Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb eerder gepost in dit topic en altijd peak verdedigd.

In december ben ik 1 jaar bij peak in dienst en heb in die tijd 2 heel leuke projecten gehad.
Verders heb ik de mogelijkheid om via cursussen je salaris op te krikken flink misbruikt:
Ik ben in totaal 400 euro in salaris gestegen afgelopen jaar.
Nu heb ik een aanbod gehad van m'n huidige bedrijf waar ik nog eens 400 euro mee omhoog ga. Als ik het doe dan ben ik dus in 1jr 800 euro per maand bruto omhoog gegaan. Plus dat ik er dan een leuke baan aan overhou waar je in verder kan groeien.
Zoals ik al vaker heb gezegd: Peak is een prima opstapje die je motiveerd om ook echt te studeren, omdat je dit meteen in je portemonee voelt!!

quote:
Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Zou je een poging willen doen om jezelf goed te informeren en hier feitelijk juist te posten. Je post de ene onzin na de andere en blijft vasthouden aan een wereldbeeld dat allang door anderen hier met argumenten onderuit is gehaald. Zoek in dit forum bv eerst eens hoeveel ICT-ers gemiddeld verdienen voor verschillende functies en zoek dan meteen uit hoe ons progressieve belastingstelsel werkt.

Hierover offtopic doorzeuren in dit topic heeft geen enkele zin en is ongewenst. Dit topic gaat over Peak-IT (waar je wel een goede boterham kunt verdienen, maar nooit rijk van zult worden) :)
Amen! _/-\o_

Ik heb vorige week een gesprek gehad bij Peak, was redelijk positief erover. Maar na het bod wat ze me vandaag deden & de reacties die ik hier zoal lees :S damn

Ik vond het al raar toen ze me vroegen of ik bij het verkrijgen van een leasebak eventueel bereid was iets te minderen in salaris, maar dat is tot daaraan toe.

Ik heb een MBO 4 ICT opleiding in de pocket en een HBO P voor Digitale Communicatie, ik doe allang niks meer met systeembeheer etc maar ben nu webdeveloper. Bij mijn huidige bedrijf vang ik nu EUR 2300,- per maand (ben 25) en daar loop ik soms al redelijk op te mopperen, maargoed... het zij zo... belt Peak vanmorgen dat ze wel wat problemen hebben met mijn salaris indicatie!

Bieden ze me EUR 1850,-! 450 euro (das fucking 1 maand huur!) achteruit wat natuurlijk volstrekt balachelijk is en imho al helemaal NIET in contrast staat tot die kosten voor een Seatje =/

Maar, alle gekheid op een stokje _stel_ dat ik het zou doen:
1. Leasebak kosten, wat zou me zoiets extra kosten op mijn salaris? (ik snap niet echt bijzonder veel van bijtelling =/, tenslotte nooit mee te maken gehad)
2. Certificering, ze bieden me binnen de eerste 2 weken een Zend PHP 5 cursus... maar die 50 euro voor een certificiring daarvan zat dan alweer in het aanbod verwerkt :S Hoe zit dat met kosten voor zoiets? Ik zie het niet zitten dat mocht ik ontslag nemen dat ik even leeggeklopt wordt voor studiekosten...

Pa: "Ik ben een VIP!" ... Ma: "Ja, een Very Irritant Person :)"

Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
Spooksel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:05:
2. Certificering, ze bieden me binnen de eerste 2 weken een Zend PHP 5 cursus... maar die 50 euro voor een certificiring daarvan zat dan alweer in het aanbod verwerkt :S Hoe zit dat met kosten voor zoiets? Ik zie het niet zitten dat mocht ik ontslag nemen dat ik even leeggeklopt wordt voor studiekosten...
Dat mogen ze niet eens gebruiken want daarnaast heb je ook nog een studieovereenkomst met ze..

Als je php5 gaat doen begin je met een 'studieschuld' van zo'n ¤2000,-. (daar teken je voor)
Deze betaal je af door gedetacheerd te zijn door Peak. Omgerekend zul je 1,5 jaar ergens gedetacheerd moeten zijn om je studieschuld af te betalen. Neem je na een half jaar ontslag dan zul je zo'n ¤1350,- moeten betalen. Je kunt natuurlijk proberen deze door je nieuwe werkgever te laten betalen.

Ik heb 2 dagen terug een sollicitatiegesprek gehad bij Peak, en heb daar een zeer leuk gesprek gehad, of eigenlijk 2 gesprekken.

Na de computertest gedaan te hebben, ging ik een gesprek aan met een mevrouw. Toen deze voorbij was, heb ik haast hetzelfde gesprek nogmaals gevoerd met nog een andere mevrouw. We waren het over veel zaken eens, met uitzondering van het salaris.

Voordat ik verder ga, even wat gegevens:
Ik kom uit Leeuwarden, dus moet verhuizen wil ik daar gaan werken.
Ben 20 jaar, en heb een MBO Niv. 4 Netwerkbeheerder diploma

Ik had aangegeven ongeveer in te willen stappen op een salaris van 1600 bruto. Vrijwel direct werd er gezegd dat dit niet haalbaar was, en zeiden ze dat het ongeveer rond de 1200 zou uitkomen. Hier gaf ik aan dat ik dat te laag vind. Afgesproken hadden we dat ik vandaag een voorstel zou ontvangen, en deze is vanochtend dan ook via de mail binnengekomen. 1 minuut na de mail ontvangen te hebben kreeg ik ook een telefoontje van ze, om aan te kondigen dat er een e-mail was. Best netjes dus.

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op ¤ 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"

Dit maakte me toch wel een beetje aan het lachen, want die 2 certificaten zijn te behalen in de eerste dienst maand! Daar komt bij dat ik het niet echt een voorstel vind, want tijdens het gesprek gaf ik al aan dat ik dit te laag vind.

Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."

En dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. Stel ik zou 1600 verdienen, en ik moet nog een huurwoning vinden en inrichten, dan zou ik na het betalen van me huur onder de 1200 uitkomen denk ik, maar dan heb ik wel een stekkie voor mezelf!

Ik vraag me af wat jullie meningen hierover zijn, en heb ook nog een vraag aan huidige Peak-IT werknemers, die in zo'n Peak woning zitten. Misschien dat iemand eens een fototje kan maken over de ruimte etc? Ik zou namenlijk niet weten wat ik daar van kan verwachten.

Dat is dus hun stratergie. Ze proberen je gek te maken met cursussen zodat ze je minder kunnen betalen. Daarbij houden ze je tenminste een jaar vast. Want terugbetalen kun je niet.
Want je verdient te weinig loon.
Ik heb ooit bij EXA gewerkt. Wij kregen een cursus die half classicaal gedaan werd 6 dagen van de 20 en de rest moest je zelf doen. We moesten van te voren een contract tekenen van 10.000 gulden als we binnen een jaar weggingen.
Voor 1 rot cursus windows 95. Heb het wel gehaald mijn MCP.
Omdat ik het een verrotte baan vond en dus niet weg kon. Heb ik me ziek gemeld,omdat dat meer koste hebben ze me voor niets laten gaan.

AFX Ghey Edition by HlpDsk

Over een huis in Utrecht, zie http://tweakers.net/gallery/outerspace :)
Ik zit in zo'n huis en het bevalt me prima :)
quote:
yavana schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:57:
Daarbij houden ze je tenminste een jaar vast. Want terugbetalen kun je niet.
Dat is niet correct. Als je contract niet wordt verlengd na je proefmaand dan hoef je niets terug te betalen. Ook als je na een half jaar stopt betaal je verder niets terug. Dat terzijde :)
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Tratulla schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:
Ik heb 2 dagen terug een sollicitatiegesprek gehad bij Peak, en heb daar een zeer leuk gesprek gehad, of eigenlijk 2 gesprekken.

Na de computertest gedaan te hebben, ging ik een gesprek aan met een mevrouw. Toen deze voorbij was, heb ik haast hetzelfde gesprek nogmaals gevoerd met nog een andere mevrouw. We waren het over veel zaken eens, met uitzondering van het salaris.

Voordat ik verder ga, even wat gegevens:
Ik kom uit Leeuwarden, dus moet verhuizen wil ik daar gaan werken.
Ben 20 jaar, en heb een MBO Niv. 4 Netwerkbeheerder diploma

Ik had aangegeven ongeveer in te willen stappen op een salaris van 1600 bruto. Vrijwel direct werd er gezegd dat dit niet haalbaar was, en zeiden ze dat het ongeveer rond de 1200 zou uitkomen. Hier gaf ik aan dat ik dat te laag vind. Afgesproken hadden we dat ik vandaag een voorstel zou ontvangen, en deze is vanochtend dan ook via de mail binnengekomen. 1 minuut na de mail ontvangen te hebben kreeg ik ook een telefoontje van ze, om aan te kondigen dat er een e-mail was. Best netjes dus.

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op ¤ 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"

Dit maakte me toch wel een beetje aan het lachen, want die 2 certificaten zijn te behalen in de eerste dienst maand! Daar komt bij dat ik het niet echt een voorstel vind, want tijdens het gesprek gaf ik al aan dat ik dit te laag vind.

Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."

En dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. Stel ik zou 1600 verdienen, en ik moet nog een huurwoning vinden en inrichten, dan zou ik na het betalen van me huur onder de 1200 uitkomen denk ik, maar dan heb ik wel een stekkie voor mezelf!

Ik vraag me af wat jullie meningen hierover zijn, en heb ook nog een vraag aan huidige Peak-IT werknemers, die in zo'n Peak woning zitten. Misschien dat iemand eens een fototje kan maken over de ruimte etc? Ik zou namenlijk niet weten wat ik daar van kan verwachten.
Mwjaah een echt slecht aanbod is het natuurlijk niet.
Je leverd dan 400 BRUTO in op je salaris wat neerkomt op zo een 320 ongeveer netto.
Daar wordt dan wel je woning, gas, licht etc etc. voor betaald :) dus opzich geen slechte deal imho.

Deze post is 100% Glutenvrij!

Reg. datum: 27 augustus 2004

Zou gewoon meer vragen. Dat stukje van die uitzondering doen ze bij iedereen. Ik gaf eerst ook aan 1600 te willen. MBO 3 ICT, 20 jaar.

Kreeg ik een aanbieding 1300 euro. Ik zei dat ik het aan de lage kant vond, daarna een aanbieding van 1450. Na een maand heb ik ze gemailed dat ik niet bij peak kom omdat ik al ergens anders ben aangenomen. Daar krijg ik 1600.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Caboman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:31:
Zou gewoon meer vragen. Dat stukje van die uitzondering doen ze bij iedereen. Ik gaf eerst ook aan 1600 te willen. MBO 3 ICT, 20 jaar.

Kreeg ik een aanbieding 1300 euro. Ik zei dat ik het aan de lage kant vond, daarna een aanbieding van 1450. Na een maand heb ik ze gemailed dat ik niet bij peak kom omdat ik al ergens anders ben aangenomen. Daar krijg ik 1600.
Maar zit daar dan ook je huis en alle kosten die daarbij komen kijken bij in? :)
1200,- salaris is inderdaad niet veel en zou ik ook nooit accepteren.
Maar als bij die 1200,- je huur en gas/licht/water e.d. erbij inzit is het een ander verhaal en is het opzich voor een starter geen slechte deal imho

quote:
D3NN1S schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:47:Maar zit daar dan ook je huis en alle kosten die daarbij komen kijken bij in? :)
1200,- salaris is inderdaad niet veel en zou ik ook nooit accepteren.
Maar als bij die 1200,- je huur en gas/licht/water e.d. erbij inzit is het een ander verhaal en is het opzich voor een starter geen slechte deal imho
Het is natuurlijk wel een woning die je zelf niet uitgekozen hebt.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Roenie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:53:
[...]
Het is natuurlijk wel een woning die je zelf niet uitgekozen hebt.
Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen.
Je kan natuurlijk niet alles hebben he? ;)

Overigens ben ik een keer bij vriend Outerspace op bezoek geweest die in zo een peak woning zit maar damn.. dat was echt wel een mooie woning!
Vlak naast het centrum en de woonkamer was groot genoeg om er met gemak een pooltafel in te zetten :)
Dus tsjaa.. het blijft natuurlijk altijd kiezen of delen he? ;)

quote:
D3NN1S schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:15:Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen...
Ik postte het omdat ik eerder las:
quote:
Tratulla schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:...Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."...
Hieruit maakte ik op dat Peak-IT het ' verhuren' van de woning prefereert boven salaris alleen.

Overigens is een huis van je werkgever wel een extra hindernis als je het toch niet zo leuk vind om er (voor langere tijd) te werken.

Roenie wijzigde dit bericht 14-10-2007 12:24 (3%)

maar als je ontslag neemt, heb je dus ook gelijk geen huis meer....
dan ga je nooit weg bij peak.
want anders moet je tegelijk een woning en een baan zoeken.

quote:
Sjakskus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:53:
maar als je ontslag neemt, heb je dus ook gelijk geen huis meer....
dan ga je nooit weg bij peak.
want anders moet je tegelijk een woning en een baan zoeken.
Daarom moet je ook blijven zoeken naar een ander huis :P Tenminste daar ben ik mee bezig. Het is gewoon een leuk opstapje.
als je dan uit je peak woning gaat, krijg je dan ook loon extra omdat je niet meer peak woont?

quote:
Sjakskus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:56:
als je dan uit je peak woning gaat, krijg je dan ook loon extra omdat je niet meer peak woont?
Vast niet. Want dat is nu juist het addertje onder het gras. Want met een dergelijk laag salaris is het vinden van een passende en betaalbare woonruimte natuurlijk erg lastig.

Wanneer je met 1200euro bruto dus een andere baan gaat zoeken, moet deze toch minimaal 1800euro bieden om het 'verlies' van je betaalde woning te compenseren en een salaris stijging te behalen.

Ga ergens anders kijken, meer zeg ik er niet over.
Ik ga geen reclame maken, maar zo'n beetje iedereen kan een beter alternatief vinden denk ik.

SuperCup 600 #33

quote:
D3NN1S schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:15:
[...]

Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen.
Je kan natuurlijk niet alles hebben he? ;)

Overigens ben ik een keer bij vriend Outerspace op bezoek geweest die in zo een peak woning zit maar damn.. dat was echt wel een mooie woning!
Vlak naast het centrum en de woonkamer was groot genoeg om er met gemak een pooltafel in te zetten :)
Dus tsjaa.. het blijft natuurlijk altijd kiezen of delen he? ;)
Je moet ook nog fatsoenlijk om die pool tafel kunnen lopen en de keu (of hoe je dat ook schrijft) moet ook nog ruimte hebben om mee te kunnen stoten :P

quote:
_Arthur schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 07:45:
[...]

Vast niet. Want dat is nu juist het addertje onder het gras. Want met een dergelijk laag salaris is het vinden van een passende en betaalbare woonruimte natuurlijk erg lastig.
Ongefundeerde mening en je hebt het helemaal mis.

Ja, je krijgt meer loon als je uit het huis bent. Hoeveel dat is kan variėren zover ik weet tussen de 150,- en 250,-. Pin me er niet op vast.
quote:
Tylen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Je moet ook nog fatsoenlijk om die pool tafel kunnen lopen en de keu (of hoe je dat ook schrijft) moet ook nog ruimte hebben om mee te kunnen stoten :P
:*) Had ik :)

Outerspace wijzigde dit bericht 15-10-2007 16:09 (22%)

quote:
Outerspace schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:09:
Ongefundeerde mening en je hebt het helemaal mis.

Ja, je krijgt meer loon als je uit het huis bent. Hoeveel dat is kan variėren zover ik weet tussen de 150,- en 250,-. Pin me er niet op vast.
Voor 150 tot 250euro bruto extra salaris huur jij zelf nergens een andere woning. Dit is weldegelijk een manier om je werknemers aan je te binden. Of het bedrijf nu PeakIT heet of iets anders, dat maakt niet uit.

En als je werkgever van je af wilt, sta jij binnen 1-2maanden op straat, of mischien nog wel sneller.

*knip niet constructieve opmerking*

Rukapul wijzigde dit bericht 16-10-2007 08:59 (83%)

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 07:45:
[...]

Voor 150 tot 250euro bruto extra salaris huur jij zelf nergens een andere woning. Dit is weldegelijk een manier om je werknemers aan je te binden. Of het bedrijf nu PeakIT heet of iets anders, dat maakt niet uit.

En als je werkgever van je af wilt, sta jij binnen 1-2maanden op straat, of mischien nog wel sneller.
Dat hoor je mij verder ook allemaal niet zeggen :) Ik weet best hoe de vork in de steel zit bij Peak-IT :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws