No production networks were harmed during this posting
Precies, zelfstudie ben je zo klaar.
Reg. datum: 20 maart 2007
Ik vind toch het ontbreken van een echte cursusleider een gemis bij het volgen van zulke studies. Ik ben meer een praktijkman en leer het beste met een docent die mij verteld wat je moet weten om een examen te behalen. Ook een stukje feedback wat je krijgt vind ik onmisbaar. Het betalen van de boeken en een examen vindt ik eigenlijk het minste wat een bedrijf kan doen.
Maar een bedrijf is niet echt een school. Je accountmanager is dus geen leraar.quote:ebia schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:53:
Ik vind toch het ontbreken van een echte cursusleider een gemis bij het volgen van zulke studies. Ik ben meer een praktijkman en leer het beste met een docent die mij verteld wat je moet weten om een examen te behalen. Ook een stukje feedback wat je krijgt vind ik onmisbaar. Het betalen van de boeken en een examen vindt ik eigenlijk het minste wat een bedrijf kan doen.
Zoals ze zeggen: je bent oud en wijs genoeg ... om voor jezelf te kunnen zorgen.
Het examen wordt sowieso verzorgd en ook de daarbij verzorgde studie.
Reg. datum: 24 juli 2005
Reg. datum: 24 juli 2005
Een maand later en na het een en ander besproken te hebben met peak moet ik zeggen dat ze erg redelijk zijn en dat er goed naar mij geluisterd is.quote:hypz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:25:
Ik ben nu 2 maand aan het werk bij peak-it voor zo'n 1300 bruto/maand, ik heb een project contract voor 3 maanden, het bedrijf waar ik nu werk wil mij graag houden en het project contract verlengen, ik heb het er naar mijn zin, maar als ik zie dat een jongere collega die via een andere detacheerder werkt met mindere opleidingen en soortgelijke werkervaringen 2300 bruto per maand verdien ga ik toch nog eens met peak-it om de tavel over mijn salaris. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat ze mij geen redelijk aanbod zullen doen, en ben daarom ook al vooruit aan het kijken naar een andere job.
Ik hoopte eerst op een vast contract bij peak-it, maar ben blij dat ik maar een project contract heb gekregen.
Advies: Peak-it, begin er alsjeblieft niet aan.
Ik houd jullie op de hoogte van eventuele onderhandelingen met peak
Zo heb ik een nieuwe aanbieding gekregen voor een half jaar contract en een hoger salaris, en wat helemaal fantastisch is is het feit dat het geen probleem was om daar een jaar contract van te maken, omdat ik uit heb gelegd dat ik op zoek ben naar een woonruimte om te gaan samen wonen, en dat er bij veel woningverhuur organisaties om een jaarcontract gevraagd word.
Ik heb hier die dag s'morgens om gevraagd, en ben dezelfde dag nog gebeld dat het voor me geregeld kon worden.
In mijn vorige post een wat botte reactie, mijn mening is in iedergeval 100% bijgedraaid.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk of heb jij geen duidelijk beeld bij dit soort 'opleidingen'. Vaak in de periodes dat men geen werk voor je kan vinden (of gewoon na werktijd) wordt van je verwacht dat je maar even je MCSE 'oppakt'. Alsof je gewoon 'even' een boek van 500 pagina's tot je neemt en dan een examen doet. Zo werkt het bij mij in ieder geval niet.quote:Outerspace schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:35:
[...]
Maar een bedrijf is niet echt een school. Je accountmanager is dus geen leraar.
Zoals ze zeggen: je bent oud en wijs genoeg ... om voor jezelf te kunnen zorgen.
Het examen wordt sowieso verzorgd en ook de daarbij verzorgde studie.
Ik verwacht niet persé dat het bedrijf waar je werkt ook de opleiding zal verzorgen, maar dat heb dan ook niet gezegt. Ik verwacht wel dat als ik een cursus/opleiding/certificaat in een bepaalde richting -nodig- heb voor het uitoefenen van mijn functie de baas deze betaald. Ik verwacht ook niet dat een accountmanager dat doet, hij verkoopt immers diensten aan bedrijven (en begrijp ook niet waarom je deze aanhaalt).
Reg. datum: 05 december 2001
Reg. datum: 05 december 2001
wat ga je verdienen als iik vragen mag en voor welke functie ben je aangenomen?quote:hypz schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:17:
[...]
Een maand later en na het een en ander besproken te hebben met peak moet ik zeggen dat ze erg redelijk zijn en dat er goed naar mij geluisterd is.
Zo heb ik een nieuwe aanbieding gekregen voor een half jaar contract en een hoger salaris, en wat helemaal fantastisch is is het feit dat het geen probleem was om daar een jaar contract van te maken, omdat ik uit heb gelegd dat ik op zoek ben naar een woonruimte om te gaan samen wonen, en dat er bij veel woningverhuur organisaties om een jaarcontract gevraagd word.
Ik heb hier die dag s'morgens om gevraagd, en ben dezelfde dag nog gebeld dat het voor me geregeld kon worden.
In mijn vorige post een wat botte reactie, mijn mening is in iedergeval 100% bijgedraaid.
Peak-IT
Reg. datum: 13 maart 2007
nu ik 
Ik ben afgelopen vrijdag benaderd door Peak-it
Ik had m'n CV op internet gezet
Ikzelf heb net de MBO afgerond, doe ik er dan verstandig aan om hier naar toe te gaan en ervaring opdoen of ?
Nu belden ze vanmorgen ze hadden interesse in dat ik graag iets met support wou gaan doen
Ze vroegen of ik voor een kennismakings gesprek kon komen.
daarop zij ik dus van ja .. maar erachteraan dat ik in het oosten woon en het wel een heel eind rijden is voordat ik in utrecht ben ( dik 2 uur reistijd)
dus toen zegt die vrouw aan de telefoon of ik smorgens om 9 uur kon komen ...
hierna heb ik ook vermeld dat ik partime ook ergens anders werkte waarmee ze het afdeed met een |"oh" en direct daar na vroeg ze hoe oud ik was ... ik zeg 21 waarop ze met een verbaasde toon zegt 21 .. was het even stil en toen werd dus de afspraak gemaakt
ik ga der dus aanstaande woensdag op gesprek
zijn er nog dingen die jullie zeggen van daar moet je op letten etc ? aangezien ik hier nogal onervaren in ben
Ik ben afgelopen vrijdag benaderd door Peak-it
Ik had m'n CV op internet gezet
Ikzelf heb net de MBO afgerond, doe ik er dan verstandig aan om hier naar toe te gaan en ervaring opdoen of ?
Nu belden ze vanmorgen ze hadden interesse in dat ik graag iets met support wou gaan doen
Ze vroegen of ik voor een kennismakings gesprek kon komen.
daarop zij ik dus van ja .. maar erachteraan dat ik in het oosten woon en het wel een heel eind rijden is voordat ik in utrecht ben ( dik 2 uur reistijd)
dus toen zegt die vrouw aan de telefoon of ik smorgens om 9 uur kon komen ...
hierna heb ik ook vermeld dat ik partime ook ergens anders werkte waarmee ze het afdeed met een |"oh" en direct daar na vroeg ze hoe oud ik was ... ik zeg 21 waarop ze met een verbaasde toon zegt 21 .. was het even stil en toen werd dus de afspraak gemaakt
ik ga der dus aanstaande woensdag op gesprek
zijn er nog dingen die jullie zeggen van daar moet je op letten etc ? aangezien ik hier nogal onervaren in ben
jappoh wijzigde dit bericht 10-09-2007 12:07 (6%)
Gewoon zorgen dat jij jezelf bent
Kom wel in pak en nette schoenen er onder, want ze kijken in eerste instantie over hoe jij je presenteert. Dat doe je binnen een minuut.
Daarnaast duidelijk spreken en een beetje onderhandelen
Daarnaast duidelijk spreken en een beetje onderhandelen
Reg. datum: 20 juli 2000
Je geeft aan dat het twee uur rijden is en ze stellen voor dat je om 9 uur langs komt voor een kennismakingsgesprekquote:jappoh schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:05:...maar erachteraan dat ik in het oosten woon en het wel een heel eind rijden is voordat ik in utrecht ben ( dik 2 uur reistijd) dus toen zegt die vrouw aan de telefoon of ik smorgens om 9 uur kon komen ...
Niet om te werken, maar wel voor een kennismakingsgesprek in het geval van jappoh. Hij moet namelijk 2 uur rijden. Dan kun je toch ook later afspreken. Kost niets en je maakt als werkgever gelijk een flexibele indruk.
Roenie wijzigde dit bericht 10-09-2007 19:36 (6%)
Reden: TS in plaats van jappoh
Stond je leeftijd niet in je cv dan?quote:jappoh schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:05:
|"oh" en direct daar na vroeg ze hoe oud ik was ... ik zeg 21 waarop ze met een verbaasde toon zegt 21 .. was het even stil en toen werd dus de afspraak gemaakt
Jazzy wijzigde dit bericht 10-09-2007 14:30 (57%)
Reg. datum: 12 mei 2005
Zou meer de indruk krijgen dat ze er gewoon overheen lezen.
Onthoud wel dat het een soort massale werving is en je niet moet geloven dat wat ze doen "speciaal" voor jou is.
Dus wanneer jij gaat zitten voor een gesprekje omtrend jou salaris, waarop hun vervolgens een wat lager bod doen en zeggen dat ze dit normaal niet doen en dat je van geluk mag spreken - gelijk de deur uit lopen.
En fusie met Champion-IT? Dit was achter de schermen altijd al hetzelfde bedrijf?
Onthoud wel dat het een soort massale werving is en je niet moet geloven dat wat ze doen "speciaal" voor jou is.
Dus wanneer jij gaat zitten voor een gesprekje omtrend jou salaris, waarop hun vervolgens een wat lager bod doen en zeggen dat ze dit normaal niet doen en dat je van geluk mag spreken - gelijk de deur uit lopen.
En fusie met Champion-IT? Dit was achter de schermen altijd al hetzelfde bedrijf?
nee, wel een dochterbedrijf maar niet 100% hetzelfde bedrijfquote:ge0rgiie schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:10:
mijn leeftijd stond inderdaad niet op de desbetreffende site erbij. daar zal wel wat mis mee zijn gegaan, ik denk eerder dat ze de indruk hadden dat ik 18 was. maar ben al 3 jaar ouder , nu is het dus zo dat ze aan de telefoon zeiden van a.s woensdag blabla ... ok goed .. en dan zou ik een mailtje krijgen met de bevestiging adres etc .... nou hebben ze vanmorgen om 11 uur gebeld en ik heb ondertussen nog geen mail gehad, ik wacht tot morgenmiddag en dan stuur ik wel een mailtje terug over hoe het dan zit.
het klopt idd wel dat ze daar een soort peak it huisje hebben dat zeiden ze ook aan de telefoon,
het klopt idd wel dat ze daar een soort peak it huisje hebben dat zeiden ze ook aan de telefoon,
wat mag ik volgens jouw vragen als je niveau 4 netwerkbeheer MBO hebt gedaan, 3 stages a een half jaar hebt gehad bij 3 verschillende bedrijven.quote:ge0rgiie schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:10:
Zou meer de indruk krijgen dat ze er gewoon overheen lezen.
Mja, dat je alleen stages hebt gedaan werkt natuurlijk niet geheel in je voordeel.
Ze zullen wel komen met iets rond de 1200 lijkt mij.. verschilt uiteraard per functie.
Je krijgt ook vast het befaamde verhaal dat je maar op de helpdesk moet beginnen.. wat niet in alle gevallen slecht is - maar als je weet dat je meer kan zou ik het niet accepteren
Ze zullen wel komen met iets rond de 1200 lijkt mij.. verschilt uiteraard per functie.
Je krijgt ook vast het befaamde verhaal dat je maar op de helpdesk moet beginnen.. wat niet in alle gevallen slecht is - maar als je weet dat je meer kan zou ik het niet accepteren
op de helpdesk waar beginnen ? bij een bedrijf of bij hun ? hoe zit de detachering in elkaar , tell me
Bij een ander bedrijf waar jij word "uitgeleend".. denk hierbij bijvoorbeeld aan verscheidene ISPs.
Meestal vind je hier andere collega's die er ook via Peak-IT zitten.
Ik meen dat ze standaard 6 maanden aanhouden als eerste project/helpdesk voordat je in aanmerking komt voor werkplek- & systeembeheer.
Zoals ik zei als je zeker bent van je eigen kennis en doen zou ik gewoon direct voor een wat hogere functie vragen, gezien het feit dat op de helpdesk zitten de nadelen heeft van een lager salaris plus het feit dat je weinig tot geen technische kennis opdoet. De werkervaring daarintegen is altijd mooi meegenomen.
Ik meen dat ze standaard 6 maanden aanhouden als eerste project/helpdesk voordat je in aanmerking komt voor werkplek- & systeembeheer.
Zoals ik zei als je zeker bent van je eigen kennis en doen zou ik gewoon direct voor een wat hogere functie vragen, gezien het feit dat op de helpdesk zitten de nadelen heeft van een lager salaris plus het feit dat je weinig tot geen technische kennis opdoet. De werkervaring daarintegen is altijd mooi meegenomen.
ge0rgiie wijzigde dit bericht 10-09-2007 17:19 (4%)
Ik ben MCSE 2003 en CCSP gecertificeerd, klopt het dan dat je een seat leon kan krijgen?
Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....
heb je ook ervaring met het bedrijf peak it dan ? zo ja wat dan ?quote:ge0rgiie schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:19:
Bij een ander bedrijf waar jij word "uitgeleend".. denk hierbij bijvoorbeeld aan verscheidene ISPs.
Ja, maar ben na 6 maanden gestopt.
Nieuwe vaste baan met riante salarisverhoging, lease auto naar keuze etc.
Daar kon Peak + beleid niet tegen op
Maar iig succes daar
Nieuwe vaste baan met riante salarisverhoging, lease auto naar keuze etc.
Daar kon Peak + beleid niet tegen op
Maar iig succes daar
Reg. datum: 08 juni 2007
Reg. datum: 08 juni 2007
Een leon en dan een salaris van 1200 euro....quote:Flyduck schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:13:
Ik ben MCSE 2003 en CCSP gecertificeerd, klopt het dan dat je een seat leon kan krijgen?
Na je bijtelling hou je geen drol over.
1200quote:forzaola01 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:54:
[...]
Een leon en dan een salaris van 1200 euro....
Na je bijtelling hou je geen drol over.
Je zit echt wel hoger dan die 1200,- lijkt me
Nofi maar een half jaar contract vind ik ook compleet onzin. Een jaar contract is echt heb absolute minimum in mijn ogen. Je weet van te voren ook al wat voor klussen er zijn als ze met een half jaar contract willen beginnen...quote:hypz schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:17:
[...]
Een maand later en na het een en ander besproken te hebben met peak moet ik zeggen dat ze erg redelijk zijn en dat er goed naar mij geluisterd is.
Peak-IT
Gebaseerd op een werkervaring van 0.5 jaar (ofwel stage oid) en een MBO opleiding? Ik geloof er helemaal niets van want dat salaris moet ook terug worden verdient. Iemand die het bijbehorende uurloon kan betalen gaat (vermoed ik) liever naar een kwaliteitsdetacheerder ipv een jonge honden club als Peak.quote:ThApocalypse schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:20:
http://www.vacaturebase.nl/view.php?job_id=26109
salaris indicatie van ¤3000,-
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 10-09-2007 21:03 (18%)
Geen schaap.
Dit topic is gesloten. ![]()