Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 14
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw Topicen inderdaad het resultaat is egt heel glad
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

miscchien dat ik er nog is wat aan ga doen maar nu even niet. nog even wat plexi erin en dan de hardware en klaar is kees. voor mijn moeder ga ik een htpc kast maken omdat zij altijd heel veel liedjes ''mooi'' vind en dan moet ze die weer op een cd branden maar dan word de htpc gewoon een media center nasst de tv. dit keer ga ik de kast maken van aluminium vierkanten staven (of hoe je het wilt noemen

en de platen met popnagels of de hoeken met hoekjes en popnagels en de platen dan ook met popnagels. wel moet ik dan even een nieuwe dremel aanschaffen want mijn skill dremel is vorige week overleden
ik heb ondertussen al een ontwerpje gemaakt en het gaat er ongeveer zo uitzien.
dit is nog wel de standaard versie en ik ga hem nog bewerken want zo is de kast een beetjes saai. zelfs voor in een woonkamer. hij komt ook bovenop de versterker etc te staan. de 2 videokaarten word waarschijnlijk 1 asus geforce 8800 340mb (ik hoef alles toch niet te betalen teunos93 wijzigde dit bericht 23-05-2007 15:57 (43%)
Wel dapper dat je direct met een CC bent begonnen
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
je hebt gelijk het zijn 80 mm fans. alleen ik zat in sketch up en ik had er even niet aan gedacht om de case net niet hoog genoeg te maken voor 12 mm fans. maar dit pas ik nog aan. nu je het zegt ja een 8600 gts is wel slimmer ja. heel veel zal er niet mee gegamed worden maar hij word dalijk via hdmi op de flatpanel ( van 105cmquote:TEAMIKKE schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:17:
Ik zou er 120mm fans instoppen mochten het dat nog niet zijnScheelt een bak herrie. En is een 8800 niet een beetje overdreven? 8600GTS is veel koeler = minder koeling = minder herrie en voldoet ook.
ik zat net wel te denken dat 340 mb dan een beetje weinig was.
raampje had ik al een keer gedaan maar dat was niet egt geweldig. dus ik denk laat ik maar een nieuwe case bouwen. het is geen case van klasse net als die van jou bijv. maar ik ben ook pas 13 jaar oud en die ervaring komt er ook echt nog wel bij.quote:TEAMIKKE schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:17:
Wel dapper dat je direct met een CC bent begonnenNu nog wat meer ervaring op doen maar ik vind hem best goed gelukt voor een eerste mod
Beter dan standaard raampje enz.
o ja....en dankjewel
btw. mijn ooom werkt bij een metaalbedrijf en die gaat me wel dingen uitleggen en helpen bij de nieuwe case. (kan ik ook mooi goedkoop alu aankomen)
ik heb vandaag even geinformeerd biuj mij oom over alu. hij kon mij zo een aantal overgelaten stukken van ongeveer 50 cm per stuk aluminium vierkanten buizen meegeven. deze zijn 1.5 x 1.5 cm en dus ongeveer 50 cm lang. aluminium platen kon ik niet hebben en overgelaten stukken hadden ze niet en doorverkopen doen ze ook niet dus alu platen moet ik gaan regelen. weet iemand waar je ze kan kopen en hoeveel het ongeveer kost per m2?
dankje............
Liberty 500W - Core 2 Duo T2160 @ 3GHz- 2GB OCZ Platinum XTC PC8000 @ 4-4-4-9 @ 1GHz - ASUS P5B Deluxe WIFI - 8600GT + Thermalright HR-03 @870/890MHz - X-Fi ExtremeMusic - ASUS MW221U - Logitech Z-5500 - Logitech diNovo - Logitech MX610 - Razer eXactmat
http://www.decomputercour...99aad664d53263f5cbc6ca038
Zijn wel kleine platen en duurquote:subarugek schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:
gamma, praxis, formido..............
Gaatjes maken in een spiegel, die komt met 22 boutjes in een window te zitten.

Ik weet wel dat het plaatsen van die spiegel met kit kan, maar ik heb op bepaalde plekken toch boutjes nodig voor iets anders wat er nog bij komt, en dan doen we dus gelijk maar allemaal boutjes

Een tijdje geleden heb ik ook met ledjes gewerkt. Dat wilde ik jullie ook eens laten zien
De foto's zijn genomen met een mobiel, dus sorry voor de kwaliteit.

Op de bodem heb ik gebruik gemaakt van blauwe ledjes en in verband met de vele kabels die er onderliggen, heb ik gebruik gemaakt van een dubbele bodem.
De kabels heb ik zoveel mogelijk geprobeerd om weg te werken. Toen de cpu koeler er nog niet op zat, zag de kast er zeer "clean" en "leeg" uit, maar helaas is dit effect nu niet meer zoals je ziet.
Tevens past de fan zowel niet aan de linker- als aan de rechterkant van het koelblok. Links had ik ruzie met mijn geheugen en rechts zaten de kabels van een hardeschijf in de weg. Vandaar dat de fan er nu bovenop ligt.
Daarnaast zitten er 24 ledjes achter het moederbord, ik had dit gedaan om het moederbord een "vliegeffect" mee te geven, maar helaas is dit niet helemaal gelukt.
De kabelbende aan de achterkant van het mobo-tray..

En hier zie je een beetje van het effect waar ik op doelde...

Zoals je ziet licht het de hele kast al op. Hoop minder kabelzooi
Om je nog een tip te gegeven (meer een schoonheids tip) ik zou de 80/120 mm fans naar achteren verplaatsen. Een media center ziet meestal iedereen die in je huis komt en dan wil je toch wel een gaaf voorkantje hebben toch?. Met fans breekt dat helemaal en dat is dan erg jammer. Verder ziet hij er wel Oke uitquote:teunos93 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:43:
hallo alle tweakers
ik heb vandaag even geinformeerd biuj mij oom over alu. hij kon mij zo een aantal overgelaten stukken van ongeveer 50 cm per stuk aluminium vierkanten buizen meegeven. deze zijn 1.5 x 1.5 cm en dus ongeveer 50 cm lang. aluminium platen kon ik niet hebben en overgelaten stukken hadden ze niet en doorverkopen doen ze ook niet dus alu platen moet ik gaan regelen. weet iemand waar je ze kan kopen en hoeveel het ongeveer kost per m2?
dankje............
Mmm, dat lijkt me inderdaad wel een leuk idee, ik denk dat ik me daar in de komende vakantie eens mee bezig ga houdenquote:teunos93 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:36:
ziet er wel funny uit alleen ik zou daar op de bodem proberen een plexi plaat te maken en dan opschuren zodat je die onderste ledjes niet ziet als puntjes maar als een mooi verspreid licht. even een paar hoekjes maken, plexi schuren en dan monteren. scheelt een heleboel in uiterlijk.
Tsja, ik had inderdaad gehoopt dat deze LED's wat feller waren, maar helaas. Ik heb wel nog een aantal flux-led's liggen (deze hebben een grotere hoek, alleen ik heb geen idee hoe ik deze moet aansluiten, aangezien deze leds 4 pootjes hebben...quote:TEAMIKKE schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:42:
Dat zijn een hoop LED'sHad wat fellere genomen. Dit effect is van 12 (veel MCD) LED's
![]()
[afbeelding]
Zoals je ziet licht het de hele kast al op. Hoop minder kabelzooiLED's zijn sowiezo mooier dan CCFL's
In principe hoef je dus ook maar een pootje van anode en eentje van cathode te verbinden.
(verder zijn flux leds alleen feller, ze zijn nog steeds 20mA en voltage rond de 3 volt, verschillend per kleur natuurlijk.)
idd. dacht ik later ook aan. moet wel beetjes clean blijven.quote:...Ruud... schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:29:
[...]
Om je nog een tip te gegeven (meer een schoonheids tip) ik zou de 80/120 mm fans naar achteren verplaatsen. Een media center ziet meestal iedereen die in je huis komt en dan wil je toch wel een gaaf voorkantje hebben toch?. Met fans breekt dat helemaal en dat is dan erg jammer. Verder ziet hij er wel Oke uit.
Dan komt dat ook op mijn to-do list te staan komende vakantiequote:dubbeltje549 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:44:
Flux leds zijn hetzelfde aan te sluiten, alleen zijn nu twee pootjes anode en twee pootjes cathode. Als je goed kijkt kan je zien dat door de led heen de pootjes verbonden zijn.
In principe hoef je dus ook maar een pootje van anode en eentje van cathode te verbinden.
(verder zijn flux leds alleen feller, ze zijn nog steeds 20mA en voltage rond de 3 volt, verschillend per kleur natuurlijk.)
Bedankt iig voor de informatie!

Zoals je kunt zien is het plexi van niet al te beste kwaliteit, wat jammer is. De meeste krassen zijn er nu uit, maar toch.
De originele schroeven, die in gevormd staal zaten, zijn te kort, omdat plexi en boutjes voor de afstand veel dikker zijn dan dat gevormde staal. Ik heb ze met vier schroeven die ik nog had vast gezet, welke eigenlijk verzonken horen te zijn. Als ik eens tijd heb haal ik zes nieuwe, niet verzonken schroeven.
Ik moet zeggen dat het best aardig ging voor het eerst met plexi werken. Jammer alleen van één vergaarde hoek, en het feit dat het nogal krast.
Leuk trouwens, die T-8 of T-9 schroeven, als je kleinste bitje T-10 is. Ik heb ze maar met een hamer en priem open getikt, en daarna met een platte schroevendraaier los gedraad
qed
Ehm stof? Dat is toch funest voor je HDD of mis ik ietsquote:The_Zeroorez schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:07:
Voor CKV moet ik een praktische opdracht doen, waar nogal wat uren in moeten zitten. Omdat m'n kamer op dit moment aardig dood is, ga ik die opnieuw doen. Aangezien ik in de zomer pas echt kan beginnen ben ik al wat kleine assecoires aan het bewerken, zo hier een opengewerkte harddisk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
r1talin wijzigde dit bericht 28-05-2007 10:38 (6%)
Webdesign ===== Techno Music === Techno podcast
Hij is echt niet de eerste, zoek maar eens op GoTquote:r1talin schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:37:
haha je zou maar een processor als sleutelhanger willen hebben whahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben alle deelnemers van de BEP Modding Trophy een voeding opgestuurd, kom even kijken wie er naar de finale zijn doorgegaan!
Ziet er goed uit. Maar als je hem ooit een werkende schijf wil hebben moet je nog een paar schroeven indraaien. Namelijk bij de kop en platters.
Want ik heb zelf wel eens een paar schijven opgedraaid en naar de werking gekeken.
Maar die deden pas weer als ik die 2 schroeven had aangedraaid.
..: Multiple Specs .::. [DPC] The_Greater :..
Dat stof zit op het plexiquote:Tomino schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:36:
[...]
Ehm stof? Dat is toch funest voor je HDD of mis ik iets
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Haha ach ik vond het wel grappigquote:r1talin schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:37:
haha je zou maar een processor als sleutelhanger willen hebben whahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.