[PC] 18 Wheels of Steel: Haulin

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 96.606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/haulin/haulin.jpg
Het Spel

Het is weer september, voor veel mensen begint de school weer, voor andere mensen betekend het maar een ding. Een nieuwe 18 wheels of steel.

Na "Hard Truck:18 Wheels of Steel", "18 Wheels of Steel: Across America" ,"18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal" en "18 wheels of steel: Convoy". Is vorige week "18 wheels of steel: Haulin uitgekomen.

Door de jaren heen is er veel veranderd, Hard truck was namelijk nog een arcade game, waarmee lekkerlijk gecrossed moest worden om de vracht binnen de tijd binnen te brengen. Haulin is meer een simulatie game.

Het leed dat Convoy heet

Convoy was een van de spellen die niet warm werd ontvangen. De programmeurs hadden namelijk missies in het spel gedaan en functionaliteiten eruit gesloopt. Het enige voordeel was dat de map gegroeid was zodat je met een rit van Los Angeles naar New York, meer dan een uur bezig was. Missies leek aanvankelijk leuk, maar op een gegeven moment was je meer missies aan het afwerken dat aan het rijden.

Ook leuke aspecten van het spel zoals spiegels en radio miste in het spel. Daar hebben ze nu naar geluisterd en Haulin brengt veel aspecten van "Pedal to the Metal" en "Convoy" in een enkel spel terug.

Haulin meer een simulatie

Haulin heeft meer simulatie aspecten in het spel zitten. Het wordt er allemaal niet simpeler op, maar de realiteit wordt een stuk omhoog geschroeft. Daarnaast zijn functionaliteiten zoals de spiegels en radio weer in het spel, dus je kan weer naar hartelust luisteren.

De reden dat het meer een simulatie is, is voornamelijk door de politie. Je mag bijvoorbeeld niet meer door rood rijden. De boetes om door rood te rijden zijn bijna astronomisch (je begint met 20.000 flappen op "hard" een boete voor door rood rijden is 7.000). Dit bedrag is niet realistisch, maar komt ook voort uit de klacht dat stoplichten in de vorige delen echt door iedereen genegeerd werden.

Daarnaast wordt je na een aantal uur rijden moe, dat betekend dat je onderweg moet gaan slapen. Vroeger een functie die je uit kon zetten, tegenwoordig wordt je gedwongen om te gaan slapen. Je begint in een vrachtwagen zonder "sleeper cabin". Dat betekend dat je in het begin van hotel naar hotel moet rijden. Negeer je dat, wordt "at random" je beeld zwart. Slapen is dus echt een "must" geworden.

Naast functionaliteit zijn ook veel spel elementen verbeterd. Afslagen zijn nu echte afslagen, graphics zijn verbeterd. Knooppunten zijn monsterlijke knooppunten geworden. Daarnaast is het verkeer verbeterd. Helaas zijn er auto's die bijna instant stopppen, maar dit maal lichten wel hun achterlichten op. Files zijn geen uitzonderingen, ongelukken tussen ander verkeer kan gebeuren. De mogelijkheid bestaat om met een dubbele trailer te rijden. en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/haulin/haulin1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/haulin/haulin3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/haulin/haulin2.jpg

Vragen en antwoorden

Hier kunnen in de toekomst veel gestelde vragen beantwoord en al terug gevonden worden.

Q: Soms ga ik harder dan toegestane snelheid, maar mijn politie-meter gaat niet omhoog
A: Er zit een bug in de snelheids meter, ga naar het menu, selecteer Kilometers, ga terug naar het spel, ga terug naar het menu, selecteer Miles en je zal merken dat je even hard gaat, alleen de snelheid is lager.

Q: Als het donker is, gaat mijn politie-meter omhoog
A: Vergeet niet je lichten te ontsteken :P

Q: Hij zeurt dat ik moet slapen en het scherm wordt soms zwart
A: Je moet gaan slapen, want je bestuurder is moe. Als je geen "Sleeper cabin" in je truck hebt zitten moet je opzoek naar een Hotel. Dan kan je weer een tijdje rijden zonder problemen.

Vorige 18 wheels of steel spellen

18 wheels of steel: Across America
18 wheels of steel: Pedal to the Metal
18 wheels of steel: Convoy
Links naar andere websites

Publisher: Valuesoft
Game developer: SCS Software
Truckpol Forum: Truckpol

Screenshots: Valuesoft
Feature lijst: Truckpol

Hierboven links naar verschillende websites, die ik zal uitbreiden als ik nog leuke dingen tegenkom.

Het spel is gemaakt door SCSsoft en uitgegeven door Valuesoft. Deze week is begonnen met de shipping. Ik het spel bij Amazon vandaan en is alleen nog maar te krijgen in de webwinkels. Ze verwachten dat binnenkort trygames het spel ook gaat uitgeven. Momenteel zijn ze bezig met een demo, die komt waarschijnlijk pas in oktober.

Systeem Eisen

Minimum system requirements:

• Windows 98/ME/2000/XP
• Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible
• 256 MB RAM
• 540 MB HD Space
• 64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card
• DirectX 9.0c or later
• DirectX compatible sound card
• Mouse
• CR-Rom drive

[ Voor 19% gewijzigd door Cardinal op 15-09-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat beloofd veel goeds.
Wist niet dat er weer een nieuwe versie kwam want convoi viel idd erg tegen ja.
Grafisch ziet het er ook behoorlijk gelikt uit en dat ze de stap gemaakt hebben naar een realistische sim is alleen maar positief te noemen.
Alleen hadden ze de inkomsten uitgaven wat beter moeten doen en realistischer moeten maken.
Als ik vandaag een bekeuring krijg voor door rood rijden van 7000 piek kan je mij afvoeren vrees ik :P

Een linkje naar de site van de makers zou niet verkeerd zijn trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 15-09-2006 10:04 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Klein typfoutje in startpost:
"Daarnaast wordt je na een aantal uur slapen moe."

Convoy viel echt erg tegen, maar ik kwam van andere makers (denk ik) rig'n roll tegen dus ik wacht al zo een jaartje op die spel, maar die wil maar niet klaar zijn

Site: http://www.rignroll.com

Haulin lijkt me super. Dingen van Pedal to the Metal zijn terug gekomen en dat maakt het spel nou juist leuk. Bij convoy hadden ze veel dingen allemaal weggehaald en daardoor was het spel niet zo leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hehe, de game staat nog niet eens op de site.
Hij lijkt mij wel interessant, als hij in de winkels misschien nog eens ligt koop ik hem.
En hoe zit het met de map dan? Is die nog net zo groot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb Across America wel gespeeld, was wel fun. Zal es zien of dit wat is

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:03:
Alleen hadden ze de inkomsten uitgaven wat beter moeten doen en realistischer moeten maken.
Als ik vandaag een bekeuring krijg voor door rood rijden van 7000 piek kan je mij afvoeren vrees ik :P

Een linkje naar de site van de makers zou niet verkeerd zijn trouwens.
Die boetes zijn veel te heftig, door rood rijden is trouwens ook een van de meest zare vergrijpen. Alleen zijn bij mij de boetes al hoger uitgevallen dan 4900. Soms heb je ook mazzel, doordat je zelf pech hebt en krijg je alleen een waarschuwing.

Running a red light 3,000-4,900
driving in the wrong direction 700-800
driving and on-duty limits violation 400
assaulting police 4,900
reckless driving 1,800
avoiding mandatory check 10,300
falling to illuminatge headlights 100
only warning 0

offtopic:
links zijn toegevoegd
Alper15 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:09:
Klein typfoutje in startpost:
"Daarnaast wordt je na een aantal uur slapen moe."

