Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
SLedder schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Jaw..zo'n antwoord kan ik ook geven...
Maar ik zou graag van iemand willen weten hoe je nu je C2D hebt overgeklockt..Wat is de aanpak ?

Er bestaat geen standaard stappenplan.... Overclocken moet je leren en rol je geleidelijk in. Je leest héél veel, probeert de verschillende processen binnen je systeem te begrijpen en daarna kun je er zelf mee aan de slag proberen te gaan.
Ik irriteer me soms echt aan mensen die denken "even" snel over te kunnen clocken. Koop dan een Asrock moederbord en zet in de overclocksettingsvan je bios je systeem op +10% Ben je toch goed bezig als overclocker, al heb je natuurlijk geen idee wat je nu eigenlijk hebt gedaan.... :X

Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
bosaap22 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:28:
[...]

Er bestaat geen standaard stappenplan.... Overclocken moet je leren en rol je geleidelijk in. Je leest héél veel, probeert de verschillende processen binnen je systeem te begrijpen en daarna kun je er zelf mee aan de slag proberen te gaan.
Ik irriteer me soms echt aan mensen die denken "even" snel over te kunnen clocken. Koop dan een Asrock moederbord en zet in de overclocksettingsvan je bios je systeem op +10% Ben je toch goed bezig als overclocker, al heb je natuurlijk geen idee wat je nu eigenlijk hebt gedaan.... :X
Maar, toch is er wel wat veranderd. Vroeger had ik voor m'n werk-machine er zelfs niet aan gedacht om een ge-overclockte machine te gebruiken. Maar met c2d, een redelijk mobo en goed geheugen is het gewoon te "easy". Het was wel mijn instelling, even "snel" overclocken. En volgens mij lukt dat ook in het gros van de gevallen. Door gewoon even wat topics door te lezen en wat standaard manier/intellingen te gebruiken gaat het bijna altijd goed. Ik durf te zeggen dat er tegenwoordig wel bijna een soort stappenplan is. Da's toch wel mooi. Maar mensen die niet de moeite nemen om het topic door te lezen zijn irri inderdaad :)

specs O que os olhos não vêem o coração não sente.

Cantona.
Reg. datum: 21 september 2001

quote:
smieg schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:08:
[...]

e6600 @ stock---idle 32 stressed 41
e6600 @3600----idle 42 stressed 55 edit..vcore 1.425
met de boxed cooler.. :P

Wow, ik haal @ stockspeeds met stockcooler stressed dik 60 graden en idle ongeveer 50...
Rond de 3 gHz haal ik zelfs ruim 70...
Dat wordt dan toch maar een artic 7 :|

Flubberdwaal en klufthout
Reg. datum: 15 augustus 2000

quote:
SLedder schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Jaw..zo'n antwoord kan ik ook geven...
Maar ik zou graag van iemand willen weten hoe je nu je C2D hebt overgeklockt..Wat is de aanpak ?
Sorry hoor (hoewel, eigenlijk niet) Dit komt mij over als zijnde dat je een E6600 heb gekocht, niets afweet van OC'en en in een soort Overklokken voor Dummies handleiding wil lezen:
Stap 1: doe dit
Stap 2: Doe dat
Stap 3: Doe zus
Stap 4: Doe zo
Resultaat -> Overclocked!

Zo werkt het gewoon niet. Het is een kwestie van dit en het vorige topic doorlezen. Daar staan verhalen van mensen met hun pogingen om te OC'en, wat ze hebben gedaan en wat wel en niet werkte. Daaruit destilleer je de gangbare tips (EIST uitzetten, MCH Vcore aanpassen, QFan uitzetten, Hyperpath disablen, etc...) Daarmee ga je een keertje wat proberen en kijk je wat wel en niet lukt. Lukt het niet dan lees je weer verder.

Een paar pagina's terug stond een link naar een Duitse site met klip-en-klare manieren om te OC'en. Die heb ik gisteren gebruikt om van 3,1GHz met gemak (notabene!!) naar 3,6GHz te gaan. Appeltje-eitje.

Dus ja, als je zo'n vraag post zal je het soort antwoorden krijgen zoals die van mij.

