Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Ubuntu Topic Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
tomato schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:35:
[...]

Waar ik mij wel aan stoor is dat er nogal een wildgroei aan howto's, guides, etcetera is. De informatie uit de officiele Ubuntu help is vrijwel altijd de beste en wat er verder nog op de Ubuntu wiki staat is meestal ook te verkiezen boven wat je op de gemiddelde weblog of in de Ubuntu forums vindt.

Je kunt nu bijvoorbeeld weer een handleiding gaan schrijven over hoe je van Dapper naar Edgy kunt upgraden, maar het staat allemaal al keurig beschreven. Je kunt er tevens vanuit gaan dat de informatie op deze website bijgewerkt wordt wanneer nodig en correct is.

Misschien kun je hier iets mee in de verzameling tips :)
Liefst zou ik ook wijzen naar de wiki, maar (nofi) de meeste beginnende users hebben geen idee waar te beginnen met zoeken. "mijn mp3's doen het niet!!11" --> in de wiki onder Restriced Formats. Je moet het maar net weten.
Daarnaast is het "probleem" dat het in het engels is geschreven. Er is wel een Nederlands gedeelte, maar dat is bij lange na niet zo compleet en up to date als het (internationale) Engelse gedeelte. Dat is logisch, maar in plaats van te zeggen "kijk maar op de wiki" is een vertaling en een kort stappenplan in de tweede post niet zo'n slecht idee: je verzamelt voor GoT zo ook info. Als iemand nu zal zoeken op GoT naar 'mp3 ubuntu', zal je hier uit moeten komen (maar dat is mijn idee dan).

Tot slot. Info over flash9, beryl en de nieuwste aMSN (ja ik weet het, ik gebruik ook Gaim, maar sommige schijnen het graag te willen :p) staat niet in de Ubuntu wiki, aangezien dat buiten de doelstelling of het bereik van Ubuntu valt en dus niet in de wiki staat.

offtopic:
En weet iemand hoe je toch die verdomde accesskeys in firefox bon echo weer aan kan zetten. Idioot dat ze het hebben uitgezet :(

edit:
ui.key.contentAccess dus, samen met ui.key.chromeAccess in je about:config te vinden (hier meer info)

mithras wijzigde dit bericht 19-10-2006 22:02 (15%)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Mithras86 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:10:
Wat is nu een goede lijst om samen te stellen qua tips&tricks? Wat mij lijkt dat er sowieso in moet zitten:
  • Multimedia (mp3/mpeg) incl w32codecs (packages uit repo geven en easyubuntu)
  • Flash 9
  • Beryl (nVidia + Aiglx + Xgl)
  • gnome-main-menu (dus nu in officiele repo en niet meer bij quinn?)
  • aMSN
  • Fonts (msttcorefonts)

Ja. (dit is in elk geval een mooie lijst.)
Packages uit de repo's is natuurlijk altijd eerste keuze boven vage scripts.

btw: wat mij betreft zet je iets (een tip) alleen compleet in het topic hier als het eigen werk is. Knippen en plakken is _nergens_ goed voor. (Te lange startposts zijn simpelweg te lang, dus houd em kort.) Wat dat wel: links naar de betreffende artikelen/tips. Bespaard jou ook een hoop werk in het onderhoud van je startpost.

Jesse wijzigde dit bericht 19-10-2006 22:14 (24%)

1600kb of shit

OMG. Ik heb nVidia drivers erop gegooid (je moest trouwens de nieuwste installeren van nzone.com) en daarna Compiz. Effectjes zijn coool :P
Ik heb denk ik hetzelfde als in dit filmpje

Later maar eens Beryl proberen, schijnt beter te zijn

Dutchmega wijzigde dit bericht 19-10-2006 23:06 (10%)

@Mithras86
Thanks voor de links in de topic start naar de tcl/tk versie met antialiassing er in gecompileerd. Ik bedacht me pas dat ik daar eens op zoek naar moest gaan i.v.m. lelijke fonts in amsn.

En even for the record, Automatix is niet zo evil als jij wil doen lijken. Er hebben heel veel mensen baat bij en tegenwoordig is het een heel uitgebreid en uitgekristalliseerd script met een heel team van developers er achter.
Reg. datum: 04 november 2000

Ik heb deze al een tijdje draaien en ik was in eerste instantie echt wel onder de indruk. Gaim is flink vernieuwd en de nieuwe Firefox zit er ook netjes in... alleen mis ik weer het gemakkelijk maken van Compiz (je moet het weer zelf installeren, maar dat kan met 6.06 ook, dus daar hoeven we het vooralsnog al niet voor te doen en dat vind ik wel jammer) of Beryl.

Dat van die acceskeys in Firefox viel mij ook op: zat ik een beetje van te balen. Zelfde met Gaim, ik wil versturen met ctrl-enter maar die optie is uit de prefs gehaald en zou aan te passen moeten zijn ergens maar ik ben er nog niet achter hoe...

Cyphax wijzigde dit bericht 20-10-2006 10:21 (25%)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Beugeltje dan maar?

quote:
Cyphax schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:19:
Ik heb deze al een tijdje draaien en ik was in eerste instantie echt wel onder de indruk. Gaim is flink vernieuwd en de nieuwe Firefox zit er ook netjes in... alleen mis ik weer het gemakkelijk maken van Compiz (je moet het weer zelf installeren, maar dat kan met 6.06 ook, dus daar hoeven we het vooralsnog al niet voor te doen en dat vind ik wel jammer) of Beryl.

Dat van die acceskeys in Firefox viel mij ook op: zat ik een beetje van te balen. Zelfde met Gaim, ik wil versturen met ctrl-enter maar die optie is uit de prefs gehaald en zou aan te passen moeten zijn ergens maar ik ben er nog niet achter hoe...
Beryl laat zich met deze handleiding super simpel installeren. Het zou wel leuk zijn als het in de standaard repos van Edgy zou komen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik verwacht dan eerder dat Aixgl erin komt.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

quote:
gwystyl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

Beryl laat zich met deze handleiding super simpel installeren. Het zou wel leuk zijn als het in de standaard repos van Edgy zou komen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik verwacht dan eerder dat Aixgl erin komt.
Mja, ik weet niet hoe het staat met ATi en Intel drivers, maar met Edgy's X.org 7.1 en de juiste videodriver (die nVidia nu al heeft uitgebracht) heb je dat zelfs niet meer nodig: gewoon de driver-installer runnen, apt-get beryl en beryl starten!

Verder is de stable Beryl branch nu 0.1.0. Binnenkort (als in: deze week al :9~ ) komt 0.1.1 met veel bugfixes uit en een paar nieuwe features. De unstable blijft zich ook nog steeds door ontwikkelen ;)

Reg. datum: 04 november 2000

Is "de juiste videodriver" dezelfde als die in de repos zit op dit moment? Die heb ik namelijk geïnstalleerd...
Ik begin wel een beetje nieuwsgierig te worden naar Beryl, ik heb weleens gespeeld met Compiz ondertussen en het is een leuk begin, maar zolang het niet stable genoeg is om als standaard meegescheept te worden kijk ik een beetje de kat uit de boom nog. Tegelijkertijd is het zo dat m'n Edgy installatie me niet zoveel scheelt in de zin dat als ie kapot gaat ik 'm gewoon opnieuw installeert omdat het nog niet af is, en ik daar dus rekening mee hou.

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Reg. datum: 26 juli 2003

die nieuwe firefox erger ik me al aan sinds ik begin deze week over ben naar edgy. ik wil mijn acceskeys terug :(

verder draait XGL+Beryl hier vrij stabiel, erger me alleen nog aan het shift+backspace verhaal hoewel dat met een xmodmap commando te disablen is werkt het niet als ik die in mijn startxgl.sh zet :\

verder ben ik zeker tevreden over edgy, met o.a. gaim 2.0 beta4 en flash 9

Zirtox (prot spec warrior) && Callixtus (Destruction warlock) @ Outland

quote:
Cyphax schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:44:
Is "de juiste videodriver" dezelfde als die in de repos zit op dit moment? Die heb ik namelijk geïnstalleerd...
Wiki van Beryl --> Installatie onder Ubuntu met nVidia driver O-)
quote:
woest85 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:08:
die nieuwe firefox erger ik me al aan sinds ik begin deze week over ben naar edgy. ik wil mijn acceskeys terug :(
quote:
Mithras86 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:52:
offtopic:
En weet iemand hoe je toch die verdomde accesskeys in firefox bon echo weer aan kan zetten. Idioot dat ze het hebben uitgezet :(

edit:
ui.key.contentAccess dus, samen met ui.key.chromeAccess in je about:config te vinden (hier meer info)

mithras wijzigde dit bericht 20-10-2006 12:10 (52%)

Reg. datum: 26 juli 2003

majh, Mithras dat stukje over die acceskeys is leuk, maar ik bedoel dus ook bijv. de backspace toets om naar vorige page te gaan.

//edit hiermee wil dat dus weer :)

browser.backspace_action", 0

woest85 wijzigde dit bericht 20-10-2006 12:18 (21%)

Zirtox (prot spec warrior) && Callixtus (Destruction warlock) @ Outland

el-nul-zet-é-er

quote:
woest85 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:08:
Kaspers in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X" ;)

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
Mithras86 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

Mja, ik weet niet hoe het staat met ATi en Intel drivers, maar met Edgy's X.org 7.1 en de juiste videodriver (die nVidia nu al heeft uitgebracht) heb je dat zelfs niet meer nodig: gewoon de driver-installer runnen, apt-get beryl en beryl starten!

Verder is de stable Beryl branch nu 0.1.0. Binnenkort (als in: deze week al :9~ ) komt 0.1.1 met veel bugfixes uit en een paar nieuwe features. De unstable blijft zich ook nog steeds door ontwikkelen ;)
Ik snap niet waarom beryl/compiz op de nvidia drivers werkt zonder AIGLX/XGL. KLopt het dat nvidia naast glx_ext_texture_from_pixmap ook de aiglx api heeft geimplementeerd? Dat zou betekenen dat als ati glx_ext_texture_from_pixmap ondersteund, er nog steeds apart AIGLX nodig is. Bij nvidia zit dat in de drivers. Klopt dit?

Reg. datum: 03 februari 2003

Ah! Het edgy Eft topic! Ik wilde er eigenlijk mee wachten tot de final (nog een dag of 5 ofzo) release, maar als er nu al eentje is is dat natuurlijk mooi!

De TS is goed aangepast, dus goed werk TS!

Ik draai het al een tijdje (update via repositories -> dist-upgrade), maar ik zal waarschijnlijk nog wel een reinstall doen bij de final. /home staat toch op een aparte partitie, dus het is een kwestie van 20 minuten werk en ik heb gewoon alles nog.
Urban Terror Dev Team

AIGLX zit toch in Xorg 7.1 e-jey? Volgens mij is dat de reden dat je het niet meer los hoeft te installeren. Xorg 7.1 zit wel in Edgy, maar niet in Dapper. Daarom werkt het in Dapper volgens mij ook nog niet zo makkelijk als in Edgy.

Zie http://linuxrevolution.bl...ye-xgl-goodbye-aiglx.html .

woekele wijzigde dit bericht 20-10-2006 13:48 (50%)

Reg. datum: 02 december 2003

quote:
E-jey schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:42:
Ik snap niet waarom iedereen zo dat slab menu zo geweldig vind? Ik vind het gnome-main-menu veel duidelijker en overzichterlijk.

grappig, ik had net even dit topic opgezocht om hetzelfde te schrijven. ;)

ik ben ook nog niet kapot van slab (en usp), vooral qua looks & configurability. ik geloof dat van usp een dezer dagen versie 2 beschikbaar zou moeten zijn, misschien is dat weer een stapje vooruit.

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
woekele schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:47:
AIGLX zit toch in Xorg 7.1 e-jey? Volgens mij is dat de reden dat je het niet meer los hoeft te installeren. Xorg 7.1 zit wel in Edgy, maar niet in Dapper. Daarom werkt het in Dapper volgens mij ook nog niet zo makkelijk als in Edgy.

Zie http://linuxrevolution.bl...ye-xgl-goodbye-aiglx.html .
maar waarom heb je het dan nog wel nodig als je Ati/intel drivers hebt die GLX_ext_texture_from_pixmap ondersteund??

Reg. datum: 17 juli 1999

quote:
_DH schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:31:
[...]

Automatix == Hell!!!, en gebruik nou eens envy voor je nvidia drivers! :)

Update naar van dapper naar edgy:
sudo sed -i 's/dapper/edgy/g' /etc/apt/sources
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

verder is slab nu standaard in eft, dus kan het uit de OP :p (excuus, bijna standaard...)
Wel ff .list intikken achter sources, anders doet ie niets (bij mij tenminste)
sudo sed -i 's/dapper/edgy/g' /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Edit: Upgrade aangezet, duurt nog ff 1,5 uur via deze verbinding :z

Skoezie wijzigde dit bericht 21-10-2006 08:54 (4%)

Reg. datum: 18 september 2002

quote:
Waarom staan overal alleen maar guides met installaties voor nVidia :?
Ik heb mijn Ubuntu Dapper installatie met Beryl op m'n ati radeon ge-dist-upgrade naar Edgy maar vervolgens werkt Beryl niet meer. Moet er weer iets aangepast worden in gdm.conf of werkt het nu ook op de :0 display... ik krijg het niet echt aan de praat iig :|

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

1600kb of shit

Beryl crasht hier vaak. Compiz werkt verder prima, op de zoom na...
Reg. datum: 14 mei 2002

De enige echte officiële methode om te upgraden is 'gksu update-manager -c -d'. Dan hoef je ook niet handmatig dingen aan te gaan passen et cetera, een stuk makkelijker :) .

God Bless America | Change We Can Believe In

quote:
alwin_h schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:19:
[...]
Waarom staan overal alleen maar guides met installaties voor nVidia :?
Ik heb mijn Ubuntu Dapper installatie met Beryl op m'n ati radeon ge-dist-upgrade naar Edgy maar vervolgens werkt Beryl niet meer. Moet er weer iets aangepast worden in gdm.conf of werkt het nu ook op de :0 display... ik krijg het niet echt aan de praat iig :|
Ik weet het niet. Omdat ik een nVidia kaart heb, en ook de 9625 driver gebruik, heb ik geen aiglx of xgl meer nodig. Ik heb ook die guide over de nVidia kaart geschreven (weliswaar vertaalt vanuit de Engelse variant). Ik ga ook geen aiglx of xgl meer proberen, dus kan ik je daar helaas niet mee helpen.
quote:
Dutchmega schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:43:
Beryl crasht hier vaak. Compiz werkt verder prima, op de zoom na...
Na de update naar Beryl 0.1.1 ging het hier ook mis. Ik had geupdate vanacht om 05.00 ofzo, en toen werkte het dus niet meer. Vanochtend weer een Beryl upgrade en het werkte weer. Misschien dat jij die laatste update nog niet hebt...
offtopic:
Het is dus een fout geweest in het update circuit. Heb alleen niet het beryl forum doorgespit om het te kunnen bewijzen

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
Harm schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:35:
De enige echte officiële methode om te upgraden is 'gksu update-manager -c -d'. Dan hoef je ook niet handmatig dingen aan te gaan passen et cetera, een stuk makkelijker :) .
Hey vriend, het blijft wel linux he! console rulez!!! ;)

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

Reg. datum: 28 mei 2000

Wow... Beryl is echt extreem gaaf!

Onvoorstelbaar!

Bé-jèl-ze-bú-bú

quote:
Mithras86 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:52:
Daarnaast is het "probleem" dat het in het engels is geschreven. Er is wel een Nederlands gedeelte, maar dat is bij lange na niet zo compleet en up to date als het (internationale) Engelse gedeelte. Dat is logisch, maar in plaats van te zeggen "kijk maar op de wiki" is een vertaling en een kort stappenplan in de tweede post niet zo'n slecht idee: je verzamelt voor GoT zo ook info. Als iemand nu zal zoeken op GoT naar 'mp3 ubuntu', zal je hier uit moeten komen (maar dat is mijn idee dan).
[/quote]

Ik zou dan eigenlijk liever zien dat je meehelpt aan die Nederlandse vertaling van de Ubuntu wiki. Als het niet makkelijk genoeg is, dan kom je toch met voorstellen om dat makkelijker te maken?

De beginnende gebruiker heeft er niks aan als er overal een klein beetje snuifspul van de oplossing te vinden is. Als het allemaal duidelijk en makkelijk op de wiki staat, centraal en compleet, is dat veel makkelijker. You can make this happen!

Linux & GNOME Multimedia Developer
"It's over, baby, over..." - future has arrived, today!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: