Hoofdcategorieën
Topicacties

XXODD ervaringen?

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2002

Ben benieuwd. De E-Sata poort zal ik waarschijnlijk niet gebruiken wegens aanschaf van een WD Passport externe HD voor de backups.
Ik zal me eens gaan verdiepen in de HDMI en DVI I/D aansluitingen, heb tot heden alleen van S-Video gebruik gemaakt (met soms ergernissen, zwart wit beeld, halve kleuren etc.)

Ik zal je link bookmarken, is wel interesant!

Reg. datum: 15 november 2005

Vraagje aan lvrijn & CSB,
Zouden jullie foto's van de laptop willen showen, want ik zit nog erg te twijfelen over de 767tu.
Zulke pers foto's vind ik meestal te fancy, wil ze bij de gebruikers zien op de foto ;) voor een beter beeld

Fueled By ASUS
Reg. datum: 26 augustus 2004

quote:
MineMine schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:14:
Vraagje aan lvrijn & CSB,
Zouden jullie foto's van de laptop willen showen, want ik zit nog erg te twijfelen over de 767tu.
Zulke pers foto's vind ik meestal te fancy, wil ze bij de gebruikers zien op de foto ;) voor een beter beeld
Ja, die pers foto's zeggen idd vaak niet zoveel :)

Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0

Reg. datum: 26 januari 2006

quote:
ericodapinco schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

Ga naar http://www.laptopvideo2go.com/ en je zult de laatste nvidia drivers vinden.

Of deze voor 32 bit XP:

http://www.nvidia.com/object/winxp_177.79.html

En deze voor vista 32 bit(zijn misschien dezelfde drivers als XP):

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_177.79.html

Ik denk dat je er met deze links wel uit zal komen.

En lees de volgende thread eens door misschien dat je dode subpixel niet dood is maar een stuck subpixel(dan zijn er nog wat dingen die je kunt proberen om er weer leven in op te wekken):

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=281086

http://www.jscreenfix.com/
Echt bedankt!

ik wist niet dat zo'n pixel nog te repareren was!
Ik eerst al die programma's geprobeerd (2uur lang Jscreenfix gedraait) en ik drukken op me scherm, had al bijna de hoop op gegeven. En toen las ik iets over met de achterkant van je pen er rondjes omheen draaien.

Opeens kwam die weer tot leven! Ik ben echt zo blij nu he!
Hij kwam net wel 2x terug maar hij is weer weg na even masseren. Zolang ik het zelf kan verhelpen is er niks aan de hand

Ik zal zo ff een fototje posten!

Toen ik mijn laptop voor de eerste keer aan had gezet was ik echt blij, totdat ik die stuck pixel zag. Ik was echt chagerijnig toen niet normaal.

@CSB,

Zit bij jou ook de linkerkant van je toetsenbord iets lichter vast dan de rechterkant?
Bij mij klikt het toetsenbord geloof ik niet helemaal goed vast, ik kan hem wel goed terugklikken maar na enige tijd klikt hij er weer uit... Hoe kan ik het toetsenbord als beste vastklikken?
Of hoe kan ik het toetsenbord erafhalen en zelf opnieuw kan vastklikken?

ps hier een foto
Plaatje op imageshack (popups!)

lvrijn wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:20 (22%)

Acties: [view][quote]

Door: Notebook Totaal
Bedrijfsaccount Notebook Totaal
quote:
d0s schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:00:
[...]

Ja, die pers foto's zeggen idd vaak niet zoveel :)
Bij dezen "echte" foto's
Ze zijn wel gewatermerkt om duidelijke redenen

Hier klikken

Als er vragen zijn, shoot!
quote:
Opeens kwam die weer tot leven! Ik ben echt zo blij nu he!
Hij kwam net wel 2x terug maar hij is weer weg na even masseren. Zolang ik het zelf kan verhelpen is er niks aan de hand
Let wel op dat u dit niet te vaak doet. Anders kunt u uw scherm beschadigen.
(o.a. de bekende witte "heldere" vlekken)

Notebook Totaal wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:20 (37%)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
XXODD | Lenovo | HP | MSI | Sony | Asus

quote:
Notebook Totaal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Bij dezen "echte" foto's

Hier klikken

[...]

(o.a. Mura vlekken)
Valt dat dan niet onder garantie als me scherm er opeens raar uitziet?

quote:
lvrijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:21:
[...]

Valt dat dan niet onder garantie als me scherm er opeens raar uitziet?
Als de defecten door de eindgebruiker(s) zijn veroorzaakt (de zogenoemde drukplekken, denk aan het vervoer van een notebook in een tas vol met boeken of een adapter die strak tegen het scherm zit gedrukt) valt dit doorgaans niet onder de garantie van de fabrikant. Dit gaat dus eigenlijk op voor ieder merk.

In het kort: Op het scherm drukken = risico op zelf aangebrachte defecten.
Een kleine nuance is van toepassing, het gebeurt in mijn ervaring niet snel, maar u loopt wel risico. Ik raad het dus af om het te doen.

Fueled By ASUS
Reg. datum: 26 augustus 2004

quote:
Notebook Totaal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Bij dezen "echte" foto's

Hier klikken

[...]

(o.a. de bekende witte "heldere" vlekken)
Thnx voor de foto's.. eigenlijk is het gewoon een mooi ding met dat geborstelde.. maar ik twijfel over de bouwkwaliteit :)

Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0

Tja, toen ik de mijne dus binnekreeg, zat het toetsenbord een beetje los aan de linkerkant (hij klikt soms nog steeds los als er teveel druk op staat), en de backcover van me scherm zat niet goed vastgeklikt.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
d0s schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:17:
[...]
Thnx voor de foto's.. eigenlijk is het gewoon een mooi ding met dat geborstelde.. maar ik twijfel over de bouwkwaliteit :)
Volgens mij zit dat wel snor.Op NBR zijn er erg veel Clevo/Sager gebruikers en ik hoor eigenlijk niets dan goede dingen. Ik heb de nieuwe 15" Xxodd ook in mijn handen gehad en voelt gewoon super degelijk aan. Beter dan mijn Asus 15".

Philflow wijzigde dit bericht 13-08-2008 13:23 (12%)

Owner of Ceramic White PSP

Ik zit dus midden in een dilemma tussen de XXODD XNi8227d (later genoemd als 17") en de XNi767tu (later genoemd als 15,4"), door dat geborstelde aluminium ziet de 15,4" er een stuk vetter uit en kwa zuinigheid valt het met dit beestje ook allemaal positief uit (mede door Centrino 2 en P processors).

Maar het extra beeld wat de 17" mij leverd lijkt me ook een enorm pluspunt, zodoende hou je meer ruimte over voor je werkblad in Photoshop, je kan je geschreven code overzichterlijker weergeven, etc.

Echter hoor ik over de 8600GS, 512MB zoals gebruikt in de 17" dat deze bij vele gebruikers issues heeft, welke bij lange na niet allemaal solved zijn door Driver Updates.

De 17" zal waarschijnlijk ook een ietwat slechter LCD scherm bevatten gezien deze inmiddels toch alweer ruim 1,5 jaar oud is en zodoende lagere contrast waardes enzo bevatten, helaas zijn de exacte waardes van beide modellen mij onduidelijk.

Zullen jullie mij ondanks alles dan aanraden om voor de 15,4" te gaan of toch de 17" te pakken, kwa processor kracht zijn ze evenwaardig (C2D 2,40GHz, echter de FSB van de 15,4" is 1066MHz tegen 800MHz maja zo optimaal zou hij door mij ook niet benut worden), HDD (250GB), RAM (2/3GB zal elkaar weinig maken (eventueel zelf updaten wanneer nodig).

Kan iemand tevens bevestigen hoe de 15,4" omgaat met het uitzenden van een 1080p signaal over de HDMI poort, door de 9300GS, 256MB krijg ik twijfels of deze daar de kracht wel voor heeft.

Notebook: XXODD XNi8227d
Gadgets: Sony PS3 | Sony White PSP | Nintendo DS | HTC S730
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

Beste,

Welke problemen praten we dan over met de 8600GS?
Daar ik nog geen enkel defect heb terug gehad, en u kunt mij erop vertrouwen dat er sinds dat hij leverbaar is er meer dan één van is verkocht. Verkocht aan toch wel vrij intensieve gamers.

Klikt u anders hier voor wat foto's van het scherm van de XNi8227d.

Persoonlijk ben ik positief over het scherm van de 8227d, goed helder, redelijke inkijkhoek, en duidelijk beeld. Vergeet u ook niet dat van de 8227d nu de 2e revisie wordt geleverd. (Te zien aan de zwarte rand onder het scherm i.p.v. zilvere).

Gezien uw gebruik (photoshop) zou ik de 17" aanraden welke dankzij zijn hogere resolutie toch net een streepje voor heeft. de 9300M is echter wel capabel genoeg voor 1080p beeld. Als laatste wil ik nog toevoegen dat de speakers van de 8227d toch iets beter zijn dan die van de (ook niet slechte) 767tu.
quote:
d0s schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:17:
[...]

Qua degelijkheid zit het (ook) naar mijn mening goed.
Op de palmrest (zoals te zien in de foto's) zit ook aluminium, dit geeft de notebook een behoorlijk solide gevoel.

Notebook Totaal wijzigde dit bericht 14-08-2008 14:38 (25%)

U had revisie 1 als ik het dan goed begrijp.

Laten we hopen dat revisie 2 dan nog mooier en degelijker is.

In iedergeval bedankt voor uw reactie, U hebt mij over de schreef getrokken om toch voor mijn eerste ingeving de XNi8227d te gaan, eindstand was 6 tegen 2 in het nadeel van de XNi8227d maar eigenwijs, is ook wijs.

Nogmaals dank :)

Reg. datum: 04 augustus 2008

Vanwege de leveringsproblemen van de intel Q9450 moet ik nog een paar dagen langer wachten.
Niet erg want nu wordt m'n systeem geleverd met de Q9550 die iets sneller is.
En voor hetzelfde geld... maar dit had ik al zien aankomen omdat bij Sager dit al twee weken geleden het geval was.
De processorprijzen zijn gedaald, de Q9550 ligt nu op de prijs van de Q9450.
Iedereen die bij Sager een systeem had besteld met de Q9450 hadden de optie om de prijs te verlagen en voor de Q9450 te gaan of voor hetzelfde geld een systeem te ontvangen met de Q9550.
Q9650 wordt alleen nog maar geleverd door killernotebooks... maar die tweaken de koeling en de bios en kunnen daarom net iets meer performance uit hun systemen krijgen en lopen altijd net iets meer vooruit dan de rest van de "clevokudde". _/-\o_ ...juist omdat ze innovatief bezig zijn en risico's durven te nemen.(hoewel die mods wel gedekt zijn in de iets duurdere garantie die zij erbij leveren)
Voorbeeld van gemodificeerde koeling:
http://www.guruofgaming.c...;file=viewtopic&t=165

Killernotebooks heeft ook een upgradeprogramma voor oa. GPU's... mag de rest van de wereld wel een voorbeeld aan nemen vind ik... zeker met notebooks in deze prijsklasse.
Natuurlijk verkoopt de rest liever een nieuwe notebook ipv. echte upgrades aan te bieden.
Ik hoop dat deze attitude in de toekomst gaat veranderen en de markt iets meer concurrerend wordt in dit opzicht... nu is het best duur om een GPU te upgraden, ook als je het zelf doet.
Het upgraden van een MXM GPU is door mensen met technische kennis best zelf te doen... zo moeilijk is het niet en de info daarover is genoeg aanwezig op het web... wel vervalt waarschijnlijk de garantie maar ik persoonlijk heb dat er best voor over.
Een defecte notebook of desktop repareer ik ook liever zelf dan dat ik de reparatie aan een ander overlaat die misschien op het moment van reparatie een slecht maandagochtendgevoel heeft.
No hard feelings voor bedrijven die goede kwaliteit leveren... maar zo denk ik erover, waarom niet als je het zelf kan.
En wat zou een site als deze zijn zonder al die doehetzelftweakers.

Op zich vind ik dat betaling/configuratiemodel in de US erg goed, als je daar een Sager/Clevosysteem besteld wordt hij pas vlak voor de verzending in rekening gebracht.
Dit betekend dat als hardwareprijzen ondertussen gedaald zijn, je systeem goedkoper is geworden bij de betaling... en terecht gezien de levertijden die soms vanwege gebrek aan onderdelen kunnen uitlopen... je bestelde systeem verouderd ook met de dag.
Dat de oorzaak van de soms lange levertijden niet bij de reseller ligt maar bij Intel, Clevo, nvidia of wiedanook boeit mij als eindgebruiker niet, wel als ik zie dat hardwareprijzen gedaald zijn voor de levering van het systeem en dat je dan nog de oude prijs betaald.
Nadeel kan zijn dat als je vanuit het buitenland in de US besteld de wisselkoers van dat moment gelden wat de prijs zowel positief als negatief kan beïnvloeden.
Jammer alleen dat de invoerrechten zo hoog zijn zodat in de US bestellen volgens mij net niet de moeite waard is.

Nog maar een paar dagen langer wachten... maar nu vind ik dat iets minder erg 8)

ericodapinco wijzigde dit bericht 15-08-2008 16:11 (34%)

Ik heb sinds een aantal weken de XXODD XNi8227d.

Met daarin:
T9500
4 GB RAM
320 GB 7200 RPM HDD
1 GB Intel Turbo Memory

Nu lees ik hier dat het eigenlijk een Clevo is??? Waar kan ik nu hiervan drivers vinden?
XNi8227d kent Clevo niet.

Alvast bedank!

De drivers op de XXODD site zijn voor Windows XP en niet voor Windows Vista Home Premium. Verder kan ik niet veel soeps vinden. De driver ops de bijgelverde cd zijn naar mijn idee redelijk oude, daarom wil ik graag nieuwere.

Tweaker1987 wijzigde dit bericht 17-08-2008 19:57 (30%)

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz | Zalman CNPS 9700 NT | Asus P5N32E SLI | 4096MB Kingston @ 667 MHz | Asus GeForce EN8800 GTS 320MB | Seagate Barracuda @ 250GB SATAII | IIyama ProLite X486S-B1 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM-RS6F+M | Logitech X-530

Mogelijkheid 1:

Mail XXODD met de bevinding dat alle drivers op de site betrekking hebben op XP en jij specifiek op zoek bent naar de nieuwste drivers voor Vista

Mogelijkheid 2:

Download een Hardware Identify Tool zoals Everest waardoor al je Hardware gespecificeerd in kaart gebracht wordt. Vervolgens kan je met die resultaten beter zoeken bij de sites van de fabrikanten naar de drivers.

Misschien dat een tool als deze "Unknown Device Identifier" nog wel makkelijker voor je is.

JunkieXP wijzigde dit bericht 18-08-2008 13:17 (14%)

Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:

- Nvidia GeForce M 8600GS

Tweaker1987 wijzigde dit bericht 18-08-2008 17:06 (89%)

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz | Zalman CNPS 9700 NT | Asus P5N32E SLI | 4096MB Kingston @ 667 MHz | Asus GeForce EN8800 GTS 320MB | Seagate Barracuda @ 250GB SATAII | IIyama ProLite X486S-B1 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM-RS6F+M | Logitech X-530

Reg. datum: 22 oktober 2007

hoi,

de XXODD XNi8252ds ziet er voor mij wel verleidelijk uit:

Intel Core 2 Duo T5750 (2,00GHz, 667MHz, 2MB)
3GB DDR2 667MHz geheugen (1x 2GB, 1x 1GB))
160GB SATA harde schijf 5400RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Intel Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole

nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)

na dit topic een beetje gelezen te hebben, zie ik ineens die pixelcontrole. dus als ik het begrijp, en je neemt geen ''uitgebreide controle'' dan kun je aankoop geen garantie claimen op een of meerdere dode pixels? anders moet ik misschien toch maar die uitgebreide controle erbij pakken. hebben veel mensen last van een of meerdere dode pixels na aankoop? of komt dit maar weinig voor?

Stijn

Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.

Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.

Verder heb ik met mijn XXODD XNi8227d met daarin:
Intel Core 2 Duo T9500 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Inter Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole

Heb ik tot op heden geen een dode (sub)-pixel.

Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!

quote:
Tweaker1987 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:43:
Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:

- Nvidia GeForce M 8600GS
Ik heb veel gehoord over http://www.laptopvideo2go.com/ ik zou zeggen "Give it a Try"

Reg. datum: 22 oktober 2007

quote:
Tweaker1987 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:10:
Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.

Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.

Heb ik tot op heden geen een dode (sub)-pixel.

Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!
bedankt! ik laat de turbo memory vallen, want heb thuis alleen XP liggen, dus daarmee ga ik het doen. maar op dat cdtje, die drivers werken ook op xp toch? (ben niet de beste als het aankomt op drivers zoeken en installen, daarom koop ik mijn pc's altijd met geinstalleerde windows :o , maar om daar nu 90 euri voor neer te telle als ik de cd thuis heb liggen

en heeft iemand de XXODD XNi8252ds thuis? ik wil eigenlijk wel eens weten hoelang de accu meegaat. (Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH)

stijnovinchi wijzigde dit bericht 20-08-2008 11:48 (7%)

Ja op de bij mij meegeleverde cd staan Vista & XP drivers op. Die werken 100% met de door jouw geselecteerde notebook. Zijn alleen niet meer de nieuwste.

Zo, mijn XNi8227d is binnen en inmiddels gevuld met Windows Vista Business.

Ik heb een aantal benodigde drivers geinstalleerd maar daartussen geen Quicktoets utility gevonden. Weet iemand of deze voor de XXODD NoteBooks bestaan.

Hiermee worden de acties die je doormiddel van de fn toetsen uitvoerd als het ware gevisualiseerd. Zo kan je zien hoe hard je volume inmiddels staat en weet je of je hem al dan niet nog een tandje harder wil zetten en dat soort dingen.

Reg. datum: 20 maart 2002

De 570TU bij XXODD is weer verder uitbreidbaar. Quad Cores, 9800m GTS en 9800m GTX.....
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg ;)

Edit:
Was het even vergeten te melden, er zitten wel 4 USB poorten op, de E-SATA is tevens ook een USB poort, zal nog even een plaatje zoeken..
http://1toppc.com/Merchan...ok/Asus/M50/comboport.jpg

Van een andere notebook, maar zelfde idee. Kan het plaatje niet meer vinden van de 570TU

leslievw wijzigde dit bericht 23-08-2008 21:37 (29%)

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

@ lvrijn:
Mijn toetsenbord zit gewoon goed hoor. Ik denk dat ze bij het modificeren van jouw laptop misschien het keyboard verkeerd hebben vastgezet. Ik heb geen foutjes kunnen ontdekken aan mijn notebook behalve dan de dvd brander die maar op 4x speed schrijft.
Misschien dat er nog iets over die slimtype branders te vinden is?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: