Matje2000: In de repos kan je even zoeken op sysinfo, een klein pakketje wat wel de meest essentiele dingen aangeeft in een eenvoudige gui. Dan weet je in ieder geval wat je in je kast hebt zitten.
Ik heb me ook maar weer eens aan een compilatie gewaagd, en verdomd dat het niet waar is, dankzij deze thread:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=311158 is het nog gelukt ook!

Uiteraard gaf xserver en de nvidia driver weer gesodemieter maar dankzij het troubleshootstukje onderaan die thread is het toch goedgekomen.
* Theimon draait nu een 2.6.19.1 kernel met de nieuwste 9629 nVidia driver.
Het voelt enigszins vlotter aan qua laden van programma's, maar het gaat me vooral om het booten. Nadeel van deze compilatie is dat ie boot met een donker scherm. Ik krijg dus niet de verbose lijst met zo'n geinig oranje balkje en het Ubuntu logo erboven, das wel jammer (iemand misschien tips om dat terug te krijgen?)
In de loop van de week zal ik pas echt verschil kunnen merken als ik alle progs die ik normaal gebruik weer aanspreek.
Ff nog wat anders: waarom worden er wacom devices standaard in mn xorg.conf neergezet? Geen duidelijke reden voor kunnen vinden.
Edit: En nog iets wat ik nu opmerk.........ik vond mn scherm wat "apart" weergegeven, dus ik check mn System->Prefs->Screen Resolution. Staat de resolutie prima (1152x864) maar de refresh rate op 51Hz. Die kon/kan ik daar niet verhogen dus ik check voor de zekerheid mn xorg.conf, alle waarden staan correct dus ik open nvidia-settings. Daar kon ik het wel verzetten naar 75Hz. Gedaan, en nu ziet het er weer uit zoals het hoort.
Nu check ik voor de gein weer de System prefs en wat ziet mijn oog....106Hz, ik heb het idee dat dat niet correct uitgelezen wordt op een of andere manier. 106Hz kan mijn CRT namelijk zeker niet aan

Het scherm geeft verder ook geen problemen, maar ik vind het wel vreemd.
Theimon wijzigde dit bericht 20-12-2006 22:16 (23%)