In de 4/5 jaar dat ik hem heb heeft hij al vele gedaantes gehad. Het eerste jaar heb ik hem netjes dichtgehouden ivm. garantie. Wel had ik er een skin opgeplakt:

Na het eerste jaar meteen een chip erin gezet met een andere hd. Helaas had ik alleen nog een maxtor die zowat roodgloeiend werd en het beestje had het altijd al zo warm. Zodoende de fan vervangen door een groter en stiller exemplaar. Dat was het begin van het eind, op een gegeven moment kreeg ik de case niet meer fatsoenlijk dicht waardoor ik besloot het rigoreus aan te pakken.
Ik heb de Xbox eerlijk gezegd altijd al een afzichtelijk ding gevonden. Een skin (brushed aluminium, zoals die van mij
Nou had ik nog een oude Kenwood 1 Bit cd speler liggen.

Deze heb ik helemaal leeggesloopt en alle losse onderdelen van de xbox in overgezet. Project 1 Bit Mediacenter (1BM) was geboren.
Natuurlijk ging het niet zonder slag of stoot; ik heb zo'n beetje alle kabels moeten verlengen/ vernieuwen. Ook heb ik flink zitten zagen in de behuizing om gaten voor de koeling te maken. Het is trouwens een 80 mm fan die nu van bovenaf op CPU èn GPU blaast.
Zo ziet het er momenteel uit (sorry, camera is mee naar Italië):

Nou staat er nog een hoop op de todo-list (oa):
- On/Off en Eject zitten nu beiden onder de (originele) play toets: links is ON, rechts is Eject. Dit wil ik overzetten naar de originele power- en ejectknop.
- Het plaatje voorop de dvd tray is nu nog een print op papier, voor de test. Het logo en de tekst komen er wel zo op. (Logo 1BM in IBM font en rechts "1 Bit Mediacenter")
- Ook wil ik nog een aantal led mods uitvoeren.
- Verder wil ik proberen of ik het LCD scherm kan gebruiken of een ander op de plek van de originele zetten. Mijn mod chip ondersteunt optionele LCD's in ieder geval.
| Een beetje van jezelf en een beetje van de wereld. | De Track achter mijn ondertitel! |