Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
30K 06..... op naar de 33K

je temp zouden ook iets moeten zakken na een paar dagen, de AS5 moet een beetje inkomen ofzo (weet echt niet hoe ik dit anders moet beschrijven)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Reg. datum: 14 november 2003

quote:
Extera schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:18:
je temp zouden ook iets moeten zakken na een paar dagen, de AS5 moet een beetje inkomen ofzo (weet echt niet hoe ik dit anders moet beschrijven)
Ik meen dat dit CPU-burnin heet

Reg. datum: 04 januari 2005

Ik wil ook een core 2 gaan kopen binnenkort om te ocen. Nou zit ik te twijfelen tussen de 6400 en de 6600. Bij welke applicaties maakt die 4MB veel uit? Ik neem aan dat de 6400 net zo hoog komt als de 6600...?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Reg. datum: 07 februari 2006

Die 2 MB extra cache is vooral handig bij het converte van files of andere encoding bezigheden.
SuperPi is hier een voorbeeld van. Beide CPU`s op 3ghz geeft zo`n 3 seconden verschil.

In games is het verschil een paar procent. Als je een e6300 OC`ed naar 3 ghz, is hij snel zat voor alle games en aplicaties, dus veel verschil zul je niet gaan merken.

Flubberdwaal en klufthout
Reg. datum: 15 augustus 2000

Heb mijn Conroe 2,4Ghz op 3,6Ghz gekregen, alleen...de iGreen voeding gaat als een bezetene tekeer. Ik zie alleen geen optie om dat ding stiller te krijgen. Volgens mij zat er nl ook geen kabel aan die ik kon aansluiten op de fan te reguleren.

Enfin, misschien dat iemand van jullie zo'n ding heeft en een idee heeft?

Hier een screenshot (clickable)

Kensei wijzigde dit bericht 22-09-2008 20:05 (15%)

specs | You're just jealous because the voices only talk to me

Kan altijd sneller!

WOOOOOW wat is er bij jouw dan 118 graden :P:P geheheh
En idd mijn PSU gaat ook tekeer als ik hem op 3600Mhz test met orthos xD
Turbo fan springt dan gewoon aan ! Dat wist ik niet eens dat die dat zelf deed gehehe ..
Zit een knopje achter maar die gebruik ik lekker nooit, blijkbaar doet hij het tog zelf dus jah .. :D

No one die's virgin, life fucks us all ..

quote:
Reg-Edit schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:15:
WOOOOOW wat is er bij jouw dan 118 graden :P:P geheheh
En idd mijn PSU gaat ook tekeer als ik hem op 3600Mhz test met orthos xD
Turbo fan springt dan gewoon aan ! Dat wist ik niet eens dat die dat zelf deed gehehe ..
Zit een knopje achter maar die gebruik ik lekker nooit, blijkbaar doet hij het tog zelf dus jah .. :D
maar dat is dan zeker geen iGreen?

----------
Reg. datum: 04 december 2002

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie OC'en met de Core2Duo.
Er is wel een GOT-overclock-draadje, maar die is toch echt meer op de P4 en AMD's gericht.
Aangezien ik overclocks zie van meer dan 1Ghz lijkt me dit niet van toepassing op een Core2Duo.
Ook zie ik dat mensen de multiplier terugzetten, wat volgens mij met een pentium niet mogelijk was.

Wat ik me dus afvraag, en PUUR voor een C2D (in mijn geval een E6600): Hoe pak ik het overclocken aan ? (misschien ook leuk voor in een volgende startpost)
Moet ik beginnen met de FSB ? Of met het geheugen ? Met hoeveel kan ik de FSB ophogen ? En vanaf wanneer is het verhogen van het voltage van toepassing ?

Karsten

quote:
SLedder schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:23:
Ik zou wel eens willen weten hoe jullie OC'en met de Core2Duo.
Er is wel een GOT-overclock-draadje, maar die is toch echt meer op de P4 en AMD's gericht.
Aangezien ik overclocks zie van meer dan 1Ghz lijkt me dit niet van toepassing op een Core2Duo.
Ook zie ik dat mensen de multiplier terugzetten, wat volgens mij met een pentium niet mogelijk was.

Wat ik me dus afvraag, en PUUR voor een C2D (in mijn geval een E6600): Hoe pak ik het overclocken aan ? (misschien ook leuk voor in een volgende startpost)
Moet ik beginnen met de FSB ? Of met het geheugen ? Met hoeveel kan ik de FSB ophogen ? En vanaf wanneer is het verhogen van het voltage van toepassing ?

Zie ook vorige delen van deze thread. Er staan aardig wat tips en trucs om te OC'en.

En je had het over meer dan 1Ghz niet van toepassing? Een hoop hebben 'm 1GHz + draaien. Ik nu ook op 50% OC'ed (2,4GHz default naar 3,6Ghz OC'ed)

PES 2008!
Reg. datum: 09 december 2005

Wij zijn sinds kort bezig met een Retail E6600 op een DFI Infinity bord, alleen krijgen we dat kreng niet verder dan 285 FSB op 1.3v (met 0.50+ instelling = dus meer dan 1.3v). Bios update gedaan en een aantal instellingen uitgezet van de CPU, kan iemand mij vertellen wat we fout doen? Ik weet dat je een aantal CPU instellingen uit moet zetten, maar kan iemand me vertellen welke allemaal, aangezien we al een hele hoop uit hebben staan..Voor koeling gebruiken we een Arctic Freezer Pro 7.

Geheugen is Corsair XMS2 PC6400 (draait met gemak op 950 mhz op 2.2v) en we zetten dat ook op de 400mhz divider om te kunnen overklokken...Ik kom er echt niet meer uit...

Benefit from knowledge

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Tai-Pan schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:16:
[...]

Ik had een iGreen 500W maar die heb ik verkocht omdat ie bij mij ook een tering herrie maakte. Nu heb ik een Zalman 460W en is alles weer lekker stil.
Reg. datum: 14 november 2003

quote:
Tai-Pan schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:27:
[...]

Zie ook vorige delen van deze thread. Er staan aardig wat tips en trucs om te OC'en.

En je had het over meer dan 1Ghz niet van toepassing? Een hoop hebben 'm 1GHz + draaien. Ik nu ook op 150% OC'ed (2,4GHz default naar 3,6Ghz OC'ed)
Dat is dus 50% OC.. 100% OC is 4,8 Ghz ;-)

quote:
Chutney schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:32:
[...]

Dat is dus 50% OC.. 100% OC is 4,8 Ghz ;-)

Aangepast.
CPU-Z Validation http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=128700

Powered By Mozilla

quote:
t!n0 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:30:
Wij zijn sinds kort bezig met een Retail E6600 op een DFI Infinity bord, alleen krijgen we dat kreng niet verder dan 285 FSB op 1.3v (met 0.50+ instelling = dus meer dan 1.3v). Bios update gedaan en een aantal instellingen uitgezet van de CPU, kan iemand mij vertellen wat we fout doen? Ik weet dat je een aantal CPU instellingen uit moet zetten, maar kan iemand me vertellen welke allemaal, aangezien we al een hele hoop uit hebben staan..Voor koeling gebruiken we een Arctic Freezer Pro 7.

Geheugen is Corsair XMS2 PC6400 (draait met gemak op 950 mhz op 2.2v) en we zetten dat ook op de 400mhz divider om te kunnen overklokken...Ik kom er echt niet meer uit...

WTF!! Met een P5W krijg je zonder met voltages te kloten al op 333 FSB..
Die Infinity is geen geweldig bord zo te zien..

Kaspers wijzigde dit bericht 09-10-2006 21:38 (76%)

de leven is hard

qx6700 overclocked
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
Kaspers schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:37:
[...]

WTF!! Met een P5W krijg je zonder met voltages te kloten al op 333 FSB..
Die Infinity is geen geweldig bord zo te zien..

1.3 undervolting, afhankelijk van het mobo heb je misschien wat meer nodig.
De truk van overklokken is proberen, doet ie het met meer volt wel? zo ja, mooi, maar is geen al te goed begin.

Mijn p5w haalt 320-340 wel op auto voltage (maar dan verhoogt ie wel iets!!!)
Kan altijd sneller!

quote:
Tai-Pan schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:16:
[...]

Nee :P

Maar ik draai dan ook op 1.65vCore gast 8)7
Geen wonder dat mn PSU het zwaar krijgt @ 3600Mhz hehe
Of nou ja zwaar ... als die 40 graden wordt dan gaat de T-fan aan.
Het is een Spire Rocketeer 5, 500Watt continu en op alle lijnen stabiel op perfecte waardes gemeten met multimeter tijdens dual prime !!
En 6 hdd's vga enzo ..

Dus als iemand commentaar wilt geven dan : 8)7 8)7

hier 2x UD-Grid (koetje) -> 50graden CPU temp. Valt me ook niet tegen >:)

En het geheugen houdt zich ook goed :9

Kan altijd sneller!

Morgen mijn nieuwe team ddr binnen :D kijken wat ik eruit kan persen .
Ga het zooitje ook meteen vmodden !

Reg. datum: 05 september 2004

Wat zijn eigenlijk normale temps in idle en load met de E6600 en dan met de stock cooler erop?

twitter: @Dirkjl | PSN-ID: Dirkske1982 |

Overclocking Madness

quote:
Kiphaas7 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:07:
[...]

Ondanks dat ik weet dat er een apart topic voor is mbt tot de IHS problemen en temps, vraag ik toch even aan je omdat je deze opmerking maakt: hoeveel as5 je gebruikt dan?

Mijn e6600 met scythe ninja op p5b deluxe kwam namelijk gemonteerd binnen (foutje van mijn kant, ik dacht dat installeren cpu + koeler alleen zou betekenen testen of ze werkten :P ). idle/load temps waren iets van 33/50 graden @ stock (gemeten met coretemp en asusprobe, allebei hetzelfde).

Onder het motto van: ik kan het beter, want de stock temps vind ik te hoog voor een oc, koeler eraf gehaald en alles schoongemaakt, vond zelf dat er redelijk wat koelprut tussen zat, as5(1 rijstkorreltje ongeveer) erop gedaan en mooi glad gestreken, koeler erop en temps gemeten. Nu zit ik op temps van ~38/57 graden! :(

Ik besef dat iedere IHS anders is (blijkbaar :/ ), maar als ik straks opnieuw ga monteren wil natuurlijk het niet weer fout doen. Dus hoeveel prut gebruiken jullie (en Rol-co in het bijzonder omdat hij de opmerking maakte ;) ) voor je c2d?

ik doe met de as5 tube 5 dotjes op de cpu net als op een dobbelsteen, en dan met een soort bankpasje een egale laag op de cpu plamuren waarbij de randen van de cpu vaak een beetje doorlichten.
dan de koeler zo veel mogenlijk in 1 x op zijn plaats, milimeter linksom milimeter rechtsom en vastzetten zonder de koeler te verschuiven.
half uurtje rustig stressen dus rond 40-50 gr en dan kan je doen wat je wilt.
Mohaa for life
Reg. datum: 05 mei 2006

quote:
RSD1982 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:37:
Wat zijn eigenlijk normale temps in idle en load met de E6600 en dan met de stock cooler erop?

e6600 @ stock---idle 32 stressed 41
e6600 @3600----idle 42 stressed 55 edit..vcore 1.425
met de boxed cooler.. :P

Dreams do come true..!!!

Virtual Boy NR1!
Reg. datum: 16 juni 2003

Even gruwelijk offtopic: (Tai pan heeft geen DM! En ben er erg benieuwd naar)

Hoe heb jij twee UD draaien? Ik krijg het niet aan de praat, hartstikke bedankt voor je moeite!!

----------
Reg. datum: 04 december 2002

quote:
Tai-Pan schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:27:
[...]

En je had het over meer dan 1Ghz niet van toepassing? Een hoop hebben 'm 1GHz + draaien. Ik nu ook op 50% OC'ed (2,4GHz default naar 3,6Ghz OC'ed)

Jaw..zo'n antwoord kan ik ook geven...
Maar ik zou graag van iemand willen weten hoe je nu je C2D hebt overgeklockt..Wat is de aanpak ?

Karsten

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Beide C2D topics staan vol met verschillende systemen, gebruikte settings en screens. Ook op XS is zeer veel te vinden. Zoeken, lezen en uitproberen... zo werkt het.

Reg. datum: 10 oktober 2006

Even een vraagje.

Mijn systeem :

p5b
e6400 + freezer 7 ( 32 idle 45 stressed )
2x 512 hyperx pc6400 5-5-5-12

kan met geen mogelijkheid hoger dan 284 fsb ( st : 266 ) . Ik heb al wat rondgekeken en er schijnt iets te zijn als een functie die een FSB wall moet vormen ( hyperpath ? ) maar die kan ik niet vinden in mijn bios ( nieuwste ) de 0701. Heb memory voltage op 2v gezet en cpu op diverse voltages maar ook dat werkt niet.. wanneer windows dan geladen moet worden krijg ik wat dll errors en spontane reboots.
Als ik mijn pc6400 geheugen optimaal wil benutten moet ik toch wel die fsb hoger gooien ? Ook kan ik geen divider instellen en op dit moment draait m'n systeem ( volgens cpuz ) 2:3.. hoe kan ik dit het beste veranderen ?
Iemand een oplossing voor deze problemen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009