|| [CCIP] Demission || Specs! ||
oeh, spannend. Vertel eens, wat kunnen we aan updates verwachten?quote:TEAMIKKE schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:27:
* TEAMIKKE meldt zich weer
Na 2 week Italië kan ik er weer vol tegenaan2 week lang heb ik gewacht tot de dag kwam dat we weer naar huis gingen en afgelopen 2 dagen was het dan zover. Verwacht weer updates dus
![]()
Hopelijk hebben jullie er net zoveel zin in als ik
Atomen bestaan uit ruimteschepen
Was het zo saai dan op vakantie?quote:TEAMIKKE schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:27:
2 week lang heb ik gewacht tot de dag kwam dat we weer naar huis gingen en afgelopen 2 dagen was het dan zover.
Just when I thought I was out... they pull me back in
Het doel is om de hele kast in elkaar te zettenquote:Terw_Dan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:29:
[...]
oeh, spannend. Vertel eens, wat kunnen we aan updates verwachten?
Valt mee hoorquote:
PS: ik neem je op jouw woord dat als ik ooit iets moet weten ...
There's no business like IT business!
Eindelijk weer een update
Eerst ben ik nog bezig geweest met het plexie maar later heb ik bedacht dat ik het ALu op het moment belangrijker vindt. Dus dat gaat voor. Dit is het draaiende logo straks.

Even zagen. Meer toen ik er bijna was ging de decoupeerzaag stuk

Wat wel leuk is aan Italië is het weer. De afgelopen dagen was het hier nogal wisselvallig en aangezien ik niet binnen aan het werk kan moest ik ook hier inproviseren. Dé oplossing lag op zolder

Eerst heb ik wat anders gedaan maar na een uur of 3 deed de decoupeerzaag het opeens weer. Dus het logo afgemaakt.

Vervolgens supplies halen. Draadeind,profieltjes en slijpschijfjes.

Hier moest een profieltje om de achterplaat vast te houden.

Done

Vervolgens was het de beurt aan de 5.25'' bays. Deze wil ik gestealthed hebben. Maar met TKC bracht dit ook al problemen met zich mee omdat het er 2 zijn i.p.v. 1. Toen heb ik er een balkonnetje voor gelijmd maar echt duurzaam kon je het niet noemen. Op weg naar de TBCL viel ie er zelfs af door de schokken van de auto. Dat moest dus beter.
Mijn eerste ingeving was om van die dingen te gebruiken die ook aan laadjes zitten. Mensen gebruiken ze ook om hun tobo onder hun bureau te schuiven en dergelijke. Mocht ik niet duidelijk genoeg zijn moet je het zeggen maar ik denk dat de meeste het wel snappen. Maar zoiets was niet zo klein te vinden dus moest ik zelf wat verzinnen.
Bij de bouwmarkt heb ik dus 2 buisjes van verschillende diameter gehaald. Deze passen precies in elkaar.

Hier spuit je wat ciliconen in et voila, een heus ophangsysteem.

Nog even op maat zagen.

Vervolgens gaatjes boren op de plaats van bestemming. Ze worden nog vast gelijmd. Nu hangen ze er ff in voor de foto

De stealth-schijf. 2 gaatjes erin geboort waar de kleine buis inkomt. Wordt ook weer vast gelijmt. Hij ligt hier op z'n zij.

En het resultaat

Volgende onderdeel: Kabelverhuller. Oftewel die voet

Tada

Vervolgens de plaat waar ie aan vast moet. Er moet een gaat in waar de kabels doorgaan en 2 gaatjes voor het draadeind.

Done

Plaat erin. En het resultaat

Zo mss wat duidelijk.

Vervolgens iets wat ik bij TKC vergeten was. Ruimte maken voor de radiator. Afgetekend.

Zagen.

Máár hij was niet perfect. En aangezien ik me er anders toch dood aan erger heb ik het toch maar even verbetert.

Weer een plaat klaar

Volgende keer meer van dit soort gedoe. Niet het meeste spannende om te doen maar wel leuk om dingen als oplossing te verzinnen
Tot de volgende update!
Verder begint het al een geheel te worden, succes !!
The power of the XplodingForce is bigger then any other power.
"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage
Mocht iemand nog een goed idee hebben voor die kabelverhuller: laat het zien! Ik sta open voor verbeteringen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Vooraanzicht: / \ | | | | | | | | | | | | \ / Zijaanzicht (rechts) | | | / | / |/ |\ | \ | \ | | (Armen horen natuurlijk breedte te hebben en nog punten, maar dat lukte ff niet) |
(Don't blame my ASCII skills
Het is misschien een beetje vaag, maar ik vond het wel grappig, zeker omdat je het logo nog eens laat terugkomen. De ASCII is vaag, maar ik had ff geen tijd om het in sketchup te maken.
XplodingForce wijzigde dit bericht 05-08-2007 23:51 (5%)
The power of the XplodingForce is bigger then any other power.
"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage
Wel bedankt voor het meedenken!
Vandaag of morgen wel weer een update denk ik. Ik heb ook spul besteld voor het gemotoriseerde gedeelte dus dat wordt nog leuk
Ben ik weer. Zoals ik vorige keer al zei zijn het allemaal weer afwerkingsklusjes. Helaas komt er nog zo'n update aangezien ik dan pas alle onderdelen heb. Dan kan ik definitief alles boren en dergelijke. Ik wil niet het risico lopen dat ik wat vergeet en dat het dan nog moet als ie al geverfd is.
Eerst verder met de achterplaat. Voor gewichtsbesparing en ''kruipruimte''

Zo dus.

Daarna moest de motorbehuizing er nog in. Ff aftekenen.

Klaar

Volgende is de kleine fanguard. Daar moest ik ook nog wat op verzinnen om hem vast te zetten. In dit geval heb ik niet te moeilijk gedaan. Gewoon het randje omgebogen zodat ie recht zit met de plaat eronder.

Vervolgens gaatjes en inbusjes erin.

Ook weer klaar.

Het is allemaal erg krap binnen. De voet zweeft maar net boven de fanguard.

Verder met de achterkant. Hier moest nog het een en ander uit voor schakelaars en voor de powerinput voor de pomp. Helaas geen foto van het resultaat maar dat kun je je vast wel inbeelden

Verder met de voorkant. Er moest nog een gat in voor het schermpje.

Weer een plaat klaar

Er moest nog een stukje uit de andere achterplaat waar de schakelaars straks door steken. Ook weer klaar.

Hier moet de pomp komen. Maar die zou kunnen verschuiven als ik hem vervoer dus daar moest ik een soort klem voor maken.

Voila.

Mét afgeronde hoeken. The god is in the details

Wat spiegelfolie

Helemaal tevreden was ik nog niet. Ik gebruik draadeind om em aan te draaien maar dat ziet er niet echt mooi uit. Dus ik ging op zoek naar ''iets'' om het mooier te maken. Het draadeind past precies door een buisje die ik had gekocht. Dus even op maat maken.

En zo komt het dan. Moeten nog 2 dopmoertjes op.

Op de achterplaat moest ook nog een balkje. Op de voeding maak ik er ook zo een. Deze schuiven in elkaar en zo blijft de voeding recht hangen zonder rekje oid. En je ziet er niks van

Als laatste heb ik vast een ophanging voor het gedeelte van het draaiende logo. Gaatjes geboord.

Plaatje maken die op de achterkant komt.

Done

Resultaat. Het is gewoon recht alleen hield ik de camera scheef.

En dat was het weer. Ik was nog bezig met de fanguard bovenop maar ik kan geen goede manier verzinnen om die vast te zitten. Ook is het een pokkewerk om dat ding goed recht te dremelen dus die ga ik opnieuw maken binnenkort. Ik weet nou hoe het moet en dan is het iig goed
Tot de volgende maar weer
Jammer dat dat aluminium zo erg krast...ik heb er ook last van.
Maar je gaat die hele kast gewoon nog spuiten neem ik aan?
[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase
November, pfff.... da's nog een end weg zeg. Maar liever goed werk dat wat langer duurt dan snel snel, maar pruts werk.
En wat ga je tot die tijd meenemen naar LAN's e.d.? Om SupCom nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen met z'n zessen hebben we jou pc nodig als server
Keep up the good work!
E6750@3,2GHz | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair 2 x 1GB PC6400 CL4 | Sapphire X1950XT 256MB | Thermaltake BigTyphoon | Samsung 320GB T166 | Antec NeoHE 500W | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro
Tja, die bouwen er ook een stuk minder inquote:43prcnt burnt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:00:
Mooi is dat he. Bouw je een kast van 70x70x30 en kom je plek tekort. Vraag je je toch af hoe die lui van shuttle ooit een goede passende case kunnen bouwen....
TEAMIKKE, ga je het alu trouwens schilderen of laat/ga je het ding kleur anodiseren?
Ach, casemodders hebben gewoon teveel mooie ideeenquote:43prcnt burnt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:51:
Ja was meer met een knipoogje bedoeld. Ging er ff om dat je een huge kast bouwt en ruimte tekort komt. Probeer dat maar eens aan een CM-leek uit te leggen. Schitterend.
Jup. Ik heb het al vaker verteld maar hij wordt zwart gepowdercoated. Als voorbehandeling schuren ze alles met water onder hoge druk zodat er geen kras meer inzit. Daarna vult de verf de eventuele oneffenheden op dus je krijgt een prachtig strakke en krasbestendige laag.quote:pieterveenstra schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:38:
Goed bezig![]()
Jammer dat dat aluminium zo erg krast...ik heb er ook last van.
Maar je gaat die hele kast gewoon nog spuiten neem ik aan?
Ik vrees dat je jouw PC maar moet bestellenquote:Lord Bossink schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:13:
Die kast werd zwart gespoten dacht ik.
November, pfff.... da's nog een end weg zeg. Maar liever goed werk dat wat langer duurt dan snel snel, maar pruts werk.
En wat ga je tot die tijd meenemen naar LAN's e.d.? Om SupCom nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen met z'n zessen hebben we jou pc nodig als serverMaar om TKC mee te slepen
Ik bestel mijn pc wel wat eerder
Keep up the good work!
Die hebben geen halve meter radiators erin. Al helemaal geen 2quote:43prcnt burnt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:00:
Mooi is dat he. Bouw je een kast van 70x70x30 en kom je plek tekort. Vraag je je toch af hoe die lui van shuttle ooit een goede passende case kunnen bouwen....
Overigens zijn de maten als volgt:
Hoogte: 83 cm
Diepte: 71cm
Breedte: 24 cm
Het zijn wel de uiterste maten.
Zie het begin van mijn postquote:Terw_Dan schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:03:
[...]
Tja, die bouwen er ook een stuk minder inen custom mobos schelen natuurlijk ook een hoop.
TEAMIKKE, ga je het alu trouwens schilderen of laat/ga je het ding kleur anodiseren?
Goed ontwerpen héquote:43prcnt burnt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:51:
Ja was meer met een knipoogje bedoeld. Ging er ff om dat je een huge kast bouwt en ruimte tekort komt. Probeer dat maar eens aan een CM-leek uit te leggen. Schitterend.
Precies! En in plaats van dat je allemaal verschillende kleine kasten bouwt kun je beter alles combineren in een grote kast. Zo ontwerp ik ook altijd: Ik maak een berg kasten en pik alle leuke/goede dingen eruit en die zet ik weer in een nieuwe kastquote:Terw_Dan schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:53:
[...]
Ach, casemodders hebben gewoon teveel mooie ideeenDan zijn kasten al snel te klein
Voorlopig zal het even stil blijven aangezien ik eerst moet wachten op onderdelen en dan weer alles moet inbouwen. Daarna de hele kast (exclusief plexie) in elkaar zetten en alle problemen die dan onstaan oplossen. Dan alles vijlen en tegen die tijd laat ik wel weer wat van me horen
Maar om je vraag te beantwoorden: Een taart
Zoals de mensen die mij op msn hebben reeds gezien hebben is de kast in voor het eerst compleet in elkaar
Aan het eind van de dag zou het ALu dus af moeten zijn. Maar dan is er nog een probleem: Die vriend/spuiter is nog op vakantie
Ben benieuwd naar de pics. Wanneer kunnen we ze verwachten?
Hij is dus nog niet af. Ik ben wel een heel eind gekomen en morgen ga ik gewoon weer verder. Moet zeggen dat ik er wel zat van wordt zo langzamerhand
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last