Gathering of Tweakers

Quicksearch
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
forzaola01 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:36:
[...]

Tja als je je hele leven sysb wil blijven misschien wel maar als je later wil doorgroeien naar een leidinggevende functie of projectleider of zo dan is hbo wel erg makkelijk hoor.
Dan nog, als jij inmiddels een senior sysb. bent dan rol je automatisch in projectplanning en leiding hoor.
Daar hoef je weinig voor te doen.
Het is inderdaad wat anders als je direct vanuit school in de projectleiding/planning wil gaan dan is een HBO opleiding wel handig maar dan is het nog maar de vraag of je er practisch gezien wat aan hebt omdat het dan nog flink schort aan (werk)ervaring.

Deze post is 100% Glutenvrij!

5,5? Op de schaal van richter?

quote:
D3NN1S schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:28:
[...]

Dan nog, als jij inmiddels een senior sysb. bent dan rol je automatisch in projectplanning en leiding hoor.
Ik mag toch hopen dat dat op basis van kennis en kunde gebeurt, en niet automatisch...
quote:
Het is inderdaad wat anders als je direct vanuit school in de projectleiding/planning wil gaan dan is een HBO opleiding wel handig maar dan is het nog maar de vraag of je er practisch gezien wat aan hebt omdat het dan nog flink schort aan (werk)ervaring.
Idem hierboven, dat is gewoon een heel andere tak van sport ten opzichte van Systeembeheer... Bedrijven die beheerders automatisch door laten groeien naar dat soort functies kan je niet serieus nemen.

Reg. datum: 28 december 2005

quote:
D3NN1S schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:17:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
Als je van plan bent om bijv. Windows systeembeheerder te worden/blijven heeft een bedrijf er veel meer aan als je MS certificaten hebt en echt diepgaande kennis van hun producten hebt dan een algemene HBO ICT opleiding. :)
Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn MCSE2003 en kom maar moeilijk aan de bak. Het is toch steeds weer het gebrek aan fatsoenlijke vooropleiding die het doet afketsen.
En met het aan de bak komen bedoel ik de wat zwaardere funkties. 1e lijnswerk kan ik bij wijze van spreken over een uur al doen.

Maar nooit bij Peak. Ga echt over mijn nek van hun uitingen. Een mini vind ik trouwens ook net speelgoed.

ramgni wijzigde dit bericht 12-09-2007 16:30 (7%)

quote:
[...]

Ok zal ik het wat beter uitkauwen.
Als je een nieuwe baan zoekt helpt het zeker... Kijk maar is rond.
quote:
ramgni schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:27:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn MCSE2003 en kom maar moeilijk aan de bak. Het is toch steeds weer het gebrek aan fatsoenlijke vooropleiding die het doet afketsen.
En met het aan de bak komen bedoel ik de wat zwaardere funkties. 1e lijnswerk kan ik bij wijze van spreken over een uur al doen.

Maar nooit bij Peak. Ga echt over mijn nek van hun uitingen. Een mini vind ik trouwens ook net speelgoed.
Dit bedoel ik. :P Wat betreft die mini, leukebijtelling.... :P

SuperCup 600 #33

quote:
[...]

Euhh waar haal je dit vandaan? Ik heb totaal geen ambities om projectplanning te gaan doen. I

k ben een keer op gesprek geweest en die man vroeg aan mij waar ik mezelf zag in de toekomst. Ik vertelde hem dat dat iig niet projectmanager etc was. De beste man vertelde mij meteen dat ik de eerst was die hem dat ooit vertelde en was daar helemaal blij mee. Het zijn 2 verschillende vakken en dat moet je houden zo.

Zelf ben ik ook een Senior Consultant. Tuurlijk komt er een beetje planning en leiding bij. Maar ik blijf gewoon technische zaken doen. En een manager ammenooitniet.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

Ik beweer toch ook niet dat zoeits MOET of ALTIJD gebeurd.
Maar vaak is het wel zo dat je vooral in de detachering steeds grotere opdrachten krijgt.
En uiteindelijk ook een stuk projectleiding erbij krijgt omdat je al veel ervaring hebt opgedaan met grote projecten.
Zo is het bij mij in elk geval al een aantal keer gegaan en ik heb zelf ook geen ambitie om dat echt te gaan uitoefenen als baan.

Deze post is 100% Glutenvrij!

XB360: OctagonQontrol

quote:
ramgni schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:27:
[...]

Misschien ietwat off-topic maar ik ken voldoende werkgevers die zitten te springen om mensen met certificaatjes/werkervaring maar niet in het bijzonder een goede/zware vooropleiding.
Go ahead punk, make my day
Reg. datum: 02 november 2006

Denk dat ik ook maar eens mijn ervaringen met Peak-IT ga vermelden:

Had mijn CV ook geplaatst op monsterboard en een dag later werd ik al gebeld door Peak-IT, had wel van de verhalen gelezen maar toch ben ik van mening dat je iedereen een eerlijke kans moet geven (als je mijn menig zal vragen over mijn huidige werkgever zal ik ook niet positief zijn). En na hun website te hebben bekeken en ik toe was aan toch een nieuwe uitdaging ben ik ingegaan om bij hun op sollicitatiegesprek te komen.

Begin deze week was het dan zo ver. Ik moet naar Utrecht, aangekomen bij het stadion had ik moeite hun te vinden. Overal waar je kijkt hangen posters van de verschillende bedrijfen maar die van hun zag ik niet. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren aangezien ik helemaal niet bekend ben met de omgeving. Na 3x rond het stadion gelopen te hebben eindelijk gevonden. Kom ik binnen zie ik in het gebouw zelf overal hun oude naam nog staan. Eindelijk binnen (wist niet of ik nu de juiste kantoor was binnen gelopen), zie ik overal dozen opgestapelt staan. Verder geeft de ruimte mij een heel leeg gevoel, 2 bureau's (1 in het midden en 1 waar de computers staan). Na de test gemaakt te hebben een gesprek met 1 van de accountmanagers. Opzich een leuk vrouwtje maar wanneer ik op gesprek kom netjes in pak en zij gaat tegenover mij zitten waar er bijna iets uitrollen krijg ik toch al een vreemd gevoel.

Goed de vragen die ze stelde vond ik niet prettig, natuurlijk vragen ze technische dingen (wat naar mijn mening ook bij een sollicitatie gesprek hoort) maar vragen van hoeveel mensen werken er bij je huidige werkgever en wat voor backup systeem hebben ze daar vind ik toch raar. Heb deze vragen ook maar proberen te ontwijken.

Bij eerste contact tussen Peak-IT en mij hebben we duidelijk gesproken over mijn HBO studie af te maken, volgens eerst contact helemaal geen probleem. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat ze het niet prettig vonden en ze wilden hebben dat ik mij meer ging focussen op die certificaten. Tevens heb ik aangegeven geen helpdeskwerk te doen, doe ik nu namelijk ook al en om voor hetzelfde werk te verhuizen naar Utrecht zie ik niet zitten. Was ook geen probleem bij eerste contact maar tijdens het gesprek kwam naar voren dat ze graag wilden dat ik helpdesk ging doen.

Al met al heb ik geen goed gevoel bij het bedrijf Peak-IT, tuurlijk zullen er mensen zijn die er prettig werken. Maar de indruk die ze mij hebben gegeven zie ik niet zitten en zal hun aanbod richting mij dan ook snel afwijzen

quote:
Grudge schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:34:

Begin deze week was het dan zo ver. Ik moet naar Utrecht, aangekomen bij het stadion had ik moeite hun te vinden. Overal waar je kijkt hangen posters van de verschillende bedrijfen maar die van hun zag ik niet. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren aangezien ik helemaal niet bekend ben met de omgeving. Na 3x rond het stadion gelopen te hebben eindelijk gevonden. Kom ik binnen zie ik in het gebouw zelf overal hun oude naam nog staan.
Oude kantoor van champion zeker.
quote:
. Opzich een leuk vrouwtje maar wanneer ik op gesprek kom netjes in pak en zij gaat tegenover mij zitten waar er bijna iets uitrollen krijg ik toch al een vreemd gevoel.
Das de hele aanpak van datg soort bedrijven.
Jonge jochies lokken met lekkere moppies en met dure autos'.
En vervolgens voor een super mager salaris zo snel mogelijk voor zo veel mogelijk geld weg zetten.

:X :X

weet iemand nog meer "leuke" detacheringsbedrijven om te beginnen als starter ? MBO?

SuperCup 600 #33

Gisteren op de A27 thv Hilversum/ Huizen. Wilde een peak-it'r mij inhalen met z'n mini.

Lukte niet :P Heb hem lekker lopen dollen....

Iemand van hier? :P

01000010 01101111 01110010

quote:
Tylen schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:24:
[...]

Euhh waar haal je dit vandaan? Ik heb totaal geen ambities om projectplanning te gaan doen. I
Vraag ik mij ook af. Het is compleet onzin namelijk.

Geen schaap.

quote:
Tylen schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:17:
Gisteren op de A27 thv Hilversum/ Huizen. Wilde een peak-it'r mij inhalen met z'n mini.

Lukte niet :P Heb hem lekker lopen dollen....

Iemand van hier? :P
hehe.
Begrijp niet dat mensen zo voorlul willen rijden in zo'n reclame auto! :X :X

zag vanmiddag wel 'n rood/witte toyota aygo op de snelweg bij Amersfoort in de buurt :P

Ik zag vanmiddag ook zo een rijdend reclamebord van peak-it op de A2.. wat een afgrijselijke auto's.
Vraag me af of ze de seat leon ook zo verminken..

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

AFX Ghey Edition by HlpDsk

Die heeft ook reclame inderdaad. Wel een andere kleur rood dacht ik.
Gelukkig heeft Peak ook auto's zonder stickers :Y)
Zo.

Ik heb gisteren getekend en treedt per 1 november bij hen in dienst.

:)

Peace, Love, Unity & Respect | Website! | Specs | T.Net Profile

*knip kleuterreactie*

Rukapul wijzigde dit bericht 19-09-2007 18:34 (85%)

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

The future is not set

quote:
Flyduck schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:34:
Ik zag vanmiddag ook zo een rijdend reclamebord van peak-it op de A2.. wat een afgrijselijke auto's.
Vraag me af of ze de seat leon ook zo verminken..
Het valt me wel op dat ik ze steeds vaker lijk te zien, geen idee of het te maken heeft met de fusie van Champion en Peak?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

01000010 01101111 01110010

quote:
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:04:
[...]

Het valt me wel op dat ik ze steeds vaker lijk te zien, geen idee of het te maken heeft met de fusie van Champion en Peak?
Peak-IT is een prijsvechter. Juist daarbij is zichtbaar zijn belangrijk (belangrijker als voor een kwaliteitsclub imho). Je ziet het direct terug in het populaire / schreewerige imago op de site, de auto's etc.

Geen schaap.

ik werk nu 4 maanden bij peak-it. Echt uitstekende ervaring. Ik heb mn MSCA behaald en vervolgens een opdracht gekregen als systeembeheerder.

Ik vraag me af waar al jullie negatieve ervaringen op zijn gebaseerd.

*knip zinloze reactie*

Rukapul wijzigde dit bericht 19-09-2007 18:37 (93%)

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
zmaster86 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:16:
ik werk nu 4 maanden bij peak-it. Echt uitstekende ervaring. Ik heb mn MSCA behaald en vervolgens een opdracht gekregen als systeembeheerder.

Ik vraag me af waar al jullie negatieve ervaringen op zijn gebaseerd.
Ik denk voornamelijk het salaris?

Ben MBO 3 ICT beheer afgestudeerd en peak bood mij eerst 1300 aan toen 1450 bruto zonder verhoging van het behalen van MCDST en ITIL. Vind het vrij laag :)

Ik heb onder andere gesolliciteerd bij Xcent maar daar was het salaris nog veel lager. Vergeleken met andere detacheringbureau's heb ik een goed salaris. ¤ 1850,- bruto per maand

Reg. datum: 28 december 2005

quote:
zmaster86 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:04:
Ik heb onder andere gesolliciteerd bij Xcent maar daar was het salaris nog veel lager. Vergeleken met andere detacheringbureau's heb ik een goed salaris. ¤ 1850,- bruto per maand
Xcent is ook van Centric. Dus dat lagere salaris (dan bij Peak) kan wel kloppen. :+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws