[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
Reageer Nieuw Topicmisschien moet je er toch wat droogijs op gooien.
lekkere cpu heb je iig
Ik hoop dat mijn bord & week28B dat ook gaat halen...
Extera wijzigde dit bericht 13-10-2006 18:27 (17%)
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Voor wie lekker stabiel z'n Conroe 6600 op 3303+ Mhz wil hebben en wie beschikt over 6400 Cas 4 geheugen reepjes pleegt de volgende verhandelingen. :
Een prima klein tweakje ..
Jumperfree Configuration modus :
Ai overclocking op manual
Cpu freq : 367
Dramm freq : 734 of was het nou 736 nou ja je ziet het vanzelf wel want er is maar één optie beschikbaar rond de opgegeven freq.;)
Performance mode : auto
Pci express freq : 100
Pci clock sync mode : 33.33
Mem voltage : 2.1v
CPU Vcore voltage : auto
FSB termination V : auto
MCH chipset V : auto
ICH chipset V : auto
---
CPU CONF.
---
Microcode update : enabled
Max CPUID value limit : Disabled
Execute Disable Function : disabled
CPU internal Thermal Control : disabled
Virtualization technology : Enabled
Intel Speedstep Technology: Disabled
---
Advanced chipset settings (ddr2)
configure dram timing by SPD : manual
DRAM CAS latency : 4
DRAM RAS Precharge : 4
DRAM RAS To CAS delay : 4
DRAM RAS activate to precharge Delay : 12
Dram write recovery Time : 4
Hyper Path 3: disabled
Dram throttling : disabled
Ik heb un: Asus (bios flash) "Rampage" Maximus, E8400 @4.2ghz, Aztec Freezer 7 pro, 2x TWIN2x2048 - 6400 С4, Creative X-fi, Asus 8800GTS 512 TOP, 2x Samsung F1 750GB Raid 0 & 1 + 1 terra backup, Lian-Li PC68, Logitech G5,
R.I.P. Intel Conroe E6600 !!
Voltmods zijn de boosdoener.. of nou jah .. had 1 draadje verkeerd om gesoldeerd
GRRRR *&%&$#&) !!!!
Volgens mij werken de voltmods nu wel .. maar nu heb ik er niks meer aan
Ik hoop dat mn MoBo nog in orde is .. het lijkt er wel op iig, geen stank en alles draait zoals het moet ..
Behalve dat mijn schermen niet aanspringen .. dus wie weet is mn MoBo ook naar de %*#^&$ !!
Wou tog al een nieuwe versie halen .. maar goed .. nu moet ik de volle pond betalen omdat ik niet geld terug kan krijgen voor mijn oude conroe die te koop stond ..
Situatie :
CPU erin mobo gaat aan, gebeurt verder helemaal niks.
Als je 5 seconden de aan/uit knop in houd gaat die ook niet uit !
Zonder cpu gaat die echter wel uit na 5 seconden, dus dat ik waar ik mijn conclusie uit trek dat mijn cpu dood is ..
ALs ik bij de meet punten kijk heb ik bij mem en chip tijdens opstart een goede voltage.
Als ik bij cpu kijk blijft die op 0.01 staan .. dus jah .. zou het cpu zijn of ist gewoon mobo ?
Niks stonk noch rook kwam er van af
Reg-Edit wijzigde dit bericht 14-10-2006 04:20 (11%)
No one die's virgin, life fucks us all ..
maar mooi klote man,.....schiet niet op zo
S-Pi 7.8 sec -------- For Sale
CPU, mem, mobo, graka...
Dus het ken van alles wezen bij jou. Jij hebt toch meerdere PC's? Kan je niet wat onderdelen omwisselen om zaken uit te sluiten?
-Maar als je zelf al zegt dat je verkeerd gesoldeerd hebt, zal je mobo wel naar de eeuwige PCB velden zijn.
-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-
quote:Rol-Co schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:05:
ligt er aan wat je verkeerdom gesoldeerd had, meestal is het mobo eerder dood als de cpu..
maar mooi klote man,.....schiet niet op zo
Idd schiet niet op nee, daalijk ff kijken (lees_bank/geld) ofk een nieuwe mobo kan halen ..
ALs het alleen mijn mobo is dan blijft de schade nog beperkt.
En we gaan gewoon weer voor de P5W en dit keer gaan we het meteen goed solderen
quote:RappieRappie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:08:
Het is bij jou lastig te bepalen wat er stuk is, aangezien jij ALLES extreem ver hebt geklokt.![]()
CPU, mem, mobo, graka...
Dus het ken van alles wezen bij jou. Jij hebt toch meerdere PC's? Kan je niet wat onderdelen omwisselen om zaken uit te sluiten?
-Maar als je zelf al zegt dat je verkeerd gesoldeerd hebt, zal je mobo wel naar de eeuwige PCB velden zijn.
Mjha ik heb het getest met oude ddr2 en "oude" videokaart voor de zekerheid
Anders kon ik daalijk de kans lopen dat ik die ook nog eens nieuw moest halen .. (erg duur grapje idd)
Meerderer pc's oke maar tog ... deze is was mijn 24/7 pc
En heb helaas geen socket 775 cpu van bv een andere pc anders had ik dat allang getest
No one die's virgin, life fucks us all ..
gecondoleerd..!!!quote:Reg-Edit schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 03:48:
Mijn cpu is om 3.20 uur overleden![]()
![]()
R.I.P. Intel Conroe E6600 !!
Voltmods zijn de boosdoener.. of nou jah .. had 1 draadje verkeerd om gesoldeerd![]()
GRRRR *&%&$#&) !!!!
Volgens mij werken de voltmods nu wel .. maar nu heb ik er niks meer aan![]()
Ik hoop dat mn MoBo nog in orde is .. het lijkt er wel op iig, geen stank en alles draait zoals het moet ..
Behalve dat mijn schermen niet aanspringen .. dus wie weet is mn MoBo ook naar de %*#^&$ !!
Wou tog al een nieuwe versie halen .. maar goed .. nu moet ik de volle pond betalen omdat ik niet geld terug kan krijgen voor mijn oude conroe die te koop stond ..
Situatie :
CPU erin mobo gaat aan, gebeurt verder helemaal niks.
Als je 5 seconden de aan/uit knop in houd gaat die ook niet uit !
Zonder cpu gaat die echter wel uit na 5 seconden, dus dat ik waar ik mijn conclusie uit trek dat mijn cpu dood is ..
ALs ik bij de meet punten kijk heb ik bij mem en chip tijdens opstart een goede voltage.
Als ik bij cpu kijk blijft die op 0.01 staan .. dus jah .. zou het cpu zijn of ist gewoon mobo ?
Niks stonk noch rook kwam er van af
Dreams do come true..!!!
Reg. datum: 09 oktober 2006
Heren kan ik hier terecht voor hulp met mijn 1e OC heb net zo'n setje in elkaar zitten nu.
Core 2 E6600
P5W DH deluxe
2x1GB Corrsair ddr2 sdram pc6400 cl4.0 tw. pro
Voorlopig video kaart PCI e Asus Geforce e6600 silent
Powersuply Zalman ZW-460-aps 460w
Nou weet ik niet waar ik beginnen moet zonder dat ik me boeltje opblaas wil graag wat meer uit mijn cpu halen en mijn geheugen.
Kan ik dit doen met AI booster
Wie heeft zin mij dit uit te leggen
Gr Ton
Ton van der Loon
Reg. datum: 09 oktober 2006
Zijn dat instellingen die ik in de bios moet aanpassen (sorry voor de wellicht domme vraag)
Ton van der Loon
quote:Unreal100 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:45:
Hoi Scherpmes
Zijn dat instellingen die ik in de bios moet aanpassen (sorry voor de wellicht domme vraag)
Er zijn geen domme vragen maar deze neigt er wel enorm naar.
Heb je uberhaupt als wel eens in je bios gekeken?
zo ja, dan moet dit je vreselijk bekend overkomen.
Verder, leuke instellinge scherpmes maar met die setting kom ik niet aan de 360fsb...
Ieder mobo is anders en iedere cpu ook.
Mijn cpu heeft meer vcore nodig en mijn mobo meer vmch en vfsb
quote:Unreal100 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:45:
Hoi Scherpmes
Volgens mij ben je in je eerste topic al welkom geheten...
Heb je die FAQ en huisregels doorgelezen die de moderator je heeft gegeven? Begin daar anders eerst mee. Probeer dit topic daarnaast eens goed door te nemen en als je verstand van zaken hebt, je eens te wagen aan het overclocken van je systeem.
Zelfs "even snel overclocken" (die term is al veel gebruikt de laatste posts
Jij werkt ook met een andere MP he... Denk dat dat ook veel verschil uitmaakt.quote:catscit schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:07:
[...]
Verder, leuke instellinge scherpmes maar met die setting kom ik niet aan de 360fsb...
Ieder mobo is anders en iedere cpu ook.
Mijn cpu heeft meer vcore nodig en mijn mobo meer vmch en vfsb
quote:Unreal100 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:36:
Help Help
Heren kan ik hier terecht voor hulp met mijn 1e OC heb net zo'n setje in elkaar zitten nu.
Core 2 E6600
P5W DH deluxe
2x1GB Corrsair ddr2 sdram pc6400 cl4.0 tw. pro
Voorlopig video kaart PCI e Asus Geforce e6600 silent
Powersuply Zalman ZW-460-aps 460w
Nou weet ik niet waar ik beginnen moet zonder dat ik me boeltje opblaas wil graag wat meer uit mijn cpu halen en mijn geheugen.
Kan ik dit doen met AI booster
Wie heeft zin mij dit uit te leggen
Gr Ton
LEZEN AUB. Deel 1 en Deel 2 staat vol van tips.
Ga die eerst maar lezen
(en de FAQ), want ik kan je verzekeren dat bijna niemand antwoord gaat geven op je vragen.En Waarom niet denk je? Omdat er in deel1 en deel2 ook al mensen zijn geweest die dachten dat wij een kant-en-klare handleiding hebben voor OC' ers in spé. En dat bestaat niet. Lezen, nog een keer lezen en zelf proberen.
Kom je er dan echt niet uit, dan posten met wat je allemaal geprobeerd hebt.
Kensei wijzigde dit bericht 15-10-2006 10:55 (15%)
specs You're just jealous because the voices only talk to me
quote:bosaap22 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:41:
[...]
Jij werkt ook met een andere MP he... Denk dat dat ook veel verschil uitmaakt.
Ik werk met de default mp van mijn cpu (6700vs6600) maar zelf als ik em naar 9 (of
Verder zojuist de geneugten van 4 reepjes geheugen ontdekt.
2 reepjes kan ik wel op 840mhz laten lopen, 4 reepjes niet, dan gaat de geheugencontroller over z'n nek. Het is dat de c2d het zo goed doet in de benches van reviews, anders was ik allang naar een amd gegaan...
catscit wijzigde dit bericht 16-10-2006 00:06 (21%)
Vorige week mijn E6600 binnen gekregen, dus ik denk gaan maar gelijk beginnen met testen van hoe hoog hij wilt. Nu heb ik hem op 9x 369 gezet werkt perfect en stabiel. Nu zet ik hem op 370, 371 of 372 start hij gewoon niet op. Heb wel gehoort van wall tussen 370 > 400 mhz dus ik denk later we hem iets meer volt geven en 410 mhz doen bijvoorbeeld of 420. Hij wil gewoon niet booten. Nu probeer ik het met een lagere multi plair werkt ook niet. Hij wil maar niet booten zodra boven 370 kom. Tevens ook al heb op 369 draaien en wil mijn geheugen timing aanpassen standaard 5-5-5-15 en verander bijvoorbeeld naar 4-5-5-15 of 5-5-5-10 boot hij niet meer. 2.1v of 2.2 v of 2.3 v op geheugen helpt totaal niet.
Wie heeft er enige raad.
E6600
Asus p5b deluxe wifi Bios 701 (of 711 ben momenteel op werk)
2 GB Ocz Platinum pc6400
XFX 7900 GT
Pci 33.33 mhz en pci express 101 mhz.

specs You're just jealous because the voices only talk to me
Geheugen dus zeer waarschijnlijk. Kun je 9x266 met geheugen op 800 (2:3) wel gewoon draaien? Mem timings set by SPD (in northbridge menu).quote:gerwingood schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:21:
Hier kleine plaatjes met me instellingen als niet goed zijn zal ik vanavond een foto maken met digi.
Reg. datum: 28 juni 2003
Ik ben er zeer over te spreken, vanaf het begin. Nu draait m'n E6600 op 3ghzquote:Tai-Pan schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:28:
Die P5B is toch moeilijker op een makkelijke manier te bewerken voor een hoge OC dan de P5W als ik het zo lees. Is het desalniettemin toch een fijn bord om te hebben? (vraag ik aan de owners dus)
Reg. datum: 07 juli 2005
E6600 L628A334 @ 3.4 Ghz
Asus P5WDH deluxe (2e moederbord, 1e was D.O.A.) - bios 1305
Freezer 7 PRO Idle 44°C Load 62°C
Team Extreme 4-4-4-10 @ 473 Mhz
Raptor WD150ADFD
2x Seagate 200 GB
Sapphire X1900XT
Tagan 580W Easycon
Aerocool Baydream
Voorlopige settings zijn 9x378 FSB, geheugen op een 4:5 divider.
Voor 3.4 Ghz moet ik het voltage opschroeven naar 1.5V, dan is ie nog maar 2u30 min orthos-stabiel. Volg dit topic al sinds het begin dus alle bios settings zijn optimaal ingesteld. De vraag is nu hoe komt het dat ik ,,maar'' dit voorlopige resultaat haal? Moet de proc inbranden? Zou ik hoger kunnen met een betere koeler?
Tips,tweaks ivm settings en verbeteringen welkom.
quote:Tips,tweaks ivm settings en verbeteringen welkom.
Arctic silver 5 eronder gesmeerd? Zo nee, doen! Zo ja, check of het laagje niet te dun of juist te dik is. Ik heb gemerkt dat dit soms een aantal graden kan schelen.
Airflow in de kast verder goed nakijken en eventueel aanpassen. Probeer eens met de kast open op 3.4ghz te benchen. Als dit helpt lijkt het me een hitteprobleem en niet zozeer een biosinstelling.
Reg. datum: 28 juni 2003
quote:bosaap22 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:14:
[...]
Arctic silver 5 eronder gesmeerd? Zo nee, doen! Zo ja, check of het laagje niet te dun of juist te dik is. Ik heb gemerkt dat dit soms een aantal graden kan schelen.
Airflow in de kast verder goed nakijken en eventueel aanpassen. Probeer eens met de kast open op 3.4ghz te benchen. Als dit helpt lijkt het me een hitteprobleem en niet zozeer een biosinstelling.
Hoe dik moet het dan zijn
Ik heb nu een cheap ass pasta erop zitten, hoe krijg ik die er zo goed mogelijk vanaf? Gewoon met een 'vochtig' doekje?
robvanpraat wijzigde dit bericht 16-10-2006 18:30 (9%)
Reg. datum: 07 oktober 2006
bank pasje uit smeerenquote:robvanpraat schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:22:
[...]
Hoe dik moet het dan zijnZe zeggen 1 rijstkorrel, maar hoe krijg je dat het beste netjes over de gehele cpu gesmeerd?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last