![]() |
Het Spel |
Het is weer september, voor veel mensen begint de school weer, voor andere mensen betekend het maar een ding. Een nieuwe 18 wheels of steel. Na "Hard Truck:18 Wheels of Steel", "18 Wheels of Steel: Across America" ,"18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal" en "18 wheels of steel: Convoy". Is vorige week "18 wheels of steel: Haulin uitgekomen. Door de jaren heen is er veel veranderd, Hard truck was namelijk nog een arcade game, waarmee lekkerlijk gecrossed moest worden om de vracht binnen de tijd binnen te brengen. Haulin is meer een simulatie game. |
Het leed dat Convoy heet |
Convoy was een van de spellen die niet warm werd ontvangen. De programmeurs hadden namelijk missies in het spel gedaan en functionaliteiten eruit gesloopt. Het enige voordeel was dat de map gegroeid was zodat je met een rit van Los Angeles naar New York, meer dan een uur bezig was. Missies leek aanvankelijk leuk, maar op een gegeven moment was je meer missies aan het afwerken dat aan het rijden. Ook leuke aspecten van het spel zoals spiegels en radio miste in het spel. Daar hebben ze nu naar geluisterd en Haulin brengt veel aspecten van "Pedal to the Metal" en "Convoy" in een enkel spel terug. |
Haulin meer een simulatie |
Haulin heeft meer simulatie aspecten in het spel zitten. Het wordt er allemaal niet simpeler op, maar de realiteit wordt een stuk omhoog geschroeft. Daarnaast zijn functionaliteiten zoals de spiegels en radio weer in het spel, dus je kan weer naar hartelust luisteren. De reden dat het meer een simulatie is, is voornamelijk door de politie. Je mag bijvoorbeeld niet meer door rood rijden. De boetes om door rood te rijden zijn bijna astronomisch (je begint met 20.000 flappen op "hard" een boete voor door rood rijden is 7.000). Dit bedrag is niet realistisch, maar komt ook voort uit de klacht dat stoplichten in de vorige delen echt door iedereen genegeerd werden. Daarnaast wordt je na een aantal uur rijden moe, dat betekend dat je onderweg moet gaan slapen. Vroeger een functie die je uit kon zetten, tegenwoordig wordt je gedwongen om te gaan slapen. Je begint in een vrachtwagen zonder "sleeper cabin". Dat betekend dat je in het begin van hotel naar hotel moet rijden. Negeer je dat, wordt "at random" je beeld zwart. Slapen is dus echt een "must" geworden. Naast functionaliteit zijn ook veel spel elementen verbeterd. Afslagen zijn nu echte afslagen, graphics zijn verbeterd. Knooppunten zijn monsterlijke knooppunten geworden. Daarnaast is het verkeer verbeterd. Helaas zijn er auto's die bijna instant stopppen, maar dit maal lichten wel hun achterlichten op. Files zijn geen uitzonderingen, ongelukken tussen ander verkeer kan gebeuren. De mogelijkheid bestaat om met een dubbele trailer te rijden. en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. |
Plaatjes |
![]() ![]() ![]() |
Vragen en antwoorden |
Hier kunnen in de toekomst veel gestelde vragen beantwoord en al terug gevonden worden. Q: Soms ga ik harder dan toegestane snelheid, maar mijn politie-meter gaat niet omhoog A: Er zit een bug in de snelheids meter, ga naar het menu, selecteer Kilometers, ga terug naar het spel, ga terug naar het menu, selecteer Miles en je zal merken dat je even hard gaat, alleen de snelheid is lager. Q: Als het donker is, gaat mijn politie-meter omhoog A: Vergeet niet je lichten te ontsteken Q: Hij zeurt dat ik moet slapen en het scherm wordt soms zwart A: Je moet gaan slapen, want je bestuurder is moe. Als je geen "Sleeper cabin" in je truck hebt zitten moet je opzoek naar een Hotel. Dan kan je weer een tijdje rijden zonder problemen. |
Vorige 18 wheels of steel spellen |
18 wheels of steel: Across America 18 wheels of steel: Pedal to the Metal 18 wheels of steel: Convoy |
Links naar andere websites |
Publisher: Valuesoft Game developer: SCS Software Truckpol Forum: Truckpol Screenshots: Valuesoft Feature lijst: Truckpol Hierboven links naar verschillende websites, die ik zal uitbreiden als ik nog leuke dingen tegenkom. Het spel is gemaakt door SCSsoft en uitgegeven door Valuesoft. Deze week is begonnen met de shipping. Ik het spel bij Amazon vandaan en is alleen nog maar te krijgen in de webwinkels. Ze verwachten dat binnenkort trygames het spel ook gaat uitgeven. Momenteel zijn ze bezig met een demo, die komt waarschijnlijk pas in oktober. |
Systeem Eisen |
Minimum system requirements: • Windows 98/ME/2000/XP • Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible • 256 MB RAM • 540 MB HD Space • 64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card • DirectX 9.0c or later • DirectX compatible sound card • Mouse • CR-Rom drive |
[ Voor 19% gewijzigd door Cardinal op 15-09-2006 10:59 ]