Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
Extera schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:54:
Waarom een ander bordje? Als je eerst even vermeld wat je niet bevalt aan je P5W, of heb ik dat gemist? (was jij dat met te weinig sata poorten)

Ik vind persoonlijk de P5B een topbord, beter als de P5W. andere borden heb ik nog niet gehad :)

Jup.. Dat was ik.. Maar ik heb het moederbord nu al verkocht, dus ik moet nu wel een ander moederbord kopen. :P Persoonlijk denk ik zelf er ook heel erg aan om de P5B Deluxe te gaan kopen.. :)

Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..

Steephh wijzigde dit bericht 06-11-2006 18:09 (9%)

Reg. datum: 07 februari 2005

quote:
Nilos128 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:20:
[...]

De CPU komt uit Holland, Cool-Prices. Ik had een mail gestuurd naar verscheidene online shops en deze had toevallig die batch in huis, lucky me! :*) Ook nog eens reuzeleuk dat ik mijn ,,oude'' chip heb kunnen verkopen voor 285 €. Dat was een L628A347, deed 3.3Ghz op 1.4625V in bios. 3600 Mhz 1.65V. 24/7 was dus 3300 Mhz max 59°C met een arctic freezer pro. Nu wacht ik op mijn Tuniq Tower en L628B121! Resultaten post ik volgende week wel eens...

Vreemd...naar aanleiding van dit bericht heb ik cool-prices.nl gemailed met de vraag of ze nog een week 28b cpu hadden liggen en ik kreeg dit terug:

quote:

Goedemiddag,

u kunt dit doen door dit bij de opmerkingen aan te geven tijdens de bestelling,
er wordt
dan rekening mee gehouden tijdens het orderpicken.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Support
Support@Cool-Prices.nl
Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?

30K 06..... op naar de 33K

terug mailen en vragen wat ze doen als je dat bij de opmerking zet en ze hebben geen 28b in stock :P

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Edit: Nvm ik las je post verkeerd...heb ze idd teruggemailed dus ik hoor t morgen wel ofzo...

Anders ga ik wel voor de 29B, die schijnt t ook wel redelijk goed te doen, en valt goedkoop te halen bij de zaak waar ik ook m'n 8800GTX heb ge-preordered.

Stoffa wijzigde dit bericht 07-11-2006 01:18 (84%)

Reg. datum: 07 juli 2005

Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?
[/quote]

Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.

Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
Steephh schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:07:
[...]

Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..

Ik zit al een aantal dagen te wachten op een nieuwe P5B Deluxe bordje. De oude wilde voor geen mogelijkheid booten. Lag volgens mij aan de Jmicron chip. Hoop dat de nieuwe geen kuren vertoont.
Verder is dit bord wel een van de betere. Die andere die je noemde zijn niet echt veel beter, zeker niet als je kijkt wat het je extra kost. Qua overclock mogelijkheden / prijs vind ik de P5B de beste keus op dit moment. :)

qx6700 overclocked
Reg. datum: 16 april 2004

zie het p5w dh topic in schijven en controlers.

De driver van de jmicron geeft op de p5w dh problemen als je niet de laatste hebt, verder kan de jmicron een behoorlijke bottleneck zijn voor je hele systeem. Liever niet gebruiken dus.

quote:
Nilos128 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:10:
[/quote]

Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.
Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben Nilos :'(

Reg. datum: 10 oktober 2006

Kijk als je nu een gewoon mb koopt van 140€ en je klokt die over dan bespaar je wat geld

maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet

qx6700 overclocked

quote:
Medina_Sidonia schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:31:
Kijk als je nu een gewoon mb koopt van 140€ en je klokt die over dan bespaar je wat geld

maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet

huh?
Ik heb een e6700 die draait op 3.6 permanent.
Geef mij maar eens e6300 die dat nadoet.
(een e6600 was een verstandigere keuze geweest, geef ik toe).
mobo is meer een kwestie van features die je wilt denk ik.

Over die weeknummers, in elke week zullen echt wel cpus zitten die slecht gaan hoor.
Ik zou verwachten dat naarmate de yield hogerw orden de cpus gemiddeld beter worden en er dus steeds betere cpus in een serie zitten. Maar er zitten altijd slecht tussen die de criteria nog net gehaald hebben. Zo werkt een productie process nu eenmaal. Dus staar je niet dood op die weeknummers

catscit wijzigde dit bericht 07-11-2006 12:57 (22%)

quote:
Stoffa schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:24:
[...]

Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben Nilos :'(
Ik heb nog nooit veel geluk gehad met cpu's. Straks begin ik te denken dat het aan het moederbord ligt.

Ik wil em wel testen als ik een nieuw bordje heb >:)

quote:
Extera schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:40:
Ik wil em wel testen als ik een nieuw bordje heb >:)
Heb ganse nacht geprimed op 3300 Mhz, 1.5V. Deze morgen zet ik hem op 1.45V en na twee minuten reeds een error :'( . Het enige positieve is dat ik een tuniq tower heb geinstalleerd en de temps op 3300 mhz , 1.5V overschrijden de 55°C niet op full load na acht uur orthos. Tsja, dan maar terug de L628A334 erin. Toch nog ff testen deze avond. Ik post mijn ervaringen dan wel...

Reg. datum: 02 juni 2003

Ik nu te denken aan een Abit AB9 Pro (965 chipset en ICH8R).. Of een AW9D-MAX (975x en ICH7R).. Ik weet het niet.. De Pro is goedkoper en heeft meer SATA poorten. Verder lijkt me de Pro beter qua overclocken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En als dat moederbord niet zomaar opnieuw opstart als er stroom op komt, dat zou ook wel fijn zijn. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?

De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier. :9 Maarja.. Ik weet het niet... waarom hebben ze niet gewoon een supercool moederbord waar precies opzit wat op die AB9 Pro zit..Ja.. lastige keuzes..

Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb.. :)

Wat betreft dit dus.

Steephh wijzigde dit bericht 07-11-2006 19:46 (34%)

DOCer met Pensioen
Reg. datum: 08 november 2000

quote:
Steephh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:03:
Ik nu te denken aan een Abit AB9 Pro (965 chipset en ICH8R).. Of een AW9D-MAX (975x en ICH7R).. Ik weet het niet.. De Pro is goedkoper en heeft meer SATA poorten. Verder lijkt me de Pro beter qua overclocken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En als dat moederbord niet zomaar opnieuw opstart als er stroom op komt, dat zou ook wel fijn zijn. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?

De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier. :9 Maarja.. Ik weet het niet... waarom hebben ze niet gewoon een supercool moederbord waar precies opzit wat op die AB9 Pro zit..Ja.. lastige keuzes..

Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb.. :)

Wat betreft dit dus.

Een erg open vraag .... :P
Ik heb nu een paar dagen de AB9-Pro en ben er super tevreden over clocked erg lekker zo stabiel als een huis (E6600 @ 3.72 Ghz - 1.41Vcore).
Wel moeten er op bios gebied nog het een en ander gebeuren maarja is niet zo heel verassend aangezien de P965 chipset in het algemeen net om de hoek komt kijken dus zullen meer fabrikanten last van hebben :P.

Qua FSB clocken moet je met de huidige biossen niet veel meer als +/- 450 verwachten zonder de soldeerbout te hand te willen nemen that is.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen deze 2 maar vond de USB/Raid snelheden erg belangrijk en op dat punt is de ICH8R sneller/stabieler als de ICH7R.
En uiterraard het prijsverschil de AB9 doet net zoveel op voltage/instellings gebied als de AW9D alleen heeft deze laatste dus wel 100% aluminium capacitors.

Kiezen voor the best of the best is leuk en nagenoeg zeker de garantie dat je kan planken op OC gebied dan.Maar kiezen voor de underdog en die zover krijgen dat je de dure meuk eruit trekt is veeeeel cooler/sportiever _/-\o_ (maarja oldschool clocker ben je of niet he).

Kortom ik ben erg tevreden maar ben altijd al Pro-Abit geweest (BD7 / 6 stuks NF7-S boardjes gehad) :P

SmokeyTheBandit wijzigde dit bericht 07-11-2006 23:05 (7%)

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

Wat betreft batchnummer vond ik deze post op xtremesystems:

CPU Type: E6600
Clock SPeed: 4050MHz
Stepping: 6 B2
Week: L631
Code: A674
Vcore Set in bios:1.65v
Cooling: Air , 20° ambiant
Cooler brand/model: Tuniq Tower 120
Motherboard: Biostar Tforce 965p Deluxe
Bios Version: 914
Memory: G.Skill HZ 2GB
Rated speed: PC 6400 C4
Timmings: 4-4-4-9 1:1 2.1v

4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus. Overigens ben ik t gedeeltelijk eens met wat catscit hierboven zei. Ja er zijn uitzonderingen bij iedere stepping, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde steppings die t gewoon beter doen dan andere. Kijk eens naar de "Rol-co cpu's" bijvoorbeeld: hoe verklaar je anders dat die stuk voor stuk zo hard gaan?

En kijk eens naar de results database op Hardforum en XS -> die week 28B cpu's doen het gemiddeld gewoon veel en veel beter dan bijv. een 28A.

qx6700 overclocked

had rol-co niet 5 e6600 laten komen oid?
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.

ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.

catscit wijzigde dit bericht 08-11-2006 09:13 (21%)

_0-
Reg. datum: 20 juni 2006

Net m'n E6300 binnen. Gelijk gemonteerd. Dat ding is 27graden idle bij 21 graden kamer temperatuur. Dat is al een stuk koeler dan m'n D830. Ik ga nu beginnen met overklokken :) Ik heb een week 30 cpu. Kijken tot hoeveer deze wilt voor 24/7 gebruik.

quote:
catscit schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:08:
had rol-co niet 5 e6600 laten komen oid?
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.

ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.

Hoe het precies komt weet ik niet, maar ze gaan wel allemaal zo hard.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.

Binnekort mijn B123 results.

Hoe het precies komt weet ik niet, maar ze gaan wel allemaal zo hard.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.

Binnekort mijn B123 results.
[/quote]

Ik heb nu al twee E6600's getest een L628A334 en een L628B101. Ze gaan beiden echter ,,maar'' tot 3.4 Ghz op 1.5V. Zou ik iets over het hoofd kunnen gezien hebben? Slecht moederbord misschien? Gewoon pech? Mijn mobo is een P5WDH met een tuniq tower.

Ik denk dat je wat over t hoofd ziet, je B121 zou 4ghz wel op air moeten doen.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.

Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.

Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:

4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus.

Allright!!! 8)

Intel M © '05
Intel ® CORE 2 DUO
6600 SL9S8 MALAY
2.40GHZ/4M/1066/06
L631A967

Dit weekend eens kijken wat ik eruit kan halen! ;)

Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.
[/quote]

Hey, NB voltage staat niet op max, dat moet ik nog eens testen. Maar de stepping was een L628B101 en geen 121, ik had me daarin gemist bij het bestellen en dacht dat het een L628B121 was. :-( Die heb ik terug verkocht. Nu die L628A334 die ik heb doet 4.5 GHZ bij iemand op XS kijk maar: http://img90.imageshack.us/img90/5246/10984dj6.jpg. Ksnap er niks meer van. Sparen voor een P5b deluxe? Bedankt trouwens om me te willen helpen.

qx6700 overclocked

quote:
Extera schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:15:
Ik denk dat je wat over t hoofd ziet, je B121 zou 4ghz wel op air moeten doen.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.

Ik heb een matige p5w maar 400fsb haal ik wel.
Je kunt door de multiplier naar beneden te halen testen of je een fsb beperking hebt.
Zo ja, dan heb je je bios intellingen niet goed staan (meestal toch)

ligt aan de hoogte van je fsb wall of je bios instellingen niet goed staan.
~370 kan bijna niet de max zijn van t bord. Op dat moment verdenk ik Hyperpath 3 die aanstaat of brakke mem timings (wel heel brak dan :P)

NB voltage gewoon naar 1,65 zetten, hyperpath 3 uitzetten, genoeg volt op t mem, 2,2v ofzo.

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: