Reg. datum: 06 juni 2001
Je moet de horizontal en vertical sync frequenties opgeven van je monitor in xorg.conf. Daarna kun je als het goed is hogere refresh rates instellen.quote:Vincent17 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:26:
Ik gebruik op het moment xubuntu op mijn laptop. Nou is mijn scherm een beetje gaar en wil ik hem via vga aansluiten op een externe monitor. Hierbij heb ik het probleem dat ik alleen refresh rates van 60 Hz kan gebruiken en dit er niet uit ziet op de externe monitor. Wie weet of het mogelijk is om andere refresh rates in te stellen en hoe ??
Reg. datum: 19 mei 2005
Canon Powershot A95
Er stond eerst: HorizSync 28-64quote:Silverstar schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:09:
[...]
Je moet de horizontal en vertical sync frequenties opgeven van je monitor in xorg.conf. Daarna kun je als het goed is hogere refresh rates instellen.
VertRefresh 43-60
En dit heb ik veranderd naar 60-86 en 100-160, maar ik kan kiezen uit heleboel resoluties maar allemaal 60 Hz. Ook heb ik deze regel nog toegevoegd, waardoor ik al die resoluties erbij kreeg:
Modeline "1024x768_75.00" 81.80 1024 1080 1192 1360 768 769 772 802 -HSync +Vsync
Mijn specs zijn.
Proc: amd athlon x64 3000+ socket 754
mobo: asus k8v deluxe se
Grafishe kaart: Leadtek geforce 6800gt
Geluid: creative x-fi
Geheugen: 1 gigabyte ddr 1 pc 3200 (draait maar op 166 mhz (of 333 mhz ddr) omdat mijn geheugen banken vol zijn.
harde schijf: 120 gigabyte (beetje weinig komt binnenkort 300 gigabyte bij. gepartitioneerd in C van 80 (waar windows opstaat en mijn games) en een D van 40 (alle data op de D moet ik behouden)
ik wil trouwens files sharen mbv ftp en remote desktop functie zal ook handig zijn (vnc werkt volgens mij wel op linux of niet)
Ik had dit ook al gepost in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 maar daar wordt niet gereageerd. Nu is mijn vraag is Ubuntu geschikt voor wat ik wil? Ik wil eigenlijk liever vandaag dan morgen windows van mijn pc afhalen.
File sharen is geen probleem, zelfs een mooie gui voor
en het behoud van mijn data op de d schijf dan.
Kan linux gewoon met ntfs overweg ????????
Muziek afspelen moet trouwens helemaal geen probleem zijn lijkt me.
En die games hoop ik dat het wel werkt ik ben niet iemand die heel snel van games wisselt ik doe al jaren met warcraft 3 dus als iemand kan bevestigen dat warcraft 3 werkt ben ik helemaal tevreden.
En dat filesharen. Ik gebruik nu bulletproof ftp dan ik gewoon via ftp:\\ip adres naar mijn pc.
Werkt dat dus ook onder linux ik weet niet of bulletproof onder linux werkt maar ik wou eigenlijk geen trial software meer gebruiken.
@jk-w
jow thx maar nu lees ik op die site dat battle.net niet getest is op ubuntu.
Het werkt wel op suse dan zou het op ubuntu toch moeten werken.
UlyssesNL wijzigde dit bericht 19-12-2006 11:48 (34%)
Behoud van data op D kan, maar dan moet je linux ergens anders zetten. Ik weet niet hoe je dat wilt organiseren.quote:UlyssesNL schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:34:
@ MBV oke dankjewel
Muziek afspelen moet trouwens helemaal geen probleem zijn lijkt me.
En die games hoop ik dat het wel werkt ik ben niet iemand die heel snel van games wisselt ik doe al jaren met warcraft 3 dus als iemand kan bevestigen dat warcraft 3 werkt ben ik helemaal tevreden.
En dat filesharen. Ik gebruik nu bulletproof ftp dan ik gewoon via ftp:\\ip adres naar mijn pc.
Werkt dat dus ook onder linux ik weet niet of bulletproof onder linux werkt maar ik wou eigenlijk geen trial software meer gebruiken.
Lezen van NTFS kan sowieso in linux, schrijven is nog erg experimenteel.
Muziek afspelen gebruik ik Beep Media Player voor, lijkt veel op winamp classic
filesharen werkt ongeveer hetzelfde. Er zijn talloze FTP-servers, maar als ik me niet vergis kan je in het 'configuratiescherm' (menu linksboven system->administration->filesharing ofzo) FTP installeren en instellen in een keer
vast wel, misschien moet je wat meer kloten met de instellingenquote:@jk-w
Volgens mij kan ubuntu ntfs partities read only benaderen.quote:UlyssesNL schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:34:
@ MBV oke dankjewel
Standaard worden een hoop codecs (waaronder mp3) niet ondersteund in ubuntu maar dit is vrij eenvoudig op te lossen. (zie ook de startpost)quote:Muziek afspelen moet trouwens helemaal geen probleem zijn lijkt me.
Ik weet niet of bulletproof er ook voor linux is maar er zijn zat andere ftp clients te vinden.quote:En dat filesharen. Ik gebruik nu bulletproof ftp dan ik gewoon via ftp:\\ip adres naar mijn pc.
Zal waarschijnlijk wel werken maar 100% garantie heb je natuurlijk niet. Het blijven 2 verschillende distro's.quote:@jk-w0
.:: Hattrick: Kwistenbiebels (1229229) :: Wow: pulkie; orc hunter (dragonblight) ::.
Het enige waar ik nu nog mee zit is het behoud van mijn data.
Ik kan het wel over het netwerk naar mijn broertjes pc sturen.
Dan zou ik mijn hele schijf weer opnieuw kunnen partitioneren het lijkt mij dat dat beter is.
Ik maak trouwens gebruik van wireless networking een linksys wmp54g v4 met een ralink chipset zal die problemen gaan opleveren????
Maar als ik dus mijn data naar een ntfs partitie van mijn broertje stuur kan ik dat later wel terughalen?????? als dat zo is ga ik vanavond nog aan de slag
en moet ik trouwens de 64 bits versie downloaden??
aangezien ik een 64 bits processor heb of is de support voor hardware beter bij 32 bits versies?
@jungian
lol ik had wel begrepen dat dit kan wou het gewoon effe zeker weten.
Heb geen zin om mij hele muziek collectie kwijt te raken. en ik ga er zeker aan beginnen
en wat is trouwens een snelle download link voor ubuntu 6.10 ????? want ze gaan allemaal met max 5kb/s
UlyssesNL wijzigde dit bericht 19-12-2006 13:10 (34%)
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met een ralinkquote:UlyssesNL schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:37:
Ik maak trouwens gebruik van wireless networking een linksys wmp54g v4 met een ralink chipset zal die problemen gaan opleveren????
Zou je er wel aan beginnen, als je dit moet vragen ?quote:Maar als ik dus mijn data naar een ntfs partitie van mijn broertje stuur kan ik dat later wel terughalen?????? als dat zo is ga ik vanavond nog aan de slag
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| sudo /etc/init.d/gdm stop [...] nog 2 commands... Zal ff zoeken sudo apt-get install linux-restricted-modules-386 linux-restricted-modules-generic sudo apt-get install xorg-driver-fglrx sudo echo "fglrx>>/etc/modules" sudo ln -s /usr/lib/dri /usr/lib/xorg/modules/dri sudo aticonfig --initial sudo rm /etc/X11/xorg.conf?* |
Wat ik me nog afvroeg... Is het ook mogelijk om je prullenbak via een command te openen?
♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ GamerTag: BurntIcecOld
@Ulysses: Ik zou als ik jouw was voor 6.06 gaan, met 32-bits, voor stabiliteit en ondersteuning. ralink weet ik niet. Je broertjes NTFS-partitie is nooit een probleem: dat gaat via file-sharing == SAMBA en werkt uitstekend
Je trash zit in /home/username/.Trash maar ook een directory .Trash-username op elke partitie waar je iets verwijderd hebt.quote:Icec_Old schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:12:
Wat ik me nog afvroeg... Is het ook mogelijk om je prullenbak via een command te openen?
cd ~/.Trash
cd /media/partitie/.Trash-`logname`
Je kan als je wilt je gegevens op een NTFS-schijf laten staan en een aparte partitie maken voor Ubuntu of je kan alles backuppen en gewoon alle partities verwijderen en nieuwe aanmaken.quote:UlyssesNL schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:37:
Oke thx for alle replys
Het enige waar ik nu nog mee zit is het behoud van mijn data.
Ik kan het wel over het netwerk naar mijn broertjes pc sturen.
Dan zou ik mijn hele schijf weer opnieuw kunnen partitioneren het lijkt mij dat dat beter is.
Maar als ik dus mijn data naar een ntfs partitie van mijn broertje stuur kan ik dat later wel terughalen?????? als dat zo is ga ik vanavond nog aan de slag
en moet ik trouwens de 64 bits versie downloaden??
aangezien ik een 64 bits processor heb of is de support voor hardware beter bij 32 bits versies?
@jungian
lol ik had wel begrepen dat dit kan wou het gewoon effe zeker weten.
Heb geen zin om mij hele muziek collectie kwijt te raken. en ik ga er zeker aan beginnenen het gaat me ook wel lukken
ik hou gewoon van zekerheid
en wat is trouwens een snelle download link voor ubuntu 6.10 ????? want ze gaan allemaal met max 5kb/sok ik heb op internet al gelezen dat ik voor stabiliteit beter 6.06 kan gebruiken.
Het is mogelijk om NTFS te lezen en je kan altijd Samba gebruiken voor file-sharing met een andere computer.
Verder raad ik je gewoon de 32-bits versie aan. De 64-bit versie is niet sneller en levert meer problemen op. Ik zou voor 6.10 gaan als je schone installatie doet. Het is stabiel, ondersteunt meer dan 6.06. Enige verschil is dat 6.06 Long Term Support heeft maar dat zal niet veel uitmaken voor thuisgebruikers.
Verder kan je vast wel snel downloaden van de volgende link (mirrors allemaal te vinden op ubuntu.com/download)
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/...ntu-6.10-desktop-i386.iso
Dutchmega wijzigde dit bericht 19-12-2006 17:41 (75%)
Ga nu eerst weer effe aan het werk als ik thuiskom ga ik wel effe knooien mocht ik vanavond mijn netwerk al aan de praat hebben post ik het hier wel effe
Ik wilde eens BSD uitproberen, en bij de installatie heb ik per ongeluk de verkeerde patitie geselecteerd
Is er een manier waarop ik de map /Home terug kan krijgen? Daar staan al mijn instellingen, muziek, en persoonlijke documenten.
Ik draai nu de Ubuntu live cd.
Weet iemand wat?
Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)
Of toch wel de 32-bits editie van Edgy Eft. Alleen bedrijven / oude oma's hebben baat bij het gebruiken van Dapper (tenzij je uberbrakke hardware hebt die toevallig niet (meer) werkt bij een unstable branch zoals bijvoorbeeld Edgy Eft).quote:MBV schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:26:
@Ulysses: Ik zou als ik jouw was voor 6.06 gaan, met 32-bits, voor stabiliteit en ondersteuning. ralink weet ik niet.
Volgende keer wat beter nadenken en/of backups maken ? Als BSD er al bestanden overheen heeft gegooid geef ik je weinig kans dat je zelf nog iets terugvond (tenzij je er dik voor wilt betalen)quote:Kul schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:58:
Weet iemand wat?
Jungian wijzigde dit bericht 19-12-2006 19:05 (41%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Als je wil schrijven naar NTFS: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009
Er wordt inderdaad aangegeven dat het beta is maar ik heb het lang en veel gebruikt en ik 0,0% dataloss of schrijffouten. De moeite van het installeren dus wel waard.
He would insult the universe.
Beter nadenken jaquote:Jungian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:01:
Volgende keer wat beter nadenken en/of backups maken ? Als BSD er al bestanden overheen heeft gegooid geef ik je weinig kans dat je zelf nog iets terugvond (tenzij je er dik voor wilt betalen)
Maar ik denk niet dat BSD alls overschreven zal hebben, hooguit 1 of 2 GB, kan ik de rest niet terugrijgen met recovery programma's OID?
Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)
Reg. datum: 04 december 2006
Nu heb ik mijn processor type gekozen en de speed tips gebruikt die in de guide staan.
Maar nu wil hij niet booten, hij blijft op 1 mm balkje bij het opstartscherm staan.
2.6.17 werkt wel nog gewon
Als meer info nodig is hoor ik het wel
Als je wat verder kijkt dan je neus lang is misschien wel: OM FAQ / Beleid#hdddataquote:Kul schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:28:
[...]
Beter nadenken ja
Maar ik denk niet dat BSD alls overschreven zal hebben, hooguit 1 of 2 GB, kan ik de rest niet terugrijgen met recovery programma's OID?
Succes ermee.
Debian | Ubuntu | PortableApps
Ach ja, inmiddels kan dat ook geen kwaad. Ik heb alleen 1 probleem: /home staat op dezelfde partitie (even niet bij nagedacht bij de installatie, linux was toch maar 'even' voor 'erbij'quote:Jungian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:01:
[...]
Of toch wel de 32-bits editie van Edgy Eft. Alleen bedrijven / oude oma's hebben baat bij het gebruiken van Dapper (tenzij je uberbrakke hardware hebt die toevallig niet (meer) werkt bij een unstable branch zoals bijvoorbeeld Edgy Eft).
Dan gooi je je windows-installatie er (even) af, schuif je je partities wat op (met gparted), gooi je alles weg wat op je linux-partitie staat behalve je home-map en installeer je Edgy Eft op een schone partitie (die je maakt op de ruimte die vrij is gekomen omdat je linux-partitie is opgeschoven). Dit is allemaal te doen met een Ubuntu live-cd en mocht het niet werken, dan kun je altijd nog even Edgy eraf gooien en weer Dapper op je pc zetten (15 minuten werk). Eventueel kun je later ook weer Windows installeren.quote:MBV schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:06:
aangezien het om linux gaat: http://www.google.com/sea...very+ext2&btnG=Search
[...]
Ach ja, inmiddels kan dat ook geen kwaad. Ik heb alleen 1 probleem: /home staat op dezelfde partitie (even niet bij nagedacht bij de installatie, linux was toch maar 'even' voor 'erbij') en mijn NTFS e.d. partities zitten vol
, dus ik durf geen risico te lopen met upgraden. Daarnaast is mijn windows-installatie brak, en heb ik geen zin om zonder werkend OS te zitten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.