Je wilt een aanpak weten: LEZEN aub!!! (dit is geen kat, maar gewoon een werkende tip, echt waar!)

specs You're just jealous because the voices only talk to me

quote:
theforce81 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:53:
Even gruwelijk offtopic: (Tai pan heeft geen DM! En ben er erg benieuwd naar)

Hoe heb jij twee UD draaien? Ik krijg het niet aan de praat, hartstikke bedankt voor je moeite!!

(off-topic)
1x onder Windows account #1 laten lopen
1x onder Windows account #2 opstarten in NT4 met SP5 comp-modus.

en dan toewijzen per CPU uiteraard.

Cantona.

quote:
Tai-Pan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:29:
[...]

Sorry hoor (hoewel, eigenlijk niet) Dit komt mij over als zijnde dat je een E6600 heb gekocht, niets afweet van OC'en en in een soort Overklokken voor Dummies handleiding wil lezen:
Stap 1: doe dit
Stap 2: Doe dat
Stap 3: Doe zus
Stap 4: Doe zo
Resultaat -> Overclocked!

Zo werkt het gewoon niet. Het is een kwestie van dit en het vorige topic doorlezen. Daar staan verhalen van mensen met hun pogingen om te OC'en, wat ze hebben gedaan en wat wel en niet werkte. Daaruit destilleer je de gangbare tips (EIST uitzetten, MCH Vcore aanpassen, QFan uitzetten, Hyperpath disablen, etc...) Daarmee ga je een keertje wat proberen en kijk je wat wel en niet lukt. Lukt het niet dan lees je weer verder.

Een paar pagina's terug stond een link naar een Duitse site met klip-en-klare manieren om te OC'en. Die heb ik gisteren gebruikt om van 3,1GHz met gemak (notabene!!) naar 3,6GHz te gaan. Appeltje-eitje.

Dus ja, als je zo'n vraag post zal je het soort antwoorden krijgen zoals die van mij.

Je wilt een aanpak weten: LEZEN aub!!! (dit is geen kat, maar gewoon een werkende tip, echt waar!)

Ik snap je verhaal en je probleem, ik zelf ben al bezig met overclocken vanaf P2, maar ik moest bij mijn bios, p5w bordje en AMI bios, toch even zoeken. Na dit topic, ongeveer in zijn geheel, te hebben doorgenomen kwam ik erachter dat ik de jumperfree settings op manual moest zetten.
Daarnaast was het voor mij de eerste keer dat ik aan de Vcore moest zitten. Met andere woorden, C2D is net even anders oc'en dan voorgaande processoren. Laatste proc van mij was echter een athlonXP, misschien dat dat er iets mee te maken heeft gehad.

quote:
BigFast schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:37:
[...]

Ik snap je verhaal en je probleem, ik zelf ben al bezig met overclocken vanaf P2, maar ik moest bij mijn bios, p5w bordje en AMI bios, toch even zoeken. Na dit topic, ongeveer in zijn geheel, te hebben doorgenomen kwam ik erachter dat ik de jumperfree settings op manual moest zetten.
Daarnaast was het voor mij de eerste keer dat ik aan de Vcore moest zitten. Met andere woorden, C2D is net even anders oc'en dan voorgaande processoren. Laatste proc van mij was echter een athlonXP, misschien dat dat er iets mee te maken heeft gehad.

Duidelijk, maar het principe blijft hetzelfde. Het gaat erom je CPU sneller te laten lopen. En de manier is al zo oud als de spreekwoordelijke weg naar Rome :)

FSB ophogen, eventueel meer juice op de voltages en testen..testen...testen.
Dat je zaken op Manual moet zetten stond volgens mij (weet het eigenlijk zeker) al in deel 1

Ik had zelf meer moeite met het vinden van de schermen in de BIOS waar ik dingen moest aanpassen dan het lezen wat wel en niet aangepast moest worden 8)7

En uiteraard is elk bordje anders want elke BIOS is anders. Voordat ik begon, tijdens het wachten op mijn C2D heb ik eerst deel 1 helemaal uitgespit en links gelezen die gespost werden. Dat geeft je al een aardige indruk hoe je het voor elkaar kan krijgen. Daarna is het zelf proberen en 10x op je muil gaan en de 11e keer loopt ie stabiel.

En ik heb de indruk dat de laatste postings op het forum ook meer gaan over temperatuur dan het stabiel krijgen. Ook dat speelt voor mij mee. Ding kan soms aardig warm worden, dat is niet zo'n supergroot probleem zolang het binnen de specs blijft, alleen wil ik (persoonlijk) geen jet-engine geluid uit mijn bak hebben. Dus bewust een SilentMaXX kast gekocht met veel 120mm fans, maar nu blijkt dat mijn voeding zelf de snelheid van de fans bepaald en ik die niet kan aanpassen. |:(

Is toch wat anders dan vragen om een kant-en-klare OC oplossing. Die bestaat in my humble opinion gewoon niet.

Cantona.

quote:
Tai-Pan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:54:
[...]

Duidelijk, maar het principe blijft hetzelfde. Het gaat erom je CPU sneller te laten lopen. En de manier is al zo oud als de spreekwoordelijke weg naar Rome :)

FSB ophogen, eventueel meer juice op de voltages en testen..testen...testen.
Dat je zaken op Manual moet zetten stond volgens mij (weet het eigenlijk zeker) al in deel 1

Ik had zelf meer moeite met het vinden van de schermen in de BIOS waar ik dingen moest aanpassen dan het lezen wat wel en niet aangepast moest worden 8)7

En uiteraard is elk bordje anders want elke BIOS is anders. Voordat ik begon, tijdens het wachten op mijn C2D heb ik eerst deel 1 helemaal uitgespit en links gelezen die gespost werden. Dat geeft je al een aardige indruk hoe je het voor elkaar kan krijgen. Daarna is het zelf proberen en 10x op je muil gaan en de 11e keer loopt ie stabiel.

En ik heb de indruk dat de laatste postings op het forum ook meer gaan over temperatuur dan het stabiel krijgen. Ook dat speelt voor mij mee. Ding kan soms aardig warm worden, dat is niet zo'n supergroot probleem zolang het binnen de specs blijft, alleen wil ik (persoonlijk) geen jet-engine geluid uit mijn bak hebben. Dus bewust een SilentMaXX kast gekocht met veel 120mm fans, maar nu blijkt dat mijn voeding zelf de snelheid van de fans bepaald en ik die niet kan aanpassen. |:(

Is toch wat anders dan vragen om een kant-en-klare OC oplossing. Die bestaat in my humble opinion gewoon niet.

Dat klopt. Wat ik mij echter van oude biosen kan herinneren is dat je ALTIJD de fsb en/of de multiplier kon aanpassen. Vandaar mijn eigen verwarring. Nu moest je dat eerst "unlocken". En voor zover ik weet heb ik nog nooit aan de vcore gezeten. Stabiel krijgen is voor mij niet zo'n probleem, als hij niet stabiel is op 1.35 Vcore dan schroef ik hem gewoon terug. Wat ik overigens vermoed is dat de C2D boven de 80 graden zegt ik stop ermee. Dat is mijn ervaring, op dat soort momenten knalt mijn pc namelijk standaard uit.

In TAT C1 op 76 graden stabiel, en C2 schommelt tussen de 70 en 74 graden. Wat aan de hoge kant. @2839

Mohaa for life
Reg. datum: 05 mei 2006

quote:
BigFast schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:15:
[...]

Dat klopt. Wat ik mij echter van oude biosen kan herinneren is dat je ALTIJD de fsb en/of de multiplier kon aanpassen. Vandaar mijn eigen verwarring. Nu moest je dat eerst "unlocken". En voor zover ik weet heb ik nog nooit aan de vcore gezeten. Stabiel krijgen is voor mij niet zo'n probleem, als hij niet stabiel is op 1.35 Vcore dan schroef ik hem gewoon terug. Wat ik overigens vermoed is dat de C2D boven de 80 graden zegt ik stop ermee. Dat is mijn ervaring, op dat soort momenten knalt mijn pc namelijk standaard uit.

In TAT C1 op 76 graden stabiel, en C2 schommelt tussen de 70 en 74 graden. Wat aan de hoge kant. @2839

ja dat heb ik dus ook..
als ik mijn e6600@vcore 1.545 laat lopen@4000mhz..dan kan gamen nog net...
maar als ik tat laat stressen..zie ik ook 78 79 80 poef restart..haha

Dreams do come true..!!!

Cantona.

@ 4ghz, hier @ 3ghz...

Reg. datum: 04 september 2002

Mooi om te zien dat bijna alle Core 2 Duo's gewoon hard gaan. Afgezien van overklokken om te zien hoe hard het wil gaan en omdat het leuk is waarom laten mensen hun E6600 op 3.6GHz of hoger lopen als je in de praktijk met games er eigenlijk niets aan hebt ?

Ik heb mijn E6600 op 3.1GHz nog nooit op 100% gezien met normale apps en games. Als ik bijvoorbeeld CS:S speel met alles op de max komt de CPU nooit boven de 70% uit. Ik was van plan om de mijne ook naar 3.6GHz te oc'en maar dat ga ik nu pas doen als het nodig is met een DX10 kaart.

Ik snap dat dit het Core 2 Duo oc topic is en dat het vet is om de CPU zo hard te laten lopen maar echt zin heeft het niet bij normaal gebruikt.
Reg. datum: 10 oktober 2006

quote:
jvriesenga schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:43:
Even een vraagje.

Mijn systeem :

p5b
e6400 + freezer 7 ( 32 idle 45 stressed )
2x 512 hyperx pc6400 5-5-5-12

kan met geen mogelijkheid hoger dan 288 fsb ( st : 266 ) . Ik heb al wat rondgekeken en er schijnt iets te zijn als een functie die een FSB wall moet vormen ( hyperpath ? ) maar die kan ik niet vinden in mijn bios ( nieuwste ) de 0701. Heb memory voltage op 2v gezet en cpu op diverse voltages maar ook dat werkt niet.. wanneer windows dan geladen moet worden krijg ik wat dll errors en spontane reboots.
Als ik mijn pc6400 geheugen optimaal wil benutten moet ik toch wel die fsb hoger gooien ? Ook kan ik geen divider instellen en op dit moment draait m'n systeem ( volgens cpuz ) 2:3.. hoe kan ik dit het beste veranderen ?
Iemand een oplossing voor deze problemen?
Hoop niet dat deze over het hoofd word gezien :P hulp is altijd welkom ! andere freq's staan trouwens idd op 101 en 33.33

Reg. datum: 07 oktober 2006

quote:
jvriesenga schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

Hoop niet dat deze over het hoofd word gezien :P hulp is altijd welkom !
omdat zoiets in topic begin staat word je alles uit gelecht

quote:
thasims2 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:49:
[...]

omdat zoiets in topic begin staat word je alles uit gelecht
[bet-weter modus aan] uit gelecht = uitgelegd [modus uit] ;)

quote:
PilatuS schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:39:
Mooi om te zien dat bijna alle Core 2 Duo's gewoon hard gaan. Afgezien van overklokken om te zien hoe hard het wil gaan en omdat het leuk is waarom laten mensen hun E6600 op 3.6GHz of hoger lopen als je in de praktijk met games er eigenlijk niets aan hebt ?

Ik heb mijn E6600 op 3.1GHz nog nooit op 100% gezien met normale apps en games. Als ik bijvoorbeeld CS:S speel met alles op de max komt de CPU nooit boven de 70% uit. Ik was van plan om de mijne ook naar 3.6GHz te oc'en maar dat ga ik nu pas doen als het nodig is met een DX10 kaart.

Ik snap dat dit het Core 2 Duo oc topic is en dat het vet is om de CPU zo hard te laten lopen maar echt zin heeft het niet bij normaal gebruikt.

Voor mij dus eigenlijk alleen voor de }:O

PS...en omdat het kan >:)

30K 06..... op naar de 33K

quote:

Daarom is het voor sommigen ook een hobby, dan kan je verklaren waarom je het doet :P
golfen, voetballen, tennissen, postzegels verzamelen. Heeft allemaal geen nut :9

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:

Als je regelmatig bestanden .rar-t, DivX encodeert, voor je werk bepaalde algoritmes moet testen op grote datasets (CPU-belastend), etc, etc...dan is het weldegelijk nuttig. Ik geef toe, bij mij zal het ook niet vaker dan 30% van de tijd zo zijn da ik mijn E6600 voluit moet belasten, maar als het moet, dan ben ik wel blij dat het sneller kan. Vooral met die algoritmes: op mijn werk gebruik ik een P4 3.0 Ghz en die doet over een bepaalde dataset 15min. terwijl mijn E6600 @ 2.4Ghz er ca. 4min!!! overdoet. Wanneer overgeklokt (bij mij niet verder dan 3.0Ghz, dan kan de bewerking al in ca. 3min. afgerond zijn. Je zou zeggen, ach ja, die ene minuut, wat maakt dat nou uit. Nou, als je 100+ van die datasets moet runnen, dan zijn dat toch 100+ bespaarde minuten, en dan heb ik het nog niet eens over de besparing t.o.v. mijn werkvloer-PC. ;)
Reg. datum: 04 september 2002

Het klopt idd wel dat vooral dingen zoals RAR bestanden enorm veel sneller gaan. Ik stond echt ff te kijken hoe enorm snel mijn Core 2 Duo klaar was met allemaal losse RAR's van 15MB om te zetten naar 1 bestand van 700MB. Mijn 2600+@3700+ deed er makkelijk 5 min over en mijn E6600 doet het binnen 45 sec.

Als die datasets ook zo heel veel sneller gaan heb je er idd zeker wel wat aan om de CPU te oc'en. Ik denk alleen dat er veel mensen zijn die wel overklokken maar die power verder niet nodig hebben.

Ik snap ook wel dat het gewoon leuk is om te zien hoever je kan overklokken. De meer dan 100% oc van Rol-Co is natuurlijk ook wel erg vet :)
Reg. datum: 24 maart 2000

Of met renderen. Bij iemand die ik ken renderde een scene in 3 uur, op een P4 1,6 op 2,4ghz. Op mijn 3200mhz c2d renderdt het onder de 10 minuten. Voor renderen zou ik hem nog wel harder willen hebben maar ik voel me hier (temperatuur/stabiliteit) tenminste goed bij.

specs O que os olhos não vêem o coração não sente.

PES 2008!
Reg. datum: 09 december 2005

De link naar de TAT doet het niet meer. Ik heb wel een andere link voor je: http://weyland.be/files/program/TAT.exe

Even een korte update over de c2d op de infinity...geheugen loopt inmiddels op 957mhz op 5-5-5-12 (Corsair PC6400) en systeem op 285FSB, prime stable, maar 1 mhz meer FSB en hij boot nog steeds niet :(

Benefit from knowledge

Reg. datum: 04 januari 2005

Weet iemand of de ASUS P5B NoN deluxe ook goed overklokt? Want er word alleen over de Asus P5B deluxe gepraat.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Cantona.

quote:
Coolmaster schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:04:
Weet iemand of de ASUS P5B NoN deluxe ook goed overklokt? Want er word alleen over de Asus P5B deluxe gepraat.
"Correctie": P5W DH deluxe gok ik zo. Geen idee of de p5b goed oc't. De p5w dh deluxe wel ;)

Reg. datum: 12 september 2005

quote:
Coolmaster schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:04:

Ik heb met mijn P5B (non deluxe) mijn E6300 op 2,9 ghz lopen..

specs:

E6300 @ 2,9 ghz @ 1.1 volt
Boxed Intel koeler @ 51C stressed (asus probe)
Corsair xms 5400C4 (675 mhz) @ 830 mhz 2.1 volt 5-5-4-12

Dus ja, hij OC't volgens mij wel goed :) alleen kan mijn geheugen niet hoger dan 2.1 volt, en zit nu dus aan zijn max..

24/7 setup |-| Asus P5E |-| E6400 @ 3.4GHz + Freezer7pro |-| 2x 1024Mb Team Xtreem 6400 5-5-5-12 @ 1020 @ 2.1V |-| 250gig seagate 7200.10 |-| HD3870

Overclocking Madness

nieuw om te testen.. :P
weekjes 28B .....nou hopen dat ze hard gaan he .

http://82.173.172.10/Rol-Co/4xw28b.JPG
Geld teveel Rol-Co? :D

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: