Gathering of Tweakers

Quicksearch
01000010 01101111 01110010

quote:
Cis schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:09:
Ok, na de onderlinge discussie tussen Jazzy en MAX3400, wil ik toch even melden (voor zover het niet duidelijk was): het is altijd beter om in pak te komen voor een sollicitatiegesprek voor een beheerders-/consultancy-functie. Je weet niet van te voren of de serveromgeving meer dan x stofdeeltjes per m2 bevat, dus voor de zekerheid kun je er maar beter vanuit gaan dat de serverruimte op en top eruit ziet. Zo maak je iig geen slechte indruk :)
De beste methode is gewoon te vragen wat normaal is binnen het bedrijf. Zo voorkom je underdressing of overdressing (laatste werkt soms ook niet in je voordeel).

Ik vind een pak voor een mbo systeembeheer zelf overkill overigens.

Geen schaap.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:
[...]

Waarom :? omdat je dr nooit mee in aanraking zal komen of omdat je het op je dagelijkse werkzaamheden nooit draagt hoef je het maar niet aan te doen :?
Wat is dat nou voor een kromme redenering?!

Een hersen chirurg moet ook maar in een wit pak met een kapje voor zn mond komen solliciteren?
Want tjsaa.. en pak zal ie toch nooit nodig hebben en je moet je kleden naar de functie die je gaat doen?
Wat is er mis mee om gewoon een beetje netter over te komen op je 1e gesprek ondanks dat je het op de werkvloer nooit aan hoeft te hebben?! :?

Of je het in je dagelijkse werkzaamheden nou nodig hebt of niet is niet the issue!
Feit is gewoon dat als er iemand op een sollicitatie komt met een gescheurde spijkerbroek en een t-shit aan (omdat je dat in je dagelijkse werkzaamheden ook wil gaan dragen) of iemand die net verzorgt in bijvoorbeeld een pak op sollicitatie komt mag jij 1x raden wie er eerder aangenomen wordt!
Helemaal bij een detacherings bedrijf! waar je nog wel eens bij klanten komt welke dit WEL op prijs stellen zoals een bank ofzo.

D3NN1S wijzigde dit bericht 12-05-2007 22:09 (25%)

Deze post is 100% Glutenvrij!

Reg. datum: 20 maart 2007

quote:
D3NN1S schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:07:
[...]
Wat is er mis mee om gewoon een beetje netter over te komen op je 1e gesprek ondanks dat je het op de werkvloer nooit aan hoeft te hebben?! :?
Je hebt een verschil tussen 'netjes' en 'pak'.

Persoonlijk zou ik nooit in pak gaan omdat ik me daar gewoon niet prettig in voel. Als ik me niet prettig voel, dan straal ik dat uit, en krijg ik gegarandeerd die nieuwe functie niet. (b.t.w. heb ooit gesollciteerd bij een detacheerder zonder pak, en kreeg gewoon een functie aangeboden, dus zo belangrijk is dat ook weer niet).

quote:
D3NN1S schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:07:
[...]

Waarom :? omdat je dr nooit mee in aanraking zal komen of omdat je het op je dagelijkse werkzaamheden nooit draagt hoef je het maar niet aan te doen :?
Wat is dat nou voor een kromme redenering?!
Waarom probeer je mij woorden in de mond te leggen en trek je zelf conclusies zonder te vragen wat er bedoelt is? Jammer hoor. Ik ga hier geen tijd meer aan verspillen.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 12-05-2007 23:37 (20%)

Geen schaap.

XB360: OctagonQontrol

quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:
[...]

De beste methode is gewoon te vragen wat normaal is binnen het bedrijf. Zo voorkom je underdressing of overdressing (laatste werkt soms ook niet in je voordeel).

Dit vind ik een vreemde uitspraak. Alsof een pak alleen nut/functie heeft voor iemand die een andere opleiding heeft dan MBO? Het is nog vreemder in de context dat MBO'ers ook kunnen worden aangenomen op een dikbetaalde functie omdat ze relevante werkervaring hebben en niet omdat hun laatst genoten opleiding MBO is.
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Waarom probeer je mij woorden in de mond te leggen en trek je zelf conclusies zonder te vragen wat er bedoelt is? Jammer hoor. Ik ga hier geen tijd meer aan verspillen.
Lees ook ^^ die reactie ff ;)
Je weet best dat je enorm denigrerend overkomt dit hele topic lang al dus kappen nou maar met de vermoorde onschuld spelen en gedraag je ff niet als een klein kind zeg :D mijn god wat een kortzichtigheid allemaal :/
Dus vanaf nu moet iedereen jou eerst gaan vragen wat je precies bedoeld alvorens te mogen reageren? :X

D3NN1S wijzigde dit bericht 13-05-2007 13:37 (8%)

Affijn, om weer even terug te komen bij Peak-IT. Sta me toe dat ik een korte samenvatting van het topic maak.

Peak-IT zit in het zelfde pand als Qmagic in Naarden en heeft sterke banden met dit zusje, vooral de werkwijze van beide bedrijven komt sterk overeen.

Peak-IT is een pure detacheringsclub, naar medewerkers benadrukken ze de mogelijkheid om te studeren en certificaten te behalen en naar klanten profileert ze zich met name als jong en flexibele partner. De gemiddelde IT-medewerker heeft MBO niveau, is begin 20, heeft een IT-basisopleiding en een paar jaar ervaring.

Datzelfde geldt ook voor de rest van de organisatie, sales en HR is ook jong en redelijk onervaren. Met name op gebied van communicatie en professionaliteit blinkt de organisatie niet bepaald uit. Sollicitanten die men niet direkt kan plaatsen of om een andere reden niet aansluiten bij het klantenbestand van Peak-IT worden afgewezen met een standaardmailtje, net als bij Qmagic.

Bovenstaand profiel is ook gelijk de reden dat een jonge MBO ICT-er zich snel thuis zal voelen bij Peak-IT en zich voldoende kan ontplooien. Hoewel de wat zwaardere of meer ervaren ICT-er zich niet snel zal herkennen in een club als Peak-IT heeft ze zeker bestaansrecht, er is immers een grote vijver met jong, relatief onervaren en goedkoop personeel en er zijn veel bedrijven die zo op goedkope manier extra handjes hebben voor helpdesk, werkplekbeheer of junior/medior systeem- en netwerkbeheer. Idem voor de codekloppers.
AFX Ghey Edition by HlpDsk

quote:
Jazzy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:50:
Affijn, om weer even terug te komen bij Peak-IT. Sta me toe dat ik een korte samenvatting van het topic maak.

Peak-IT zit in het zelfde pand als Qmagic in Naarden en heeft sterke banden met dit zusje, vooral de werkwijze van beide bedrijven komt sterk overeen.

Peak-IT is een pure detacheringsclub, naar medewerkers benadrukken ze de mogelijkheid om te studeren en certificaten te behalen en naar klanten profileert ze zich met name als jong en flexibele partner. De gemiddelde IT-medewerker heeft MBO niveau, is begin 20, heeft een IT-basisopleiding en een paar jaar ervaring.

Datzelfde geldt ook voor de rest van de organisatie, sales en HR is ook jong en redelijk onervaren. Met name op gebied van communicatie en professionaliteit blinkt de organisatie niet bepaald uit. Sollicitanten die men niet direkt kan plaatsen of om een andere reden niet aansluiten bij het klantenbestand van Peak-IT worden afgewezen met een standaardmailtje, net als bij Qmagic.

Bovenstaand profiel is ook gelijk de reden dat een jonge MBO ICT-er zich snel thuis zal voelen bij Peak-IT en zich voldoende kan ontplooien. Hoewel de wat zwaardere of meer ervaren ICT-er zich niet snel zal herkennen in een club als Peak-IT heeft ze zeker bestaansrecht, er is immers een grote vijver met jong, relatief onervaren en goedkoop personeel en er zijn veel bedrijven die zo op goedkope manier extra handjes hebben voor helpdesk, werkplekbeheer of junior/medior systeem- en netwerkbeheer. Idem voor de codekloppers.
_O_
Ik vind dat jij het prima verwoord, zo denk ik er tenmiste ook over :) Ik mag je wel vertellen dat ik op het kantoor in Naarden een gezellige tijd heb doorgebracht.
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Outerspace schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:02:
[...]

_O_
Ik vind dat jij het prima verwoord, zo denk ik er tenmiste ook over :) Ik mag je wel vertellen dat ik op het kantoor in Naarden een gezellige tijd heb doorgebracht.
Helemaal mee eens! :)

quote:
Jazzy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:50:

eerste normale en objectieve reactie. ;)
er zijn hier echt een mannetje of 3 die heel erg anti peak zijn, en dit niet objectief bekijken.

Had van de week m'n CV op monster maar es omhooggedatumd, kreeg ik vandaag een mail van Peak-IT dat ze geïnteresseerd zijn. Ik heb ooit gesolliciteerd bij Qmagic maar daar konden ze niets met me.
Als ik al wat anders wil, en ik zeg áls, dan wil ik toch echt in het oosten des lands blijven, en niet richting Naarden moeten als er ff niks te doen is.. tel daar nog wat reacties hierboven bij op en ik zeg: no thanx ;)

en ik heb al een coole lease auto 8)

Ik had een vraagje inverband met die lease auto want ik heb nu meerdere prijzen gehoord is het nou 100 of 140 per maand? en er staat op hun website dat je dan onbeperkt kan rijden maar ik heb een recruiter gesproken en die wist mij te vertellen dat ze 10000 km per jaar ongeveer normaal vindt maar NIET VEEL MEER HOOR! zei ze :) maar 10000km is geen drol dus ik vraag me af wat is nou de werkelijke limiet en doen ze daar moeilijk over?

graag hoor ik het van julie !

De harde limiet is er niet :) De limiet zviw ligt rond de 15.000km
En volgens mij betaal ik 100,- netto per maand aan de Toyota Aygo :)
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:09:
De harde limiet is er niet :) De limiet zviw ligt rond de 15.000km
En volgens mij betaal ik 100,- netto per maand aan de Toyota Aygo :)
En dan gaat het ook alleen voor zover ik weet om Prive kilometers. en 10.000 prive kilometers is best veel.
Maar zoals eerder gezegd is er volgens mij ook geen harde grens, ze stellen het alleen zo zodat je niet iedere week naar parijs en terug gaat rijden volgens mij ;)

Overigens is zo een aygo 100,- netto per maand en als je je mcsa hebt kost ie je niks per maand.

o als je je mcsa hebt dan kost het je niets meer per maand als je de aygo rijdt? maar als je die mini wilt hoeveel moet je dan bijbetalen? en weet iemand of die tankpas ook in het buitenland gebruikt kan worden(EU) ?

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
copticboy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:41:
o als je je mcsa hebt dan kost het je niets meer per maand als je de aygo rijdt? maar als je die mini wilt hoeveel moet je dan bijbetalen? en weet iemand of die tankpas ook in het buitenland gebruikt kan worden(EU) ?
De mini is aardig prijzig omdat de nieuwwaarde erg hoog ligt.
Ik rij zelf ook een mini maar heb eigenlijk geen idee ik meen dat het iets van 230 euro per maand is ofzo.
Maargoed het is dan ook wel een erg lekker bakkie :P
De tankpas is niet in het buitenland te gebruiken maar dat is opzich logisch lijkt mij :?

Reg. datum: 16 juni 2002

quote:
D3NN1S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:04:
[...]

Ik rij zelf ook een mini maar heb eigenlijk geen idee ik meen dat het iets van 230 euro per maand is ofzo.
De tankpas is niet in het buitenland te gebruiken maar dat is opzich logisch lijkt mij :?
Lijkt me erg gaaf zo'n mini maar bij mijn wergever (nog)niet te leasen ivm merkenbeleid enzo, gelukkig heb ik wel een europese tankpas.

quote:
copticboy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:41:
Bij sommige pompstations in het buitenland is hij te gebruiken. Denk niet dat hij overal wordt toegekend.

En ook heb ik meegekregen dat je niets betaald aan de Aygo als je MCSA hebt.
ik heb het contract gelezen en je hebt gewoon standaard 25 vrije dagen maar zijn er ook ATV dagen? en hoeveel?

Is Gek op... :)

quote:
D3NN1S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:04:
[...]

Alleen jammer van de stickers zeg ik dan op mijn beurt. Ik werk dan wel niet bij Peak-IT (of een andere detacheerder) maar op mijn auto zit (gelukkig) geen enkele sticker.

Ik vindt dat als je voor iets betaald (bijtelling om privé te mogen rijden, ook al is dit verplicht, en ook al betaal je dit niet aan je werkgever) dat je dan niet als reclamebord voor je werkgever moet fungeren. Dit vindt ik al helemaal uit den boze als je naast de fiscale bijtelling ook nog eens een eigen bijdrage moet betalen aan je werkgever.

/mening

edit: Dit is natuurlijk niet alleen bij Peak-IT zo. ik bedoel het dan ook als een algemeen iets.

MisteRMeesteR wijzigde dit bericht 23-05-2007 12:05 (4%)

SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)

aygo ligt rond 140 euro, en mini rond 240 alles bij elkaar.
MCSA en je blijft aygo rijden, dan geen eigen bijdrage meer ( natuurlijk wel de belasting bijtelling, iets van 60 euro)

Je mag onbeperkt prive rijden. maar dan volgens de Fair Use policy, kan zijn dat ze die limiet op 10 of 15k leggen, maar waarschijnlijk checkt niemand dit.
Ik rij trouwens de Aygo alleen zakelijk, m'n vriendin heeft ook auto, dus ga geen 140 euro betalen en dan nog een 2e auto die bijna niet gebruikt word... ( rij nooit 140euro benzine per maand op)

tankpas kan je in nederland benzine en smeermiddelen betalen.

Ik zit nu op een project waar ik naar klanten toe moet. Mijn leasauto is omgeruild voor een anonieme VW omdat de klant de stickers niet op prijs stelde. dit gebeurt vaker als je de weg op moet.

Vrije dagen is 25 dagen, of 200 uur.

*knip* persoonlijke oorlogjes zoeken jullie onderling maar uit, maar niet in dit topic

Rukapul wijzigde dit bericht 24-05-2007 00:15 (93%)

Geen schaap.

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

*knip* persoonlijke oorlogjes zoeken jullie onderling maar uit, maar niet in dit topic

Rukapul wijzigde dit bericht 24-05-2007 00:16 (95%)

SuperCup 600 #33

*knip*

Rukapul wijzigde dit bericht 24-05-2007 00:16 (88%)

30K 06..... op naar de 33K

Zo, ik ben aangenomen @ Peak-IT. :*)
Eind augustus begin ik echter pas (ivm. vakantie's)

Heb er zin in. Het klinkt allemaal goed iig, en voelt goed aan.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws