X is puur omdat ik dat handig vind eigenlijk, maar heb ik het dan verkeerd als ik zeg dat Xubuntu prima te gebruiken (en strippen) is om een leuk servertje op te zetten?quote:disheaver schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
Als server heb je geen X server nodig. En Xubuntu is geen lightweight server os, wel een lightweight desktop. Wel eenvoudig te installeren (schijnt)
[...]
kernel 2.6.27 heeft support voor UBIFS, filesystem speciaal voor flash devices. De kernel is alleen nog maar net uit (2 weken), dus op niet elke distro te vinden/stabiel genoeg).
En UBIFS ga ik eens bekijken, dank voor de tip!
@jelly: Het is inderdaad een beetje dubbelop wat ik allemaal wil, maar ik ga er ook vanuit dat ik eerst uitgebreid met het bakje ga klooien (waarvoor ik X wel handig vind) en uiteindelijk is het de bedoeling dat het een file/mediaservertje wordt, waarschijnlijk ook met HTPC functionaliteit. Een puur servertje zou ik het nu dus nog niet willen noemen.
Het zou dus kunnen zijn dat ik muziek en films ga streamen, maar ook dat ik ze afspeel en op een TV laat zien (in geval van video natuurlijk).
Thrackan wijzigde dit bericht 21-10-2008 14:02 (28%)
Een klaverboer van harte door een ruit schoppen is nooit grappig...