Wees blij, sinds we de update hebben zijn we slecht bereikbaar en kunnen we moeilijk naar buiten bellen. En dit was al een tijdje voor de grote storing.Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:14:
Ik heb nog steeds geen 1.40-9c
Zou het kunnen dat KPN weer gestopt is met het uitdelen
Nee hoor, ik heb hem eergisteren gekregen.Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:14:
Ik heb nog steeds geen 1.40-9c
Zou het kunnen dat KPN weer gestopt is met het uitdelen
[ Voor 71% gewijzigd door Ortep op 17-12-2006 10:20 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Anoniem: 195728
Dat ben ik ook, maark vind het wel raar....Anoniem: 143386 schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:17:
[...]
Wees blij, sinds we de update hebben zijn we slecht bereikbaar en kunnen we moeilijk naar buiten bellen. En dit was al een tijdje voor de grote storing.
Volgens mij heeft het veel success als iemmand die bestanden die uit de originele firmware komen ff inpakt en upload zodat iedereen hier ze eens even kan bekijken.
een stuk of 20 weet immers meer dan 1 of 2
Met Firmware 1.36.9 gingen 3 van de 4 gesprekken mis, maar kon wel faxen en analoog girotellen.
Met de nieuwe firmware 1.40.9c, gaan 3 van de 4 gesprekken mis, en kan ik niet meer faxen en girotellen.
Met de nieuwe firmware 1.40.9c, gaan 3 van de 4 gesprekken mis, en kan ik niet meer faxen en girotellen.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Anoniem: 144160
@ wyrdt
Uiteraard al je kabels nagekeken enzo? Dat je problemen hebt met girotellen lijkt meer voor te komen met 1.40. Aangaande het faxen, ga eens in je mijnKPN kijken of je telefoonnummer nog wel goed gekoppeld is? Je zou niet de eerste zijn waar een leeg veld bij de poorten 1 en 2 staat ipv het telefoonnummer na upgrade van de firmware.
Uiteraard al je kabels nagekeken enzo? Dat je problemen hebt met girotellen lijkt meer voor te komen met 1.40. Aangaande het faxen, ga eens in je mijnKPN kijken of je telefoonnummer nog wel goed gekoppeld is? Je zou niet de eerste zijn waar een leeg veld bij de poorten 1 en 2 staat ipv het telefoonnummer na upgrade van de firmware.
Bekabeling is aangesloten en getest door de KPN, Fax en modem zitten op poort 1, telefonie op poort 2. (ook door de KPN aangesloten en ingesteld)Anoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:33:
@ wyrdt
De lijn is al doorgemeten, van KPN centrale naar wijkcentale en van wijkcentrale naar mijn huis.
Alleen telefonieproblemen tot en met Firmware 1.36.9 en om dit op te lossen heeft KPN 1.40.9c-iptv in de EB geladen.
Resultaat, telefonieproblemen zijn gebleven en uitgebreid met fax en modem problemen.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Jaja.. Doe het niet, maar wel jou op de hoogte houden. Ik zou zeggen probeer het lekker zelf ff. En ookal kun je er nieuwe firmware op zetten dan moet je altijd nog je wachtwoord er weer in zien te zetten. Nu heb ik deze er wel uit kunnen hallen doormiddel van TelNet, maar dat werkte niet meer dacht ik.Anoniem: 195728 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:27:
----> ik durf het bijna niet te vermelden DOE HET VOLGENDE DUS NIET!<--------
Je kan miss. de complete firmware erafhalen dmv. de 60 seconden truc
als tie de firmware er dan afheeft kan je miss wel via een kabel nieuwe firmware erop laden.
(of hij haalt er zelfs de loader van af en hij doet niks meer)
als iemmand dit aandurft, HOUD ONS OP DE HOOGTE
Als je nog meer problemen wil hebben moet je vooral met je EB gaan kloten en dan hoeft KPN teminste niet meer gratis te helpen.
Volgens mij staat het wachtwoord in een back-up,Edmund schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:02:
[...]
Jaja.. Doe het niet, maar wel jou op de hoogte houden. Ik zou zeggen probeer het lekker zelf ff. En ookal kun je er nieuwe firmware op zetten dan moet je altijd nog je wachtwoord er weer in zien te zetten. Nu heb ik deze er wel uit kunnen hallen doormiddel van TelNet, maar dat werkte niet meer dacht ik.
Als je nog meer problemen wil hebben moet je vooral met je EB gaan kloten en dan hoeft KPN teminste niet meer gratis te helpen.
als je de nieuwe firmware erop zet en dan een back-up, zal je met je KPN instellingen en de volledige firmware zitten.
en er is volgens mij iemmand met 2 EBen. Ik kan me voorstellen fdat die het wel aandurft.
jeroen033
Als je zo loopt te kankeren, waarom koop je dan niet gewoon je contract af? Iedere fysieke wijziging in de EB zal je sowieso al problemen opleveren omdat de EB KPN eigendom is en jij het in bruikleen hebt... Als je problemen hebt met een fietspad ga je toch ook niet zelf met een jikkerhamer het pad opbreken om het naar eigen inzcht te wijzigen (wat op hetzelfde neerkom als wat jij wilt). Er zijn hier genoeg mensen met problemen (mezelf incluis) maar in dit topic is ook een hoop bruikbare info terug te vinden.. Het enige dat jij doet is trappen, trappen, trappen en hopen dat je op een bepaald moment de juiste steen opzijtrapt....
Als je zo loopt te kankeren, waarom koop je dan niet gewoon je contract af? Iedere fysieke wijziging in de EB zal je sowieso al problemen opleveren omdat de EB KPN eigendom is en jij het in bruikleen hebt... Als je problemen hebt met een fietspad ga je toch ook niet zelf met een jikkerhamer het pad opbreken om het naar eigen inzcht te wijzigen (wat op hetzelfde neerkom als wat jij wilt). Er zijn hier genoeg mensen met problemen (mezelf incluis) maar in dit topic is ook een hoop bruikbare info terug te vinden.. Het enige dat jij doet is trappen, trappen, trappen en hopen dat je op een bepaald moment de juiste steen opzijtrapt....
Anoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:29:
jeroen033
Als je zo loopt te ********, waarom koop je dan niet gewoon je contract af? Iedere fysieke wijziging in de EB zal je sowieso al problemen opleveren omdat de EB KPN eigendom is en jij het in bruikleen hebt... Als je problemen hebt met een fietspad ga je toch ook niet zelf met een jikkerhamer het pad opbreken om het naar eigen inzcht te wijzigen (wat op hetzelfde neerkom als wat jij wilt). Er zijn hier genoeg mensen met problemen (mezelf incluis) maar in dit topic is ook een hoop bruikbare info terug te vinden.. Het enige dat jij doet is trappen, trappen, trappen en hopen dat je op een bepaald moment de juiste steen opzijtrapt....
@tasslehof en edmund en alle andere,Edmund schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:02:
[...]
Jaja.. Doe het niet, maar wel jou op de hoogte houden. Ik zou zeggen probeer het lekker zelf ff. En ookal kun je er nieuwe firmware op zetten dan moet je altijd nog je wachtwoord er weer in zien te zetten. Nu heb ik deze er wel uit kunnen hallen doormiddel van TelNet, maar dat werkte niet meer dacht ik.
sorry hiervoor. was niet mijn bedoeling.
ik heb het gewoon niet zo heb met die experia box omdat veel instelmogelijkheden gewend ben en niet alleen poorten openen ed.
Wat ik doe is trouwens gewoon antwoord geven op vragen van andere gebruikers hier en als iemmand vraagt, hoe krijg ik mijn EB naar de filistijnen dan geef ik hier ook antwoord op
en ik doe het zelf ook niet, ik vertel alleen.
maar goed nogmaals sorry.
ps: bepaalde woorden jouw 2e regeltje liggen mij een beetje gevoelig
edit:
wel als jij dat fietspad moet beherenAnoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:29:
Als je problemen hebt met een fietspad ga je toch ook niet zelf met een jikkerhamer het pad opbreken om het naar eigen inzcht te wijzigen (wat op hetzelfde neerkom als wat jij wilt).
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 17-12-2006 13:15 ]
Jij moet dat fietspad helemaal niet beheren... Jij wilt het graag beheren. Is een subtiel verschil...Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
wel als jij dat fietspad moet beheren
Dat er geen problemen zijn zul je mij niet horen ontkennen, maar de meeste problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen dmv een workaround. Neemt zeer zeker niet weg dat KPN dit voor je op hoort te lossen, maar daar zijn ze ook gerust wel druk mee bezig.
Als er problemen zijn, probeer dit dan altijd aangekaart en gesignaleerd te krijgen bij de HD. Op het moment dat KPN niet weet hoeveel problemen er precies spelen, kunnen zij dat natuurlijk ook niet oplossen..
[ Voor 46% gewijzigd door Foamy op 17-12-2006 13:31 ]
blub
ik moet het fietspad beheren want anders kan ik niet fietsen.Foamy schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:26:
[...]
Jij moet dat fietspad helemaal niet beheren... Jij wilt het graag beheren. Is een subtiel verschil...
Dat er geen problemen zijn zul je mij niet horen ontkennen, maar de meeste problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen dmv een workaround. Neemt zeer zeker niet weg dat KPN dit voor je op hoort te lossen, maar daar zijn ze ook gerust wel druk mee bezig.
Als er problemen zijn, probeer dit dan altijd aangekaart en gesignaleerd te krijgen bij de HD. Op het moment dat KPN niet weet hoeveel problemen er precies spelen, kunnen zij dat natuurlijk ook niet oplossen..

maar goed, ik weet dat ik een tikkeltje eigenwijs ben
ik had gewoon niet moeten zeggen hoe je hem hackt en dat je er miss wel op zou komen met de 60 sec truc.
Anoniem: 66756
-->stormfly schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:22:
[...]
Je UTP :-) dat is je kabel, maar wat ze denk ik (als afschuiving bedoelen) is je MAX aantal connecties via je P2P (PtoP lijkt op UTP) moet verlagen. Maar het is dik gelul want iedereen heeft ineens last met firmware 1.40.9c dat het nieuwsgroep downloaden en bellen niet meer gaat.
Heeft iemand een workarround of een permanente oplossing voor dit probleem, het downloaden uit newsgroepen en bellen, je inkomende partij is compleet hakkelend en niet te verstaan.
heb zelf ook Firmwareversie 1.40.9c-iptv, heb nu ook toevallig last dat alles wat ik van nieuwsgroepen download allemaal corrupt is (niet compleet), Nog meer leden hierlast van?, of zou het aan nova.planet.nl liggen?
bedankt ..
@ jeroen033
Als je niet tegen het woord kankeren kunt, prima. Het is gewoon een normaal gebruikt woord in de contest van het verzieken van een verder gezond orgaan. Het is niet als een persoonlijke aantijging bedoeld of bedoeld om je de ziekte toe te wensen. Wederom subtiel verschil en 1 van de gevaren van het geschreven woord ten opzichte van het gesproken woord.
Niemand verplicht je om IPB af te nemen, niemand binnen KPN zal je volgen in je visie dat je zelf de EB MOET beheren voor normaal gebruik.
Het produkt is niet in de markt gezet voor superexperts (die gebruiken dan wel ADSL met losse VOIP telefonie) maar voor de thuisgebruiker.
Als je niet tegen het woord kankeren kunt, prima. Het is gewoon een normaal gebruikt woord in de contest van het verzieken van een verder gezond orgaan. Het is niet als een persoonlijke aantijging bedoeld of bedoeld om je de ziekte toe te wensen. Wederom subtiel verschil en 1 van de gevaren van het geschreven woord ten opzichte van het gesproken woord.
Niemand verplicht je om IPB af te nemen, niemand binnen KPN zal je volgen in je visie dat je zelf de EB MOET beheren voor normaal gebruik.
Het produkt is niet in de markt gezet voor superexperts (die gebruiken dan wel ADSL met losse VOIP telefonie) maar voor de thuisgebruiker.
Anoniem: 137469
Voor diegene die dit in topic 9 gemist hadden:
3 december firmware 1.40.9 in de siemens gekregen. Stotterende lijn bij het bellen icm surfen of downloaden tegelijk. Voorheen geen problemen gehad. Met multiplay dezelfde dag afgesproken dat er op dinsdag 6 dec een andere modem zou komen."Waarschijnlijk was de box defect door de upgrade "...of was het nog niet vaker gemeld
Op deze nieuwe box werd tijdens het installeren, firmware 1.38.6 automatisch gedownload. Sindien geen klachten meer, en er is niets veranderd aan de aansluitingen/configuratie
Mijn gedachte, ze hebben een probleem en schuiven het wederom af naar de klant. Als dit hun werkwijze is, prima, maar niet met deze gebruiker
3 december firmware 1.40.9 in de siemens gekregen. Stotterende lijn bij het bellen icm surfen of downloaden tegelijk. Voorheen geen problemen gehad. Met multiplay dezelfde dag afgesproken dat er op dinsdag 6 dec een andere modem zou komen."Waarschijnlijk was de box defect door de upgrade "...of was het nog niet vaker gemeld
Mijn gedachte, ze hebben een probleem en schuiven het wederom af naar de klant. Als dit hun werkwijze is, prima, maar niet met deze gebruiker

--> voorlopig mijn laatste post
Laatst gebeld met kpn voor een probleem. Na 50 min. wachten en 3 keer doorverbonden te worden, kregen we te horen: er is een aantekening gemaakt.
Laatst gebeld met kpn voor een probleem. Na 50 min. wachten en 3 keer doorverbonden te worden, kregen we te horen: er is een aantekening gemaakt.
dat lijkt mij (gezien de "bijdrages") een wijzelijk besluit.Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:47:
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Als je pc al vastloopt omdat je met girotel bezig bent, mag je wel eerst je pc nakijken denk ik, en niet de EB/KPN de schult geven. Dat het toevallig is dat je pc nu vastloopt met de nieuwe firmware kan niet aan de EB liggen. Nog nooit gehoord dat een Netwerksignaal de pc liet vastlopen.kesebeest schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:02:
Bij het contact zoeken met girotel ging het helemaal mis. Geen contact mogelijk. Pogingen stranden zelfs in blauwe schermen op XP. Inderdaad de update van de EB naar versie 1.40.9 was een feit. Faxen gaat nog wel. Tijd om de handleiding Internetplusbellen bij te werken, of ik moet de enige zijn met dit probleem.
LOL
Helemaal eens met Hurricane, de EB veroorzaakt geen blauwe schermen, zelfs niet bij mij
Helemaal eens met Hurricane, de EB veroorzaakt geen blauwe schermen, zelfs niet bij mij
Heren Tasslehoff en Hurricane,
Girotel is met MODEM (van vroeger). De USB-modem snapt het dus niet meer en gaat vreemde dingen doen nadat hij enige tijd bezig is contact te zoeken. Daarom mijn opmerking of het tijd wordt om de handleiding m.b.t. girotel bij te werken.
Girotel is met MODEM (van vroeger). De USB-modem snapt het dus niet meer en gaat vreemde dingen doen nadat hij enige tijd bezig is contact te zoeken. Daarom mijn opmerking of het tijd wordt om de handleiding m.b.t. girotel bij te werken.
Heren Tassiehof en Kesebeest, Girotel werkt met een Analoog modem, USB en ISDN.
Met ISDN kon de PC blauwe schermen krijgen bij het werken met Girotel.
Problemen met Girotel en de EB box.
Het signaal op de EB box is op poort 1 sterker dan op poort 2( KPN)
In versie 1.39 van de EB boxwas het signaal blijkbaar sterker dan in 1.40.
Ik denk daar het probleem schuilt.
Met ISDN kon de PC blauwe schermen krijgen bij het werken met Girotel.
Problemen met Girotel en de EB box.
Het signaal op de EB box is op poort 1 sterker dan op poort 2( KPN)
In versie 1.39 van de EB boxwas het signaal blijkbaar sterker dan in 1.40.
Ik denk daar het probleem schuilt.
Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
ps: bepaalde woorden jouw 2e regeltje liggen mij een beetje gevoelig
Een beetje offtopic maar ik moet het toch ff kwijt:Anoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:23:
@ jeroen033
Als je niet tegen het woord kankeren kunt, prima. Het is gewoon een normaal gebruikt woord in de contest van het verzieken van een verder gezond orgaan.
Verder denk ik dat we allemaal weten hoe je de box kapot kunt krijgen. Volgensmij is het des te interessanter om te kijken wat we er wel mee kunnen en hoe we de telefonie/internet problemen kunnen oplossen.quote: http://www.vandale.nlkan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
Ehhmm, misschien tijd om eens bij de Postbank te gaan klagen dat de periode van verbinding met inbelmodems maken al een aantal jaren achterhaald is?kesebeest schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:48:
Precies hetzelfde gesodemieter als er met alarmsystemen vaak is, waarbij de aanbieder van de klant wel een "tussenoplossing" kan bieden voor een paar honder euro.
Het balletje wordt makkelijk bij kpn neergelegd, beetje kortzichtig af en toe.
Ja, modems zijn wat achterhaald.SuBBaSS schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:20:
[...]
Ehhmm, misschien tijd om eens bij de Postbank te gaan klagen dat de periode van verbinding met inbelmodems maken al een aantal jaren achterhaald is?
Precies hetzelfde gesodemieter als er met alarmsystemen vaak is, waarbij de aanbieder van de klant wel een "tussenoplossing" kan bieden voor een paar honder euro.
Het balletje wordt makkelijk bij kpn neergelegd, beetje kortzichtig af en toe.
Maar voor een 100% betrouwbare verbinding noodzakelijk.
Extra voordeel:je hebt je overzichten eenvoudig ltijd beschikbaar op je PC.
Zelf internetbankier ik via internet.
Voor de vereniging, waar ik penningmeester van ben, altijd nog met girotel zakelijk.
Het gaat om grote bedragen, dus....
Ik moet dan met problemen niet bij de Postbank, maar bij KPN zijn.
Faxen idem
Hetzelfde hier. Toen girotellen nog wel goed ging overwoog ik nog om mijn zakelijke (BelBudget) lijn op het andere aderpaar op te heffen. Nu niet meer.wyrdt schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:42:
Voor de vereniging, waar ik penningmeester van ben, altijd nog met girotel zakelijk.
Het gaat om grote bedragen, dus....
Ik moet dan met problemen niet bij de Postbank, maar bij KPN zijn.
Ik heb de firmware die ik heb uitgepakt hier neer gezet.
Daarin zitten ook de files die ik uit pfs.img heb gehaald.
Misschien dat jullie er meer mee kunnen.
Daarin zitten ook de files die ik uit pfs.img heb gehaald.
Misschien dat jullie er meer mee kunnen.
Vandaag maar weer eens gebeld met KPN omdat ik nogsteeds met een brak vaak niet werkende Experia box moet werken. Ik zou binnen 3 dagen omgezet worden en die tijd is verstreken nu.
Wat blijkt de medewerker daar had wel in het logboek melding gemaakt maar niet naar de technische kant. Conclussie er is al die tijd niks gebeurd.
Naja om nu wel goed te laten verlopen moest ik mijn Siemens weghalen en de Speedtouch ertussen zetten en dan maar wachten tot ik weer telefoon heb... Dit kan maximaal weer 3 dagen duren. Alleen hij zei me dat het waarschijnlijk wel wat eerder is. Waarom lees ik hier overal dat het maar een paar min duurt? Want dit vroeg ik dan ook aan die meneer die ik sprak en hij zei dat kan niet of het zijn echt gelukvogels... Ik zal wel zo'n pegvogel zijn...
Maar nu bedacht ik me het volgende en dan wil ik graag jullie mening weten hierover. De KPN medewerker zei van dat dat eigenlijk normaal was maar eigenlijk niet normaal mag zijn.
Stel je voor op vrijdag gaat mijn Experia deffect. Dit kan door vanalle szijn gebeurd. Aangezien je telefoon niet meer werkt via de Experia bel je maar dat nummer via je mobiel. Wat weer extra kost natuurlijk.
Na een gesprek met diverse testen van de KPN medewerker is KPN tot de conclussie gekomen dat de Experia inderdaad vervangen moet worden. Er zal zo spoedig mogelijk een nieuwe geleverd worden. Dit duurt normaal 3 a 4 dagen.
He wat jammer nu op vrjidag gemeld en ze verwerken dit maandag pas... Extra "rust" voor de klant.
Woensdag, eindelijk heb je het pakket binnen. Ze hebben er direct een extra splitter en wat reserve kabels bij gedaan handig! Je sluit alles aan en je belt op voor de activatie. Je krijgt te horen dat je telefoon binnen 3 dagen zal gaan werken. Fijn dus in het ergste geval heb ik vrijdag al weer telefoon....!
In de situatie hierboven heb ik geen rekening gehouden met medewerkers van KPN die hun werk maar half doen (de melding niet doorzetten naar de technische dienst) als ik dat ook zou moeten doen dan zijn we zo een halve week verder.
De enigste troost is dat je KPN wel om een vergoeding kan vragen wegens niet bereikbaar zijn. En al die mensen die me geprobeerd hebben om te bellen? Krijg ik een lijst hiervan of hoe zit dat? Voice mail hebben we juist niet ingeschakelt omdat men dat hier niet wil. Als je bijvoorbeeld net in een verbouwing zit dan kan een telefoon best wel belangrijk zijn.
Persoonlijk vind ik dat KPN een beetje teveel denkt in de trend van "Een vaste telefoon is weliswaar een hoofdtelefoon maar het is niet erg als die eruit ligt voor een weekje omdat de bewoners van dat nummer wat euruit ligt waarschijnlijk wel een mobieltje hebben.".
Dat was mijn verhaal... Word vervolgd....
Wat blijkt de medewerker daar had wel in het logboek melding gemaakt maar niet naar de technische kant. Conclussie er is al die tijd niks gebeurd.
Naja om nu wel goed te laten verlopen moest ik mijn Siemens weghalen en de Speedtouch ertussen zetten en dan maar wachten tot ik weer telefoon heb... Dit kan maximaal weer 3 dagen duren. Alleen hij zei me dat het waarschijnlijk wel wat eerder is. Waarom lees ik hier overal dat het maar een paar min duurt? Want dit vroeg ik dan ook aan die meneer die ik sprak en hij zei dat kan niet of het zijn echt gelukvogels... Ik zal wel zo'n pegvogel zijn...
Maar nu bedacht ik me het volgende en dan wil ik graag jullie mening weten hierover. De KPN medewerker zei van dat dat eigenlijk normaal was maar eigenlijk niet normaal mag zijn.
Stel je voor op vrijdag gaat mijn Experia deffect. Dit kan door vanalle szijn gebeurd. Aangezien je telefoon niet meer werkt via de Experia bel je maar dat nummer via je mobiel. Wat weer extra kost natuurlijk.
Na een gesprek met diverse testen van de KPN medewerker is KPN tot de conclussie gekomen dat de Experia inderdaad vervangen moet worden. Er zal zo spoedig mogelijk een nieuwe geleverd worden. Dit duurt normaal 3 a 4 dagen.
He wat jammer nu op vrjidag gemeld en ze verwerken dit maandag pas... Extra "rust" voor de klant.
Woensdag, eindelijk heb je het pakket binnen. Ze hebben er direct een extra splitter en wat reserve kabels bij gedaan handig! Je sluit alles aan en je belt op voor de activatie. Je krijgt te horen dat je telefoon binnen 3 dagen zal gaan werken. Fijn dus in het ergste geval heb ik vrijdag al weer telefoon....!
In de situatie hierboven heb ik geen rekening gehouden met medewerkers van KPN die hun werk maar half doen (de melding niet doorzetten naar de technische dienst) als ik dat ook zou moeten doen dan zijn we zo een halve week verder.
De enigste troost is dat je KPN wel om een vergoeding kan vragen wegens niet bereikbaar zijn. En al die mensen die me geprobeerd hebben om te bellen? Krijg ik een lijst hiervan of hoe zit dat? Voice mail hebben we juist niet ingeschakelt omdat men dat hier niet wil. Als je bijvoorbeeld net in een verbouwing zit dan kan een telefoon best wel belangrijk zijn.
Persoonlijk vind ik dat KPN een beetje teveel denkt in de trend van "Een vaste telefoon is weliswaar een hoofdtelefoon maar het is niet erg als die eruit ligt voor een weekje omdat de bewoners van dat nummer wat euruit ligt waarschijnlijk wel een mobieltje hebben.".
Dat was mijn verhaal... Word vervolgd....
Heb nu ook 1.40 ben ik net achter gekomen.
Geen problemen tot nu toe
Sinds aansluiten 1x geen telefoon gehad.
Waar ik weet van had iig
Waar ik weet van had iig
Anoniem: 182947
Jeroen laat je niet kisten die tasselhof is volgens mij een kpner en het lijkt er op dat je heel dicht op het vuur zit wat kpn niet leuk vind dus mijn zegen heb je gewoon door experimenteren.Anoniem: 195728 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:47:
Tis eigenlijk heel simpel Ze moeten gewoon die account los koppelen van het modem zodat je het onder "eigen" controle kan houden
Anoniem: 152867
Geachte Tasselhof, waar je zeer goed in bent is het bagataliseren van alles waarover hier wordt geklaagd.Anoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:29:
jeroen033
Prima, dat is je recht.
En kankeren is inderdaad vertaald heftig klagen Maar als iemand zegt dat het woord kankeren hem gevoelig ligt, ben je weinig respectvol, als je ook dat bagataliseerd en reageert met het volgende:
Dat is een kletsverhaal en enkel geldig voor bijv. torernt waarbij je veel poorten opengooid.maarten22 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:11:
Had gister Kpn aan de lijn en wij hebben last van een stotterende lijn als ik aan het downloanden ben via nieuwsgroepen, het maakt niet uit of ik bezig ben met 5kb/s of 300.
De medewerker zij dat ik mijn utp?? moest verlagen hoe moet dit en werkt dit??
Bij newsservers gaat dit verhaal niet op, je hebt dan ong 3 poorten openstaan.
Je moet je gewoon laten doorverwijzen naar de 2de lijn en dan vragen om een nieuwe (niet siemens) EB box
Doorverbinden naar 2de lijn en dan vragen om zo'n box.Mister_Gaus schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:12:
[...]
Had net KPN aan de lijn over dit probleem maar ze schuiven het gewoon op de gebruiker af. Ze zeggen dat je netlimitter moet gebruiken om je downloads te verminderen. Dus zeg ik: ik betaal voor internet + plus dus wil ik het ook hebben, en jullie hebben een QoS die hiervoor zou moeten zorgen. Zeg de meneer: Tja dan moet u niet downloaden. Vervolgens zeg ik dat zij het probleem veroorzaken (met de nieuwe firmware) en dat ik het zelf moet oplossen en dat ik dat niet vind kloppen.. De hd meneer: Ja ik kan echt niets voor u betekenen maar ik heb doorgegeven dat het aan de firmware ligt.
Dus m.a.w ze lossen het probleem gewoon niet op.
Ohja ik heb ook geprobeerd een thompson EB te krijgen maar daarop zei de HD meneer: Als alles werkt dan kan ik niet zomaar een nieuwe box sturen
Heb ik ook gedaan, binnen 2 dagen alles in orde.
Als het zo door blijft gaan geef ik anders wel dat 0800 nummer van Middleplay en dan kan iedereen daar gaan zeuren.
Anoniem: 198096
BULL SH*T KPN wil ook die super expert ook als klant (klant is klant en brengt euri binnen) anders moeten ze dat bij het product vermelden dat het voor de simple ziel is. Alleen de super expert is net effe wat slimmer, dus neemt het product niet ....Anoniem: 144160 schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:23:
@ jeroen033
Kom zeg zo kan ik ze ook verkopen ...
Anoniem: 198096
En dan ben al dagen bezig om internet weer normaal aan de gang te krijgen ben alleen heel simpel werkt het niet en doet KPN niet snel actie ondernemen betaal ik gewoon niet
Eerste 70 Euri al gestorneerd en ik zie ze echt niet harder gaan lopen dus ze weten echt wel dat het product gewoonweg bagger is ...
Zou elke keer met 24 uur gebeld worden is nu ruim 72 uur verder ben pas 1 keer gebeld door een klachten afdeling dat ze mijn ticket hadden gesloten (die niet eens was opgelost)
Lach me kerststol uit me broek met dat KPN
Eerste 70 Euri al gestorneerd en ik zie ze echt niet harder gaan lopen dus ze weten echt wel dat het product gewoonweg bagger is ...
Zou elke keer met 24 uur gebeld worden is nu ruim 72 uur verder ben pas 1 keer gebeld door een klachten afdeling dat ze mijn ticket hadden gesloten (die niet eens was opgelost)
Lach me kerststol uit me broek met dat KPN
Ik heb ook nergens problemen met versie 1.40. Ik heb net een telefoon gesprek gesprek van 20 minuten gehad zonder haperen En de rest van mijn lijn zat helemaal 'dicht' met NewsbinPro en eMule. Vanmiddag ging het even helemaal mis toen iemand me belde. Ik dacht: Oh jee....ik krijg de problemen nu ook. Maar ze belde een uurtje later weer terug om me te vertellen dan haar mobieltje kapot was gegaan tijdens het gespreksvijf schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:01:
Heb nu ook 1.40 ben ik net achter gekomen.
Waar ik weet van had iig
Siemens of Thomson EB?Ortep schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:45:
[...]
Ik heb ook nergens problemen met versie 1.40. Ik heb net een telefoon gesprek gesprek van 20 minuten gehad zonder haperen En de rest van mijn lijn zat helemaal 'dicht' met NewsbinPro en eMule. Vanmiddag ging het even helemaal mis toen iemand me belde. Ik dacht: Oh jee....ik krijg de problemen nu ook. Maar ze belde een uurtje later weer terug om me te vertellen dan haar mobieltje kapot was gegaan tijdens het gesprek
@ all (vooral InternetXS/Dialtone)
Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik bij KPN op de IPB helpdesk rondhobbel. Heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik geen interne info verspreid. Heb verder ook nooit verzwegen dat alle info in mijn posts uit eigen ervaringen gepost worden.
Dat er vervolgens op de man gespeeld wordt dat Tasselhof (f*ck , ben Tasslehoff, ken uw AD&D karakters
) een kpnér is (nee, werk bij kpn op ipbhelpdesk, ben gewoon 1 van de honderden uitzendkrachten binnen kpn) vindt ik niet erg netjes. Dat ook ik af en toe eens een bijna flame post is niet zo raar, ik verkondig MIJN mening en MIJN ervaringen deel ik. Mijn werkplek is verder niet hier op van invloed, heb ook bij Tele2 gewerkt en heb ook daar wel in de topics mijn naam staan...
Dus kunnen we ons dan nu weer on-topic bewegen en de discussie bij de dienst en niet bij de medewerkers houden?
btw. Jeroen033, mocht je je persoonlijk AANGEVALLEN voelen, dit was niet de bedoeling, het was bedoeld als het figuurlijke tikje om bij de les te blijven. Sorry daarvoor.
edit @ drobie
1.40 is per definitie een Siemens, de Thomsons worden met 6.2.11.x uitgevoerd (8 is de oudste die ik gezien heb, 11 de nieuwste)
Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik bij KPN op de IPB helpdesk rondhobbel. Heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik geen interne info verspreid. Heb verder ook nooit verzwegen dat alle info in mijn posts uit eigen ervaringen gepost worden.
Dat er vervolgens op de man gespeeld wordt dat Tasselhof (f*ck , ben Tasslehoff, ken uw AD&D karakters
Dus kunnen we ons dan nu weer on-topic bewegen en de discussie bij de dienst en niet bij de medewerkers houden?
btw. Jeroen033, mocht je je persoonlijk AANGEVALLEN voelen, dit was niet de bedoeling, het was bedoeld als het figuurlijke tikje om bij de les te blijven. Sorry daarvoor.

edit @ drobie
1.40 is per definitie een Siemens, de Thomsons worden met 6.2.11.x uitgevoerd (8 is de oudste die ik gezien heb, 11 de nieuwste)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 18-12-2006 00:00 ]
Voor degene die niet handmatig de pfs.img willen patchen:
Dit is een grove manier om de files te creeren:
sx551pfs.c
Lichtelijk aangepast voor de SX551
Maakt geen mappen aan, maar hernoemd de files naar mapnaam (dus .www/cgi-bin/backup.bin wordt
www-cgi-bin-backup.bin
Onder windows:
Kan je eventueel ook in cygwin compileren (met dev-pack uiteraard):
bash commando:
gcc sx551pfs.c -o sx551pfs.exe
Je kunt ook nog altijd de door mij reeds uitgepakte files downloaden (wel met map-structuur):
http://www.momoshare.com/...835c3f29ea2b9dfc8e3700131
Dit is een grove manier om de files te creeren:
sx551pfs.c
Lichtelijk aangepast voor de SX551
Maakt geen mappen aan, maar hernoemd de files naar mapnaam (dus .www/cgi-bin/backup.bin wordt
www-cgi-bin-backup.bin
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| #include <sys/types.h> #include <sys/stat.h> #include <fcntl.h> #include <unistd.h> #include <stdio.h> #include <malloc.h> struct pfs_dentry { char filename[60]; int dummy; int offset; int size; }; struct pfs_sb { char magic[8]; int dummy; short dummy2; short files; }; int main(void ) { int fd, ofd, len, i, j; size_t datastart; char filename[60], *buf; struct pfs_dentry *pfsde; struct pfs_sb pfssb; fd=open("PFS.IMG", O_RDONLY); len=read(fd, &pfssb, sizeof(struct pfs_sb)); printf("PFS Filesystem contains %d files\n", pfssb.files); pfsde=malloc(sizeof(struct pfs_dentry) * pfssb.files); read(fd, pfsde, sizeof(struct pfs_dentry) * pfssb.files); datastart=sizeof(struct pfs_sb) + sizeof(struct pfs_dentry) * pfssb.files; for(i=0;i<pfssb.files;i++) { printf("Filename: %s\n", pfsde[i].filename); printf("\tOffset: %d Size: %d\n", pfsde[i].offset, pfsde[i].size); strcpy(filename, pfsde[i].filename); /* Replace \ by - */ for(j=0;j<strlen(filename);j++) if (filename[j]=='\\') filename[j]='-'; buf=malloc(pfsde[i].size); lseek(fd, pfsde[i].offset + datastart, SEEK_SET); read(fd, buf, pfsde[i].size); ofd=open(filename, O_CREAT|O_TRUNC|O_RDWR, 0755); write(ofd, buf, pfsde[i].size); close(ofd); free(buf); } close(fd); } |
Onder windows:
Kan je eventueel ook in cygwin compileren (met dev-pack uiteraard):
bash commando:
gcc sx551pfs.c -o sx551pfs.exe
Je kunt ook nog altijd de door mij reeds uitgepakte files downloaden (wel met map-structuur):
http://www.momoshare.com/...835c3f29ea2b9dfc8e3700131
Zo op het eerste gezicht doet die een multipart/form-data file upload naar http://192.168.2.1/cgi-bin/upgrade.exe met een post-variabele target = 5. Maar aangezien http://192.168.2.1/cgi-bin/upgrade.exe niet meer bestaat op de EB kun je daar weinig mee. Of upgrade.exe moet hernoemd zijn en iemand kan uitvogelen waarin.equinoxe schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:42:
Maar gelukkig heb ik nu wel de bestanden zoals advanced_admin_firmware.stm nu lokaal op de PC.
Ik denk dat men met een beetje editen uit kan vogelen hoe de firmware kan worden ge-upgrade door gebruik te maken van de funktie's die in die bestanden staan..
Die "file" upgrade.exe is 0 bytes groot, en ik vermoed dat het een hardcoded functie betreft.Jan-E schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:48:
[...]
Zo op het eerste gezicht doet die een multipart/form-data file upload naar http://192.168.2.1/cgi-bin/upgrade.exe met een post-variabele target = 5. Maar aangezien http://192.168.2.1/cgi-bin/upgrade.exe niet meer bestaat op de EB kun je daar weinig mee. Of upgrade.exe moet hernoemd zijn en iemand kan uitvogelen waarin.
Zou wel willen zien hoe het uitgewerkt uitziet, want ik zou het zelf niet om kunnen schrijven.
Ik heb uitgevonden dat de backup.bin (die je kan maken via>advanced>admin> config> backup) ook de VOIP gegevens bevat.
Heb de backup.bin van mijn main.EB op mijn experiment.EB (die geheel op factory defaults stond) gezet.
Na het restoren dmv die backup.bin stond er opeens dat ie VOIP accounts had.
Nu weet ik dat je van verschillende andere routers de backup.bin kan decrypten, en ik hoop dat het ook met de bin van de EB lukt.
Als dat namelijk werkt kunnen we de hele router opengooien, en hebben we eindelijk een manier om achter de VOIP gegevens te komen.
Hoe word ik door verbonden met een 2de lijns dan? Want dat heb je waarschijnlijk ook niet zomaar voor elkaar.maartend schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:59:
[...]
Doorverbinden naar 2de lijn en dan vragen om zo'n box.
Als het zo door blijft gaan geef ik anders wel dat 0800 nummer van Middleplay en dan kan iedereen daar gaan zeuren.
Gezorgd dat ik lang genoeg bleef zeuren bij de 1ste-lijns, duidelijk laten werken dat ik er meer vanaf wist dan de ander (is wel met veel info van hier) en dan je niet laten afschepen.Mister_Gaus schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:00:
[...]
Hoe word ik door verbonden met een 2de lijns dan? Want dat heb je waarschijnlijk ook niet zomaar voor elkaar.
Vervolgens proberen ze je door te verbinden, lukt niet altijd, maar dan zeggen ze dat ze zorgen dat je wordt teruggebeld. En de volgende dag doe je dit opnieuw, alleen laat je je dan niet afbreken als de 2de lijns niet opneemt.
Veel plezier dan, laatste keer dat ik daar aan de lijn heb gehangen (bij 1e lijns) konden ze zelfs geheel niet meer doorverbinden naar 2e lijns, was iets van een nieuwe policy ofzo..maartend schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:16:
[...]
Gezorgd dat ik lang genoeg bleef zeuren bij de 1ste-lijns, duidelijk laten werken dat ik er meer vanaf wist dan de ander (is wel met veel info van hier) en dan je niet laten afschepen.
Vervolgens proberen ze je door te verbinden, lukt niet altijd, maar dan zeggen ze dat ze zorgen dat je wordt teruggebeld. En de volgende dag doe je dit opnieuw, alleen laat je je dan niet afbreken als de 2de lijns niet opneemt.
blub
Er zaten andere bestanden in je lijstje die ook 0 bytes groot waren, maar die gaven een 302 naar http://192.168.2.1equinoxe schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:57:
Die "file" upgrade.exe is 0 bytes groot, en ik vermoed dat het een hardcoded functie betreft.
Voorbeeld: http://192.168.2.1/cgi-bin/setup_pass.exe
Dus ik vrees, dat upgrade.exe echt verwijderd of hernoemd is.
Overigens zijn er mensen die ook met 1.40.9 nog steeds probleemloos kunnen girotellen. Zie news:planet.internetplusbellen van vanochtend.Jan-E schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:00:
[...]
Hetzelfde hier. Toen girotellen nog wel goed ging overwoog ik nog om mijn zakelijke (BelBudget) lijn op het andere aderpaar op te heffen. Nu niet meer.
Ik heb het ong. 2 weken geleden zo gedaan.Foamy schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:42:
[...]
Veel plezier dan, laatste keer dat ik daar aan de lijn heb gehangen (bij 1e lijns) konden ze zelfs geheel niet meer doorverbinden naar 2e lijns, was iets van een nieuwe policy ofzo..
Siemens...werkelijk geen enkel probleem
Klopt en hierna is het aangepast, 2e lijn is niet meer voor klanten te bereiken. Je wordt nu binnen 24uur teruggebeld door de 2e lijn.maartend schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:33:
[...]
Ik heb het ong. 2 weken geleden zo gedaan.
Als dit zo is, is er ook geen probleem.stormfly schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:05:
[...]
Klopt en hierna is het aangepast, 2e lijn is niet meer voor klanten te bereiken. Je wordt nu binnen 24uur teruggebeld door de 2e lijn.
Die gasten snapten mijn probleem goed, snapten het firmware verhaal en hielpen me zo verder
Tot grote vreugde werd ik zojuist (uur terug) opgebeld dat alles ingesteld was en dat ik een harde reset moest doen dan zou ik gebeld kunne worde en kunen bellen. Inmiddels heb ik 3x een harde reset gedaan maar je zult het al begrijpen kan nog niet bellen of gebeld worden.
Ik word gek van KPN.... ben inmiddels maar weer via een mobieltje naar KPN aan het bellen... BAH
Ik word gek van KPN.... ben inmiddels maar weer via een mobieltje naar KPN aan het bellen... BAH
[ Voor 10% gewijzigd door Cave_Boy op 18-12-2006 17:27 ]
Anoniem: 200759
weet iemand hoe ik Mijn Online Telefoon zo kan instellen, dat hij automatishc actief is bij het opstarten?
Het liefst op de achtergrond.
Nu is het zo dat ik altijd een IE venster open moet houden.
Ik wil ook bereikbaar zijn via mijn 084-nummer zodra pc aan staat.
Hoe moet ik dit doen?
Het liefst op de achtergrond.
Nu is het zo dat ik altijd een IE venster open moet houden.
Ik wil ook bereikbaar zijn via mijn 084-nummer zodra pc aan staat.
Hoe moet ik dit doen?
Ik kreeg hier 3 dagen voor te horen.. Nu inmiddels 5 (zie hieronder).Klopt en hierna is het aangepast, 2e lijn is niet meer voor klanten te bereiken. Je wordt nu binnen 24uur teruggebeld door de 2e lijn.
Jawel na 55 min had ik KPN aan de telefoon.
Nadat ik mijn postcode en huisnummer had gemeld en mijn klacht was dat ik opgebeld was en dat alles zou moeten werken en dat dus niet het geval is en de man die ik sprak niet wou wachten tot ik het bevestigde en dus ophangde omdat het druk was vermoed ik.
Echter aangezien ze met calls werken heeft die KPNer dus mijn call als goed afgerond gezet. Dit is dus niet het geval ik heb helemaal geen goedkeuring afgegeven. Die KPN man die ik zojuist aan de telefoon sprak zei nog van ja maar er staat hier dat je Call goed is afgerond dat komt hier niet zomaar te staan meneer. Ik vroeg ook hoe kan ik ooit iets aangeven aan jullie systeem dat het goed opgelost is? Dat kunt u niet meneer dat kunnen wij alleen u verteld tegen ons dat het opgelost is. Ik vroeg direct van ah zou het dan ook niet zo kunnen zijn dat misschien een beetje voorbarige KPN medewerker die dacht ag het werkt wel gewoon alles heeft goedgekeurd? Hij wou dara niet op ingaan. Hij wilde direct een nieuwe call maken echter nu is de maximale tijd dus 5 dagen. Ik zei direct doordat ik geen goedkeuring had afgegeven wacht ik mijn 3 dagen rustig af. Als langer duurt dan die dagen dan is het spijtig maar ik ga dan toch wel erg hard nadenken naar analoge telefonie dan. Hij ging zijn best doen ik ben benieuwd.
Zijn er nog meer mensen met zulke problemen hier?
[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 18-12-2006 18:55 ]
IPB doet het helaas niet. Het meest teleurstellende is dat het probleem in de combinatie van het dichtgespijkerde modem en TSM lijkt te zitten. Een ATA met een telefoonnummer op dezelfde SIP server als mijn normale telefoonnummer doet het wel.
Anoniem: 56066
Het is Multiplay en dit nummer is vooral een monteursingang. Maak dit vooral bekend, dan kunnen de monteurs helemaal hun werk niet meer doen, omdat het dan onbereikbaar is geworden.....maartend schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:59:
[...]
Doorverbinden naar 2de lijn en dan vragen om zo'n box.
IPB werkt hier tot nog toe prima. porteering is afgelopen vrijdag geweest. mijn vraag is iets anders van aard. weet iemand ook of de ADSL snelheid binnenkort ook weer wordt verhoogd.
Vriendelijke Groeten.
Vriendelijke Groeten.
om mijn belofte te breken, toch nog maar een paar vraagjes (niet alleen voor mij maar ook voor bezoekers die niet posten):
vraag1:
ik vind het heel onduidelijk of bij een IPB economy (GO) een 084 nummer nou gratis is of dat het 1,50 p.m. kost.
vraag2:
heb gebeld om mijn abbo te upgraden omdat deze optie in mijn kpn en mijn gegevens (planet) ontbrak, ze beloofden het binnen 5 dagen te upgraden maar is dit wel haalbaar?
vraag3:
heb nog nooit met een bootrom te maken gehad dus ben op dit gebied een complete noob:
maar kan je met die bootrom update niet iets met die upgrade.exe doen?
en dan vind ik het nog heel aardig dat jullie mij steunen, maar je hoeft niet aan te komen dat tasslehof een kpn er is.
vraag1:
ik vind het heel onduidelijk of bij een IPB economy (GO) een 084 nummer nou gratis is of dat het 1,50 p.m. kost.
vraag2:
heb gebeld om mijn abbo te upgraden omdat deze optie in mijn kpn en mijn gegevens (planet) ontbrak, ze beloofden het binnen 5 dagen te upgraden maar is dit wel haalbaar?
vraag3:
heb nog nooit met een bootrom te maken gehad dus ben op dit gebied een complete noob:
maar kan je met die bootrom update niet iets met die upgrade.exe doen?
en dan vind ik het nog heel aardig dat jullie mij steunen, maar je hoeft niet aan te komen dat tasslehof een kpn er is.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 19:47 ]
k heb een router die vpn tunnels kan bouwen (Zywall 5). Ik heb de Experia box ingesteld zodat de exposed host 192.168.2.2 (de zywall) is. En de firewall op de EB uitgezet.
Al het verkeer (bijvoorbeeld telnet) wat bestemd is voor het WAN adres, komt nu netjes op mijn Zywall terecht. Alleen ipsec (UDP 500) werkt niet. Op mijn Zywall heb ik in de firewall aangegeven dat UDP 500 open staat. Dat werkt dus niet en ook niet als ik heel de firewall op de Zywall uitzet. Wat kan ik hier aan doen? Het is een Siemens
Al het verkeer (bijvoorbeeld telnet) wat bestemd is voor het WAN adres, komt nu netjes op mijn Zywall terecht. Alleen ipsec (UDP 500) werkt niet. Op mijn Zywall heb ik in de firewall aangegeven dat UDP 500 open staat. Dat werkt dus niet en ook niet als ik heel de firewall op de Zywall uitzet. Wat kan ik hier aan doen? Het is een Siemens
probeer in de EB bij portfowarding de poort eens open te zetten naar de andere router. Ik heb vroeger ook zoiets meegemaakt met twee andere routersKiTsEr schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:38:
k heb een router die vpn tunnels kan bouwen (Zywall 5). Ik heb de Experia box ingesteld zodat de exposed host 192.168.2.2 (de zywall) is. En de firewall op de EB uitgezet.
Donderdag werd ons verteld dat we ongeveer in 2 dagen terug gebeld zouden worden. Na de de derde dag toch maar even weer bellen (we willen gewoon weer goed werkend internet en bellen). Nou werdt ons verteld dat we maximaal 4 dagen na de eerste telefoontje moesten worden teruggebeld. (dat is vandaag dus). Maar dat is tot op dit moment nog niet gebeurt.Cave_Boy schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:30:
[...]
Ik kreeg hier 3 dagen voor te horen.. Nu inmiddels 5 (zie hieronder).
Jawel na 55 min had ik KPN aan de telefoon.
Nadat ik mijn postcode en huisnummer had gemeld en mijn klacht was dat ik opgebeld was en dat alles zou moeten werken en dat dus niet het geval is en de man die ik sprak niet wou wachten tot ik het bevestigde en dus ophangde omdat het druk was vermoed ik.
Echter aangezien ze met calls werken heeft die KPNer dus mijn call als goed afgerond gezet. Dit is dus niet het geval ik heb helemaal geen goedkeuring afgegeven. Die KPN man die ik zojuist aan de telefoon sprak zei nog van ja maar er staat hier dat je Call goed is afgerond dat komt hier niet zomaar te staan meneer. Ik vroeg ook hoe kan ik ooit iets aangeven aan jullie systeem dat het goed opgelost is? Dat kunt u niet meneer dat kunnen wij alleen u verteld tegen ons dat het opgelost is. Ik vroeg direct van ah zou het dan ook niet zo kunnen zijn dat misschien een beetje voorbarige KPN medewerker die dacht ag het werkt wel gewoon alles heeft goedgekeurd? Hij wou dara niet op ingaan. Hij wilde direct een nieuwe call maken echter nu is de maximale tijd dus 5 dagen. Ik zei direct doordat ik geen goedkeuring had afgegeven wacht ik mijn 3 dagen rustig af. Als langer duurt dan die dagen dan is het spijtig maar ik ga dan toch wel erg hard nadenken naar analoge telefonie dan. Hij ging zijn best doen ik ben benieuwd.
Zijn er nog meer mensen met zulke problemen hier?
rickhansen ,
Ben ik blij dat Internet het wel telkens doet....
Overgins zie ik in de Experia box dat ik naar buiten bel (pogingen) maar dat het ook telkens mislukt dus ja dat schiet niet op.
Vind wel jammer dat er geen DMZ ofzo op de Speedtouch versie zit of zie ik die over het hoofd?
Overgins zie ik in de Experia box dat ik naar buiten bel (pogingen) maar dat het ook telkens mislukt dus ja dat schiet niet op.
Vind wel jammer dat er geen DMZ ofzo op de Speedtouch versie zit of zie ik die over het hoofd?
Ik kreeg de laatste keer dat ik belde wel te horen dat er misschien iets mis wat met de box of aan de bekabeling buiten. Toen heb ik maar even verteld dat we hiervoor ook al internet hadden en dat dat vloeiend werkte. Dus de bekabeling buiten kan het eigenlijk niet wezen (of het moet pure toeval wezen) .Cave_Boy schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:56:
rickhansen ,
Dan lijkt het me verstandig om dan nu op te houden met de onnodige offtopic discusies Tasselhof mijn excuses
mee eens!Anoniem: 182947 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:36:
Dan lijkt het me verstandig om dan nu op te houden met de onnodige offtopic discusies Tasselhof mijn excuses
Zeg equinoxe Jan-e was instaat om een telnet sessie op te bouwen naar zijn eb en via die heeft hij zijn voip gegevens weten te achterhalen en een 2e erbij te zetten. Zou jij eens kunnen kijken of dit ook nu werkt sinds je die backup hebt terug gezetequinoxe schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:57:
[...]
Die "file" upgrade.exe is 0 bytes groot, en ik vermoed dat het een hardcoded functie betreft.
Zou wel willen zien hoe het uitgewerkt uitziet, want ik zou het zelf niet om kunnen schrijven.
Ik heb uitgevonden dat de backup.bin (die je kan maken via>advanced>admin> config> backup) ook de VOIP gegevens bevat.
Heb de backup.bin van mijn main.EB op mijn experiment.EB (die geheel op factory defaults stond) gezet.
Na het restoren dmv die backup.bin stond er opeens dat ie VOIP accounts had.
Nu weet ik dat je van verschillende andere routers de backup.bin kan decrypten, en ik hoop dat het ook met de bin van de EB lukt.
Als dat namelijk werkt kunnen we de hele router opengooien, en hebben we eindelijk een manier om achter de VOIP gegevens te komen.
Hij zal toch eerst de originele firmware erop moeten planten en dan een backup terugzetten voor dit gaat lukken.Anoniem: 182947 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:41:
[...]
Zeg equinoxe Jan-e was instaat om een telnet sessie op te bouwen naar zijn eb en via die heeft hij zijn voip gegevens weten te achterhalen en een 2e erbij te zetten. Zou jij eens kunnen kijken of dit ook nu werkt sinds je die backup hebt terug gezet
(en dan ist nog maar de vraag of het telnet ww niet toevallig in de update wordt opgeslagen...)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 20:53 ]
Anoniem: 135448
Misschien is het al een keer voorbij gekomen maar zo niet,...
Ik ben net een flink uurtje bezig geweest om mn PSP te verbinden met die EB. Toen kwam ik bij een ander forum terecht waar een zekere "TheNelis" een zeer duidelijke oplossing bood. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen dus voor degene die ook problemen hebben om zn PSP te verbinding volgt hieronder de link.
http://forum.wirelessnede...=0&postorder=asc&start=15
Ik ben net een flink uurtje bezig geweest om mn PSP te verbinden met die EB. Toen kwam ik bij een ander forum terecht waar een zekere "TheNelis" een zeer duidelijke oplossing bood. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen dus voor degene die ook problemen hebben om zn PSP te verbinding volgt hieronder de link.
Dat zou ook heel goed mogelijk zijn! Je vorige verbinding was hoogstwaarschijnlijk een ADSL1 verbinding en nu heb je (meen ik) een ADSL2 verbinding. Het signaal wat er over heen gaat is sterker en luistert veel nauwer. Vandaar ook dat het o.a. van essentieel belang is dat je EB zo dicht mogelijk op je ISRA-punt staat.rickhansen schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:00:
[...]
Ik kreeg de laatste keer dat ik belde wel te horen dat er misschien iets mis wat met de box of aan de bekabeling buiten. Toen heb ik maar even verteld dat we hiervoor ook al internet hadden en dat dat vloeiend werkte. Dus de bekabeling buiten kan het eigenlijk niet wezen (of het moet pure toeval wezen) .
mijn EB staat op zo'n 20 meter afstand, met een niet meegeleverde kabel met zelfgemaakte stekkertje, de kabel loopt langs een elektrisiteits draad en toch heb ik 100% snelheid en adsl2.Anoniem: 135448 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:14:
[...]
Dat zou ook heel goed mogelijk zijn! Je vorige verbinding was hoogstwaarschijnlijk een ADSL1 verbinding en nu heb je (meen ik) een ADSL2 verbinding. Het signaal wat er over heen gaat is sterker en luistert veel nauwer. Vandaar ook dat het o.a. van essentieel belang is dat je EB zo dicht mogelijk op je ISRA-punt staat.
dus dat verhaal beschouw ik eigenlijk als gel*l.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 21:33 ]
het kan zeker invloed hebben op je verbinding, wat zijn je waardes in je EB (lijndemping, etc).. Schijnen nogal invloed te hebben op telefonieverkeer, terwijl internet als een trein gaat....
20 meter kabel kan best, kan heel goed, mits je een goede cat5 kabel gebruikt (twisted) en er ff telefoonstekkertjes op knijpt.. Zo hangt het bij mijn ouders ook (siemens EB)
20 meter kabel kan best, kan heel goed, mits je een goede cat5 kabel gebruikt (twisted) en er ff telefoonstekkertjes op knijpt.. Zo hangt het bij mijn ouders ook (siemens EB)
"Mekker, blaat"
hehe, ik was natuurlijk vergeten erbij te vermelden: "uitzonderingen nagelaten"Anoniem: 195728 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:32:
[...]
mijn EB staat op zo'n 20 meter afstand, met een niet meegeleverde kabel met zelfgemaakte stekkertje, de kabel loopt langs een elektrisiteits draad en toch heb ik 100% snelheid en adsl2.
dus dat verhaal beschouw ik eigenlijk als gel*l.
Maarjah, dan verklaar je me natuurlijk al helemaal voor gek als ik je vertel dat in plaats van een platte kabel een ronde kabel veel beter is. Ik kan je (helaas) uit veeel praktijkervaring melden dat dit soort grappen en grollen wel degelijk de lijnsterkte bevorderen.
edit:
Ik zal het trouwens meteen maar even vertellen,... ik werk bij Orange (Wanadoo) op de service desk en wij werken met de Livebox. Ik kan je melden dat we genoeg types krijgen die zeggen dat het "altijd heeft gewerkt" en die weigeren alternatieve methodes te accepteren omdat ze wellicht niet altijd geloofwaardig klinken.
Maarja, wat djidee zegt, kijk eens naar je waardes. Hoe verder je van het ISRA punt (en niet te vergeten de DSLAM) verwijderd bent, hoe slechter je signaal. En dat is absoluut geen onzin !
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 135448 op 18-12-2006 21:54 ]
hier hangt de EB ook op zolder en ook ongeveer 20 meter UTP met geknepen telefoonstekkers der an. Maar het probleem van telefonie licht gewoon aan de firmware versie. Met 1.38 niks aan het handje met 1.40 wel problemen.
Ik denk dat het nog niet voorbij was gekomen. (je hebt hoop ik wel gezien dat iedereen de titel newbie hadAnoniem: 135448 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:09:
Misschien is het al een keer voorbij gekomen maar zo niet,...
Ik heb de EB (waarmee ik experimenteer) geregeld geprobeerd te benaderen, ook na terugzetten van de backup.bin.Anoniem: 195728 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:46:
[...]
Hij zal toch eerst de originele firmware erop moeten planten en dan een backup terugzetten voor dit gaat lukken.
(en dan ist nog maar de vraag of het telnet ww niet toevallig in de update wordt opgeslagen...)
Dit is inderdaad een config file en geen volledige firmware.
Het terugzetten van de firmware is mij nog niet gelukt, gezien ik nog niet via telnet een ingang heb kunnen vinden.
Ook niet in safe mode: EB uit, reset inhouden, EB aanzetten, nog 2sec reset inhouden, reset dan loslaten, en dan nog 3x kort reset induwen.
Zelfs de seriele console is niet van plan om commando's te accepteren..
Mischien krijg ik met een andere bootloader meer toegang via de seriele console.
Huidige versie (EB):
TI ADSL AR7300 Loader 0.71.4 build Oct 18 2005
Ik heb hier nog een downgrade liggen voor:
TI ADSL AR7300 Loader 0.69d
Daar ga ik vanavond mee aan de slag, hopelijk sloop ik mijn EB er niet mee, anders moet ik een andere manier zien te vinden om de EB te ontrafelen
Excuses van iedereen aanvaard, ik was net zo fout
.
een 084 nummer is een persoonlijk nummer en geen geografisch nummer. Ik heb begrepen (maar moet dat donderdag op het werk even uitzoeken desnoods) dat die nummers niets kosten. Geografische nummers kosten idd 1,50 per maand straks.
Een snelheidsupgrade kan binnen 5 dagen (duurde op mijn KPN IPB aansluiting 3 dagen, ben van Go naar Lite gegaan) . Dat het niet in je cockpit stond kan te maken hebben met een intern proces dat vastgelopen is/was (kunnen ze op de helpdesk achterhalen).
Kwaliteit van de kabel maakt veel uit, UTP cat5 is ook wat de handleidingen vermelden als je meer als 5 meter moet overbruggen vanaf ISRA. Kan uit eigen ervaring zelfs STP cat5 aanraden, heb het bij een reparatiebedrijf welke oa magnetrons repareert ook zo verlengd
.
een 084 nummer is een persoonlijk nummer en geen geografisch nummer. Ik heb begrepen (maar moet dat donderdag op het werk even uitzoeken desnoods) dat die nummers niets kosten. Geografische nummers kosten idd 1,50 per maand straks.
Een snelheidsupgrade kan binnen 5 dagen (duurde op mijn KPN IPB aansluiting 3 dagen, ben van Go naar Lite gegaan) . Dat het niet in je cockpit stond kan te maken hebben met een intern proces dat vastgelopen is/was (kunnen ze op de helpdesk achterhalen).
Kwaliteit van de kabel maakt veel uit, UTP cat5 is ook wat de handleidingen vermelden als je meer als 5 meter moet overbruggen vanaf ISRA. Kan uit eigen ervaring zelfs STP cat5 aanraden, heb het bij een reparatiebedrijf welke oa magnetrons repareert ook zo verlengd
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 18-12-2006 21:55 . Reden: moe sneller typen, was reactie voornamelijk aan jeroen033 ]
ik weet dat de 1e gratis is en de rest 1,50 pmAnoniem: 144160 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:54:
maar ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat dat niet gold voor een economy.
Vind het wel raar dat kpn dit nergens duidelijk vermeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 22:01 ]
Dit scoor ik met 20 meter, langs een aantal stroomdraden, zelf geknepen stekkertjes en utp cat5
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 1541 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Ruismarge: 31 dB (downstream) / 36 dB (upstream)
Lijndemping: 19 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 1541 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Ruismarge: 31 dB (downstream) / 36 dB (upstream)
Lijndemping: 19 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 22:05 . Reden: sorry, moet echt eens het verschil leren tussen edit en nieuw bericht ]
Kan wel Multiplay zijn. Maar ik zou het ook enkel maar doen naar die mensen die met 1.40 zitten en een zooitje onwillige 1ste lijns HD.Anoniem: 56066 schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:11:
[...]
Het is Multiplay en dit nummer is vooral een monteursingang. Maak dit vooral bekend, dan kunnen de monteurs helemaal hun werk niet meer doen, omdat het dan onbereikbaar is geworden.....
Die moeten mij dan maar eens nadoen (heb nogsteeds 1.38maartend schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:06:
[...]
Kan wel Multiplay zijn. Maar ik zou het ook enkel maar doen naar die mensen die met 1.40 zitten en een zooitje onwillige 1ste lijns HD.
× Toegang tot uw draadloze netwerk niet beperkt tot toegestane clients
Het verdient aanbeveling om de wizard Beveiliging instellen uit te voeren of de Geavanceerde
instellingen te wijzigen om uw apparaat volledig te beveiligen.
waar is die wizard dan???
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-12-2006 22:13 ]
Het wordt interessant wanneer je backup.bin kunt decoderen. Als dat lukt...equinoxe schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:15: Dit is een filelist van de bestanden die ik uit de SPF.bin heb kunnen halen:
De pfs is een PseudoFileSystem, en lijkt heel veel op die van de SX541, echter de strings van de EB zijn 4 bytes korter dan die van de 541.
Ik heb handmatig elke string verlengd met (rawbyte) 00 00 00 00, waarna ik de files met een progje voor SX541 heb kunnen uitpakken.
@Tasslehoff:
Zo uit mijn hoofd zijn het eerste geografische nummer (bijvoorbeeld 010-..., 023-..., 030-..., etc.) en persoonlijke/nomadische nummer (084-...) gratis. Het is echt er afhankelijk van je abonnement hoeveel je van je telefoonnummers tegelijk kunt gebruiken. Dit heeft ook deels te maken met de bandbreedte bij de abonnementen.
Extra opties zoals BelOnbeperkt Weekend&Avond moet je per nummer er natuurlijk nog wel over heen betalen.
Zo uit mijn hoofd zijn het eerste geografische nummer (bijvoorbeeld 010-..., 023-..., 030-..., etc.) en persoonlijke/nomadische nummer (084-...) gratis. Het is echt er afhankelijk van je abonnement hoeveel je van je telefoonnummers tegelijk kunt gebruiken. Dit heeft ook deels te maken met de bandbreedte bij de abonnementen.
Extra opties zoals BelOnbeperkt Weekend&Avond moet je per nummer er natuurlijk nog wel over heen betalen.
Daar wordt aan gewerkt.boukej schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:15:
[...]
Het wordt interessant wanneer je backup.bin kunt decoderen. Als dat lukt...
Update bootloader:
Bootloader wil niet updaten, krijg time-outs.
-moet waarschijnlijk onder bepaalde condities gebeuren..
In safe mode kon ik de web-console niet in (user & password authentication), anders kon ik het op die manier proberen.
Anoniem: 119903
Hey ik kan niet meeer in mijn modem komen. Internet is wel snel maar als ik 192.182.1.2 intype gebeurt er niks, dit heb ik sinds ik wifi weer heb ingeschakeld, is dit normaal> bedankt
http://192.168.2.1/hidden_admin_bootrom.stm stuurt het bestand naar:
http://192.168.2.1/cgi-bin/admin_bootrom.cgi
http://192.168.2.1/cgi-bin/admin_bootrom.cgi
Ik had ongeveer hetzelfde na het bezoeken van .exe-bestanden in de cgi-bin map van de EB.Anoniem: 119903 schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:43:
Hey ik kan niet meeer in mijn modem komen. Internet is wel snel maar als ik 192.182.1.2 intype gebeurt er niks, dit heb ik sinds ik wifi weer heb ingeschakeld, is dit normaal> bedankt
Ik kreeg alleen maar het inlogscherm. Zelfs na het invoeren van het juiste wachtwoord, keerde hij terug naar het loginscherm.
Ik heb een hard-reset uitgevoerd, want uit- en aanzetten, met een pauze van 20 seconden, hielp niet.
daarna heb ik de BACKUP.BIN ge-upload, en alles werkt weer perfect.
Zo'n backupje van je instellingen kan ik iedereen aanraden, want mocht ie vastlopen, heb je je instellingen zo weer erop gezet.
op dit probleempje na, die ik zelf veroorzaakt heb, heb ik nog nooit een probleem gehad.
Die halve dag dat mijn EB compleet open stond, was met firmware 1.37.2-iptv-a en bootloader 0.71.4Anoniem: 195728 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:46:
Hij zal toch eerst de originele firmware erop moeten planten en dan een backup terugzetten voor dit gaat lukken.
In mijn logfiles van die dag (1 juni 2006) kom ik nu trouwens ook dit tegen:
Post server: rgcm-001.cust.kpn.net
Post port: 8190
Geen idee waar het voor dient. Het staat vlak onder de NTP gegevens. Er zijn trouwens drie voorgedefinieerde users:
root
admin
webadmin
Waarbij de eerste twee root privileges hebben en de laatste een normale user is (wellicht voor de webinterface?)
Overzicht van de commando's in de telnet interface
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| ROOT :> ? system <more...> Generic system parameter configuration interface <more...> Interface parameter configuration vlan <1~4> <more...> Virtual LAN configuration wLAN <more...> Wireless LAN configuration bridge <more...> Transparent bridging parameter configuration vc <1~8> <more...> ATM virtual circuit parameter configuration ppp <more...> PPP parameter configuration dial <1~20> <more...> Dial-out parameter configuration ip_share <more...> NAT parameter configuration firewall-func <more...> Enable disable firewall functions access-list <more...> Access list rules manager inspect <more...> Inspection threshold and rules manager route <more...> Routing parameter configuration dhcp <more...> DHCP parameter configuration dns <more...> DNS proxy parameter configuration snmp <more...> SNMP parameter configuration tftp <ip> <file> Default TFTP parameter configuration mail <more...> Mail parameter configuration chuser <more...> Configuration parameters and user access control upnp <Disable|Enable> Enable or disable Universal Plug and Play voip <more...> Configure VoIP_SIP parameter voip_qos <more...> Configure Voip QoS parameter qos <more...> Configure QoS parameter netbios <more...> NetBIOS file server configuration ftp <more...> FTP server configuration storage <more...> storage device configuration auto_config <more...> Configure Auto Config parameter show <more...> Showing system configuration monitor <more...> Monitor system running status upgrade <more...> Upgrade system firmware to new version backup <more...> Backup system configuration file run_script <CR> Run script command passwd [username] [old_pass] [new_pass] Change user password default_reset <CR> Reset system configuration to default status write [reboot|exit] Write configuration and restart system reboot <CR> Restart system enable <CR> Enable configuration mode su <password> Change to super user(root) mode ping <ip|domain> [1~65534|-t] [1~1999] Ping test tracert <ip|domain> [option1] [option2] Trace route utility mp_test <CR> Mass product TEST program for turn on/off ALL LEDs exit <CR> Disable privilege command or disconnect |
Heuj,
Ik mocht eindelijk mijn Siemens experiabox omruilen voor een Thomson. Ik hoefde alleen het macadres door te geven aan de helpdesk. Gisteravond niet door te komen. Vanochtend 15 minuten aan de lijn. Ze weten van niets. Ik wil mijn macadres gewoon doorgeven zodat ik ook kan bellen. Maakt ie een ticket aan dat ik een storing heb. En het is nu al dat ze binnen 4 werkdagen pas terugbellen. Wel doet ie eerst volgens het boekje of alle lampjes branden etc. Gaat ie de oude ticket openen of ik een xbox heb aangesloten. Of ik de stroom er af heb gehaald. Ik heb hem toch net opgehangen???? Ik keek al om me heen waar de camera hangt. Ik word helaas niet eens in de maling genomen.
My gods... waar kan ik sneller mijn macadres doorgeven?
Ik mocht eindelijk mijn Siemens experiabox omruilen voor een Thomson. Ik hoefde alleen het macadres door te geven aan de helpdesk. Gisteravond niet door te komen. Vanochtend 15 minuten aan de lijn. Ze weten van niets. Ik wil mijn macadres gewoon doorgeven zodat ik ook kan bellen. Maakt ie een ticket aan dat ik een storing heb. En het is nu al dat ze binnen 4 werkdagen pas terugbellen. Wel doet ie eerst volgens het boekje of alle lampjes branden etc. Gaat ie de oude ticket openen of ik een xbox heb aangesloten. Of ik de stroom er af heb gehaald. Ik heb hem toch net opgehangen???? Ik keek al om me heen waar de camera hangt. Ik word helaas niet eens in de maling genomen.
My gods... waar kan ik sneller mijn macadres doorgeven?
[ Voor 13% gewijzigd door scorelord op 19-12-2006 08:32 ]
scorelord,
Dat probleem heb ik dus ook alleen ik zit hier al een tijdje mee. Ik hoop voor je dat jou KPN medewerker wel een Call heeft aangemaakt anders wacht je al die dagen voor niks (ook al meegemaakt).
Iemand een idee of DMZ gaat komen of dat je alle poorten kan doorsluizen?
Als ik een poort wil openen bijvoorbeeld Http dan klik ik op toevoegen en dan duurt het soms zolang dat hij de pagina weer geladen heeft (letterlijk kwartiertje). Lijtk erop dat de router hangt. Iemand hier al ervaring mee dus een poort toevopegen en dat hij hangt? Een enkele keer gaat goed. Als ik KPN spreek (zal vast wel binnekort zijn jammer genoeg) zal ik dit ook eens navragen.
Dat probleem heb ik dus ook alleen ik zit hier al een tijdje mee. Ik hoop voor je dat jou KPN medewerker wel een Call heeft aangemaakt anders wacht je al die dagen voor niks (ook al meegemaakt).
Als ik een poort wil openen bijvoorbeeld Http dan klik ik op toevoegen en dan duurt het soms zolang dat hij de pagina weer geladen heeft (letterlijk kwartiertje). Lijtk erop dat de router hangt. Iemand hier al ervaring mee dus een poort toevopegen en dat hij hangt? Een enkele keer gaat goed. Als ik KPN spreek (zal vast wel binnekort zijn jammer genoeg) zal ik dit ook eens navragen.
Jeps dat is een Speedtouch probleem een een bekende bug bij KPN de webinterface is compleet labiel. DMZ zit er niet in en de kans dat het komt is klein, tevens is die hele speedtouch helemaal dichtgetimmerd.Cave_Boy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:44:
scorelord,
Qua instellingen ben ik blij dat ik nu een siemens heb gekregen, alleen usenet en bellen gaat niet. Met de speedtouch kon ik helemaal niet bellen ;-)
En voor de post van scorelord: er is geen snellere manier...join the club.
Ik heb een probleempje met de Experia-box (Gigaset SX552 WLAN dsl, 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)).
Deze heeft zichzelf al 2 nachten achter elkaar gereset. Daarbij veranderd het interne ipadres, gaan de port forwards verloren en staat wlan weer aan. Ik kan wel iedere ochtend zodra ik hier aankom de backup terugzetten, maar er lopen hier een aantal processen die 's nachts ook gewoon door moeten lopen. Het is niet erg als het er eens een minuut uit ligt (liever niet natuurlijk!) maar nu stopt het gewoon helemaal.
Op Mijn KPN valt helemaal _niets_ in te stellen: op het stuk direct na het inloggen staat in het IPB-vierkantje alleen webmail en faq, het Zakelijk IPB item links werkt niet (alleen tussen 6 en 24, check, storing, altijd?? Installatie nog niet voltooid: hebben we het wel (nodig)? Internet en bellen gaat al maanden goed) en bij ADSL links valt ook niets in te stellen.
Ik kan dus wel weer via de webinterface (ik kwam er hier pas achter dat je het uberhaupt via de trage kpn-site zou moeten doen, wie verzint zoiets?
) alles goedzetten, maar dan gaat het vannacht misschien weer fout.
Deze heeft zichzelf al 2 nachten achter elkaar gereset. Daarbij veranderd het interne ipadres, gaan de port forwards verloren en staat wlan weer aan. Ik kan wel iedere ochtend zodra ik hier aankom de backup terugzetten, maar er lopen hier een aantal processen die 's nachts ook gewoon door moeten lopen. Het is niet erg als het er eens een minuut uit ligt (liever niet natuurlijk!) maar nu stopt het gewoon helemaal.
Op Mijn KPN valt helemaal _niets_ in te stellen: op het stuk direct na het inloggen staat in het IPB-vierkantje alleen webmail en faq, het Zakelijk IPB item links werkt niet (alleen tussen 6 en 24, check, storing, altijd?? Installatie nog niet voltooid: hebben we het wel (nodig)? Internet en bellen gaat al maanden goed) en bij ADSL links valt ook niets in te stellen.
Ik kan dus wel weer via de webinterface (ik kwam er hier pas achter dat je het uberhaupt via de trage kpn-site zou moeten doen, wie verzint zoiets?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Zodra je modem zichzelf een reset geeft haalt hij een groot deel van zijn instellingen (oa wifi) bij KPN vandaan. Hoe meer je dus via de site van KPN in kan stellen des te beter. Verder; erg gezond is het niet als je modem het elke dag nodig vbind om zichzelf te resetten.. Neem daarover eens contact op met KPN. Vergeet niet omdan de afdeling zakelijk te bellen (aangezien jij zakelijk IPB hebt), daar zijn de doorlooptijden een stuk beter dan voor de consumentenmarkt.
blub
Ik heb net ontdekt dat als je in hyperterminal een ! toets, dat je dan in de administrator mode komt...
Dus nu wordt het spannend ;-)Anoniem: 195728 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:21:
Ik heb net ontdekt dat als je in hyperterminal een ! toets, dat je dan in de administrator mode komt...
Voor Paul Nieuwkamp: dat "het" interne IP-adres (ik neem aan dat je het IP-adres van een client PC bedoelt) verandert, kun je voorkomen. Stel via de webinterface van de EB in dat een PC met het Mac adres van je client altijd een bepaald IP-adres krijgt. En als je helemaal zeker wilt zijn zet je dat IP-adres ook nog keihard in de TCP/IP instellingen van de client.
Verder neem ik aan dat de port forwards niet verloren gaan, maar dat ze niet meer werken omdat het IP-adres veranderd is. Dat los je dus met het bovenstaande ook op.
Anoniem: 34124
kpn heeft bij mij het telefoongedeelte ineens weggehaald dus geen voip meer, nu gaan ze dat wel oplossen duurt 1 weekje dus zit week zonder telefoon!
mijn vraag is de experiabox traint de snelheiden van internet ook niet goed, kan ik mijn (oude) speedtouch 510i aansluiten ipv de experiabox en wat ik moet ik in de speedtouch dan als wachtwoord invullen wat dat kan ik niet zijn in de experiabox wel de log-in alvast bedankt!!
mijn vraag is de experiabox traint de snelheiden van internet ook niet goed, kan ik mijn (oude) speedtouch 510i aansluiten ipv de experiabox en wat ik moet ik in de speedtouch dan als wachtwoord invullen wat dat kan ik niet zijn in de experiabox wel de log-in alvast bedankt!!
Dat wachtwoord krijg je niet van KPN dus wat jij wilt is niet mogelijk, je zult de EB moeten blijven gebruiken.Anoniem: 34124 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:00:
kpn heeft bij mij het telefoongedeelte ineens weggehaald dus geen voip meer, nu gaan ze dat wel oplossen duurt 1 weekje dus zit week zonder telefoon!
Anoniem: 42142
Grote onzin, het ADSL gedeelte loopt gewoon via Direct ADSL. Username kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn zou moeten werken.stormfly schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:12:
[...]
Dat wachtwoord krijg je niet van KPN dus wat jij wilt is niet mogelijk, je zult de EB moeten blijven gebruiken.
Ben net teruggebeld. Er was een storing in het helpdesksysteem (ofzoiets) Het nieuwe stapeltje tickets kwam dus even eerst. Mijn ticket kon ie wel bij omdat ie daar niet in stond. Nice! Nu moet ik alleen nog dat ding resetten. Zit nu nog op het werkstormfly schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:14:
Jeps dat is een Speedtouch probleem een een bekende bug bij KPN de webinterface is compleet labiel. DMZ zit er niet in en de kans dat het komt is klein, tevens is die hele speedtouch helemaal dichtgetimmerd.
Qua instellingen ben ik blij dat ik nu een siemens heb gekregen, alleen usenet en bellen gaat niet. Met de speedtouch kon ik helemaal niet bellen ;-)
En voor de post van scorelord: er is geen snellere manier...join the club.
Leuk, heb ik de thomson, doet dl'en het weer, ligt mijn telefoon er steeds uit
Kan niet bellen of gebeld worden, steeds in gesprek.
Moet ik weer een harde reset doen, enz.
ik wordt hier zo moe van, wil mijn geld terug en eigenlijk een andere provider, maar dat is hier een probleem.
Kan niet bellen of gebeld worden, steeds in gesprek.
Moet ik weer een harde reset doen, enz.
ik wordt hier zo moe van, wil mijn geld terug en eigenlijk een andere provider, maar dat is hier een probleem.
Anoniem: 34124
bedankt het werkt me upstream is nu 32kb en downstream gewoon 300kb niet zoals het moet maar met die experiabox heb ik 5kb upstreamAnoniem: 42142 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:17:
[...]
Grote onzin, het ADSL gedeelte loopt gewoon via Direct ADSL. Username kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn zou moeten werken.
nu maar wachtten tot 2januari dan ben ik van dat ellendige ipb af
Dit topic is gesloten.