quote:
Over gelezen.
Klinkt leuk, maar ik gok op OpenSolaris.
Sun lijkt vastbesloten om niet OOK op Linux te gaan wedden net als IBM en HP al doen.
Die hebben AIX en HP-UX in feite achtergelaten en zien nu IBM/HP hardware + Linux als toekomst.
Ik vind het wel verfrissend (of naief dat kan ook) dat Sun een eigen weg is ingeslagen met OpenSolaris.
Niet dat Sun vies is van Linux, want dat kan je ook gewoon krijgen op je sun doos.
Maar "project Indiana" is heel snel aan het groeien. Nu is er nog weinig reden om niet voor een linux distro te kiezen ipv opensolaris. (in feite zou ik nu zelfs voor een linux distro kiezen).
Maar ik vind dit project heel veel potentie hebben. Veel mensen zien het als overbodig geneuzel en een laatste stuiptrekking van het ego van Sun, maar ik denk dat die mensen Sun onderschatten en de enorme kennis en expertise die ze daar hebben. De community rondom OpenSolaris is professioneel.
Eigenlijk hoop ik van harte dat het Sun gaat lukken. Op de een of andere manier zijn er steeds minder "one breed" oplossingen. Maar is het een bij elkaar geplukt aanbod. Dat zal dan wel cost-effectief zijn, maar ik vind bedrijven die alles aanbieden wel iets hebben en ik ben i.t.t. veel open source evangelisten helemaal niet vies van proprietary software, ben het eerder een beetje moe dat "software van iedereen moet zijn".
Zoals SGI destijds met SGI hardware, een eigen os (IRIX) en eigen software.
Maar goed...die zijn daarmee doodgegaan...dus misschien tijd voor mij om wakker te worden hehehe.