Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen werken bij Peak-IT?

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
Tratulla schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op ¤ 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"
ook dat stond in mijn email die ik van hun kreeg, met uitzondering dat ik dan op 1400 euro zou zitten
zelf ben ik 21 en heb ook NIV 4 MBO Netwerkbeheer
Ook ik ben in Utrecht op Gesprek geweest,
Van de 40 vragen had ik er 13 goed :9
gaf nix zeiden ze want het gemiddelde lag toch lager
dat had dus ook voor die tijd hier gelezen
Ik heb dus meteen aangegeven dat ik niet op de helpdesk wil beginnen.
Vooral omdat ik daar niet de persoon voor ben om van 8.30 tot 17.30 op m'n stoel te zitten.
daar waren ze het niet mee eens. mooi niet mee eens laten zijn, ik lig er niet wakker van.
dat verhuis lijkt me persoonlijk ook niet wat, want ben je 1,5 uit huis en je zegt eht daar op en je moet weer terug naar je "huis" dan is dat mischien voor die personen ook niet echt makkelijk om weer aan die situatie te wennen.
ben nu ergens anders werkzaam en het bevalt goed, het is voor mij dichterbij huis en verdient een 100tal euro's meer,

Reg. datum: 24 juli 2005

Ik ben nu 3 maanden via peak-it aan het werk en moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Misschien wel mede doordat ik niet als helpdeskmedewerker aan het werk ben maar meer op werkplekbeheer (voor AtosOrigin).

Enige puntje waar ik mij enigzins aan erger is de jonge meiden / voetbalstadion strategie. Misschien dat sommigen jonge mensen dit wel aantrekt maar het komt mij wat onprofessioneel over, ook de manier waarop de intervieuw filmpjes op de website gedaan worden.

Maar voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben en niets te klagen heb, en ik denk dat peak-it een mooie opstap kan zijn op de arbeitsmarkt voor een hoop starters.

Magtheridon EU: 70 undead warrior

Reg. datum: 11 juli 2007

quote:
hypz schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:37:
Ik ben nu 3 maanden via peak-it aan het werk en moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Misschien wel mede doordat ik niet als helpdeskmedewerker aan het werk ben maar meer op werkplekbeheer (voor AtosOrigin).

Enige puntje waar ik mij enigzins aan erger is de jonge meiden / voetbalstadion strategie. Misschien dat sommigen jonge mensen dit wel aantrekt maar het komt mij wat onprofessioneel over, ook de manier waarop de intervieuw filmpjes op de website gedaan worden.

Maar voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben en niets te klagen heb, en ik denk dat peak-it een mooie opstap kan zijn op de arbeitsmarkt voor een hoop starters.
Haal je meerwaarde uit Peak-IT of had je net zo goed direct voor AO kunnen werken?

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
t_captain schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Haal je meerwaarde uit Peak-IT of had je net zo goed direct voor AO kunnen werken?
Ik denk niet dat ik er meerwaarde uit haal, maar ik denk ook niet dat ik anders bij AO terecht was gekomen. Dat is voor mij dan ook direct het voordeel van Peak-IT. Het kan een mooi begin zijn om ergens binnen te komen en in contact te komen met andere organisaties. Maar het is denk ik ook een beetje geluk hebben waar je terecht komt, ik kan me goed voorstellen dat mensen die eerst een poos achter een telefoontoestel bij een helpdesk zitten voor een mager salaris een stuk minder tevreden zijn dan ik nu ben. Je moet hier wel over onderhandelen, en dat is voor een hoop mensen die net beginnen met werken best lastig omdat je hier dan geen ervaring in hebt en ook geen indicatie kan geven van wat je bij een vorige werkgever verdiende, en misschien ook geen goed idee hebt over wat normale lonen zijn voor starters in de aangeboden functie.

Toen ik de vraag kreeg bij het eerste gesprek "Wat wil je gaan verdienen?" Wist ik hier namelijk ook niet direct wat ik hierop moet antwoorden, en als je zelf al niks aangeeft kun je ook een erg laag aanbod verwachten. Dat moet je gewoon leren door een aantal sollicitatie ervaringen op te doen.

Wat ik overigens bij AO veel zie bij waar ik zit is dat er veel nieuwe mensen op basis van detachering worden aangenomen, met de bedoeling om na een periode de mensen waar ze tevreden over zijn over te nemen. Ik hoop dat dit bij mij ook het geval word, ik heb het erg naar mijn zin bij AO.

Magtheridon EU: 70 undead warrior

Reg. datum: 22 mei 2007

even een vraag over iets heel anders.

Ik heb een Aygo van Peak en daar heeft iemand bij het wegrijden van zijn parkeerplek mij van achter geraakt(ergens in de n8). En gister opeens schade aan de voorkant.

Het betreft in beide gevallen alleen lakschade van ongeveer 10 cm.
Mijn account manager stelde voor om niets te zeggen tot ik de auto ga inleveren.
betaal ik aan het eind mijn cotract 1 keer mijn eigen risico of per schade?
of hoef ik helemaal niet te betalen omdat het niet mijn schuld is?

copticboy wijzigde dit bericht 22-10-2007 15:58 (11%)

schade moet je aangifte van doen bij de politie.
weet niet precies hoe het nu zit, maar vroeger had je daar het waarborg fonds voor
en dan kost het alleen tijd

Reg. datum: 22 mei 2007

ik weet dat ik aangifte moet gaan doen bij de politie maar als ik maximaal aan het eind van mijn contract 1x mijn eigen risico zal betalen dan wil w88 tot het eind van mijn contract want dan betaal je maar 1 keer.

geen
Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
copticboy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:43:
ik weet dat ik aangifte moet gaan doen bij de politie maar als ik maximaal aan het eind van mijn contract 1x mijn eigen risico zal betalen dan wil w88 tot het eind van mijn contract want dan betaal je maar 1 keer.
Lees je lease contracten er op na. Je zal vast en zeker elke schade moeten melden. Je accountmanager zit niet met de gebakken peren als je hem inlevert, jij wel.

Waarom ga je hier zeggen dat je schade hebt aan je Peak-IT Aygo? *knip flame*heb toch niks te maken met dit topic?

Rukapul wijzigde dit bericht 25-10-2007 08:42 (46%)

Reg. datum: 08 juni 2007

*knip* niet op ingaan

Rukapul wijzigde dit bericht 25-10-2007 08:42 (91%)

Reg. datum: 22 december 2005

*knip offtopic*

Rukapul wijzigde dit bericht 25-10-2007 08:43 (93%)

Tja, waarom niet
Reg. datum: 05 februari 2002

quote:
copticboy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:56:
even een vraag over iets heel anders.

Ik heb een Aygo van Peak en daar heeft iemand bij het wegrijden van zijn parkeerplek mij van achter geraakt(ergens in de n8). En gister opeens schade aan de voorkant.

Het betreft in beide gevallen alleen lakschade van ongeveer 10 cm.
Mijn account manager stelde voor om niets te zeggen tot ik de auto ga inleveren.
betaal ik aan het eind mijn cotract 1 keer mijn eigen risico of per schade?
of hoef ik helemaal niet te betalen omdat het niet mijn schuld is?
Ik weet niet wie jij account manager is, maar lijkt me niet 'your way to the top'.

Doe zeker aangifte van de schade, zo kan je achteraf aantonen dat het niet jou schuld is, je eigen risico van (ik meen) 150¤ is per schadegeval.

Ik zelf heb in mijn peak-tijd te maken gehad met een gestriptje aygo (Nummerplaten, wieldoppen en ruitenwisser) dit is toen netjes via de verzekering gegaan van de leasemaatschappij nadat ik aangifte had gedaan, het eigen risico zou worden ingehouden van mijn salaris maar dat is gelukkig nooit gebeurt.

*knip* Laat dat offtopic gebrabbel en de op de man gespeelde reacties maar achterwege.

Rukapul wijzigde dit bericht 25-10-2007 08:44 (100%)

ubuntu-junkie

Ik heb zelf bij Champion IT gesolliciteerd (vlak voordat ze werden overgenomen/of fuseerden met Peak-IT. Ik werkte toen als systeem/netwerkbeheerder in een onderwijsinstelling en ging bij Champion/Peak IT 500 euro bruto(!) achteruit... Ik kwam uit op 1500 bruto, plus dat ik moest betalen voor opleidingen...

Omdat ik toen niks anders kon vinden heb ik uiteindelijk getekend, maar ondertussen bleef ik wel verder zoeken. Drie weken voordat ik daar zou beginnen kreeg ik bij Getronics PinkRoccade een baan aangeboden waarbij het salaris (dit verzin je gewoon niet) 800 euro bruto hoger lag dan bij Champion/Peak IT....!!!

Omdat ik nog niet begonnen was bij hun kon ik er zo onderuit, maar het liet me wel even realiseren dat Champion/Peak IT niet echt de meest verstandige keuze kan zijn...
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
M-Opensource schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:11:
Omdat ik nog niet begonnen was bij hun kon ik er zo onderuit, maar het liet me wel even realiseren dat Champion/Peak IT niet echt de meest verstandige keuze kan zijn...
Zelfs al was je begonnen: proefperiode is van beide kanten...

No production networks were harmed during this posting

Techno!

3 dagen voor 1 november kon ik bellen met Peak-IT om het versgetekende contract nog voor aanvang van de werkzaamheden te ontbinden ;)

Ik begin per 1 november nu bij IT Oost-nederland als ICT Engineer!

Betere voorwaarden, stabiel bedrijf en zeer goede doorgroeimogelijkheden :)

* Hoicks is a happy man!

Hoicks wijzigde dit bericht 29-10-2007 13:15 (6%)

Peace, Love, Unity & Respect | Website! | Specs | T.Net Profile

Ondertitel?
Reg. datum: 13 februari 2006

Ik heb eendezer dagen een 'intake' gesprek bij Peak-IT. deze week heb ik echter ook al een gesprek gehad met 2 andere (kleinere) detacheerders die ook geintresseerd in mij zijn. Die twee bedrijven bieden mij (uiteraard) de kans om certificaten te halen, en één bedrijf heeft mij zelfs al (onder voorbehoud) een salaris voorstel gedaan van 1700,-. bruto p/maand. Bij bijde bedrijven heb ik een goed gevoel, hoewel de één beter aanvoelt dan de ander.

Voor de record, ik heb mijn MBO3 en slechts één jaar relevante werk ervaring. Is het uberhaupt nog waard om naar Peak-IT te gaan?

Nee jij!

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
not3pad schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:06:
Ik heb eendezer dagen een 'intake' gesprek bij Peak-IT. deze week heb ik echter ook al een gesprek gehad met 2 andere (kleinere) detacheerders die ook geintresseerd in mij zijn. Die twee bedrijven bieden mij (uiteraard) de kans om certificaten te halen, en één bedrijf heeft mij zelfs al (onder voorbehoud) een salaris voorstel gedaan van 1700,-. bruto p/maand. Bij bijde bedrijven heb ik een goed gevoel, hoewel de één beter aanvoelt dan de ander.

Voor de record, ik heb mijn MBO3 en slechts één jaar relevante werk ervaring. Is het uberhaupt nog waard om naar Peak-IT te gaan?
Nee is het niet waard. Ik heb een voorstel gekregen van 1600 euro (inclusief auto waar je dan wel nog 100 euro netto voor moet betalen). Met mijn 23 jaar en iets langer dan een jaar werkervaring.

Uiteraard heb ik ze vriendelijk bedankt en gevraagd om een beter bod of anders heb ik geen interresse. Daarop heb ik nooit meer antwoord gekregen.

Ricie wijzigde dit bericht 31-10-2007 18:35 (7%)

Oh Really?
Reg. datum: 30 maart 2001

Ik kreeg vorige week weer een mailtje en een belletje van Peak-IT... "wij willen jou".

Precies een jaar geleden eens een sollicitatie gehad. Op zich redelijk bevallen, alleen het salaris (¤1100, ik was 21, nu 22) wat zij mij toen wouden aanbieden (inclusief gratis certificaten, en 1 jaar contracts-plicht) trokken mij totaal niet. Dit inclusief dat ik een oorbel en een piercing heb, en dit werd bij Peak-IT wel geaccepteerd, maar bij een foto maken moesten die wel uit, dat zou de kans voor detacheren etc verhogen.

Uiteindelijk niet gedaan en een beter aanbod ergens ander gekregen.
Afijn, vorige week dus een belletje van hun kant of ik alsnog interesse had want Peak IT is echt flink gegroeid volgens hun.
Heb gezegd dat ik op dit moment een salaris verwacht van rond de ¤1800,- en dat ik niet bereidt ben om piercings en oorbellen uit te laten tijdens het werk. Ook dit zou allemaal geen probleem meer zijn en of ik graag langs wil komen..

Ik moet zeggen ik ben toch alsnog geintresseerd maar ik twijfel omdat ik een beetje het idee hebt dat ik er met te veel verwachtingen heen ga en toch niet krijg wat ik verwacht.

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

Reg. datum: 04 juni 2001

Als zij jou bellen, zou ik bijvoorbeeld reiskostenvergoeding vragen. :) Zo merk je ook hoe flexibel ze zijn.

No production networks were harmed during this posting

Oh Really?
Reg. datum: 30 maart 2001

quote:
paella schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:19:
Als zij jou bellen, zou ik bijvoorbeeld reiskostenvergoeding vragen. :) Zo merk je ook hoe flexibel ze zijn.
Tegenwoordig zit ik dan weer in zo'n financiële situatie (werk fullt-time) dat ik dat niet meer zou vragen. Moet dan ook zeggen dat ik nooit het lef heb gehad om zoiets te vragen omdat ze zelfs als je werkeloos bent, nog verwachten dat je dit uit eigen zak kan betalen.

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

The king of the beach
Reg. datum: 06 april 2002

Lees de sluitpost in Werken bij Quinity nog eens goed, spam wordt niet gewaardeerd

SmartDoDo wijzigde dit bericht 02-11-2007 22:41 (74%)

AMD 2600XP+ , 1024 MB DDR, MSI KT4V, Maxtor 40 + WD 80 GB 5400 + 7200 IDE, Matrox G450 Dualhead 32 MB DDR, HP 720 DJ, HP 3500C Scanner, Creative Webcam, Canon Powershot A50

Reg. datum: 06 november 2007

quote:
Vers-Tappen schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:29:
En wat vele niet durven, over salaris kan volgens mij wel een beetje onderhandeld worden :)
Dit heb ik ook gedaan idd...ben een beetje rond gaan kijken (in eerste instantie was ik ook aangenomen op projectcontract) Heb toen een Gigantisch aanbod gekregen bij een bedrijf in Amsterdam (2500 netto per maand, 13e maand, bonussen etc.) Ben toen teruggegaan naar Peak en heb ze dit voorgelegd...binnen een half uur werd ik gebeld dat ze me niet kwijt wilden, zit nu dus op vast contract, dik salaris, plus erg relaxed project!

Wat ik idd dus zou zeggen is dit: Durf je mond open te trekken! Als je weet wat je waard bent op de arbeidsmarkt, kun je ze afdwingen wat jij wilt! (bedenk wel dat als je net van je MBO opleiding afkomt, niet gelijk kan vragen naar vast contract en 3K + Netto per maand)

Er worden iig veel mogelijkheden geboden!

Studieschuld heb ik nu weten te omzeilen
Elk examen wat ik behaald heb geeft mij een stapje extra op mijn maandsalaris
En het mooie is, dat je van MCP doorgroeit naar MCDST, MCSA en MCSE (wat je kennis geeft van alle mogelijke vlakken..niet gelijk de top, dus MCSE) owjah en je ITIL natuurlijk...

Al met al, Peak geeft mij mooie kansen en gelegenheden
Waarvan ik van Qmagic eigenlijk alleen maar ellende heb vernomen. (Peak-ers die voorheen hebben gewerkt voor Qmagic)

Iedereen heeft zijn eigen belevenissen bij een werkgever. Soms positief, soms negatief...Dit pakt voor een ieder anders uit!
Wil je er echt voor jezelf achterkomen?
Kom solliciteren, geef op dat je onder project contract wil komen werken bij peak (zo omzeil je je studieschuld die je opbouwt en kun je ten aller tijden je contract opzeggen en ergens anders beginnen)
Easy deal toch?!

werving/spam is niet de bedoeling, oproepen je naam te noemen bij een sollicitatie dus ook niet ;)

SmartDoDo wijzigde dit bericht 06-11-2007 19:19 (5%)

Reg. datum: 06 november 2007

Te snel en te hoog van de toren geblazen!
Had eff de huisregels door moeten nemen...
Mijn excuses daarvoor!

SuperCup 600 #33
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
ShadoweagL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:04:
Te snel en te hoog van de toren geblazen!
Had eff de huisregels door moeten nemen...
Mijn excuses daarvoor!
Sowieso denk ik dat je iets te hoog van de toren blaast met je salaris. Je komt ui 1984 dus bent 23 jaar en hebt een MBO 4 ICT opleiding. En dan 2500 NETTO verdienen?

Post een je complete plaatje in: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: