Gathering of Tweakers

Quicksearch
Leuk nieuwtje wat ik hoorde toen ik met een vriend van mij zat te chatten Peak-IT en Champion worden samengevoegd. Het maakt dus niet uit of je bij Champion werkt(e) en bij Peak bent weggegaan om het gezeik hierboven. Peak komt naar je toe.
Dus kortom veel plezier als je bij champion bent gaan werken om van peak af te komen. of beter er nooit wou werken.
Blijkbaar word er niet echt geredeneerd vanuit onze positie. gewoon smaenvoegen schijt aan wat mederwerkers vinden.
Ik ben benieuwd of het gaat gebeueren maar de bron is erg betrouwbaar!!!

Hier nog een mooi verhaal van mijn ervaing met Peak-IT.

Ik werkte sinds begin dit jaar bij een service desk, gedetacheerd via Peak-IT.
Salaris was niet bijsterend veel, de reden waarom ik ook ben gestopt eind Juni.
Andere baan gevonden die het 3 dubbele betaalde bruto, plus een wat professionelere houding hebben.

Mijn laatste salaris maand Juni was nog niet op mijn rekening gestort, terwijl dit de 7e werkdag van Juli zou moeten gebeuren. Na meerdere malen met de accountmanagers van NH te hebben gebeld na 10 Juli, was er beloofd dat het een van de dagen erop gestort zou worden. Hier kon ik mij wel in vinden en wachtte het rustig af.

De dagen erop meerdere malen mijn afschriften bekeken, maar niets te bekennen.
Nogmaals aan de telefoon gehangen met de accountmanagers, deze beloofde mij dat het nu de 25e gestort zou worden, tergelijk met de salarissen van vaste medewerkers (mijn contract was op project basis). Hier was ik het niet mee eens, maar moest er maar mee leven.

Vandaag (26-07) stond het er nog niet op, en ik belde nogmaals op naar de desbetreffende accountmanager, die mij even fijn uitlegde dat mijn salaris van Juni nog niet eens berekend was (dus ook niet verwerkt/gestort!), en dat ik hier maar op moest wachten tot de 7e werkdag van Augustus. Na veel gezeur, boos worden en enigzinds dreigen werd mij beloofd dat vandaag de gehele betaling met spoedopdracht verwerkt zou worden, en dat mij de betalingsopdracht per mail gestuurd zou worden.

Een paar uur geleden ontving ik inderdaad een kope van de betalingsopdracht, hierin stond een bedrag van ¤250,- als voorschot, met duidelijk aangegeven SPOEDOPDRACHT = NEE.
Voor de rest moet ik nog maar afwachten tot de 7e werkdag van Augustus, maar of ik het op deze datum kan verwachten is nog maar de vraag.

Een advies, nooit in zee gaan met deze lui.

ge0rgiie wijzigde dit bericht 26-07-2007 14:16 (7%)

quote:
thegve schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:34:

Als ik hier voorlopig dan ook maar even vanuit ga, moet ik waarschijnlijk maandag gaan beslissen wat ik ga doen... Ik heb een MBO-ICT niveau 4 papier, een VPN certificering van Watchguard (gehaald via vorige werkgever), ongeveer 3 jaar werkervaring inclusief stages. Tijdens het gesprek had ik een salarisindicatie aangegeven van 2200, dit vond ze 'wel wat veel', de andere recruiter had niks opgemerkt bij mn indicatie.
Denk niet dat ze 2200 gaan betalen, als ik zo de bedragen hier in het topic zie langskomen, volgens mij is het minimumloonwerk

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
ge0rgiie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:11:
Andere baan gevonden die het 3 dubbele betaalde bruto, plus een wat professionelere houding hebben.
3 dubbel? Het minimum bruto salaris ligt ongeveer rond de 1200 euro, dus dan ben je van minstens 1200 naar 3600 bruto gegaan, waarschijnlijk zelfs van 1500 naar 4500.

* Motrax onzin-detector sloeg uit

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
Motrax schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:02:
[...]
3 dubbel? Het minimum bruto salaris ligt ongeveer rond de 1200 euro, dus dan ben je van minstens 1200 naar 3600 bruto gegaan, waarschijnlijk zelfs van 1500 naar 4500.

* Motrax onzin-detector sloeg uit
Beetje vreemd ja dit....
2x ok, maar 3x.

Bruto salaris lag rond de 850, zit nu op de 2300.
Vrijwel 3x.

quote:
ge0rgiie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:26:
Bruto salaris lag rond de 850, zit nu op de 2300.
Vrijwel 3x.
850? Zitten ze in india ofzo? Dat is echt veel lager als minumumloon toch?

Bruto minimum loon voor een 19 jarige is 691,45.

Waar zit je nu met je onzin-detector?

Toen ik bij zusje Qmagic vandaan ging ben ik ook 50% omhoog gegaan. Als je van vrij laag naar een vrij hoog salaris gaat dan is dit prima mogelijk hoor.
Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
ge0rgiie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:30:

Excuses, ik ging uit van 23 jaar of ouder. Dan ligt het op ongeveer 1300 per maand.

Ik vond deze site er wel handig bij: http://www.loonwijzer.nl/main/minimumlooncheck

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
ge0rgiie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:30:

Nouja ik vind dat je er nogal nuchter over praat.. Dat je als 19 jarige met 6 maanden ervaring als serivcedesk medewerker meteen al naar 2300 gaat komt op mij ook wat ongeloofwaardig over. Maargoed je zal denk ik mazzel hebben gehad. (sommige collega's van mij van 24+ met zat diploma's verdienen minder)

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

is er iemand die weet voor hoeveel de helpdeskers gedetacheerd worden(ongeveer)?

das wel goedkoop dan vergeleken met de rest van de toko's

quote:
copticboy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:35:
das wel goedkoop dan vergeleken met de rest van de toko's
Maar dan krijg ik je ook wel prima mensen die allemaal vriendelijk, enthousiast, leergierig of spontaan zijn en een ruimte ervaring hebben opgedaan tijdens hun stage of bezig zijn om ITIL te behalen. :)

Meer info: http://public.peak-it.nl/beschikbaar_support.asp
AFX Ghey Edition by HlpDsk

quote:
Jazzy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:44:
[...]
Maar dan krijg ik je ook wel prima mensen die allemaal vriendelijk, enthousiast, leergierig of spontaan zijn en een ruimte ervaring hebben opgedaan tijdens hun stage of bezig zijn om ITIL te behalen. :)

Hoezo droog :D

Maar ik heb net doorgekregen dat mijn contract verlengd gaat worden bij Peak-it :) Even kijken hoe het gaat zitten met loon en eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden.
quote:
[...]

Jezus wat een briljante site zeg en dan al die filmpjes lach me ziek.
Als ik een klant was en ik zou ie filmpjes zie zou he tniet echt bevordelijk zijn om zo'n iemand in dienst te nemen... _/-\o_ _/-\o_

Op 6 wielen

quote:
[...]

quote:
Sam: Bladiebladiebla Registratie gebeurde in Xsapta en verder heeft hij hier veel gewerkt met Windows 98 en XP. Een enthousiaste medewerker die graag aan de slag gaat! ...
Xsapta? :')

Ondertussen heb ik een aanbieding gekregen, al een paar dagen maar wist even niet zeker of ik 'm hier ging neerzetten, ach waarom ook niet ;). 1750 per maand op projectbasis. Ze hebben op dit moment geen project, maar ik moet tekenen dat ik in principe akkoord ga met het salaris.... Waar ik dan voor teken snap ik ook niet, ook nog met een andere detacheerder (zie 2e alinea..) over gehad, die snapte er ook niks van, het is natuurlijk wel zijn concurrent, maar van contracten/aanbiedingen zonder werk had ie nog nooit gehoord. Ander ietsje, in het contract
http://www.peak-it.nl/doc/Projectovk%20professional.pdf
Word vermeld (5.5) dat het contract bij ziekte per direct beeindigd kan worden, toen ik hier vragen over stelde werd dit ontkend, maar blijf het toch apart vinden. Verder is die leaseauto nog voor een 'eigen bijdrage', waar nog geen bedrag voor is genoemd. Kilometervergoeding is 18 cent, bij mijn vorige werkgever was dit 25, maar die was gewoon heel royaal daarmee, 18 is wel redelijk gemiddeld denk ik.

Maar ondertussen.... heb ik nog een andere sollicitatie lopen via een detacheerder (hallo evt nieuwe collega's ;) ) in Groningen, hiervoor ga ik binnenkort ( ;) ) op een tweede gesprek, en hier heb ik redelijk veel vertrouwen op een goede afloop, bedrijf noemde het eerste gesprek heel positief, vond ik ook, volgende gesprek gaat diep op technisch gedeelte en over 'financieel' gedeelte in. Tijdens het eerste gesprek heb ik weer een indicatie van 2200 genoemd, dit noemde hij niet letterlijk akkoord (hij had ook geen technische kennis, dus vind opzich ook wel logisch), maar vertelde dat pensioen bij hun 100% betaald werd, en dat ik 2200 waarschijnlijk dat erbij gerekend had, waarmee hij toch impliciet akkoord zegt (??)... Maar dat is puur gokken natuurlijk, daar hoor ik wel meer over.

Ik was trouwens ondertussen ook via die Groningse detacheerder bij een ander bedrijf op gesprek geweest, maar die vond mijn tarief, dat de detacheerder wou rekenen, te hoog. Detacheerder ook verontschuldigend dat ze dat daar al wel heel duidelijk over gehad hadden, bedrijf wou me wel rechtstreeks in dienst nemen maar dat wou de detacheerder niet. Opzich natuurlijk lullig, maar de detacheerder had me 2 dagen later bij een ander bedrijf (van bovenstaand verhaal) aan tafel, dus het is hem vergeven, bedrijf spreekt me nog meer aan ook ;).
editje (waarom maak ik nooit in een keer een volledig verhaal... sorry):
Naar mijn mening is 1750 op projectbasis overigens te weinig. Ik neem het risico van het 'op projectbasis', wat dus inhoud dat ik na een paar maanden weer zonder werk zit, tenzij Peak of ikzelf dan weer wat anders vind. Daarnaast, wat dus standaard is bij detacheringswerk, zit je nergens vast waardoor je niet echt in een team komt. Naar mijn mening zijn dat 2 mindere kanten aan het werk waar een wat royalere beloning tegenover hoort te staan, maar wie ben ik...

thegve wijzigde dit bericht 26-07-2007 23:49 (10%)

quote:
Flyduck schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Nouja ik vind dat je er nogal nuchter over praat.. Dat je als 19 jarige met 6 maanden ervaring als serivcedesk medewerker meteen al naar 2300 gaat komt op mij ook wat ongeloofwaardig over. Maargoed je zal denk ik mazzel hebben gehad. (sommige collega's van mij van 24+ met zat diploma's verdienen minder)
Hoezo geluk gehad?
Al die achterlijke detacheerders die mensen maar wijs maken dat men op de servicedesk moet beginnen omdat ze nergens aan de bak komen hoger zonder hun MCSE te behalen.
En dan het aantrekkelijk maken van een heuze ¤50 per certificaat?

Vind het nergens op slaan dat salaris altijd maar gebaseerd word op leeftijd, ervaring en vervolgens diploma's & certificering. Gelukkig is dat bij mijn huidige werkgever niet het geval.
Voor t zelfde geld doe ik wat een 50 jarige vergrijsde niet meer kan.

Is verder geen uitbrander, alleen hoe ik erover denk :)

AFX Ghey Edition by HlpDsk

quote:
ge0rgiie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:02:
[...]

Hoezo geluk gehad?
Al die achterlijke detacheerders die mensen maar wijs maken dat men op de servicedesk moet beginnen omdat ze nergens aan de bak komen hoger zonder hun MCSE te behalen.

Vind het nergens op slaan dat salaris altijd maar gebaseerd word op leeftijd, ervaring en vervolgens diploma's & certificering.
Dus jij zegt dat iemand met 20 jaar ervaring minder zou moeten verdienen dan een broekie die net zijn diploma's heeft? Dus iemand die veel meer kennis heeft minder verdienen dan iemand die niets weet?

Lijkt me een beetje van de zotten.
Ik ben van de week ook nog bij een bedrijf geweest, waar ze een jonger iemand zochten, omdat ze een 'vergrijsd' team hebben, om daar met frisse nieuwe ideeen te komen. Uiteindelijk heb ik voor de job bedankt omdat het werk me niet aanstond, maar wat ik wil zeggen is, elk voordeel heb zn nadeel.
Ik ben overigens wel van mening dat salaris gebaseerd hoort te zijn op iemand zijn capaciteiten, niet op iemand zijn papieren. Ik heb jong/oud wel gezien met papieren die heel goed zijn en waarvan je je afvraagt hoe die ooit aan hun papier zijn gekomen. Ikzelf schat mezelf beter in dan mn papieren, en zit met het vervelende probleem dat ik mn paar jaar werkervaring en wat ik daarin gedaan heb heel erg moet verkopen. Voor een werkgever is een papiertje natuurlijk wel makkelijk beoordelen, ik ga der dan ook zeker snel voor aan het werk.

quote:
Outerspace schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:10:
[...]

Dus jij zegt dat iemand met 20 jaar ervaring minder zou moeten verdienen dan een broekie die net zijn diploma's heeft? Dus iemand die veel meer kennis heeft minder verdienen dan iemand die niets weet?

Lijkt me een beetje van de zotten.
Nee, verschilt per geval.
Ik heb met genoeg zogehete "systeembeheerders" te maken gehad die al 10 dan wel niet 20 jaar in het vak zitten, vervolgens kon ik (tevens ook andere) al gauw genoeg opmaken dat deze totaal geen verstand hadden van de huidige zaken. Bij meerdere stages zovaak meegemaakt dat ik notabene stagaire met de oplossing moet komen omdat de rest er niet uit komt. Zijn dit dan gewoon de rotte appels of heb ik hier gelijk?

Ik vind dat salaris afgewegen moet worden naar je huidige kennis, dus bewijze van als een 20-jarige op peil ligt met iemand die al 20 jaar in het vak zit, dan moet het er idd niet ver vandaan liggen.

We wijken overigens wel van het topic af.

quote:
ge0rgiie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:02:
[...]

Hoezo geluk gehad?

Vind het nergens op slaan dat salaris altijd maar gebaseerd word op leeftijd, ervaring en vervolgens diploma's & certificering. Gelukkig is dat bij mijn huidige werkgever niet het geval.
Voor t zelfde geld doe ik wat een 50 jarige vergrijsde niet meer kan.

Is verder geen uitbrander, alleen hoe ik erover denk :)
Jij begint hoog en zal daarna langzamer groeien dan iemand met wel veel ervaring en opleiding. Eens is jouw rek er uit als je niet meer "studeert"

"What are we doing tomorrow night?" "The same thing we do every night — Try to Conquer the world!"

Wie weet, dat zien we dan wel.
Ik heb toch liever dat als detachering alá Peak die jarenlang het geld waar jij voor werkt, in hun eigen zak schuiven.

ge0rgiie wijzigde dit bericht 27-07-2007 11:26 (26%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws