Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ge0rgiie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:24:
Wie weet, dat zien we dan wel.
Ik heb toch liever dat als detachering alá Peak die jarenlang het geld waar jij voor werkt, in hun eigen zak schuiven.
Gezien de grote groei van peak is er wel degelijk vraag naar flexibele invulling van arbeidsplaatsen.
Voor ons werknemers is het interessant omdat je als starter of meer ervaren werknemer veel certificeringen binnen kan halen en zelf ook lekker flexibel ben.
Voor werkgevers is het interessant omdat ze bijvoorbeeld pieken of zwangerschappen op kunnen vangen.
Vooral met de verwachte groei van sabbaticals en dergelijke zal hier altijd vraag naar blijven.

Tsja, en daarnaast zie je ook nu de ICT markt weer wat aantrekt en er veel vraag is, dat er toch heel veel plekken open zijn voor vaste banen, maar toch veel mensen bij Peak blijven omdat ze niet verder kijken.

ge0rgiie wijzigde dit bericht 27-07-2007 21:32 (11%)

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:19:
[...]

Weet je dat zeker? Want volgens mij is MCSE toch echt wel iets beter dan MCSA... :?

Mooi, ik ben weer spuit 11 na Kaar.
MCSA (Microsoft Certified System Administrator) en dan MCSE (Microsoft Certified System Engineer)

De eerste is vooral systeem gericht terwijl MCSE dat ook is en dan door gaat naar het gehele infrastructuur.

MCSEers zijn eerst MCSA en daarna (ook) MCSE. Zoals jij het zegt klinkt het alsof het iets anders is, terwijl je MCSA moet zijn voordat je MCSE bent...

No production networks were harmed during this posting

*evil grin*
Reg. datum: 16 september 2006

offtopic: um, ik ben MCSE en MCDBA maar geen MCSA. Kan dus prima :9

don't mistake lack of talent for genius.

quote:
paella schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:34:
MCSEers zijn eerst MCSA en daarna (ook) MCSE. Zoals jij het zegt klinkt het alsof het iets anders is, terwijl je MCSA moet zijn voordat je MCSE bent...
Dat klopt echt niet, je kunt prima MCSE worden zonder MCSA te zijn.
ITexperience.net

quote:
Jazzy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:24:
[...]
Dat klopt echt niet, je kunt prima MCSE worden zonder MCSA te zijn.
??
Kunnen we deze discussie voortzetten in [MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4 ? Want volgens mij worden hier nu wat rare dingen gezegd.
In [MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4 kunnen we lekker een hele pagina lang discussieren over dit meningsverschil :)
Ik ben vorige week gebelt of ik nog intresse had in de aanbiedingen die ze hadden aangeboden. Ik heb vervolgens uit gelegt dat ik wel zou willen, echter dan moest er wel iets gebeuren aan mijn salaris. Dit was mogelijk en is vervolgens op 1400 EU gezet. Donderdag ga ik dus een contract tekenen.
Het is echter wel de bedoeling dat ik dus ook een woning krijg toegewezen. Ik heb hier al enige informatie over gekregen en mijn eerste indruk is goed. Ik ben echter benieuwd of er hier iemand is die zelf ervaren heeft hoe het is om in een woning van peak-it te vertoeven.

thnx

Reg. datum: 27 augustus 2004

Peak-IT bootcamp

The future is not set

quote:
hannesz112 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:28:
Ik ben vorige week gebelt of ik nog intresse had in de aanbiedingen die ze hadden aangeboden. Ik heb vervolgens uit gelegt dat ik wel zou willen, echter dan moest er wel iets gebeuren aan mijn salaris. Dit was mogelijk en is vervolgens op 1400 EU gezet. Donderdag ga ik dus een contract tekenen.
Het is echter wel de bedoeling dat ik dus ook een woning krijg toegewezen. Ik heb hier al enige informatie over gekregen en mijn eerste indruk is goed. Ik ben echter benieuwd of er hier iemand is die zelf ervaren heeft hoe het is om in een woning van peak-it te vertoeven.

thnx
Heb je het topic wel gelezen verder? Want er staan zat ervaringen over de gedeelde woning in dit topic. Ik vraag me trouwens af of je, net als bij een lease wagen, ook een woning bij je inkomsten op moet tellen. 1400 Euro vind ik niet echt een salaris voor zeg 40 uur, waar ook nog eens de kosten van een lease wagen afgaan, maar goed, geen idee wat jouw opleiding en leeftijd is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Ben eigenlijk meer een lurker, maar bij deze post ik toch maar eens ;)

Ik zit zelf inmiddels sinds de eerste start van Peak al bij ze, en was vooral in het begin niet echt tevreden. Dit had vooral te maken met de lange tijd die ik bij Peak op de bank zat voor ze uiteindelijk iets voor me vonden, hoewel ik voor mijn MCDST en ITIL cursus al een project voor ze had gelopen.

Sindsdien ben ik 4 projecten verder waar ik het allemaal naar mijn zin heb gehad en kom ik steeds dichter bij huis te zitten. Ik heb projecten gelopen voor ISC-West, ISC-Zuid, Delta Lloyd, Ministerie van VWS. Allemaal goeie projecten voor iemand die nog aan zijn MCSA werkt.

Sinds ik bij Peak ben begonnen ben ik inmiddels ¤500 erop vooruit gegaan. Onthoudt ook wel dat het een kwestie is van meer geld als jij bewijst dat je je werk goed kan doen, en dat ook daadwerkelijk doet.
Daarnaast heb ik voor Peak inmiddels in 3 auto's gereden. Geen Mini's, geen Aygo's. Dit omdat ik een project deed waarvoor ik niet in een Peak auto mocht rijden (via-via-via constructie).

Ook las ik ergens in het topic dat Peak een onpersoonlijk bedrijf is. Eerlijk gezegd kan ik dit alleen maar tegenspreken. Met alle account managers die ik heb gehad heb ik goed contact gehad. Met de een meer en beter dan met de ander, maar dat is niet meer dan logisch.

Reg. datum: 27 augustus 2005

Ik heb ook gewerkt bij Peak-it.
Wanneer je van school komt en geen ervaring hebt gebruik hun dan als een opstapje.
Zorg dat je wat werkervaring opdoet en als het meezit kom je wel bij een leuke werkgever.
Ik had het hier prima naar me zin en een half jaar later werd ik over genomen.
Salaris ging met een beste sprong omhoog en ik kan bij mijn huidige bedrijf weer verder studeren.

Is er iemand die wel eens heeft moeten betalen omdat hij over zijn 10.000 KM per jaar heeft gereden?

ben ik even blij met dit topic, heb gelijk m'n afspraak met Peak-IT geannuleerd. en in dat gesprek merkte ik gelijk wat ik hier las. ze bleven doordrammen en willen wel erg veel weten van wat ik allemaal aangeboden heb gekregen.

Reg. datum: 24 juli 2005

Ik ben nu 2 maand aan het werk bij peak-it voor zo'n 1300 bruto/maand, ik heb een project contract voor 3 maanden, het bedrijf waar ik nu werk wil mij graag houden en het project contract verlengen, ik heb het er naar mijn zin, maar als ik zie dat een jongere collega die via een andere detacheerder werkt met mindere opleidingen en soortgelijke werkervaringen 2300 bruto per maand verdien ga ik toch nog eens met peak-it om de tavel over mijn salaris. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat ze mij geen redelijk aanbod zullen doen, en ben daarom ook al vooruit aan het kijken naar een andere job.

Ik hoopte eerst op een vast contract bij peak-it, maar ben blij dat ik maar een project contract heb gekregen. :)

Advies: Peak-it, begin er alsjeblieft niet aan.

Ik houd jullie op de hoogte van eventuele onderhandelingen met peak :)

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
voerm226 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:01:
Ik heb ook gewerkt bij Peak-it.
Wanneer je van school komt en geen ervaring hebt gebruik hun dan als een opstapje.
Zorg dat je wat werkervaring opdoet en als het meezit kom je wel bij een leuke werkgever.
Ik had het hier prima naar me zin en een half jaar later werd ik over genomen.
Salaris ging met een beste sprong omhoog en ik kan bij mijn huidige bedrijf weer verder studeren.
Ja gebruik het misschien als opstapje maar houd het kort :)

This behavior is by design.

Ik heb niet de moeite genomen om alle posts in dit topic door te lezen, maar hierbij mijn ervaringen bij Peak-IT:

Ik werk inmiddels 1,5 jaar bij peak, en nog steeds iedere dag met veel plezier! In het topic zie ik hier en daar dat peak nogal mager is (salaris) bij het doen van aanbiedingen. Zelf zat ik in een luxe positie toen ik kwam solliciteren; Ik had op dat moment al een vaste baan, was echter opzoek naar meer uitdaging. Tijdens het sollicitatie gesprek heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen salaris wou inleveren, en tevens dat ik een studieschuld had van 2500 euro. Ook heb ik kenbaar gemaakt dat ik absoluut geen helpdesk werk wou doen.

Het aanbod wat ik kreeg: Behoud van salaris van mijn "oude" werkgever, volledige overname van de studieschuld.

In het afgelopen 1,5 jaar ben ik qua salaris 850 euro gestegen. Dit was enerzijds mogelijk door flink te studeren (mcdst, itil, mcsa, mcsa messaging, mcse).

Tevens heb ik 3 maanden geleden een huisje gekocht. Ben met mn koopplannen naar peak gegaan, wat gepraat met m'n accountmanager...en daar was de 2e helft van de salaris stijging.

In de 1,5 jaar dat ik bij peak werk heb ik "maar" 2 projecten gehad. Prima naar m'n zin, leuke uitdagingen op het werk....

Dus van mijn kant uit: Geen spijt, en kan het alleen maar aanraden. Het is zeker een leuke opstap voor jonge mensen (vers van mbo/hbo). Je moet alleen wel zelf ontzettend je best doen qua studie!

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Ik heb een groot deel van de reacties doorgelezen en merk dat de wijzer vooral naar het negatieve wijst en niet echt naar het positieve. Ik werd vorige week benaderd door Peak en had daarbij meteen een afspraak gemaakt. Echter, na dit topic doorgelezen te hebben heb ik toch ernstige twijfels gekregen of dit wel door zou moeten laten gaan. Zeker omdat ik meer dan genoeg benaderd ben door verschillende bedrijven. Ik laat het toch doorgaan (heb deze week een afspraak staan), omdat ik niet wil afgaan op andermans meningen. Máár, ik ga wel kritisch en voorbereid het gesprek in. Ik werk nu ruim 5 jaar in de IT en heb dus ruimschootse ervaring. Niet om arrogant te zijn, maar ik heb Peak-IT niet nodig. Ik zal dus ook duidelijk maken wat mijn wensen (eisen) zijn (denk aan salaris) en dat ik daar niet van af zal wijken.

Wat ik me echter nog wel afvraag, en hopelijk kan een huidige (!) medewerker van Peak-IT dit beantwoorden, is hoe het zit met die auto die ze 'bieden'. Ik ben systeembeheerder, maar ik heb geen MCSA/E. Krijg je dan wel of geen auto (dat is nl. wel een eis van mijn kant). En dat bootcamp in India, hoe serieus moet je dat nemen? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat ze iedereen daar laten slagen, ongeacht je score. En ik neem niet aan dat ze ieder nieuw personeelslid daar naartoe sturen want dat wordt dan een dure grap voor ze. Dus hoe is dat allemaal geregeld?

Ik heb overigens een gesprek bij het ADO stadion (kantoor van het voormalige Champion-IT).

AFX Ghey Edition by HlpDsk

Als jij ITIL en MCDST hebt kan je sowieso een Aygo krijgen, die hebben ze volgens mij in overvloed. Echter kan je natuurlijk altijd MCSA gaan halen om dan een Mini te krijgen. En als je beide certificaten niet hebt, kan je altijd overleg plegen met ze. Een collega van mij had ook een Aygo zonder ITIL en MCDST ivm snel werk hebben.

Hoe het zit over India: ik weet dat er 2 jongens heen zijn geweest. Ze vonden het pittig daar, maar ze zijn wel geslaagd. Meer informatie heb ik niet voor je wat dat betreft :)
quote:
Outerspace schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:28:
Als jij ITIL en MCDST hebt kan je sowieso een Aygo krijgen, die hebben ze volgens mij in overvloed. Echter kan je natuurlijk altijd MCSA gaan halen om dan een Mini te krijgen. En als je beide certificaten niet hebt, kan je altijd overleg plegen met ze. Een collega van mij had ook een Aygo zonder ITIL en MCDST ivm snel werk hebben.

Hoe het zit over India: ik weet dat er 2 jongens heen zijn geweest. Ze vonden het pittig daar, maar ze zijn wel geslaagd. Meer informatie heb ik niet voor je wat dat betreft :)
Een Aygo vind dan weer een echt ranzige auto, sorry voor de woordtaal ;) .Ik heb alleen ITIL vooralsnog, dus dan zou het eventueel een Aygo worden...beetje jammer dan weer.

Maar ik las op de website dat ze nu ook de Seat Leon als mogelijkheid hebben (vermoedelijk komt dit door de fusie met Champion-IT die deze auto standaard hadden). Maar die is zeker ook i.c.m. MCSE/A? Zijn trouwens al hun auto's standaard beletterd met het bedrijfslogo- en letters en in de kleur rood?

quote:
Pocketlook26 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:12:
[...]

Een Aygo vind dan weer een echt ranzige auto, sorry voor de woordtaal ;) .Ik heb alleen ITIL vooralsnog, dus dan zou het eventueel een Aygo worden...beetje jammer dan weer.
Hij zit er weliswaar niet echt jofel uit, maar het is een begin. Ik zelf rij er ook mee en vind hem prima rijden :)
quote:
Maar ik las op de website dat ze nu ook de Seat Leon als mogelijkheid hebben (vermoedelijk komt dit door de fusie met Champion-IT die deze auto standaard hadden). Maar die is zeker ook i.c.m. MCSE/A? Zijn trouwens al hun auto's standaard beletterd met het bedrijfslogo- en letters en in de kleur rood?
MCSA inderdaad. Daarnaast zijn er niet veel Leon's in omloop, dus ik denk dat je daar op moet wachten. En ja, ze zijn rood en hebben een bedrijfslogo. Echter verschillen de kleuren rood wel van elkaar.
Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij ze. Het gesprek heb ik als zeer prettig ervaren (leuke meid tegenover je scheelt de helft :P ). Het gesprek liep soepel en informeel en er was wisselwerking, iets wat ik heel belangrijk vind.

Ik heb een salaris eis bij ze neergelegd, ik merkte aan haar lichaamstaal al dat dit lastig werd. Uiteindelijk een dag later kreeg ik een telefoontje van ze dat ze me een bod willen doen. Daarbij hoort geen auto (althans tot het moment dat ik MCDST wordt), en het salaris ligt wat lager dan mijn eis. Tevens géén vast contract. Nu vindt ik dat salaris niet zo'n ramp, maar géén auto, géén MCDST en géén vast contract zijn voor mij 'not-done'. Met respect, maar MCDST is voor helpdeskmedewerkers die graag hogerop willen. Niet voor systeembeheerders die MCSE willen worden z.s.m.. Dus heb ik het bod vriendelijk afgewezen. Ik heb nog een paar gesprekken op de planning staan en daar komt absoluut zeker wel wat uit.

Jammer, want ik had wel naar India gewild hehehe.

Pocketlook26 wijzigde dit bericht 04-09-2007 21:14 (3%)

quote:
Pocketlook26 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:12:
Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij ze. Het gesprek heb ik als zeer prettig ervaren (leuke meid tegenover je scheelt de helft :P ). Het gesprek liep soepel en informeel en er was wisselwerking, iets wat ik heel belangrijk vind.

Ik heb een salaris eis bij ze neergelegd, ik merkte aan haar lichaamstaal al dat dit lastig werd. Uiteindelijk een dag later kreeg ik een telefoontje van ze dat ze me een bod willen doen. Daarbij hoort geen auto (althans tot het moment dat ik MCDST wordt), en het salaris ligt wat lager dan mijn eis. Tevens géén vast contract. Nu vindt ik dat salaris niet zo'n ramp, maar géén auto, géén MCDST en géén vast contract zijn voor mij 'not-done'. Met respect, maar MCDST is voor helpdeskmedewerkers die graag hogerop willen. Niet voor systeembeheerders die MCSE willen worden z.s.m.. Dus heb ik het bod vriendelijk afgewezen. Ik heb nog een paar gesprekken op de planning staan en daar komt absoluut zeker wel wat uit.

vast contract krijg je na een half jaar.

quote:
Pocketlook26 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:12:
Met respect, maar MCDST is voor helpdeskmedewerkers die graag hogerop willen. Niet voor systeembeheerders die MCSE willen worden z.s.m.. Dus heb ik het bod vriendelijk afgewezen. Ik heb nog een paar gesprekken op de planning staan en daar komt absoluut zeker wel wat uit.

Je begint onderop en werkt naar boven. Ik ben gewoon begonnen met MCDST en daarna MCSA en hopelijk ooit nog een keer MCSE. Zo moeilijk is MCDST ook weer niet (2 dagen vol leren en je hebt het en je hebt 50,- bonus).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws