Hoofdcategorieën
Topicacties

XP to Vista upgrade via Moduslink

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Weekend Warrior
Reg. datum: 29 augustus 2001

quote:
varel schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:02:
Het mooiste regeltje in de mail dat er niet betaald zou zijn is toch wel "Wanneer wij uw betaling na 10 dagen nog niet hebben ontvangen dan annuleren we uw bestelling."

PS,heb na mijn mail van gister samen met (bank)afschrift nog steeds niets gehoord .
Hier hetzelfde verhaal, bestelling geplaatst via hun site met een bon, bon opgestuurd met factuur bij, netjes meteen betaald, alles lijkt inorde en goedgekeurd, en nu 2 dagen geleden krijg ik een mailtje dat ze binnen de 10 dagen annuleren als ik niet betaal.
Heb ze gemaild om te zeggen dat ik dat al 6 weken geleden gedaan heb, maar ze vinden het zelfs niet nodig ook maar een antwoord hierop te sturen....
Frustrerend om zo tewerk te moeten gaan..

Intel P4E 3.0, 2gig Corsair DDR PC/3200 XMS, Asus 7600 GT, SB Audigy, Asus mobo, 2Maxtor 250gb, Koolance WC case, 600W Enermax PSU, Logitech MX900, 19" wide Mirai TFT

GamerTag: D3 R4X
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
JeFFJuH schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:40:
Inmiddels heb ik Moduslink een fax, brief en e-mail gestuurd waarin ik ze vriendelijk verzoek om het pakket binnen 14 dagen te verzenden, of het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening.

Als ze binnen 14 dagen geen actie hebben ondernomen, zullen we wel verder zien.

In dit geval heb ik Moduslink dus officieel in gebreke gesteld, na dat ik ook contact heb gehad met de Consumentenbond (als je lid bent kun je telefonisch juridisch advies krijgen).
Juridisch gezien is een ingebreken stelling niet ineens nodig. Waarschijnlijk kan de termijn van 8 weken na de realse van Vista als een fatale termijn gezien worden (dit weet ik niet zeker), verzuim treed dan van rechtswege in art. 6:81 BW jo. 6:83 sub a BW jo. 6:39 BW. Je kunt nu direct ontbinding van je overeenkomst eisen art. 6:261 BW jo. 6:265 lid 1 BW. Dit zal als gevolg hebben dat beide partijen de verplichtingen uit de overeenkomst niet meer hoeven na te komen (Modus link hoeft vista niet meer aan jouw te leveren en jij hoeft niet meer te betalen), aangezien jij al betaald hebt is Modus link verplicht het geen jij betaald hebt terug te geven art. 6:271 BW.

Tevens kun je naast deze ontbinding, vertragingsschade eisen art. 6:87 BW. Let wel het betreft alleen schade die ontstaan is vanaf het moment dat Modus link in verzuim is. Maar als particulier zal het niet erg waarschijnlijk zijn dat er schade is ontstaan omdat vista te laat geleverd is.

Veel zul je er waarschijnlijk niet aan hebben, maar als je met wat rechtsartikelen wilt gaan gooien kun je deze gebruiken ;)

Xander84 wijzigde dit bericht 03-04-2007 21:28 (3%)

pfff..... het duurt allemaal wel erg lang hoor, mijn order heb ik begin december geplaatst en staat nu sinds 5 weken op Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat.
Ik ben het wachten echter zat en heb vast Vista op mijn laptop geinstalleerd, nu maar hopen dat hij binnen 30 dagen binnenkomt zodat ik mijn key in kan voeren.

quote:
Xander84 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:26:
[...]

Juridisch gezien is een ingebreken stelling niet ineens nodig. Waarschijnlijk kan de termijn van 8 weken na de realse van Vista als een fatale termijn gezien worden (dit weet ik niet zeker), verzuim treed dan van rechtswege in art. 6:81 BW jo. 6:83 sub a BW jo. 6:39 BW. Je kunt nu direct ontbinding van je overeenkomst eisen art. 6:261 BW jo. 6:265 lid 1 BW. Dit zal als gevolg hebben dat beide partijen de verplichtingen uit de overeenkomst niet meer hoeven na te komen (Modus link hoeft vista niet meer aan jouw te leveren en jij hoeft niet meer te betalen), aangezien jij al betaald hebt is Modus link verplicht het geen jij betaald hebt terug te geven art. 6:271 BW.

Tevens kun je naast deze ontbinding, vertragingsschade eisen art. 6:87 BW. Let wel het betreft alleen schade die ontstaan is vanaf het moment dat Modus link in verzuim is. Maar als particulier zal het niet erg waarschijnlijk zijn dat er schade is ontstaan omdat vista te laat geleverd is.

Veel zul je er waarschijnlijk niet aan hebben, maar als je met wat rechtsartikelen wilt gaan gooien kun je deze gebruiken ;)
Bedankt. Ik heb zojuist even een brief opgesteld waarin ik deze artikelen goed onder de neus druk daar..

Ja, ik mag dan wel serieus klinken, maar het gaat toch om meer dan ¤100 die ik heb neergeteld (ja ik had een laptop met XP Home, en daarom kostte het wat meer dan bij sommige andere gebruikers).
quote:
SPOED / URGENT

Aan: Moduslink
Postbus 501
7300 AM Apeldoorn
Fax: +31 (0)55 543 4444

Van: xxxx

Geachte heer/mevrouw,

Ik stuur u deze fax naar aanleiding van de eerdere fax die ik u heb verzonden over mijn Vista order welke ik na 3 maanden nog steeds niet ontvangen heb. Het betreft hier ordernummer xxxx. Omdat ik bang ben dat mijn vorige fax niet veel effect zal hebben, begin ik maar meteen met een paar rechtsartikelen.

Omdat jullie de afgesproken levertijd van 6 tot 8 weken niet hebben aangehouden, zou ik jullie graag willen wijzen op de volgende 3 rechtsartikelen:

Artikel 81 | BW6, Boek 6, Titel 1, Afdeling 9, Paragraaf 2
De schuldenaar is in verzuim gedurende de tijd dat de prestatie uitblijft nadat zij opeisbaar is geworden en aan de eisen van de artikelen 82 en 83 is voldaan, behalve voor zover de vertraging hem niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.

Artikel 83 | BW6, Boek 6, Titel 1, Afdeling 9, Paragraaf 2
Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in:
a. wanneer een voor de voldoening bepaalde termijn verstrijkt zonder dat de verbintenis is nagekomen, tenzij blijkt dat de termijn een andere strekking heeft.
b. wanneer de verbintenis voortvloeit uit onrechtmatige daad of strekt tot schadevergoeding als bedoeld in artikel 74 lid 1 en de verbintenis niet terstond wordt nagekomen;
c. wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.

Artikel 39 | BW6, Boek 6, Titel 1, Afdeling 6
1. Is wel een tijd voor de nakoming bepaald, dan wordt vermoed dat dit slechts belet dat eerdere nakoming wordt gevorderd.
2. Betaling vóór de vervaldag geldt niet als onverschuldigd.

Op grond van de volgende artikelen wil ik dan ook per direct mijn koop/overeenkomst met jullie ontbinden:

Artikel 261 | BW6, Boek 6, Titel 5, Afdeling 5
1. Een overeenkomst is wederkerig, indien elk van beide partijen een verbintenis op zich neemt ter verkrijging van de prestatie waartoe de wederpartij zich daartegenover jegens haar verbindt.
2. De bepalingen omtrent wederkerige overeenkomsten zijn van overeenkomstige toepassing op andere rechtsbetrekkingen die strekken tot het wederzijds verrichten van prestaties, voor zover de aard van die rechtsbetrekkingen zich daartegen niet verzet.

Artikel 265 | BW6, Boek 6, Titel 5, Afdeling 5
1. Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

Bij deze verzoek ik u vriendelijk om het volledige bedrag van ¤xxx, per direct terug te storten op mijn xxxx rekening xxxx op naam van xxxx te xxxx. Deze eis stel ik op grond van het volgende artikel:

Artikel 271 | BW6, Boek 6, Titel 5, Afdeling 5
Een ontbinding bevrijdt de partijen van de daardoor getroffen verbintenissen. Voor zover deze reeds zijn nagekomen, blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand, maar ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaanmaking van de reeds door hen ontvangen prestaties.

Nogmaals, mijn ordernummer is xxxx.

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te mogen vernemen.

Hoogachtend,

xxxx

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 24 januari 2007

Via de mail: msnlinfo@microsoft .com had ik het volgende verstuurd:

Geachte mevrouw, meneer

Via de website “ Gathering of tweakers”, waar er nu al ongeveer 30 pagina’s zijn over de wanprestatie van het bedrijf moduslink, ben ik tot de conclusie gekomen dat het tijd werd dat ik ook maar eens mijn zegje ging doen.

Op 23 januari 2007 heb ik mijn bestelling geplaatst op de website welke bedoeld is voor de upgrade, waarna ik op 25 januari 2007, het verschuldigde bedrag van 98.03 Euro heb overgemaakt en een kopie van de kassabon heb doorgemaild.

Melding 1 “ COA goedgekeurd

Begrijpelijke melding het is namelijk 1 van de vereisten om een upgrade te verkrijgen, je moet in het bezit zijn van een geldige XP licentie.

Melding 2 “ POP goedgekeurd

Eveneens een begrijpelijke melding, de PC moest namelijk tussen november en maart worden aangeschaft om in aanmerking te komen voor de upgrade.

Melding 3 “POP/COA goedgekeurd

Een melding waarvan je zoiets hebt van “ is dit niet een beetje dubbel” dit is al een gepasseerd station lijkt mij, ze zijn namelijk al beide goedgekeurd.

Melding 4 “Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat”

Kom op zeg! Als mijn POP is goedgekeurd dan zullen ze toch ook wel naar de aankoopdatum hebben gekeken.
Als mijn COA is goedgekeurd, dan zal mijn authenticiteitscertificaat dat ook wel zijn (lijkt mij namelijk hetzelfde!!)

Ondertussen heb ik mijn kassabon al 3 maal doorgefaxt en 2 maal doorgemaild, 4 maal telefonisch contact gehad en ongeveer 4 maal een vraag gemaild.

Ik ben nu 10 weken verder (volgens mij beloofde ze binnen 6 tot 8 weken na de introductie van Vista te leveren) , 98,03 euro armer en heb ik nog helemaal niks ontvangen!!

De antwoorden die via de mail worden verstuurd raken kant noch wal, een voorbeeld!

Een 5-tal weken geleden belde ik mobiel naar het informatienummer, blijkbaar krijg je dan een ander contactpersoon dan wanneer je met een vaste lijn belt, en kon deze engelstalige dame mij vertellen dat alles al akkoord was en dat ook mijn betaling al binnen was, mocht ik binnen 3-4 weken geen statusverandering zien dan moest ik contact opnemen met de helpdesk!

Zo gezegd zo gedaan, 4 ½ week later stuur ik een mail, en dan krijg ik weer te horen dat mijn betaling gecontroleerd moet worden.

Ik krijg het idee dat moduslink geen idee heeft waar ze mee bezig zijn, volgens mij gaat elke aanvraag langs 7 afdelingen of zo!

Ik hoop dat jullie hier wat mee doen!

Met vriendelijke groet,

En tot mijn verbazing had ik alweer een mail terug van MS:

Benodigde aanvullende informatie:

Hierbij wil ik u laten weten dat we uw klacht hebben ontvangen. Ik heb het doorgezet naar ons team die contact met Moduslink onderhoud met het verzoek uw case na te laten kijken, contact met u op te nemen en de order zsm in orde te maken. Ik zal u op de hoogte houden.

Uw casenummer is *********. Ik wil u verzoeken bij ieder contact met het Response Management Team uw casenummer te vermelden.

Ik streef ernaar u binnen 3 dagen te voorzien van een volledig antwoord op uw case. Mocht dit onverhoopt niet mogelijk zijn, dan ontvangt u van mij altijd een update. Uiteraard wil ik u de mogelijkheid bieden voor een tussentijdse update direct contact met mij op te nemen. Ik ben bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 op telefoonnummer +31 20 5001699 of per e-mail op response@microsoft.com.

Uw tevredenheid is voor Microsoft van het grootste belang. Wanneer u op enig moment niet volledig tevreden bent met het verloop van uw case, verzoek ik u contact op te nemen met mijn manager, Anna Sijbring,. Zij staat u dan graag verder te woord.

Wanneer u vragen, opmerkingen en/of klachten heeft die niet direct aan deze case gerelateerd zijn, verzoek ik u contact op te nemen met mijn collega's van het Microsoft Contact Center. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 op telefoonnummer +31 20 5001500, of per e-mail op msnlinfo@microsoft.com.

Met vriendelijke groet,

Anna Sijbring

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

Ik heb ook mail van Anna :)

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147

quote:
Ik ook :)

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 15 december 2000

Al een tijdje, ik heb haar zelfs al eens gebeld 8)

Quad is the magic number, 4 cores, 4 GB Ram, 4 x 500 GB HD Specs

Als je 8 weken na het plaatsen van je order nóg steeds geen pakketje heb mogen ontvangen, zie dan JeFFJuH in "Moduslink Vista Express Upgrade klachten..."

Icon nu nog kleiner!
Reg. datum: 22 augustus 2001

jeez ik heb na 2 weken die dvd al in mn bus? vanwaar die verschillen??
Reg. datum: 02 april 2007

Ik krijg zojuist na mijn mail van vanochtend naar msnlinfo@microsoft.com. de volgende mail terug:
Geachte heer/mevrouw ,

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

Modus Link is een extern bedrijf die deze bestellingen voor Microsoft verwerkt en mocht u vragen hebben over uw bestelling
dan kunt u het beste even contact op nemen met hun via het volgende Telefoonnummer:
+31 880016102 of eventueel nog op dit nummer: + 31 0800 666 44 666

Via E-mail kunt u ook contact opnemen met Modus Link en wel via het volgende E-mail adres: MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.

Dus weer die telefoon nummers waar je niets aan hebt,IK STOP ER MEE :( en ga mijn geld proberen terug te krijgen,en ehhhhh microsoft windows?Die gaat eraf,het wordt tijd om linux uit te gaan proberen heb het helemaal gehad met die gasten.
Ik krijg de indruk dat ze teveel klachten gaan krijgen en de boel maar afwimpelen naar Moduslink.
Ik wens iedereen nog veel succes!

varel wijzigde dit bericht 05-04-2007 10:59 (5%)

quote:
JeFFJuH schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:35:
[...]

Bedankt. Ik heb zojuist even een brief opgesteld waarin ik deze artikelen goed onder de neus druk daar..

Ja, ik mag dan wel serieus klinken, maar het gaat toch om meer dan ¤100 die ik heb neergeteld (ja ik had een laptop met XP Home, en daarom kostte het wat meer dan bij sommige andere gebruikers).

[...]
Ik had ook wel een briefje voor je op willen stellen hoor, je hebt de artikellen namelijk niet helemaal juist gebruik (juridisch technisch gezien dan). Maar goed veel zal dat niet uitmaken, ze zullen vast weten wat je bedoelt. Sterker nog zullen zelf heel goed weten dat ze onbehoorlijk nagekomen zijn. Ik denk dat je alle recht hebt om die 100 euro terug te eisen. Anyways ben wel benieuwd naar hun reactie. Succes er mee verder.
quote:
Xander84 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:34:
[...]

Ik had ook wel een briefje voor je op willen stellen hoor, je hebt de artikellen namelijk niet helemaal juist gebruik (juridisch technisch gezien dan). Maar goed veel zal dat niet uitmaken, ze zullen vast weten wat je bedoelt. Sterker nog zullen zelf heel goed weten dat ze onbehoorlijk nagekomen zijn. Ik denk dat je alle recht hebt om die 100 euro terug te eisen. Anyways ben wel benieuwd naar hun reactie. Succes er mee verder.
Deze brief is nog niet verzonden. Mocht je nog willen helpen.. Graag! Mijn e-mail adres is info [at] jeffjuh [dot] nl

Stuur het daar maar heen als je wil..

Reg. datum: 24 januari 2007

Heb je een klacht ingediend bij msnlinfo of heb je een vraag gesteld mbt tot moduslink!

Als je duidelijk vermeld dat het een klacht betreft wordt het mijn inziens redelijk snel opgepakt, maar als je vragen gaat stellen met betrekking tot de levertijd......daar kan MS niks over zeggen. en dan verwijzen ze je door naar moduslink

Reg. datum: 02 april 2007

Ik heb een klacht ingediend,al mijn bevindingen van een aantal posts terug,en dat ik omdat ik niets meer gehoord heb na mijn mail met het copy van de bankafschrift dat ik bang ben dat hun het gaan annuleren omdat ik niet betaald zou hebben, ik denk dat ze teveel klachten gaan krijgen en nu de boel gaan afwimpelen.
Ik ben het zat en ga het zelf annuleren en mijn geld terug proberen te halen al is het maar 15¤.

Voor mij houdt het hiermee op,ik ben me nu aan het voorbereiden om met ubuntu(linux)aan de gang te gaan,ik heb hier veel positieve zaken over gelezen en wat let me om het ook eens te gaan proberen en microsoft de rug toe te keren.
Dit zal in het begin niet meevallen maar alles valt te leren.

He, ik heb ook contact gehad met Anna Sybring...! Ik hoop dat ze meer collega's heeft, want zo te lezen heeft ze het druk ;)

Oldskool NL.nl

Staa(r)t drooG

Ik heb vandaag beslist om xp pro toch maar eens te gaan upgraden, alleen zie ik dat de datum op 31maart verlopen is.
Kan ik ook een dvd downloaden en dan gewoon upgraden of moet mijn key daarvoor vrijgegeven worden?

<leeg>

Reg. datum: 20 augustus 2004

Tjonge.......Is me dat schrikken........Lees onderstaande...
Ut schijnt al onderweg te zijn...........

Order Number : 1503527
Order Status : Order is verzonden
Shipping Date : zaterdag 31 maart 2007
Carrier : Spring
AWB# : Unknown

Nu maar afwachten......................
Alhoewel...Ik wacht al vanaf 12 januari.....Op die dag heb ik gekocht....Verzocht....verstuurd.......en betaald.......................

quote:
JeFFJuH schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:36:
[...]

Deze brief is nog niet verzonden. Mocht je nog willen helpen.. Graag! Mijn e-mail adres is info [at] jeffjuh [dot] nl

Stuur het daar maar heen als je wil..
Ik zal kijken wat ik nog kan doen, ik ga nu eerst vista installeren. Heb namelijk vandaag eindelijk het lang verwachte pakketje gekregen na een dikke 3 maanden wachten. Mijn asus pakketje bevatte trouwens wel een cd met drivers.
IQ not less or equal

Even een vraagje,

Hoe kon je deze bestellen?
Ik heb vandaag van modus link een op mijn naam staande vista premium 32 bits gekregen, maar ik kan me naast het invullen van de registratie in xp niks herinneren dat ik iets heb ingevuld?
Sterker nog ik heb wel zo'n upgrade formulier gehad maar nooit gebruik van gemaakt?
Beetje raar dus, ik heb geen formulier ingevuld, mijn aankoopbon dus ook niet meegestuurd, en toch ontvang ik een upgrade pakketje?

Het zou nog van hp kunnen zijn maar kan me dat niet voorstellen, dan had er wel wat van hp op gestaan neem ik aan?

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

hallo!?.............

quote:
SmidsY schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:02:
Vandaag eindelijk melding gekregen dat mijn order bij moduslink de deur uit is.
- 17/01 Aangevraagd en aankoopbeijw van Asus laptop gefaxt
- 23/02 Email met medling aanvraag is goedgekeurd
- 26/03 Email met melding Vista is versuurd

Al met al niets gedaan, behalve veel geduld hebben. Echter moet ik wel zeggen dat de status die de upgrade pagina heeft weergegeven 90% van de tijd niet heeft geklopt.

Nu alleen nog wachten tot viast daadwerkelijk arriveerd, maar ja ze geven op dat dat nog wel 3 weken kan duren.... hebben zij een speciale vorm van snail mail
En dan vandaag, met een grote plof, binnengekregen één envelop met daarin de lang verwachte vista upgrade met Asus driver CD. Al met al zijn we 2,5 maand verder. Zo nu installen

Het probleem is gelokalizeerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning. Forumpje PC Specs

Me?!?
Reg. datum: 03 februari 2001

Ik heb een vraag aan mensen die hun upgrade DVD al wél binnen hebben: Welk retouradres staat er op de enveloppe/verpakking?? ...

Come to think about, his name was .....

Reg. datum: 02 januari 2007

Ik heb hem eindelijk binnengekregen vandaag, na bijna 3 maanden gewacht te hebben...
Hij draait als een zonnetje.

^^Retouradres:
Moduslink
Postbus 71136
3000 PC Rotterdam, The Netherlands

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning

hallo!?.............

quote:
Jakkus schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:37:
Ik heb hem eindelijk binnengekregen vandaag, na bijna 3 maanden gewacht te hebben...
Hij draait als een zonnetje.

^^Retouradres:
Moduslink
Postbus 71136
3000 PC Rotterdam, The Netherlands
Huh!? op mijn envelop staat het volgende

Moduslink
Postbus 75831
1118 ZZ SchipholTriport, The Netherlands

Volgens mij durven ze na dit topic niet langer dan een dag op één en dezelfde plek te blijven :|

Het probleem is gelokalizeerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning. Forumpje PC Specs

Zie hier... De status van mijn order is na 6 weken (!) eindelijk veranderd naar "Order ontvangen".

Ordernummer : 1358xxx
Orderstatus : Order ontvangen
Verzenddatum :
Vervoerder : Standard
AWB# :

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: