Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb door het wachten op FFXIV ARR weer super veel zin gekregen in FFXI ;p maarja wil niet in me eentje spelen haha. zelf ook nog heel veel lage jobs.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik speel nog regelmatig, alleen de laatste 2 weken even niet...te druk met andere dingen. Mijn 3 main jobs zijn helemaal gemaxed, behalve de nieuwe Adoulin gear dan, maar daar wordt aan gewerkt. Intussen BLU en DRK proberen omhoog te krijgen, weet nog niet wat ik met de nieuwe jobs ga doen. Ik heb ze beide unlocked maar daar is het vooralsnog bij gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Anoniem: 2557 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:05:
Ik speel nog regelmatig, alleen de laatste 2 weken even niet...te druk met andere dingen. Mijn 3 main jobs zijn helemaal gemaxed, behalve de nieuwe Adoulin gear dan, maar daar wordt aan gewerkt. Intussen BLU en DRK proberen omhoog te krijgen, weet nog niet wat ik met de nieuwe jobs ga doen. Ik heb ze beide unlocked maar daar is het vooralsnog bij gebleven
Op welke server zit je en heb je bijvoorbeeld een actieve Linkshell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:52:
[...]

Op welke server zit je en heb je bijvoorbeeld een actieve Linkshell?
Sylph, en ja ik heb een actieve linkshell die doordeweeks iedereen helpt vanalles te doen en reguliere events doet, Arch Dynamis (of NMs voor Relic weapons waar nodig), Arch Limbus, Voidwatch, Einherjar en om de zoveel tijd Provenance, Legion of Delve (Adoulin end game). Zijn op een mannetje of 4-5 na wel allemaal Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmmm nu wil ik echt spelen haha :D! maarja opzich druk met werk en dan FFXIV wat niet te lang meer wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah ik heb geen PC die XIV aankan dus daar richt ik me niet echt op...daarbij denk ik niet dat er ooit iets zal zijn dat XI gaat vervangen, is ook de enige MMO die ik ooit heb gespeeld, en ik heb eigenlijk al geen tijd voor 1 MMO, laat staan 2 or meer. XIV ziet er wel zoveel mooier uit, een remake van XI in die engine zou ideaal zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toch maar weer begonnen met spelen tot FFXIV launched =p.

Gister avond RDM van 20 naar eind 29 geleveld in Gusgen mines met 2 mensen die ik daar tegenkwam na 2 uur rondzoeken naar een party =p later op de avond kwamen er nog 4 a 5 bij ofzo. was toen wel gezellig en gelijk een nog actieve linkshell gejoined. Vanavond even 30 worden en kijken of we kunnen beginnen in Abyssea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Speelt iemand hier nog FFXI?
Zo ja op de officiële retail server of op een community server?

Ik heb FFXI tijdens NA launch voor 5 jaar gespeeld en nu sinds kort weer begonnen op de Nasomi server.
Community server met de "ouderwetse" FFXI vind ik persoonlijk 1000x beter en leuker dan de huidige retail versie. De huidige retail versie heeft weinig tot niets meer met het FFXI te maken wat FFXI in het begin zo speciaal en leuk maakte.
Daarbij ook nog eens het voordeel de de community op Nasomi een van de weinige community's is die niet compleet toxic is. Er voor veel gepraat en iedereen helpt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41
@Anoniem: 403231 Eigenlijk al heel lang niet meer gespeeld sinds FFXIV eigenlijk en moet zeggen dat ik XI totaal langer heb gespeeld dan XIV. Die laatste speel ik ook al even niet meer, life happened denk ik.

Die community server klinkt wel interessant. Weet dat er enige tijd geleden het kon, maar dan via een account bij Square zelf waar je voor betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Arunia Er zijn meerdere community servers maar Nasomi is toch wel de server met de meeste spelers en ook heel belangrijk; een server met de originele settings zoals ze waren in 2005.
Er zijn veel community servers waarbij ze hebben ingesteld dat de XP rate 800% is of dat je begint met 50M gil en meer van dat soort onzin. Ik was opzoek naar de "authentieke" FFXI ervaring en dan is Nasomi een van de weinige zo niet de enige die dit bied in combinatie met een spelers aantal dat nog acceptabel is.

FFXI is oud en zeker niet perfect maar het is wel een echte MMORPG. Alle moderne MMORPG's van de laatste tijd hebben zo een ongelooflijke focus op solo speelbaarheid dat ik het community gevoel mis wat ik wel heb bij "old school" FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 403231 Heb hem even geinstalleerd. Eens kijken hoe en wat. Geen idee of ik nog genoeg tijd heb om te spelen. Maar wel weer even leuk om te zien.
Mijn effectieve speeltijd is niet heel erg aanwezig. Probleem met FFXIV ook welke ik dan toch ook nog met mijn vrouw samen speelde.
Heb best veel tijd in dat spel gestoken. Geen idee of op de SE servers mijn character nog terug te halen is. Zou ondertussen wel verwijderd moeten zijn, maar iets zegt me dat ze daar niet zo heel snel mee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Arunia Geen idee of de characters uit die tijd nog aanwezig zijn op de servers.. zou wel wat zijn. Geen idee of je dat en waar je dat kan checken zonder een sub te nemen en proberen in te loggen.
Aan de andere kant heb/had ik ook een "band" met dat character en nu meer dan 10 jaar later voelt het bij mij toch iets dat ik dat character lekker in het verleden moet laten. Zou voor mij best raar aanvoelen om weer met dat character in te loggen met een LS die niet meer bestaat en vrienden die er niet meer zijn.

Iedereen roept dat FFXI super hardcore is en alleen iets kan bereiken als je hardcore, als in 8+ uur per dag, speelt. Ook bij de NA launch heb ik nooit hardcore gespeeld. Ook in die tijd had ik al een eigen huis, vriendin (die nu mijn vrouw is), full time baan en noem het maar op (jezus wat voel ik mij nu oud ;) ) dus ik speelde altijd 2 of hooguit 3 uurtje per dag en dan niet eens iedere dag. Veel van die tijd ging dan ook nog eens op aan crafting en fishing wat ik echt geweldig vond in FFXI.

In het begin kan het daardoor lastig zijn om een party te krijgen maar na een tijdje heb een vriendenkring opgebouwd en zit je in een LS. Een party starten met vrienden en LS members duurde toen nog maar 15 minuten of zo. Vanaf lvl 32 een static party met vrienden gemaakt en toen was het helemaal geen probleem meer. Ja ok het ging niet super snel maar uiteindelijk alles bereikt wat ik wilde bereiken.
Duurde ruim 2 jaar om mijn eerste job (PLD) op lvl 75 te krijgen maar die reis van ruim 2 jaar was en is nog steeds de beste die ik ooit ervaren heb in een MMORPG. PLD op lvl 75 krijgen in volledige AF gear heeft mij meer plezier en zeker meer voldoening opgeleverd dan mijn hele leger max level chars in WoW bij elkaar opgeteld.

Wat ik hier probeer te zeggen is dat "hardcore" een mindset is en geen verplichte speelstijl. Je kan FFXI prima "casual" spelen zolang je maar kan accepteren en toch plezier kan hebben ondanks dat je niet max lvl zal zijn in 3 weken (wat nu zo'n beetje de standaard is in alle moderne MMORPG's geloof ik) en niet al na een maand met BiS gear rond loopt. Neem de tijd er voor en geniet van de ervaring en sociale interactie en die levels komen er dan uiteindelijk vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 403231
Het enige wat ik nog weet, is dat characters soms tijdens speciale events terug te halen waren en dat ze eigenlijk na een half jaar iig verwijderd zouden worden, maar veelal konden ze na 2 jaar nog terug gehaald worden.
Wat je zegt met die "band" met je character. Denk ook niet dat ik mijn level 48 WHM terug moet halen om weer te gaan spelen. We hebben zoveel meegemaakt. Alle jobclasses opgepikt al sluipend met invis spells e.d., hele spannende tijden. De LS is er inderdaad ook niet meer.

Om in FFXI te komen en het te waarderen was wel even hardcore. Als je het eenmaal te pakken had, viel het reuze mee. Had zelf toen ik nog thuis woonde wel wat tijd over. Daarna niet meer en werd het idd ook steeds minder met spelen. Was zelf meer met farmen e.d. bezig, af en toe met crafting.

Moest zeggen als WHM kreeg je heel snel parties. Maar daar was het de class ook voor.
Heb alle werelddelen zelf rond gelopen uiteraard met invis en die spell dat je geen geluid maakt. De duur van die spells die ook random waren, altijd lachen en zweten.

Je moet je met een spel vermaken. Heb je er lol in, dan is het zijn geld gewoon waard ongeacht wat je doet. Zo speel ik tegenwoordig ieder spel op story mode ipv moeilijk. Wil gewoon het verhaal doen en meemaken, hoef niet zo nodig meer een uitdaging met uitzonderingen (Demon's Souls, I am looking at you.)
Met de LS chatten terwijl je je ding deed vond ik iig altijd erg vermakelijk. Ben echter bang dat ik geen tijd meer heb in mijn hoofd om een MMO te spelen. GW2 ligt er ook al enige tijd on aangetast. GW1 helemaal plat gespeeld met mijn vrouw, maar dat is ook minder geworden.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste