180 graden om precies te zijn. Ik heb er alle vertrouwen in hoorquote:ibfranky schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:11:
Als ik het goed heb dan word bij het poedercoaten je plaat heel erg warm gemaakt en daarna word het poeder erop gespoten. Maar gaat je plaat dan niet krom trekken ? Aangezien je plaat maar 1-2mm dik is ?
Precies. En aangezien de plaat gewoon plat ligt (gaat heel snel) kan er weinig gebeuren lijkt me zo.quote:XplodingForce schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Nope, de manier die over het algemeen gebruikt wordt is dat het metaal negatief geladen wordt, en het poeder positief (of omgekeerd). Het metaal trekt dan het poeder aan. Daarna wordt de plaat met het poeder in een oven (heel heet) gebakken.
Ik heb bij sommige draad getapt en bij een enkele een moertje. Het probleem bij mij was dat door dat schele frame de gaten net verkeerd zaten en er zodoende net 1 naast moet waardoor je een ovaal gat kreeg. Met een beetje behelpen krijg je daar wel draad in maar soms moest er ook wel een moertje op ja.quote:Rene_himself schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:24:
Wordt een erg fraaie case Ikke ! Ben toevallig ook met een soortgelijke case bezig (alu frame met panelen).... maar door gebrek aan tijd en geld gaat het niet zo snel.
Vraag; Heb je die imbusjes door je frame heen geboord of heb je draad getapt ? Ik probeerde namelijk zelf in 2mm alu te tappen en dit geeft weinig houvast heb ik gemerkt.
Nog één; Enig idee wat het kost om te powdercoaten en hoe flexibel deze "lak" is ? ps. let wel op dat powdercoat een flinke laag aanbrengt op je spullen, dit ivm volle schroefgaten ed.
Keep up the good work !
Ik dacht dat Ediejo 60 euro kwijt was voor zijn kast. Die is nog wel een stukje kleiner weer en hij had volgens mij ook korting. Ik kan het gratis laten doen maar geef hem wel wat voor de moeite enz. Maar al met al zal het niet veel verschillen met spuiten (primers, verf, laklaag. Zijn toch snel 6 spuitbussen. Wil je het strak hebben wss nog wel meer omdat je weer een deel eraf schuurt.).
Maar met powdercoaten is het gewoon strakker en krasbestendiger. En zoals je zelf al zegt is het een flinke laag dus ik denk niet dat er heel veel flexibiliteit inzit.
En bedankt voor de opmerking idd. Ik had er zelf ook al rekening mee gehouden dat ik een groot deel weer opnieuw moet tappen maar dat valt niet veel aan te doen. De platen moeten er toch allemaal op voor alle gaten en om het recht te hebben en zoveel werk is tappen ook weer niet
Er zijn ook wat kleine design-aanpassingen doorgevoerd. Ik zal hier straks even wat foto's van plaatsen met reden.
|| [CCIP] Demission || Specs! ||