Zo. Eindelijk eens een verslagje proberen te typen van mijn D40
Zaterdag alsnog om 17:00 uur pakketje geleverd, ik had toen niet veel tijd meer over helaas, maar toch nog ff snel uitgepakt, en accu ondertussen opgeladen.
Wat een ding! Niet normaal, hoe fijn in de hand, aan zetten en schieten maar, wat een snelheid, en het geluidje
Veel heb ik nog niet kunnen testen, maar gisteren in de tuin toch wel een aantal kiekjes kunnen maken, ben zeer te spreken over de kwaliteit en de instellingen. Alleen moet ik nog veel leren, dit is mn eerste ervaring met dSLR camera's. Maar ik voel me iig erg prettig op mn gemak met zo'n toestel, vooral omdat de D40 zo gebruiksvriendelijk is. Heerlijk!
Waar ik een beetje tegenaan zat te kijken was tot hoever het mogelijk was om mooie close-up (macro achtige) foto's te maken. Dat vind ik namelijk toch wel erg leuk om te doen.
Ik ben er achter gekomen (wat misschien te maken heeft met het telebereik denk ik) dat ie niet meer scherpstelt als je iets dichterbij wilt komen, bij een bloem bijv. Dan kan je gewoon niet meer schieten. Behalve als je dan ff een klein beetje achteruit gaat... Dit was ongeveer wel te verwachten, en als je echte macro's wilt maken moet je natuurlijk een andere lens in het bezit hebben.
Dit vind ik allemaal niet erg, maar had iets beter verwacht van de kitlens qua macro. Nu is mijn vraag ook misschien of iemand weet hoe je wel dichter op een bloem o.i.d. kunt komen met de kitlens?
Ik betwijfel het.
Dit is ook echt een leek vraag want volgens mij gaat dat gewoon niet. Maar goed, vragen kan geen kwaad
Verder vind ik het een pracht toestel, en het scherpstellen gaat zo ontzettend snel en fijn, heerlijk om mee te spelen! Jammer dat het vandaag slecht weer is, als straks het zonnetje komt ben ik weer naar buiten.