Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 last
Reageer Nieuw TopicJe kan ook gewoon de applicaties die je hebt uninstallen of ervoor kiezen om ze niet te installeren tijdens de installatie.
Als je het echt niets vind kijk dan even bij zenwalk. Die doet het ook goed op oudere PC's
хочет знать все?
Wat je moet doen is niet een volledige installatie uitvoeren, maar alleen een minimale. Tijdens de Debian installatie wordt je op een gegeven moment gevraagd of je nog software wil bij installeren, en dan kan je oa kiezen uit "Desktop" , "Webserver" en zo nog een paar. Zet die allemaal uit, en installeer alleen het absolute minimum.
Installeer daar dan XFCE4 bovenop en Amarok bovenop, en dan zou je een redelijk minimale machine moeten hebben. Bij het installeren van Amarok zal hij wel half KDE meesleuren als dependency, maar dat kost je alleen maar wat hardeschijfruimte, dus schrik daar niet te hard van.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Voor een enkele app is iets als Windowmaker prima geschikt en veel lichter (draaide al prima op de Pentium 60 met 32MB RAM waar ik mijn eerste Debian install op deed een jaar of 9 terug
Dat gezegd, waar hebben we het hier over? Dit is een single-purpose bak, zolang de media player goed werkt boeit de rest niet.
Qua distro - ik zou Debian juist aanraden. Het is van de gangbare distro's per definitie de 'kaalste' als je dus niet de volle bloated Gnome desktop binnenhengelt, en heeft een goede community en dus support. Ook heeft het uitstekende package management, wat wel zo handig is bij een systeem dat ergens op locatie staat. Enige vergelijkbare combo vind je bij Arch. Ik heb het zelf (nog steeds
Geniale SMS van vriendin: "Sinds wanneer lag dat zeewier in de magnetron?"
Demoniac wijzigde dit bericht 30-06-2009 11:05 (6%)
Mpd in combinatie met Debianquote:NO2 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:24:
Hey,
Geweldig topic dit!
Ik ook zit met de vraag welke distro ik nu moet kiezen.
Wat ik heb: P3 1ghz 256 mb ram.
Wat ik wil: 1 goed programma voor het afspelen van audio. Voor in een bar voor jeugd.
Ik kwam bij het programma Amarok. Maar een goede distro heb ik nog niet gevonden.
Momenteel typ ik op een standaar Debian versie, maar daar zit veel te veel op en gaat
niet echt vlot. De bedoeling is dat het muziekprogramma automatisch opstart ook.
Iemand een goede aanbeveling?
UNIX is user-friendly, it just chooses its friends.
Reg. datum: 25 juni 2009
-niet te zwaar is voor mijn systeem
-gemakkelijk kan werken met draadloos internet met behulp van dit:
DLink DWL-G122 Wireless adapter
-gratis is
Iemand tips?
Debian of Arch (kost wel veel van je tijd om in te stellen maar werkt mooi) in combinatie met Fluxbox of ICEwm oid?quote:Soap Mactavish schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:16:
Ik zoek een distro die
-gemakkelijk kan werken met draadloos internet met behulp van dit:
DLink DWL-G122 Wireless adapter
-gratis is
Iemand tips?
Gegroet allen, ik ben een evangelist. MS-DOS ftw; http://tinyurl.com/nw7v2z
Aangezien heel veel vragen op elkaar lijken is het misschien handig om in de topicstart alvast het eea te noemen. Per doel een aantal distributies dus.
Misschien geen gek idee om dan te melden of we het hier over een Core i7 965 met 12GB RAM en RAID-0 Velociraptors, of een 486DX33 met 16MB RAM en een Quantum Bigfoot hebbenquote:Soap Mactavish schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:16:
Ik zoek een distro die
Geniale SMS van vriendin: "Sinds wanneer lag dat zeewier in de magnetron?"
Ha, daarom een nieuw topic die dit soort standaardvragen al van te voren afvangt.quote:dion_b schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:56:
[...]
Misschien geen gek idee om dan te melden of we het hier over een Core i7 965 met 12GB RAM en RAID-0 Velociraptors, of een 486DX33 met 16MB RAM en een Quantum Bigfoot hebben
De top 3 van alle antwoorden
server --> Debian
oude desktop/laptop --> Arch of Debian
moderne desktop/laptop --> Ubuntu
Looking for additional customers?
12.3% doesn't use Windows.
34.5% doesn't use Internet Explorer.
Aangezien hier de meeste vragen over gesteld worden slaat dit antwoord als een tang op een varken inderdaad.quote:moderne desktop/laptop --> Ubuntu
Fedora, OpenSuse, etc. zijn uitstekende desktop distro's. Niet iedereen, zoals ik, is gecharmeerd van Ubuntu.
William wijzigde dit bericht 02-07-2009 14:09 (5%)
Ik geloof dat stachel bedoeld dat er vaak al snel gezegd wordt dat er maar Ubuntu op moet, in plaats van alternatieven zoals jij deze noemt een kans te geven. Hij heeft het ook over de top 3 antwoorden gegeven, niet de 3 beste kortzichtige antwoorden ofzo.quote:William schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:07:
[...]
Aangezien hier de meeste vragen over gesteld worden slaat dit antwoord als een tang op een varken inderdaad.
Fedora, OpenSuse, etc. zijn uitstekende desktop distro's. Niet iedereen, zoals ik, is gecharmeerd van Ubuntu.
Let's put a smile on your face!
Yep, jij snapt hetquote:Khaine schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Ik geloof dat stachel bedoeld dat er vaak al snel gezegd wordt dat er maar Ubuntu op moet, in plaats van alternatieven zoals jij deze noemt een kans te geven. Hij heeft het ook over de top 3 antwoorden gegeven, niet de 3 beste kortzichtige antwoorden ofzo.
Plus dat het advies dat vaak gegeven wordt ook de persoonlijke voorkeur heeft van de persoon in kwestie. Mijn voorkeur als Linux server is RHEL, Ubuntu server of Gentoo. Eigenlijk is Ubuntu server gewoon Debian natuurlijk, maar goed. Als client is het Ubuntu of Fedora. Dingen als Arch, Suse of Mandriva trekken mij totaal niet en zal ik dus ook niet als advies geven, maar het wellicht wel geschikt is voor de persoon die de vraag stelt.quote:Khaine schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Ik geloof dat stachel bedoeld dat er vaak al snel gezegd wordt dat er maar Ubuntu op moet, in plaats van alternatieven zoals jij deze noemt een kans te geven. Hij heeft het ook over de top 3 antwoorden gegeven, niet de 3 beste kortzichtige antwoorden ofzo.
En als het iets anders dan Linux kan zijn pak ik per definitie FreeBSD. Als desktop vind ik het beperkt, maar als server is het voor mij het perfecte platform. Als ik dat als advies aan een persoon geef kan het best zijn dat die persoon er niks aan vind.
Dan hebben we uiteraard ook nog OpenSolaris, wat opzich ook goed aan de weg timmert, maar daar hoor je dan weer vrij weinig van.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik ook een beetje m'n vraagtekens in hoeverre een topic als deze echt nut heeft, en gevoelig ligt voor een distro flame wars.
silentsnake wijzigde dit bericht 05-07-2009 10:24 (5%)
http://www.flickr.com/photos/wcborstel/
Dat vraag ik me dus ook af en ik ben dan ook van mening dat dit topic beter vervangen kan worden door een FAQ.quote:silentsnake schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:23:
[...]
Om een lang verhaal kort te maken heb ik ook een beetje m'n vraagtekens in hoeverre een topic als deze echt nut heeft, en gevoelig ligt voor een distro flame wars.
Ik denk dat dit topic niet vervangen kan worden door een FAQ.quote:Stacheldraht schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:09:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af en ik ben dan ook van mening dat dit topic beter vervangen kan worden door een FAQ.
Door de snelle ontwikkelingen en de grote variatie aan distro's veranderd er te veel te snel om een FAQ up to date te houden. Ik neem als voorbeeld alleen de introductie van ext4 en de invloed die het heeft gehad op de boot tijden van ubuntu (ja is die weer). Aangezien de bootsnelheid van een OS toch redelijk belangrijk is kan dit een grote invloed hebben op je keuze.
Een wiki zou, aangevuld met een leuk stukje programeerwerk, een leuk optie zijn. De wiki voor de "statische" onderwerpen en een "distro selector" aan je in kan geven wat je belangrijk vindt in een distro met uiteindelijk een suggestie.
Dan hoef je alleen maar bepaalde waarden in te blijven voeren en kan je daarnaast een topicje houden om specifieke vragen te stellen
misschien is een een wiki opzet nog een mogelijkheid.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME
Tadaquote:Pim. schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:04:
[...]
en een "distro selector" aan je in kan geven wat je belangrijk vindt in een distro met uiteindelijk een suggestie.
http://desktoplinuxathome.com/distro.html
Tja, wat heb je er dan nog aan?
edit:
Sterker nog: als ik alléén level of expertise op Expert zet en de rest niet invul, dan is de top 3 Slackware, Gentoo en Debian, en staat Arch als nog samen met de andere distro's onderaan. Het stomme is dat Slackware en Gentoo zogenaamd geared towards Guru zijn, en alleen Debian en Arch zijn geared towards Expert maar dat heeft blijkbaar met de scores niets te maken.
Kortom: waardeloze site, bookmark verwijderen, nooit meer bezoeken.
Soultaker wijzigde dit bericht 05-07-2009 18:30 (37%)
Distro flames zijn zo 1960. Om ziek van te wordenquote:Soultaker schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:09:
en dan staan noob-distro's als Ubuntu en Mandriva helemaal bovenaan
Pagina: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 last