Quod licet lovi, non licet bovi
Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 76
Reg. datum: 11 november 2007
ik zoek een OS voor mijn laptop
• Om wat voor systeem gaat het?
CPU: intel pentium dual core (2x 1,86ghz)
Geheugen: 2gb
hddruimte: 120gb
draadloze netwerkkaart: merk: Atheros, geen idee welk type
lan kaart: merk: Realtek ook type onbekend
videokaart: Intel GM945 Express
Geluidskaart: SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Computer loopt nu nog op windows vista, maar de garantie is zowiezo al verlopen en ik heb problemen met internet. Zowel LAN als draadloos functioneert niet naar behoren, valt vaak uit waarnaar de complete pc vastloopt. Waar het aan ligt weet ik niet, maar met een netwerkstick houdt ie het wat langer uit, maar ook niet veel.
• Wat ben je van plan met het systeem?
Desktop, dus textverwerking, internet, msn, photoshop, eventueel videobewerking en een paar spelletjes. belangrijk is dat er een externe schijf op kan. Ubuntu heb ik als live cd wel eens gebruikt en daar herkende hij mijn schijf niet op.
• Wil je iets wat out-of-the-box/klik-klik-klaar goed werkt, of wil je je graag verdiepen in de werking van het systeem en alles zelf tot in de puntjes instellen?
Out of the box//klikklikklaar
Wie weet wat voor mij het meest geschikt is? Met daarbij de vraag waar ik drivers voor de verschillende componenten zou kunnen vinden. Het fijnste zou zijn als enkele op windows gebaseerde programma's ook zouden werken.
Grafisch mag het een net ogend OS zijn. Eventueel wil ik het ook voor een andere pc gebruiken, maar daarvoor maak ik terzijnertijd wel een post.
• Om wat voor systeem gaat het?
CPU: intel pentium dual core (2x 1,86ghz)
Geheugen: 2gb
hddruimte: 120gb
draadloze netwerkkaart: merk: Atheros, geen idee welk type
lan kaart: merk: Realtek ook type onbekend
videokaart: Intel GM945 Express
Geluidskaart: SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Computer loopt nu nog op windows vista, maar de garantie is zowiezo al verlopen en ik heb problemen met internet. Zowel LAN als draadloos functioneert niet naar behoren, valt vaak uit waarnaar de complete pc vastloopt. Waar het aan ligt weet ik niet, maar met een netwerkstick houdt ie het wat langer uit, maar ook niet veel.
• Wat ben je van plan met het systeem?
Desktop, dus textverwerking, internet, msn, photoshop, eventueel videobewerking en een paar spelletjes. belangrijk is dat er een externe schijf op kan. Ubuntu heb ik als live cd wel eens gebruikt en daar herkende hij mijn schijf niet op.
• Wil je iets wat out-of-the-box/klik-klik-klaar goed werkt, of wil je je graag verdiepen in de werking van het systeem en alles zelf tot in de puntjes instellen?
Out of the box//klikklikklaar
Wie weet wat voor mij het meest geschikt is? Met daarbij de vraag waar ik drivers voor de verschillende componenten zou kunnen vinden. Het fijnste zou zijn als enkele op windows gebaseerde programma's ook zouden werken.
Grafisch mag het een net ogend OS zijn. Eventueel wil ik het ook voor een andere pc gebruiken, maar daarvoor maak ik terzijnertijd wel een post.
Zelf al research gedaan? Zo ja, dan zal je oog op Ubuntu gevallen zijn. Zo nee, dan raad ik je Ubuntu aan...
хочет знать все?
Reg. datum: 02 februari 2007
The_Maxx, zoals iedereen hier wel zal beamen is Ubuntu een hele goede start voor de zaken die jij op noemt.
- Je laptop is snel zat, zelfs voor wat leuke eye-candy
- de meeste atheros kaartjes worden tegenwoordig eindelijk out-of-the-box ondersteund
- Intel GMA heb ik nog nooit problemen mee gehad
- Tekstverwerking in OpenOffice werkt gewoon perfect (denk wel aan de Office .doc extensie als je het naar iemand wilt sturen
)
- Internet, MSN werkt prima
- Photoshop is even wat anders... Volgens mij draait dat tegenwoordig goed in Wine (windows emulator), maar geen ervaringen mee. Anders zou je Gimp eens moeten proberen!
- Videobewerking weer ik helaas helemaal niks van...
- Spellen worden wat lastiger. Er is genoeg te vinden, en er zijn ook wel wat "Games for Windows" te spelen op Linux in het algemeen, maar het is beslist minder iets voor Linux in vergelijking tot Windows. Dual boot misschien een optie als je wat nieuwere windows spellen wilt spelen? Standaard optie in de installatie van Ubuntu is om je huidige Vista dual-boot te maken, dus dat is ideaal.
- Externe schijf is raar... Ubuntu kan perfect om met elke schijf die ik hem ooit gevoerd heb! Elke 6 maanden wordt er een HOOP geupdate in ubuntu, je zou anders even een nieuwe live cd moeten proberen voor gebruik met je HDD.
Op je vraag over drivers: die heb je bijna nooit nodig! Ik draai Ubuntu op 4 verschillende systemen, en heb nergens ergens drivers vandaan moeten halen. Die zitten al standaard in het OS of worden automatisch klikkerdeklik voor je geinstalleerd
99% van de gevallen heb ik hier geen problemen mee gehad.
Als je het over grafisch net hebt: Ubuntu zelf is Gnome, ziet er erg netjes uit... Maar als je iets meer ala OSX wilt hebben (toch allemaal wat gelikter) moet je eigenlijk Kubuntu gebruiken.
- Je laptop is snel zat, zelfs voor wat leuke eye-candy
- de meeste atheros kaartjes worden tegenwoordig eindelijk out-of-the-box ondersteund
- Intel GMA heb ik nog nooit problemen mee gehad
- Tekstverwerking in OpenOffice werkt gewoon perfect (denk wel aan de Office .doc extensie als je het naar iemand wilt sturen
- Internet, MSN werkt prima
- Photoshop is even wat anders... Volgens mij draait dat tegenwoordig goed in Wine (windows emulator), maar geen ervaringen mee. Anders zou je Gimp eens moeten proberen!
- Videobewerking weer ik helaas helemaal niks van...
- Spellen worden wat lastiger. Er is genoeg te vinden, en er zijn ook wel wat "Games for Windows" te spelen op Linux in het algemeen, maar het is beslist minder iets voor Linux in vergelijking tot Windows. Dual boot misschien een optie als je wat nieuwere windows spellen wilt spelen? Standaard optie in de installatie van Ubuntu is om je huidige Vista dual-boot te maken, dus dat is ideaal.
- Externe schijf is raar... Ubuntu kan perfect om met elke schijf die ik hem ooit gevoerd heb! Elke 6 maanden wordt er een HOOP geupdate in ubuntu, je zou anders even een nieuwe live cd moeten proberen voor gebruik met je HDD.
Op je vraag over drivers: die heb je bijna nooit nodig! Ik draai Ubuntu op 4 verschillende systemen, en heb nergens ergens drivers vandaan moeten halen. Die zitten al standaard in het OS of worden automatisch klikkerdeklik voor je geinstalleerd
Als je het over grafisch net hebt: Ubuntu zelf is Gnome, ziet er erg netjes uit... Maar als je iets meer ala OSX wilt hebben (toch allemaal wat gelikter) moet je eigenlijk Kubuntu gebruiken.
Anders kan ik ook iedereen hier wel Moblin V2 aan raden
Werkt erg anders dan veel bestaande OS distributies, maar ziet er erg gelikt uit
Moblin is eigenlijk gemaakt voor de netbook markt, en draait prima van CD of USB af. Als je dus een netbook bezitter bent moet je het echt eens geprobeerd hebben
Moblin is eigenlijk gemaakt voor de netbook markt, en draait prima van CD of USB af. Als je dus een netbook bezitter bent moet je het echt eens geprobeerd hebben
Wat is het verschil tussen Ubuntu en Kubuntu behalve de KBE omgeving ipv GNOME? Dus verschil in functionaliteit, moeilijkheidsgraad e.d.? Als ik even op google zoek vind ik Kubuntu er netter uitzien, en ik ben windows gewend, dus heb ik liever ook eenzelfde type lay-out.quote:nehru schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:55:
Ik hoor wel veel "net zoals windows" bij je. Ik wil je waarschuwen voor een valkuil. Als je met linux begint moet je wel bereid zijn om te gaan met dingen die anders zijn. Als je Windows wilt moet je Windows nemen. Linux is een prachtig OS maar niet exact hetzelfde als Windows of OSX. Als je daar geen moeite mee hebt dan kun je er veel plezier aan beleven.quote:The_Maxx schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:05:
[...]
Wat is het verschil tussen Ubuntu en Kubuntu behalve de KBE omgeving ipv GNOME? Dus verschil in functionaliteit, moeilijkheidsgraad e.d.? Als ik even op google zoek vind ik Kubuntu er netter uitzien, en ik ben windows gewend, dus heb ik liever ook eenzelfde type lay-out.
Reg. datum: 12 december 2006
Reg. datum: 12 december 2006
kubuntu is ubuntu met kde pakket erop..
Xubuntu is ubuntu met XFCE erop..
gnome komt samen met een heel pakket programma's (bv Nautilus als verkenner, games,...)4
kde komt met zijn standaardpakketten geinstalleerd..
uiteraard kan je altijd switchen..
je kan ubuntu installeren met kde erop en alles uitproberen en daarna 1 verwijderen..
je kan zelf pakketten van KDE gebruiken onder gnome..
persoonlijk vind ik KDE beter op me desktop (grafische mogelijkheden) (Kubuntu)
en op me netbook gebruik ik de gnome versie (9.04 Jaunty NRE versie)
Ik zou ubuntu installeren met KDE en Gnome geinstalleerd en beide eens uitproberen, elk heeft zijn specifieke accenten die nog al verschillend qua smaak kunnen zijn.
Xubuntu is ubuntu met XFCE erop..
gnome komt samen met een heel pakket programma's (bv Nautilus als verkenner, games,...)4
kde komt met zijn standaardpakketten geinstalleerd..
uiteraard kan je altijd switchen..
je kan ubuntu installeren met kde erop en alles uitproberen en daarna 1 verwijderen..
je kan zelf pakketten van KDE gebruiken onder gnome..
persoonlijk vind ik KDE beter op me desktop (grafische mogelijkheden) (Kubuntu)
en op me netbook gebruik ik de gnome versie (9.04 Jaunty NRE versie)
Ik zou ubuntu installeren met KDE en Gnome geinstalleerd en beide eens uitproberen, elk heeft zijn specifieke accenten die nog al verschillend qua smaak kunnen zijn.
Voor de volledigheid, praktische dingen:quote:dark.druicca schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:48:
- installeer Ubuntu
- installeer het pakket kubuntu-desktop
- in het 'inlogscherm' (GDM) kan je dan je Desktop Environment (choose session) kiezen (KDE/GNOME)
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/OpenPGP key ID: 0x88EF2026
Ik vond qua overstap vanaf windows het wel makkelijker naar KDE toe. Kubuntu is echt 7 keer klikken en het is geinstalleerd.
Photoshop is een ander verhaal. Op een gevirtualiseerde machine raak je steeds je cursor kwijt en in wine klinkt leuk maar dat is meer een officiele status dan dat het echt goed werkt.
Voor videobewerking zijn er een heleboel tools beschikbaar. Ik hou het meestal simpel, en kan dus al af met Kino. Die is lekker stabiel. Vervolgens maak ik meestal mn dvd's met Q-dvd-author. Dat is een simele workflow die goed werkt op linux.
Photoshop is een ander verhaal. Op een gevirtualiseerde machine raak je steeds je cursor kwijt en in wine klinkt leuk maar dat is meer een officiele status dan dat het echt goed werkt.
Voor videobewerking zijn er een heleboel tools beschikbaar. Ik hou het meestal simpel, en kan dus al af met Kino. Die is lekker stabiel. Vervolgens maak ik meestal mn dvd's met Q-dvd-author. Dat is een simele workflow die goed werkt op linux.
Ik heb besloten ook maar eens iets anders te proberen als windows, nu zoek ik mijn 'matchende' OS.
Ik hoop dat jullie me daar mee kunnen helpen.
Mijn systeem(laptop):
CPU Intel core 2 duo p8400 @ 2,26 Ghz
GPU Nvidia Geforce 9200M GS
RAM: 4GB
Wifi-kaart: Intel Wifi Link 5100
Ik wil het eigenlijk gewoon gebruiken als alledaags OS dus een aardig GUI is wel gewenst,
voor de rest vooral msn, internet en office... Dat zou allemaal moeten kunnen, toch? Pigeon, Firefox en OpenOffice.
Wat wel belangrijk is ik wil hem iniedergeval in het begin in dualboot draaien met Windows Vista.
En hij moet mij wifi kaart ondersteunen, ik heb al eerder ubuntu en backtrack 3 geprobeerd maar daar deed mijn wifi kaart het niet in. Waarschijnlijk is dat ondertussen ook geupdate, maar het is wel een belangrijke feature voor mij.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Ik hoop dat jullie me daar mee kunnen helpen.
Mijn systeem(laptop):
CPU Intel core 2 duo p8400 @ 2,26 Ghz
GPU Nvidia Geforce 9200M GS
RAM: 4GB
Wifi-kaart: Intel Wifi Link 5100
Ik wil het eigenlijk gewoon gebruiken als alledaags OS dus een aardig GUI is wel gewenst,
voor de rest vooral msn, internet en office... Dat zou allemaal moeten kunnen, toch? Pigeon, Firefox en OpenOffice.
Wat wel belangrijk is ik wil hem iniedergeval in het begin in dualboot draaien met Windows Vista.
En hij moet mij wifi kaart ondersteunen, ik heb al eerder ubuntu en backtrack 3 geprobeerd maar daar deed mijn wifi kaart het niet in. Waarschijnlijk is dat ondertussen ook geupdate, maar het is wel een belangrijke feature voor mij.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Ik zou de nieuwe Ubuntu release (Jaunty) eens een kans geven. Waarschijnlijk wordt je wifi kaart hier out-of-the-box ondersteunt.
Als ik zo'n beetje rondkijk, dan wordt je kaart in Ubuntu 9.04 iig out of the box ondersteund. Dus toch een keertje naar kijken dan maar?
Oke bedankt, ik weet niet welke versie ik destijds geprobeerd heb maar als ik straks terug ben van dancetour zal ik het een poging geven 
Bedankt
Bedankt
ik ben nu bezig met een back-up maken en daarna wil ik ubuntu gaan installeren, nu vroeg ik me af is er een manier om het van een usb-stick/drive te installeren inplaats van een cd. Want ik heb hier geen CD's liggen...
Reg. datum: 26 maart 2009
• Om wat voor systeem gaat het? Wat voor cpu, hoeveel geheugen, hardeschijf ruimte. Meld ook bijzonderheden zoals draadloze netwerkkaarten, scsi, raid, etcetera.
cpu zo laag mogelijk, geheugen wss 512mb, hdd ruimte 1TB maar die is groten deels gereserveerd voor downloads. Het is gewoon een hele goedkope pc: bedraad internet, ide/sata geen raid e.d.
• Wat ben je van plan met het systeem? Wil je een desktop pc voor je moeder, een thuisservertje of moet het misschien een dedicated router worden.
het wordt een pcje speciaal voor downloads die vanaf een andere plek bedient moet kunnen worden, staat wss 24/7 aan. De pc krijgt geen beeldscherm, dus ik wil een bureablad op afstand mogelijkheid hebben zodat ik met een andere pc in hetzelfde netwerk in kan loggen en torrents toevoegen/films op usbstick kan zetten.
liefst zo simpel mogelijk, het is voor een vriend dus ik wil het gewoon een keer neerzetten en dan ermee klaar zijn, klik klik klaar is dus ook wel prettig. ik heb wel enige basiskennis van linux.
cpu zo laag mogelijk, geheugen wss 512mb, hdd ruimte 1TB maar die is groten deels gereserveerd voor downloads. Het is gewoon een hele goedkope pc: bedraad internet, ide/sata geen raid e.d.
• Wat ben je van plan met het systeem? Wil je een desktop pc voor je moeder, een thuisservertje of moet het misschien een dedicated router worden.
het wordt een pcje speciaal voor downloads die vanaf een andere plek bedient moet kunnen worden, staat wss 24/7 aan. De pc krijgt geen beeldscherm, dus ik wil een bureablad op afstand mogelijkheid hebben zodat ik met een andere pc in hetzelfde netwerk in kan loggen en torrents toevoegen/films op usbstick kan zetten.
liefst zo simpel mogelijk, het is voor een vriend dus ik wil het gewoon een keer neerzetten en dan ermee klaar zijn, klik klik klaar is dus ook wel prettig. ik heb wel enige basiskennis van linux.
Elke willekeurige distro
. Downloaden via usenet of bittorrent of iets anders? Voor de meeste netwerken zijn wel download programma's te verkrijgen met een web interface (sabnzbd+, rtorrent heeft ook een aantal pakketten welke een webinterface regelen). Als je de bestanden shared met samba of nfs en het downloaden regelt via een web interface hoeft hij helemaal niet meer in te loggen op de server.
Je zou eens kunnen kijken naar Debian, Ubuntu server of FreeBSD.
Je zou eens kunnen kijken naar Debian, Ubuntu server of FreeBSD.
ik werk op mijn laptop met transmission (fedora 9) en daar heb ik een webinterface bij, maar ik hoe krijg ik de torrentbestanden op de pc vanuit de webinterface? Ik kan immers vanuit de webinterface niet op TPB naar torrentbestanden gaan speuren, dus ik moet ze al op de computer zetten.
rtorrent kan een directory watchen. Je deelt je torrent directory, je download met je pc een willekeurige torrent en gooit ze in die directory en dan download rtorrent ze voor je.
Je kan in de webinterface van Transmission ook URL's van torrents opgeven om te gaan downloadenquote:damnyankee schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:46:
ik werk op mijn laptop met transmission (fedora 9) en daar heb ik een webinterface bij, maar ik hoe krijg ik de torrentbestanden op de pc vanuit de webinterface? Ik kan immers vanuit de webinterface niet op TPB naar torrentbestanden gaan speuren, dus ik moet ze al op de computer zetten.
Transmission heeft standaard geen ondersteuning voor een autoload-folder, maar op hun wiki staat een scriptje om een folder te checken en eventuele torrents toe te voegen aan je download-queue.
Wie helpt me van dit stuk antiek af? :-P
Ik heb nog wat vraagjes over mijn vers geinstalleerde ubuntu, hier komt ie dan:
Allereerst, ik heb hem in dualboot geinstalleerd. Bevalt perfect, nu vroeg ik me alleen af of er een manier is om de volgorde op heb begin te veranderen. Want nu start hij na 10 sec automatisch ubuntu, en moet ik voor vista 4 opties naar beneden scrollen. Kan dat?
Volgende, ik had men laptop op een beamer aangesloten. Nou dan even met die display settings kloten zodat de beamer het doet. Nou kreeg ik alleen bij sommige settings een foutmelding, sorry niet exact overgenomen(stom!), dat er niet genoeg ruimte is voor een verandering. Nu heb ik tijdens de installatie geen optie gekregen om meer/minder ruimte op te offeren voor ubuntu. Ik denk dat het iets met partities te maken heeft want ik heb er 5 van waarvan 3 alleen via diskmanagement te vinden zijn. Respectievelijke 10GB 2,32GB en 173 MB.
Ik gebruik me pc naast de gewoonlijke dingen ook voor het afspelen van .avi/.mkv icm een ondertitelbestand .srt. Nu was ik dat vergeten in mijn eerdere post te melden, maar toen ik gister avond op de beamer een video afspeelde viel het me op dat het een beetje schokkig verliep. Ligt dat aan VLC (gedownload voor ubuntu) en zou ik een ander programma moeten gebruiken. Of is het een probleem in ubuntu? Misschien dat het mijn Nvidia 9200M GS niet ondersteund?
Alvast bedankt!
Allereerst, ik heb hem in dualboot geinstalleerd. Bevalt perfect, nu vroeg ik me alleen af of er een manier is om de volgorde op heb begin te veranderen. Want nu start hij na 10 sec automatisch ubuntu, en moet ik voor vista 4 opties naar beneden scrollen. Kan dat?
Volgende, ik had men laptop op een beamer aangesloten. Nou dan even met die display settings kloten zodat de beamer het doet. Nou kreeg ik alleen bij sommige settings een foutmelding, sorry niet exact overgenomen(stom!), dat er niet genoeg ruimte is voor een verandering. Nu heb ik tijdens de installatie geen optie gekregen om meer/minder ruimte op te offeren voor ubuntu. Ik denk dat het iets met partities te maken heeft want ik heb er 5 van waarvan 3 alleen via diskmanagement te vinden zijn. Respectievelijke 10GB 2,32GB en 173 MB.
Ik gebruik me pc naast de gewoonlijke dingen ook voor het afspelen van .avi/.mkv icm een ondertitelbestand .srt. Nu was ik dat vergeten in mijn eerdere post te melden, maar toen ik gister avond op de beamer een video afspeelde viel het me op dat het een beetje schokkig verliep. Ligt dat aan VLC (gedownload voor ubuntu) en zou ik een ander programma moeten gebruiken. Of is het een probleem in ubuntu? Misschien dat het mijn Nvidia 9200M GS niet ondersteund?
Alvast bedankt!
Icyzer wijzigde dit bericht 02-06-2009 07:59 (23%)
Reden: Woepsie, nikste vraag in grote ubuntu topic, mag niet :P straks maar even een aparte openen
Dit hoort allerminst in dit topic. Eigenlijk een apart topic, maar op z'n minst in het Ubuntu topic dan als je geen apart topic wil openen. In dit topic worden de verschillende mogelijkheden van OSen besproken...