Haulin lijkt me super. Dingen van Pedal to the Metal zijn terug gekomen en dat maakt het spel nou juist leuk. Bij convoy hadden ze veel dingen allemaal weggehaald en daardoor was het spel niet zo leuk meer.
8)7 Aangepast. over Rig 'n Roll zou ik voorlopig niet aan denken, die mensen hadden het spel al aangekondigd voordat ze begonnen waren en werken daar momenteel aan, maar dat spel komt voorlopig nog niet uit.
daandegoeiste schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:20:
Hehe, de game staat nog niet eens op de site.
Hij lijkt mij wel interessant, als hij in de winkels misschien nog eens ligt koop ik hem.
En hoe zit het met de map dan? Is die nog net zo groot? :)
Als er behoefte is kan ik wel een lijst maken met online websites. Het klopt trouwens dat het op de websites van SCS en Valuesoft nog niets te vinden is, maar is zeker al uit en gewoon te verkrijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 15-09-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 22:50
Ik heb hem net even gespeeld. Maar er is zeker vooruitgang.

Ik speelde hem met toetsenbord, maar dat beviel wat minder. Het valt me wel op dat de truck zelf heel wendbaar is, vooral met achteruit rijden is dat makkelijk, maar wel wat minder realistisch volgens mij.

Verder wordt je niet altijd gepakt als je door rood rijd. Je hebt een soort van meter, waarop je kan zien hoe hard de politie je zoekt. Deze schiet helemaal vol als je door rood rijd. Maar pas bij het derde rode licht kwam er politie achter mij aan. Ik ging toen aan de zijkant van de weg stilstaan, maar de politie deed niks, toen ben ik maar doorgereden. Een aantal km verderop werd ik alsnog stilgezet aan de kant, 5100 dollar boete.

Verder heb je ook meer metertjes op je dashboard, zoals air pressure en water temperature.

Ik kon trouwens niet mijn spiegels goed afstellen, vroeger ging dat met pageup of down, maar nu zagen ze er helemaal blurry uit, maar dat moet ik nog ff verder uitzoeken. Is vast wel te veranderen.

Het verkeer vind ik wel realistischer. Voor bepaalde afritten staat een rijtje auto's die wachten voordat ze de weg op kunnen, ze staan soms wel weer ineens abrupt stil, waardoor je met je truck no-way op tijd weer stil staat.
Het wegennet is ook een stuk uitgebreider. Mooie knooppunten vooral!!

En ook een groot pluspunt, paaltjes en bordjes zijn niet meer zo sterk dat ze een truck kunnen weerstaan, ze vallen dus ook om.

Ik zal morgen nog wel eens met stuurtje spelen, en ook wat realistischer gaan rijden. Ik was nu gewoon ff wat aan het rondtouren...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Mij lijkt zo'n spel ook wel eens leuk. Alleen konden de vorige versies mij niet bekoren... Ik heb de meeste versies wel geprobeerd maar op een of andere manier klikt het niet bij mij. Grafisch gezien was het gewoon niet goeg genoeg imho: de verhoudingen leken me ook vreemd. En het rijden was ook gammel: je kon niet gewoon lekker op de weg rijden (beetje lastig uit te leggen maar het voelde vreemd en niet realistisch). Ik zit ook al geruime tijd te wachten op Rig 'n' Roll, maar ik vraag me af of dat speel ooit eens uit gaat komen... Jammer dat er nog geen demo is. Die ga ik zeker weer proberen. Maar het spel meteen kopen doe ik zeker niet...!

Hoeveel kilometer weg is er? Rij je de map in een half uur door of kan je echt uren door trekken? En kan je ook saven midden in een (lange) rit?
Scooper schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:42:
Ik heb hem net even gespeeld. Maar er is zeker vooruitgang.
Toch een demo...? Je 'review' klinkt positief: wordt toch wel benieuwd nu! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-09-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zie ik maar de helft van de tekst in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

@ scooper.
Waar haal jij dat dan vandaan?

heb wel wat screenshots gezien op de pagina van valusoft.
Ziet er gelikt uit en de dashboadverlichting is ook prachtig om te zien.
http://www.scssoft.com/18-wheels-of-steel-haulin-screens.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Scooper schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:42:
Ik speelde hem met toetsenbord, maar dat beviel wat minder. Het valt me wel op dat de truck zelf heel wendbaar is, vooral met achteruit rijden is dat makkelijk, maar wel wat minder realistisch volgens mij.
[..]
Verder heb je ook meer metertjes op je dashboard, zoals air pressure en water temperature.
[..]
Ik zal morgen nog wel eens met stuurtje spelen, en ook wat realistischer gaan rijden. Ik was nu gewoon ff wat aan het rondtouren...
Ik heb hem gsiteren ook gespeeld met stuur, het stuur begint zo langzamerhand een must te worden. Het rijden is namelijk stukken makkelijker met stuur.

Achteruit rijden is trouwens makkelijk... tenminste als er een enkele oplegger achter ligt. Moet je maar eens achteruit gaan rijden met een dubbele trailer, dat heeft me een paar minuten geduurd.

De meters hebben ook invloed op de truck, als je namelijk niet de motorbreak gebruikt en puur op de rem stapt en de pressure is weg, gaat remmen ook niet meer. Erg grappig :P
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:45:
Hoeveel kilometer weg is er? Rij je de map in een half uur door of kan je echt uren door trekken? En kan je ook saven midden in een (lange) rit?
[...]
Toch een demo...? Je 'review' klinkt positief: wordt toch wel benieuwd nu! :)
Er komt inderdaad een demo, over twee weken als het goed is. SCS werkt iets anders, aangezien die hem eerst laat spelen door wat mensen en vervolgens een belangrijke patch uitbrengt. Die wordt gelijk in de demo geplaatst.

Over afstanden hoef je geen zorgen te maken, zeker in het begin niet. Denk dat je in de eerste truck van New York tot LA ongeveer 1,5 uur bezig bent.

Even een link toegevoegd aan de startpost hier staat een link met alle features van het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 15-09-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Als de luchtdruk wegvalt blijft hij op de rem staan.
Wanneer je een paar keer remt onder het rijden en je staat zonder lucht doe je niets meer .
Dat is dan weer 1 van de minder realistische kanten van het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:37
Is 't spel groot? Ik meen me te herinneren dat 'Convoy' erg klein was, dat ik me daarover nogal verbaasde!

Nou weet ik ook wel dat grootte niet zoveel zegt over kwaliteit van een spel, maar het geeft wel aan dat er maar in beperkte mate verschillende textures aanwezig zijn waarschijnlijk. Dat was meteen ook mijn kritiek op Convoy: echt ALLES was hetzelfde.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cardinal808 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:
Er komt inderdaad een demo, over twee weken als het goed is. SCS werkt iets anders, aangezien die hem eerst laat spelen door wat mensen en vervolgens een belangrijke patch uitbrengt. Die wordt gelijk in de demo geplaatst.
Ik heb een hekel aan wachten... :( ;) Maar ik vind het toch te eng om ongezien te kopen (gezien mijn kritiek op vorige versies) dus wacht toch maar ff...

Edit:
'k Heb ff op Amazon gekeken en zag dat het spel maar 20 dollar kost...? Klopda? (EDIT 2: Ja dus, zo ongeveer, gezien je antwoord hieronder! :+ ) Van mij mag je wel een lijst online websites maken.

En (ik vraag het nog maar een keer ;) ) kan je nu en lange rit bewaren tijdens het rijden of moet je die echt helemaal uitrijden?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-09-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:04:
Is 't spel groot? Ik meen me te herinneren dat 'Convoy' erg klein was, dat ik me daarover nogal verbaasde!
Het spel is onegveer 500 MB groot. Grap is alleen dat er modificaties kunnen worden toegevoegd. Op huizen heb ik niet echt nog gelet, zal ik vanavond maar eens doen. Echter is de omgeving waarin je meestal rijd stukken mooier geworden.
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:
[...]
Ik heb een hekel aan wachten... :( ;) Maar ik vind het toch te eng om ongezien te kopen (gezien mijn kritiek op vorige versies) dus wacht toch maar ff...
Ik heb een jaar moeten wachten :P Convoy was niet mijn ding. Deze versie is zeker beter. Maar ik zou toch even wachten op de demo, dan weet je het zeker. Ik heb omgerekend 25 euro betaald voor het spel, dus dat is ook niet zo denderend.

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 15-09-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, toch wordt ik van een screenshot als deze niet echt vrolijk...

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/18-wheels-of-steel-haulin_3.jpg

Dit is wat ik bedoel met dat het niet realistisch oogt. Die bomen zien er echt afgrijselijk uit. En het landschap is kaal. Die weg is ook niet bepaald schitterend en het veldje rechts... Nou ja, het is niet bepaald Need For Speeds Most Wanted, zal ik maar zeggen... Ook hoe de cockpit 'staat' t.o.v. de weg oogt vreemd. Het is zo overduidelijk een computerspel. In NFSMW heb je soms het idee dat je ECHT ergens bent of naar een film zit te kijken. Maar dit is net alsof je rijdt in MS Flight Simulator 2002...

Dat wordt dus toch zeker weten wachten op de demo. ;) Misschien dat het wat beter oogt als het allemaal beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dat had ik bij Convoy ook altijd :P Als ik in de cockpit zat was ik er heilig van overtuigd dat ik netjes in mijn baan reed en als ik dan naar de external view ging reed ik meestal een heel stuk over de lijn :|

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Cardinal
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:00:
Als de luchtdruk wegvalt blijft hij op de rem staan.
Wanneer je een paar keer remt onder het rijden en je staat zonder lucht doe je niets meer .
Dat is dan weer 1 van de minder realistische kanten van het spel :)
Naar mijn mening meer een van de meer reeele kanten van het spel, aangezien vrachtwagen IRL hetzelfde hebben. Ingame gewoon meer de motorbreak gebruiken.
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:52:
Dit is wat ik bedoel met dat het niet realistisch oogt. Die bomen zien er echt afgrijselijk uit. En het landschap is kaal. Die weg is ook niet bepaald schitterend en het veldje rechts... Nou ja, het is niet bepaald Need For Speeds Most Wanted, zal ik maar zeggen... Ook hoe de cockpit 'staat' t.o.v. de weg oogt vreemd. Het is zo overduidelijk een computerspel. In NFSMW heb je soms het idee dat je ECHT ergens bent of naar een film zit te kijken. Maar dit is net alsof je rijdt in MS Flight Simulator 2002...

Dat wordt dus toch zeker weten wachten op de demo. ;) Misschien dat het wat beter oogt als het allemaal beweegt.
EA heeft ook iets meer budget dan Valuesoft, wat de naam al zegt een partij opgericht voor kleine game-developers. Dus een vergelijking met NFS is niet geheel eerlijk. Wedden dat als ze meer geld hadden er ook meer mogelijkheden waren in het spel:? Voor een Tsjechisch bureautje, vind ik het nog een mooi stukje werk.

[ Voor 51% gewijzigd door Cardinal op 16-09-2006 00:53 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

cardinal808 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:49:
[...]

Naar mijn mening meer een van de meer reeele kanten van het spel, aangezien vrachtwagen IRL hetzelfde hebben. Ingame gewoon meer de motorbreak gebruiken.

[...]
Ik heb in de 15 jaar dat ik vrachtwagenchauffeur ben nog nooit een auto meegemaakt met zon sterke motorrem dat hij er volledig op af kon remmen.
De motorrem word ook wel uitlaatrem genoemd en werkt pas goed bij hogere toerentallen.
Dan praat je in de praktijk over maarliefst 2300 tot 2500 toeren wat al verschrikkelijk hoog is voor de vrachtwagenmotor.
Bij normaal rijden op de snelweg met een snelheid van 90 km per uur is het toerental rond de 1350 toeren dus niet geschikt om op de motor af te remmen.

Wat betreft de luchtdruk wanneer die weg gaat vallen tijdens het remmen onder normale omstandigheden is er toch echt iets mis.
Dan zie ik liever het verschijnsel dat de remmen te heet worden en daardoor minder gaat remmen.
Dit is namenlijk bij extreem gebruik van de remmen ook het geval :)

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 20:47

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb het spel ook bestelt krijg het hopelijk vandaag binnen.
Ik speel nu veel PTTM omdat je daar vrachtwagens in kan zetten die hier in Nederland rond rijden, hopen dat dat ook voor Haulin gebeurd :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:52
Ik heb het spel al en zal even mijn kritiek uiten:
1. Geen muziek in het spel, vandaar dat het zo klein is...
2. In het begin zijn heel veel dingen onduidelijk. Bijv. wanneer je moet tanken, wanneer slapen etc. dat is eigenlijk niet in te plannen. Ik heb geen slaperscabine en vaak als ik moe wordt sta ik helemaal nergens in de buurt van. Ik zet mijn auto gewoon stil op de vluchtstrook, open de laptop en zeg 'advance time 8 hours' en ik ben weer uitgerust. Het slaapaspect is enorm frustrerend, want er zijn simpelweg veel te weinig stops die je tegenkomt in de korte tijd. De minuten verstrijken als seconden en dan gaat het heel hard.
3. Politie. Als er iets niet kan rijden, is het de politie. Voor een boete hoef je niet te stoppen. Hij komt gewoon achter je aan. Met geluk, wat je vaak hebt, rijd ie zich klem ofzo, met pech haalt ie je in en geeft hij je enkel een boete voor je gemaakte overtreding, dus niet voor wegrijden ofzo.
4. Het verkeer: jijzelf remt verhoudingsgewijs ontzettend traag, rijdt ontzettend traag en accelereert ontzettend traag, ook in vergelijking met andere trucks. Je moet dus echt veel afstand houden, wil je niet botsen, want dat gaat echt heel snel. Soms staan ze ook gewoon in één keer stil en dan vlieg je er zo overheen.
5. Stoplichten. De meest frustrerende dingen van het spel. Ze gaan zo snel van groen naar oranje en dan nog veel sneller van oranje op rood, dat je ontzettend vaak door rood rijdt. Het beste is altijd stoppen, totdat je vooraan staat en dan wachten op rood en daar weer groen, dan heb je pas zekerheid. Het remmen lijkt dan ook een eeuwigheid te duren, maar als je weer let op de km-teller, lijkt dat weer mee te vallen.
6. KM-teller: BUG! Ik zet mijn instellingen op KM, maar de KM-teller blijft dus mooi in Miles. Zo rijd ik vaak harder dan 85 (weet echt niet of ze nou miles of km's bedoelen, is gewoon niet duidelijk. Borden langs de weg blijven ook miles, maar te hard rijden is er niet bij (enkel riskeer je een botsing) maar er gebeurt dus niets.
7. Botsingen op trailers. Het meest lompe wat ik ooit gezien heb. Als je op een 'concurrent' botst, gaat zijn trailer helemaal schuin staan en zo blijft ie gewoon rijden. Maakt ie een bocht de andere kant op, dan gaat ie vrolijk andersom staan. Erafvallen of rechtkomen heb ik nog niet gezien.
8. De communicatieradio, om met andere truckers te praten. Het duurt echt een paar uur voordat je nou in de gaten hebt wat ze zeggen, alles is in code. Het beste kun je zelf gewoon zoveel mogelijk dingen zeggen, dan ken je de zeer beperkte aantallen teksten en begrijp je wat ze zeggen.
9. Benzinemeter: als er iets veel te klein is, is dat het wel. Het is echt niet duidelijk, dat schermpje. Maar je moet er wel goed op letten, anders sta je zonder benzine. Tanken is overigens wel leuk: eerst de motor uitzetten en dan enter inhouden. Gaat lekker snel ook.
10. Anti-aliasing. Je zult dit handmatig aan moeten zetten, op het bestand prism3d.exe in de map. In het spel zelf is het niet in te stellen maar je kunt echt niet zonder. Helaas werkt mijn profiel op de één of andere manier niet, heb nog steeds geen anti-aliasing en daardoor kan ik geen metertjes lezen.
11. Als je van baan verwisselt, moet je gewoon je richtingaanwijzer aandoen. Het verkeer toetert hooguit, maar gaan direct opzij of ze remmen. De alarmlichten zet ze gewoon stil, ideaal om een weg over te steken :P.
12. bedrijven, benzinestations, hotels etc. zijn maar aan één kant van de weg. Je moet dus de weg oversteken en dat levert je 'wanted level' op (niet heel veel als je snel bent). Het overzicht, vooral als je in de cabine zit, is er dan gauw uit. Ook zijn er sommige punten waar je heel moeilijk kan komen. Je blijkt dan over een tunnel te rijden, waardoor je erachter komt dat je soms een heel eind moet omrijden om ergens te komen. ECHT BELACHELIJK!
13. De berm: je kan niet in de berm rijden, tenminste, tot op bepaalde hoogte niet meer. Simpelweg een onzichtbare muur waar je tegen oprijdt. Gelukkig krijg je er geen schade door, dat zou er nog eens bij moeten komen. Ook zijn er soms zijwegen waar kruisen voorstaan. Verkeer kan er zo door, maar jij niet. Soms is er zelfs een 'muur' in de buurt van gebouwen. Dan wil je keren, sta je tegen zo'n muur aan! :S

Ik kan, als ik weer even doorga, zo nog wat punten verzinnen, maar 13 vond ik een mooi aantal.

Het is gewoon weer als vanouds, echt teleurstellend. De graphics vergeef ik ze, maar deze dingen echt niet. Ik zal het, hooguit met een beetje plezier, nog een keer spelen maar denk dat ik het gauw voor gezien houd. Conclusie: aanrader: NEE!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb het spel net binnen gelijk even gespeelt maar inderdaad je moet er van houden anders is het geen aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb het spel inmiddels ook.
Na installatie even het stuurtje geinstalleerd en geconfigureerd en spelen maar.
1 hand op het stuur en de andere arm uit het slaapkamerraam :7

Het realisme qua boetes vind ik een beetje ver te zoeken iets over de streep bij rood licht levert in de makkelijke mode al een boete van 4200 dollar op.
Verder ben ik even aan het proberen gegaan om met dubbele trailers te gaan rijden.
wanneer de achterste trailer afgekoppeld is dan is hij niet meer aan te koppelen dus moet je met 1 trailer verder.
Als de politie zich meer druk maakte om de mede weggebruikers dan om mij zouden ze in amerika het begrotingstekort binnen een jaar weggewerkt hebben.
Midden op de snelweg gaan ze op de rem staan.
Snijden je af.
etc. etc.

Verder is die slaapmodus wel grappig je parkeert je auto midden in de stad op de stoep en slapen maar.
als je na bijvoorbeeld 9 uur slapen weer gaat rijden merk je aan de meters dat je watertemperatuur nog steeds op oud niveau staat. (warm dus)

Grafisch ziet het er goed uit en is het keurig verzorgd.
Eenrichtingswegen hadden ook wel duidelijker aangegeven mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Weer een geinige game van SCS. Maar ik mis wel het easy kopen van vrachtwagens. Hoe koop je bijvoorbeeld een nieuwe truck voor jezelf. Bij de used truckdealer kun je wel een truck kopen maar ik kan die vervolgens niet selecteren als truck voor mezelf. En aangezien de standaard truck niet prettig is. Ik rijd liever frontstuur is dat wel irri. Iemand tips?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Je kunt van truck wisselen als je met je eigen wagen op dezelfde plek staat als de truck die je gekocht hebt. Dwz, het hoofdkwartier of een andere parkeerplaats waar je die truck heen laat sturen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Daarnaast wordt je na een aantal uur rijden moe, dat betekend dat je onderweg moet gaan slapen. Vroeger een functie die je uit kon zetten, tegenwoordig wordt je gedwongen om te gaan slapen. Je begint in een vrachtwagen zonder "sleeper cabin". Dat betekend dat je in het begin van hotel naar hotel moet rijden. Negeer je dat, wordt "at random" je beeld zwart. Slapen is dus echt een "must" geworden.
Dat was bij Hard Truck 18WoS ook al zo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Die heb ik nooit gespeeld :P. Maar ik doe het tegenwoordig nog leuker. Gewoon op de snelweg blijven, notebook openen en advance time klikken. Uitgeslapen terwijl je rijdt :P (als je wakker wordt, rij je met dezelfde snelheid op hetzelfde stuk gewoon verder :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181982

Ik vind het wel een vette game, alleen het nadeel is; ik kan mijn 830T Triple Mode Sightfighter (Trust) niet fatsoenlijk aan de praat krijgen... Het zelfde euvel had ik ook altijd bij 18WoS:Convoy... :( En tja, met het toestenbord spelen is toch niet echt geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 181982 schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:19:
Ik vind het wel een vette game, alleen het nadeel is; ik kan mijn 830T Triple Mode Sightfighter (Trust) niet fatsoenlijk aan de praat krijgen... Het zelfde euvel had ik ook altijd bij 18WoS:Convoy... :( En tja, met het toestenbord spelen is toch niet echt geweldig...
Is een stuur niet makkelijker?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Hoe huur je 'n driver in? Ik ben al een aantal hotels afgeweest aangezien volgens de handleiding je daar extra drivers kunt huren, maar nee hoor, niks. Ik heb al een tweede vrachtwagen en een trailer voor 'm klaarstaan, maar zonder driver schiet het niet op.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
Nvidiot schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:43:
Hoe huur je 'n driver in? Ik ben al een aantal hotels afgeweest aangezien volgens de handleiding je daar extra drivers kunt huren, maar nee hoor, niks. Ik heb al een tweede vrachtwagen en een trailer voor 'm klaarstaan, maar zonder driver schiet het niet op.
Nou ik zie wel drivers bij elke hotel. Maar die drivers moet je een contract bij een bedrijf geven voordat ze werken (met de goede trailer en truck). Anders staan ze de hele dag niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Heb je al heel veel rondgereden ofzo dan? Heb pas 2 dingen afgeleverd (met weinig/geen schade) en ik zie bij geen enkel hotel een optie om drivers in te huren. Waar staat die optie, als je op enter drukt bij een hotel, of in je notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:59
Leuk ! :D

Heb nog een vraag; hoe is het rijden tijdens sneeuw/regen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:34
Nvidiot schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:25:
Heb je al heel veel rondgereden ofzo dan? Heb pas 2 dingen afgeleverd (met weinig/geen schade) en ik zie bij geen enkel hotel een optie om drivers in te huren. Waar staat die optie, als je op enter drukt bij een hotel, of in je notebook?
Als je op enter drukt staat het onder "advance time". Ik heb er nu ook 2 ingehuurd maar het duurt alleen veels te lang voordat je er weer 1 tegen komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Hoe werkt die cruise control eigenlijk ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Gas loslaten, druk op C en klaar :) Je verliest wel iets van 2-3 mph als je 'm aanzet, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
Achteruit rijden met een dubbele cargo is echt tragisch.

Je krijgt dat ding nooit recht om uit te laden ben al een half uur bezig om eentje te parkeren eindelijk gelukt (trailer losgemaakt en gewoon geramd naar de uitlaadpunt 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Nvidiot schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:07:
Gas loslaten, druk op C en klaar :) Je verliest wel iets van 2-3 mph als je 'm aanzet, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Alper15 schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:13:
Achteruit rijden met een dubbele cargo is echt tragisch.

Je krijgt dat ding nooit recht om uit te laden ben al een half uur bezig om eentje te parkeren eindelijk gelukt (trailer losgemaakt en gewoon geramd naar de uitlaadpunt 8)7 )
Hoe laat je trailer weer los dan? :P Ik weet dat je met T kan aankoppelen.

Wel grappig spel, maar het is echt geen doen om van LA->Montreal te rijden 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Trailer loslaten kan enkel op de eindbestemming. Maar je kan natuurlijk altijd gaan scharen >:). Alleen dan moet je nog steeds je trailer steeds oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
webfreakz.nl schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:33:
[...]

Hoe laat je trailer weer los dan? :P Ik weet dat je met T kan aankoppelen.

Wel grappig spel, maar het is echt geen doen om van LA->Montreal te rijden 8)7
Loskoppelen gaat ook gewoon met T :+

De afstanden zijn soms wel erg groot maar daarvoor heb je natuurlijk mensen in dienst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Dimlicht en grootlicht konden toch liever onder een aparte knop....? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

3p0x schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:41:
[...]

Loskoppelen gaat ook gewoon met T :+

De afstanden zijn soms wel erg groot maar daarvoor heb je natuurlijk mensen in dienst :P
Ja daar zat ik ook al aan te denken om mensen in dienst te nemen maar ik vat er zo weinig van. Eerst maar even m'n joystick ( :+ ) aansluiten aangezien toetsenborden maar gaar zijn voor dit spel.

Maar je moet dus naar een hotel, daar een driver fixen (hoe?) en dan? Ik snap dat je dan ook een extra vrachtwagen moet hebben, hoe je die koopt heb ik al uitgevogeld maar hoe meot die driver instappen? Tips&Uitleg please :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
webfreakz.nl schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:55:
[...]

Ja daar zat ik ook al aan te denken om mensen in dienst te nemen maar ik vat er zo weinig van. Eerst maar even m'n joystick ( :+ ) aansluiten aangezien toetsenborden maar gaar zijn voor dit spel.

Maar je moet dus naar een hotel, daar een driver fixen (hoe?) en dan? Ik snap dat je dan ook een extra vrachtwagen moet hebben, hoe je die koopt heb ik al uitgevogeld maar hoe meot die driver instappen? Tips&Uitleg please :+
Als je je lading heb afgelevert met weinig/geen schade krijg je een contract (manage contracts) daar kun je de vrachtwagen/chauffeur en de trailer toewijzen. De rest gaan van zelf (helaas). Ik gok dat er 1 van de 10 keer ofzo een keer een driver bij zo'n hotel staat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
hoe zit het nou eigenlijk met de luchtdruk?

Als ik met toetsenbord speel blijft die goed, zodat ik kan rijden. Zodra ik mijn stuur selecteer, loopt de luchtdruk direct terug en kan je al snel niet meer rijden. Moet je iets speciaals doen ofzo, wat met het toetsenbord automatisch gaat ofzo. :?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

peeth schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:36:
hoe zit het nou eigenlijk met de luchtdruk?

Als ik met toetsenbord speel blijft die goed, zodat ik kan rijden. Zodra ik mijn stuur selecteer, loopt de luchtdruk direct terug en kan je al snel niet meer rijden. Moet je iets speciaals doen ofzo, wat met het toetsenbord automatisch gaat ofzo. :?
Klinkt als handrem ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Klinkt alsof je de rem heel licht aantikt ofzo. Kalibreer je pedalen eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Nvidiot schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:58:
Klinkt alsof je de rem heel licht aantikt ofzo. Kalibreer je pedalen eens :)
dat deed de truc, raar want bij rfactor enzo heb ik er nooit last van. Maar goed, het werkt

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Achmedd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:28:
Leuk ! :D

Heb nog een vraag; hoe is het rijden tijdens sneeuw/regen ?
Gewoon normaal?

Ik merk vrij weinig verschil in regen / sneeuw :)

Overigens is het echt irritant:

Overal waar je rijd word je ingehaald door andere truckers die zoveel harder kunnen accelereren. Overigens kan ik ook amper normaal rijden in 5/6 omdat mijn truck dan gewoon steeds langzamer gaat rijden.

Trucks zijn ook niet verschillend van elkaar qua vermogen

[ Voor 36% gewijzigd door Bertus op 17-09-2006 18:28 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Bertus schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:19:
[...]

Gewoon normaal?

Ik merk vrij weinig verschil in regen / sneeuw :)
Heb nog geen sneeuw gezien :)
Maar het lijkt mij wel leuk als b.v je wielen blokkeren, wegglijden enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Achmedd schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:22:
[...]

Heb nog geen sneeuw gezien :)
Maar het lijkt mij wel leuk als b.v je wielen blokkeren, wegglijden enzo :P
Leek mij ook leuk maar het gebeurt niet... ga maar eens rijden in bvb middenboven amerika, montreal enzo...

Daar ligt sneeuw maar ik accelereer even hard als dat de weg droog is

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Net even gereden in mijn net aangeschafte en volledig gepimpte Kinetic 2T2. Is niet gezond hoe snel dat ding optrekt en hoe hard ie kan. Op een mooi recht stuk loopt ie vrij makkelijk 110 mph (mijlen dus, geen kilometers). Met dat soort snelheden haalt de politie je echt niet meer in, het enige probleem is dat je in de stad niet zo hard kunt met een trailer en je daar dus alsnog moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
Nvidiot schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:36:
Net even gereden in mijn net aangeschafte en volledig gepimpte Kinetic 2T2. Is niet gezond hoe snel dat ding optrekt en hoe hard ie kan. Op een mooi recht stuk loopt ie vrij makkelijk 110 mph (mijlen dus, geen kilometers). Met dat soort snelheden haalt de politie je echt niet meer in, het enige probleem is dat je in de stad niet zo hard kunt met een trailer en je daar dus alsnog moet betalen.
haalt jou kinetic 2T2 110 mph? Die van mij komt haast niet boven de 80 mph (met trailer)

Heb je 18 of 15 versnelling + 620 hp?
Mijn eerste truck op easy trok ook zo hard op als kinetic 2T2 en had 610HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Alper15 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:04:
[...]
haalt jou kinetic 2T2 110 mph? Die van mij komt haast niet boven de 80 mph (met trailer)

Heb je 18 of 15 versnelling + 620 hp?
Mijn eerste truck op easy trok ook zo hard op als kinetic 2T2 en had 610HP.
Probeer eens manual ipv automatic met een versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
Probeer eens manual ipv automatic met een versnelling.
Gedaan en een zeer groot verschil gezien. Bedankt :)

Volgens mij slurpt ie dan ook meer brandstof als je op hoge toeren rijdt. Wel realistisch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Alper15 schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:15:
[...]

Gedaan en een zeer groot verschil gezien. Bedankt :)

Volgens mij slurpt ie dan ook meer brandstof als je op hoge toeren rijdt. Wel realistisch :*)
Was bij Convoy ook :P Ik moest dan altijd 2 keer zo vaak tanken, maar dat ding ging wel een stuk harder. Was de pliesie ook niet zo blij mee ;)

Maar dat door rood rijden is echt extreem irritant. bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

rijden jullie voor jullie geld of gebruiken jullie cheats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
volvoboy schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:34:
rijden jullie voor jullie geld of gebruiken jullie cheats?
Ik rijd voor mijn geld anders boeit het spel al niet meer, omdat je al alles bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
heb ook nog geen cheats kunnen vinden?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81817

Ik vraag me af, als je met Pedal to the Metal gestopt bent omdat het niet meer boeit, is dit dan een aanrader om te kopen om er weer in te vliegen?
Want van wat ik hier lees is het een pak minder fun, met die boetes, verplicht slapen... Je trailer schuift niet weg bij sneeuw, dat was bij Pedal to the Metal wel het geval, vond ik wel cool.
En de lichtjes verbeterde graphics interesseren me niet zo erg, want daarvoor speel je dit soort spel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Ik heb het een tijdje zitten spelen maar het spel kan mij toch niet echt boeien. De graphics zijn wel beter maar nog steeds lijkt alles op elkaar. Heuveltje hier, boompje daar, leuk allemaal maar het is nog steeds geen realistisch landschap. Ook maakt het geen bal uit of je nou in de V.S. of in Canada rondrijd. Nou ja, er ligt sneeuw en de snelheidsbordjes zijn in km/u i.p.v. mph, maar dat is het dan ook. 8)7
Verder hadden ze het tegen het verkeer in rijden wel iets minder kritisch mogen maken. Nu loopt dat metertje al een stukje vol als je alleen maar ff een weg oversteekt om ergens te komen. Opzich werkt het systeem met de boetes wel (in convoy was het gewoon een kwestie van overal doorgassen, over stoepen en dwars door rood heen, maakte allemaal geen moer uit) maar het mag wat minder kritisch allemaal.
Toch jammer dat ze het niet voor elkaar krijgen. Misschien dat dat Rig N Roll wat kan worden, die graphics zien er in elk geval al een stuk beter uit. Maar ja, dat spel is nog niet uit dus dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Bertus schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:19:
[...]

Overigens is het echt irritant:

Overal waar je rijd word je ingehaald door andere truckers die zoveel harder kunnen accelereren. Overigens kan ik ook amper normaal rijden in 5/6 omdat mijn truck dan gewoon steeds langzamer gaat rijden.

Trucks zijn ook niet verschillend van elkaar qua vermogen
Jah ook gemerkt, daarom rij ik max in de 4de versnelling :D, dan gaat ie ong 85mph :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Achmedd schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:40:
[...]

Jah ook gemerkt, daarom rij ik max in de 4de versnelling :D, dan gaat ie ong 85mph :)
Bij voldoende geld kan je de truck laten upgraden bij een servicepoint.
Je kan dan diverse onderdelen vervangen.
Zwaardere motor
Meer versnellingen
Andere banden
remmen
abs
en nog meer zut.
Na een uurtje spelen heb ik nu een truck met full options (wel de auto waar ik mee begonnen ben)
hij rijdt 120 en sprint weg als een ferrari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Heeft iemand al het nut ontdekt van een nieuwe truck ten opzichte van een tweedehandse truck :?

Een tweedehand heeft meestal wat damage en een paar opties geinstalleerd en bijna een ton op de teller, maar ik weet niet waarom ik bijna het drievoud zou betalen voor een nieuwe truck, het enige wat ik kan bedenken is dat die 0 op de kilometer teller heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Wat is sowieso het voordeel van een nieuwe truck? Een volledig geupgrade truck is net zo goed als waar je mee begint ongeveer of niet?

En hoe koop je eigenlijk een nieuwe truck. OK je kan met je notebook er 1 bestellen en ergens laten 'bezorgen', maar hoe kun je er zelf dan in rijden?

[ Voor 36% gewijzigd door The__Virus op 18-09-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
The__Virus schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:19:
En hoe koop je eigenlijk een nieuwe truck. OK je kan met je notebook er 1 bestellen en ergens laten 'bezorgen', maar hoe kun je er zelf dan in rijden?
Waar je de truck hebt laten bezorgen (meestal je garage). Naar je garage gaan en in je garage de nieuwe truck selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Alper15 schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:35:
[...]
Waar je de truck hebt laten bezorgen (meestal je garage). Naar je garage gaan en in je garage de nieuwe truck selecteren.
Ja, alleen je kan ook nog kiezen om de truck op een parkeerplaats te laten bezorgen. Makkelijk als je garage in New York is en je zit toevallig in Los Angeles. Kost wel tijd, alleen tijd kan je skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
cardinal808 schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:43:
Ja, alleen je kan ook nog kiezen om de truck op een parkeerplaats te laten bezorgen. Makkelijk als je garage in New York is en je zit toevallig in Los Angeles. Kost wel tijd, alleen tijd kan je skippen.
Ja, maar eerst komt ie bij je garage en dan moet je vanuit je garage transporteren naar de parkeerplaats dat je wilt :) maar je hebt gelijk.

Als je geen extra kosten wilt betalen voor transporteren pak je gewoon een cargo en rij je naar daar heb je nog opbrengst ook :P

[ Voor 12% gewijzigd door Alper15 op 18-09-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Ik verlies erg veel geld onderweg door die politie! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Achmedd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:57:
Je bent niet de enige :(

Ik ben gister ook aan het spelen geweest met mn logitech stuurtje.
Ik vind het spel er wel goed uitzien om eerlijk te wezen.

Alleen een paar punten.

1. Het is niet duidelijk te vinden hoe en waar je kan slapen als de driver lui is.
2. De politiemeter loopt snel op :S of ik rijd erg slecht :+
3. Als de nacht aanbreekt, is het heel erg donker op de weg en zie je amper de strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:19

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik snap niet echt veel van het spel. Moet ik een trailer kopen of krijg ik die van de persoon waarvoor ik moet vervoeren? Ik had bij een dealer een trailer besteld voor electronics. Deze zou dan geparkeerd staan in de stad waari k hem aangeschaft had, maar in de garage is hij niet te vinden? :S

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Achmedd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:57:
Moet je eens aan de regels houden :X

Alleen in steden heb ik last van alle stoplichten, waarvoor je moet stoppen, alleen mijd ik steden behalve als ik er moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170796

iedere keer als ik aan het spelen ben, valt mijn geluid binnen ongeveer 3 minuten uit.
erg irritant. Heb nieuwste DirectX, heb nieuwste sound-drivers. Heel gek.
Het is ook alleen met die spel, voor de rest met andere games niet.
Meer mensen die dit probeem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
cardinal808 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:20:
[...]

Moet je eens aan de regels houden :X

Alleen in steden heb ik last van alle stoplichten, waarvoor je moet stoppen, alleen mijd ik steden behalve als ik er moet zijn.
Nou, als ik met 85mph langs een politieauto scheur, gebeurt er niets. Steek ik de weg over om te gaan tanken, gelijk de hele balk vol... :o

Hoe doe je trouwens AA aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Moet je forceren in je drivers. Bij NVidia (en bij Ati denk ik ook) bij Configscherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en dan het tabje van je videokaart. Daar kun je het bij Performance en Quality settings zogenaamde Application profiles maken: klik op Add Profile, selecteer prism3d.exe uit de map van Haulin (Haulin.exe werkt het niet bij, dat is niet het 'spel'). Dan een vinkje bij Anti-Aliasing om de te overriden.

Ben het met hierboven trouwens eens dat het 's nachts veel te donker is. De verlichting is sowieso al *** omdat het niet dynamisch is (een auto is óf niet óf helemaal verlicht bijv., niet deels zoals het hoort) en dan kun je ook de strepen nog eens nauwelijks zien. In je spiegels zie je al helemaal niets meer. Straatverlichting is zeker een luxe in de VS :@.

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 18-09-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Hmm bij mij loopt het spel na een tijdje gewoon vast. Verschillende shaders, reso's en sound on/off heeft geen baat, ook het veranderen van de shaderinstellingen niet. Spel werkt wel op laptop maar die trekt het spel niet echt lekker met onboard vid kaart :P Soms krijg ik ook alleen artifacts of freezed die na een tijdje waarna ik weer verder kan, ik dacht eerst dat het aan m'n videokaart lag die kapot is maar bij CoD2, BF2 en GTA:SA heb ik geen problemen. Ik heb rondgesnuffeld op sites maar nog geen oplossing kunnen vinden, jammer want het spel is opzich wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jullie hebben allemaal het spel geimporteerd ;) ?

De demo is namelijk nog niet uit en ik wil hem wel eens proberen, maar ik ga hem nog niet gelijk kopen als ik niet weet of het een vet spel is. De 1e hard truck vond ik wel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
The__Virus schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:42:
Moet je forceren in je drivers. Bij NVidia (en bij Ati denk ik ook) bij Configscherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en dan het tabje van je videokaart. Daar kun je het bij Performance en Quality settings zogenaamde Application profiles maken: klik op Add Profile, selecteer prism3d.exe uit de map van Haulin (Haulin.exe werkt het niet bij, dat is niet het 'spel'). Dan een vinkje bij Anti-Aliasing om de te overriden.
Weet je misschien ook hoe het bij ATI werkt? Lukt me niet.

Hopelijk komt er een patch tegen die slechte verlichting enzo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kan je nu wel of niet saven.. niet zeker... mijn grote bezwaar om te gaan convoyen ipv PttM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
GoldenSample schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:40:
kan je nu wel of niet saven.. niet zeker... mijn grote bezwaar om te gaan convoyen ipv PttM
Tuurlijk wel! Altijd en overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Net als slapen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Vuurvoske schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:17:
Ik snap niet echt veel van het spel. Moet ik een trailer kopen of krijg ik die van de persoon waarvoor ik moet vervoeren? Ik had bij een dealer een trailer besteld voor electronics. Deze zou dan geparkeerd staan in de stad waari k hem aangeschaft had, maar in de garage is hij niet te vinden? :S
Je hoeft geen trailer aan te schaffen als je geen contract hebt. Als je mensen in dienst hebt wel en je moet dan ook een extra truck ervoor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Is dit spel ook te spelen met een force-feedback racestuurtje? En kun je dan ook gewoon schakelen enz? Of is het ook weer niet zo realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
-DG- schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:46:
Is dit spel ook te spelen met een force-feedback racestuurtje? En kun je dan ook gewoon schakelen enz? Of is het ook weer niet zo realistisch?
Jah hoor, ik speel met zo'n Wingman Formula GP ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Achmedd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:04:
[...]

Jah hoor, ik speel met zo'n Wingman Formula GP ding :)
Oke, eens kijken of dit wat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Achmedd schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:43:
[...]

Tuurlijk wel! Altijd en overal :)
yeah! erg goede zaak, ik kan ga hem proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik vermaak me erg met dit spel, maar die standaard truck gaat echt TE langzaam :P
Net een nieuwe gekocht, hij rijd super relaxt. Wel met slaper natuurlijk, want anders kom je weer nergens. Nu die Deymond eens laten rijden voor mij in die slome truck :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
-DG- schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:46:
Ik speel met een Logitech Momo stuurtje en ook het schakelen doe ik door middel van de pook die op het stuur zit. Bevalt best, alleen soms is het hard doorschakelen. Daarnaast heeft het spel de "feature" om je te helpen bij het schakelen, iets wat ze mij bereft een optie mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 'm nu ook gespeeld en het is best lollig. Voor mijn gevoel kloppen de graphics nog steeds niet: de verhoudingen zijn op een of andere manier niet in orde: het is te duidelijk een computerspel of zo.... De wegen lijken te klein: het is allemaal wat krap... De kwaliteit van de graphics zijn echter op zich wel aardig als je eenmaal rijdt. In ieder geval: toen ik eenmaal reed bleef ik toch rijden... 8)
Ik heb nu twee 'losse' ritten gedaan. Leuk! Het dag en nacht ritme is leuk. Het afleveren kostte me wel veel moeite: dat achteruit rijden moet je echt ff leren! Het is wel vreemd om binnen no real time van de ene in de andere plaats te komen... Op zich logisch dat je niet ECHT uren achter elkaar rijdt, maar het is wel apart.

Wat ik nog niet snap is de politie... Ik reed rustig door de stad en OPEENS ging het licht op rood: ik kon echt niet meer remmen dus reed ik maar door. Er gebeurde toen niets, dus... dat was mooi. Maar toen ik buiten de stad kwam hoorde ik opeens sirenes en na een korte tijd was er opeens FLOEP een bekeuringsscherm voor rijden door rood licht! Beetje laat...
Hoe werkt dat nou...? Komen ze meteen achter je aan of pas later? En wanneer krijg je nu opeens dat bekeuringsscherm? Ik kon zo gauw geen politieauto zien... Kan je ze ook ontlopen?
En o ja, wat betekent een bekeuring voor het nalaten van een 'mandatory check'? Welke check was ik dan vergeten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:26:
Wat ik nog niet snap is de politie... Ik reed rustig door de stad en OPEENS ging het licht op rood: ik kon echt niet meer remmen dus reed ik maar door. Er gebeurde toen niets, dus... dat was mooi. Maar toen ik buiten de stad kwam hoorde ik opeens sirenes en na een korte tijd was er opeens FLOEP een bekeuringsscherm voor rijden door rood licht! Beetje laat...
Hoe werkt dat nou...? Komen ze meteen achter je aan of pas later? En wanneer krijg je nu opeens dat bekeuringsscherm? Ik kon zo gauw geen politieauto zien... Kan je ze ook ontlopen?
Bovenin loopt er een metertje vol als je iets illegaals doet, zoals door rood rijden.
Echt ontlopen kun je ze niet, want ze achterhalen je toch altijd wel.

Tsja, kost mij ook veel te veel geld, die stoplichten :(
Gaan veel te vroeg weer op rood, dat moet je echt op zeker spelen.
En o ja, wat betekent een bekeuring voor het nalaten van een 'mandatory check'? Welke check was ik dan vergeten...?
Je hebt weight-checks (op de scales). Dan heb je een afslag met volgens mij een bordje met 'Scales' (en een vrachtwagen afgebeeld?).
Daar zie je een weegbrug met zo'n icoon (net als tanken, stoppen en trailer) erbij waar je moet stoppen. Even wachten en dan komt er in beeld te staan dat je door mag.

Die controle is dus verplicht (mandatory) voor alle vrachtwagens, je kan nl. ook een te zware lading bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:26:
Ik heb nu twee 'losse' ritten gedaan. Leuk! Het dag en nacht ritme is leuk. Het afleveren kostte me wel veel moeite: dat achteruit rijden moet je echt ff leren! Het is wel vreemd om binnen no real time van de ene in de andere plaats te komen... Op zich logisch dat je niet ECHT uren achter elkaar rijdt, maar het is wel apart.
Achteruit rijden met een enkele aanhanger is niet moeilijk, maar met een dubbele snap ik echt geen hol van. Het is meer steeds heen en weer rijden en hopen dat die de trailer accepteerd. Wordt er trouwens wel steeds beter in, maar het is verdomd lastig. Daarnaast heeft Haulin een van de grotere mappen, PTTM was namelijk een veel kleinere map. Die was ik gewend en dan is Convoy/Haulin tering groot. Als het trouwens nog langer zou duren, lijkt het wel steeds meer op een simulator, maar dan kan ik beter mijn vrachtwagen rijbewijs halen, verdien ik tenminste er geld mee :P
Speed24 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:30:
[...]
Bovenin loopt er een metertje vol als je iets illegaals doet, zoals door rood rijden.
Echt ontlopen kun je ze niet, want ze achterhalen je toch altijd wel.

Tsja, kost mij ook veel te veel geld, die stoplichten :(
Gaan veel te vroeg weer op rood, dat moet je echt op zeker spelen.
Ik heb ze al meerdere keren kunnen ontlopen, maar dan meer in steden ergens te gaan staan, omdat de politie brokken heeft gemaakt en dan helaas maar wachten totdat de meter tot 20% gezakt is, als er dan nog politie komt krijg je meestal een waarschuwing.

Stoplichten kan je beter voor stoppen en wachten tot ze weer op groen springen, meestal scheur ik ook door en dan wordt het een gok.
Daar zie je een weegbrug met zo'n icoon (net als tanken, stoppen en trailer) erbij waar je moet stoppen. Even wachten en dan komt er in beeld te staan dat je door mag.

Die controle is dus verplicht (mandatory) voor alle vrachtwagens, je kan nl. ook een te zware lading bij je hebben.
AVI kopen, dan moet je nog wel de afslag nemen, maar kan je erlangs/doorheen scheuren zonder te stoppen, aangezien het "elektronisch wordt doorgegeven" scheelt weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
cardinal808 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:40:

AVI kopen, dan moet je nog wel de afslag nemen, maar kan je erlangs/doorheen scheuren zonder te stoppen, aangezien het "elektronisch wordt doorgegeven" scheelt weer tijd.
Nee hoor, je hoeft de afslag niet te nemen :)

Wat betekent die andere optie? ABS ken ik wel, maar dat andere BWM ofzo dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148095

tot nu toe bevalt het spel best wel.
paar kleine foutjes zoals hier
ik sta stil naast de weg dan kan de rest toch gewoon doorijden?
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/poepfile.jpg

en wat vlieg hier in de lucht? :9

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/vlieg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb nu de opdracht om van Seatle naar New York te rijden voor $ 236k. Kan ik gelijk nieuwe vrachtwagen kopen voor m'n personeelslid en m'n lening van 50k aflossen die ik heb gebruikt om m'n begin-truck te upgraden naar een acceptabel niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Achmedd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:41:
[...]
Nee hoor, je hoeft de afslag niet te nemen :)

Wat betekent die andere optie? ABS ken ik wel, maar dat andere BWM ofzo dacht ik...
Oeh, dat wist ik nog niet, handig om te weten.

[list]
• ABS
Anti-lock Braking System. These prevent wheel lockup in a hard braking situation, which reduces the chance of skidding.

• AVI
Automatic Vehicle Identification - allows you to pass through weigh-stations without needing to stop. Note that you will still have to drive through the station.

• BBW
Brake By Wire - improves the braking response of your truck.
Anoniem: 148095 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:50:
tot nu toe bevalt het spel best wel.
paar kleine foutjes zoals hier
ik sta stil naast de weg dan kan de rest toch gewoon doorijden?
[afbeelding]

en wat vlieg hier in de lucht? :9

[afbeelding]
De eerste foto, staat waarschijnlijk een stukje van je vrachtwagen op de weg, dan rijd de baan ernaast niet verder. gefeliciteerd met succes een file gemaakt door middel van Artificial Stupidity.

Die tweede hoop iig niet IRL mee te maken :X
webfreakz.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:45:
Ik heb nu de opdracht om van Seatle naar New York te rijden voor $ 236k. Kan ik gelijk nieuwe vrachtwagen kopen voor m'n personeelslid en m'n lening van 50k aflossen die ik heb gebruikt om m'n begin-truck te upgraden naar een acceptabel niveau :P
Glass of Egg Double :p. Je komt er snel geneog achter dat geld niet alles is en je eigenlijk een hoop korte ritten moet maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:38
webfreakz.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:45:
Nu ik de laatste pagina's van dit topic heb gelezen lijkt me dit spel veel leuker dan dat ik dacht. Ik dacht dat dit puur ene sim was waarin je gewoon een beetje als een dolle rond moest rijden. Nu weet ik dat je opdrachten aan moet nemen enzo om geld te verdienen. Denk dat ik hem nu ook maar eens ga :X ...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb hem nu ook :) Alleen sta ik nu in het begin op de begin plaats en moet je op enter drukken om naar je garage te gaan... Of kan je gewoon naar een bedrijf rijden en dan een vracht ophalen? Al tijdje geleden dat ik PttM heb gedaan :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Gewoon wegrijden naar een bedrijf idd. Je kan later in de garage nog weer dingen regelen die je gekocht hebt ofzo, maar je hebt er weinig aan :).
Over dat force feedback: een paar slordigheidjes: zodra je de forcefeedback in de options aanpast, gaat het stuur trillen? En ik merk ook totaal geen verschil tussen zonder en met forcefeedback zolang ik de centreerveer heb ingeschakeld (nou ja, er is een bug dat soms je stuur vanzelf naar links of rechts blijft draaien en dus niet meer centreert. Dit gebeurt enkel met force feedback ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Bart1983 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:53:
[...]
Nu ik de laatste pagina's van dit topic heb gelezen lijkt me dit spel veel leuker dan dat ik dacht. Ik dacht dat dit puur ene sim was waarin je gewoon een beetje als een dolle rond moest rijden. Nu weet ik dat je opdrachten aan moet nemen enzo om geld te verdienen. Denk dat ik hem nu ook maar eens ga kopen
Het is een Simulatie met een beetje management :)
DeluxZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:59:
Ik heb hem nu ook :) Alleen sta ik nu in het begin op de begin plaats en moet je op enter drukken om naar je garage te gaan... Of kan je gewoon naar een bedrijf rijden en dan een vracht ophalen? Al tijdje geleden dat ik PttM heb gedaan :P
Je kan gewoon naar een bedrijf toe rijden. In PTTM kon je zien welke vrachten we waren, dat kan in Haulin niet. Als je in een stad bent gewoon vergelijken en op een moment weet je bij welke bedrijven je welke opdrachten kan krijgen.
The__Virus schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:07:
[..]
Over dat force feedback: een paar slordigheidjes: zodra je de forcefeedback in de options aanpast, gaat het stuur trillen? En ik merk ook totaal geen verschil tussen zonder en met forcefeedback zolang ik de centreerveer heb ingeschakeld (nou ja, er is een bug dat soms je stuur vanzelf naar links of rechts blijft draaien en dus niet meer centreert. Dit gebeurt enkel met force feedback ingeschakeld).
Ik denk dat het meer aan je stuur/drivers ligt. Als ik bijna stil sta is sturen stukken minder zwaar dan als ik rijd, dat is te merken aan het opterkken. Die bug heb ik trouwens niet meegemaakt, dus kan een stukje ondersteuning zijn van het spel, maar ook mogelijk dat het de drivers van het stuur zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 19-09-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04 20:37
Waar hebben jullie deze vandaan?

Ik kan hem echt nergens gevonden krijgen?
Lijkt me echt een vet spel.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste