Gathering of Tweakers

Quicksearch
discover discovery

ten eerste
peperplex is gewoon niks. het bestaat niet en ik denk dat er gewoon een typefoutje is gemaakt.
maar ja daarom post ik niet op dit topic.

ik ben nu met mijn eigen casemod bezig. ik had eerst een simpele casemod gedaan ( raampje in de pc en extra fans + kabels sleeven) maar ik dacht..... laten we is iets nieuw gaan proberen. dus ik heb al een paar maanden lang projecten bekeken van o.a. waterkoud en terw_dan en andere tweakers en zo misschien nog wat handige tips uit de forums te halen.
maja.
de casemod.

de case is opgebouwd uit mdf en aftimmerlatjes wat eigenlijk eerst niet het idee was maar ja je moet toch wat. vervolgend ins sketch-up een ontwerp gemaakt ( en hierbij verklaar ik O-) :X :X ik heb iinspiratie opgedaan voor de case uit de cip van mexxt: a tribute to intel (en hulde aan mexxt voor zijn kast))

http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/sketchupmodelvoordeuiteindelijkekas.jpg

en begonnen met zagen ;)
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC2voorcompletekast.jpg

en toen heb ik héél lang geen fotos meer gemaakt en toen waren we alweer zover
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC1voorcompletekast.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC2.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC3voorcompletekast9open.jpg

o ja de fotos moest ik even snel bewerken en daarom heb ik het maar met paint gedaan en resizen lukt dan niet echt dus het lijkt alsof alles heel verwrongen is maar dat is het niet
en nu ben ik aan het verven waar ik even nog geen fotos van heb.
de grondverf zit er al op in 2 lagen en aan de buitenkant + zijpaneel en tussenpaneel zit er al 2 lagen witte verf op. en de latjes zeg maar rondom de case die ben ik nu aan het zwart verven waar over een paar dagen meer fotos van komen.

als je tips hebt dan zeg het maar.

teunos93 wijzigde dit bericht 08-05-2007 16:00 (5%)
Reden: ge-edit vanwege opmerkingen

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

dual ownage

Lijkt me een beetje klein geworden..? :P

:: Specs (updated)

[Zelf in te vullen]

Persoonlijk vind ik die latten veeel te overdreven. Gewoon vurenlatjes kopen bij de gamma. 2 meter voor 3 euro oid. Zal een vele malen beter resultaat geven. En beetje moeilijk te zien wat het wordt als je, je niet aan je ontwerp houdt :P

Zit iig potentieel in :)
Het eerste waar ik aan dacht toen ik die afbeelding zag was: "Leuk konijnenhok" :D .
Misschien dat gaas vervangen door iets anders?
Door al die schroeven en gaten tussen de planken kom je wel flink aan het plamuren.
Waarom staat de backplate zo ver van de wand af? Heeft je voeding vuistdikke kabels?
Heb je al eens Clean Case gezien?
Laat die aftimmerplankjes achterwege en gebruik alleen maar MDF.

Dit is puur bedoelt als advies, dus neem het niet te zwaar op O+
quote:
Daywalk3r schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:05:
[...]

Oja, dat is inderdaad weer iets anders.
Wat is dan peperplex.. google vind niks?
jullie bedoelen perspex

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

discover discovery

allereerst bedankt voor de reacties want hier heb ik ect heel veel aan!!

Geplaatst op maandag 07 mei 2007 18:02
Door: leonpwner1
Lijkt me een beetje klein geworden..? :P

neej hoor juist niet ( vind ik dan)
hij is ongeveer 65 cm lang en 25 cm breed hoogte is gellok ik iets van 40 cm. 50cm

Geplaatst op maandag 07 mei 2007 18:19
Door: Joep Stoffels
Het eerste waar ik aan dacht toen ik die afbeelding zag was: "Leuk konijnenhok" :D .
Misschien dat gaas vervangen door iets anders?
Door al die schroeven en gaten tussen de planken kom je wel flink aan het plamuren.
Waarom staat de backplate zo ver van de wand af? Heeft je voeding vuistdikke kabels?
Heb je al eens Clean Case gezien?
Laat die aftimmerplankjes achterwege en gebruik alleen maar MDF.

Dit is puur bedoelt als advies, dus neem het niet te zwaar op

dankje voor de tip maar ik ga het ook nog wel heel netjes afwerken enzo met plamuur waar ik inmiddels aan begonnen ben en daar help mijn vader aan mee en die is timmerman dus dat komt wel goed. en neej mijn voeding heeft geen vuistdikke kabels maar ik vond het wel handig om altijd extra ruimte achter de backplate te hebben. :9
en die gaas ligt er al af nadat ik het zelf ook niet zo mooi vond >:)

Rihanna addict

what the neuk...

[CiP] A Tribute To Intel

:/

Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400 CL3 ~ Asus P5B Deluxe WiFi/AP ~ Club3D 9800GTX @ 840/1230/2110 ~ 3x Maxtor 80GB RAID0 ~ Antec TruePower Trio 550W

discover discovery

jaa hoor mexxT doe maar rustig die handvaten had ik inderdaad van jou ( >:) )maar dat was nog vanuit je startpost en toen leek het erop alsof jij het niet door ging voeren in je project maar dat deed je dus wel en heb ik die handvaten maar geschrapt uit het ontwerp maar ik had dat plaatje nog liggen. :9~

respect trouwens voor jou case man. geweldig. _/-\o_ heb hem zelf lang gevolgd maar nu lijkt het alsof je topic ''dood'' is. komt er eigenlijk nog en update offuh????

[Zelf in te vullen]

quote:
Wees blij dat ie je als voorbeeld neemt. Is alleen maar een compliment toch? Beetje lullig hoor, ook al met RS 10. Maar aan de ene kant wel begrijpelijk. Ga je er overigens nog mee verder ? Is een mooie kast namelijk :)
discover discovery

ontopic: maar even helemaal ergens anders over...... in je profiel kun je een plaatjes laten zien maar als ik een bericht plaats dan zie je die niet dat is tog de bedoeling of niet??
ontopic: en zeg maar zon regeltje net onder je nick net als TEAMIKKE : casemodder in hart en handen (leuke trouwens :P)

heb het al gevonden

teunos93 wijzigde dit bericht 08-05-2007 09:38 (4%)

Rihanna addict

quote:
teunos93 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:08:
jaa hoor mexxT doe maar rustig die handvaten had ik inderdaad van jou ( >:) )maar dat was nog vanuit je startpost en toen leek het erop alsof jij het niet door ging voeren in je project maar dat deed je dus wel en heb ik die handvaten maar geschrapt uit het ontwerp maar ik had dat plaatje nog liggen. :9~

respect trouwens voor jou case man. geweldig. _/-\o_ heb hem zelf lang gevolgd maar nu lijkt het alsof je topic ''dood'' is. komt er eigenlijk nog en update offuh????
Hmm ja oke :9

ik was ergens stiekem misschien tochwel vanplan een serie te maken, maar aangezien ik geen hardware meer mag kopen :+

ik moet nog even kijken wanneer ik verder ga, heb over 2 weken examens enzo he. maar toch bedank voor je compliment :)
offtopic:
ja als ik zoiets zie dat een ontwerpje vanmezelf is, en iemand copyd dat zomaar dan heb ik wel iets van WTF, vandaar mijn reactie :P Ik had zelf de i-PC als grootste inspiratie bron, maar dat heb ik ook in mijn TS vermeld. Vandaar :)
quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Wees blij dat ie je als voorbeeld neemt. Is alleen maar een compliment toch? Beetje lullig hoor, ook al met RS 10. Maar aan de ene kant wel begrijpelijk. Ga je er overigens nog mee verder ? Is een mooie kast namelijk :)
Ja aan de ene kant heb jij wel gelijk, maar vermeld dan wel van wie je het idee hebt, dat scheelt een hoop irritaties toch ? :)

en het was bij deze gewoon overduidelijk dat dat van mijn mod kwam maar dat het deed voorkomen als een eigen ontwerp van hem

en bij RS 10 had ik gewoon verkeerd gelezen er kwam een plexi plaat op, maar ik dacht dat het geverft werd :)

Maar dus aan de andere kant, jij zou het ook niet leuk vinden als al jou ideen worden overgenomen terwijl jij er de eerste mee bent. Zo word je namelijk gedwongen te rushen met je mod om toch de orgineelste te zijn. (want als de andere het al afhebben voor jou, dan krijg je: Ja nou heel orgineel hoor, hij had het al veeeeel eerder.. )

Maar ik maak er geen woorden meer over vuil, teunos93 heeft een goede verklaring gegeven ;)

Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400 CL3 ~ Asus P5B Deluxe WiFi/AP ~ Club3D 9800GTX @ 840/1230/2110 ~ 3x Maxtor 80GB RAID0 ~ Antec TruePower Trio 550W

discover discovery

quote:
MexxT schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:44:
[...]

Maar dus aan de andere kant, jij zou het ook niet leuk vinden als al jou ideen worden overgenomen terwijl jij er de eerste mee bent. Zo word je namelijk gedwongen te rushen met je mod om toch de orgineelste te zijn. (want als de andere het al afhebben voor jou, dan krijg je: Ja nou heel orgineel hoor, hij had het al veeeeel eerder.. )

Maar ik maak er geen woorden meer over vuil, teunos93 heeft een goede verklaring gegeven ;)
_/-\o_ ik denk dat ik het dan alsnog maar gewoon even het plaatje wijzig. maja je hebt wel gelijk. ik zou dat nou ook niet egt bepaald geweldig vinden.
ik hoop wel dat ik jou case strax mag zien als hij af is ( post wel door op je topic dus)

gedaan

teunos93 wijzigde dit bericht 07-05-2007 19:57 (1%)
Reden: gedaan

[Zelf in te vullen]

quote:
MexxT schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:44:

[...]

Ja aan de ene kant heb jij wel gelijk, maar vermeld dan wel van wie je het idee hebt, dat scheelt een hoop irritaties toch ? :)

en het was bij deze gewoon overduidelijk dat dat van mijn mod kwam maar dat het deed voorkomen als een eigen ontwerp van hem

Dan is het wel handig dat je een ontwerp hebt zodat je kan laten zien dat jij het hebt bedacht :P Maar ik snap je punt heel goed hoor! Ik zou ook pissed zijn maar aan de andere kant blijkt dan toch dat het een heel goed idee is ;)
Ja... is ook...

De misinterpretatie bij RS 10 is je vergeven hoor ;) (misschien idd wel een betere naam btw...)

Om terug te komen op de AMD kast. over die latten moet ik het helaas wel eens zijn. Als je ze nou niet zou zien... Maar het lijkt toch een geinig kastje te gaan worden. Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken...

Just when I thought I was out... they pull me back in

discover discovery

dan maar even een update:

na al jullie meningen :P
deze fotos zijn nogal outdated en de kast staat er nu al veel beter bij.
dus ben ik begonnen met het verplaatsen van het amd logo aan de rechterzijde verplaatst. (wat was dit een rotwerk zeg :( )
hij zat nogal ver naar de zijkant en dus moest hij verder naar het midden.
die heb ik dus eerst met een beitel proberen weg te halen en aangezien het logo van mdf was ging het er laagje voor laagje af. gelukkig heb ik wel een goede schuurmachine tot mijn beschikking dus die heeft flink wat werk verricht.
vervolgens het nieuwe logo erop geplakt en laten drogen.
de hele kast heb ik geplamuurd en verder geschuurd. hij staat nu in de grondverf en ik heb op de latjes een zwarte laag gezet om te kijken hoe dat eruit ziet. ik vind het er zelf aardig goed uitzien. de latjes worden dus zwart en de rest word wit. dit steekt wel mooi af en dan krijg je toch het gevoel dat de latjes echt bij de kast horen i.p.v. de opmerkingen over de latjes dat het wat overdreven was( waar ik het overigens wel mee eens was :+ ) maar nu vind ik het zelf al een stuk beter.

morgen volgen meer fotos ( niet al te veel etc. want het is geen cip ofzo. ( ik heb ook geen zin om die bij te houden en voor die kast een cip??))

[Zelf in te vullen]

Het hoeven niet allemaal gigantische, dure, aparte kasten oid te zijn voor een CiP hoor :P Toen er laatst weer wat ''gewone'' mods waren was iedereen heel positief dus gewoon doen zou ik zeggen. Krijg je ook goed opbouwend commentaar :)
discover discovery

heb het hele ontwerp aangepast dus nu staat die oude er niet meer ( eerste sketch-up plaatje) dus tweakers die nu denken waar hebben ze het over ( mexxt en mijn reacties) dan snappen jullie het misschien dat we een misverstand hadden maar dat is opgelost. dus hierbij @ teamikke en mexxt het is gewijzigd. :)
quote:
TEAMIKKE schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:00:
Het hoeven niet allemaal gigantische, dure, aparte kasten oid te zijn voor een CiP hoor :P Toen er laatst weer wat ''gewone'' mods waren was iedereen heel positief dus gewoon doen zou ik zeggen. Krijg je ook goed opbouwend commentaar :)
alleen een probleem..... ben al best ver met de mod en om nu nog een cip te openen??? 8)7
agja wel een leuk idee voor de volgende keer.
ik post hier nog wel vaker tot hij af is.
en hopelijk hoor je nog wel wat van me in de toekomst met een nieuw project. ( die komt er nog wel hoor) en dan wel in een cip. :9~
maar dan wel met betere materialen etc en mooier afgewerkt dan nu. :P

teunos93 wijzigde dit bericht 08-05-2007 15:57 (17%)

discover discovery

update:
5 dagen geleden ben ik begonnen met het verven van de kast (grondverf).onderhand zit de grondverf er nu goed en gladjes op (verfroller geen kwast want dat heeft al eerder mij de kop gekost bij een kastje dat ik bouwde ).Dus ik ben naar de action geweest om verf te halen omdat die niet duur is en heel goed schijnt te werken. dus maar even een paar zwarte spuitbussen gehaald ( 2*1.99!!! ( men i love the action O+ )) en voor de witte delen heb ik witte verf. beide verven zijn op basis van alkydhars en dus geschikt voor hout. ook meteen een bus vernis gehaald bij de action en toen begonnen met verven. inmiddels zitten er al 3 witte lagen op en nu heb ik het witte afgeplakt en het zwarte te verven.
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/ijzeredelenverf2.jpg
de mobo tray, backplate en drivebay zwart geverfd ( de inkeping in de drivebay is vanwege een ventialtor en anders zat de drivebay in de weg).

ook meteen de kast voorzien van zwarte verf.
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/zijkantverf.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/zijpaneelverf.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/tussenpaneelverf.jpg

en dat was het weer

Ik had een vraag een beamer die ik heb, staat ongveer 5 meter van de pc. Ik weet dat je met een vga deze afstand kan overbruggen maar ik heb geen zin om een kabel van 5 meter te kopen, maar mijn idee was dat ik een oude gewoon verleng door te solderen dan haal ik een stroom kabel bij de doe het zelf en zet deze er tussen kan dit makkelijk?

Anaal Nathrakh Fan
Reg. datum: 29 januari 2007

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Ik had een vraag een beamer die ik heb, staat ongveer 5 meter van de pc. Ik weet dat je met een vga deze afstand kan overbruggen maar ik heb geen zin om een kabel van 5 meter te kopen, maar mijn idee was dat ik een oude gewoon verleng door te solderen dan haal ik een stroom kabel bij de doe het zelf en zet deze er tussen kan dit makkelijk?
Uhm, als je gewoon een kabel koopt, scheelt het moeite en is het betere beeldkwaliteit.

Spekkie: Amd Athlon64 3700+ @2.7Ghz | 4Gb PC3200 TwinMOS | 2X 320Gb SATAII | GeForce 8600GTS | X-Fi FATAL1TY | 450Watt Recom :P | Kingwin KT424-S | Saitek 1600DPI | zBoard | 2X 17' CRT | 5.1 Sound | S&S Steelpad |

Wat is dat in zijn avatar?

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Je wilt het vga signaal 5 meter verlengen? Dan moet je gewoon een kabel kopen. Als het je zelf zou willen doen heb je een 15-aderige afgeschermde kabel nodig, en die heeft de Gamma echt niet ;)

De eerste ronde is afgelopen, wil je zien wat de deelnemers van de BeP Modding Trophy van een saaie DVD speler gemaakt hebben?

quote:
teunos93 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:17:Dus ik ben naar de action geweest om verf te halen omdat die niet duur is en heel goed schijnt te werken. dus maar even een paar zwarte spuitbussen gehaald ( 2*1.99!!! ( men i love the action O+ )) en voor de witte delen heb ik witte verf. beide verven zijn op basis van alkydhars en dus geschikt voor hout.
Ziet er goed uit ;)
Ik wil zelf ook mn mobotray enzo nog verven/spuiten, en die prijs wat je noemt is wel erg aantrekkelijk. Alleen staat er daarna dat het geschikt is voor hout, maar heb je die dan ook gebruikt voor die mobotray e.d. (de metalen onderdelen dus)? Dan ga ik overmorgen meteen naar de Action om wat te halen :9

[Antec SLK3000B] - [DFI Lanparty nF4 Ultra-D] - [AMD X2 4400+] - [Kingston 2x 1GB] - [2x XFX Geforce 7900GS] - [WD2500KS] - [Antec NeoHE 380W] - [Samsung 223BW] - [Overigen]

discover discovery

quote:
DnnSke schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:46:
[...]

Ziet er goed uit ;)
Ik wil zelf ook mn mobotray enzo nog verven/spuiten, en die prijs wat je noemt is wel erg aantrekkelijk. Alleen staat er daarna dat het geschikt is voor hout, maar heb je die dan ook gebruikt voor die mobotray e.d. (de metalen onderdelen dus)? Dan ga ik overmorgen meteen naar de Action om wat te halen :9
als eerste ... sorry ik bedoelde ook voor hout. |:( ik heb voor zowel het hout als het ijzer dezelfde verf gebruikt en het houd goed op zowel ijzer als hout.
de verf is geschikt voor eigenlijk alle soorten ondergrondden. de verf is ook gewoon op basis van alkydhars wat bijna alle spuitverven zijn. dus ijzer of hout maakt niet uit. wel moet je gewoon eerst ontvetten en ontstoffe maar dat is altijd. :+
enig verschil tussen de gewone bouwmarkt (spuitverf 7,95) en de action is dat de action grote partijen tegelijk inkoopt en geen reclame maakt. dit maakt de producten veel goedkoper. ik kan het verschil in kwalitiet niet eens zien omdat mijn vader nog wel een dure zwarte spray had staan. allebei (dure verf en action verf)een stukje gedaan en het zag er precies hetzelfde uit. :P

Oke, tnx!
Wordt de eerste keer dat ik met spuitverf werk, dus ik wil eerst wat 'testen' en voor die prijs kan dat makkelijk.
Als het bij mij een mooi resultaat oplevert dan ga ik ook maar eens zorgen dat de andere pc kwa kleur hier mooi bij het interieur gaat passen :9

[Antec SLK3000B] - [DFI Lanparty nF4 Ultra-D] - [AMD X2 4400+] - [Kingston 2x 1GB] - [2x XFX Geforce 7900GS] - [WD2500KS] - [Antec NeoHE 380W] - [Samsung 223BW] - [Overigen]

Hier een World of Warcraft computer op de WoW site
Niet door mij gemaakt maar wel een leuke case

Yourfriend lvl 60 Priest => ARCHIMONDE |-|-|-|-| Athlon 64 3700+, 1Gb ram, 6600GT asus extreme 128 mb, WD 160GB SATA 2 MSI mobo K8NNeo4, sunbeam samurai case LG DVD DL brander

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws