Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 augustus 2002

Ze boden mij als 21 Jarige, met geen werkervaring 1250 Euro bruto ( na al onderhandelen met ze ). Ze kwamen namelijk eerst aan met een flut "project-contract". Nu is dit voor een half jaar.

Wel zitten helaas de MCDST+ITIL certificaten er al bij in, dus daar krijg ik niet nog 50 euro p. certificaat extra voor.

Het is niet erg veel natuurlijk, maar geloof dat ik hier maar genoegen mee moet nemen, denk dat niemand veel meer kreeg met ongeveer een gelijkwaardig CV?

Specs | K8N Neo2 54-G | A64@2.5GHz | 2Gb Corsair TwinX | X1950 Pro

Wat ik zo lees dit dit voor Peak-IT wel een beetje het maximaal haalbare. Heb je al bij andere bedrijven om tafel gezeten?

quote:
Jazzy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:02:
Wat ik zo lees dit dit voor Peak-IT wel een beetje het maximaal haalbare. Heb je al bij andere bedrijven om tafel gezeten?
Nope dat niet, maar denk dat dit wel een mooi opstapje is aangezien je snel verschillende certificaten kan behalen. En dat je dan na een jaar of 1, 2 weggaat met een mooi C.V.

Wat is je opleiding NLUni ?

Vanaf MBO is 1250 echt waardeloos en kan het bij andere bedrijven beter.

dcoppens wijzigde dit bericht 06-12-2007 16:36 (4%)

*knip* Vermijd elke schijn van werving en het hengelen naar aanbrengbonussen :)

Rukapul wijzigde dit bericht 08-12-2007 18:32 (134%)

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600

quote:
dcoppens schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:26:
Wat is je opleiding NLUni ?

Vanaf MBO is 1250 echt waardeloos en kan het bij andere bedrijven beter.
MBO3 ICT Beheer

Geen werkervaring...

Ook voor je eerste baan kun je best rondshoppen hoor,

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600

Je moet sowieso altijd rond gaan kijken, ik had praktisch niets (1 jaar hbo informatica, 1 jaar hbo communications & multimedia design) en ben gewoon rond gaan kijken... Als je leergierig bent en laat zien dat je er veel voor wilt doen hebben bedrijven snel interesse... Schroom bijvoorbeeld ook niet om prive-projectjes/ervaring op je cv te zetten...

Stel bijvoorbeeld ook voor om een assesment-test (zo heet het toch?) af te laten nemen, dat is een capaciteitentest die een goed beeld over een sollicitant geeft (mits die eerlijk is natuurlijk). Ik heb dat bij Getronics gedaan en op basis daarvan kreeg ik een kans... Die ik nu aan het waarmaken ben :D
check je mail

Rukapul wijzigde dit bericht 07-12-2007 16:57 (86%)

quote:
M-Opensource schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:17:
Je moet sowieso altijd rond gaan kijken, ik had praktisch niets (1 jaar hbo informatica, 1 jaar hbo communications & multimedia design) en ben gewoon rond gaan kijken... Als je leergierig bent en laat zien dat je er veel voor wilt doen hebben bedrijven snel interesse... Schroom bijvoorbeeld ook niet om prive-projectjes/ervaring op je cv te zetten...

Stel bijvoorbeeld ook voor om een assesment-test (zo heet het toch?) af te laten nemen, dat is een capaciteitentest die een goed beeld over een sollicitant geeft (mits die eerlijk is natuurlijk). Ik heb dat bij Getronics gedaan en op basis daarvan kreeg ik een kans... Die ik nu aan het waarmaken ben :D
Helemaal gelijk ja..

Nog een ander vraagje.. Hoorde het een en ander dat je je helemaal scheel betaald aan die auto eind van het jaar? ( Belastingtechnisch )

quote:
NLuna schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal gelijk ja..

Nog een ander vraagje.. Hoorde het een en ander dat je je helemaal scheel betaald aan die auto eind van het jaar? ( Belastingtechnisch )
Het kost idd wat om een auto van de zaak te rijden, bij Getronics PinkRoccade krijgen we naast ons salaris een bedrag per maand om aan een lease-auto te besteden. Als je een normale leuke auto wilt rijden is dit meer dan genoeg. Wil je wat groter rijden dan kan je over dat budget komen, en dan betaal je iets bij. Ik zit in categorie 2, das ongeveer 760 euro per maand voor leasen. Dit is voor de auto én brandstof (maar allemaal vooraf ingecalculeerd dus dat merk je niet).

Wat belasting betreft, je betaald gewoon de 22% procent van de fiscale waarde van je auto die gewoon wettelijk verplicht is. Je kan kiezen dat 1x per jaar te betalen, of maandelijks een kleiner bedrag van je salaris in te houden... Het is uiteindelijke veel geld, maar vergeet niet... Je rijdt wel een lease-auto... dus aan onderhoud en dergelijke heb je geen omkijken naar... en qua brandstof ook niet....
quote:
NLuna schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal gelijk ja..

Tegenwoordig (vanaf 2006) zit de bijtelling voor je leaseauto in de loonbelasting. Dat betekent dat de belasting die je moet betalen over de bijtelling (zeg maar 42% van 22% van de cataloguswaarde per jaar) wordt ingehoudn op je loon door je werkgever.
Meestal zal dat in 12 termijnen zijn, maar dat hangt dus van het bedrijf af.

quote:
M-Opensource schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:04:
[...]

Het kost idd wat om een auto van de zaak te rijden, bij Getronics PinkRoccade krijgen we naast ons salaris een bedrag per maand om aan een lease-auto te besteden. Als je een normale leuke auto wilt rijden is dit meer dan genoeg. Wil je wat groter rijden dan kan je over dat budget komen, en dan betaal je iets bij. Ik zit in categorie 2, das ongeveer 760 euro per maand voor leasen. Dit is voor de auto én brandstof (maar allemaal vooraf ingecalculeerd dus dat merk je niet).

Wat belasting betreft, je betaald gewoon de 22% procent van de fiscale waarde van je auto die gewoon wettelijk verplicht is. Je kan kiezen dat 1x per jaar te betalen, of maandelijks een kleiner bedrag van je salaris in te houden... Het is uiteindelijke veel geld, maar vergeet niet... Je rijdt wel een lease-auto... dus aan onderhoud en dergelijke heb je geen omkijken naar... en qua brandstof ook niet....
Caterogie 2 is 719 brutto. En volgend jaar wordt de bijtelling 25%.
quote:
FrankGuthrie schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:35:
[...]

Caterogie 2 is 719 brutto. En volgend jaar wordt de bijtelling 25%.
Klopt idd, 719 euro... het was iets met een 7.... :p
Dank voor de correctie.
Reg. datum: 10 december 2007

Ik merk dat bijna alle reacties afkomstig zijn van supportfuncties bij Peak-IT.

Ik werk nu een maand of 4 bij Peak-IT als developer en ik ben er erg tevreden.
Of de developerskant anders is dan de beheerkant durf ik niet te zeggen, ik heb totaal geen contact met de beheerkant.

Mijn ervaring is dat Peak flexibel is, over het salaris en de opleidingen is te onderhandelen.
Indien je het niet naar je zin hebt bij de klant waar je gedetacheerd bent kun je dat aangeven en halen ze je er meteen weg.

Peak-IT richt zich op werknemers die net van school komen en bieden naar mijn mening redelijke arbeidsvoorwaarden. Als ervaren ICTer moet je er zeker niet naartoe gaan, kom je net van school, is het zeker een goede opstap.

Ik heb ook veel persoonlijk contact met Peak-IT, mijn accountmanager spreek ik elke week wel.
Moet toegeven dat ik helemaal niet blij ben met die stickers op mijn auto, maar ja... daar heb ik mee leren leven :).

Nog even over het salaris dan maar... veel mensen klagen daarover zo te horen. Als je kunt aantonen dat je enige ervaring hebt, al is het van stages, hobbyprojectjes of parttime werk in de ICT bieden ze zo tussen de 2000-2200. Ik vroeg 2300, was geen enkel probleem. In de tijd dat ik er nu werk heb ik de MCPD cursus in India gedaan, en daarnaast wat extra certificaten gehaald wat mijn salaris op 2500 brengt.

Certificaten zijn erg in trek bij bedrijven, of ze ook meerwaarde hebben voor je kennis.. alleen als je ook daadwerkelijk in de praktijk ermee bezig bent.

Als laatste punt: in veel berichten lees ik dat 'bedrijven zoals Peak-IT' veel beloven, maar dit niet waarmaken. Tot nu toe heb ik hierbij nog geen problemen ondervonden. Wel wat kleine administratieve foutjes ;) maar die werden na een email of telefoontje vlotjes verholpen.

Heb voor Peak-IT gekozen omdat ik niet zeker was welke richting ik op wilde, bij Peak-IT kan ik dit gedurende 1-2 jaar mooi uitzoeken, kennis en ervaring op doen en dan als senior instappen bij een ander bedrijf. Dit is ook het doel van Peak-IT, als ze je te ervaren voor ze wordt kunnen ze je niets meer bieden en vinden ze het ook niet erg als je overstapt naar een ander bedrijf of bij het bedrijf blijft waar je gedetacheerd wordt.

