Vandaag ook bij Peak IT geweest voor een sollicitatie.
Ruim een half uur van te voren was ik er, dus ik melde mij bij de receptie. Eerst moest ik plaats nemen in een ruimte waarna ik na +/- 15 minuten werd opgehaald en aan de test werd gezet. Test goed gedaan (ver boven het gemiddelde), had ook nog 20 minuten tijd over. Daarna kon ik weer terug in de "wacht" ruimte waarna ik na 10 minuten aan de Peak IT film werd gezet. Netjes gekeken, daarna mij wederom gemeld, kon ik een enquete invullen waarna ik deze weer in moest leveren en weer kon gaan wachten.
Al met al een dik uur later een gesprek gehad. Leuk allemaal goed, liep lekker, vroegen hoe ik over een "personeelshuisje" met collega's dacht enz. Heb overal gewoon positief op gereageerd aangezien mij het ook wel aansprak.
Toen over het werk... helpdeskwerk... heb aangegeven dit best te willen maar niet voor 2 of 3 jaar of misschien langer. Ik wil ook gewoon mensen op locatie kunnen en mogen helpen.
Eind van de middag een maitlje, wat bij sommige mensen vast wel bekend is:
Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
We zouden wel graag jouw CV in file houden voor het geval er binnenkort wel een mogelijkheid ontstaat om de sollicitatie voort te zetten. We realiseren ons dat er natuurlijk wel een grote kans bestaat dat je dan inmiddels een andere betrekking hebt aanvaard. Wij danken jou voor je interesse in onze organisatie en hopen in de toekomst misschien toch nog eens contact met je te kunnen opnemen.
Mooie eikels daar bij Peak. Zij laten me kilometers rijden... reageerden op mijn CV, ze zochten contact met mij en ik niet met hen, mailen me een standaard afwijzing... super zeg...
Dat snap ik dan niet... ze nodigen je uit nadat ze zelf met je gesproken hebben aan de telefoon en al een aantal dingen hebben gevraagd en dan zou je opeens niet in het functieprofiel passen en ze wisten een week geleden ook nog niet dat ze genoeg medewerkers hebben...
Nee, een zeer slechte zaak. Een vriend van me waarschuwde er al voor die hetzelfde is overkomen... slechte zaak, echt zeer slecht dit. Neem ik ze ook niet in dank af.