Makkelijkste is met startupmanager (pakket installeren met synaptic of je andere favo pakketmanager).quote:Icyzer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:50:
Bij installatie krijg je daar wel de mogelijkheden voor, maar alleen als je kiest voor meer geavanceerde opties wat betreft je harde schijf indeling.quote:Icyzer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:50:
Nu heb ik tijdens de installatie geen optie gekregen om meer/minder ruimte op te offeren voor ubuntu.
Makkelijkste is om even GParted te installeren en eventueel de tools voor de filesystems die je gebruikt (ntfsprogs bijvoorbeeld).quote:Icyzer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:50:
Ik denk dat het iets met partities te maken heeft want ik heb er 5 van waarvan 3 alleen via diskmanagement te vinden zijn. Respectievelijke 10GB 2,32GB en 173 MB.
In VLC kan je in de geavanceerde instellingen instellen welk 'nicelevel' het VLC proces gebruikt. Een negatieve nice geeft een hogere prioriteit op andere draaiende processen. Met een nice van -5 gaat het afspelen van materiaal al een stuk soepeler. Tevens kan je bij je betreffende 'input method' een buffer opgeven, dat bij haperende disk/network I/O kan helpen.quote:Icyzer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:50:
gertvdijk wijzigde dit bericht 02-06-2009 08:18 (4%)
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/OpenPGP key ID: 0x88EF2026
Bedankt voor je hulp en antwoorden, ik was me er bewust van dat dit niet de beste plek is voor deze vragen. Maar vooral betreffende de boot vraag verwachte ik hier meer 'kenners', ik was van plan de vragen ook in de ubuntu topic te posten. maar daar stond een waarschuwing dat daar geen vragen hoorden.quote:gertvdijk schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:16:
Dit hoort allerminst in dit topic. Eigenlijk een apart topic, maar op z'n minst in het Ubuntu topic dan als je geen apart topic wil openen. In dit topic worden de verschillende mogelijkheden van OSen besproken...
Maar ik zal op jouw gewaardeerde advies een nieuwe topic openen!
Bedankt!
Reg. datum: 14 juli 2004
Reg. datum: 14 juli 2004
Ik heb even wat zitten surfen op Linux sites en de topic search hier doorgenomen, maar helaas niet echt iets kunnen vinden.
Punt is namelijk dat ik op zoek ben naar een goed OS voor m'n Oma
. Ze heeft totaal GEEN ervaring met computers (dvd spelers wordt daar zelfs maar 1 keer per jaar aangeraakt), maar wil erg graag aan de slag met Wikipedia, Marktplaats, Telegraaf enz.
Nu zag je op de EEE pc's altijd een erg simpele versie staan met een stuk of 8 iconen wat mij perfect leek voor mijn Oma. Helaas zijn de laptops best prijzig en is het beeldscherm veel te klein. Nu richt ik me dus op een cheap ass laptop van 15 inch, maar helaas kan je de Linux versie van de EEE pc niet installeren omdat deze commercieel is (?).
Het enige wat ze er eigenlijk mee wil gaan doen is internetten en wat filmpjes kijken misschien. Zou misschien Moblin wat zijn of: https://wiki.ubuntu.com/UNR#Convert%20Ubuntu%20UMPC%20Image
EDIT: Ik ben een absolute leek op het gebied van Linux met compilen enzo. Maar ik bijt me graag in goede tutorials
.
Punt is namelijk dat ik op zoek ben naar een goed OS voor m'n Oma
Nu zag je op de EEE pc's altijd een erg simpele versie staan met een stuk of 8 iconen wat mij perfect leek voor mijn Oma. Helaas zijn de laptops best prijzig en is het beeldscherm veel te klein. Nu richt ik me dus op een cheap ass laptop van 15 inch, maar helaas kan je de Linux versie van de EEE pc niet installeren omdat deze commercieel is (?).
Het enige wat ze er eigenlijk mee wil gaan doen is internetten en wat filmpjes kijken misschien. Zou misschien Moblin wat zijn of: https://wiki.ubuntu.com/UNR#Convert%20Ubuntu%20UMPC%20Image
EDIT: Ik ben een absolute leek op het gebied van Linux met compilen enzo. Maar ik bijt me graag in goede tutorials
ronwiel wijzigde dit bericht 06-06-2009 23:07 (24%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 last