Hoop dat jullie wat hebben aan mijn bericht.

Goed om ook eens iets te horen van een developer binnen Peak IT.

Tot nu toe was mijn idee dat Peak over het algemeen gewoon slecht betaalde.
Maar klaarblijkelijk valt dat bij development alleszins mee.

Toch heeft Peak naar mijn mening een image-probleem. Dat merk ik zelf in ieder geval. Het wordt bij mij geassocieerd met recruitment-dames in veel te korte rokjes en beplakte lease-auto's.

Ik heb rond januari / februari bij peak-IT gesolliciteerd. Ik ben direct gebeld en ze nodigden mij uit voor een test en een gesprek.

De test ging goed ( wat basis vragen over netwerken etc ) en daarna een gesprek gehad van ongeveer een half uurtje over mijzelf, ervaringen en wat ik graag wil.

Ik ben naar het gesprek terug gegaan naar school ( andere kant van NL ) en nadat ik een presentatie heb gegeven over Ipv6 zag ik in mijn mail box direct een contract van peak-IT.

Het zag er heel leuk uit en wilde het doen.. Toen de dagen erna ging ik toch erg twijfelen.. Ik had namelijk helemaal nog niet verder gekeken en ik vond de afstand erg ver ( toch wel elke dag 4 uur in de auto )

uiteindelijk heb ik ervoor bedankt en 2 maanden later ben ik begonnen bij een IT bedrijf in Oosterhout NB ( 10 minuten rijden )

Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je MBO hebt gedaan en je wilt direct aan het werk, kijk dan niet direct naar de grote bedrijven maar informeer / solliciteer ook eens bij de kleine bedrijven. Misschien duurd het dan iets langer om werk te vinden maar achteraf ben je er misschien wel blij mee.

Acties: [view]

Door: SmartDoDo DT Moderator SG/HK/WI/SF
Een aantal offtopic postings zijn verwijderd, hou het ontopic svp

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

Tis bij Peak-IT met name intern nogal een rommeltje veranderd van alles verhuizingen enzo. en daardoor nemen een hoop accountmanagers ontslag wat weer zorgt dat je onervaren mensen hebt die je aansturen. Resultaat verhalen keer op keer opnieuw vertellen en afspraken die je hebt gemaakt komen ze dan niet na omdat je vorige manager al weer weg is.
Peak is leuk bedrijf om te starten je certificaten te halen en weg te wezen, een serieuze partij voor verdere ontwikkeling is het niet. Als ze dat willen zullen ze ook intern capabele mensen moeten vinden met meer dan een jaar ervaring in hun werk

Bitemaster wijzigde dit bericht 24-01-2008 12:14 (11%)

Reg. datum: 16 september 2001

Weet iemand hoe het zit met de pasfoto die ze van je maken tijdens een gesprek? Ik zou graag willen weten waar mijn foto staat.

Hoe ik die foto kan verwijderen is simpel; gewoon een email sturen naar Peak met de vraag of ze mij uit hun bestand willen halen. Maar dat is niet de vraag :P

R.I.P. Robbedoeske

quote:
P0rt0 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:26:
Weet iemand hoe het zit met de pasfoto die ze van je maken tijdens een gesprek? Ik zou graag willen weten waar mijn foto staat.

Hoe ik die foto kan verwijderen is simpel; gewoon een email sturen naar Peak met de vraag of ze mij uit hun bestand willen halen. Maar dat is niet de vraag :P
Die foto staat op de website (voor sollicitaties e.d.) en waarschijnlijk op hun smoelenboek. Als je het 100% zeker wel weten, ga dan naar je accountmanager ;)
Reg. datum: 16 september 2001

Waar precies staat die foto dan? Ik heb toegang tot hun intranet, maar daar vind ik ook al niks.

Reg. datum: 31 januari 2007

Hun hebben een soort van administratiepakket waar al je gegevens in staan, daar staat je foto ook in opgeslagen. Dus waarschijnlijk gewoon in een database die op een server staat.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
P0rt0 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:51:
Waar precies staat die foto dan? Ik heb toegang tot hun intranet, maar daar vind ik ook al niks.
Kijk maar op de website bij "Diensten"en dan bij "nu beschikbaar" ;)

D3NN1S wijzigde dit bericht 30-01-2008 15:11 (7%)

Deze post is 100% Glutenvrij!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws