Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
zlatan112 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:36:
Ik krijg al een tijde geen belastings geld voor me zorgkosten. Ben ik te laat met het invullen van de aangifte? Wat raden jullie mij aan, ben een student en betaal 118 per maand.En kan die 30 euro zeker gebruiken, die ik eerst elke maand kreeg.
Je bedoelt zorgtoeslag? Aanvraag kun je gewoon nog doen, is niet gebonden aan een datum.

http://www.toeslagen.nl/p...zorgtoeslag2007.html#P4_0

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Ik zou gewoon de Belastingdienst bellen over je zorgtoeslag :) Wat wil je voor advies hebben van ons?

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Ja ik ga dat vandaag ff in orde maken, ik denk dat ik al een maand of 3 achterloop.Betalen ze dat in 1 keer dan uit? Ja geen advies maar of er misschien velden zijn die ik kan invullen die in mijn voordeel zijn financieel gezien dan :).

quote:
zlatan112 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:50:
Ja ik ga dat vandaag ff in orde maken, ik denk dat ik al een maand of 3 achterloop.Betalen ze dat in 1 keer dan uit? Ja geen advies maar of er misschien velden zijn die ik kan invullen die in mijn voordeel zijn financieel gezien dan :).
Voordelen, tja je vraagt het aan en vult alles naar waarheid in. Echt voordeel zit er niet naar mijn weten. Als het goed is betalen ze alles 1x uit voor wat betreft de achterstand, daarna gewoon je maandelijkse toeslag. Had ik ook met de kinderopvangtoeslag.

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu

Zorgtoeslag, ik vind het maar vaag. Als ik alles naar waarheid invul zou ik 1200 euro terugkrijgen per jaar. Terwijl ik maar 68 euro per maand betaal en (nog) geen zorgkosten maak. Oftewel ik krijg geld toe om verzekerd te zijn? En ook van 2006 kan ik nog eens 1150 terugvragen, maar omdat ik toen een te dure verzekering had zou ik kiet spelen dat jaar. Zitten meer studenten in zo'n "goed pakket/situatie?"

pepernooot

Kerst FTW!

Vraagje voor de belastingdeskundigen:

Wanneer je overuren laat uitbetalen wordt dit "bijzonder belast", dwz tegen een hoger % belast. Echter eind van het jaar wordt dit toch gewoon als inkomen gezien waarover je het normale % zou moeten betalen.

Dit zou betekenen dat je de teveel betaalde belasting over de uitbetaalde overuren aan het eind van het jaar weer terugkrijgt. klopt dit?

Backup maken? Portable Backup, copyright MidnightMotion

ik weet niet in welke mate jouw bedrijf inkomensbelasting achterhoudt op je overuren, maar als dat een hoger percentage is dan je uiteindelijk over je laatst verdiende euro moet betalen (op bruto jaarbasis) dan krijg je inderdaad geld terug. Het maakt de fiscus niet uit of je overwerkt of niet, die willen gewoon weten hoeveel jij bruto per jaar verdient.

Let wel op: Als het bedrijf het juiste percentage achterhoudt (42% bijvoorbeeld) dan krijg je niets terug aan het einde van het jaar, maar zou je toch het idee kunnen hebben dat je overwerk extra belast is (omdat je over de rest gemiddeld minder betaalt). Als je bekend bent met de belastingschalen dan weet je dit uiteraard, zo niet dan is mijn verhaal ondoorzichtig en ingewikkeld ;)

Ik kreeg gisteren een brief van de belastingdienst over mijn aangifte van 2005. Hierin heb ik 1262 euro aan studiekosten opegegeven (=collegeld plus aantal boeken-de drempel van 500euro). Ik heb toen geen rekening gehouden met een normbedrag en/of stufi omdat ik vanaf oktober 2005 geen stufi meer heb ontvangen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik kan voorkomen dat ik die 1262 euro terug moet betalen????

Kijk, als je volgens de regels moet terugbetalen dan kan je hoog of laag springen. Ik ken je specifieke situatie niet.

No production networks were harmed during this posting

quote:
dinkelover schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:43:
Zorgtoeslag, ik vind het maar vaag. Als ik alles naar waarheid invul zou ik 1200 euro terugkrijgen per jaar. Terwijl ik maar 68 euro per maand betaal en (nog) geen zorgkosten maak. Oftewel ik krijg geld toe om verzekerd te zijn? En ook van 2006 kan ik nog eens 1150 terugvragen, maar omdat ik toen een te dure verzekering had zou ik kiet spelen dat jaar. Zitten meer studenten in zo'n "goed pakket/situatie?"
Die 1223 (1155 in 2006) euro is als je een toeslagpartner hebt. Je moet dus dan ook de premie van je toeslagpartner meenemen in je berekening. Dat betekend dus dat je, er even vanuitgaand dat hij/zij ook 68 euro p/m betaalt, 24 x 68 = 1632 euro aan zorgkosten betaalt. Dan heb je nog de eventuele noclaim teruggaaf van 255 * 2 = 510 en dan kom je dus uit op effectief 1122 euro, wat je dus met de zorgtoeslag van 1223 euro een voordeel oplevert van 101 euro. En dat is opzich natuurlijk wel vreemd te noemen, geld toekrijgen, maar ik wil wel de kanttekening plaatsen dat je wel een heel lage zorgpremie hebt... Niet toevallig 86 ipv 68? En heb je wel een toeslagpartner?

ALs je geen toeslagpartner hebt kost het verzekeringen je 129 euro :S (432 toeslag en 255 noclaim)

Of heb je misschien een heel hoog eigen risico genomen...als verklaring voor het lage premiebedrag.

Backpacker wijzigde dit bericht 08-07-2007 19:21 (7%)

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

quote:
marleen81 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:54:
Ik kreeg gisteren een brief van de belastingdienst over mijn aangifte van 2005. Hierin heb ik 1262 euro aan studiekosten opegegeven (=collegeld plus aantal boeken-de drempel van 500euro). Ik heb toen geen rekening gehouden met een normbedrag en/of stufi omdat ik vanaf oktober 2005 geen stufi meer heb ontvangen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik kan voorkomen dat ik die 1262 euro terug moet betalen????
Je zal nooit 1262 euro terug moeten betalen maar het voordeel dat die 1262 euro aftrekpost je heeft opgeleverd. In geval van een inkomen van lager dan 17046: 34,15% van de 1262 euro = 430,97 euro.

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

Dat scheelt al een hoop.
Ik heb tot 1 okt 2005 stufi ontvangen. De laatste 3 mnd dus niet. Kan ik dan niet gewoon zeggen dat ik die 1262 euro in de laatste 3 maanden heb uitgegeven. Zodra je geen stufi meer ontvangt mag je toch alles als aftrekpost opgeven?

Gruwel, vrijdag brieven van belastingdienst gehad. Wij krijgen 1554 terug ! 8)

Het scheelde ook 100euro in totaal met schuiven tussen m'n vrouw en ik!
* Gaat vakantie plannen

quote:
marleen81 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:53:
Dat scheelt al een hoop.
Ik heb tot 1 okt 2005 stufi ontvangen. De laatste 3 mnd dus niet. Kan ik dan niet gewoon zeggen dat ik die 1262 euro in de laatste 3 maanden heb uitgegeven. Zodra je geen stufi meer ontvangt mag je toch alles als aftrekpost opgeven?
Heb je daar ook gewoon bonnetjes van? Gewoon zeggen zonder bonnetjes schiet natuurlijk niet op. Daarbij denk ik dat je maximaal 3 maanden collegeld in het laatste kwartaal kunt opgeven. Niet het collegeld van een heel jaar. Was je stufie uit- of thuiswonend? In het geval van uitwonend denk ik dat je niet ontkomt aan terugbetalen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

quote:
Backpacker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:12:
[...]

Die 1223 (1155 in 2006) euro is als je een toeslagpartner hebt. Je moet dus dan ook de premie van je toeslagpartner meenemen in je berekening. Dat betekend dus dat je, er even vanuitgaand dat hij/zij ook 68 euro p/m betaalt, 24 x 68 = 1632 euro aan zorgkosten betaalt. Dan heb je nog de eventuele noclaim teruggaaf van 255 * 2 = 510 en dan kom je dus uit op effectief 1122 euro, wat je dus met de zorgtoeslag van 1223 euro een voordeel oplevert van 101 euro. En dat is opzich natuurlijk wel vreemd te noemen, geld toekrijgen, maar ik wil wel de kanttekening plaatsen dat je wel een heel lage zorgpremie hebt... Niet toevallig 86 ipv 68? En heb je wel een toeslagpartner?

ALs je geen toeslagpartner hebt kost het verzekeringen je 129 euro :S (432 toeslag en 255 noclaim)

Of heb je misschien een heel hoog eigen risico genomen...als verklaring voor het lage premiebedrag.
De noclaim mag je buiten beschouwing laten hoor! Dit "voordeeltje" (als je 't hebt) wordt NIET gefiscaliseerd, dus dat scheelt weer ;)

remember your end, someone owns us

quote:
ChangeLife4Ever schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:29:
[...]

De noclaim mag je buiten beschouwing laten hoor! Dit "voordeeltje" (als je 't hebt) wordt NIET gefiscaliseerd, dus dat scheelt weer ;)
Ja dat weet ik, maar dit was meegenomen om de winst toe te lichten. Dat heeft dinkelover ook gedaan neem ik aan (gezien deze opmerking: en (nog) geen zorgkosten maak en als hij/zij het niet heeft gedaan kan ie sowieso niet op winst uitkomen. Behalve natuurlijk als hij/zij sowieso geen toeslagpartner heeft en hij het bedrag van de zorgpremie gewoon fout heeft gepakt. Want dan komt hij/zij uit op een voordeel van 339 euro (en daar zit dan de noclaim nog niet eens bij).

En het lijkt me niet dat de overheid de zorgtoeslag zo hoog heeft gemaakt dat mensen (incl. de noclaim teruggaaf) er geld op toe kunnen krijgen. Volgens mij heeft hij/zij dan ook gewoon ergens een fout gemaakt.

The Baka Crow..

wat ik vaag vindt, is dat ik nadat ik aangifte gedaan heb voor 2006 gewoon geen bericht krijg.
Mijn lease auto wordt standaard van mijn loon ingehouden dus daar heb ik idd geen last meer van plus mn huis is kostenvrij.

Maar dan nog, ze verwachten dat ik een aangifte invul, daar geef je dan je bedragen op en inkomensbelasting enzo, maar een reactie kan er niet af.

heb gebeld met het belastingskantoor Alkmaar, en daar werd ik gewoon kortafgebekt dat dat zo hoort omdat ik geen extra opgaven heb.. lekker belangrijk zo weet een belastingbetaler gewoon niet waar die aan toe is.

voorgaande jaren kreeg ik wel altijd keurig een brief, plus dat ik volgens mijn berekeningen wel geld moet terug krijgen wegens teveel betaalde loon belasting.

Tameguchi kitten ja ney o

Ik heb het onderwerp al een paar keer langs zien komen binnen deze thread, maar nog niet helemaal ontdekt hoe het nu in elkaar steekt:

Ik betaal nu sinds 2002 mijn studiefinanciering af. Ik las ergens iets over het rentebedrag dat als aftrekpost wordt opgegeven. De ene keer lees ik teksten dat het tot 2005 mogelijk was, op andere teksten lees ik dat het helemaal niet kan. Mijn vraag is vooral of het nu uberhaupt nog kan, en of het wellicht nu niet meer kan, maar of je het nog wel met terugwerkende kracht kan opgeven (gaat bij mij nu om minimaal 15k afgelost ofzo. Op de website van IB-Groep en de belastingdienst kom ik nauwelijks iets tegen.

Kan iemand mij wellicht op weg helpen, ik heb meestal overdag geen tijd om te bellen met beide instanties (ivm werk). Misschien dat jullie weten hoe dit precies in elkaar steekt.

Bedankt

quote:
DikkieD248 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:11:
Kan iemand mij wellicht op weg helpen, ik heb meestal overdag geen tijd om te bellen met beide instanties (ivm werk). Misschien dat jullie weten hoe dit precies in elkaar steekt.

Bedankt
Belastingtelefoon kun je volgens mij tot 2000 bellen. En voor wat betreft je vraag, ik zal eens in de Elsevier kijken of daar wat over in staat, Op de site kan ik ook niks vinden nl.

Nice...dat zou super zijn. Ik begreep gisteren al van een bekende dat ik pech heb, maar dat wil ik wel eerst even zeker weten. Ik zag wel een url naar Elsevier, maar ik heb geen abonnement...:)

quote:
DikkieD248 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:11:
Nice...dat zou super zijn. Ik begreep gisteren al van een bekende dat ik pech heb, maar dat wil ik wel eerst even zeker weten. Ik zag wel een url naar Elsevier, maar ik heb geen abonnement...:)
hmm, ik kan in de elsevier even nie zo snel vinden wat ik zoek maar een search in dit topic levert wel interesante resulaten op.

Belastingdienst 2006 (aangifte)

Misschien heb je hier wat aan.

Ik heb een vraagje.

Ik ben bezig met een cursus MCSE nu heb ik begrepen dat je die mag aftrekken van de belasting. Maar nu zag ik ook iets staan over dat je een PC als je die nodig hebt voor je studie ook mag aftrekken.

Ik zag daar het volgende over staan:

afschrijving duurzame zaken. De afschrijving van een duurzame zaak behoort uitsluitend tot de studiekosten voor zover u die zaak gebruikt voor de opleiding of studie. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%;

Hoe moet ik dit nu zien ? stel pc van 2000 euro: Daar eerst 10% af houd je 1800 over en dat delen door 3 = 600 euro per jaar ? Want je hebt ook een drempel van 500 euro per jaar.

En zo i zo moet je die pc dan perse bij een zaak gekocht hebben of mag je ook bij meerdere winkels onderdelen kopen wat samen die pc gaat vormen ?

Zoals jullie misschien al merken heb ik totaal geen ervaring met belasting aangifte :P

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:31:
Ik heb een vraagje.

Ik ben bezig met een cursus MCSE nu heb ik begrepen dat je die mag aftrekken van de belasting. Maar nu zag ik ook iets staan over dat je een PC als je die nodig hebt voor je studie ook mag aftrekken.

Ik zag daar het volgende over staan:

afschrijving duurzame zaken. De afschrijving van een duurzame zaak behoort uitsluitend tot de studiekosten voor zover u die zaak gebruikt voor de opleiding of studie. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%;

Hoe moet ik dit nu zien ? stel pc van 2000 euro: Daar eerst 10% af houd je 1800 over en dat delen door 3 = 600 euro per jaar ? Want je hebt ook een drempel van 500 euro per jaar.

En zo i zo sowieso moet je die pc dan perse bij een zaak gekocht hebben of mag je ook bij meerdere winkels onderdelen kopen wat samen die pc gaat vormen ?

Zoals jullie misschien al merken heb ik totaal geen ervaring met belasting aangifte :P
De eerste vraag is: heb je aftrekposten nodig? (verdien je meer dan circa ¤6500 bruto per jaar) Zo ja dan kun je studiekosten als aftrekpost opvoeren. Hier is in dit topic al veel over gezegd en op de site van de belastingdienst staat ook veel informatie.

ja ik verdien meer dan 6500 per jaar. Ik werk gewoon en waar ik werk willen ze niet mee betalen dus daarom betaal ik de cursus ( 12.500 euro ) zelf.

Ik zal nog wel even verder gaan zoeken maar tot nu toe ben ik er nog niet helemaal uit. Misschien maar eens even iemand gaan zoeken die veel van belastings zaken weet want ik heb pas een keer aangifte gedaan maar toen kon ik toch niets aftrekken werkte pas net. Dus heb nog geen ervaring.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:00:
ja ik verdien meer dan 6500 per jaar. Ik werk gewoon en waar ik werk willen ze niet mee betalen dus daarom betaal ik de cursus ( 12.500 euro ) zelf.
Dan is de aftrekpost studiekosten zeer interessant. Deze aftrekpost bestaat uit kosten voor je studie (boeken, collegegeld, PC et cetera) minus ontvangen vergoedingen (van je werkgever of van de staat) minus een drempel (circa ¤500).

www.belastingdienst.nl --> zoekterm "studiekosten"

argro wijzigde dit bericht 06-11-2007 22:43 (5%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws