Toon posts:

[opera 9.0.2] Cookies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Opera 9.0.2 gedownload, en hij bevalt mij wel :)

Wat ik alleen niet kan vinden, in FF heb ik cookies op disabled gezet maar een paar sites als uitzondering vermeld, zoals tweakers.net. Deze optie kan ik echter niet terug vinden in Opera? Moet ik hem dan op "ask for permission" zetten? Dat zou ik wel een gemis vinden, nogal irritant om bij elke site aan te geven dat je hem niet wilt en bij andere dan weer wel... Een aparte lijst met goedgekeurde sites is veel handiger.

Verwijderd

tools -> preferences -> advanced -> cookies -> manage cookies
daar kun je bezochte sites zien en per-site aanpassingen maken

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36

Sabbi

je denkt aan mij.

of gewoon standaard koekjes uitzetten en dan als je op tweakers zit F12 drukken en koekjes aanzetten, dan komt het vanzelf goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb het al gevonden :) Ik dacht dat je onder Manage dan meteen de global settings aanpaste, maar dat geldt dan alleen voor de site die je toevoegd. Op zich wel handig, zo kun je per site ook instellen of er pop-ups en andere dingen toegelaten of verboden moeten worden :)

Nu nog kijken of Opera FF van mijn pc kan verdrijven :P

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Opera is krankzinnig customizable :) Vind je het nergens, moet je opera:config eens intypen in je adresbalk. Heerlijke browser, gebruik 'm al sinds versie 5 ofzo.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:33:
Opera is krankzinnig customizable :) Vind je het nergens, moet je opera:config eens intypen in je adresbalk. Heerlijke browser, gebruik 'm al sinds versie 5 ofzo.
Cool :)

Ik zie dat er ook een BitTorrent client aan toegevoegd is :D

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:30:
Ah, ik heb het al gevonden :) Ik dacht dat je onder Manage dan meteen de global settings aanpaste, maar dat geldt dan alleen voor de site die je toevoegd. Op zich wel handig, zo kun je per site ook instellen of er pop-ups en andere dingen toegelaten of verboden moeten worden :)

Nu nog kijken of Opera FF van mijn pc kan verdrijven :P
prefs->cookies gaat ook alleen maar over algemene instellingen
prefs->cookies->knop 'cookies beheren' gaat alleen over specifieke sites

Oftewel:

Algemene instellingen voor cookies stel je idd via prefs->advanced->cookies in.
Specifieke instellingen voor sites (die dus afwijken van de algemene) kun je ook daar instellen via de knop 'cookies beheren' óf via rechts-klikken->Sitevoorkeuren bewerken->Cookies

In jou geval zet je de cookies bij de algemene instellingen dus op 'nooit', en de specifieke geef je gewoon apart aan als boven.

Even spammen nog: [Ervaringen] Opera 9 gereleased ;)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Pagina: 1