Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
o hai
Reg. datum: 09 september 2005

http://farm2.static.flickr.com/1428/683911214_8f9238e1e2.jpg?v=0

IHS van mijn gestorven 3700+ :)

Omdat 'ie al reatached was, en er nu niet al te rustig afgehaald was, waren de zijkanten en de bodem noga gekrast. Deze heb ik nu een mooie coper-look gegeven.

Leuke tip voor de mensen die willen lappen trouwens, gebruik voor het middelgrove werk geen schuurpapier, maar een wetstone. Ik heb een 20 jaar oude gebruikt, zonder enige olie, die al jaren misbruikt is als gooi-en-smijt braamsteen voor m'n ijshockeyschaatsen, maar als je een nette hebt en het wat rustiger aan doet dan ik, denk ik dat je weinig schuurpapier meer nodig hebt.. :)
quote:
Demoniac schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:53:
[...]
Mja, iedereen doet zo moeilijk over magneten en harddisks, terwijl de magneten die ik ooit uit enkele dode harddisks heb gesloopt, zo ongeveer de sterkste magneten zijn die ik ooit in mijn handen heb gehad :P
Klopt, het zijn aarde-magneten. Zie ook: www.instructables.com/id/EEZ1HB9F2FRVD47/ [small]Beetje in Jip- en Janneketaal uitgelegd daar, maar.. You get the idea ;)
quote:
TEAMIKKE schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:07:
Goed.. Het kan dus wel. De magneten in HD's zijn idd. veel sterker dan die magneetjes dus die hebben daar echt geen invloed op.
Daarbij zitten ze helemaal achterin, en de HDD's voorin, maakt geen klooi uit nee.
Neemt niet weg dat 'gewoon' duimschroeven, vleugelmoeren, schuifslotjes, of wat dan ook mooier zijn in mijn ogen :P

TheZeroorez wijzigde dit bericht 01-07-2007 15:45 (38%)

qed

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
markster schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:30:
Even begonnen met mijn raampie :Y)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ga alleen nog een logo of mijn nickname aan de linkerkant dremelen, maar dat moet ik nog even ontwerpen.

Moet ook nog even wat verzinnen op de afwerking (is dus nog niet gebeurd) dus tips zijn welkom.

Overigens moet het plexi er nog in :P
vindt hem mooi :=D, had je zo'n zwarte sidepanel met zo een fan in? Scheelt het niet in je temps dat je side fan weg is? want bij mij blaast die op mijn AC7 heatsink, en die maakt toch een deel uit in de temps, moest het niet veel uitmaken, ga ik mij ook een windows maken namelijk :D
knap werk :)
quote:
welke (fan) controller is dat daar boven in je case?

LaZeR1 wijzigde dit bericht 01-07-2007 20:46 (13%)

E6600 2.40Ghz @3.42Ghz(1.34v)&testing, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers

hatsikidee!
Reg. datum: 07 februari 2006

quote:
LaZeR1 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:41:
[...]

welke (fan) controller is dat daar boven in je case?
http://www.icomp.pl/thumb.php?sz=450&url=images/produkty/zasilacze_atx/106.jpg
Dat is een Wattage-meter, krijg je bij een CoolerMaster RealPower voeding.

P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520

Reg. datum: 06 mei 2007

damn zo'n wil ik! hoe sluit je die dan aan? op een molex gewoon of mobo?
zijn ze ook apart verkrijgbaar?

E6600 2.40Ghz @3.42Ghz(1.34v)&testing, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers

Ja... is ook...
Reg. datum: 15 augustus 2006

quote:
TEAMIKKE schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:07:
[...]

[...]

Goed.. Het kan dus wel. De magneten in HD's zijn idd. veel sterker dan die magneetjes dus die hebben daar echt geen invloed op.
Ja ligt er maar net aan, als je een dikke 10kg magneet, 2cm naast je hdd plaatst is dat een slecht plan. Deze 3kg zit ongeveer 15/20cm van mijn hdd's. Dat zal geen enkel probleem zijn. (Hoop ik... ;))

Just when I thought I was out... they pull me back in

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Nope :P Ik heb ook wel meerdere keren een HD gesloopt en die magneten eruit gehaald maar de enige die sterker waren zijn van mijn speakers ;)
Walks at night 2
Reg. datum: 14 mei 2005

quote:
LaZeR1 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:07:
damn zo'n wil ik! hoe sluit je die dan aan? op een molex gewoon of mobo?
zijn ze ook apart verkrijgbaar?
Niet op je molex en niet op je mobo.
Die sluit je aan op een speciaal kabeltje wat aan de CM voeding zit.
Dus dan moet je zowiezo een CM voeding erin hebben

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Reg. datum: 11 augustus 2004

V&A hoort hier niet!
Reactie's hierop zijn ook verwijderd, gelieve in het vervolg niet te reageren en gewoon een TR te schrijven.

naftebakje wijzigde dit bericht 03-07-2007 21:25 (159%)

Reg. datum: 16 februari 2003

Ik zal ook eens wat posten.

Ik heb al eens een lichtgevende muismat gemaakt en had nu de mogelijkheid het een iets mooiere te maken. zie hier het resultaat:
http://members.chello.nl/cbarnhoorn/Afb000k.jpg

Toen ik toch bezig was heb ik er gelijk maar 1 voor een vriend gemaakt die is ook wel stoer geworden:

http://members.chello.nl/cbarnhoorn/Afb001k.jpg

Reg. datum: 21 december 2004

quote:
Keesiej schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:28:
Ik zal ook eens wat posten.

Ik heb al eens een lichtgevende muismat gemaakt en had nu de mogelijkheid het een iets mooiere te maken. zie hier het resultaat:
[afbeelding]

Toen ik toch bezig was heb ik er gelijk maar 1 voor een vriend gemaakt die is ook wel stoer geworden:

[afbeelding]
Gaaf! Hoe heb je deze gemaakt? Plexiglas opgeschuurd, ledje er in, letters eronder? Of is het een echte glasplaat?
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik heb een stuk plexi op me stage gefreesd (in spiegelbeeld) en de bovenkant opgeschuurt zodat mijn muis nog reageerd. En de ledjes zitten in een gefreesde baan zodat het licht doorgegeven wordt. Ik heb alleen een foutje gemaakt de ledjes hadden eigenlijk tegen het plexi aan moeten zitten dan geven ze het licht beter door.

Keesiej wijzigde dit bericht 04-07-2007 21:40 (46%)

Ja... is ook...
Reg. datum: 15 augustus 2006

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:21:
Nope :P Ik heb ook wel meerdere keren een HD gesloopt en die magneten eruit gehaald maar de enige die sterker waren zijn van mijn speakers ;)
Je bedoelt toch dat dit bij mij geen enkel probleem zal opleveren he? :)

Er komt er ook nog 1 op een cm of trouwens. Ah dat gaat wel goed toch?

Just when I thought I was out... they pull me back in

[Zelf in te vullen]

quote:
43prcnt burnt schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:21:
[...]

Je bedoelt toch dat dit bij mij geen enkel probleem zal opleveren he? :)

Er komt er ook nog 1 op een cm of trouwens. Ah dat gaat wel goed toch?
Tuurlijk gaat dat goed ;)
Reg. datum: 23 januari 2007

mischien dat ik mijn kleine modded case een keer laat zien als ik een voeding heb die niet uitvalt met mijn 2 ccfl lampjes aangesloten... beetje brak dattie dat niet MEER trekt...

Reg. datum: 03 februari 2007

Ook weer een modje van mijn kant. Heb al enige tijd een servertje lopen ( Epox socket 7, AMD k-6-2 500Mhz ) Maar fannetje op de CPU koeler maakte nogal wat lawaai. Ook was de koeling van het kleine rotblokje eigenlijk niet genoeg. Daarom maar een oude arctic koeler geruild met een 200GB diskje en hem passief erop gezet.

30 graden bij 60% CPU gebruik.

http://tomvissers.hobby-site.com/arcticmod.jpg

Xtresis wijzigde dit bericht 05-07-2007 18:30 (5%)

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

Reg. datum: 28 augustus 2006

quote:
Xtresis schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:27:
Ook weer een modje van mijn kant. Heb al enige tijd een servertje lopen ( Epox socket 7, AMD k-6-2 500Mhz ) Maar fannetje op de CPU koeler maakte nogal wat lawaai. Ook was de koeling van het kleine rotblokje eigenlijk niet genoeg. Daarom maar een oude arctic koeler geruild met een 200GB diskje en hem passief erop gezet.

[afbeelding]
hoezo overkill :+

Reg. datum: 23 januari 2007

het mag dan wel overkill zijn, maar het staat wel goed >:) , kan je de koeler wel showen, het zou zonde zijn als de koeler in een dichte kast zou zitten.

Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
Ik zie het meer als 'overchill'
quote:
bob33 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:02:
het mag dan wel overkill zijn, maar het staat wel goed >:) , kan je de koeler wel showen, het zou zonde zijn als de koeler in een dichte kast zou zitten.
Voorlopig past dit boordje niet meer in zijn AT kastje. Dus wellicht komt er een nieuwe. Alleen het plan om er een 10cm hoge kast van de maken valt nu een beetje in duigen, dan maar een uitgerekte barebone. >:)

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

o hai

quote:
Xtresis schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:13:
Alleen het plan om er een 10cm hoge kast van de maken valt nu een beetje in duigen, dan maar een uitgerekte barebone. >:)
Ach, je hebt nu wat speling met dingen als de HDD, die je lekker boven je moederbord kunt plakken. Vierkant rondom je moederbord + koeler gaat gemakkelijk, als je nog een casefan of 2 wilt op een laag voltage. Wil je deze niet, heb je meer ruimte nodig...

qed

OK, mijn eerste modje (in progress) ...

Een korte beschrijving:

* Window gemaakt aan de zijkant
* Window hermaakt wegens te klein aan de bays :P
* Bays afgeslepen (zaten tot beneden, hier komt de pomp voor mijn WC)
* Bays verstopt achter "afval" side panel
* Kast aangepast wegens problemen met de vijzen van het window 8)7
* Verschillende UV- en blauwe lampen aangebracht (+ wat gaatjes en dergelijke om ze stevig vast
te zetten)
* Spiegel onderaan in de kast (niet bijster origineel maar blijft toch koel)
* Problemen met onderste UV op spiegel (window rand te klein!!!) dus stuk uitgehaald voor de UV
* UV nog steeds zichtbaar dus fijne reep spiegel gezaagd en bevestigd op binnenkant window
* Met de overschot plexi een bay gemaakt voor 3 HDD's in 2 5.25" bays
* Sleeving van alle kabels (en van de verstevigingsbalk) en alles goed bij mekaar gebonden
* Nieuwe HDD, FDD en SATA kabels (allemaal AC Ryan silver/UV Blue)
* Alles waar ik nu niet meteen meer aan denk :P

Nog te doen:

* Water Cooling (komt volgende week aan) = volledige mod kast (rads boven en achteraan, reservoir
door de front, CPU en GPU blok, ...)
* Voorkant van de kast (ben ik al volop mee bezig)
* Nieuwe fans (Coolink want ik wil het stiller!)
* Finale afwerking (oa verdere afbraming van het side panel en dergelijke)
* En ook weer alles wat ik nog vergeten ben :P

en dan nu de foto's (niet makkelijk om goed weer te geven hoe het er hier live uitziet!):

http://www.artiamo.com/temp/original.jpg

http://www.artiamo.com/temp/original2.jpg

http://www.artiamo.com/temp/Final1.jpg

http://www.artiamo.com/temp/Final2.jpg

http://www.artiamo.com/temp/Final3.jpg

http://www.artiamo.com/temp/Final4.jpg

Tot zo ver mijn bijdrage ... meer volgt zeker zodra de WC er in zit!

PS: iemand enig idee welk merk van kast dit zou kunnen zijn? Blijkbaar iets speciaals want tot nu toe heeft niemand enig idee ...

PPS: en nu slapen want de zoveelste nacht op rij nachtwerk 8)7

There's no business like IT business!

[Zelf in te vullen]

Ik zou die rare stang weg halen die dwars door je raam loopt en een plaatje maken rechts voor je mobo zodat je die kabels niet meer ziet.

Verder leuk gedaan :) Inbusjes zien er ook goed uit.
o hai

Ja, en dan een slappe kast over houden ;)

Nee, ik zou hem niet weghalen. Die sleeve is wel origineel, maar ik vind hem zonder toch wel mooier, denk ik...

qed

[Zelf in te vullen]

quote:
The_Zeroorez schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:01:
Ja, en dan een slappe kast over houden ;)

Nee, ik zou hem niet weghalen. Die sleeve is wel origineel, maar ik vind hem zonder toch wel mooier, denk ik...
Grapjas :P Zo'n stang houdt echt niet die hele kast bij elkaar hoor. Gewoon lekker eruit slopen :Y)
quote:
Xtresis schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:27:

[afbeelding]
Wat doe je met die server als ik vragen mag?
o hai

quote:
TEAMIKKE schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Grapjas :P Zo'n stang houdt echt niet die hele kast bij elkaar hoor. Gewoon lekker eruit slopen :Y)
Natuurlijk houdt het de kast niet bij elkaar. Wel geeft het de kast extra stevigheid, en is het (imo) helemaal niet zo lelijk. Laat staan zonder die sleeve.

qed

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: