Gathering of Tweakers

Quicksearch
01000010 01101111 01110010

quote:
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:39:
Het is geen proeftijd, de proeftijd is gewoon een maand. Niet een half jaar of 7 maanden, na die proeftijd krijg je gewoon een contract aangeboden.

Waarom moeten mensen nou altijd negatief zijn :?
Krijg je na die 6 maand weer een half jaar contract of een vast contract?

Een half jaar contract is erg nadelig vind ik. Je weet dan nooit waar je aan toe bent (na elke afloop kun je er weer uit liggen) en kunt dus nooit op een stabiel inkomen rekenen. Leuk misschien voor als je net begint maar voor de meer ervaren mensen of iets ouderen alleen maar nadelig.

Geen schaap.

quote:
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:39:
Het is geen proeftijd, de proeftijd is gewoon een maand. Niet een half jaar of 7 maanden, na die proeftijd krijg je gewoon een contract aangeboden.
Tometo Tomato.. Noem het proeftijd, noem het tijdelijk contract. Het effect is hetzelfde, weinig zekerheid.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

Hoe dan ook is het dood en dood normaal dat iemand eerst een half jaar of een jaar contract krijgt voordat iemand echt een vast contract krijgt en dat geld niet alleen voor de IT wereld maar voor 90% van de banen hier in nederland wat jullie ervaring ook moge zijn.
Ik ben echt hardstikke blij voor jullie dat jullie dat allemaal 10.000X beter hebben maar sorry jongens, die reacties hier krijg ik echt jeuk van.
Als het niet exact hetzelfde is als wat jullie hebben lijkt het of het meteen afgedaan wordt als slecht en negatief.
Dat is een beetje de hele trend in dit topic en is imho nergens voor nodig.
Die complete negatieve toon die telkens al dan niet door dezelfde mensen gezet wordt is werkelijk bespottelijk en misselijkmakend!
Vooral het hameren op en zinnen gebruiken als: 'Leuk voor als je net begint' 'Misschien leuk voor mensen die net klaar zijn met hun studie' 'Leuk voor mensen met weinig ervaring!' etc etc. is zwaar irritant en heeft 0,0 toegevoegde waarde en klinkt daarbij nog eens enorm denigrerend tegenover de mensen welke voor Peak werken!
Ook voor mensen die WEL veel ervaring hebben heeft peak leuke uitdagingen liggen waarvan ik het levende bewijs ben.

D3NN1S wijzigde dit bericht 19-03-2007 21:44 (6%)

Deze post is 100% Glutenvrij!

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

-edit- sry nvr mind

Meph wijzigde dit bericht 20-03-2007 16:01 (107%)

"i don't want an ip telephony conversation with you right now.." "you pee telephony?? I pee urine.."

quote:
D3NN1S schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:42:
Hoe dan ook is het dood en dood normaal dat iemand eerst een half jaar of een jaar contract krijgt voordat iemand echt een vast contract krijgt en dat geld niet alleen voor de IT wereld maar voor 90% van de banen hier in nederland wat jullie ervaring ook moge zijn.
In geval van een jaarcontract geldt dit idd. Ik ken echter geen bedrijven die een half jaar contract hanteren. Maar biedt Peak na het 1e half jaar contract wel een vast contract aan of volgt er wederom een half jaar contract?
quote:
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:51:
[...]

Bij Peak-IT is de proeftijd een maand :) Daarna kan je een normaal contract (half jaar) tekenen enz. Op dit moment zit ik 2 weken bij Peak-IT en na 3 dagen had ik al een sollicitatie achter de rug en aangenomen. Nu nog even mijn MCDST afronden en ITIL (opnieuw :P) halen.
Ik begrijp dat je Peak weer gaat verlaten? Of doel je hier op een intake waar je gedetacheerd gaat worden?

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 19-03-2007 22:30 (29%)

Geen schaap.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:27:
[...]

In geval van een jaarcontract geldt dit idd. Ik ken echter geen bedrijven die een half jaar contract hanteren. Maar biedt Peak na het 1e half jaar contract wel een vast contract aan of volgt er wederom een half jaar contract?
Voor zover ik begrepen heb krijg je na je half jaar contract gewoon een vast contract.
Maar dit zal natuurlijk ook aan de werknemer zelf liggen ik bedoel als je in dat half jaar je meermaals misdragen hebben of iets dergelijks zullen ze wel gek zijn je een vast contract aan te bieden :)

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Ze zijn gewoon jaloers, daarom zijn ze zo negatief! :+

Maar lets face it, als starter moet je gewoon ergens beginnen. En beter een baas die in opleidingen investeert, dan helemaal niets. En het salaris is altijd te laag als starter, maar vergeet niet dat het na 2 jaar ervaring een stuk hoger ligt.

Maar als mensen zo negatief zijn, wat zijn dan de (betere?) alternatieven voor PeakIT? Die worden telkens niet genoemd...

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

The future is not set

quote:
LS555 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:

Je krijgt inderdaad een studieschuld, maar dit bouw je ook geleidelijk weer af (na een jaar volledig). Volgens mij is dit vrijwel bij elk bedrijf het geval? Ook een concurrentiebeding komt vaak voor volgens mij.
Hou je die schuld ook als je contract niet verlengd wordt, want zelf zou ik nooit beginnen aan een schuld bij een 6 maanden contract als ik dat niet binnen de contractperiode heb terug betaald.
Weet dat een aantal andere detacheerders het normaal vinden dat je ook je schuld terug betaald als je contract niet verlengd word (wat ik dus niet normaal vind). En zo'n bedinging, is die ook alleen geldig als je zelf weg gaat?
quote:
D3NN1S schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:30:
[...]

Voor zover ik begrepen heb krijg je na je half jaar contract gewoon een vast contract.
Maar dit zal natuurlijk ook aan de werknemer zelf liggen ik bedoel als je in dat half jaar je meermaals misdragen hebben of iets dergelijks zullen ze wel gek zijn je een vast contract aan te bieden :)
Als het niet duidelijk is, is dat meestal gewoon niet zo is mijn ervaring.
Neem aan dat het ook wel in het contract staat, tijdelijk met uitzicht op vast of alleen een tijdelijke.

MeNTaL_TO wijzigde dit bericht 20-03-2007 09:30 (32%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

R.I.P. Robbedoeske

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:27:

Ik begrijp dat je Peak weer gaat verlaten? Of doel je hier op een intake waar je gedetacheerd gaat worden?
Ik ga alleen het kantoor van Peak-IT verlaten, want ik word gedetacheerd bij een ander bedrijf :) En ik was blij dat men snel een bedrijf had gevonden.

Outerspace wijzigde dit bericht 20-03-2007 09:56 (7%)

Reg. datum: 20 maart 2007

Ik heb een keer gesollciteerd bij Peak-IT. De werkwijzen lijken inderdaad veel op die van de (beneden of onder) buren Qmagic. Eerst een MCDST test, en daarna een gesprek. Wat ik niet erg netjes vond is dat zij begonnen over een baan als helpdesker, terwijl ik opgegeven had voor de functie van systeembeheerder te willen solliciteren. Als ze toch geen mensen zonder MCSA een functie als systeembeheerder laten bekleden waarom nodigen ze me uit voor een gesprek? Ook is de lease Mini voor mensen met een vaste baan, iets wat ik niet duidelijk op de website vermeld stond. Ook dit leek dus op een instinker. Het startsalaris bedroeg 1600,-, met een stuk of 24 vakantiedagen geloof ik. Toen ik vroeg of er nog andere secundaire arbeidsvoorwaarden waren bleef het angstvallig stil. In mijn ogen een grote misser. Meeste starters denken hier niet zo snel aan, maar het kan soms toch aardig in je voordeel werken dat je bijvoorbeeld wat vrije dagen in kan zetten voor andere doeleinden, of vice versa. Zeker omdat het salaris een flink stuk lager was dan dat ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende heb ik het aanbod afgeslagen. Het was echter niet onderhandelbaar, dus het Peak-IT sprookje was voor mij snel voorbij.

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:55:
[...]

Ik ga alleen het kantoor van Peak-IT verlaten, want ik word gedetacheerd bij een ander bedrijf :) En ik was blij dat men snel een bedrijf had gevonden.
Gewoon een intake dus. Mooi dat ze redelijk snel een klus voor je hebben gevonden. Wat ga je doen als ik vragen mag?

Ik was even in de veronderstelling (gezien je het over een sollicitatie had) dat je Peak in de proeftijd ging verlaten.

Geen schaap.

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

@ebia
Voor de volledigheid, wanneer was dat?

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:28:
[...]
Hou je die schuld ook als je contract niet verlengd wordt, want zelf zou ik nooit beginnen aan een schuld bij een 6 maanden contract als ik dat niet binnen de contractperiode heb terug betaald.
Weet dat een aantal andere detacheerders het normaal vinden dat je ook je schuld terug betaald als je contract niet verlengd word (wat ik dus niet normaal vind). En zo'n bedinging, is die ook alleen geldig als je zelf weg gaat?

[...]

Als het niet duidelijk is, is dat meestal gewoon niet zo is mijn ervaring.
Neem aan dat het ook wel in het contract staat, tijdelijk met uitzicht op vast of alleen een tijdelijke.
antwoord 1: Als je 6 maanden naar tevredenheid gewerkt heb dan krijg je een vast contract.
Als je het heel erg bont maakt word je er naar 6mnd uitgeschopt, net zoals bij ieder ander bedrijf.
De studieschuld is dan voor rekening van Peak.
Als je er zelf uitstapt na 6 maanden dan heb je het restant studieschuld voor eigen rekening ( of die van het bedrijf waar je heen gaat)

R.I.P. Robbedoeske

quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Gewoon een intake dus. Mooi dat ze redelijk snel een klus voor je hebben gevonden. Wat ga je doen als ik vragen mag?

Ik was even in de veronderstelling (gezien je het over een sollicitatie had) dat je Peak in de proeftijd ging verlaten.
Ik begin als helpdeskmedewerker (gedeeltelijk uit eigen keus) bij een groot bedrijf :) Ik wil eerst ervaring opdoen in de IT aangezien dat bij mij vrij weinig is :+

En die sollicitatie: ik moest solliciteren bij het bedrijf om daar gedetacheerd te worden. Misschien ietwat onhandig uitgelegd, maar dat was het iig :P
quote:
Prima :D

Outerspace wijzigde dit bericht 20-03-2007 14:14 (10%)

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:10:
[...]

En die sollicitatie: ik moest solliciteren bij het bedrijf om daar gedetacheerd te worden. Misschien ietwat onhandig uitgelegd, maar dat was het iig :P
Dat noemt men een intake ;)

Geen schaap.

Reg. datum: 20 maart 2007

quote:
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:
@ebia
Voor de volledigheid, wanneer was dat?
Dat moet begin vorig jaar geweest zijn.

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Peak-IT. Ze boden me een woning door hun betaald aan in Utrecht en een auto. Ik woon namelijk zelf in Groningen. Maar ik ben er nog niet uit of ik t wel wil doen. Want dan zit ik namelijk door de weeks in Utrecht en in t weekend in Groningen want ik woon samen met me vriendin die nog met er studie bezig. Nu zit ik dus te twijfelen omdat ik Groningen niks in de ICT kan vinden (ik werk nu op een helpdesk van een ISP in een callcenter) maar dan ben ik dus door de weeks niet thuis.

Toevallig iemand anders met een soort gelijke aanbieding? Zoja hoe bevalt t, is t de moeite waard ?

quote:
Naresh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:18:
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Peak-IT. Ze boden me een woning door hun betaald aan in Utrecht en een auto. Ik woon namelijk zelf in Groningen. Maar ik ben er nog niet uit of ik t wel wil doen. Want dan zit ik namelijk door de weeks in Utrecht en in t weekend in Groningen want ik woon samen met me vriendin die nog met er studie bezig. Nu zit ik dus te twijfelen omdat ik Groningen niks in de ICT kan vinden (ik werk nu op een helpdesk van een ISP in een callcenter) maar dan ben ik dus door de weeks niet thuis.

Toevallig iemand anders met een soort gelijke aanbieding? Zoja hoe bevalt t, is t de moeite waard ?
Zie deze post: Outerspace in "Ervaringen werken bij Peak-IT?"

Het is een soort studentenhuis constructie. Je deelt het huis met collega's voor zover ik weet.

Geen schaap.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:21:
[...]

Zie deze post: Outerspace in "Ervaringen werken bij Peak-IT?"

Het is een soort studentenhuis constructie. Je deelt het huis met collega's voor zover ik weet.
edit:
nvr mind

D3NN1S wijzigde dit bericht 20-03-2007 19:54 (7%)

Heb gesolliciteerd (1 jaar geleden). MCSA gecertificeerd. Werd niet aangenomen. Vreemd. Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.

quote:
MINX0303 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:32:
Heb gesolliciteerd (1 jaar geleden). MCSA gecertificeerd. Werd niet aangenomen. Vreemd. Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.
Dat zeggen alle teleurgestellde mensen. Als je was aangenomen had je dat llatste niet gezegd. en mensen klagen genoeg, maar doen er niks aan.

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
MINX0303 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:32:
Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.
Aan dit soort ongefundeerde uitspraken heeft niemand iets. Daarnaast is het nergens voor nodig om met krachttermen te gooien.

Reg. datum: 21 juni 2006

quote:
giuseph schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:21:
Het leukste van alles is dat die opleidingen lekker van je salaris getrokken worden... :/
Ja en vooral uitkijken daarmee. Er zijn bedrijven die je allerlei mooie cursusmogelijkheden bieden. De werkelijkheid kan zo uitpakken dat ze allerlei eenmalige klussen binnen halen en van jou eisen dat je een cursus gaat volgen om gecertificeerd te zijn voor die klus, waar je ook nog eens lekker een terugbetalingsregeling voor krijgt. Been there. Ze hadden een klus voor een vaag netwerkbedrijf waar nooit iemand van had gehoord, zelfs de senior netwerkarchitecten met wie ik soms babbelde vroegen "Wat is dat nou weer? nooit van gehoord.".

Het gevolg is dat je je zit te certificeren voor dat klantenbedrijf, er zelf voor gaat betalen en er niets aan hebt voor je CV. Je investeert in feite dan voor jouw werknemer, niet voor jezelf.

ALS je een cursus doet, wees er dan zeker van dat het iets algemeens is wat je overal kan gebruiken zoals Cisco, .NET, JAVA, Prince II en dat soort dingen en vooral niet een certificaat "Bedrijf X systeempje".

Learned the hard way en het deed erg pijn in mijn portemonnee.

Vandaag ook bij Peak IT geweest voor een sollicitatie.

Ruim een half uur van te voren was ik er, dus ik melde mij bij de receptie. Eerst moest ik plaats nemen in een ruimte waarna ik na +/- 15 minuten werd opgehaald en aan de test werd gezet. Test goed gedaan (ver boven het gemiddelde), had ook nog 20 minuten tijd over. Daarna kon ik weer terug in de "wacht" ruimte waarna ik na 10 minuten aan de Peak IT film werd gezet. Netjes gekeken, daarna mij wederom gemeld, kon ik een enquete invullen waarna ik deze weer in moest leveren en weer kon gaan wachten.

Al met al een dik uur later een gesprek gehad. Leuk allemaal goed, liep lekker, vroegen hoe ik over een "personeelshuisje" met collega's dacht enz. Heb overal gewoon positief op gereageerd aangezien mij het ook wel aansprak.

Toen over het werk... helpdeskwerk... heb aangegeven dit best te willen maar niet voor 2 of 3 jaar of misschien langer. Ik wil ook gewoon mensen op locatie kunnen en mogen helpen.

Eind van de middag een maitlje, wat bij sommige mensen vast wel bekend is:

Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.

We zouden wel graag jouw CV in file houden voor het geval er binnenkort wel een mogelijkheid ontstaat om de sollicitatie voort te zetten. We realiseren ons dat er natuurlijk wel een grote kans bestaat dat je dan inmiddels een andere betrekking hebt aanvaard. Wij danken jou voor je interesse in onze organisatie en hopen in de toekomst misschien toch nog eens contact met je te kunnen opnemen.

Mooie eikels daar bij Peak. Zij laten me kilometers rijden... reageerden op mijn CV, ze zochten contact met mij en ik niet met hen, mailen me een standaard afwijzing... super zeg... :(

Dat snap ik dan niet... ze nodigen je uit nadat ze zelf met je gesproken hebben aan de telefoon en al een aantal dingen hebben gevraagd en dan zou je opeens niet in het functieprofiel passen en ze wisten een week geleden ook nog niet dat ze genoeg medewerkers hebben...

Nee, een zeer slechte zaak. Een vriend van me waarschuwde er al voor die hetzelfde is overkomen... slechte zaak, echt zeer slecht dit. Neem ik ze ook niet in dank af.

quote:
100% garantie dat je ergens aangenomen word heb je natuurlijk nooit....

KingNothing wijzigde dit bericht 10-04-2007 19:53 (86%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws