Reg. datum: 22 december 2005
Je hoeft niet onberispelijk gekleed te zijn, want je bent geen accountant.
Probeer je in de situatie van je gesprekspartner te verplaatsen. wie zou je eerder aannemen...
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Peak-IT?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 27 28 29 last
[Nieuw Topic]Ja precies, iemand die een pak aan heeft is namelijk veel beter in zijn werk dan iemand met een spijkerbroek aan..quote:jmderonde schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:26:
Probeer je in de situatie van je gesprekspartner te verplaatsen. wie zou je eerder aannemen...
Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....
Want een accountant draagt altijd een pak??quote:jmderonde schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:26:
........Je hoeft niet onberispelijk gekleed te zijn, want je bent geen accountant.
...
Ik vind dit de meest geniale opmerking ooitquote:Flyduck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:35:
[...]
Ja precies, iemand die een pak aan heeft is namelijk veel beter in zijn werk dan iemand met een spijkerbroek aan..
Ook dat is een standaardreactiequote:Japie Gijs schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:03:
Mail terug gehad over stage.
Op dit moment niet mogelijk, maar ze willen wel gelijk afspraak voor kennismakingsgesprek voor na m'n studie
No production networks were harmed during this posting
quote:Flyduck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:35:
[...]
Ja precies, iemand die een pak aan heeft is namelijk veel beter in zijn werk dan iemand met een spijkerbroek aan..
Grapje zeker? Ik ken zat mensen die niet in pak solliciteren maar toch worden aangenomen. Kweenie hoe het in de business van Peak is, maar het hogere echelon aan IT-bedrijven zit te springen om goed en zwaar gekwalificeerd personeel; pak of geen pak!quote:
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel zit niet bij Peak-IT. Peak-IT en Qmagic zitten aan de onderkant van de markt en bieden met name junior en mediors. De meesten zullen zeker niet dagelijks in pak verschijnen bij hun opdrachtgever.quote:MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:54:
[...]
Grapje zeker? Ik ken zat mensen die niet in pak solliciteren maar toch worden aangenomen. Kweenie hoe het in de business van Peak is, maar het hogere echelon aan IT-bedrijven zit te springen om goed en zwaar gekwalificeerd personeel; pak of geen pak!
Inderdaad, omdat ze daar ook geen mensen voor detacheren. Meeste mensen zitten in de systeembeheerderscategorie, en ooit iemand zien bukken / werken / schroefjes zetten in zijn Armani pak?quote:Jazzy schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:31:
[...]
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel zit niet bij Peak-IT. Peak-IT en Qmagic zitten aan de onderkant van de markt en bieden met name junior en mediors. De meesten zullen zeker niet dagelijks in pak verschijnen bij hun opdrachtgever.
No production networks were harmed during this posting
Onzin imho. Net alsof er geen goed en zwaar personeel te vinden is bij de betere detacheerders. Niet iedereen wil voor zichzelf beginnen hoor (en lang niet iedereen die dat wel doet is goed en zwaar overigens). Nutteloze one liner.quote:paella schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:25:
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel is zelf baas van zichzelf
Geen schaap.
Ooit echte systeembeheerders onder bureaus zien kloten of oude stoffige werkstations van 2 jaar oud zien repareren?quote:Outerspace schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:36:
[...]
Inderdaad, omdat ze daar ook geen mensen voor detacheren. Meeste mensen zitten in de systeembeheerderscategorie, en ooit iemand zien bukken / werken / schroefjes zetten in zijn Armani pak?
Maar goed en zwaar gekwalificeerd personeel kan je imo beter bij een ander detacheringsbedrijf zitten.
Ga me niet vertellen dat je als 'echte' systeembeheerder nooit in de serverruimte komt?quote:MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:42:
[...]
Ooit echte systeembeheerders onder bureaus zien kloten of oude stoffige werkstations van 2 jaar oud zien repareren?
Ben je er ooit wel eens geweest?quote:ebia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:26:
[...]
Ga me niet vertellen dat je als 'echte' systeembeheerder nooit in de serverruimte komt?
Ja, dat is allemaal heel erg leuk maar jij weet toch ook wel dat het bij 9 van de tien bedrijven erg anders gaat. Zelf werk ik in het segment bedrijven met 50 tot 250 werknemers en zit geregeld op een stoffig zoldertje totdat ik remote verder kan werken.quote:MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:03:
[...]
Ben je er ooit wel eens geweest?
Servers behoren in een aanzienlijk stofvrije ruimte te hangen voorzien van degelijke fans en airco. Als ik een server moet plaatsen/verwijderen en ik heb een pak of slobbertrui aan, kan dat ding zonder problemen worden gepakt en zonder enig probleem worden getransporteerd.
Het enige wat me gebeurt in een serverruimte, is dat ik nog wel eens mijn wijsvinger openhaal aan de rail-lock maar dat is dan ook echt het enige. Big deal; een sneetje van 0.5cm... Beats the hell uit een smerig Armani-pak!
Dagelijks, maar gelukkig nooit in een Armani pak.quote:
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Dat begrijp ik dat je niet alles vanachter je bureau kan afhandelen. Ik ook niet, maar we stellen wel eisen aan werkomgevingen.quote:Jazzy schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:47:
[...]
Ja, dat is allemaal heel erg leuk maar jij weet toch ook wel dat het bij 9 van de tien bedrijven erg anders gaat. Zelf werk ik in het segment bedrijven met 50 tot 250 werknemers en zit geregeld op een stoffig zoldertje totdat ik remote verder kan werken.
Dan kan er nog heel leuk consultant op mijn visitekaartje staan maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles van achter mijn bureau kan afhandelen.
Laat ik het anders zeggen; de data-centra waar onze servers hangen, geven bepaalde garanties over aan het aantal stofdeeltjes per kubieke meter. Geen idee wat die waarde precies is maar zelfs bovenop de rand van de rack-deuren heb ik nog nooit een stofje of iets dergelijks zien liggen. Simpel gezegd; airco's geven inderdaad geen stofgarantie maar op andere manieren is dat wel te bereiken.quote:ebia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Ohjah airco's zeggen niks over het stofvrij zijn van een serverruimte, zou jij dan toch op z'n minst moeten weten als 'hogere' systeembeheerder?
Crap, dan heb je een heel beperkt beeld van de werkelijkheid van het vak. Zegt het product Small Business Server 2003 je iets? Ongeveer 80% van de ICT speelt zich af buiten datacenters, dus geen gecontroleerde omgeving, geen pasje om er in te mogen, geen slot op het rack, geen computervloer, geen KVM-switch over IP, geen iLO Advanced license, etc.quote:MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:24:
Point being: de eerdere uitspraken dat systeembeheerders in pak/spijkerbroek ook wel eens vies worden, is vaak ook niet van toepassing.
WTF? De discussie was origineel dat het ging over solliciteren in pak/spijkerbroek. Toen gaf ik aan dat een x aantal werkgevers een spijkerbroek ook best vonden. Toen ging de discussie er ineens over dat pakken niet handig zijn omdat je ook wel eens klusjes moest doen. Maar klusjes zijn niet altijd smerig al blijkt uit jullie verhalen wel anders.quote:Jazzy schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:06:
[...]
Crap, dan heb je een heel beperkt beeld van de werkelijkheid van het vak. Zegt het product Small Business Server 2003 je iets? Ongeveer 80% van de ICT speelt zich af buiten datacenters, dus geen gecontroleerde omgeving, geen pasje om er in te mogen, geen slot op het rack, geen computervloer, geen KVM-switch over IP, geen iLO Advanced license, etc.
Daar heb je voortdurend te maken met het grote gat tussen de ideale situatie en de werkelijkheid. Daar staan servers in een meterkast, zonder airco of zelfs zonder UPS en mag je blij zijn als de klant wil investeren in een beetje fatsoenlijke voorzieningen. Een pak is ten eerste niet handig en sluit ten tweede vaak niet aan bij de klant.
Zo lang jij niet meer beweert dat systeembeheerders nooit vies worden vind ik het prima.quote:Maar om je gerust te stellen; ik zit 1% van mijn tijd in het data-center; 99% van mijn tijd dus op kantoor of bij klanten. Nooit ergens een stofje te bekennen en "voor het vuile werk" hebben we anderen, zo goed???
Als ServiceDesker aan de slag? Kijk op Oasen.nl (vacature ServiceDesk) of stuur mij een bericht
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Peak-IT?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 27 28 29 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus