Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Final Fantasy XI deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 oktober 2008

Ik vind het stom dat je char verwijdert wordt na 3 maande als je bv een half jaar niet actieve ben :S dat slaat toch nergens op! Bij andere online games bv wow of lineage2 hebben dat niet maar ff11 wel ><

Het spel kost al *** 13 euro permaand en dan mogen we maar 3 maande kosteloos weg blijven pff..

dreadlordss wijzigde dit bericht 24-10-2008 15:27 (21%)

quote:
dreadlordss schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:19:
Ik vind het stom dat je char verwijdert wordt na 3 maande als je bv een half jaar niet actieve ben :S dat slaat toch nergens op! Bij andere online games bv wow of lineage2 hebben dat niet maar ff11 wel ><

Het spel kost al *** 13 euro permaand en dan mogen we maar 3 maande kosteloos weg blijven pff..
Anders lees je ff goed.

OFFICIEEL is de termijn 3 maand, maar er zijn al zat mensen die na een jaar (of zelfs 3,4 of 5) gewoon weer met hun oude chars verder konden.

Jah dat las ik ook maar dat is dan toevallig geluk maar als nog die hele regel slaat nergens op.

quote:
dreadlordss schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:05:
Jah dat las ik ook maar dat is dan toevallig geluk maar als nog die hele regel slaat nergens op.
Als eerste: Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand z'n chars helemaal kwijt was, ongeacht hoe lang die weg was.

Gelukkig hebben we allemaal recht op een eigen mening, maar als je je hier al over opwindt vraag ik me af of ffxi wel iets voor je is. Ik geef je een paar voorbeeldjes:
- accuracy capped op 95%, dit houdt in dat je als lvl75 5% kans hebt om een lvl1 mob te missen.
- Een mob heeft een droprate voor een bepaald item, soms 100%, meestal veel en veel lager.
- Als je craft is het nooit 100% raak en nooit 100% skillup. Op lvl100 kan je nog steeds een lvl1 synth failen en je materials kwijtraken (5% regel weer)
etc
etc
etc

Welkom in ffxi ;)

wappie1980 wijzigde dit bericht 24-10-2008 18:16 (6%)

Als nog nooit iemand zijn hele char kwijt is geraakt dan snap ik niet waarom er staat over die 3 maanden maar goed.

Het spel is tot nu toe nog wel leuk maar moeilijk maar dat maakt het juist wel spannender vind ik :). Maar ik wil gewoon geen char kwijt raken dat is gewoon het irritanste wat er kan gebeuren dat zal je denk zelf ook wel begrijpen?

tis een regel omzichzelf in te dekken.
En gewoon niet stoppen of gewoon doorbetalen, dan weet je t zeker :p

Je vergeet de leukste Xil ^^ Mobs die als Too Weak connen en je vervolgens volledig afmaken zonder dat je ook maar iets van een kans maakt hahaha :D

Of mijn alltime fav: jobchange naar een low-lvl job..doodgaan en dan hp'n.. om ergens in Xarcabard te eindigen en erachter te komen dat jawel..Xarca beastmen controlled is _/-\o_

(of leuk in je all-lvl75 gear rondhupsen.. doodgaan.. delevellen.. en naakt staan rond te hupsen)

Sputnik @ Division Brabant ^^

Reg. datum: 30 mei 2002

hehe, Poeks spreekt uit ervaring? >:)

Vorige week een beetje ziekjes geweest dus weinig gespeelt. Wel heb ik nog wat Nyzul Isle gedaan en ben nu de trotse bezitter van een Runic Key (floor 100) en op Ryosuke een Goliard Chapeau. Onze groep is nu net begonnen met boss farming. Een ding waar we achter zijn gekomen is dat Capricious Cassie op een kill all floor toch zeker wel een showstopper is. Ik vind die haast moeilijker dan elke andere mob in Nyzul Isle (inclusief de bosses, lol) met z'n AoE 50" Bad Breath (en Sweet Breath). Ondanks dat we die laatste run verloren hadden kregen we wel vol verassing een Cassie Earring van de appraise :D een leuke 500k verdeelt over 5 personen.

Reg. datum: 14 september 2002

SAM67 BLM73
Sandy dynamis: BRD + BST voor mij, Die bard hat is wel goed, Bst wil ik gewoon zodat ik kan storen.

Grootste uitdaging in FFXI vond ik toen ik begon dat je (behoorlijk wat) hulp nodig had op je weg naar je eerste 75 job. Ook dat is tegenwoordig wel wat gemakkelijker omdat jan en alleman wel een 75 job heeft zodat dingen waar je vroegah een pty voor moest hebben nu gewoon gezerged kunnen worden (missions/Genkai's)

Nog een leuke:
Doodgaan zonder reraise op plekken waar geen mens komt
Achterblijven op missions die niemand meer doet (en wil doen bijv. ToAU44)
40,000+ exp nodig hebben om level 75 te woren en dan concluderen dat je nog meer als 100,000 exp nodig hebt om merits te kweken (ben je 'ooit' klaar)
Een goede manier vinden om geld te maken en hebben en nog niet kunnen krijgen wat je wil (rare/ex)
etc.
etc.
Reg. datum: 09 april 2003

Whow, dit leeft nog steeds joh? Ik zit beetje te lezen hier en daar en zie een term als Level synch voorbij komen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tevens, ik verneem dat het spel iets makkelijker is geworden zo hier en daar, hoe en waarom? Vergeef me dat ik niet 59 pagina's wil gaan lezen aub :)

Dit spel trekt me, na al die jaren, nog steeds eigenlijk. Heeft gewoon een bepaalde charme die me altijd zal blijven trekken.

Hoi xil en poek btw :)) Ik hoorde van jmr dat snr nu tegenwoordig ook lekker bezig is en eindelijk een beetje events enzo heeft. Wel grappig om te horen. Moet misschien jmr maar eens even poken en zijn accountje effe inloggen om weer eens rond te huppelen in ffxi :)

Oh uh... jrd zegt je natuurlijk niet zoveel realiseer ik me nu net. Ik speelde altijd op Hanneke of Slemz. HOI!

edit: ik speel nu trouwens wow... samen met feex haha (als we uberhaupt weleens tegelijk ingelogd zijn).

jrd wijzigde dit bericht 27-10-2008 10:11 (6%)

Level synch wil zeggen dat je in een party naar een member kunt 'synchen' iedereen krijgt dan dezelfde level als die persoon. Dit kan vanaf level 10:
Gisteravond bijvoorbeel een party met war(60) war(65) brd(59) whm(70) sam(66) pld(64)
gesynched naar de war en dus iedereen level 60 (behalve de bard, je wordt niet omhoog gesynched), je gear die je draagt welke hoger level is kun je blijven dragen, maar wordt wel (soms drastisch) generfed.

Toen de PLD moest gaan en hij geen vervanger kon vinden heeft ie gewoon een PLD75 uit zijn shell gestuurd, die dus ook netjes gesynched wordt naar level 60 ^^

Gemakkelijker exp om diverse redenen:
Meer area's met exp bonus en snellere chains (ToAU/WotG), campaigns (WotG) met random battles welke exp opleveren en als je dood gaat geen exp kosten, Besieged, idem voor ToAU
en de exp voor EP en DC zijn aangepast wat solo wat interessanter maakt.
Empress band voor 50% exp bonus tot max van 2000 exp bonus.
eens per jaar een anniversery ring: 100% exp bonus
en nog wat andere dingen (zoals bjiv. Scholar die zowat nooit zonder MP komt te zitten)
Reg. datum: 30 mei 2002

Ik dacht dat empress band +50% exp tot 1000 exp was met 7 charges (16u recast en rechargable 1x per week) voor een 'week'-totaal van 7000 bonus exp. Daarnaast heb je nu ook emperor band die +50% exp tot 2000 exp geeft met 3 charges (16u recast en rechargable 1x per week) voor een 'week'-totaal van 6000 bonus exp.

6K je laat het weer erg aantrekkelijk klinken in ieder geval haha. Maar goed, steel nou inderdaad dat je een party joined als lvl 75 en je synched dus naar lvl 60 ofzo. Dat zou dus inhouden dat je gewoon je merits kan halen in een normale xp party op lvl 60? Als dat het geval is dan is het inderdaad een stuk simpeler geworden. Je moet je dus wel beperken tot het lvl van 1 van je party members?

Wotg is zeker die nieuwe expension? die heb ik gemist namelijk. Toau of hoe je het ook spelt heb ik nog gewoon meegemaakt.

Ik had wel iets meegekregen van maat van me dat je inderdaad scholar ofzoiets had nu tegenwoordig en zo nog 2 jobs dacht ik? Het enige wat me zo tegenstaat van het spel is die enorm statische gameplay (die op zijn beurt ook gewoon z'n charmes heeft natuurlijk). Oh ja, en het niet in staat zijn om een party te vinden voor veel jobs (om het gil verhaal maar even achterwege te laten atm).

Maar ondanks al die min punten nog steeds een mooi spel haha, mogelijk wel 1 van de betere mmo's die ik ooit gespeeld heb haha. Wil ik weer gaan spelen zal ik alleen m'n best moeten doen om een amerikaanse expension pack te bemachtigen, dat gaat niet zo makkelijk ben ik inmiddels wel achter gekomen. Dat was bij Toau al een ramp en voor zover ik weet is het bedrijf dat toen der tijd mijn expension heeft aangeleverd min of meer gestopt met het importeren van die zooi.

Vraagje voor xil of poek: wie van de oude mensen waar we toen der tijd mee speelden in iratus en snr speelt er nog? Kweet toevallig dat koek is gestopt met ffxi ook (is immers m'n "zwager" haha). Ik ga vanavond eens even m'n cd's afstoffen en kijken hoever ik kan komen met de installatie.

Even algemeen weer: iemand een idee of ik mijn account (van oorsprong) amerikaans kan omzetten naar europees of iets dergelijks door bijvoorbeeld europese keys aan te schaffen ofzo? Ik lul maar wat raak nu hoor, zit gewoon even in m'n hoofd na te denken over hoe ik dat regel met die expension :)

hm... emperor band bedoelde ik ja :)

je kunt inderdaad merits halen in een level 60 party and altijd synchen naar 1 member. Als die member dood gaat krijg je ook geen exp overigens :D

WotG = Wings of the Godess en is inderdaad een nieuwe expansie

en volgens mij kun je gewoon inloggen met je ID op een EU variant, maar dat zou ik wel eerst ff dubbel checken.
naast Scholar heb je ook Dancer voor wat betreft WotG
in ToAU zaten BLU PUP en COR

Overigens is WotG niet zo'n gigantsche musthave als je weer opnieuw begint, dat kan later ook nog, exp parties gaan nog steeds niet die gebieden in :)

Parties vinden is nog steeds redelijk afhankelijk van je job, maar wel een stuk beter geworden met level synch :)

Nou wat dat level synch vooral doet (zoals ik het nu lees dan in ieder geval) is je in staat stellen om mensen uit je LS te regelen gewoon om met je mee te lvlen. Aangezien je ook geen gear hoeft te veranderen enzo.

Lijkt me wel weer leuk eigenlijk om het een kans te geven, maar wacht dan sowieso tot volgende maand voordat ik met m'n eigen account weer aan de slag ga, anders betaal ik weet ik het hoeveel dollar voor die laatste paar dagen van deze maand. Dat is namelijk hoe SE te werk gaat haha.

Ik ben benieuwd wat poek en xil me te vertellen hebben aangezien ik toch nog steeds op die server gestrand zit met hun haha. Zou er niet aan moeten denken om weer helemaal opnieuw te beginnen. Weer al die missions doen, ranks halen, sea access halen haha houd op! Ben blij dat ik al die crap gewoon gedaan heb dan (ondanks dat het in eerste instantie m'n vriendin der char was en dus ook echt een hele nare naam heeft haha (haar echte naam namelijk...)).

Ben ook vooral benieuwd naar de staat van de economie atm, of het nog steeds gerunt wordt door de gilsellers en dergelijke. Weet dat toen ik nog speelde de gilsellers in sky ook bezig waren maar dat er met enige regelmaat een banwave was.

je merkt ook dat vreemde mensen je gewoon uitnodigen voor level synch, met uitzondering uiteraard van japaners die allemaal in comment hebben: "level synch: X"

Gilsellers zullen er altijd zijn, maar met uitschieters op de AH valt het best mee vind ik persoonlijk

Ja het zou ook beetje erg hoopvol zijn om helemaal van de gilsellers af te zijn :) Maar als er nu iig met enige regelmaat beetje op ingespeeld wordt dan vind ik dat al helemaal goed.

Hoe zit het eigenlijk met het bannen in het algemeen? Ik vond / vind namelijk niks vervelender als daar staan bij een faf/nidhog camp om er vervolgens achter te komen dat 1 of andere debiel met een programmatje dat ding geclaimed heeft en zojuist 2 uur van m'n tijd heeft verdaan. Op een gegeven moment (dat was in ieder geval op Ragnarok zo) werd er best regelmatig mensen gebanned voor dergelijke dingen.

Sorry als ik teveel vraag hoor, probeer gewoon weer langzaam een beeld te scheppen van wat er precies speelt op het moment in de game. Misschien als ik echt teveel tijd heb later, als ik klaar ben met m'n werk, dat ik dan even op m'n gemak de laatste paar topics effe door ga lezen.

Heya ^^

Mcc en Linaaa spelen nog, en van SnR bijna iedereen nog.
Hoe het zit met botten in hnm camps durf ik zo niet te zeggen, hou me daar niet zo mee bezig.
Economie draait redelijk, zo af toe proberen ze weer eens prijzen op te drijven maar heb ik persoonlijk ook niet veel last van eigenlijk. Ze gaan de visbotters weer eens aanpakken maar dat doen ze elke paar weken wel weer..

Speel zelf trouwens ook met feex (haar char dan) naast m'n eigen Poeksel ^^

quote:
Poekie McPurrr schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:19:
Vanavond dyna-badsok op war/dnc gedaan (onze pt had geen healer bij begin). Moet zeggen dat war/dnc wel erg fijn speelt in dyna ^^

2 ss's, proto-omega (poekbrd) en een van sky voor cuteness:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ok sorry dat ik nu echt een heel oude post aanhaal...

Spelen matine en ondori nog?!

Goed om te horen trouwens dat die mensen nog spelen. Linaaa heeft wel voor een redelijke shock gezorgt met de LJ posts haha. Sureal en Pijkie hadden het niet meer (die spelen allebei nu wow btw). Als je niet weet waar ik het over heb dan moet je me effe pmen, maar ga ervan uit dat het alom bekend is wat ik nu bedoel.

Maar leuk om te lezen man dat mensen nog steeds spelen, denk dat ik zelf maar weer eens accountje ga activeren dan mocht dat nodig zijn. Hoop dat ik misschien weer die vibe beetje te pakken kan krijgen en het weer echt leuk kan krijgen in dat spel. Uiteindelijk heb ik het namelijk toch wel altijd naar m'n zin gehad in het spel, ondanks de nare kanten eravn af en toe :))

Ik sprak toevallig week of iets terug Gwedolyne ook ineens weer, die speelt ook niet meer als ik het zo beetje goed had begrepen?

En jij Poek, zit je nu gewoon alleen met snr beetje te spelen of heb je er nog een LS naast voor je andere dingen? Zie namelijk op die screenshot een pearl die ik niet 1, 2, 3 kan defineren als een LS die ik ken.

Matine en ondori spelen niet echt meer samen.. Matine zit nu ook bij snr btw :)

Zit nu bij 2 shells idd, Snr voor de social stuff, en AkatsukiCrew voor wat endgame spul (4 avonden in de week /sea, /sky en /dyna doorhupsen)

FFXI heeft een veel beter bot-herkenning systeem inmiddels. Zaken als speed-hack en warp hack kunnen niet meer, nou ja, het kan wel, maar je bent binnen 2 maanden gebanned. SE scanned de logs en letten daarbij ook op afgelegde afstand en je cpu clock. Als daar vreemde dingen in te zien zijn heb je zonder pardon een ban.

visbots worden inderdaad volgens mij zowat maandelijks aangepakt, ook daar gebruiken ze tegenwoordig leuke truukjes voor. Zo is bekend dat ze je char een stukje draaien waardoor je niet kunt vissen, wanneer je dan onophoudelijk 'you cannot fish here' blijft spammen heb je ook een ban aan je broek.

Claim botting pakken ze aan door berekeningen uit te voeren die het kost om een mob te renderen, als je voor die tijd provoked, heb je dus een detect bot -> ban

Maar nu de keerzijde van de medaille, slimme botters kunnen hier allemaal omheen :(
er zijn diverse plugins binnen en buiten windower die hier namelijk omheen kunnen. OF in ieder geval een ban kunnen voorkomen (bij het draaien van de char wordt de x,y,z waarde en direction uitgelezen bijv. wanneer deze wijzigt vernietigen ze de ffxi sessie, of bij het warpen en speedhack wordt de cpu clock tijdelijk gemanipuleerd)

Kortom, 2 uur bij fafnir staan en de claim verliezen is nog steeds mogelijk...

--------------

ok, daarnaast zijn er ook nog heel veel minder gevaarlijke plugins/addons waar je prima mee weg komt. Dit zijn zo'n beetje de standaard windower plugins die je leven wat gemakkelijker maken en inmiddels als algemeen gebruikt beschouwd worden (hoewel ik er niet triomfantelijk over zou gaan babbelen ingame).

Zo zijn veel standaard plugins momenteel:
Infobar (een balk met zeer nuttige informatie)
zonetimer (een klokje hoelang je in een zone bent, handig voor timed events als salvage)
clock (een balkje met wereldtijden)
TParty (je kunt TP van de rest van je party zien)
Distance (hoever sta je ergens vandaan)
Recast (hoe lang voordat een spell weer gebruikt kan worden)
Spellcast (gemakkelijkere command line commando's en automatische gear swaps per job)
LightLuggage (auto-sort + auto-lot/pass mogelijkheden)
en nog vele anderen... ;)

6K wijzigde dit bericht 28-10-2008 13:43 (25%)

Het is al heel wat dat ze wat meer tijd eraan besteden dan voorheen. Bot proof zal het nooit worden, geen enkel spel denk ik.

Ik zelf heb ook nooit moeilijk gedaan over windower en de daarbij behorende plugins, kheb een hele tijd ook FFassist gedraait. Dit was geen plugin volgens mij als ik het me kan herinneren maar een stand alone progje, was wel bijzonder handig (range calc, recast timer, cooldown timer, ingame mapje en meer van dat soort ongein).

Het lijkt me zo leuk aan ene kant om het weer te gaan spelen, aan andere kant als ik denk aan de tijd en moeite die het kost om het allemaal weer op te starten dan begin ik langzaam af te haken weer haha.

Baggerzooi gisteren :/ Eerst haasten om om 2100h thuis te zijn om op tijd te zijn voor dynamis:windy.. log in.. pt accept.. r0.. node in amsterdam had ruzie met de rest van internet ; ;

Toen maar macross:frontier gaan kijken :3

hm... toch best algemeen goed gisteren dan.
21:00 uur dynamis bastok, weinig mensen (relatief) online, sommige nog net op msn via 3g, maar konden het spel niet inkomen.

affijn:
2 100 pieces, een berg wootz en 10 AF
SAM RDM BLU SMN 4xCOR MNK BST

vooraf zeiden we nog: wordt tijd dat COR eens dropped.

op SAM had ik van de 7 mensen als eerste lot 887, helaas was er een persoon die op mijn verzoek kwam vanwege het geringe aantal mensen die er met 998 overheen ging :(
ach ja... twas wel gezellig weer. Gemakkelijke win en nog flinke berg mobs achteraf om te farmen

vanavond weer eens Einherjar, ben benieuwd

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: