over HDCP beschikt?

In de specificaties van Tatung staat er niks over, dus ik vrees eigenlijk van niet. Ik heb alleen een beetje hoop omdat de 42EMGI wel HDCP op de DVI schijnt te hebben.

De DVI ingang is namelijk beter geschikt dan de HDMI om een HTPC aan te sluiten, omdat de DVI wel 1:1 pixelmapping (1360x768) ondersteund. In combinatie met een videokaart met VGA zou de tv dan helemaal niks hoeven te scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 07:32
voor mensen die in zeeland wonen, en geinteresseerd zijn in deze tv, er hangt er 1 in de showroom van compuzeeland te heinkenszand ( vragen er 599,- voor )

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf het contrast en de backlight op maximaal gezet en de brightness op 20. Iemand die zelf instellingen heeft die beter zijn aan te raden? Ik vind het beeld opzich mooi zo maar heb het gevoel dat het niet helemaal kleur echt is. Ik heb het aangesloten via DVI.
En ik heb de Colour mode op normal, voor mijn gevoel geeft dat het beste beeld. Iemand die daar iets anders heeft?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Laatst online: 22-01 16:22
Iemand die al geprobeerd heeft om met zijn laptop, met een vga to dvi adapter, een film te spelen?
Is er veel verschil met rechtstreeks dvi?
Ik heb net dit scherm besteld maar ik realiseer me juist dat mijn laptop geen dvi heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
crazyheinz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:55:
Iemand die al geprobeerd heeft om met zijn laptop, met een vga to dvi adapter, een film te spelen?
Is er veel verschil met rechtstreeks dvi?
Ik heb net dit scherm besteld maar ik realiseer me juist dat mijn laptop geen dvi heeft :(
dan gebruik je de VGA ingang toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Ah die heeft blijkbaar vga ingang :)
Super dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, sinds twee weken ben ik ook eigenaar van deze TV en moet zeggen ie zijn geld meer dan waard is. Het enige waar ik me nogal aan kan storen is de ghosting die zich via alle inputs voordoet. Het lijkt vaak alsof er achter alles wat beweegt een rode zweem volgt. Is dat de normale gang van zaken bij deze Tatung? Valt het nog enigszins te camoufleren met andere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Kheb vandaag deze tv ontvangen. Mooi ding.
Kheb echter verschillende problemen. De voornaamste bedoeling is om het scherm aan de laptop aan te sluiten om vandaar af HD filmpjes te spelen. Krijg mijn resolutie echter niet goed, spring automatisch op 1280 * 786 terwijl dat ik via ultramon hem instel op 1360 * 786. Ik zie dan op het scherm efkes die resolutie staan, en dan spring ie terug. Kleuren zien er ook belabberd uit en niet scherp, wat waarss het gevolg is van die verkeerde resolutie.

Iemand een idee wat te doen? Ik gebruik vista ultimate en connect met een vga kabel.
Een ander probleem is dat ik de standaard afstandsbediening niet heb, kheb op azerty.nl een demomodel gekocht, en daar zat een philips universele afstandsbediening bij, de presitigo 9600.
Het merk zit in de database op de remote, maar kan er niet mee samenwerken precies.
Met mijn dvd speler van LG lukt het wel goed.

DVD ziet er ook niet te best uit, maar heb nog niet veel kunnen prutsen met de kleuren, aangezien ik de afstandsbediening niet heb, en op het scherm zelf regelen is ook niet zo handig.
Als iemand anders tips heeft ivm instellingen die heet beeld kunnen verbeteren, laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 20:44
Ik heb de tv nu sinds maandag en moet zeggen dat ie zijn geld wel waard is hoor.

Probleempjes welke ik ondervind/vond:

- ghosting, in het begin zelfs met kijken naar de nieuwslezen maar extreem erg was het met kijken naar voetbalwedstrijden en met spelen van Fifa 2008. Ik zag de voetballers 3 dubbel ongeveer. Echter na een reset van de tv is dit (echt bijna helemaal )opgelost, heb er nog nauwelijks last van. Daarbij moet ik vermelden dat mijn tv aansluiting niet kwalitatief hoogwaardig is, ook staat mijn tv redelijk dicht bij mijn computer wat misschien ook wat problemen oplevert.

- Ik heb nu op mijn videokaart (Asus EN8600GT Silent 512mb) een DVI to HDMI kabel zitten. Ik kan nu wel mijn resolutie zetten op 1280*720 op 60 Hertz maar wanneer ik op ca. 1366 * 768 kan ik geen 60 Hertz meer ondersteunen terwijl mijn TV dit wel ondersteund. Hij geeft dan aan dat ik hem enkel op 25 Hz kan zetten. Op 25 Hz is het niet om aan te zien vanwege al het flikkeren. Als ik dan weer kies op hem op 1900 x .... zet (de precieze resolutie weet ik niet) kan ik wel weer kiezen voor 60 Hz maar dit ondersteund de tv weer niet. Misschien kan ik nog een DVI to DVI kabel proberen.

Voordeel van de HDMI kabel is dat Fifa nu wel kan spelen, eerst gebruikte ik een D-sub kabel maar dan schakelt ie het beeld niet automatisch naar de juiste resolutie.

Heb sinds gisteren ook digitale tv en wat we me opvalt is dat op Film1 het beeld echt behoorlijk perfect is. Nu nog een x een decoder aansluiten welke HDMI/DVI heeft want het is toch zonde om digitale tv te hebben en dan toch weer via de analoge scart aan te moeten.

Kortom ik kan iederen het aanbevelen deze tv aan te schaffen, zeker gezien de specs en alle mogelijke aansluitingen die erop zitten. Het design is dan wel niet geweldig maar dat maakt de prijs meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
snap niet dat mensen last van ghosting hebben.

ik gebruik de tv als main monitor voor me pc. en ja dan zit ie uiteraard op DVI.
speel al me games derop zoals UT3 en crysis of NFS.
nog nooit last van ghost gehad. tv zappen is een klein beetje traag,
maarja kan me daar niet zo aan ergeren.

heb em al heel wat keren aan de D-sub gehangen voor een pc te fixen,
meteen de juiste resolutie, en dan ff via menu de tv auto settings laten doen voor centreren.

ik had em gekocht als show model dus ook poen deraf maar daar zie ik nix van,
alle spulletjes als kabels/afstand zaten nog gesealed.
heb em al een half jaar nu ofzo, en zeker een van me beste uitgaven de laatste 4 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
welke kabels had je erdan bij gekregen?
Ik heb een demo gekocht op azerty.nl en daar kreeg ik een universele afstand van philips bij. Ondertussen wordt er wel al een andere geregeld, kreeg hem niet correct gepaird met de tv.
Wel jammer want het was een afstand met touchscreen enzo, en toch wel een 80 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
niet bijzonder ofzo,
gewoon voeding in EU en US versie
en de originele ab met extra baterijen
heb gewoon me bestaande DVI kabel gebruikt die al aan me monitor hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik denk dat ik ghosting heb door een brakke scartkabel die bij de digitale decoder zat. Zal vanaaf ff een andere proberen.

Heb namelijk bij spellen (via HDMI) totaal geen ghosting (geprobeerd bij Fifa 2008 en TDU), dvd's afspelen ook niet dus alleen maar via digitale tv heb ik ghosting.

• onnaj
Ik blijf met digitale tv veel ghosting krijgen en slecht beeld. Misschien dat ik maar een andere DVB-C decoder moet nemen dan de samsung. Pa en ma hebben een stuk beter beeld op hun oude tv.

Ik heb alles al opnieuw aangesloten, geaard etc, maar t blijft t zelfde.

Met spellen en HD Divx afspelen niets dan lof....COD4 wordt alleen maar via de Tatung afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
Bij de aankoop van mijn V37mcgi (iets meer dan een halfjaar geleden) had ik 1 blauwstaande pixel. Ik kwam niet in aanmerking voor omruil.. Nu ontdek ik zojuist 2 nieuwe defecte (sub)pixels, die bij een blauwe achtergrond op zwart staan.

Valt dit onder de garantie? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop het wel, heb zojuist een mailtje naar tatung gestuurd. 3 Defecte pixels is iets teveel van het slechte..

Verder is de kwaliteit van de v37mcgi perfect.. alleen jammer van de defecte pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Is de gezoem uit de speakers al opgelost? Ben van plan deze scherm ook aan te sgaafen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

Ja en nee...het gezoem was volgens Tatung niet het defect. Dit was de instelling in het menu.
Lees maar even terug in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Precies, volgens Technical support van Tatung mocht je de backlight niet lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb een probleempje met mijn V32MCGI.
Rechtsboven aan lijkt het als de backlight "lek" is.

Hier vormt zich een witte gloed vanuit de hoek.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

Ga het uiteraard melden bij de reparatie dienst, maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Weet iemand hoe het zit met de typenummers van tatung
ik kan aan 2 modellen komen namelijk:

Tatung V32MAAK HD-Ready Black
• 32 inch breedbeeld (81cm.)
• Resolutie: 1366x768
• HD-Ready
• 2x Scart aansluiting
• 2x HDMI aansluiting
• Respons tijd: 6,5ms

Tatung V32MCAK HD-Ready + F3
• 32 inch breedbeeld (81cm.)
• Resolutie: 1366x768
• HD-Ready
• 2x Scart aansluiting
• 2x HDMI aansluiting
• Respons tijd: 8ms

Zijn dit oude modellen?
is er merkbaar verschil tussen 6.5ms en 8ms ?
en waar verkopen ze in vredesnaam Tatung tv's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik zag dat ze bij norrod tatung tv's verkopen...
Ik heb ze al een mail gestuurd, maar ik ben wel eens bij norrod in groningen geweest, maar ik ga er niet van uit dat ze die in de winkel hebben staat, weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

is de Tatung V32MCAK een nieuwere uitvoering dan de Tatung V32MAAK?
en waarom kan ik hier helemaal geen info over vinden? ook niet op de tatung site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Je moet even op http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=56 kijken.
Hier kun je zien dat er in principe 4 modellen leverbaar zijn maar die bestaan uit 2 hoofdmodellen:
de MCAK en de MCFJ

De onderverdeling bij beide modellen zit hem in de DVB-T tuner. Het verschil tussen de hoofdmodellen is de PIP en SRS WoW met BBE geluidstechnieken.

Verder zijn de schermen identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

jozy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:12:
Je moet even op http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=56 kijken.
Hier kun je zien dat er in principe 4 modellen leverbaar zijn maar die bestaan uit 2 hoofdmodellen:
de MCAK en de MCFJ

De onderverdeling bij beide modellen zit hem in de DVB-T tuner. Het verschil tussen de hoofdmodellen is de PIP en SRS WoW met BBE geluidstechnieken.

Verder zijn de schermen identiek
Ja dat had ik zelf ook al gezien, daarom vroeg ik ook, bestaat de V32maak die ze op www.bestelmaar.nl aanbieden uberhaupt wel, want daar kan ik niks over vinden...
maar die tv bestaat dus niet...?

ik moet zeggen dat de support en informatie op de site van tatung ronduit het slechts is wat ik ook heb gezien.

Van tatungs huidige lineup op de site zie ik ook geen één 32inch lcd staan met 6.5ms, word ik nou gewoon opgelicht op bestelmaar.nl met een tv die helemaal niet bestaat?

Oke het is duidenlijk nu:
Dear Jorrick,

The user manual is same as MCAK. But spec as attach.

Some small changes:

V32MAAK vs. V32MAAK

-Contrast Ratio: 1500:1 VS. 1200:1

-Brightness: the same

-Viewing Angle: 178 deg. VS. 170 deg.

-Response Time: 6.5ms VS. 8ms

V32MCAK is our main volume in 32”. V32MAAK is special made for ‘more professional consummer’ but less price sensitive.

So we did not place in website to prevent customer confuse.

Thanks for understanding.

Best Regards,

Cupid Chen

VP Sales & Marketing

Tatung Netherlands BV

[ Voor 38% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-03-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Vorige week heb ik ook deze tv gekocht. Alles werkt perfect tot dusver. Echter heb ik vandaag een Logitech Z3e speakerset gekocht en deze met veel gehannes op de audio out van de tv aangesloten (van minijack naar tulp). Op de tv zit verder ook een xbox360, digitale ontvanger van @home (humax) en een pc via vga aangesloten.

Het geluid komt vanuit alle sources behalve de pc uit het aparte speakersetje. Geluid van de pc (aangesloten op de audio in aan de rechterkant van de tv) komt alleen maar uit de speakers van de tv.

Is het mogelijk om op de een of andere manier toch het geluid van de pc ook via de speakers te laten gaan? Het liefst alleen als de tv die source ook gebruikt, zodat ik alleen het geluid van de pc hoor als ik dit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond viel bij mij opeens het beeld uit en sindsdien komt het niet meer terug. Zodra ik de TV aanzet gaat de backlight aan maar krijg ik verder niks op het scherm. Welke knop ik ook indruk, niks verandert. Het viel uit terwijl ik via mijn htpc (dvi) een aflevering van Family Guy keek. Iemand hier toevallig ervaring mee of iemand die een oplossing weet? Anders moet ik hem namelijk terugbrengen naar Azerty en ben ik hem voor 2-5 weken kwijt. En ik heb totaal geen idee hoe ik hem moet verpakken om terug te sturen en geen zin hem zolang kwijt te zijn.

Of is het soms verstandiger met Tatung zelf contact op te nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 02-04-2008 14:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou ik ben nu ook eigenaar van een Tatung MCAAK 32inch lcd tv.

Kwa design een mooi toestel. kwa beeld. tja daar heb ik wat problemen mee, bij hebben hier thuis 3 tv's aan 1 kabel hangen, nou was het beeld met mijn oude philips crt tv gewoon goed helemaal geen ruis oid. maar met mijn lcd tv krijg ik niet eens beeld, alleen wat rare storings kleuren soort van stilstaand kleuren sneeuw en wel geluid, maar niks geen beeld.
tv beneden neergezet, alle t stukken losgekoppeld en alleen rechtstreeks via 1 kabel gedaan toen was het goed... maarja mijn kamer is boven dus ik moet boven ook beeld hebben, nou dacht ik dat het signaal te zwak was voor een lcd tv oid, dus heb ik meteen maar een signaal versterker besteld, we zullen maandag es zien.
connector opnieuw eropgezet en toen kreeg ik ineens wel beeld, het vreemde is dat hij daarvoor wel beeld op mijn oude tv gaf en niet op lcd, maarja nu heb ik dus beeld.

tv maar eens aangesloten op mijn laptop via vga kabel, kreeg ik alleen mijn achtergrond in beeld verder niks, ook niet bij afspelen van films.

toen maar eens aangesloten op mijn eigen pc, via svideo kabel, en nou heb ik alleen een vage resolutie op mijn tv, de resolutie is te laag, ik moet aldoor met mijn muis naar links en recht en omhoog en naar bendeden en dan loopt het beeld mee zegmaar :S kan het een beetje moeilijk uitleggen. maar ik kan de resolutie iig niet aanpassen of hoger zetten.
mijn pc heeft een 8800gts 320mb, kan ik hem dan het beste via dvi kabel aansluiten? lengte is ongeveer 5 meter oid.
Of een HDMI naar dvi kabel?
hdmi gaat geluid en beeld doorheen toch? volgensmij gaat dat niet door een dvi kabel, dan moet ik mijn versterker dus los op de tv aansluiten? via een line in stekker? zo heb ik mijn pc ook op mijn versterker aangesloten.

doe ik iets verkeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-04-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de 32" met 6.5ms of de 42" fullhd bestellen van Tatung icm een telefoon abonnement echter ken ik dat merk helemaal niet.

Ik heb zelf al een samsung 32" lcd tv (le32n71b) en dat is echt een geweldige tv echter wil ik voor mijn pc ook weer een lcd tv ipv een monitor daar een monitor gewoon te klein is voor me.

Heeft er hier iemand ervaring met de Tatunt 42" fullhd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Heeft er hier iemand ervaring met de Tatunt 42" fullhd tv?
geloof dat 1 vd Tatung 42" full HD vorig jaar game tv van het jaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
toen maar eens aangesloten op mijn eigen pc, via svideo kabel, en nou heb ik alleen een vage resolutie op mijn tv, de resolutie is te laag, ik moet aldoor met mijn muis naar links en recht en omhoog en naar bendeden en dan loopt het beeld mee zegmaar kan het een beetje moeilijk uitleggen. maar ik kan de resolutie iig niet aanpassen of hoger zetten.
mijn pc heeft een 8800gts 320mb, kan ik hem dan het beste via dvi kabel aansluiten? lengte is ongeveer 5 meter oid.
hdmi gaat geluid en beeld doorheen toch? volgensmij gaat dat niet door een dvi kabel, dan moet ik mijn versterker dus los op de tv aansluiten? via een line in stekker? zo heb ik mijn pc ook op mijn versterker aangesloten.

doe ik iets verkeerd?
Ik heb mijn Tatung 32" via een hdmi kabel naar dvi kabel op mijn pc met een Asus 8600GT TOP aangesloten en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
onnaj schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:01:
[...]

geloof dat 1 vd Tatung 42" full HD vorig jaar game tv van het jaar was
dat is idd mogelijk maar als mensen hier op het forum problemen hebben met het krijgen van hun xbox360 op 1080p via hdmi dan is hij waarschijnlijk niet echt goed getest vorig jaar.

hij blijkt niet hoger te gaan als 480p via hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:37:
tv maar eens aangesloten op mijn laptop via vga kabel, kreeg ik alleen mijn achtergrond in beeld verder niks, ook niet bij afspelen van films.

toen maar eens aangesloten op mijn eigen pc, via svideo kabel, en nou heb ik alleen een vage resolutie op mijn tv, de resolutie is te laag, ik moet aldoor met mijn muis naar links en recht en omhoog en naar bendeden en dan loopt het beeld mee zegmaar :S kan het een beetje moeilijk uitleggen. maar ik kan de resolutie iig niet aanpassen of hoger zetten.

doe ik iets verkeerd?
Ik kan je vertellen dat dit aan de hardware/software van je pc kan liggen.

Ik had eerst een andere pc met een Nvidia 7950GT kaart erin en de TV aangesloten op de VGA met een DVI>VGA verloop. Dat werkte prima.
Nu met een 8800GT krijg ik het maar niet aan de praat! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook via bestelmaar deze tv besteld icm een abo. Ik ben benieuwd in hoeverre dit goed gaat, want de service van betreffende shop is niet echt denderend.

koekkoek2003nl, is bij jou de afhandeling beetje goed gegaan?

Ik vroeg me nog af in hoeverre pip mij gaat bevallen. Lijkt me nanelijk erg handig om tijdens mijn pc werkzaamhden ook nog een voetbal wedstrijd te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:42:
Ik heb ook via bestelmaar deze tv besteld icm een abo. Ik ben benieuwd in hoeverre dit goed gaat, want de service van betreffende shop is niet echt denderend.

koekkoek2003nl, is bij jou de afhandeling beetje goed gegaan?

Ik vroeg me nog af in hoeverre pip mij gaat bevallen. Lijkt me nanelijk erg handig om tijdens mijn pc werkzaamhden ook nog een voetbal wedstrijd te kunnen zien.
mwa kon beter, ik moest er eerst 4 keer achteraan bellen voordat ze doorhadden dat ik iets besteld had, daarna gebeurde er nog niks want ze wisten niet of ik nummerbehoud wou, dus dezen ze maar niets... niet even een mailtje of even bellen ofzo, nee ze wisten het niet dus deden ze maar niks.
Maar daarna kreeg ik het ongeveer binnen 2 week binnen.
eerst alleen een mobiel en de dag erna mijn tv. maar al met al heb ik wel eens bij betere zaken iets besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:48:
[...]

mwa kon beter, ik moest er eerst 4 keer achteraan bellen voordat ze doorhadden dat ik iets besteld had, daarna gebeurde er nog niks want ze wisten niet of ik nummerbehoud wou, dus dezen ze maar niets... niet even een mailtje of even bellen ofzo, nee ze wisten het niet dus deden ze maar niks.
Maar daarna kreeg ik het ongeveer binnen 2 week binnen.
eerst alleen een mobiel en de dag erna mijn tv. maar al met al heb ik wel eens bij betere zaken iets besteld.
ik bemerk slechte response op mijn mails mbt vragen over de tv en contract. Ik had per ongeluk contract per post laten versturen ipv per email.Ik heb toen 3 emails gestuurd of dit ook gemailt kon worden, kreeg 1 keer een standaard reply terug. Dan maar bellen, werd beloofd dat ze het meteen zouden mailen. Nooit gedaan, uiteindelijk toch maar moeten wachten op de post. Ik heb nu ook al twee keer gevraagd om bevestiging van mijn ingezonden bijlages, wederom geen antwoord. Mocht er iets niet correct zijn, dan ga ik er ook niet meer op in, dan bestel ik die tv wel ergens anders. Ik heb immers 7 dagen bedenktijd met online bestellingen. Simpel zat

Maar goed, ik moet dus nog twee weken wachten in het meest optimale geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok de 32 mcak versie binnen. Alles werkt okay en heb de brightness en conttrast aardig goed ingesteld. Een ding lukt me nog niet, zoals velen.

Ik heb hem via VGA aangesloten op mijn Asus M2A-VM HDMI, met vista ultimate 64 bit. Ik heb catalyst drivers 8.4 geinstalleerd.

Ik krijg helaas niet de 1360 x768 werkend via vista/ati controll panel. Via powerstrip wel even, maar na een reboot is het hele scherm aan het knipperen.

Ik heb hem nu draaien op 1280 x720, maar ja, dat ziet er toch minder goed uit.

Hoe kan ik dit werkend krijgen? Is er eenmogelijkheid dat powerstrip al geactiveerd is bij het log on scherm van vista? Want nu kan ik dus niet eens zien wel user account ik moet hebben bij startup omdat dan de scherm resolutie verkloot is waardoor ik dus vage flikkeringen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:24
Zo even mijn beklaag doen over Tatung.
Ik ben in het bezit van de tatung v32mchk, als sinds september vorig jaar.
Bij aankomst kreeg ik een defecte tv. Hij deed niets. Dus ik proberen een andere te krijgen maar dat was niet mogelijk en werd hij gerepareerd.
Naja, tv weer terug. Bleken heel veel functies niet te werken door verkeerde firmware. Dus tv weer terug en werd ie geflashed.
Alleen weer bij mij thuis aangekomen was de tv kapot. Dus moest hij weer terug. (ik behoorlijk balen natuurlijk) Maarja, wat moet dat moet.
Dus na twee weekjes ik weer happy, alleen begint disaster in februari weer. Op willerkeurige momenten viel de tv uit. Of sprong op sneeuwbeeld of het geluid viel uit.
Naja, ik had niet veel trek in nog een keer repareren dus keek het ff aan. Soms was het heel erg, maar had ook momenten waarbij ik wel een uurtje kon kijken of meer.
Alleen werd het de laatste tijd meer, dus ik een mail sturen dat voor de 4e keer een defect wel erg veel was en dat ik waarschijnlijk een probleemmodel heb gekregen. Dit werd meteen ontkracht, en er werd verteld dat een foute firmware geen defect was. Ik moest hem dus weer opnieuw opsturen.
Dat heb ik vorige week gedaan, vandaag was ie weer terug. En ik krijg te lezen, dat de tv het gewoon deed en dus niet gerepareerd was (terwijl ik een duidelijke probleembeschrijving heb gegeven).

Ik ben het nu helemaal zat! En weet niet precies wat mijn rechten zijn. Heb ik recht op een andere tv? Of misschien geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Flasherrr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:45:
Zo even mijn beklaag doen over Tatung.
Ik ben in het bezit van de tatung v32mchk, als sinds september vorig jaar.
Bij aankomst kreeg ik een defecte tv. Hij deed niets. Dus ik proberen een andere te krijgen maar dat was niet mogelijk en werd hij gerepareerd.
Naja, tv weer terug. Bleken heel veel functies niet te werken door verkeerde firmware. Dus tv weer terug en werd ie geflashed.
Alleen weer bij mij thuis aangekomen was de tv kapot. Dus moest hij weer terug. (ik behoorlijk balen natuurlijk) Maarja, wat moet dat moet.
Dus na twee weekjes ik weer happy, alleen begint disaster in februari weer. Op willerkeurige momenten viel de tv uit. Of sprong op sneeuwbeeld of het geluid viel uit.
Naja, ik had niet veel trek in nog een keer repareren dus keek het ff aan. Soms was het heel erg, maar had ook momenten waarbij ik wel een uurtje kon kijken of meer.
Alleen werd het de laatste tijd meer, dus ik een mail sturen dat voor de 4e keer een defect wel erg veel was en dat ik waarschijnlijk een probleemmodel heb gekregen. Dit werd meteen ontkracht, en er werd verteld dat een foute firmware geen defect was. Ik moest hem dus weer opnieuw opsturen.
Dat heb ik vorige week gedaan, vandaag was ie weer terug. En ik krijg te lezen, dat de tv het gewoon deed en dus niet gerepareerd was (terwijl ik een duidelijke probleembeschrijving heb gegeven).

Ik ben het nu helemaal zat! En weet niet precies wat mijn rechten zijn. Heb ik recht op een andere tv? Of misschien geld terug?
Eigenlijk hoef je niet eens bij Tatung te zijn, maar bij de verkoper. Die heeft een ondeugdelijk product verkocht. Volgens de wet moet je de verkoper wel gelegenheid geven tot reparatie, dat hebben ze gedaan, maar op een gegeven moment moet er wel een moment zijn dat je bijv de koop ongedaan kan maken.

Veel voorkomende smoes is dat je de garantie bij Tatung zelf zou moeten afhandelen, maar dit is onjuist: je hebt een koopovereenkomst met de verkoper en niet met Tatung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:26:
Ok de 32 mcak versie binnen. Alles werkt okay en heb de brightness en conttrast aardig goed ingesteld. Een ding lukt me nog niet, zoals velen.

Ik heb hem via VGA aangesloten op mijn Asus M2A-VM HDMI, met vista ultimate 64 bit. Ik heb catalyst drivers 8.4 geinstalleerd.

Ik krijg helaas niet de 1360 x768 werkend via vista/ati controll panel. Via powerstrip wel even, maar na een reboot is het hele scherm aan het knipperen.

Ik heb hem nu draaien op 1280 x720, maar ja, dat ziet er toch minder goed uit.

Hoe kan ik dit werkend krijgen? Is er eenmogelijkheid dat powerstrip al geactiveerd is bij het log on scherm van vista? Want nu kan ik dus niet eens zien wel user account ik moet hebben bij startup omdat dan de scherm resolutie verkloot is waardoor ik dus vage flikkeringen zie.
ja hier dezelfde problemen met vista. het scherm die heel de tijd connect en dan weer disconnect, werd er gek van. Kheb dan maar een dualboot met xp gedaan, en die doet het wel fijn samen met ultramon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyheinz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:15:
[...]

ja hier dezelfde problemen met vista. het scherm die heel de tijd connect en dan weer disconnect, werd er gek van. Kheb dan maar een dualboot met xp gedaan, en die doet het wel fijn samen met ultramon.
eige reden dat ik vista draai is vanwege media center. Maar vind mkv en ander formaten afspelen zo omslachtig dat ik fijn terug ga naar XP en met mediaportal aan de gang ga. Hopelijk kan ik dan wel op 1366 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:00:
[...]

eige reden dat ik vista draai is vanwege media center. Maar vind mkv en ander formaten afspelen zo omslachtig dat ik fijn terug ga naar XP en met mediaportal aan de gang ga. Hopelijk kan ik dan wel op 1366 draaien.
dat begrijp ik niet. mkv bestanden kan je zo vanuit de MC starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik draai xp pro, ik heb een 8800gts 320mb kaart die heeft alleen 2 dvi aansluitingen en 1 s-video
Mijn Tatung MAAK heeft een aantal aansluitingen.
* VGA
* S-video
* Component
* 2x HDMI

Nu heb ik hier een vga kabel een s-video kabel een hdmi kabel en een dvi kabel, en nou dacht ik dat ik het beste beeld resultaat kan krijgen als ik een converterblokje koop van dvi naar hdmi. En dan de boel aansluit met een dvi en hdmi kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.silverview.nl/www/catalog/images/k-conv_dvihdmi.jpg
Alleen dan met een mannetje aan de andere HDMI kant denk ik :?

Dat is toch gewoon mogelijk? maar dan moet ik zeker wel een extra geluid kabel er tussen trekken? van door een hdmi kabel gaat dacht ik geen geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:07:
[...]

dat begrijp ik niet. mkv bestanden kan je zo vanuit de MC starten?
nope ik krijg dan video not supported etc. Ik vind het allemaal te omslachtig werken om egwoon fatsoenlijk in een keer al mijn video te kunnen kijken, naar wat ik begreep is MP wat handiger en doet die minder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:22:
[...]

nope ik krijg dan video not supported etc. Ik vind het allemaal te omslachtig werken om egwoon fatsoenlijk in een keer al mijn video te kunnen kijken, naar wat ik begreep is MP wat handiger en doet die minder moeilijk.
dan moet je even een regedit eroverheen halen. (even via google zoeken)

Of je renamed je mkv even naar avi, dan werkt deze wel gewoon (mits je x264 decoder hebt geinstalleerd natuurlijk)

MediaPortal is misschien handiger, maar zeker weten een stuk omslachtiger, je moet eerst alles zelf instellen, wat best wel een werkje kan zijn. Ik vond persoonlijk MCE out-of-the-box veel makkelijker bruikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 12-06-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Na enige tijd rondgekeken te hebben naar LCD tv's springt er één tv uit waar ik over twijfel. De Tatung V32MCAK ligt qua prijs erg gunstig. Er is zat informatie te vinden over het apparaat, maar geen reviews.
De enige review die ik heb kunnen vinden is deze:http://forbruker.no/digital/tester/tv/article2111796.ece. Helaas is die in het Noors.

Heeft iemand ervaringen met deze TV? Ik zou graag hier wat over willen horen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.eu/write/bestanden/prodimg/TATUNG_V32MCAK-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb veel info opgezocht over de v32maak en de v32mcak en vind er zo goed als niets over. Toevallig users van hier die er een oordeel/review over kunnen geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:08:
Ook ik heb veel info opgezocht over de v32maak en de v32mcak en vind er zo goed als niets over. Toevallig users van hier die er een oordeel/review over kunnen geven ?
Ik heb de review van de Noorse site proberen te vertalen. Hierin zeggen ze dat het beeld vrij slecht is in eerste instantie, maar na aanpassing van backlight (hij leaked nogal veel backlight) en de kleuren komt er toch een goed beeld naar voren.

Toch blijft het beeld bij TV-signalen ietwat korrelig (waarschijnlijk goedkope tuner), maar het beeld via de overige aansluitingen is wel goed. Ook dit moet weer even ingesteld worden, maar dan klopt het ook daadwerkelijk qua kleuren. Op de hoogste resolutie van het scherm ziet het er gewoon keurig uit.

Overigens zijn ze niet onder de indruk van de afwerking van de televisie zelf, maar er moet toch ergens op bespaard worden :)

Al met al lijkt het scherm wel OK, zeker voor die prijs. Toch twijfel ik nog steeds aan de televisie, aangezien ik hem nergens kan bekijken :'(

[ Voor 7% gewijzigd door daandegoeiste op 26-06-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen kenner helaas, en in die hoedanigheid kan ik alleen maar zeggen dat het toestel naar mijn maatstaven een goed beeld heeft, neig naar zeer goed. Ik heb weinig ervaring met LCD televisies, ik heb er ooit een gehad van Philips, en daarvan vond ik het beeld soms wat blokkerig/schokkerig. Was wel 10 inch groter dan de 32 inch die ik nu heb.

Dat is bij deze eigenlijk helemaal niet. Moet hem nog uitvoerig testen, met dvd, blu-ray en PS3 spellen. Morgen haal ik een HDMI kabel voor de PS3. Heb al wel gekeken hoe het eruit ziet via de SCART (de PS3) en dat is gewoon mooi. Ik zou ook niet weten wat er nog aan verbeterd kan worden door een HDMI kabel te gebruiken, maar dat ga ik straks zien denk ik :)

Zal ook eens met Digitenne gaan kijken, hoe dat is. Vriend van me vertelde me dat dat waarschijnlijk minder mooi gaat zijn, ik laat het wel weten hier. Als iemand specifieke vragen heeft, stel ze en ik zal proberen te antwoorden. Een PC zal ik er niet aanhangen.

Al met al: net en goed toestel voor weinig geld! Design is niet helemaal mijn smaak, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het apparaat is stuk, rare kleuren, strepen door het beeld. ik quote mezelf even, en zie dat ik em 20 maanden geleden gekocht hebt.

ik ga tatung eens bellen...

trouwens, dat verhaal met de zoom omdat de achtergrondverlichting niet op max stond. je kan die zoom ook weghalen door even teletext aan en uit te zetten. mischien was dit al een teken dat er iets niet in orde was hoor... wat ik merk het nu pas voor het eerst op....
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:41:
bedankt voor de review, je heb me overtuigd. ik heb vanochtend het apparaat gekocht bij powerline in zoetermeer.. 699 + 8 euro verw.bijdrage.

na de tv van kanalen voorzien te hebben, heb ik mediacenter geprobeerd... clean install.

alles in orde, totdat ik zojuist de TV ging plaatsen in de huiskamer, geen beeld..

ik heb niets veranderd, tzit aangesloten via DVI, heb onboard graphics, MB is een asus A8N VM CSM. alles is voorzien van laatste drivers

nu al een aantal keer geprobeerd via VGA / DVI.... telkens zie ik het bootscherm \ XP logo, waarna een blauw scherm verschijnt.... heb iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou ja, mazzel dat je 3 jaar garantie hebt!
Bij mij doet het apparaat het nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 07:51:
het apparaat is stuk, rare kleuren, strepen door het beeld. ik quote mezelf even, en zie dat ik em 20 maanden geleden gekocht hebt.

ik ga tatung eens bellen...
Heb jij (of andere tweakers met recent defect) nog contact met de reparatieservice (A-novo) kunnen krijgen?

Mijn TV staat daar nu bijna een maand en op mijn e-mails reageren ze niet meer :X Per telefoon duurt de wachtrij steeds zo lang dat ik andere zaken moet gaan doen.

De eerste 2 (!) keer kreeg ik m'n TV binnen een week gerepareerd teruggestuurd, dus ik begin een beetje argwanend te worden.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

kick!
Ik krijg mijn v32maak niet op de juiste resolutie, ik probeer van alles maar ik ik kan 1360 x768 niet instellen.
Hij staat nu op 1280x720 maar nou vallen mijn taakbalk en internet explorer balk buiten beeld.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb hem op mijn pc (xp) aangesloten via een DVI -> HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Oke, da's simpel. Gebruik gewoon een DVI->DVI kabel.

De HDMI ingang accepteert namelijk geen 1360 x 768, maar de DVI ingang wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Mikey5times schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:22:
Oke, da's simpel. Gebruik gewoon een DVI->DVI kabel.

De HDMI ingang accepteert namelijk geen 1360 x 768, maar de DVI ingang wel.
O maar mijn huisgenoot heeft een loewe 32 inch lcd tv die heeft hem via zijn laptop met hdmi en daar lijkt het wel meteen goed. Mijn tv heeft trouwens ook geen dvi ingang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Oeps, ik dacht dat je de V32MCGI had, die heeft namelijk wel een DVI-ingang.

Tenminste, die van mij wel. ;)

Dan weet ik het ook niet, mijn HDMI-in accepteert ook geen 1360 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Exact, HDMI accepteert de resolutie niet, in ieder geval niet in XP weet niet of Vista er anders over denkt. Meen dat ik het ooit in Vista wel voor mekaar had.

Ik heb nu DVI naar DVI en nu ondersteund hij de resolutie wel.

Ga nu zelf de V42MMFJ-ET2 als opvolger voor deze, dus deze gaat de verkoop in. Dat is niet omdat hij niet bevalt want ben er erg tevreden over, zeker kwa prijs/kwaliteit. Enige minpuntje is wat ghosting. Verder niets dan lof, hoop met de volgende grotere Tatung net zoveel lol te beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kan je er eigenlijk een headphone op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Op die van mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
waar steek je die dan ik koekoek?
Staat er ergens een handleiding online? Ik heb nooit een boekje gekregen omdat de mijne een demo versie was. Ik zou graag mijn resolutie willen kunnen aanpassen bij hdmi omdat ik zo een belabberd beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
blijkbaar heeft deze tv maar hmdi 1.1, misschien daarom het slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 11:19
Ik heb net de topic search gebruikt, maar ik kan nog niet vinden dat er intussen een oplossing is voor het probleem dat deze TV een geluid maakt als de helderheid niet op 100% staat. Ik heb namelijk de 37" variant van deze TV en die heeft intussen ook dit probleem (dus itt wat ik eerder gepost heb). Het is destijds aangemerkt als Firmware probleem, maar de enige oplossing leek om hem terug te sturen, maar daar heb ik geen zin in. Zeker niet om voor een Firmware flash dat ding het halve land of misschien wel aarde over te sturen. Dus het zou heel mooi zijn als iets was wat ik zelf kan doen intussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

SCHOP
Ik ben al aan het zoeken en zoeken en zoeken en zoeken geweest maar er is erg weinig over de tatungs te vinden.

Mijn vraag is: Is het ook mogelijk om de tv (Tatung v32MAAK) als center speaker te gebruiken in combinatie met mijn surround systeem?

Ik kan nergens een optie vinden om dat in te stellen, ik heb eigelijk nog niet gewoon geluisterd met geluid van de tv aan maar ik ging er vanuit dat dit niet optimaal klinkt.
Geluid loopt nu via ps3 of humax ir-fox-c optisch naar de versterker waar losse surround boxjes aan hangen
2 grote jamo's voor 2 kleine achter maar de center speaker die ik nu heb klinkt nog erger dan een melkpak.
Vandaar dat ik graag mijn tv als center wou gebruiken.

Is dit mogelijk?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste