De beste methode is gewoon te vragen wat normaal is binnen het bedrijf. Zo voorkom je underdressing of overdressing (laatste werkt soms ook niet in je voordeel).quote:
Ik vind een pak voor een mbo systeembeheer zelf overkill overigens.
Geen schaap.
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Peak-IT?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 26 27 28 29 last
[Nieuw Topic]De beste methode is gewoon te vragen wat normaal is binnen het bedrijf. Zo voorkom je underdressing of overdressing (laatste werkt soms ook niet in je voordeel).quote:Cis schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:09:
Ok, na de onderlinge discussie tussen Jazzy en MAX3400, wil ik toch even melden (voor zover het niet duidelijk was): het is altijd beter om in pak te komen voor een sollicitatiegesprek voor een beheerders-/consultancy-functie. Je weet niet van te voren of de serveromgeving meer dan x stofdeeltjes per m2 bevat, dus voor de zekerheid kun je er maar beter vanuit gaan dat de serverruimte op en top eruit ziet. Zo maak je iig geen slechte indruk
Geen schaap.
Waaromquote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:
[...]
D3NN1S wijzigde dit bericht 12-05-2007 22:09 (25%)
Deze post is 100% Glutenvrij!
Je hebt een verschil tussen 'netjes' en 'pak'.quote:D3NN1S schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:07:
[...]
Wat is er mis mee om gewoon een beetje netter over te komen op je 1e gesprek ondanks dat je het op de werkvloer nooit aan hoeft te hebben?!
Waarom probeer je mij woorden in de mond te leggen en trek je zelf conclusies zonder te vragen wat er bedoelt is? Jammer hoor. Ik ga hier geen tijd meer aan verspillen.quote:D3NN1S schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:07:
[...]
Waaromomdat je dr nooit mee in aanraking zal komen of omdat je het op je dagelijkse werkzaamheden nooit draagt hoef je het maar niet aan te doen
Wat is dat nou voor een kromme redenering?!
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 12-05-2007 23:37 (20%)
Geen schaap.
Dit vind ik een vreemde uitspraak. Alsof een pak alleen nut/functie heeft voor iemand die een andere opleiding heeft dan MBO? Het is nog vreemder in de context dat MBO'ers ook kunnen worden aangenomen op een dikbetaalde functie omdat ze relevante werkervaring hebben en niet omdat hun laatst genoten opleiding MBO is.quote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:
[...]
De beste methode is gewoon te vragen wat normaal is binnen het bedrijf. Zo voorkom je underdressing of overdressing (laatste werkt soms ook niet in je voordeel).
Lees ook ^^ die reactie ffquote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Waarom probeer je mij woorden in de mond te leggen en trek je zelf conclusies zonder te vragen wat er bedoelt is? Jammer hoor. Ik ga hier geen tijd meer aan verspillen.
D3NN1S wijzigde dit bericht 13-05-2007 13:37 (8%)
quote:Jazzy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:50:
Affijn, om weer even terug te komen bij Peak-IT. Sta me toe dat ik een korte samenvatting van het topic maak.
Peak-IT zit in het zelfde pand als Qmagic in Naarden en heeft sterke banden met dit zusje, vooral de werkwijze van beide bedrijven komt sterk overeen.
Peak-IT is een pure detacheringsclub, naar medewerkers benadrukken ze de mogelijkheid om te studeren en certificaten te behalen en naar klanten profileert ze zich met name als jong en flexibele partner. De gemiddelde IT-medewerker heeft MBO niveau, is begin 20, heeft een IT-basisopleiding en een paar jaar ervaring.
Datzelfde geldt ook voor de rest van de organisatie, sales en HR is ook jong en redelijk onervaren. Met name op gebied van communicatie en professionaliteit blinkt de organisatie niet bepaald uit. Sollicitanten die men niet direkt kan plaatsen of om een andere reden niet aansluiten bij het klantenbestand van Peak-IT worden afgewezen met een standaardmailtje, net als bij Qmagic.
Bovenstaand profiel is ook gelijk de reden dat een jonge MBO ICT-er zich snel thuis zal voelen bij Peak-IT en zich voldoende kan ontplooien. Hoewel de wat zwaardere of meer ervaren ICT-er zich niet snel zal herkennen in een club als Peak-IT heeft ze zeker bestaansrecht, er is immers een grote vijver met jong, relatief onervaren en goedkoop personeel en er zijn veel bedrijven die zo op goedkope manier extra handjes hebben voor helpdesk, werkplekbeheer of junior/medior systeem- en netwerkbeheer. Idem voor de codekloppers.
Helemaal mee eens!quote:Outerspace schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:02:
[...]
Ik vind dat jij het prima verwoord, zo denk ik er tenmiste ook overIk mag je wel vertellen dat ik op het kantoor in Naarden een gezellige tijd heb doorgebracht.
eerste normale en objectieve reactie.quote:Jazzy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:50:
Affijn, om weer even terug te komen bij Peak-IT. Sta me toe dat ik een korte samenvatting van het topic maak.
Peak-IT zit in het zelfde pand als Qmagic in Naarden en heeft sterke banden met dit zusje, vooral de werkwijze van beide bedrijven komt sterk overeen.
Peak-IT is een pure detacheringsclub, naar medewerkers benadrukken ze de mogelijkheid om te studeren en certificaten te behalen en naar klanten profileert ze zich met name als jong en flexibele partner. De gemiddelde IT-medewerker heeft MBO niveau, is begin 20, heeft een IT-basisopleiding en een paar jaar ervaring.
Datzelfde geldt ook voor de rest van de organisatie, sales en HR is ook jong en redelijk onervaren. Met name op gebied van communicatie en professionaliteit blinkt de organisatie niet bepaald uit. Sollicitanten die men niet direkt kan plaatsen of om een andere reden niet aansluiten bij het klantenbestand van Peak-IT worden afgewezen met een standaardmailtje, net als bij Qmagic.
Bovenstaand profiel is ook gelijk de reden dat een jonge MBO ICT-er zich snel thuis zal voelen bij Peak-IT en zich voldoende kan ontplooien. Hoewel de wat zwaardere of meer ervaren ICT-er zich niet snel zal herkennen in een club als Peak-IT heeft ze zeker bestaansrecht, er is immers een grote vijver met jong, relatief onervaren en goedkoop personeel en er zijn veel bedrijven die zo op goedkope manier extra handjes hebben voor helpdesk, werkplekbeheer of junior/medior systeem- en netwerkbeheer. Idem voor de codekloppers.
En dan gaat het ook alleen voor zover ik weet om Prive kilometers. en 10.000 prive kilometers is best veel.quote:Outerspace schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:09:
De harde limiet is er nietDe limiet zviw ligt rond de 15.000km
En volgens mij betaal ik 100,- netto per maand aan de Toyota Aygo
De mini is aardig prijzig omdat de nieuwwaarde erg hoog ligt.quote:copticboy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:41:
o als je je mcsa hebt dan kost het je niets meer per maand als je de aygo rijdt? maar als je die mini wilt hoeveel moet je dan bijbetalen? en weet iemand of die tankpas ook in het buitenland gebruikt kan worden(EU) ?
Lijkt me erg gaaf zo'n mini maar bij mijn wergever (nog)niet te leasen ivm merkenbeleid enzo, gelukkig heb ik wel een europese tankpas.quote:D3NN1S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:04:
[...]
De mini is aardig prijzig omdat de nieuwwaarde erg hoog ligt.
Ik rij zelf ook een mini maar heb eigenlijk geen idee ik meen dat het iets van 230 euro per maand is ofzo.
Maargoed het is dan ook wel een erg lekker bakkie
De tankpas is niet in het buitenland te gebruiken maar dat is opzich logisch lijkt mij
Bij sommige pompstations in het buitenland is hij te gebruiken. Denk niet dat hij overal wordt toegekend.quote:copticboy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:41:
o als je je mcsa hebt dan kost het je niets meer per maand als je de aygo rijdt? maar als je die mini wilt hoeveel moet je dan bijbetalen? en weet iemand of die tankpas ook in het buitenland gebruikt kan worden(EU) ?
Alleen jammer van de stickers zeg ik dan op mijn beurt. Ik werk dan wel niet bij Peak-IT (of een andere detacheerder) maar op mijn auto zit (gelukkig) geen enkele sticker.quote:D3NN1S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:04:
[...]
De mini is aardig prijzig omdat de nieuwwaarde erg hoog ligt.
Ik rij zelf ook een mini maar heb eigenlijk geen idee ik meen dat het iets van 230 euro per maand is ofzo.
Maargoed het is dan ook wel een erg lekker bakkie
De tankpas is niet in het buitenland te gebruiken maar dat is opzich logisch lijkt mij
MisteRMeesteR wijzigde dit bericht 23-05-2007 12:05 (4%)
SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Peak-IT?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 26 27 28 29 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos