Reg. datum: 30 december 2006
Onlangs heb ik het interieur van mijn kast vervangen door een ASUS P5B-E icm een E6700. Alles draait nu nog op stock snelheid. Naar mijn mening werd de temp in mijn kast wat hoog. Ondanks een Arctic Freezer Pro 7. Geen schikbarende temps, een paar uur S.T.A.L.K.E.R. en het kwam het nooit boven de 56 graden uit. Maar de temp in de kast daalde niet snel genoeg, naar mijn mening. Een slechte airflow volgens mij. (En dus had ik eindelijk een reden om mij case te gaan modden)
Een Coolermaster Silent Fan (met Rooie led omdat er al een rooie in mijn bak zit) moest het interne broeikas effect stoppen.
Ik wilde eerst nog met mijn slijptol aan de slag om het "gaatje" in het sidepanel te flexen. Leek mer niet de beste oplossing na het lezen van de Casemod FAQ.
Uiteindelijk heb ik een Dremel neppert gekocht (Gamma eigen merk, 25 euro) een setje Dremel slijpschijven met fiberglas verstevigd. (o en zelfs bij de HEMA een passer gekocht om rondjes te maken. Uit de hand worden dat driehoeken bij mij
Om hier op te houden met raaskallen:
Dit is het geworden (het gaat hier om een Aopen Bigtower):

De fan is aangesloten op molex, draait dus niet op Qfan o.i.d.
De temps idle in Windows zijn 5 tot 7 graden gezakt! Ik heb Full load nog niet geprobeerd, maar ben er nu al wel erg tevreden mee.
Overigens: Ik heb mijn IDE kabel naar mijn DVD apparaten vervangen door een ronde ipv een platte.
De platte Floppy FDD heb ik er maar uit gehaald. Mijn floppydrive zit er toch in voor de sier.
There is no place like 127.0.0.1